-
IT café
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Markizmark
addikt
Mi a véleményetek 5w40-es Mannolról + Fimol-ról?
Jelenleg ez kering az astrámban. Tudom létezik 10w40 Mannol, gyárilag adagolt molibdénnel, de kíváncsi lennék melyik a jobb, a házilag adagolt 5w vagy a gyárilag adagol 10w.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Graphics #274 üzenetére
Igen, házilag. Olvass utána a molibdén-diszulfidnak, mint "csodaszar".
Ezen kívül adalékolni én sem szoktam semmivel.(#275) csiga8:
Astra F, X14NZ. Mannol olaj kiválasztási segéd szerint Extreme 5W-40 kell bele, ez is van benne + 2 deci Fimol.
Viszont elgondolkodtatott a gyárilag molibdénnel adalékolt olajuk, de az 10w, ez a bajom vele.
Ráadásul valamiért sehol sem szerepel, hogy mennyi MoS2 van benne.
Liqui-Moly MoS2-t is használtam már de azon sem szerepeltek mennyiségek.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Mondjuk a Fimolt nem reszelővel öntöttem hozzá az olajhoz, hanem a kis tubusából, nekem elég folyékonynak tűnt.
Egyébként nem a csereperiódus nyújtása miatt használom, mindig 10ezrenként cserélem az olajat, bőven összejön 10 hónap alatt. Egyébként az autóval munkába járok 45km-re, indítás után 10km közút, 25km pálya és 10km közút következik, tehát nincs rövidtáv, nincs pára az olajban, nincs "elbenzinesedés". Egyszerűen csak a tartós magas fordulat miatt gondolom úgy, hogy nem árt egy kis plusz kenés MoS2 formájában.
Kipróbáltam már sokféle olajat, gagyitól a márkásig, Q8 10w40, Eneos 5w40, Castrol Magnatec 10w40, Valvoline MaxLife 10w40, Liqui Moly MoS2 10w40. Utóbbival járt a legszebben, legcsöndesebben a motor (ennek köze lehet a MoS2-hoz), de ez is volt a legdrágább. Harmad ennyiért van szinte az összes Mannol, ezért úgy néz ki végleg ennél maradok.
Lehet kipróbálom a MANNOL MOLIBDEN BENZIN 10W-40-et. 2 hét múlva csere ...Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Én ehhez hülye vagyok...
Van egy 2007-es MK7 Ford Transit 2.2 TDCi. 81kW, QVFA motorkód.
Olajcsere jön.
A gyári olaj az Ford 5w30 és ACEA A3/B4/C3.
Kinéztem MANNOL Molibden Diesel 10W-40-et, ami API CG-4/SL, és ACEA E2/B3/A2.Bele tehetem, vagy nem?
Nem pályás autó, vidéki terítéses használat, sok indítás-leállítás, de kevés a hideg indítás, kb napi 100km.Köszi.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Graphics #340 üzenetére
Most is az van benne sajnos, nem az enyém a gép, de a tulaj alsó polcos tesco 10w40-el hajtja.
A mannol olaj kiválasztó segéd szerint egyébként megengedett a 10w40 ehhez a motorhoz, és az autó könyvében is szerepel.
Egyelőre jó MÉG a motor, de inkább a szabványokat nézném, hogy az említett olaj megfelelne-e?[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Az említett Fordban még csak 320e km van. Van ereje rendesen, nem mondanám kopottnak. Eddig mindig Ford Formula 5w30-at kapott, de elkezdte enni, valószínűleg a turbo... ekkor a tulaj berágott és tett bele valami Tesco 10w40-et, azt az elvet vallja magáénak, hogy jó lesz ez így mert nem eszi. Mondom azért nem eszi, mert ahol enné, odáig el sem jut ez a lekvár.
