Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hátha valaki felvilágosít, hogy van ez a bizonyos banki adategyeztetés. Június 26-ig ez minden magánszemélyre vonatkozik, aki 2017 előtt kötött szerződést, vagy van kivétel? Vajon értesíteni fog a bank valamilyen formában? Vagy menjek be személyesen?
Előre is köszönöm, ha valaki illetékes válaszol! -
veterán
Sziasztok!
Szeretném a segítségeteket kérni egy égető kérdésben ami kapcsolódik az OTP Bankhoz és az OTP Egészségpénztárhoz is. A következőről lenne szó.
Édesanyám tagja az OTP Egészségpénztárnak és nincs tisztában egyértelműen azzal, hogy neki kell e adatot egyeztetni a 2017-ben hozott pénzmosás elleni törvénnyel kapcsolatosan. Én egy másik pénztár tagja vagyok és onnan jött email többször is, sőt levél is, hogy végezzem el az adategyeztetést, amit végül online az adott pénztár honlapján belépve meg is tettem. Már el is fogadták.
A kérdésem az lenne, hogy amellett, hogy Édesanyám az OTP Bank helyi fiókjában bent volt (ahogy én is) és elvégezte az adategyeztést, van e még külön teendője az OTP Egészségénztár esetében is, vagy ezzel a feladatát elvégezte és nincs más teendője? Tehát azzal, hogy az OTP Bank fiókjában elvégezte az azonosítást, azzal a Egészségpénztárral kapcsolatban is letudta az egyeztetést, vagy van még valamilyen kötelezettsége külön az Egészségpénztárral kapcsolatban is?
Nagy segítség lenne, ha valaki tudna válaszolni és egyben segíteni.Előre is nagyon köszönöm a választ, válaszokat!
-
veterán
Sziasztok.
Egy utalásos kérdésem van. Fiókon belül személyesen mi a jobb?
Ha saját számláról másik számlára utalok elektronikusan vagy ha készpénzt viszek és azt utalom fiókban az adott másik számlára? Melyik az olcsóbb? -
veterán
Azzal nincs baj, ha leépítik a készpénzkezelést, csak akkor a számláról számlára utalás (mindegy, hogy házon belül vagy kívül) ne jelentsen egy kisebb rablást.
Komoly utalási díjjakat kérnek a bankok főleg, ha idegen bank számlaszáma a cél. Ez vonatkozik bármelyik bankra, nem csak az OTP-re. -
veterán
Sziasztok. Ma kaptam egy emailt az OTP-től, hogy november 2-ától sms-es megerősítő kóddal és telekóddal (illetve smartbankos azonosítással, de az nekem nincs) vásárolhatok interneten. Ez az internetes biztonsági kód szolgáltatás, ami online vásárlásoknál lép életbe. Írták, hogy automatikusan beállítja a bank és vásárlási limitet is beállítanak, amit később módosítanak. Én nem szoktam webshopokban vásárolni előre bankkártyával, viszont a simple pay-t használom pl parkolásra vagy pl a Digis számlákat is úgy fizetem, tehát oda be van regisztrálva a bankkártyám, illetve paypal mögé is. Ezeknél emailt és jelszót kér. Ezeknél is kérni fog valami plusz kódot sms-ben? Illetve a telekódomat már megváltoztattam, mert azt is meg kell adni, de ahhoz meg is kellett változtatni. Szóval? Tud valaki segíteni, válaszolni?
Egyáltalán honnan tudom, hogy nekem ez a internetes biztonsági kód szolgáltatás be van e kapcsolva? Webshopokban sosem vásároltam bankkártyával, csak a fent említett módokon használtam bankkártyát. Simple pay-el, paypallal.
Sms-eket kapok, mert van OTP direkt sms szolgáltatásom, ha utalnak, levonnak, jön az sms. Tehát van mobilszámom megadva...[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz namenlos #7984 üzenetére
Igen. Már elkezdődött. Amúgy megoldódott, mert beszéltem az üfsz-al és kiderült, hogy vandirekt netbankos szerződésem. Csak eddig nem tudtam róla, illetve valamikor rámsózhatták, de nem használtam. Elárulták az azonosítót, miután azonosítottam magam, aztán kértem jelszőemlékeztetőt és lááám.
