-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vamp
senior tag
Bevásároltam életem első autóját.
4. tulajos, 95-ös Clio I, 1,2. Sikerült a 120ból még alkudni, egy 30-ast, viszont a szerelő azt mondta rá, első csillapítók, elsőfék, valszeg kétoldali kerékcsapágy kuka, így megáll majd egy kilóban a javítás is. Úgy gondolom, mindennel együtt 2 kilóért jó vétel volt, nagypapi szintű tulajtól, karcmentes, igaz, a motorháztetőn nagyon csöppet csavarodott kasztnival. Rozsda egy szál se, se a küszöb, se az alja nem rohad. Kap egy új akkut, szereléssel, olajcserével, meg feszgörgők, vezérműszíj cserével értendő az 1 kilós javítás.
Mondhatjátok, hogy miért éri meg kocsit venni ennyiért, ha utána a vételárnál többet költök rá. Azért, mert jó ismerőstől van, akinek a családja vigyázott rá, nem hajtották. Tudom, hogy van pöpec állapotú a használtautón is, de ki tudja, hányszor tekerték, macerálták? Pici olajfolyás van a motornál, de az csak az olajszűrő rossz tömítése miatt van.
Egyébként vonóhorgos, és belefér hátra a dob, jobbegybe meg még egy ember. Király lesz, rendbehozom rendesen. Minden tanácsot, intelmet szívesen várok.
Még annyit, hogy nem hajtom az autókat, nem versenyezni kell, hanem közlekedni.
-
Vamp
senior tag
Úúú, kuplungos is a clio I, kinyomó, vagy tárcsa. Milyen esetben mennyi javÍtási költséggel számoljak?
-
Vamp
senior tag
Ezt a clio 1et halál szerelni... Bánom, hogy nem németet vettem, ebből a szempontból megfogadhattam volna a szerelő tanácsát. A kuplungnál az egész annyira tré volt, hogy lilára sült a lendkerék, a szerelő szerint pont jókor kap új kuplungot. A cseréhez ki kellett babrálnunk a motort, amivel sokat szoptunk, kezdve a 30 csavarral, folytatva a szar emelővel, és a kmóra kiszedhetetlen spiráljával.
"Komolyan" karban volt tartva a verda, a hűtővíz a Yangce folyónál hat árnyalattal sűrűbb masszaként csordogált ki a motor alatt.Amit holnap cserélünk:
-hátsó fékmunkahengerek (tolja ki az olajat mindkettő)
-kuplung (méretet kellett venni most éjjel, hogy holnapra meglegyen az alkatrész)
-első féktárcsák, és fékpofák
-vízpumpa
-vezérműszíj, gürgők
-bal oldali bajuszkapcsoló
-gyerták
-olaj, olajszűrő, légszűrőSzopás az egész, milyen lehet egy mai Renaultot szerelni?
Ellenben, egész jól megúszom, 140 körül van a vége, és nem gagyi kínait teszünk bele. Végülis első autó, megáll kb 230ban, de akkor patent. Az első lengéscsillaptókhoz hálistennek még nem kell hozzányúlni, de a hátsó valami noname kínai, szerintem cserés lesz fél éven belül mind a négy.
Megdöbbentünk, a kasztnin a motortérben egy karcolás, rozsdafolt, stb sincs, alánézve lent sem találtunk komolyabb hibát, egy pici helyen rohad az oldala a sárhányó mellett. Megoldható.
Hogy tényleg jó vétel volt-e, azt a következő 3 hét megmondja. Első körben letolom Gyulára holnap, Szegeden át. Napi használatban lesz, rohangászósnak.
-
Vamp
senior tag
Súlyos, meghalt az automata szivató, ha kinyomom a kuplungot menet közben, annyira leesik az alapjárat is, hogy leáll a motor, felkeményedik a fék, és taposni kell, hogy fogjon. Hálistennek pályaüzem van, ott magas a fordulatszám, de városban ez életveszély. Szerelő így adta át, azt mondta, holnap ránéz.
A kód a rádióba nem jó, és mostmár beírni se lehet, kiírja, hogy code, de léptetni, meg számot megadni nem enged.
Milyen hifit javasoltok ebbe a verdába?
-
Vamp
senior tag
Lehet eladó lesz a Clio. Különösebb gondom nincs vele, csak folyamatosan hal meg sokminden. Ma pl a fékrásegítő kezdett szelelni, 110-nél pályán elment a rásegítés, azt hittem, kitaposom a belem, mire le tudtam fékezni egy kamion mögött... +A motorból valahol jön az olaj, de belefolytom a szerelőmet, mert mikor vettem 1 hónapja, a motor ki-be művelet előtt egy gramm se jött ki máshol, csak a szűrőnél. Most, ahogy láttam, valamelyik gyűrűnél ereszt. A kipuff mélyen rezonál, mintha egy bak elengedte volna. Nem nagy tétel, csak idegesítő.
A k*rva rádióba még mindig nem tudom a kódot, amit a neten mondtak, nem jó. Apró pici dolgok, szerintem reálisan jönnek elő, de nehogy 1 millába legyen a kocsi fél éven belül. 7,7 literes téli fogyasztás normális 1,2es motorhoz?Offba rakom, me nem nagyon vág témába:d
-
Vamp
senior tag
Első féknyereg kb mennyi egy clio I-be? Sehol nem találok árakat...
-
Vamp
senior tag
Rálógott a féktárcsára. Most felújította az ember, így csak egy 5ös volt. Viszont a rásegítés elment a féknél, szopóág van, fékmembrán csere lesz szerintem. Ez így életveszélyes, mert adagolhatatlan a fékerő, blokkolás meg laza fékezés között 1-2 mm a különbség. Még valami, valamelyik gumi erőteljesen búg, nem, nem kerékcsapágy, ez gördülési zaj. Lesz felni meg gumicsere lassan, mert megöl az ideg. Az olajszűrőt bele kell majd csiszolni a helyére, mert ereszt a tömítés. Elég rendesen ráadásul.
Az már csak hab a szaron, hogy itt kérem "műszakin simán átmegy" verdát vettem, erre a fél vezérlést, meg sokmindent ki kellett cserélni egyáltalán ahhoz, hogy ki merjek vele menni az útra. Mostmár ráköltök még egy 100-ast, és patentül rendbehozom, de hogy az előző tulaj mehet pereskedni a vételára másik feléért, az szent.Kimerítő volt a válaszom a féknyeregkérdésre?
-
Vamp
senior tag
Fülhallgató, és nem merültem ki, van még 1 db.
Címet kérek priviben, hehe.
Előző tulaj jó barátom, nem fogok én perelni, 80-ért vettem végülis a 14 éves autót, és hozzáteszem, az ember tökéletesen analfabéta a kocsikhoz, ilyenek miatt nem leszek fillérb*szó. El fogom mindenesetre mondani neki, mi volt a helyzet a megkímélt, nem hajtott kocsijával. Tény, hogy belülről és kívülről patent állapotban van, csak sajnos az érrendszere, és a szervei betegeskék. Még jó, hogy a szíve dobog.
Itt valahol a 2-3 tulaj környékén lehettek a gondok, szerintem falábbal gyilkolászták a verdát, ez a kuplungból látszott. Én az 5. tulaj vagyok. Az előző csak ott b*szta el, hogy egy olajcserét, egy hűtővízcserét nem csináltatott a verdán a másfél év, és 12000 km alatt. Áldom az eget, hogy minimálisan sem hajtotta.
Ha 5 milliós, újszerű kocsiról lenne szó, szólnék pár nógrádi legénynek, de így különösebben nem bánt a dolog, legalább tudom, mi új a verdán. Mivel hosszú távra gondolom magamnak, korrektül karban fogom tartani. Meg megtanulom szerelni is, a következő kocsihoz csak jól jön majd.
Nah minek írok ennyit. -
Vamp
senior tag
Olajcsere, fékolajcsere, stb nálam szigorúan be lesz tartva, mindenből a legjobbat kapja a verda, a mostani javításnál is korrekt olajat kapott. A váltóolajat most cseréltettem ma, fekete volt, mint a szén, és jót röhögtünk a szerelővel, mert a kézikönyvben (ami tájékoztató jellegű, laikusoknak) az van, h sose kell lecserélni. Nyilván 5-10 évre szánták az autót, mindenesetre kétlem, hogy idáig bárki lecserélte.
Tavasszal motormosást csinálunk belülről, mert ami rozsda kifolyt a motorból a "hűtővízzel" együtt, azt lassan méhtelepre vihetném.
Van aknánk, a zsiguliszelep meg ebbe is belemegy, miért ne szerelnék ( ).
Van amúgy kézikönyvem, csak nincs torx csavarkészletem. Azért egy hificserét megejtek majd itthon.
Köszi a jótanácsokat, lesz itt még 1000 kérdésem a jövőben.
-
Vamp
senior tag
Gyári Renault DC 577-es fejet, meg a Jóisten tudja milyen hangfalakat lecserélem valami normális Clerionra. A kódot képtelen vagyok kiszedni a netes szakikból, ma este kiszerelem a rádiót, és a gyártási szám alapján kibogarásztatom velük, mert a matricás jelzések nem elegendők, rossz kódokat kapok.
Jelenleg azt se tudom, mi megy bele, 3 csati van a hátulján, asszem 2*2, és két darab 3*5-ös műanyagtűs csati.
-
Vamp
senior tag
Eladó fékrásegítő membránk keresek clio 1-hez... Hiánycikk mindenhol, nekem sürgősbe kellene. Ötletek...?
[ Szerkesztve ]
-
Vamp
senior tag
Renault Clubbos Dávid intézett a padlásról egy membránt, holnap, ha megérkezik a királyi postával, már gurulok is vele a szerelőhöz, állítólag 2 órás meló. Jaj, de ha nem stimmel, akasztom magam. A mátrába kell mennem a hétvégén, rásegítő nélkül életveszélyes az antócska.
Téligumit mit ajánl a jónép? Max 15K-m van/felni. Lesz itt még alapjárati mocicsere is szerintem, olyan az alapjárat, mint a bivalyfos. Vagy fhp jeladó, v vmelyik szíj, vagy a moci. Holnap kiderül. Futómívek felől érdekes hangok jönnek, meg is padozzuk a kicsikét lassan, mert olyan gördülési zaj van, ami már komolyan zavaró.
Kerékagy-csapágy produkálhat nem morgó, hanem ilyen búgó, magasabb hangot?
-
Vamp
senior tag
No, akkor megkérdem itt is. Tegnap olajat cseréltünk a clión, szebben szól. Ami lejött, az koromfekete volt.
Csere után mentem vele vagy 100 km-t, abból kb 10 perc alapjárat volt, mikor mekiben álltunk a drive-nál. Ekkor 2x kapcsolt a venti, amit-20ban csodálok. Hazafele istentelenül fűtött a verda, kb 10 fokkal volt melegebb a normálisnál a levegő. Kiegyenlítő tartályban a lötty a maximum alatt van pár mm-el, nem bugyborékol, vizet nem eszik, nem hengerfejes. Mitől nőtt meg ennyire a fűtés?
-
Vamp
senior tag
A kerekeket nem tudom blokkolóra fékezni. Van fékhatás, de kisebb, mint kellene, a fék szerintem nem levegős, a fékolaj nem folyik, a minimum felett van. A devander beállítása lehet a hiba oka? A kézikönyv szerint X-Y távolságokat kell mérni a nyomórúdon, és a másik oldalán, ami a főfékhengerbe megy. Meg tudná valaki mondani, mi a helyes beállítás? Rásegítő csere volt, és kézikönyv szerinti adatokat állítottam be a rásegítőn... (CLio I, 1,2).
-
Vamp
senior tag
Elado clio I ph2-t keresek! Priv!
-
Vamp
senior tag
Kaptok Ti is egy képet a törött kocsiról. Ha valaki mondana árat a következőkre, azt megköszönném. Kérdeztem már renaultclubban is.
-2 bal oldali ajtó
-bal küszöb
-bal hátsó sárvédőív
(-hátsó futómű felfüggesztés: nem merem biztosra mondani, de szerintem elment...)
-kihúzás padon
-telifény
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ukrajnai háború
- Videó stream letöltése
- Gaming notebook topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Milyen videókártyát?
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- További aktív témák...