Ezt nem tudom tétlenül nézni, ezért viszek neki valami jót, ezért lesz Mannol Elite 5w40. Meg van rendelve 7 liter.De nem mondtam le teljesen a Mannol Molibdénről. Veszek a benzines verzióból hamarosan az 1.4 béla F astrámba, abba gyárilag amúgy is 10w40 kéne meg amúgy is egy nagyságrenddel igénytelenebb motor, kipróbálom. Most 5w40 Elite van benne... tudom tudom az elite sokkal jobb, mint amit bele akarok önteni, de a fülemnek is meg kell róla bizonyosodnia.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
-
Markizmark
addikt
Tehát nem olyan jó, vagy túl jó ebbe a motorba? Utóbbi esetén ez kerül bele.
Úgy tudom a GM Dexos 2 visszafelé lefedi a GM-LL-A-025 és GM-LL-B-025 szabványokat, tehát mindenütt használható, ahol ezeknek a korábbi szabványoknak megfelelő olajok vannak előírva.
Ehhez a motorhoz gondolom GM-LL-A-025 minősítéssel rendelkező olaj kellene, viszont ilyet nem láttam XADO-éknál.
GM-LL-B-025-ből több is van, de az meg nem benzinesbe való, nem?
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Akkor szerintem belerakom. Fogyasztás nem szempont, nagyon sok az 1-2 km-es rövidtáv, tök hideg a motor és az eddigi olajak mind habzottak is. Vajon egy fullszintetikus olaj is habzik amiért nem tud belőle kiszáradni a pára? Most Mannol Extreme 5w40 van benne.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Nem hengerfejes, víz sem fogy, csak télen habos, nyárra mindig "kiszárad".
Asszonyé a gép és csak dolgozni jár vele. 8 szelepes opel motorok hajlamosak habosodni hideg időben.
Gyönyörűen csendben jár, nem szeretnék akármit beletenni.
A mostani olajat ősszel tettem bele, mindig legalább évente cserélem, 5000km-t sem fut 1 olajjal.
Ezelőtt GM 10w40 volt benne, most Mannol Extreme 5w40, de most kipróbálnék valami full szintetikust.
Csak nem egyszerű olyat találni aminek megvannak a megfelelő minősítései is (GM LL-A-025 vagy DEXOS 2).
Az Extreme tudja a GM LL-A/B-025 minősítést, de nem full szintetikus -> habzik.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
30 éve motorokat szerelő csóka esküszik a XADO-ra. Volt egy motor, amin a gyári 13 helyett 11 bar-os végnyomást mértek. Tettek bele XADO-t és 1000km hajtás után újra 13 lett. Persze azt ő is megmondta, hogy nem lehet elhagyni a XADO olajat, mindig ezt kell használni utána, különben a beépült anyag kikopik a pi**ába.
Nyilván egyik csodaszer folyadék sem generálozza a motort...
Nekem most 10w40 XADO-val a 20 éves Astrám sokkal csendesebb, mint eddig.
Legutóbb ilyen csendes Liqui Moly MoS2 10w40-essel volt.
Volt előtte Castrol Magnatec 10w40, Eneos 5w40 valamelyik, legutóbb pedig Mannol Elite 5w40 és Extreme 5w40 is. Mindegyikkel hangosabb volt, mint most.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
-
Markizmark
addikt
válasz Motion_Blur #1061 üzenetére
Az áremelés oka, hogy nehéz jó szakembert találni.
Már ott tartunk (szerencsére), hogy nem a munkáltató diktál, nincs neki kiszolgáltatva a dolgozó.
Régen nem ugráltak a népek, nem kértek emelést, mert másik 10 várt a helyére olcsóért.
Most muszáj megfizetni a munkaerőt, ugyanakkor a munkáltató nem mond le a profitról -> áremelés.
Kereslet-kínálat, fordult a kocka, a dolgozó tud válogatni a munkahelyek között, nem a munkáltató a dolgozók között. Ez leginkább a szakképzettséget igénylő állásoknál van így, pl szakács, villanyszerelő, autószerelő stb.Egyébként egy olajcsere tényleg nem tudomány otthon, aknával főleg.
Fémszűrős autóhoz kell egy léc amire rá van szögelve egy bőrszíj, ezzel le tudod lazítani simán, ha nem akarsz célszerszámra költeni.
Legtöbb szűrőbetétes autónál meg kell kb. 32-36-os Crova amivel letekered a fedelet.
Olajleeresztőhöz vagy imbusz kell vagy torx vagy sima crova/csillag/villás.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Sziasztok!
MANNOL ELITE 5w40 mehet 1.2 benzin B Corsába? Eddig EXTREME volt benne, de abban bízom, hogy télen az ELITE nem habzik.
Viszont az ELITE nem tudja a GM-LL-A-025-t, csak az EXTREME.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
-
Markizmark
addikt
válasz Motion_Blur #1845 üzenetére
Szerintem minden 2. olajcsere.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
-
Markizmark
addikt
válasz Motion_Blur #1915 üzenetére
Érdekes, hogy a Hengst-t mondjátok jónak, én évek óta csak azt kapom, pedig nem kérem külön.
Csak annyit kérdeznek a helyi autós boltban, hogy milyen minőséget kérek?
Mindig csak annyit mondok, hogy nem a legszarabbat.Pénteken ment a B Corsába Mannol Extreme 5w40 és Hengst szűrő.
Abban a szerencsés helyzetben vagyok azzal az autóval, hogy nem kell rátölteni sose, tehát mindig marad fél liter új olaj és még megvan a tavalyi is. Össze lehet őket önteni, vagy az 1 éves állásban megöregedhetett az az olaj is? Természetesen az is Mannol Extreme 5w40. Nem mintha kellene, de 7 év alatt összejönne 1 komplett olajcserényi.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Sziasztok!
2009-es Hyundai i30 cw 1.4 benzin (80kw) gépbe milyen olaj kellene?
Kollégámé az autó és megejtené az első cserét, 2 hete vette.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Sziasztok!
Milyen olajat ajánlotok egy igazi igásló Toyota Hiace-be?
1999, 2.4D, szívó 79 ló, 560.000km. Még bejáratós, úgy jár mint a doxa óra, hidegben akár kettőt is fordul a főtengely mire beindul, melegen felet. Ebbe kéne valami olaj, ami segít megtartani a motor jelenlegi állapotát.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Sziasztok!
Opel Zafira B 1.8 (150e km) benzinbe milyen Liqui Moly olajat ajánlotok?
F astrámba tettem LM 10w40 olajat egy ideig, de megzabálta (mindegyik másikat is), viszont sose volt olyan csendes, mint azzal. Gondoltam a Zafirába is jó lenne.
Ez vagy ez lenne a jobb?
Köszi!Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Sziasztok!
Olajcsere mizériában vagyok, pedig általában nem esem kétségbe.
Opel Z16XER és Z18XER motorkódú autóimban olajcsere esedékes, és a szokásos 5w30-ról elmozdulnék. Eddig Motul és Liqui moly volt bennük amióta nálam vannak. Mindkét motor VVT-s, Az egyik autó sokat megy hidegen, ovi járat, a másik pedig pont hosszútávos, akár 40 fokban pályán araszolós, klímával, 108 fokos hűtővízzel, vagy éppen 4000-es fordulaton pörög szintén nem hideg körülmények között.
A hosszútávos autón kezdem a műsort, oda Mobil1 0w40-et néztem ki ami tudja a dexos2-t, de a szakik lebeszéltek róla, mert hogy nem ken eléggé magas fordulaton meleg időben. A másik lehetőség a Motul 8100 Xclean gen2, szintén tudja a gm dexos2-t.
A gépkönyv szerint mehet bele 0w40, 5w30, 5w40 is, ha tudja a dexos2-t.
Melyikkel járnék jobban?
Előre is köszi.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.