-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
morfondőr
őstag
Üdv mindenkinek!
Pénteken megyek megnézni egy Passat 6-ot és tanácsokat kérnék, hogy a szokásos dolgokon kívül mire érdemes figyelnem? 2.0 CR TDI motor és DSG váltó van benne, 225000 km-t futott.
Előre is köszönöm a tippeket!Steam/Uplay/Origin/GOG: racka_HUN /// Nintendo: SW-1554-0800-8714
-
morfondőr
őstag
Üdv!
Még egy dologban kérnék segítséget! Octavia 2-ben lecseréltem a gyári rádiót egy jobbra, most pedig vissza raknám az eredetit (eladás miatt), amit gondosan eltettem, de az istenért sem találom azt a 4 db csavart takaró kis patentot. Valakinek lenne ötlete, hol tudnék ilyet szerezni? Pár bontót már kérdeztem, de nem volt náluk. A 2 DIN-es stream fejegységről lenne szó!
Előre is köszönöm a segítséget!Steam/Uplay/Origin/GOG: racka_HUN /// Nintendo: SW-1554-0800-8714
-
morfondőr
őstag
Üdv!
Egy Passat B6-ban lévő RDC 310 fejegységnél hogyan lehetne megoldani, hogy USB-ről is tudjak zenét lejátszani? Gyárilag csak egy aux-in jack csatlakozó van benne kiépítve.
Előre is köszi a válaszokat!Steam/Uplay/Origin/GOG: racka_HUN /// Nintendo: SW-1554-0800-8714
-
morfondőr
őstag
Alkatrész rendelésben kérnék segítséget, mert nem igazodok ki rajtuk! A kocsi egy Passat B6, 2.0 CR TDI-vel. A motorkód CBA-val kezdődik, utána számok. A katalógusokban pedig CBAA, CBAB stb. vagyis 4 betűből álló motorkódok vannak és vagy a teljesítményi adatok (103/140), vagy a gyártási idő (2010.11.) nem stimmel, akárhova is akarom behelyettesíteni az enyém. Melyik motorkód alapján nézzek alakatrészt?
Előre is köszönöm a segítséget![ Szerkesztve ]
Steam/Uplay/Origin/GOG: racka_HUN /// Nintendo: SW-1554-0800-8714
-
morfondőr
őstag
Üdv!
Bő egy hete van nálam egy Passat B6 2.0 CR TDI, DSG váltóval és pár kérdésben szeretnék segítséget kérni:
1. Reggeli hideg indításkor hallok belőle halk, rendszertelen kattogó/csattogó hangot, ami megszűnik, miután bemelegedett a motor. Erre azt mondták, hogy a kettőstömegű lesz, a kérdés, hogy ezt már érdemes cserélni, vagy még el tudok vele menni valameddig? A motor járása tökéletes, fordulat nem ingadozik stb.
2. A DSG-t váltásnál abszolút nem szabad érezni, vagy 1-2 pici rángás alacsony fokozatban még belefér? Igazából tényleg csak nagyon kicsit berezzen a kocsi ritkán, inkább akkor, amikor lefelé pakolgat (3-2-1). (Mondjuk hozzá teszem, hogy ilyenkor én is hiperérzékeny vagyok mindenre az új kocsi miatt) Mi lehet a tipikus jele annak, ha valami gond van a váltóval?
3. Számlával igazolták, hogy 25k km-el ezelőtt volt benne váltóolaj+szűrő csere, de én biztosra mennék és lehet lecserélem. Kérdésem, hogy milyen olaj az ajánlott és mennyi kell bele?
Előre is köszönöm a segítséget!Steam/Uplay/Origin/GOG: racka_HUN /// Nintendo: SW-1554-0800-8714
-
morfondőr
őstag
válasz focvis #143133 üzenetére
Normális autózáskor én sem érzem, hogy vált, akkor jön elő, ha dugóban, lassú forgalomban folyamatosan gázadás és elvétel van fékkel kombinálva. Ha pl. vált felfelé mert gyorsítok, de abban a pillanatban már lépek a fékre, akkor lehet egy minimális (tényleg minimális) torpanást érzékelni ahogy pakolja vissza a fokozatokat. Egyébként ez köthető lehet a kettőstömegű kezdődő betegségéhez?
Steam/Uplay/Origin/GOG: racka_HUN /// Nintendo: SW-1554-0800-8714
-
morfondőr
őstag
Utána olvastam kicsit a DSG-nek és elég sok hibajelenségnek lehet oka az olaj. Ki fogom cseréltetni, mert hiába a számla, ki tudja meg volt-e a csere, és hogy milyen olaj került bele. A kérdésem már csak az, hogy a kettőstömegű cseréhez újra le kell majd engedni belőle az olajat? Most így kocsi vásárlás után nem fog minden bele férni a keretbe, de nem várnám meg a lendkerékkel a 60ezret.
Steam/Uplay/Origin/GOG: racka_HUN /// Nintendo: SW-1554-0800-8714
-
morfondőr
őstag
Ma beszéltem a szakszervízzel, azt mondták, hogy a lendkerék cseréhez nem kell leengedni a váltóból az olajat. Remélem nincs baja a váltónak, úgy olvastam, apróbb anomáliákat okozhat a nem megfelelő olaj, de majd meglátom utána mit produkál. Tényleg csak néha veszem észre, hogy vált, normális, egyenletes gyorsítás/lassítás nem érezhető. Hidegen jobban érzem a kapcsolásokat.
Steam/Uplay/Origin/GOG: racka_HUN /// Nintendo: SW-1554-0800-8714
-
morfondőr
őstag
Üdv!
Passat B6-ba egy RCD 310 audio fejegységem van, amit egy USB-s megoldásra cserélnék. Ha egy ilyet (RCD 510) bele tennék, akkor az plug-n-play, tehát nem kell majd programozni, kábelezni, átalakítózni stb (tudom, hogy egy usb kábel majd kelleni fog a hátuljából)? Ami fontos nekem, hogy menjen rajta a parkolóasszisztens és a kormányról is tudjam vezérelni, vagyis működjenek az eddigi funkciók is. Van tapasztalat ezekkel a kínából származó használt fejegységekről?
Előre is köszi a választ!Steam/Uplay/Origin/GOG: racka_HUN /// Nintendo: SW-1554-0800-8714
-
morfondőr
őstag
válasz Mágus2 #143857 üzenetére
Engem is érdekelne, hogy mi a jele, hogy regenerál az autó és ez általában mennyi ideig tart? Jelzi ezt valahol?
Hetente 2-3x szoktam rendszeresen menni 85 km-es távot oda és vissza, eddig még nem tűnt fel ez a jelenség az elmúlt 3 hétben. (Passat B6 2.0. CR TDI)Steam/Uplay/Origin/GOG: racka_HUN /// Nintendo: SW-1554-0800-8714
-
morfondőr
őstag
válasz do3om #143862 üzenetére
Én hétfőn voltam szakszervizben más miatt és megkérdezték, hogy élek-e a szoftverfrissítéssel. Én közöltem, hogy nem szeretnék ha lehet, mert ha jól tudom ezzel együtt jár egy kis többletfogyasztás és teljesítmény csökkenés is. Aláírtam egy lemondó nyilatkozatot és meg is voltunk. Szóval nem biztos, hogy kötelező ez a művelet.
Steam/Uplay/Origin/GOG: racka_HUN /// Nintendo: SW-1554-0800-8714
-
-
morfondőr
őstag
Üdv!
A napokban volt szó az óracsoport meghibásodásáról. Nálam a fordulatszám jelző csinálja azt nagyobb sebességnél, hogy 1-2 mm-t kileng a mutató tempomattal. Azt vettem észre hogy a kilengések az autó billegésével összhangban vannak, sajnos a környéken nincs egyetlen olyan út sem, ami kicsit se lenne hullámos, szóval nem tudom kipróbálni mit csinál sima úton. A kérdés az lenne, hogy ez normális jelenség, vagy hibára utal?Steam/Uplay/Origin/GOG: racka_HUN /// Nintendo: SW-1554-0800-8714
-
morfondőr
őstag
válasz grizlisandor #144378 üzenetére
Elsőnél a csattogás szvsz lendkerék lesz, de a harmadiknál a rángás is lehet attól.
Steam/Uplay/Origin/GOG: racka_HUN /// Nintendo: SW-1554-0800-8714
-
morfondőr
őstag
Érdekes, hogy senki nem említi akksi témában a Bosch Silver-eket, én egyelőre megelégedéssel használom és a következő is az lesz.
Steam/Uplay/Origin/GOG: racka_HUN /// Nintendo: SW-1554-0800-8714
-
morfondőr
őstag
válasz #89874944 #144675 üzenetére
DSG? Hidegen én sem mondhatnám, hogy olyan nagyon finom a kapcsolás, de csak akkor, ha nagyon lassan, óvatosan gyorsítok, viszont ha jobban rálépek a gázra, akkor pakolja felfelé szépen. Viszont ütéssel, rántással még nem találkoztam. Néha hallok 1-1 kattanást is lefelé váltáskor szintén hidegen, de nálam a lendkerék kezd már csörögni kicsit (szintén csak hidegen), nem lehet, hogy a lendkerék adja a hangot?
[ Szerkesztve ]
Steam/Uplay/Origin/GOG: racka_HUN /// Nintendo: SW-1554-0800-8714
-
morfondőr
őstag
válasz Danex #144678 üzenetére
Nem vagyok még tisztában az itteni terminológiával teljes mértékben!
De amit leírtam, az még vállalható, vagy erősen kell gondolkodnom a javításon? Lendkereket akarok a közel jövőben cserélni, nem tudom, hogy a váltót érdemes lenne-e bolygatni, vagy pont a lendkerék hibája miatt "rakoncátlankodik"?
[ Szerkesztve ]
Steam/Uplay/Origin/GOG: racka_HUN /// Nintendo: SW-1554-0800-8714
-
morfondőr
őstag
válasz Miertvansote #144844 üzenetére
Ha kivillan az üzemanyag lámpa, még 100 km van benne, szóval annyira nem kell megijedni.
Steam/Uplay/Origin/GOG: racka_HUN /// Nintendo: SW-1554-0800-8714
-
morfondőr
őstag
válasz Runner_fxr #144875 üzenetére
Elég sok dolog lehet, nálam legutóbb a lambda szonda kezdődő halála volt. Hibakód nélkül max a kolléga kristálygömbje adhat választ!
Steam/Uplay/Origin/GOG: racka_HUN /// Nintendo: SW-1554-0800-8714
-
morfondőr
őstag
válasz rvn_10 #145336 üzenetére
1.4 MPI vagy 1.4 TSI? Mert nagyon nem mindegy! Sima 1.4 benzines nagyon gyenge egy akkora autónak, nekem 1.6 MPI volt, ami erős kompromisszumokkal, de használható autó volt úgy, hogy főleg egyedül utazok.
Steam/Uplay/Origin/GOG: racka_HUN /// Nintendo: SW-1554-0800-8714
-
morfondőr
őstag
válasz atos19881101 #145352 üzenetére
Simán megcsinálják, hogy műszaki meg szakszervíz előtt vissza pörgetnek valamennyit minden alkalommal.
Steam/Uplay/Origin/GOG: racka_HUN /// Nintendo: SW-1554-0800-8714
-
morfondőr
őstag
válasz McSico #145355 üzenetére
Szokott a hűtő alján lenni egy leeresztő csap amit általában kézzel is ki lehet tekerni. Ha nincs akkor az alsó vízcsövet le kell kapni és kifolyatni.
A feltöltés a tartályba, ha fullon van, elindítod az autót, feltekered a fűtést de a ventit nem kapcsolod be. Ezután nézni kell, ha fogy a tartályból után kell tölteni. Ha kétszer bekapcsol a venti a hűtőn akkor szintre töltöd és kész.[ Szerkesztve ]
Steam/Uplay/Origin/GOG: racka_HUN /// Nintendo: SW-1554-0800-8714
-
morfondőr
őstag
Üdv!
2010-es Passat B6-ban a fényszóró mosó fúvókákat külön motor tolja ki, vagy a víznyomás? Szöget ütött a fejembe, hogy mi lesz, ha majd befagy?
Köszi a választ!Steam/Uplay/Origin/GOG: racka_HUN /// Nintendo: SW-1554-0800-8714
-
morfondőr
őstag
válasz cool13 #145576 üzenetére
Én is pont a napokban néztem utastér légbeömlőket, amiknek világít a tekerője (valamiért ez nekem nagyon bejön) Ha gyárilag nem világít attól a vezetékelés benne lehet? Passat B6, 2010 (már a B7 óracsoport van benne)
[ Szerkesztve ]
Steam/Uplay/Origin/GOG: racka_HUN /// Nintendo: SW-1554-0800-8714
-
morfondőr
őstag
válasz kkdesign #145746 üzenetére
A Seat-okról nem tudok nyilatkozni, de volt egy 2005-ös Octavia 2-esem, amit 3 féle kormányoszlop elektronikával szereltek: az 1-es szint, ami teljesen alap és csak az általad leírtakat jelzi ki, a 2-es szint, ami már kijelzi a fogyasztás, megtett távot/időt, átlagsebességet stb., a 3-as szint, ami szintén jelez mindent, de már grafikus kijelzőn, valamint a rádiónak a dolgait is kiírja. Gondolom nálad az alapszintű computer van beszerelve, a könyvében pedig általában a fullos felszereltségű modell van benne, hogy ne kelljen minden egyes autóhoz egyedit adni.
A hópihe pedig egyszerűen azt jelzi, hogy hideg van, fokozott figyelemmel kell közlekedni, nálam 4 foknál villan fel.Steam/Uplay/Origin/GOG: racka_HUN /// Nintendo: SW-1554-0800-8714
-
morfondőr
őstag
válasz Mágus2 #145853 üzenetére
Én is gondolkodtam azon, hogy ha megtelik a dpf, akkor kiüttetem. A műszakin elvileg simán át is menne, de egy szervizes ismerősöm azt mesélte, hogy több kocsiból kivették és 1-2 éven belül letérdelt bennük a motor. Azóta nem is csinálnak ilyet. Ilyen történetről hallot valaki?
Steam/Uplay/Origin/GOG: racka_HUN /// Nintendo: SW-1554-0800-8714
-
morfondőr
őstag
válasz do3om #145868 üzenetére
Annyira nem részleteztük, hogy mi bajuk lett, és én is olvastam hogy a - 1 folytás jótékony a teljesítményre. Ha elméletet akarnék gyártani, akkor arra gondolok hogy a motor ehhez van hangolva/programozva és hosszú távon nem jó neki dpf nélkül, hiába írják ki a szoftverből azt az 1-2 dolgot hogy ne figyelje és ne akarjon regenerálni.
Steam/Uplay/Origin/GOG: racka_HUN /// Nintendo: SW-1554-0800-8714
-
morfondőr
őstag
válasz bitpork #146079 üzenetére
Ezzel az a baj, hogy nem mindegyik fejegység hátulján van olyan csatlakozó, amihez ezek a kábelek illenek. Ha nincs, akkor kell bele az MDI, ami már kicsit borsosabb árban van. Nekem is ez a bajom a gyári fejegységgel (szintén RCD310), hogy nem lehet usb adathordozót rá csatlakoztatni, de 60-70k-t nem igazán érne meg egy ilyen okosítás.
Steam/Uplay/Origin/GOG: racka_HUN /// Nintendo: SW-1554-0800-8714
-
morfondőr
őstag
válasz bitpork #146090 üzenetére
Igen, de mindkettőnek a sárga vége a a fejegységbe csatlakoztatható, és olyan nem midegyik fejegységen van:
kép 1: nincs csatlakozó
kép 2: van csatlakozóSteam/Uplay/Origin/GOG: racka_HUN /// Nintendo: SW-1554-0800-8714
-
morfondőr
őstag
válasz bitpork #146094 üzenetére
Nem akarok kötözködni, de azon gondolom a fehér csatisra gondolsz, ami az aux in, vagyis jack, nem usb.
Én igyekeztem körbe járni ezt a témát, mert én is fel akartam okosítani a fejegységet, de olcsó megoldást nem találtam. Persze lehet hogy én néztem félre valamit.Steam/Uplay/Origin/GOG: racka_HUN /// Nintendo: SW-1554-0800-8714
-
-
morfondőr
őstag
-
morfondőr
őstag
Üdv!
Városban 50 körüli sebességnél néha enyhén remeg az autó, ilyenkor általában a DSG 5-ös fokozatban van (1200 körüi fordulat). A lendkerék jövő hét után lesz cserélve, mert hidegen csörög alapjáraton, de melegen még sosem hallottam a hangját. Alapjáraton viszont nem éreztem még, hogy remegne az autó. Kérdésem az lenne, hogy ezt a rengést a lendkerék okozhatja, vagy ha már szét lesz szedve, akkor cseréljük a motor/váltótartó bakokat is? Esetleg mire lehet még tippelni? Lengéscsillapítók elől 80%, hátul 70% körüliek.
(Passat B6, 2.0 CR TDI, DSG)
Előre is köszi a tippeket!Steam/Uplay/Origin/GOG: racka_HUN /// Nintendo: SW-1554-0800-8714
-
morfondőr
őstag
Az mennyire bevett gyakorlat, hogy a kutak mókolnak a prémium üzemanyaggal? Maxx Motiont tankolok, mindig tele, és párszor tankolás után hangosabbnak hallom a motort, majd köv tankolás után halkabb. Baj van a hallásommal vagy átvernek a kutak? Más nem vett észre ilyet?
Steam/Uplay/Origin/GOG: racka_HUN /// Nintendo: SW-1554-0800-8714
-
morfondőr
őstag
válasz Danex #146270 üzenetére
Lehetséges! Azért kérdeztem, hogy hallottatok-e ilyenről, mert ha igen, akkor jobban megválogatom, hogy hol tankolok. Vidéken furikázok, több városban és annál az OMW-nél szoktam tölteni, amelyik épp közelebb van.
Steam/Uplay/Origin/GOG: racka_HUN /// Nintendo: SW-1554-0800-8714
-
morfondőr
őstag
válasz simonjoe #146277 üzenetére
Mondanám, hogy meg vagyok lepve, de nem. Ezért is kérdeztem rá, mert megszokott az ilyesmi nálunk és furcsa volt hogy kicsit más hangja van az autónak a tankolások után. Szívesen vennék több infót is!
Steam/Uplay/Origin/GOG: racka_HUN /// Nintendo: SW-1554-0800-8714
-
morfondőr
őstag
-
morfondőr
őstag
Üdv!
Passat B6, 2010, CR-ben a DSG néha (főleg hidegen) nem vált olyan szépen. Nem kattog, nem zörög, de érezhető, amikor kapcsol. Olvastam, hogy VCDS-ben lehet csinálni váltó adaptációt és kuplung resetet. Ezt érdemes lenne megpróbálni, vagy csak mókusvakítás a dolog? Lendkerék lesz még benne cserélve jövő hét után, esetleg az is okozhatja a durvább váltásokat?Steam/Uplay/Origin/GOG: racka_HUN /// Nintendo: SW-1554-0800-8714
-
morfondőr
őstag
válasz Mágus2 #146582 üzenetére
Szervízkönyv szerint olajcsere így volt benne: 60, 120, 200. Én 230-nál vettem meg és a legutóbbi olajcsere már nem szakszervizes volt, ezért biztos, ami biztos én is lecseréltettem szakszervizben gyári olajjal (most kb 5000 km van az olajban). A motortér szép tiszta, sehonnan nem folyik semmi, az EGR körül látni egy minimális lerakódást, de eddig mindenki azt mondta, hogy az normális. Egyedül a lendkerék az, ami már csörög hidegen, de az cserélve lesz. Van egy kis remegése az autónak alacsony fordulaton, de nem alapjáraton, hanem menet közben, én ezt is a lendkerék számlájára írom, remélem igazam is lesz.
bitpork: néha bólint az autó, érezni, hogy mikor vált felfelé, de csak akkor, mikor hidegen óvatosan gyorsítok és csak 3. fokozatig, utána már nem érezhető. Ha rálépek rendesen (ilyet csak üzemmelegen csinálok), akkor szintén észre vétlenül pakolja felfelé. Lefelé pedig szintén 3-2-1 fokozatok váltásánál néha bebólint.
[ Szerkesztve ]
Steam/Uplay/Origin/GOG: racka_HUN /// Nintendo: SW-1554-0800-8714
-
morfondőr
őstag
válasz bitpork #146586 üzenetére
Tudom, hogy 60ezrenként kell az olajat cserélni, de a szakszrevizest kifaggattam, ő azt mondta, hogy az olaj kedvező körülmények mellett a 100ezret is kibírja, a 60 úgy van belőve, hogy azt mindenképp teljesíteni fogja. Elvileg pályás autó volt, remélem ez a csúszás nem okozott gondot.
2 hónapja vettem a kocsit, előtte sosem volt automatám, miután elérem vele az üzemi hőfokot, nincs is vele gond. A bólintás nem olyan erős, hogy az egész autót megmozgassa, de van egy pillanatnyi meghajtáskiesés, de ez max fél mp-es. Kuplungot szokás ezekben cserélni? Én egy alkatrészes oldalon sem láttam még hozzá.Steam/Uplay/Origin/GOG: racka_HUN /// Nintendo: SW-1554-0800-8714
-
morfondőr
őstag
válasz bitpork #146590 üzenetére
Motorkód CBAB, váltót nem tudom így hirtelen. Érdekes, én a linkelt oldalon is kerestem típus alapján, de csak a manuális váltókhoz listázta ki a kuplungokat. DSG-nél is szokás kuplungot cserélni a lendkerékkel? Mennyi km után javasolt a csere általában? Ez csak azért érdekes nálam, mert vidéken nem hiszem, hogy bárki neki állna ilyet megcsinálni (már a lendkeréknél is húzzák a szájukat, hogy húúúú, automatánál még nem csináltak ilyet). Videót néztem már róla, csak németül nem értettem mit karattyolnak, de az látszott, hogy célszerszámok is kellenek, meg utána méricskélnek is valamit.
Steam/Uplay/Origin/GOG: racka_HUN /// Nintendo: SW-1554-0800-8714