Új hozzászólás Aktív témák
-
Moleman
addikt
válasz Vesztor87 #173 üzenetére
Én is, én is! Ha már spritmonitor.
-
Moleman
addikt
-
Moleman
addikt
válasz Vesztor87 #188 üzenetére
Zárt helyen, leengedett ablakkal gurulva hallottam, hogy darál valami, de nem a kinyomócsapágy, mert a kuplungtól függetlenül csinálta. A csoporttengely csapágyai adták meg magukat. Ilyen esetben érdemes kérni, hogy eredeti Nissan szimeringgel rakják össze a váltót, nekem elsőre nonamet raktak be, és tócsa állt alatta. A javítás után elég karcos volt a váltási érzet egy ideig, de most már újra önmaga lett, nagyon szeretem (Mazda6-okat próbáltam az utóbbi időben, azokhoz sokszoros erő kellett).
A hangossága relatív, évekig szívócső-hangtompító nélkül jártam vele (az a trombita a légszűrőház előtt), úgy nagyon erős volt a szívóhang terheléskor. Városban még izgalmas is, de autópályán idegölő, nemrég raktam vissza. Most halknak tűnik. Pár hónapja használtam egy vadonatúj 1.4 szívó Astrát, az hangosabb volt mindenhogyan (azt is kipróbáltam szívócső nélkül, annál nem okozott túl sok változást).
Az engem is zavar, hogy sokat forog pályán, a csapágycserekor akartam hosszabb ötödiket is rakatni bele, de nem tudtam időben megfelelő fogaskerékpárt szerezni hozzá.
De már megszoktam, a motorom úgyis hangosabb, az 5000-et forog 90-nél hatodikban.Az öregedés akkor vágott mellbe, mikor 2 hét után visszaültem az Astrából. Odafelé is kellemetlen volt a váltás, nagyon gyenge volt az az autó, visszafelé viszont visszasírtam az apró kényelmi extrákat, meg azt, ahogy az az autó egyben volt, pedig sose vennék Opelt. A futóműve különösen jó volt.
Az Almeránál nagyon zavarnak a cicergések, van néhány, a leghangosabb az ajtó belsejében az ablakemelő vagy a zár szerkezete, még nem mertem szétszedni. Plusz beázik a csomagtartó nagy esőben, a pótkeréknél összegyűlik a víz. Nagyon régen volt javítva a komplett hátulja egy ráfutás miatt, lehet, hogy onnan maradt meg a hiba, és csak most vettem észre.
-
Moleman
addikt
válasz Vesztor87 #191 üzenetére
Ha egyszer úgy alakul, szívesen megnézném, én is kíváncsi vagyok, hogy milyen lehet a többi.
Újkorában próbáltam másikat szalonban, annak nagyon rossz volt a motorja, sehol nem ment, nem tett jót neki a sok tesztvezetés.
A lomhaság a hosszú 1-2-3 miatt van, kicsit benézték a fokozatkiosztást. Nem normális dolog, hogy 80-nál még vissza lehet dobni kettesbe, és 100 fölé ér.A váltód ránézésre jó, az enyém is ilyen hosszú úton mozog, bár talán nem lötyög ennyit sebességben. Viszont a tiédhez sem kell sok erő, ahogy elnézem, nekem ez többet ér, mintha túl szoros lenne. A váltószoknyád is szép, le lett cserélve, vagy ez még a gyári?
Műszakinál az enyémet is mindig meg akarják venni.
Az Astra ilyen K volt. Volt benne több apró idegesítő hülyeség, de a brútuszos kihangosító önmagában kárpótolt mindenért, meg az üléspozíció is nagyon jó volt. Meg hát szinte nullkilométeres volt.
-
leslieke
Jómunkásember
válasz Vesztor87 #202 üzenetére
Igen, turbós. Jól mozog, nincs vele gond, igaz kisgyerek mellet eszemben sincs száguldozni. De mentem már vele 165-el és nem erőlködött.
Teljesen új, 10% kedvezményt tudtam kialkudni. Most van benne majdnem 4000 km, és 7.2 az átlagfogyasztás. Ami több, mint a gyári adat, de azokról tudjuk, hogy sosem igazak.A sörben az a jó, hogy legyél bárhol a világon, kizárólag az első háromnak fáj az ára!
-
Moleman
addikt
válasz Vesztor87 #217 üzenetére
Az 1.6-os ötöse 34.6, a 2.0 hatosa 38.2 papíron. A valóságban, GPS szerint mindig kevesebb szokott lenni, mint a számított érték, gondolom a gumi deformálódása miatt (az 1.5-ös N16 papíron 37.2, GPS 34.5). Megbízhatónak megbízhatók, a HR16 és az MR20 is jó motor.
