-
IT café
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tikakukac
titán
válasz diablo1984 #101960 üzenetére
Konkrétan Bárdi szerint az autónk sem létezik aztán egy pár tízezer rohangál belőle az úton legalább.
Ott más para van akkor.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz diablo1984 #101958 üzenetére
"….Ezek szerint vagy ritka mint a fehér holló, vagy nem romlik el mint a twinportos esetén..."
A twinportosba nem tud a VVT elromlani, mert nincs benne. (két különálló teljesen más rendszer)
"…A j-ben is ez a motor volt már, de ott az 1,6 volt okoskerekes, az 1,4 nem…"
A J-be beépített A14XEL, A14XER, a turbós A14NEL, A14NET-be mind VVT rendszer van, vezérlésük lánc.
(A többi társa is mind VVT rendszerű, láncos Pl: A12XEL, B12XEL, A12XER, B12XER, B14NEL, B14NET, B14XEJ, B14XEL, B14XER. Ezek ránézésre külsőleg hasonlítanak egymásra.Az A16XER -ben régebbi tipusú okoskerék van, a vezérlés hajtása szíj, hogy ment e a levesbe nemtudom.
Megnéztem a "kincses kalendáriumomat"
Aszongya: a J-be a 100lovas A14XER van, amibe az újabb tipusú VVT rendszer van, és láncos vezérlésű.Valóságban még nem láttam a B14XE motorterét, a képeket a net-ről lőttem.
Teljesen más kialakítású a blokk, elrendezése is más. Még a szelepfedél is más, nem is műanyag. Visszajöttek a már ismert szolenoid szelepek, (legalább is hasonlóak) de azok is ferdén, a szelepfedél tetején vannak.Oldalról is teljesen más
A szelepfedelet levéve látszik az érdekes, más kialakítású okoskerék, és a lánc.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Tothgera30
Ármester
válasz diablo1984 #101963 üzenetére
Egyszer kell felújítani (40 ezer Ft körül), és akkor fémre cserélnek minden műanyagot. Onnan nagyjából örök élet. Meg egy lánccsere, lanckerekkel, és sok más hibalehetőség nem lehet.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
FoLey-v
addikt
válasz diablo1984 #101963 üzenetére
A twinport résznél az 1.6-ra is vonatkozik? Melyik műanyag részek vannak?
• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •
-
peet137
tag
válasz diablo1984 #101974 üzenetére
Így van, a 105 lovason (nekem XE1 van) alul van a rudazat. Nekem tavaly volt leszedve a komplett szívósor, az enyémen nem lóg még a rudazat. Bár ennek az is lehet az oka, hogy a mozgató pumpa membránja el van szakadva, vagyis mostanában nem nagyon kell mozognia a rudazatnak Én így vettem, és azóta sem sikerült beszerezni ezt a pumpát külön.
De visszatérve gyakorlatilag leszerelés nélkül esélyed nincs megnézni az állapotát sajna... -
Tikakukac
titán
válasz diablo1984 #102030 üzenetére
Régi oldal is elérhető menj arra rá. Amúgy maguk a Cromax dolgozók is köpködik az új oldalt
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
válasz diablo1984 #102032 üzenetére
Titok, hogy pörgesd meg a dolgokat a neten is. Sachs a jellemzően Opelhez kapcsolt gyártó, szóval bátran.
[link] parancsolj.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
válasz diablo1984 #102037 üzenetére
Remek.
Én meg ebben a percben estem be a műhelyből meg próbakörről. Apám, hogy amúgy ha valaki vesz egy rendes nagy dög kocsit, V motorral, hogy az még ehhez képest mennyivel odébb lehet
Tényleg apróságok, futóműben is, de basszus, hogy mennyit kell bontani mindenhez[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
válasz diablo1984 #102342 üzenetére
Tömítést cserélsz az tuti, de pumpát felesleges.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Sanki
addikt
válasz diablo1984 #102333 üzenetére
Maradok annál, hogy rendelek egyet, az a legbiztosabb, ahogy nézem amúgy nem nehéz a dolog, pár csap meg mini csapágy kell és megoldható, csak mivel nincs +1 szívósorom feleslegbe ezért nem tudok vele játszani.
-
FoLey-v
addikt
válasz diablo1984 #102370 üzenetére
Úgy tudom,hogy a Vectra C kombi csomagtere is nagyobb volt mint insigniának. Űrhajónak nevezték.
• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •
-
mephi666
nagyúr
válasz diablo1984 #102370 üzenetére
c vectra-n tanultam vezetni... (sedan-on) ki volt nézve először egy oktató, hogy nála jó lesz majd tanulni: kis polo-ja volt, na mondom ideális lesz... aztán akkor hagyta abba a szakmát, kerestem tovább, ajánlottak másik oktatót c vectra-val... ami akkor a legnagyobb tanulóautó volt a városban... akkora, mint egy 5ös bmw ...nem bántam utólag azt a kocsit...
most kicsit gugliztam, mert soha nem néztem meg hogy a chrysler 300c-nek mekkora a csomagtartója: én csak halottaskocsinak hívom... 630l c vectra kombira is ver kicsit
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Tikakukac
titán
válasz diablo1984 #102409 üzenetére
Ha lerakódás mentes az zseni. Az akkor erősen pályás kocsi.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
peet137
tag
válasz diablo1984 #102409 üzenetére
Hát igen, az én autóm sajna városi verda, ritkán jutok ki vele innen, de olyankor azért ki van kormolva.
Kapott végül új egr-t, bár erős a gyanú, h a gyári meg menthető, úgyhogy elraktam és ha lesz időm, rendesen kipucolom. De nagyon baba lett, a termosztát csere is segített, most stabilan 105-108 fok a víz, még a fűtés is durvább lett Sajna a toronycsapágy csere egyben telo csere is lett, mert a csavarok nem engedtek... De most ok a verda eddig. -
#24845312
törölt tag
válasz diablo1984 #102409 üzenetére
Nekem a 24 éves B Vectrán (X20XEV) is még gyári az EGR. Egyszer vettem ki megtisztítani, de mivel nem volt rajta semmi lerakódás, ezért ment is vissza a helyére tisztítás nélkül. Valójában azt se tudom, hogy működik-e, csak ott van. Van rajta egy vákumcső, ha lehúzom, nem oszt nem szoroz, semmi változást nem venni észre az autó működésén. Hibakódot sem dob ilyenkor. (Hibakód csak akkor van, ha az elektromos csatlakozót húzom le róla.)
-
Tikakukac
titán
válasz diablo1984 #102414 üzenetére
Ennyiben jó az első tulajos kocsi. Én tutira megmondom mikor és miként ment és mennyit és mihez volt nyúlva meg mihez nem
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
válasz diablo1984 #102433 üzenetére
Ah tudom miért. Mert neked a másik fajta szűrőd van, annak más a háza is. 2 fajta van a Z14XEP-eken.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
válasz diablo1984 #102435 üzenetére
Ne próbáld meg a leömlőt leszedni, mert akkor megváltozik a véleményed
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
válasz diablo1984 #102437 üzenetére
Na az is jó buli lesz majd hidd el
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz diablo1984 #102463 üzenetére
Ez való bele:
Annyit kell beleönteni, amíg az olajszint ellenőrző furaton az olaj kibuggyan. Kb- 1,6 - 1,8 lit.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Gaga_30
tag
válasz diablo1984 #102521 üzenetére
-
FoLey-v
addikt
válasz diablo1984 #102614 üzenetére
1.6 szívó benyát kombit nem erőltetném. H Astránál is nehezebb,pedig a H Astránál is érezni már rajta.
• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •
-
gban
Közösségépítő
válasz diablo1984 #102617 üzenetére
És ne hagyjuk ki az EGR-t, az sincs benne.
Postázást nem vállalok.
-
Integrale
veterán
-
Sanki
addikt
válasz diablo1984 #102976 üzenetére
Z14xep twinport nálam 4 csapból 3 törött és nem volt gond műszakin ezzel az értékkel.
-
Tikakukac
titán
válasz diablo1984 #102976 üzenetére
Mikor kivettem legutóbb egyben azzal a leömlővel 1 dolog volt az eszemben: na ez ne menjen tönkre mert a világ pénze lesz.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
válasz diablo1984 #102983 üzenetére
Olyan gyönyörű volt a kati anyám vezetése mellett is, hogy el sem hittem. Ez nem DPF
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Sanki
addikt
válasz diablo1984 #102985 üzenetére
Ez így nagyjából jónak tűnik főleg hogy alatta a magyarázó is hasonló képet ír le.
Ugye egyszer dúsított egyszer szegény a keverék és ez folyamatosan fel le megy.[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
válasz diablo1984 #102985 üzenetére
Az 5k-s hengerfejjavító, DPF tisztító, szívósor kimágiázó stb. egyéb cuccok vége az, hogy tartós megoldás ezekkel elég khm ritkán érhető el.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Integrale
veterán
válasz diablo1984 #102985 üzenetére
Ez a kép így önmagában nem mutat semmit, a sárga grafikonhoz kellenének értékek is.
De, ha a középső vonal az 0,5 a felső, amit nem ér el, pedig az 1, akkor 1. nem az igazi már a szonda, szűk a tartománya, az 1-et jobban meg kellene közelítenie, szerintem szegényebb a keverék, ami 2. alacsony üzemanyagnyomás és 3. fals levegő is lehet.Én a legegyszerűbbel kezdeném, mégpedig fals levegő után kutatva. Ha valahol azt kap, vagy egy MAP, MAF nem jó, akkor az ECU-ba is téves adat megy, nem lesz jó a keverék. Akár egy tömítetlenség is lehet ok, a két szonda között. Érdemes lenne megnézni a kipufogórendszer tömítettségét is.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
addikt
válasz diablo1984 #102985 üzenetére
Nézz élő adatot a lambdaszondákról. Ha nagyon "egyforma" az ohm (vagy fesz, nem tom mit olvas) akkor az ecu elkezd dolgozni - azt gondolja, h sok a károsanyag ezért a fojtószelepet tekergeti, h beállítsa a megfelelő keveréket (ezt a 2 szonda adataiból gondolja ki), szar lesz minden
#102988Integrale
Nekem kifúj. A felxibilis bizbasznál. Alá kéne feküdni megmérni, h milyet rendeljek
Lehet annyi a baja az egész kocsinak[ Szerkesztve ]
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
Sanki
addikt
válasz diablo1984 #102993 üzenetére
Sajnos előtte utána videó nincs, utána persze tudok csinálni. Meg max keresek egy régi videót ha van.
Ismerős segített mit hogy kell szedni, 11 körül kezdtük és 3 körül fejeztük be.
Legtöbb időt az a 2 csavar vitte el, ami azt a fém csövet fogja a motorhoz (mindkét szívósoros képen a jobb oldalon, a vákuum alatt).
Illetve miután leszedtük a takarítás volt a következő hosszabb idő.
Elég kokszos sajnos.. [kép] [kép] [kép] [kép] -
diablo1984
veterán
válasz diablo1984 #102976 üzenetére
Na ma a katalizátor tisztítós benzinnel lőttem egy 420kn autópályát, többnyire óra szerint 140es tempón(valós valami 134-135), 4000es fordulat fölött kicsivel. Jelentem kibírta, még vissza a klímát is végig használtuk(azért fordulaton is vesz el a csikókból).
Olajfogyasztás 0, hibakód 0, egész jól muzsikál a verda, de brutál kátyús az M3as, pusztulat állapotú.
Fogyasztása 7,5l volt, visszafelé hoztam egy bontott szívósort hozzá, hogy ez a dízeles csörgése elmúljon.
Jövő héten megint méretek CO-t rajta, kíváncsi leszek rá.Apropó, szívósor, amit hoztam az ugyanolyan mint ami az autóban van, leszámítva, hogy ennek a közetében nincs az a kis mágnes, vagy mi a figyf@sz, a bosch száma utolsó 2 karaktere el is tér.
Valahol régen olvastam, hogy az mire is való, de nem találom azt a leírást. Valahogy majd átrakom a másikból és öröm bódottá, valamint kap egy kis kenést a műanyag felületek, hogy ne kopjon annyira. Ez minimálisan lóg(használt) , nem csörög, kíváncsi leszek.néztünk ma egy hyundai-t, direkt kérdeztem, hogy messziről megyünk, mondják meg, hol volt fújva és milyen szinten, erre csak a bal hátulján egy karcolás. Odamentünk, kértem egy rétegvastagság mérőt, hoztak, de kérdezte a fickó, hogy éstek-e hozzá, mondom nem, ideadja, tiszta zagyvaságokat mért, nem is értettem mit mutat. Mondja a fickó, hogy biztos elromlott. Erre az opelből elővettem a sajátom, kiakadt a fickó szeme, körbemértem, talán csak a tető nem volt fújva(azon meg karc és horzsolás volt, hogy mitől azt nem tudom. 80-280mikronig volt minden, ami még nem sok, a s]zínt eltalálták, de, szemétre lett fújva, a gitt lyuka átütött, meg volt folyva a festék, a bezárt ajtó és küszöb között a lakk "cseppkövet" képezett... És ezért mentem több mint 400km-t, holott direkt rákérdeztem telefonban, kuplungja nagyon fent fogott, szélvédő kavicsfelverődéses, lámpa fülei visszaragasztva szélvédőragasztóval. 3,29milliós autó... Kapják be. Ja az opelt megmutattam, azt mondták az okoskerék halott benne, atttól csörög, motorhibás... én csak álltam és ámultam, mondom, OK, akkor motorhibás...
