- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Milyen routert?
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Facebook és Messenger
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Mozilla Firefox
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- ArchiCAD és Artlantis topik
-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
fgabor87
tag
Sziasztok.
Autó vásárlás előtt állok, valószínűleg egy 6-os Golf lesz a vége.
Igazából az érdekelne, hogy az 1.4 TSI-nél (CAXA) a módosított vezérléssel mennyire javult a láncnyúlási jelenség? Kb mennyit mennek el csere nélkül?Sok infót olvastam ezzel kapcsolatban, de konklúziót nem találtam sehol. Arról is eltérőek a leírások, hogy a problémás modelleknél elég csak a láncot cserélni, vagy kell magát a vezérműtengely állítót is. Többen azt állítják, hogy igazából ennek a hibás működése is nagymértékben hozzájárul a lánc megnyúlásához. De ezek is ilyen 3-4 éves infók.
-
fgabor87
tag
válasz BUZZLGHTYR #162122 üzenetére
Sajnos mire összejön a pénzed a motorfelújításra, addigra már számolhatsz egy turbócserével is pluszba.
Ráadásul ezeknél a turbo-s autóknál nem elég csak a viszkozitást figyelni, ha a teljesítménybesorolástól térsz el, az is kinyírja a turbo-t és a főtengelycsapágyakat is. Akár 1 olajcsere periódus alatt is.
Szóval lehet, hogy jobban jársz, ha egyből új autóra gyűjtesz, nem fejújításra. Ezekkel nem lehet olyan szabadon bánni, mint a szívó benzinesekkel, amik szinte mindent kibírnak.
-
fgabor87
tag
válasz BUZZLGHTYR #162125 üzenetére
A nívó tetejére kerülhetett máshonnan is víz, pl egyszer nem volt rendesen a helyén, vagy már nem zár olyan jól, és becsurgott a víz.
Ha az olajbetöltő sapkája is ilyen belül, akkor már nagyobb a baj.
Tisztítsd le szépen a nívót, és figyeld.Gyári olajtól meg nem szabad eltérni. Ha eszi az olajat, meg kell nézetni. Lehet, hogy kokszos az olajlehúzó gyűrű, és nem látja el a funkcióját rendesen. Ettől pl a motor még lehet tökéletes állapotban, kompresszió is tökéletes ilyenkor. De a sűrűbb olajjal meg el fogod koptatni a motort, turbót, mindent. Ez is ilyen régi berögződés, hogy ha eszi az olajat, adjunk neki sűrűbbet. Ez tüneti kezelés, ami tovább fogja mélyíteni a problémát. Bár a kocsi nem fiatal, de azért nincs benne olyan nagyon sok kilométer.
-
fgabor87
tag
válasz BUZZLGHTYR #162128 üzenetére
Nem tudom miért, de máshol is tapasztaltam, hogy a szerelő vastagabb olajat ajánl a kocsiba. Ismerősébe 5W30 a gyári előírás, 2004-es, de semmi olajfogyasztása nincs, erre a szerelő 10W40-et rakott bele.
Egyszer már mi is kaptunk B6-os TDI Passat-ba 60 ezer km után 5W40-et. :/Miért jó ez nekik? Gondolják hamarabb elromlik, és akkor úgyis hozzájuk visszük majd? :/ Elszomorító.
Nem tudom mióta jársz 10W60-al, én a helyedben minél hamarabb visszacserélném 5W30-ra, a megfelelő gyári ajánlásúra. ha nagyon eszi az olajat, kell keresni egy normális szerelőt, akár messzebb.
Persze mindig az a kérdés, hogy valaki mennyit akar a kocsijára áldozni. Mármint pénzt.(Pont ma tettek fel egy Totalcar videót, amiben egy 2.0-ás Focus 1000 km-enként 1 liter olajat eszik.)
-
fgabor87
tag
Sziasztok.
A következő jelenségem van egy 6-os Golf-nál. Ha üresbe van, és alapjáraton jár a motor, a váltó felől kattogó hang jön. Kuplung kinyomásra egyből megszűnik. Olvasgattam, mindenhol nyelestengely csapágyat írnak, itt a fórumon is találtam ilyen esetet. Ami elbizonytalanított, hogy ennek elvileg hideg állapotban van erősebb hangja, melegen meg halkul. Na viszont nekem pont fordítva van. Hidegen szinte nem is hallani, ha bemelegedett, akkor viszont elég csúnya a hangja.
Akkor is ez lesz a gond? -
-
fgabor87
tag
válasz Killer01 #165973 üzenetére
Rendben, köszi.
Még azt kipróbálom, hogy megemelem a kocsi elejét, hogy mind a két kerék levegőbe legyen, és megnézem, hogy sebességbe rakva is csinálja-e, mert olyankor soha nem hallom. Csak ha megálltam, üresbe teszem, és felengedem a kuplungot.Valahol olvastam olyat is, hogy a nagyon alacsony alapjárati fordulat okoz valami vibrációt, és attól van ilyen hangja. Ez összefüggésbe lehet azzal, hogy hideg motornál nem jelentkezik (szívató miatt magasabb fordulat). Ez is könnyen kipróbálható.
Külföldi fórumokat is olvasva van, akinél már 6000 km után előjött ez a hang.
Olajat szeretnék cserélni a váltóban, és nem tudom, hogy belekezdjek-e. Mert ha utána mégiscsak meg kell bontani, akkor kidobott pénz volt az olaj.
Varga Tibor nézte át a kocsit, ő azt mondta, nem kell aggódni a kopogás miatt.
-
fgabor87
tag
válasz bitpork #165980 üzenetére
A szervizkönyvében az áll, hogy ha teljesen szét van szedve a váltó, akkor 2,1 liter, ha csak részben, akkor 1,9 liter olajjal kell feltölteni. Ha csak simán leengedem belőle az olajat, akkor elég az 1,9 liter?
"Capacity of manual gearbox (gearbox completely dismantled): 2.1 l"
"Capacity of manual gearbox (gearbox partially dismantled): 1.9 l"Sajnos azt is írják, hogy az olajszint ellenőrző csavar nem használható sem ellenőrzés, sem feltöltés céljából ennél a típusnál. :/
"The oil level in the gearbox can only be checked by completely draining the gear oil and then refilling." -
fgabor87
tag
válasz bitpork #165982 üzenetére
Hát nem igazán bízom a szerelőkben. Beszéltem már egyel, hogy tudna-e segíteni a váltóolaj cserében, bekérte a kocsi adatait, és azt mondta, hogy megnézte, és maszekba nem, mert alulról kell tölteni olajjal, és kell hozzá szerszám, amit nem tud elhozni a műhelyből (csak alkalmazott ott, nem tulaj). Erre ma találom, hogy ezeket nem szabad alulról tölteni. :/
Illetve nem tudom, hogy érdemes-e bolygatni. Pont ugyan ilyen hangom van, és a videóban is melegíti a srác a kocsit, mielőtt hallhatóvá válik:
[link]
Azt írja, hogy 3 év és 70 ezer km után még mindig ugyan az a váltó és kuplung, és a hang ugyan úgy megvan. Nekem is ezt mondta Tibor, hogy 5 év múlva is ugyan így fog kattogni.Rengeteg helyen írnak erről a jelenségről, és mindenhol ugyan az a vége: nem lett megoldva. Találtam olyat is, akinek komplett váltócsere volt, de 3 nap után az új váltó is kezdte.
-
fgabor87
tag
válasz kleinguru #168343 üzenetére
Teljes belső tér átépítést is vállalnak, szóval tudnak kárpitozni. Referencia munkáikat nézd meg.
Én 1 hét múlva viszek hozzájuk egy 6-os Golf-ot, vezető oldali ülés részleges kárpitcsere full gyárival, kormány és váltó újrabőrözés gyári bőrrel, kp zár átprogramozás. -
fgabor87
tag
Van valakinek tapasztalata Golf-nál hátsó ledes lámpával?
Itt inkább az érdekelne, hogy rendőrök, illetve a műszaki vizsgán hogy állnak hozzá?Konkrétan egy 6-os Golfba szeretnék ilyet. Gyárilag talán az R-line, és GTD is ilyennel jön ki (vagy kérhető bele). Ennek ellenére lehet belőle gond, ha nincs külön bejegyezve az átalakítás a forgalmiba? Hivatalosan tudom, hogy be kell, de észreveszi ezt egyáltalán valaki? Tapasztalatok?
-
fgabor87
tag
válasz focvis #168445 üzenetére
Nem gyári, a márkáját nem tudom, talán valami d betűs. Viszont kinézetre teljesen olyan, mint a gyári, és CAN bus kompatibilis. Egy 100asba kerül a komplett kit, gondolom nem gagyi. Gondolom így ránézésre senki meg nem mondja, hogy nem gyári, csak műszaki vizsgán nem tudom, bele tudnak-e kötni, főleg ha nem jelez semmi hibát a fedélzeti számítógép.
-
fgabor87
tag
válasz focvis #168472 üzenetére
Megnéztem, Dectane. E betű benne van.
Első lámpát is cserélni szeretném majd ledes osramra, annak utánakérdeztem, hiába E jeles, kell kérni hatóságnál átalakítási engedélyt, utána szigorított műszaki vizsgára kell vinni, majd beírják a forgalmiba. Ha vissza akarom tenni a gyárit, újra végig kell járni a procedúrát. :/ Vicc.
Gondolom hátsó cserénél is ez lenne a menet, csak arról nem tudják megmondani, hogy gyári, vagy sem. Jobb esetben. Azért az első lámpa látványosabb. -
fgabor87
tag
Sziasztok!
A 6-os Golfomat néha toligálni kell a garázsban előre-hátra, hogy hozzáférjek pár dologhoz. Nem nehéz tolni, viszont hallani közben, hogy súrlódnak a fékek. Főleg a hátsó, de a minap emelve volt a kocsi, és az első kereket forgatva ott is hallani némi súrlódást, és elég hamar meg is áll magától, nem pörög tovább.
Ez normális, vagy ideje lenne szétszedni, és rendesen kipucolni a fékeket?
Új hozzászólás Aktív témák
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Formula-1
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Vezetékes FEJhallgatók
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Discord
- Milyen routert?
- Politika
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Facebook és Messenger
- További aktív témák...