Mindezek után pedig beállítottam ezt az internetes biztonsági kód szolgáltatást, plusz megváltoztattam a telekódom és így már menni fog pl a telekomos feltöltés, digiaszámla fizetés, stb. -
veterán
Sziasztok. Kérdésem lenne. Adott egy maestro bankkártya és ugye elvileg 15000-ig nem kér pinkódot. Most hagyjuk, hogy ezzel mennyire értek egyet, vagy mennyire nem, de most pont a kényelem miatt használtam volna ki az előnyét ennek és 1000 Ft körül is kért kódot, sőt érintésre nem is fogadta el, hanem be kellett dugni a terminálba és úgy kérte a kódot. Eddig két helyen kellett ezt csinálni, máshol mindig érintésre elfogadja a kártyát. Mindkettő kajás hely, étterem és büfé. Mit kell csinálnom, hogy ne kérje a kódot, és/vagy hogy érintésre elfogadja a kártyám ezeken a helyeken is? Vagy a terminálok olyanok és én nem tudok mást tenni, mint dugdosni és kódot írni?
-
veterán
Valaki meg tudná mondani, hogy mennyi időbe telik a banknak, hogy pénzt vezessen át lakossági bankszámláról frissen nyitott értékpapír számlára?
Egy hete nyitottam az értékpapír számlát, meg is jelent a otp direktemben, de még 0 Ft van rajta. Magyar Állampapír pluszt vettem.
Előre is köszönöm a választ! -
veterán
Sziasztok.
Kérdésem lenne. Nem szoktam utalni netbankból, de most szükségem volt rá. Viszont érdekes dolog történt. 25990 forintot kellett utalnom egy cégnek, végülis sikerült, de segítséget szeretnék kérni. Először bejelentkeztem böngészőből netbankba, utalni akartam, mindent kitöltöttem, majd kiírta, hogy a szerződésemben meghatározott napi limitem miatt nem utalhatok. Nos csak mondom, a napi limitek nem jelenthettek korlátot. Minden limitem jóval magasabb, mint az utalni kívánt összeg. Ezután a Smartbank alkalmazásban is ugyanez a hibaüzenet fogadott.
Majd ezután jött a sluszpoén. Az OTP új androidos alkalmazásából viszont meg simán elutalta az összeget.
Tud valaki magyarázatot a fenti anomáliára? -
veterán
válasz KaszinoTulaj #10688 üzenetére
Én ezeket mind személyesen intézném a helyedben...😉
-
veterán
Sziasztok. Adott egy számla és két kártya. Van internet bank. Belépve szerettem volna módosítani a limiteket, de csak az egyik kártya látszódik. Legújabb Mastercard Multipont Prémium kártya mindkettő. Vajon miért nem látszik mindkettő?
Ha módosítom a látható kártyát, az érvényes lesz a másikra is? -
veterán
Sziasztok.
Automatából történt készpénzfelvétel, 150 000 forint, kártya bedug, pin kód beüt, kér bizonylatot, kért az illető, hallotta, hogy a pénz leszámolódik, de itt vége lett a tranzakciónak. Sms jött a levonásról, de se pénzt, se bizonylatot nem adott az automata. Csak egy telefonszám, egy 1-es körzet, hogy hívjuk fel. Mivel OTP fiókban történt az eset, jegyzőkönyv felvéve, aláírva, továbbítva. Azt mondta az ügyintéző hölgy, hogy pár nap és visszakapjuk az összeget.
Van bárkinek ilyesmivel tapasztalata, hogy ez mennyi idő napra? Esetleg szokott lenni gond a visszautalással? Ha igen miért?Mindez az elmúlt egy órában történt...
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz GabN73 #10908 üzenetére
A múlt hét pénteken történt "atm nem adott ki pénzt, de levonta az összeget a bank" történet végül annak ellenére, hogy többen mondták, hogy ez bizony 15 banki munkanap minimum, többek között te is, végül e hét csütörtökön estére megoldódott. Igaz csütörtökön ismét be kellett menni a bankba, hogy prémium ügyfélként érdeklődjünk a pénz visszautalásáról, de még aznap késő estére visszautalták a pénzt a szüleim számlájára. Még a pénzfelvét díját is visszautalták. Így kevesebb, mint egy hét alatt visszakaptuk a pénzünket.
Köszönjük!
Amúgy azért írom ezt le, hogy aki így jár (márpedig nem kevesen vannak így az otp-sek elmondása szerint), az esetleg számolhat az egy hetes átmenettel. Persze mindez akkor lehet igaz, ha az eset egyértelmű. Pl a kamera felvételek, az azonnali bejelentés, panaszfelvétel megtörténik, a pénz tényleg az automatában "ragadt", a külsős automatás cégnél is minden stimmel és a két fél, a bank és az automatákat kezelő külsős cégnél is hajlamosak az ügyfél elvesztett pénzére tekintve a gyors ügyintézésre és nem betartani szó szerint az előírt minimum 15 banki munkanapot. Ez azért fontos, mert ha egy olyannal történik mindez, aki hónapról hónapra él, annak létfontosságú, hogy a kis pitiáner fizetését fel tudja venni. Különben... És ezt ne is folytassuk.
Itt most összeállt minden és bízom benne, hogy ha mással is megtörténik ez a szerencsétlen (állítólag kommunikációs hiba az atm-nél és levonja a pénzt, de ki nem ad) hiba, legalább ugyanilyen gyorsan visszakapja a pénzét. -
veterán
válasz GabN73 #11001 üzenetére
A "legkésőbb jövő hét szerda"-ából lett csütörtök. Ez nem rossz teljesítmény. Főleg úgy, hogy az OTP központi üfsz-a azt mondta, hogy "kizárt", hogy jövő hétre megoldódjon. És ők is 15 munkanapot mondtak. És mégis. Le a kalappal, én őszintén nem számítottam erre a hétre ezek alapján. Tévedtem.
-
veterán
válasz herdsman12 #11007 üzenetére
Ebben tökéletesen igazad van. Egy normális világban így kellene működnie. Talán a "hanyatló" nyugaton így is működik.
De ebben a beteg világban én ennek is örülök, hogy nem 3 hét, meg 1 hónap. -
veterán
Aki esetleg még használja a Simple Plus alkalmazást, érdekelnének a tapasztalatok. Pl a telefonnal való fizetés. A régi nekem jól működik, de kipróbálnám az újat, viszont nem akarom, hogy valami keverés legyen.
Előre is köszönöm, ha valaki reagál. -
veterán
Na várjunk. Amiről beszélünk, az az OTP Direkt. Azért pedig eddig is fizetni kellett... Most majd duplán kell fizetni?
A böngészős felületet használva nem következik automatikusan az app használata is. Ismerős sem használja, csak a böngészőst. Amúgy meg fizeti az OTP Direktet. -
veterán
válasz donbig #11161 üzenetére
Én parkolásra a "Mobilfizetés" nevű applikációt használom. Nemzethy, de legalább eddig mindig működött. Külön számlát lehet csinálni, ahová átutalsz egy bizonyos mennyiségű összeget és gps, térkép, zónabeazonosítás alapján indítasz online parkolást. Folyamatosan nyomonkövetheted éppen mennyinél tartasz és bármikor leállíthatod. Forintra annyit fizetsz, ahány percet parkoltál. Annyi, hogy van egy egyszeri kényelmi díj, parkolásonként valami 50 Ft, ha jól rémlik...
A zóna számát kell csak egyeztetned, hogy az stimmeljen, ha nem stimmel, mert zónahatáron vagy pl, akkor kijelölöd a zónát kézzel a térképen.
Off vége!
Simple nekem csak a mobilos fizetés miatt van fent és az legalább 10-ből 10-szer működik is. -
veterán
válasz madagaszkar #11208 üzenetére
Neve, lejárata stimmel?
Megnéztem az enyémet, annak jó a képe. -
veterán
válasz madagaszkar #11210 üzenetére
Tudsz vele fizetni? Értesítések megjönnek a fizetésekről?
-
veterán
Van arra valami lehetőség, hogy Simple appban én magam töltsek le időnként Tokeneket? Zavaró, hogy minden második héten (van, hogy gyakrabban) előfordul, hogy fizetésnél tokenet tölt le és ha épp nincs net, az ugye probléma. Csinálhatná ritkábban is. Értem, hogy miért kell, de nincs rá mód, hogy magam megejtsem ezt a frissítést?
-
veterán
Kérdés.
