- Windows 11
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Milyen routert?
- Microsoft Excel topic
- Proxmox VE
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- DIGI internet
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Augusztustól nagyot változik a Shein élete
-
IT café
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dyraxx
tag
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, amire nem lelem a neten sehol a választ.
Két nagylátószögű APS-C objektív között szeretnék dönteni, azaz ugyanannak a 11-20-as obinak a két változata közt (új vs. régi modell) megy a fejemben a harc. Sajnos sehol a neten nem találok hozzá összehasonlítást, amit felhasználók írtak volna saját tapasztalatból.
Szóval a két obi:
Tokina atx-i 11-20mm F2.8 CF (új modell, 2020)
Tokina AT-X 11-20 F2.8 PRO DX (régi modell, 2015)https://tokinalens.com/product/atx_i_11_20mm_f2_8_cf/
és
https://tokinalens.com/product/at_x_11_20_f2_8_pro_dx/Elsőre nyilván egyértelmű, az uj szinte mindig jobb. Rendben, de eme obi páros esetében a csekély kis különbség nem biztos, hogy megéri a plusz 100 ezer Ft-ot, mivel a régit használtan lehet kapni 100-120E körül, az új pedig 220-230E Ft.
A különbség pedig a tech spec (fenti) adatlapok alapján NULLA, azaz 10 gramm a súlyban.
- Ahogy más fórumokon leírásokban olvastam, talán még annyi, hogy új fókuszmotor van az új atx-i modellben, ami elvileg halkabb és pontosabb, máshol meg panaszkodnak arra, hogy túl hangos az új motorja.
- A weather-sealingben is okozhattak némi változást, de ez sem egyértelmű a keresztinformációk miatt.
- Lens Coating -on esett még javítás egyes random külföldi userek szerint...Szóval érdemes-e az újat megvenni +100E ft-ért, ami nyilván nem használt, garis, meg (hátha) jobb a motorja), vagy ha találok jó állapotban lévő használt régi AT-X modellt, esetleg garival, az is tökéletes?
Van-e valaki itt, akinek van személyes tapasztalata a két lencsével? Tehát össze tudja hasonlítani a kettőt.
Előre is köszi a segítséget!
-
Dyraxx
tag
válasz Peczek #30436 üzenetére
Szia!
A 11-20-ból nem volt DX II, csak a 11-16mm-esből. Szal a 11-20 PRO DX-eket már eredetileg is a 11-16 DX II -ben upgradelt jobb motorral szerelték.
A nemrégen felkerült 135ezres használt 11-20mmest (használatlan, garisként hirdették) én is láttam, de sokalltam, mert nem is sokkal régebben voltak 100-110e -ért is, igaz nem garisok.
Cégre sajnos nem tudok vásárolni, szal ezekkel már majdnem a fele. Ezért vacilálok annyira -
Dyraxx
tag
Sziasztok!
Szeretnék vásárolni Nikon DX (APS-C) gépre egy portré obit, és az AF-S 50mm f/1.8 illetve az AF-S 85mm f/1.8 között tépelődök.
Arra keresném főként a választ, hogy melyikkel milyen messze kell állni a modelltől -- körülbelül.
Tehát pl. a 85mm-es lencsével milyen távolságra kell állnom a modelltől ahhoz, hogy egész alakos képet készíthessek róla? És milyenre, ha mellképet szeretnék?
Különös tekintettel arra, hogy crop szenzor gépről beszélünk, míg a lencsék pedig FX-hez valók.
Előre is köszönöm, ha tud valaki számokat mondani nekem. -
Dyraxx
tag
köszönöm a válaszokat, hasznosak, kiszámolom!
A 10 éves problémára még mindig nincs semmi megoldás? Mármint, hogy nincs továbbra sincs semmi elérhető standard lencse a 60 és 80mm közötti tartományban? Mindenhol azt írják, hogy egy 75-ös lenne a szuper APS-C-re protréfotózni, tekintve hogy az 50mm túl közeli, míg a 85mm pedig túl távoli. 8-10 éves topikok tucatjai foglalkoznak ezzel, de nagyon úgy tűnik, hogy még mindig nem oldódott meg...
-
Dyraxx
tag
Hát a 80-hoz számolva nincs messze, de 85-höz kellene, hiszen
a két árban is elérhető prime lencse a Nikon 50mm f/1.4 vagy f/1.8 és a 85mm-es megfelelője. A 85mm-ressel mindenkinek az a baja, hogy már 2/3-os modellfotózáshoz is nagyon hátra kell menni nemhogy az egész alakoshoz és indoor sok esetben nincs rá lehetőség, hogy 8-11 métert hátramenjen az ember, az 50-essel meg bele kell állni a modell arcába, ha csak arcfotózásról van szó. ráadásul állítólag az 50-es valamennyire torzít is túl közelről használva.
Figyelembe véve, hogy DX gépen az 50-es lencse 75mm-nek felel meg, a 85-ös pedig 127,5-nek.
A Sigma 50-100 f/1.8 biztos megoldás lehetne a problémára, ha nem lenne majd félmilló forint az ára. Persze léteznek 50-85mm közötti különleges lencsék hasonlóan drágán vagy még drágábba is Nikon F bajonettre, pl. Meyer Optik Görlitz Primoplan 75 f1.9 II, satöbbi, de én itt most a lelkes amatőrök által elérhető kategóriában (a földre szállva) gondolkoztam.
-
Dyraxx
tag
válasz vihartigris #30477 üzenetére
Jó ötlet!
Tudsz adni valami tippet, hol érdemes bérelni?
-
Dyraxx
tag
Mivel ezek DX-es obik, crop szenzorhoz igazított számokkal, azok meg FX-esek, fullframe számokkal, így nem ugyanaz. De nem vagyok biztos benne, hogy ha pl. a 70-300-at feltekerem 127 körülre, akkor ugyanazt látnám, mint egy 85mm-es FX lencsében. De ha igen, akkor megoldódott a teszt kérdés. Ha ezt valaki hozzáértő alá tudná támasztani.
Ettől még érdekelne, hogy honnan érdemes leginkább kölcsönözni Budapesten. Előre is köszi!
-
Dyraxx
tag
-
Dyraxx
tag
Sziasztok!
A 11-20-as nagylátószögű és a 70-300-as telém közé keresek valami zoomot utazáshoz, ami a jelenlegi 18-55-ös kit lencsémnél jobb pl. fényerőben és max 200.000 -ért. Nikon F. Az egyetlen, amit 20--70mm körül találtam ezen az áron, az aSigma 17-70mm f/2.8-4 DC Macro OS HSM Contemporary
Erről mi a véleményetek? Valaki írta, hogy nem elég éles a képe. Mások pedig dícsérik.Illetve ha esetleg használtban is érdemes gondolkoznom, jobban járok-e szerintetek az alábbiak közül valamelyikkel az új, fenti Sigma árában (vagy akár olcsóbban)? :
Tamron SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD G2
, vagyTokina AT-X 24-70mm f/2.8 PRO FX
Vagy elég egy
Sigma 17-50mm f/2.8 EX DC OS HSM
? Bár az a 20mm elég sok, nem?
Mit gondoltok?[ Szerkesztve ]
-
Dyraxx
tag
válasz Peczek #30560 üzenetére
köszönöm a segítséget!
Akkor ebből nekem nagyon úgy tűnik, hogy a 17-70-nek nincs párja a teljes range-ben.
Tehát akkor döntenem kéne aközött, hogy a Sigma 17-70 AF problémás lehet, illetve aközött, hogy az 50-70mm sáv nem lesz átfogva (Tamron 17-50).Melyik fáj jobban vajon?
-
Dyraxx
tag
válasz puhos363 #30572 üzenetére
Köszi az ajánlást!
Közben többen egyöntetűen állítják, hogy inkább az 50-70 közötti táv maradjon ki, mintsem a 20-24 közötti, ebben lehet valami ráció, úgyhogy a Sigma 17-70 mellett inkább a 17-50-esek rúgnának labdába (Tamron és Sigma, mivel a Nikonok ebben az árkategóriában kis fényerejűek, kit lencsék), illetve, ahogy Byk01 elvtárs írta, esetleg még használtan 16-80 f/2.8-4, ha van a többi árában.Nehéz a döntés
-
Dyraxx
tag
válasz robi212 #30585 üzenetére
Profi lencse, ki tudod használni nagyfelbontású 50+ Mp szenzorokon is. Baromi jó fényerő ezen a gytávon. Néhányan panaszkodnak az élességére, de ezek biztos csak egyedi hibák.
Kontra:
- Marha nehéz, több, mint 2,5 kg.
- Nem stabis (a stabis már majdnem 3 kg)
- Nem weather-sealed (a stabis az, ez nem)
- K. drága, főleg ahhoz képest, hogy csak 300mm (A stabis verzió 1millió fölött van a boltokban)
Ha nekem lenne egy ilyenem, már nem lenne. Eladnám és vennék a feléből egy 600mm-es zoomot (nyilván valamivel rosszabb fénnyel) -
Dyraxx
tag
Hobbifotózáshoz (tájképek, városnézés, indoor kiállítások és néha portrék) keresnék egy vakut D5300-as vázhoz. A manuális és a TTL között sem tudok dönteni. Nyilván, kellene mind a kettő, mert a TTL nélkülözhetetlen eventek fotózásához, ahol pl. csak másodpercek vannak mielőtt az ember lemarad a témáról, de egy értelmes portréhoz, vagy beállított (beállítható) fotóhoz pedig sokkal jobb egy manuális. Gondolom ez a debate már ezerszer át lett itt (is) beszélve, mégis lövésem sincs, melyik vakuval kezdjem a vásárlást.
A TTL-ekből hobbira ajánlják Yongnuo YN 568 EX III -et. Szerintetek ez megfelel utazásokhoz?
Manuálisból pedig a YN-560 IV-et, ill. a Godox TT600-at hallom gyakran ismételni.
Milyen vakut vennétek utazáshoz elsőként? -
-
Dyraxx
tag
válasz murdock25 #30604 üzenetére
Stúdiózni nem fogok, nem is tervezek. Szeretnék szép képekez készíteni az utazásaimról, outdoor, indoor, múzeumok, eventek, stb. Kell a 1/250 től jóval gyorsabb záridő is a gyorsan mozgó dolgokhoz, de mivel a kamerám a HSS-t nem támogatja (D5300) így nem biztos, hogy fogok tudni vakuval megfelelő képeket készíteni (pl. az előző posztban linkelt módon). Van még a "B" verzió, hogy ND szűrő használatával is el lehet érni hasonló hatást, mint amire a HSS létrejött. De alapvetően nem vagyok biztos benne, hogy ez milyen szinten fontos hobbifotózáskor (véleményeket megköszönöm).
Ha jól tudom, az általad írt YN560-asok nem TTL vakuk, viszont az 568 már igen, illetve akkor ez azt jelenti, hogy az 568-at manuálisba állítva kiválthatom az 560-asok tudását?
[ Szerkesztve ]
-
Dyraxx
tag
válasz murdock25 #30610 üzenetére
Hát néhány helyzetben örülnék mondjuk, ha a témára, teszem azt a bal oldalról érkező sokkal gyengébb fényt ki tudnám egyensúlyozni a vakuval, de nem vagyok benne biztos, hogy ehhez el kell-e vinnem a vakut a gépváztól, vagy úgy is meg lehet oldani ezt, hogy rajta marad. Elég kezdő vagyok még vakuzásból sajnos. Ha viszont ilyen esetekben el kell vinnem, akkor erre az 568ex nem alkalmas? Levéve, 2-3 méterről ez nem tud kommunikálni a géppel, ez a manuális vakuk "kiváltsága"?
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- OLED TV topic
- Xiaomi Smart Band 8 - folyamatosan
- Politika
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Friss traileren a Commandos Origins
- Digitális detox a Nokiától
- További aktív témák...