Összehasonlításképp az új Renault motoros 1.2T hatosa 48.4 (és érdekes mód az 1.6T-n is ugyanaz a váltó van).
Itt lehet szemezgetni, nagyon jó oldal, eddig nem voltak Nissanok, most én is meglepődtem, hogy megtaláltam őket.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz Vesztor87 #231 üzenetére
Most megijesztettél engem is, gyorsan megnéztem. De megnyugodtam, ugyanúgy túl van töltve kicsit, mint 5000 km-rel ezelőtt, pedig mostanában csak városban sietek, vagy autópálya 140-150.
A szívóhangtompítóról kinek mi az álláspontja? A műanyag tölcsérre gondolok, ami a légszűrőház előtt van, az N16-on ilyen:
Jelenősen leszűkíti a beszívott levegő keresztmetszetét, nagyon alacsony fordulaton érezhetően erősebb nélküle, viszont 2800 körül van egy hullámvölgy a nyomatékgörbén, 3000 fölött kap újra erőre.
A másik aspektus nyilvánvalóan a hang, nagyon cuki mély hangja van terhelésen nélküle, mint egy sportlégszűrővel, viszont autópályán az őrületbe tud kergetni, legalább kétszer olyan hangos (nemrég vettem decibelmérőt, majd egyszer lemérem).Minden autón más megoldású, ideális esetben ténylegesen kívülről szívja levegőt, viszont az N16 esetében teljesen mindegy, hogy a lámpatest mögött, vagy 10 centivel hátrébb szív, ugyanazt a meleg motortéri levegőt szívja.
-
Moleman
addikt
válasz Vesztor87 #233 üzenetére
Kb 70 km-t szoktam autópályázni egyhuzamban. Mikor sietek, 4000 alá csak akkor esik a fordulat, ha feltartanak. Ott már sajnos nem túl rugalmas, hiába rövid az ötös, van, hogy visszarakom négyesbe, néha hármasba is, hogy gyorsabban el tudjak takarodni a tükörben növekvő SUV elől.
193 ezer van benne most, mindig ezt rakom bele.
A fóliázás nem rossz dolog, erre az autóra már nem költök, de a következőre lehet, hogy megcsináltatom a hátsó ablakokon.
A polírozás is nagyon hatékony tud lenni, egyszer nekimentem egy madárszarnak a mosogatószivacs dörzsis felével, csúnyán megkarcoltam körkörösen a géptetőt. Elvittem kozmetikába, 500 ft-ért gyönyörűen kicsiszolták, még egy régi, ajtón lévő rányitást is eltüntettek valahogy (rá volt tapadva két ujjnyi sávban a másik autó sárga festéke ).
-
Moleman
addikt
válasz Vesztor87 #235 üzenetére
Én arra gyanakszom, hogy rendszeres váltóolajcserével elébe lehetett volna menni a dolgoknak, csak sajnos "élettartam" feltöltésnek hívják, ami benne van, én meg elhittem. Persze az is lehet, hogy ugyanúgy csapágyas lett volna friss olajjal is.
A benzinszűrővel is így vagyok, elvileg nem kell cserélni, de aggaszt egy kicsit. Bár soha nem tankoltam bizonytalan helyen.Szerintem használd nyugodtan, ha jönni akar érte a kaszás, úgyis jön, akármit csinálunk.
-
Moleman
addikt
válasz Vesztor87 #238 üzenetére
Kicsit rezeg a rudazat, de nem vészes. Pontosnak pontos, nekem az számít. A hosszú útja sem zavar, többet ér, hogy könnyen jár.
Igen, a hasonló korú kocsiknál jóval hosszabb az ötöse, maradva a H Astra példájánál, annál 9.7%-kal hosszabb. De GPS szerint csak 103.5-öt megy 3000-nél, szerintem az is elég kevés, én legalább 120-ra vágynék. Intenzíven gyorsítani onnan már nyilván nem tudna, de bírná.
-
vzsryl
nagyúr
válasz Vesztor87 #244 üzenetére
Azt mondták többen is, hogy amíg narancs jelzés van, addig no para. Pirosnál kell félni.
Elvittem szervizbe, kiolvasták, és csak pillangószelep kormosodás volt a baj, ráadásul az is csak egy pillanatra jelzett be, de a lámpa égve maradt.
Kiszedték, megtakarították, most már semmi gáz. Azt mondták, hogy egy 12 éves, 147k km-es kocsinál ez természetes.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Moleman
addikt
válasz Vesztor87 #254 üzenetére
Nekem volt, a csoporttengely csapágyazása adta meg magát kb 165 ezernél, lassú guruláskor figyeltem fel a daráló hangra, ami a kuplung kinyomásakor elhallgatott. Nagy sebességnél én nem hallottam, de mivel típushiba, feltételezhető, hogy nálad is ez lehet a probléma, kicsit más tünetekkel.
Maga az alkatrész pár ezer ft volt, de ugye szét kellett bontani az egészet, plusz váltóolaj, nekem 100 ezer körül állt meg a mutatvány. Arra figyelni kell, hogy eredeti Nissan féltengelyszimmeringet rakjanak be, hónapokig fosta a váltóm az olajat, mire végre rájött a szerelő, hogy ott hibázott...
(#253) vzsryl
Ha 1-2 éven túl volt fékfolyadék cserélve, amúgy sem árt, ha az egészet lecseréled/cserélteted. Nekem legutóbb 500 forintért csinálta meg a futóművesem (hozzá hordom olajcserére).(#252) hun005a
Hát, negyedébe-ötödébe kerül, mint az NGK, egy próbát megérhet, de én inkább biztosra mennék.[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
-
vzsryl
nagyúr
-
vzsryl
nagyúr
válasz Vesztor87 #320 üzenetére
Ventus Prime-ot rendeltem 195/60R15 méretben.
Tavaly Japanparts betétet kapott, ami 25k km-t bírt úgy, hogy sok volt benne a város és hegyi közlekedés, de most megint elkezdett fütyülni nagyobb fékezéseknél. Nem túl tartós, de piszkos jól fogott. Tárcsára ötletem sincs, de valami normálisabb kellene.[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz Vesztor87 #324 üzenetére
Elég durván papásan kell haladni az N16-ossal, hogy ilyen fogyasztás kijöjjön. Nekem a Dinári-hegységben sikerült egy 6L-es átlagot elérni, mert 5-ösben, 50-es tempónál is gyorsult hegynek felfele. Gondolom a tiszta levegő miatt jobb volt az égés vagy franc tudja. Azóta se tapasztaltam még hasonlót sem. Pályán megeszi a 9-et is, városban meg 10 fölött.
Btw. Spritmonitor szerint is magas az átlagfogyasztása az N16 97LE változatnak.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz Vesztor87 #327 üzenetére
Én óra szerint 140 alatt ritkán járok pályán.
Mivel pont ott éri el a 4000-es fordulatot, ezért nagyon kellemes azon a sebességen tartani, mert onnantól kezdődik a teljesítményből autózás, és kezd véget érni a nyomaték. Amúgy 190-et mentem már vele, csak elfogyott az egyenes, tehát valószínűleg elérné a 200-at.
Mindenki azt mondja az N16-ra, hogy nem lehet vele kilőni. Ha nem japán, szívó motorosként használja az ember, akkor tényleg borzasztó lomha, de ha megtaposod, akkor meglepő dolgokra képes. Mentem már fel erősebb lejtőn, kapaszkodósávon 4 emberrel, klímával 130-as tempóval úgy, hogy még csak akkor kezdett igazán gyorsulni, mivel 3-asban volt a váltó. Ezért rengetegszer 3-asban kezdek bele az előzésekbe, mert pár mp alatt 120km/h óra alatt találom magam. Mindig fasza olajat kell használni, és meg kell várni, míg bemelegszik (nem a víz, hanem az olaj), és akkor lehet neki kenni rendesen. Megy ez, de akkor el kell fogadni, hogy sokat kér enni. Aki ezt nem tudja elfogadni, az turbódízelt vesz.Btw. amikor megvettem, akkor kellett bele pár száz km, hogy elkezdjen menni is az autó, mert előttem 12 évig egy nénié volt (ügyfélkapun csekkolva, nem kamu), akinél szépen elkormolódott a pillangószelep, amit szervizben ki is kellett takaríttatnom, mert pár hét után feldobta a check engine-t.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz Vesztor87 #329 üzenetére
Szerintem az N16 és a komfortos helyváltoztatás, az kettő.
Szerintem nem vészesen hangos addig, amíg nem kell pályázni, de 120 vagy 150 kb. mindegy, mert főleg a szélzaj erős.
A legnagyobb problémája a verdának az, ami a legnagyobb előnye is, és ez nem más, mint a futómű. Feszes, élvezetes vele a szerpentinezés, de az úthibákon összemorzsolja a vesekövét az embernek. Én F Astra Caravan-ról váltottam, és először azt hittem, hogy hú de jó az Almera, mert kb. hangtalanul suhant városi, országúti tempóban, de ahogy jött egy sz@r minőségű útszakasz, azonnal megváltozott a véleményem...
Az olajat az enyém is kedveli, de ez attól is függ, hogy milyen a felhasználás. Sajnos én hétköznap szinte csak városban, rövidtávokon használom, így olyankor jobban nyeldesi. Tavaly sok, nagyobb távot mentem vele, és akkor 10000km-en 1,5-2L-t kellett rátöltenem két olajcsere között, de az utóbbi fél évben sokkal nagyobb arányban volt város, hidegen hajtás, így ez felugrott 4L-re.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