-
Sanki
addikt
válasz diablo1984 #102998 üzenetére
Z14xep szívósor?
Nem erre az írásra gondolsz?
[link] -
Sanki
addikt
válasz diablo1984 #103000 üzenetére
Mikori az autó?
2005-ig volt ott a szenzor, ha neked későbbi vagy nem volt benne akkor nem is kell.
Amúgy a fém lap a rúdban van benne középen.
Ez a saját kép, itt már kiszedtem a szenzort. [kép] -
Sanki
addikt
válasz diablo1984 #103002 üzenetére
Kell bele igen mert amúgy hibakód jönni fog.
Az jó kérdés hogyan tudod átrakni, az tuti mágneses kell legyen. Holnap a sajátom le tudom fotózni alulról. -
Black_Raven
veterán
válasz diablo1984 #103037 üzenetére
Nem jelez semmi problémát. Pöccre indul, alapjárat sem ingadozik, indulásnál dadog rendesen. Hibakód~a negyedik injektor leállt
.Someone I never forget..Cs&E..nice trip my dears.
-
ncc1701
veterán
válasz diablo1984 #103050 üzenetére
Jaja, shell ilyen szempontból kiesett. OMV-nél szoktam tudni extrát tankolni, de asszem innen ez is kérdéses lesz.
-
mrx1212
tag
válasz diablo1984 #103086 üzenetére
Köszi! 1.6 XER benzin egyébként!
Gyertya,ki takarítás akkor indulna?
Tudom hogy ki kell cserélni de tudok még utána egy szervizbe elmenni vele? -
Sanki
addikt
válasz diablo1984 #103119 üzenetére
Folytószelep nekem is elég retkes volt, elég sok sikálással jött csak le.
Na örülök hogy a kis mágnes megoldódott (elfelejtettem megnézni a sajátom még egyszer, ahogy beszéltük ).
Viszont most eljöttünk kirándulni (Debrecen -> Eger mellett) és így hosszabb út után másnap első indulásnál eléggé remeg az autó és az alapjárat sokat ingadozik pár mp-ig (utóbbi miatt van a remegés).
-
Sanki
addikt
válasz diablo1984 #103219 üzenetére
Kínai opcom is csak a p0170-03-at írja. Részletes infót nem adott.
-
Sanki
addikt
válasz diablo1984 #103241 üzenetére
Az egész injektort kivettük a szívósorból az elején, de ott volt szerelés közben (mivel a benzincsövet nem vettük le).
Akár meg is sérülhetett, bár oldalra volt rakva.
Van valami normális teszt erre vagy csak a videón látható? -
addikt
válasz diablo1984 #103241 üzenetére
Én is úgy tudom hogy a katalizátor után kb leköveti az előtte lévőt, minimális delay van benne de ez tök lapos, mintha nem is lenne benne, lehet nincs is benne kettő? Nem ismerem a motort.
5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008
-
Sanki
addikt
válasz diablo1984 #103277 üzenetére
Nem piszkáltam, elvileg benne van, de nem tudom milyen állapotban. Meg ugye a hiba előtt lement kb 100 km és semmi baja nem volt.
Kedden hívom majd a szívósorosokat megint. -
addikt
válasz diablo1984 #103298 üzenetére
z16xe
Tegnap el is kezdtem szétszedni. Hát elleszek pár délután vele úgynézem
[ Szerkesztve ]
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
Gaga_30
tag
válasz diablo1984 #103317 üzenetére
Ez is egy ipari hulladék kb, szerencsére nem volt drága.
De legalább életveszélyes. -
diablo1984
veterán
válasz diablo1984 #103364 üzenetére
Senkinek sincs felhasználó szintű(tulaj) tapasztalata akár corsa d-ből(e?) is?
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz diablo1984 #103394 üzenetére
Köszönöm szépen a választ.
-
TrollBalint
addikt
válasz diablo1984 #103400 üzenetére
Igen, ez a felállás most, pénteken voltam vele szervízben, hazajöttem, azóta áll, és ha nem találok korábbra szerelőt, akkor Augusztus végén megy az Insignia szervízbe, de addig állni fog.
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
ldn218
tag
válasz diablo1984 #103469 üzenetére
A J-t a sárnehéz jelzővel is szokták illetni az önsúlya miatt
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen