-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#47205632
törölt tag
Hali.
2002-es Megane 1 Break kombi, 1.4 16V, 95 ló, 190ezer Km.
Kicsit búg a váltó, illetve lehet inkább a diffi. Nem vészes, de azért picit hallani. Az is lehet normális ennyi, nem tudom, de én azért szeretnék benne olajat cserélni, gondolom sose volt, lehet már az olajszint se jó.
Milyen olajat tegyünk bele?Illetve a gyári 14-es felnire felmegy a 185/70-es gumi?
-
#47205632
törölt tag
válasz rob210 #58526 üzenetére
Nemrég vettem, amúgy is tervezem minden folyadék cseréjét, de a hangja miatt a váltó lett most az elsődleges. Majd csak apránként tudok rajta megcsinálni mindent, rá tudnék költeni vagy 150 ezret kapásból apróságokra, ha nagyon akarnék, csak nem tudok.
Azt még elfelejtettem írni, hogy hétvégi autó, évi 3000-ret fut csak szóval igazából komolyabb hibákkal is évekig elgurulhat még, viszont szeretném is sokáig használni, így jobban érzem magam ha amit tudok azt azért megteszek érte. Vegyes távos, 4-5 Km egyszer, 15-20 Km máskor, ennél többet viszont egyszerre nem fut, illetve kéthavonta max 70 Km-t, országút mindenhol.100-as benzint próbált már bele valaki? 3 hónapra elég egy tanknyi így nem probléma az ára. És melyik kútnál legyen bele 100-as? Én a Molnál szoktam tölteni mindig, bár eddig csak sima 95-öt.
-
#47205632
törölt tag
válasz rob210 #58529 üzenetére
Tudom, hogy a 10:1-es kompresszió semmit se tud kezdeni a 100-as benzinnel így nincs értelme, de állítólag a szelepszárak és a felső dugógyűrű szereti a több adalékot. Persze ilyen futás mellett, ha használom a kocsit még 10 évig akkor kerül bele +30ezer Km, igazából ha belepisálnék is menne vele ennyit. Szóval az adaléknak se sok értelme ilyen kevés használattal...
Lehet egy tanknyit kipróbálok azért, Mol adatlapja szerint az alkoholtartalma azonos a 95 és 100-nak így elvileg nem csinálhat gondot. Meg igazából más kút nincs is, OMV-n itt nincs 100-as, a Shell meg nem szimpatikus.
-
#47205632
törölt tag
Gondolom a szövet szívócső is mindenkinél szétrohadt már. Mivel a gyári elmebeteg áron van, de még a kék intercooler cső is 5 rugó lenne ekkora méretben, mást meg nem árulnak a környéken (vicc) így sima gégecsövet vettem barkácsboltban (1k). De az meg nem annyira rugalmas így a rezonátorház ovális részénél (szintén vicc) nem kívül lett ráhúzva hanem belül lett nyomva a csonkba, előtte kicsit megformáltam lánggal a csövet, hogy zárjon légmentesen.
Teljesen jó lett, bár nyilván emiatt az ovális résznél van egy enyhe szűkület csőfalvastagságnyi ami lehet a légáramlást is módosítja, de nem hinném, hogy a kocsit zavarná... -
#47205632
törölt tag
válasz eTrade #58556 üzenetére
Én tudom tankolni folyamatosan is, havi egy ezressel több csak. 60l x 50Ft különbség és 3 hónapra elég egy tank.
Egy csíkon van a mutató, megvárom amíg a sárga lámpa bejelez, akkor elindulok vele bevásárolni az olyan 35 Km, annyit még bírnia kell jelzés kezdeténél. Ennél porszárazabb aligha lesz, telenyomom százassal aztán megkergetem hazafele kerülővel kapja meg a jótékony áldást. Az a jó a rövid váltóban, hogy nem kell gyorsan menni, akkor is pörög már így bárhol megjáratható a kocsi.
Aztán úgy nagyjából semmivel se lesz másabb utána se. Ez inkább csak pszichikai megnyugtatás. -
#47205632
törölt tag
-
#47205632
törölt tag
válasz konyi79 #58577 üzenetére
Pedig én szeretem, a többi kocsihoz képest sokkal jobb is amik szóba jöhettek volna még, benne van egyfajta francia szenvedély. Imádom a Meganeomat.
Azért az 1.4-ből kihozni 95 lovat mindenféle szelepvezérlés nélkül és még csak az anyjába se forog el, az szintén kimeríti a kihegyezett fogalmát. A legtöbb 1.6-os motor ebben a korban, felépítésben szinte semmivel se jobb, eleve a Megane is 107 vagy 110 lovas 1.6-ban, az Ecotec is 101 lovas 1.6-ban. Nyilván a görbéi szebbek ezeknek, de nem egy nagy eresztések a méretnövekedéshez képest. Ilyen szempontból az 1.4 inkább megköveteli a nagyobb benzint.
Szervizkönyv egyébként írja is, hogy 95 vagy 98-as benzin kell bele. Szükség esetén elboldogul 91-gyel. Úgyhogy elvileg tapasztalnom kéne valamiféle javulást.
-
#47205632
törölt tag
válasz diablo1984 #58580 üzenetére
Én B Vectra meg G Astra kombikat néztem még mielőtt a Megane-ra esett a választás, azokban a sima 1.6 Ecotec volt 105 lóval. Bár a használtautón valamiért mind 101 lovasnak van írva, de az az oldal hiányos meg a felhasználók is szarul töltik ki sokszor...
Ehhez mérten írtam, hogy felépítésileg és életkorban azonos 105 lovas 1.6 Ecotec és a 95 lovas 1.4 Megane közötti különbség nem egy nagy eresztés, a kettő közül a Megane jobban kihegyezett ilyen szempontból.
Azt meg már meg se említem, hogy az Opelnak volt egy 8 szelepes 1.6-os motorja szintén 100 lóval, még a GM Family családból, ahhoz mérten meg pláne nem nagy eresztés az Ecotec.[ Szerkesztve ]
-
#47205632
törölt tag
válasz konyi79 #58582 üzenetére
Igen ezt észrevettem én is, hogy alul nagyon gyenge eleinte le is fulladtam vele sokszor, de elindulásokhoz is kicsit nagyobb gáz kell azért, de óvatosan mert akkor meg már elrúghat ha kicsit kavicsos és emelkedik is (ezért is akarok szélesebb, nagyobb gumit).
4000 környékén meg van egy hirtelen ugrás teljesítményben, 5000-nél meg átvált a hangja valami ocsmány ordításba, bár legalább ereje is van cserébe. Nem is szoktam 4000 fölé pörgetni csak ritkán, ha a helyzet megköveteli.
Pont, hogy utálom az ilyen rizsrakéta motorokat, dízeleim voltak meg nagy benzineseim, de mivel a Megane kombi csak ilyenekkel volt szerelve (8 szelepessel nem) így nagyon sok választásom nem maradt, jó állapotúak meg csak az 1.4-ből voltak adott összegért, az 1.6-ok sokkal lelakottabbak voltak magasabb futásokkal, jó párat megnéztem vétel előtt. Ez ilyen patthelyzet.Szerencsére azért egész autózható 2000-3000 rpm között is bár figyelni kell rá, mert az elektromos gázpedál hajlamos átverni az embert. Még ha ott nem is ad le ~40 lónál többet, de szépen elgurulgat. Bár ehhez az is hozzátartozik, hogy már kiöregedtem a hülyegyerek korszakomból is, már nem érdekel mennyire présel az ülésbe vagy hogyan ugrik, megy halkan finoman és kész, elvisz A-ból B-be meg nagy eséllyel vissza is hoz. Ha meg előzni kell akkor kettő gangolás és ordításba kell taposni, akkor megy is és egy-egy előzés nem fogja a fogyasztásomat megenni. Bár egy japán pörgős géphez meg nem elég magas a fordulata és kettesben 80 körül vége is van. Nem egy jól megtervezett konstrukció, rossz karakterisztikájú motor.
Csak azért nem panaszkodom rá, mert lehet használni átlagosan, normálisan is és csendes, kényelmes és elpusztíthatatlan.
Mondtam, hogy francia autót azok vesznek akik már megnyugodtak az életükkel. -
#47205632
törölt tag
Nem arra, én nem vagyok a "francia kocsik szarok" hívők között. Arra gondoltam, hogy nem foglalkoznak már olyan apróságokkal, hogy lehetett volna okosabban is megtervezni a motorját pl., mint a K4J-t. Se füle, se farka az egésznek, de működik, megy, használható normálisan, megbízható és ez a fontos.
Persze csak viccesen írtam, azért van a végén az emotikon is, mert a francia autók halmaz vs. Megane 1 azért elég tág univerzum bármiféle következtetést levonni.[ Szerkesztve ]
-
#47205632
törölt tag
Az amúgy mitől van, ha pár nap állás után a hátsó fék kicsit befog és megfogja az autót is? Nem vészesen, de megrántja a kocsit megindulásnál és hallani a kattanást hátulról. Ha minden nap megyek vele akkor nincs ilyen, de ha áll 4-5 napot akkor már igen. Kéziféket nem használok egyáltalán, és megállni is úgy szoktam az udvarban hogy magától áll meg nem fékezek rá. De akkor is beragad.
Az első pár fékezésnél pedig súrlódó hang is van, de az elölről jön majd pár fékezés után megszűnik. Szarok a fékbetétek már? A tárcsámnak van egy kis válla 2mm körül lehet.
Fog rendesen, ABS is működik, de azért hosszú távon ez így nem fasza. Ha nem bonyolult akkor leszedem a dobféket és lefotózom nektek, meg a tárcsát/betétet is. -
#47205632
törölt tag
-
#47205632
törölt tag
válasz konyi79 #58593 üzenetére
Első persze, hátul dob van azon nem tudok mit fotózni szétszedés nélkül.
Folyamatosan használva volt, de az előző tulaj is meg én is keveset használom a kocsit, meg én beérek mindenhova motorfékkel és szerintem ő is így volt vele, alig kell fékeznem.
Akkor ez még nem vészes kategória, de figyelni kell? Fékezzek agresszívebben vagy mi legyen vele?
A hátsók gondolom jobb állapotban vannak, a beragadás még mindig rejtély akkor.
Évi 3000-ret megyek. -
#47205632
törölt tag
válasz rob210 #58597 üzenetére
Akkor a dobfékeket csak szét kell szedni megpucolni. Azt meg úgy is szerelő fogja. Akkor megnézetem vele a tárcsákat is. De ezt szerintem csak a gumicserével együtt fogom majd, az picit odébb lesz.
Viszont még mindig nem tudom, a 14-es felnire rámegy a 185/70-es gumi? Senki nem rakott még fel ekkorát?
-
-
#47205632
törölt tag
válasz konyi79 #58600 üzenetére
[link] 6. oldal
Szervizkönyv nem tesz különbséget motorméretek között, bár gyárilag úgy szerelik ahogy írod.
Most 175/70 van rajta és két centi hely van még, fél centivel szélesebb a 185/70 kifele és befele, szóval mindenképp el kellene férnie. 2.3 Km/h csalás miatt én nem állítok semmit, ekkora pontossága még az órának sincs. Annyival azért nem nagyobb (2%), hogy megszakadjon tőle a hajtás vagy a gyorsulás rovására menjen. Gondolom épp ezért van meghatározva a 2.5% is, mint váltóméret és azon belül van.[ Szerkesztve ]
-
#47205632
törölt tag
válasz rob210 #58607 üzenetére
Ok.
Az idén erre nem lesz pénzem, úgyhogy marad a fék jelenleg ahogy van. Annyit meg még kibír biztonságos kereteken belül, bár lehet az ősszel neki tudunk majd állni még nem tudom.
Most muszáj a gumikat lecserélnem, mert azok szarabbak (14 éves repedt) és el is viszi a pénzt, meg akkor még pár apróság, váltóolaj, motorolaj.
És akkor jövőre lecseréljük a fékeket meg persze figyelemmel tartom az állagromlását bár szerintem nem lesz a használat kevéssége miatt. Zimmermann tárcsa nem vészesen drága, Valeo betétet néztem hozzá az se vészesen drága. Zimmermann betét az nekem kicsit drágának tűnik a tárcsa árához képest. De még egy év az odébb van, meglátjuk hogyan alakul. És akkor egyúttal cserélünk fékfolyadékot is, meg majd szervofolyadékot is. Gyanítom a hátsó fékek is cserések lesznek így 200 ezer Km-rel úgyhogy szét se szedetem, minek. Kivéve ha nagyon elkezd ragadni.Gumiból a Barum Polaris 3 mennyire vállalható? Ebben az árban (15k/db) Nexen Winguard, GT Radial Winterpro, Kumho van még. Illetve picit többért (17k) Toyo Snowprox. 15-nél többet nem tudok rákölteni, max a Toyora de csak akkor ha jobb is. Futás miatt nem használok nyárit.
Illetve hol tudom megnézni milyen váltóm van? A váltóolaj miatt. És muszáj Elfet venni vagy jó a specifikációknak megfelelő Motul, Eneos stb. is? Nem sokkal drágább az Elfhez képest.
-
#47205632
törölt tag
Tapasztalt már valaki olyan jelenséget a hőmérővel, hogy működik rendesen, majd gondol egyet és többet mutat +15-20 fokkal? És azóta olyan, hetek teltek el nem javult meg. Mérni mér rendesen, csak jóval többet.
Jobb oldali tükör alatt látom az érzékelőjét.Vagy egyszerűbb így megoldani? [link]
Sőt akkor már okosabbat ami páratartalmat is tud meg belső hőmérsékletet, ha klímázok vagy télen fűtök. -
#47205632
törölt tag
válasz eTrade #58623 üzenetére
Én meg csak országúton járok vele, néha főúton, de legtöbbször village to village ahol a szar kátyús utak miatt a 80 a reálisabb tempó inkább. Ezért is mertem végül megvenni az 1.4-est, mert erre a dinamikára bőven elég az akkora motor is.
A marha nagy gyengesége az előzéseknél érződik, az hogy hiába gangolok vissza, ennek kettőt kell. 4000-re kell érkeznie a fordulatnak és onnan lehet csak előzni egy átlagosat is. Azért ebben egy egyszerű 8 szelepes sokkal jobb. 4000-ről viszont hamar elfogy, nem pörög el 7500-ig ahogy egy pörgős motornak kéne, ezért is írtam hogy se füle se farka az egész motornak, 6500 körül tilt, de már 6000 után nincs erő. De szerencsére használható és megbízható, elpusztíthatatlan, mikor kell van ereje is bár kicsit taktikázni kell vele, nem fogyaszt sokat. Így panasz nem érheti.
Nekem 100-nál kerek 3000-ret pörög, ott kezd megjönni a hangja. Szerencsére gyorsabban nem kell mennem vele.[ Szerkesztve ]
-
#47205632
törölt tag
Hány darab motortartó meg váltótartó bak kell összesen a kocsihoz? Mert van egy olyan hibája is, hogy a váltókar mozog gázadásra meg elvételre. Gondolom ezeket kellene cserélni. Nem dobálja ki üresbe még, de kicsit zavaró váltás közben ahogy kajlázik nekem.
-
#47205632
törölt tag
Azt látom, hogy a levegő hátramegy, a légszűrő mögött lent valami lyuk van ott lehet az EGR talán meg itt van a fojtószelep is gondolom, aztán pedig a motor tetején a gyertyák mellett keskeny csövezésen fut előre a levegő. Nem feleslegesen bonyolított ez egy kicsit? Ráadásul a motor szarrá is melegíti közben. Nem akarok belenyúlni természetesen, a gyári megoldás a tuti nem vagyok a sufnizás híve, csak kicsit túlerőltetettnek tűnik ez a sok felesleges kanyar meg út a levegőnek. Illetve jól sejtem, ha itt a keskeny járatok tömítése valahol szétesik akkor pörögni fog, mert a fojtószelep jóval előrébb van.
Nagyon ritkán meleg indítás után beesik az alapjáratom 500-ra, de rögtön vissza is rakja és nem ingadozik, illetve néha mikor beállok parkolóba és kuplungot nyomok ottmarad 1200 körül, de az is rögtön leesik utána rendes értékre. De ez is 10 esetből 1x van vagy annyi se, úgyhogy ezzel különösebben még nem foglalkoznék meg ezt bármi produkálhatja, nem szedem szét még. Hidegindítás az rendben van, teszi a dolgát szépen.
Ha jól sejtem EGR-t, fojtószelepet nem pucolja semmi úgy se, hiába van bele tankolva bármi, oda benzin nem jut amúgy se.
[ Szerkesztve ]
-
#47205632
törölt tag
válasz Gombinyó #58686 üzenetére
Persze, hogy van. Lehet ő másképp hívja, a lényeg ugyanaz, kipufogógáz visszavezető. Manapság már néhány autóól kikopott, de a 10 év fölöttiekben mind ott van.
DPF-fel (FAP) van keverve, az van csak dízelben és az euro7 fogja behozni benzinesekbe is elviekben. Már illett volna az euro6-ba is... -
#47205632
törölt tag
válasz rob210 #58690 üzenetére
Egyszerűbb lett volna annyit mondani, hogy ezekben a típusokban még nincs kipufogógáz visszavezetés. Csak nem tudom akkor hogyan teljesíti az euro3-at. Valamit nagyon jól kellett megoldaniuk a franciáknak, mert a korabeli motorok nagy része alkalmazza.
De legalább akkor nincs ami teleszórja szarral a szívótorkot, a kartergázon kívül, de jó olajjal volt hajtva így az meg minimális.A 95 és 98 lovas között mik a különbségek egyébként?
-
#47205632
törölt tag
A rádió helyére berakható tartók közül bármi megfelel a kocsiba, ha 1 DIN-es? Mert a gyári az valami 7 rongy, azé na... Passatba való meg 3500-ért van és 1 DIN-es mindegyik. Mondjuk nem ér egy ezresnél többet az a műanyag szenny úgyhogy még erősen gondolkozom a vételen.
Nincs rádióm, mert utálom, ami volt benne azt eladtam, azért kellene valami hasznos tartórekesz oda. Sima takarófedél nem jó. -
#47205632
törölt tag
Legjobban azt díjazza, mind a dízel mind a benzines, ha ilyenkor magas fordulatban van használva egy jó 100 Km-t. Nem feltétlen kell pálya. Viszont szigorúan nem a padlózás a lényeg, se a hirtelen gázrugdalás, ezt rontják el sokan. Padlónál dől be az anyag, ahogy akkor is ha rárúg háromnegyedre csak, nem a legoptimálisabb az égés, több a retek is aztán csodálkoznak hogy fekete hányásos a kipuff ugyanúgy. Persze lehet beiktatni ilyet is közben, de a nagy része az abból álljon, hogy követni kell a pedállal a fordulat emelkedést ésszel és háromnegyednél lehet váltani. Igazából ugyanúgy ahogy hétköznapokban is használja az ember, csak a magasabb tartományokban. Meg persze lehet tolni egy fokozattal visszább egy ideig stb. 90-es utakon negyedikbe tök oké. Anyámnak a 65 lovas 1.5 DCi-t szoktam járatni, mert ő nem megy többet 8 Km-nél egyszerre azt is alapjáraton.
Aztán egy-egy ilyen kör után megjön a turbó hangja is, mert addig kussba van. Az a baj, hogy kéthavonta csinálom de az kevés a szerencsétlennek. -
#47205632
törölt tag
válasz ferzoli #58744 üzenetére
Egy próbát megér, legfeljebb kiküldik a bizonyíték hiányában lezárt szöveget. Festékmintát csak tudnak venni a kocsiról, a színből pedig már tudnak keresgetni+sérülés. Azért ez annyira nem CSI szintű dolog... Persze az ajtó értékétől is függ, az meg mindenkinek az egyéni ingerküszöbe, hogy elmegy-e a rendőrsége vagy inkább nem foglalkozik vele mert többet ér a nyugalma/ideje/kedve.
-
#47205632
törölt tag
Nem találtam a szerelési könyvben ilyen részt. Szóval valaki meg tudja mondani melyikek a váltóolaj leeresztő és szintező csavarok? Kell új csavar utána vagy tömítőpaszta elég a régire?
És hűtőfolyadékot hogy érdemes lecserélni, hol bontsuk, mennyi folyik ki belőle?
Ilyen pitiánerségekkel csak végső esetben vinném szerelőhöz, meg amúgy sem bízom bennük hogy az kerül bele ami kéne vagy kifolyatja-e rendesen stb. -
#47205632
törölt tag
válasz rob210 #58757 üzenetére
Ok, kösz. Gondolom akkor a termosztátnak is kell új tömítés. Esetleg méreteket tudsz mondani mekkora kell a termosztát tömítőgyűrűből és a roppantógyűrűből? A váltóé és a motoré is érdekel, mert fél év és motorolajat is cserélni kell úgy is. Olajszűrőből azt mondták a többiek mindenképp Mann filter legyen, merthogy az istenkirály. Méretét ennek is jó lenne tudni.
Vicces amúgy, mert anno mezőgazdasági gépszerelőnek tanultam, de soha nem dolgoztam benne így tapasztalat az csak a Ladák
mukucsolásábanbütykölgetésében merült ki. De legalább a Ladákhoz van szerelési könyv. -
#47205632
törölt tag
Gumitól is függ, mert nem minden gumi egyforma anyagú, szerkezetű, a gyári érték meg gondolom valami átlag vagy a gyárilag felszerelt gumikra vonatkozik. 0.2-0.3 bar többletet bele lehet nyomni, ha úgy érzi az ember, többet nem érdemes.
Meg ugye lényeges, hogy hidegen és a nap se süsse a gumit, mert a sütött oldalon kapásból 0.3-0.4 többlet is lesz a hőmérséklet különbsége miatt. Én mindig hajnalban nézek guminyomást.Az enyémbe 2.8 volt fújva mind a négyre, az már nagyon sok nem tudom az előző tulaj hogy gondolta. Én 2.3-ra eresztettem mindet. 2.2/2.0-t ír a könyv rá elöl/hátul Megane kombinál üresen, de nekem az kicsit kevésnek tűnt.
[ Szerkesztve ]
-
#47205632
törölt tag
válasz #47205632 #58793 üzenetére
Egyébként az ilyen 2-3 ezer Ft-os ócska kerékfújókkal is vigyázni kell, főnököm vett hármat is, mert hamar szétmegy a ravasz része és elereszti a levegőt. És mindegyik mást mutat, simán van közöttük 0.2 baros eltérés is.
A pici szivargyújtós kompresszorokról ne is beszéljünk amit vettem az 0.8 barral félremér.
Úgyhogy bevásároltam egy pici digitális nyomásmérőt, felfújom a kereket aztán visszaeresztem azzal értékre. Ez így talán pontos.[ Szerkesztve ]
-
#47205632
törölt tag
Ez amúgy valami vicc? Mármint a léggyorsító. A szívólevegő áramlata megpörgeti, oké és? Éééés?
Vagy turbóhangja lesz tőle a kocsinak és attól menő vagy mi... Ennél még a matricák is többet tuningolnak az autón, mert az legalább nem szűkíti le a szívócsövet marhaságokkal... -
#47205632
törölt tag
Melyik boltból érdemes a cuccokat rendelni a kocsihoz? Unix, Bárdi, Fékmester? Unix és Bárdi az van itt a közelben, oda akkor be lehet rendelni a cuccot és nem postázni kell?
Megnézettem a fékeket, azt mondták határeset a tárcsa, de egy új betétkészletet kaphatna és azzal lehet még autózni aztán utána kuka minden, a kopástól függ majd mikor. Valeo betét a 4db az 5k, viszont hátra a dobhoz meg már 14k, a Zimermann meg 9k. Normálisak ezek az árak vagy mit nem értek ezen?
Unixnál nem találtam Elf olajat. Bárdinál csak 1 litereseket listáz. Nem nagyon szoktam én netről rendelgetni...
De itt Fékmesternél van. [link]
Váltóolaj viszont már csak literes van... [link] -
#47205632
törölt tag
válasz Mágus2 #58820 üzenetére
Hogy kell rendesen fékezni? Minket még a motorfék kihasználására tanítottak, merthogy ezzel sokat spórolunk a betéteken, meg így a gumi sem terhelődik és lassabban kopik.
Le lett mérve a tárcsa, még határértéken belül van, csak vájatos. A betét nem drága, de vájatos tárcsára nem akartunk drágát amúgy se. Egyszerre nem megy, az lenne vagy 80k munkadíj nélkül. Vagy akkor ne is nyúljunk hozzá, mert most legalább még jó?
Munkahelyen van 3 másik hasonló korú, futású autó és azoknak a pici vállon kívül szép egyenletes fém színű a tárcsája, Az enyém meg mint a hányadék olyan. [link] Nálam csak két hónapja van a kocsi, az előző gazdája csinálta ilyenre. -
#47205632
törölt tag
válasz rob210 #58824 üzenetére
Mármint ez a tárcsa még menthető? A rohadások zavarnak rajta, hogy olyan mintha befele rohadna és lehet az mélyebben van, annyit meg már szerintem nem bír el.
Fogni most is fog, azzal nincs bajom, csak látom a kinézetén, hogy szar.Ha meg tudod mondani mik a minimum méretek akkor lemérjük újra, mert én már elfelejtettem mit mértünk rá.
-
#47205632
törölt tag
válasz konyi79 #58826 üzenetére
Én ki akarom cserélni, de erre most nincs pénzem, ez legalább egy év. Az volt a lényeg, hogy az addigi időre mit kezdjek vele. Hagyjam így ahogy van, vagy érdemes kezdeni valamit amivel javítható ideiglenesen (új pofa, esetleg eszterga). Nyilván nem én akartam kisflexszel lecsiszolni.
[link]
[link]
Egyébként meg nézőpont kérdése is, azt ugye mind tudjuk hogy ilyen fékkel még röhögve átmegy műszakin is, nemhogy egyen, de még legalább kettőn.
Esetleg annyit lehet csinálni, hogy csak az elsők lesznek cserélve és akkor fél év az idő. Később meg a hátulja, azok úgy is lassabban fogynak. -
#47205632
törölt tag
válasz molnarpeter #58829 üzenetére
Arra azért nem vagyok rászorulva, van több autó is a családban.
-
#47205632
törölt tag
válasz rob210 #58832 üzenetére
Nem sértődök én meg ilyeneken. De már túl van tárgyalva, az igaz.
Én csak azzal nem értettem egyet, hogy nem értékarányos a kocsira fordított összeg. Meg az, hogy miért van pl. a Valeo lehúzva. Lehet hogy itt szar, de új, működik, jobb mint a mostani, nem életveszélyes kínai. Vagy tán hagyjam fenn a régit az jobb"?".... Mindenki elvárásának nem tudok megfelelni. Legyen pénz autóra és legyen rá pénz fenntartani, ez van is. Csak nem kéne elfelejteni az értékarányokat sem, ez pedig kimerül ennyiben. -
#47205632
törölt tag
Magánvélemény.
Mit akarunk elérni a meghajtással? Mert kipufogó tisztításra nem lesz jó a padlózás, mivel ugyanannyi retket belenyom a nem tökéletes égés miatt. Jó persze tisztább lesz valamennyivel, de közel sem annyira, mint hiszik. Mondjuk egy régebbi dízelnél ez tökéletesen kijön mikor padlóra kormol, félgázra meg nem.
Nem egy autóból vonom ezt le, hanem fórumokon írják le többen is.
Azt pedig egy szóval sem írtam hogy egy fordulaton kell gyilkolni, hanem hogy lehet ilyet is beiktatni egy szakaszon néha. -
#47205632
törölt tag
válasz kisgyerek85 #58844 üzenetére
Az autópálya meg pont nem jó, egyszer elérem a tempót és annyi, vagy fékezzek le mindig hogy újra gyorsíthassak? Ha már járatni kell akkor keresni kell egy szerpentint aztán lehet minden kanyar után gyúrni neki. Nem a sebességen van a lényeg, hanem a fordulaton.
A pálya is jó egy bizonyos fajta terhelésre változatosság kedvéért, de a meghajtás az nem a pályázást takarja fix 130-nál.Én 3.-ba megyek 50-nél ha emelkedős, ha egyenes vagy lejt akkor lököm a 4-est de általában fel is megyek 55 köré akkor. Ha jól emlékszem harmadikban már közel van a háromezerhez ilyenkor, az már felesleges. Egy ilyen 1.4-es motor megdöglik, ha 2000 alatt kell járnia még ha csak részterhelésre is. Bár őszintén szólva nem sűrűn nézem a fordmérőt, hanem hangra tolom.
Nem kapok a szívemhez ha beesik 1700-ra és onnan gyorsítok kicsit, de ne ez legyen a hétköznapi közlekedési forma. Néhány kanyarban én is visszaejtem eléggé, de annyit kibír, olaj az nem tűnik el pár másodperc alatt sehonnan.
A fékeim simogatásából ítélve gyanítom a gázpedálom is így volt használva, kaphatott ez a szerencsétlen motor sok mindent a 16 éve alatt. 3200 körül váltok, 2200 köré jön vissza a fordulat, az teljesen tökéletes átlagra, persze néha a lakott terület vége tábla után meg van rakva neki harmadikban ötezerig. És még csak gyorsan se megy olyankor még, mindenki jól jár.[ Szerkesztve ]
-
#47205632
törölt tag
válasz orosziem81 #58875 üzenetére
Hogy öreeeeg? 400 ezer van a DCi-ben és csak úgy köpi a villámokat mikor meghajtom. [link]
-
#47205632
törölt tag
Ezen mi nagy? Melós autóikba 300-400 ezrek vannak és még röhögve mennek. Pedig nem pályáznak országokat, megyén belül belekerül. Nem a Km mondja meg egy autó állapotát vagy öregségét. Átlag ember nem megy töredékét sem, főleg nem a sajátjával, de ettől még nem lesz öreg egy ennyit futott autó. Karbantartási szinttől is függ, simán megvennék egy 600 ezret futott Meganet is ha látom, hogy a tulaj dédelgette és mindene működik.
[ Szerkesztve ]
-
#47205632
törölt tag
Ha a piros feletti első fehér csíkon van a mutató, az az egyes Megane-os tapasztalatiitok szerint hány liter benzonátrium? 60-as a tank.
Csak azért kérdem, hogy mennyit autózzak vele, hogy még a kútra odaérjek, szeretném minél kevesebbre fogyasztani, hogy minél tisztább legyen a 100-as ami most belejön. Vututu-tutu-vutut-vututu. -
#47205632
törölt tag
43 littyó százas ment a gépbe úgyhogy elég jól alábecsüli a mérést, mert a piros és az első fehér vonal között volt ekkor és az még 17 liter, a világból kiment volna még annyival. Dzsanáltam neki de igazából semmi, bár nem is vártam semmit, csak a tudatnak jobb.
A szaga mikor tankoltam kicsit másabb volt. Illetve ennek nem nagyon örülök, de a bubinéző bögyök közül egyedül a százasé volt befakulva.
by Mol[ Szerkesztve ]