Adott egy ügyfél, most van OTP direktje. Mobil alkalmazást nem használ, mobiltelefonján nincs OTP-s applikáció. Időnként belép az OTP direkt felületén böngészőből, csak megnézi a számláját, meg olcsóbb a számlavezetése, ha havonta egyszer belép. Sms értesítéseket kap minden reggel számlája állásáról illetve a pénzmozgásokról, utalásokról, levonásokról.A kérdés az lenne, hogy ha március 1-e (OTP-s internetes, mobilbankos változások) után ugyanezt szeretné továbbra is, akkor mi várható? Nem akar mobilon bankolni (nem fog semmilyen appot telepíteni), nem akar push üzeneteket, sms-ben akar értesülni számlája változásairól. Ebben lesz változás így ebben a formában?
Illetve böngészős felületen mi fog változni? Hogyan tud majd belépni?Más. Magammal kapcsolatos másik kérdés: Ha majd nem sms-t kapok a tranzakcióimról (szeretnék én is megmaradni az sms-eknél is), hanem push üziket, azokat hogyan tudom majd visszanézni? Mert most ha valamit vissza akarok nézni, akár évekre, akkor megkeresem az sms-ek között, mit mikor vontak le.
Ha csak push üzenet lesznek, ezt hogy a nyavajában tudom majd megtenni??? -
veterán
válasz KubanitoS #11264 üzenetére
Az oké. Regisztál. De nem akar Androidon bankolni. Ez van.
Be tud majd lépni böngészőböl az új internet bankba mobilapplikáció nélkül is?
Illetve ha regisztálom az új böngészős felületre, a napi sms-eit, tranzakciós sms-eit meg fogja kapni ugyanúgy?
Ugye ha nincs mobilapp, nincs push üzenet se. Ezért kérdezem. Meg ugye QR kóddal sem fog tudni belépni.
Jelenleg az otp direkt felületén megadva a szükséges infókat, küld egy sms-t egy számsorral és úgy tud belépni. Ez lehetőség lesz az új felületen is?[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz rothfb #11265 üzenetére
Na közben beleástam magam a témába. A Smartbank kerül kivezetésre. Az otp direkt internetbank régi felülete megmarad, annyi lesz a változás a belépésnél, hogy qr kóddal nem lehet majd belépni. Csak sms-el. Ezen felül lesz az új internetbank felület (ami nagyon hasonlít az új mobilapp felületéhez). De az még most sem világos, hogy aki nem akar mobilon bankolni, nem lesz semmilyen otp-s appja, az sms-el be fog e tudni lépni az új böngészős internetbankba.
-
veterán
-
veterán
Sziasztok. Mivel kezd elegem lenni a Simple alkalmazásból, az érdekelne, hogy lenne a legegyszerűbb otp kártyát használni Google Pay-el (Wallet ha már így hívják)? Tudom, hogy közvetlenül nem lehet. De csak van valami módszer, valami digitális megoldás.
A simple mostanában azt csinálja, hogy kb 5-ből 1-szer elsőre elutasítja a vásárlást érintéses fizetésnél. Másodszorra mindig jó, de akkor is kellemetlen a dolog. Vagy jó elsőre, vagy nem, ha nem másodszorra jó, de idegesítő a jelenség.
Gondoltam áttérnék a Google féle érintéses fizetésre. Tudna valaki tippet adni? Van módszer az áttérésre úgy, hogy nem kell bármilyen bankba mennem? Itthonról csinálnám meg. -
veterán
Korábban írtam, hogy a simple fizetés mobillal időnként 050-es hibakódot dob fizetéskor és ilyenkor másodikra lesz csak jó.
Nos lekopogom, kb 3 hete megjavult és mindannyiszor, mikor fizettem, elsőre oké volt. Valamit csináltak.[ Szerkesztve ]
-
veterán
Megváltoztak a simple appok nevei. Az új lett a sima Simple, a régi a Classic Simple.
Azt írja a gyakori kérdések között, hogy meddig használhatom még a Classic Simple-t, hogy előreláthatóan néhány hónapig. Nos tekintve, hogy Mastercarddal továbbra is csak a Classicban lehet fizetni érintve, így felmerül a kérdés, hogy az új sima Simple-be mikor fogják betenni a Mastercarddal fizetést? Gondolom, mielőtt megszűnik, az új sima is alkalmas lesz nem csak Visa kártyás fizetésre.
Költői a kérdés, de azért érdekes, hogy így hirdetik az új app-ot és a legfontosabb funkciót meg nem tudja... A Mastercarddal fizetést. Meg simple kártyát sem lehet benne igényelni.