Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kinder
senior tag
Egy 150 lóerős, tfsi motoros autót hasonlítasz egy alsó hangon is 300 lóerős, sokkal nagyobb elektromos autóhoz.
A Q2 egy önmagát luxusnak hirdető, de erősen túlárazott VW T-Roc, picit más köntösben.
Egy olyan motorral, amire ha nem vigyázol, nem sokat fog elmenni. Ha meg vigyázol, akkor nem tudod kihasználni az "erejét".
Egy 2024-es Tesla MY viszont azonnal, indulástól nyomható, valamint a gari 8 évéig nulla Ft-ot fog kérni javításra/szervízre.
A hatótáv pedig 15 percenként 300 km autópályán, ami időre benzinessel is megállsz pisi/kv/gyors kaja időre, már persze ha nem robot vagy, és 110 órákat mész minden nap folyamatosan.
NAgyon nagyon rosszul látod a dolgokat, ha pl a strrapabíróságot említed, mint hátrány, valamint tizen milliókat, amikor egy MG-t, vagy Teslát olcsóbban is el lehet hozni, mint a Q2-est.[ Szerkesztve ]
-
Fritz Teufel
addikt
Egyébként az az akkumulátor nyilván nem kerül annyiba, csak nem akarják tisztességes áron mérni. Ugyan az van mint bármi másnál, hogy szigorúan a környezetvédelem nevében arra kényszerítenek, hogy vegyél újat. A környezetvédelem is elég komoly üzletté kezdi kinőni magát.
Remélem az EU már fejleszti az akkumulátoros tankokat és a CO2 semleges rakétákat valamint folynak kísérletek a működő vulkánok ledugózására és az automata erdei porraloltókra...dnelb: a hibridekkel is így kell menni, mert ha tempósan használod oda az előny...
[ Szerkesztve ]
Asus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2
-
arnyekxxx
veterán
Amikor motort kell cserélni egy belsőégésűben gariidő után mert gyárilag öngyilkosra gyártották, az sem kimondott örömünnep.
mindössze hároméves, de ennyi idő alatt elég intenzíven használták. Hosszú túrák, bértaxizás, sikerült beletekerni 240 ezer kilométert.
240ezer km-en elégetett volna egy 6liter fogyasztású belsőégésűvel 14500 liter benzint (jelenlegi usa benzináron 4.800.000) lett volna 16 olajcseréje (15ezres periodussal számolva, 50ezres díjjal 800.000) lett volna 2 féktárcsacseréje (nemolcsó) 1-2 vezérléscsere (nem olcsó)és egyébként az aksija 81%-os csak állítólag van benne pár hibásközeli cella amit - mivel már nem garis - töredékárból kicserélnek neki ezzel foglalkozó szervizek.
-
tonyrulez
őstag
"az az autó 12 év múlva még autó lesz. Hol lesz akkor a Tesla ? "
Tesla Model S 2012 nyarától kapható, azaz a kérdéses 12 év megvan, HAHU-n 2013-asokat már kapni, és köszönik még autók azok is.
Van study az akksik kapacitáscsökkenéséről, 10 év vagy 320.000km után 83-85% az akksikapacitás. Szóval az eredetileg 500-600km hatótáv lett 420-500km. Az szerintem nem rossz.
[ Szerkesztve ]
4 8 15 16 23 42
-
Foglalt név
addikt
Amiről kevesen beszélnek, az nem a karbantartási költség, hanem a javítások. A Hertz sem véletlenül dobta őket. A 100.000-es Plaid egy szalagkorlát simítás után 60.000-ből kerül újra utcára (mint példa az ismerősi kőrböl).
A háború az áramárakat is rendbevágta, már előtte is szolgáltatófüggő volt, hogy megérte-e. Nekem 3 évvel ezelőtt is egálra jött ki, igaz a benzinesben sincs, se turbó, se dsg, se kettőstömegű, ami nyelné a valutát.
De a legjobb, ha CGA monitor és az autó is.arnyekxxx: a b8 S5 kupplungcseréje lett volna az autó névértékének 50%-a, és az egy kopó alkatrész.
[ Szerkesztve ]
-
-
cucka
addikt
Nem tudom mennyire számít olcsónak egy Tesla egy átlagos háztartásban
A többi elektromos autóhoz képest olcsó.de sokat 10 év alatt sem adtak még el,
Tavaly 1.8 millió Teslát adtak el világszerte. Az elég sok szerintem.A teslával az a baj, hogy olyan szeretne lenni mint az apple, iszonyúan lenn tartott alacsony áron kihozni
Az Apple sose szállt be az árversenybe, sőt mindig kifejezetten magas árakon árulta a termékeit.
Szóval nem, a Teslánál pont az Apple stratégiájának az ellentétét csinálják.
Ha feltétlenül kell egy párhuzam az autóiparból, akkor inkább a Mercedest mondanám, akik olyanok akarnak lenni mint az Apple - prémium jellegű tömegtermékek, kifejezetten magasan tartott árakkal.
Az más kérdés, hogy az Apple ezt úgy tudja megcsinálni, hogy a termékei minőségébe nehéz belekötni, ezt a Mercedesről nehéz elmondani.[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
Az Audi kb. annyi autót adott el tavaly, mint a Tesla. Skodából elment kb. 800 ezer, Mazdából 1.2 millió.
A Mercedes minősége pedig jelenleg lejtmenetben van, kifejezetten alacsony az ügyfél elégedettségük, emellett jelentősen árat emeltek az utóbbi években. A 124-es vagy 140-es mercik kora lejárt, az 30 éve volt.
Tesla árazásban a tömegmodelleket nézd - a 3-as és az Y.
Model S-ből és X-ből elenyésző mennyiséget adnak el ezekhez képest.De igen, a föld teljes lakosságához képest 1.8 millió autó legyártása elenyésző. A teljes globális autóipar 60 millió autót gyártott le tavaly, hát hol van az a 8 milliárdhoz? Nem is értem, miért rugózik mindenki ezen az autóipar témán.
És a magyar minimálbérhez képest drága. Oké, ahhoz képest a 8 milliós Suzuki Vitara is drága.
És egy autóbuszhoz képest kevés benne a hely.
És az 1.9 tdi passat-al összevetve kevésbé jó arra, hogy hetente németországba ingázz vele.
És ha barnaszénből állítod elő az áramot, akkor nem is annyira környezetkímélő. Igaz, a mátrai erőmű kéménye nem a nagykörútra nyílik, ellentétben az autód kipufogójával.
Van még más fasság a tarsolyban?
[ Szerkesztve ]
-
nozs23
addikt
Mondjuk a hazon beluli M szeries chipek pont olyanok, amik eleg jelentosnek tekinthetok.
Igazabol mindegy, hogy teged lenyugoz vagy sem.
Amig az Airpods annyi hasznot hoz, mint az Uber, Spotify, Airbnb, Snapchat and eBay - egyuttveve. Addig az Apple-nek nincs oka aggodalomra, se a befeketetoknek.
-
nozs23
addikt
Az egyik site konkrétan azt írja erős visszaesés volt, a másik site meg azt írja soha nem fogyott ennyi . .
A penz viszont nem hazudik es az nyilvanos adat.Az apple az irdatlan profittal lett akkora, amekkora. Tál rizsért gyártat, a végtermékért meg 1500 dollárt kér . . .
Es hogy utaljak a befektetok a high-margin termekeket.
A tal rizses peldadat pedig gyakorlatilag elektronikai cikkrol el lehet mondani. A tobbiek azert nem adjak a termekuket dragabban, mert nem tudjak, nem azert, mert annyira jotekonyak. -
forumpista
aktív tag
Jo, csak a romai birodalom bukasat mar Jezus idejeben is vartak, epp csak tobb mint 400 evet kellet meg erre varni…
Az Apple egy szoftver es tech ceg, semmi keresni valojuk az autoiparban.
Ahol amugy is az a trend hogy egyre kevesebb auto kell/lesz a jovoben. Egyfelol mert az aruk miatt megfizetethetetlenek lesznek, masfelol mert a megavarosok terjeszkedesevel (ez foleg az USA-ra jellemzo) egyre kevesebb ertelme lesz az autonak (ott mar most is a fiatalok tobbsege nem akar autot meg jogsit).Plusz a megfizethetetlen aru autok egyutt fognak jarni a mindenfele car sharinggel (mar most is trend), ott meg aztan k.rvara tokmindegy a berlonek hogy ki fia borja az auto.
-
forumpista
aktív tag
Ha egyszer majd kimegy a divatbol az okostelefon meg a laptop meg a fullhallgato meg az okosora meg a szoftverek, akkor majd valoban le kell rakni vmit az asztalra.
De hogy miert gondolod hogy az pont egy auto lenne…
Ez olyan mintha 1970ben arrol ertekeztel volna hogy a Volkswagennel valami mast is le kellene raknia az asztalra az autokon kivul mert rohejes hogy mar 30 eve csak autokat gyartanak, ki fogja az ujabb es ujabb autokat megvenni…
-
aktív tag
-
Gargouille
őstag
Az mondjuk tényleg látható, hogy jó ideje nem álltak elő "forradalmi" újítással, csak simogatják a meglévő dolgokat, de én nem becsülném le a vendor lock-in erejét sem. Sokan megelégedéssel használják az Apple ökoszisztémát és ez még akkor is nagy erő, ha semmilyen nagy műszaki újítással nem állnak elő, csak tartják a színvonalat. A Nokia példája ebből a szempontból nem releváns, mert ott nem volt mögötte ilyen.
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
stellaz
addikt
-
forumpista
aktív tag
Csak azt magyarazd mar meg kerlek hogy hogyan jon ez az elektromos autokhoz?
A Nokia ataludt egy trendvaltast a telefonok piacan.
De te most komolyan azt gondolod hogy az okostelefonok, tabletek, laptopok es szoftverek piacan az elektromos auto egy trendvaltas?…
De ugy is kerdezhetnem hogy mi az osszefugges akozott hogy lesz-e iphone 20 meg akozott hogy van az Applenek van-e elektromos auto reszlege?
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
A Nokia nem azért állt földbe, mert lassú volt a fejlesztési tempó. Azért állt földbe, mert jött az Apple az Iphone-al és újraosztotta a lapokat az iparágban.
A mobiltelefon fejlődési görbéje kilaposodott, az eszköz már lényegében "kész van". Nem csak az Iphone nem fejlődik ugrásszerűen, de az Androidos telefonok sem.
De ugyanez elmondható a tévékre, a fúrógépekre, a belsőégésű motoros autókra, stb.Szóval az a gondolat, hogy ettől csődveszély fenyegeti az Apple-t bármilyen szinten, az totál tévedés. Az LG-t se fenyegeti csődveszély azért, mert a tévéik évről évre nem fejlődnek elég gyorsan.
-
Attila0
őstag
"A példád annyira nem releváns, hogy akkor már hozhatnád az első androidos telefont is 2008-ból . . ."
Hozhatná, ha az Iphone nem egy évvel korábban jött volna ki, mint az Android. Így én azt gondolom hogy a két rendszer együttesen felelős a nyomógombos mobilok visszafordulásáért
[ Szerkesztve ]
-
Cassi
senior tag
Az iPhone-nal egy alapvető koncepcióváltás történt, a híradástechnikai termékből számítástechnikai termék lett. Óriási amerikai és ázsiai cégek léptek be a piacra, a Nokiának az égvilágon semmi esélye nem volt ezekkel versenyezni.
Ugyanez történik most a villanyautóval: a gépipari tudás leértékelődik, az a fontos, ki tud hatékonyan, gigászi volumenben akkumulátort és autóba való elektronikát gyártani. Hogyan versenyezhet ezzel egy európai autógyár? Sehogy, csak abban reménykedhetnek, hogy a változás elég lassú lesz ahhoz, hogy még egy ideig életben maradjanak, és kitaláljanak valamilyen kategóriát, ahol továbbra is életben tudnak maradni.
-
cucka
addikt
Most ez így lehetne egy vita ha 2008-ban lennénk. De hát ez 15 éve volt.
Pontosan lehet tudni, hogy az első iphone megjelenése vízválasztó volt.
A Google ezt észrevette, vissza is küldték az android-ot a tervezőasztalra.
A többiek (Nokia, Microsoft, stb) nem vették észre, ők már a mobil piacon nem léteznek.Szóval nem érdemes arról vitázni, hogy kinek lett igaza, mert hát tudjuk.
Ja, az app store-ról. App store-ja nem volt senkinek 2007-ben. Az egy új gondolat volt. És a lényegi újítása nem az, hogy a telefon képes más fejlesztőtől szoftvert futtatni, mert azt már a symbian meg a windows phone is tudta régóta.
A nagy újítás, hogy piactérként összehozza az app fejlesztőt a felhasználókkal, és ad arra eszközt, hogy a fejlesztő jelentős befektetés nélkül képes legyen pénzt keresni a termékével. -
Cassi
senior tag
Még a számaid is rosszak, bő két hónap alatt elérték az 1 milliós darabszámot, az első év végére már 6 millió felett jártak. Az első iPhone egyfajta pilot projekt volt, nem úgy indultak el vele, hogy azonnal átvegyék a világuralmat. Az Apple új szereplő volt a telekommunikációs piacon, nem voltak szerződéseik a szolgáltatókkal, anélkül most sem lehet sokat elérni. De már a második generációs modell olyan jó lett, hogy tarolt a Product of the year kategóriában 2008-ban.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- GAMER PC: i5-12400F/13600KF - RTX 3080 GDDR6X - 512GB-4TB M.2 NVMe SSD -16/32GB DDR4 - GAR/SZÁMLA!!!
- Samsung Galaxy Z FLIP 6 12GB/512GB, Silver Shadow, kártyafüggetlen, garancia, makulátlan, új állapot
- Macbook Pro 15" - 2015, 4 mag i7, 16256GB, 100 ciklusos akku, garancia (y2)
- Eladó Konfig I7-10700 32GB DDR4 512GB SSD RTX3060TI 8GB!
- Csatlakozz csapatunkhoz!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest