- Linux programok topic - (Milyen program, ami..? Linux verzio)
- Megrendszabályozza a Pornhubot az EU
- Aliexpress tapasztalatok
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- OpenWRT topic
- SkyShowtime
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- Linux kezdőknek
- Hálózatokról alaposan
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
benvolio
őstag
Hali! Év elején tulaja lettem egy 11 éves Megane-nak! Hát azóta 10.000.km-t mentem vele, de még semmit nem költöttem rá, illetve semmi hiba! Mikor vettem 10-ből 9 ember azt mondta, hogy ne vegyek francia autót, amiket még nézegetem, Opel, VW, de mégis ez tetszett meg. /ahogy a most menő filmbe is hallottam: a kocsi választ sofőrt, nem fordítva , hát hazavittem/. A kötelező olaj csere, szűrő, valamint szíjjak cseréjét meg fogom azért csinálni, nehogy baj legyen. Eddig én jó véleményen vagyok erről a kocsiról, de remélem, hogy ezt megosztva veletek, se fog változni . Gondoltam ezt leírom ide, ha már van ilyen topic.
Üdv. mindenkinek![ Szerkesztve ]
-
benvolio
őstag
Én egyszer régen úgy jártam, hogy eldurrant vagy szét roppant a bal első fékbetét mikor piros lámpához közeledve fékeztem. Még jó, hogy nem mentem bele az előttem álló kocsiba. Hazafele motorfék és kézifék, úgy, hogy nyomtam azért kicsit a fékpedált is, hogy olyankor világítson a féklámpa.
-
benvolio
őstag
Sziasztok!
Rég jártam erre. Azt akarom kérdezni, hogy jár valaki bioetanol-benzin keverékkel, van valami tapasztalat? Érdemes megpróbálni? /Megane I. 1.4-8v/Szerk.: Ismerős a régi Escortjába 50-50%-ba tankol, azt mondja probléma mentes a gép.
[ Szerkesztve ]
-
benvolio
őstag
A motor mögött van. Ha lenézel a légszűrőház mellett ott kéne látnod. Oldalról . És még egyszer.
Első körbe a sarut le kell húzni róla, majd WD40-el befújni, aztán visszadugni rá, hátha csak kontaktos. Ha ez után is csinálja akkor csere.[ Szerkesztve ]
-
benvolio
őstag
Biztos nem sima húzásra enged, mozgatni kell vagy megnyomni vagy stb. valahogy. /Gépész a szakmám az ilyenek megoldása nem okoz nálam gondot , most nem megyek le kipróbálni, hogy hogy is jön le / A szerelő erre van csak ne kérjen pénzt az ilyenekért, mert ha nem ismerős hajlamosak szakszavakkal megmagyarázni, hogy ez mekkora munka, hát még kicserélni. Ott kell hagyni félnapra . Közbe meg 2 perces az egész.
-
benvolio
őstag
Ha korrekt akkor jó van. Nem kell se emelő se akna ehhez. Majd a fejleményekről azért írjál pár sort. Amúgy nekem is volt úgy, hogy jó darabig ment rendesen aztán megint hol volt hol nem volt /mint a mesében/, de egy idő után már a motor elektronika visszajelző is elkezd világítani, felírja hibakódnak állítólag. Amióta kicseréltem minden f@sz@/
-
benvolio
őstag
Hát igen az biztos, hogy ki kell fogni, hogy bontóban legyen, de akkor is sokkalom az árát. A neten kicsit keresgéltem kíváncsiságból, Lagunához volt 7,5ezerért, Audihoz 15ezerért. Úgylátszik drága jószág ez a Megane . Ha csak az van sajnos nem tudsz mit tenni, meg kell venni.
-
benvolio
őstag
Grat!
Én több mint másfél éve vettem, km.jeladót kellett egyedül cserélnem benne! Ez az egyetlen autó aminek porszáraz a motorja és a váltója, nálam egy olaj folt sincs rajta! Aki eddig látta csodálkozik is rajta! Hogy biztos legyek benne a vezérmű szíjat, görgőt, vízpumpát azért cseréltem valamint a fékbetéteket, dobot, tárcsát, olajat, szűrőket /de ez minden kocsinál kötelező/. Egyenlőre ennyi, én nem bántam meg pedig 10ből 9en azt mondták francia autót ne vegyek. De hát a kocsi választ sofört ezt már tudjuk egy filmből , mert mikor mi is az asszonnyal elmentünk egy próba körre utána csak annyi volt, hogy EZ KELL. Kényelmes tágas csak elég lomha szerintem.
Azt a mosómotort nekem is meg kell nézni, mert pár napja nem megy.
Üdv!Szerk.:a fékdobot nem cseréltem, elnézést, csak a tárcsát és a betéteket
[ Szerkesztve ]
-
benvolio
őstag
Az autókereskedők egy csótány banda, szerintem az anyjukat is eladnák pár ezresért. Amit saját szememmel láttam az előző autómnál amit 550-ért vettem, hogy 400-ért számították be!!! Ez kicsit nem sok haszon? És ahogy te is írtad az a szokásos duma az nagyon megy nekik, hogy ha "lejjebb viszem az árát már bukok rajta". Mondjuk szerencsémre azzal is jól jártam, mert a kötelező kopó alkatrészeken kívül másra nem kellett költenem. Meg is maradt volna ha egy piás nő nem töri össze totalkárra. Ezután jött a rönyő amin tán 100-at nyert a kereskedő, de mondjuk úgy, hogy 50-et lealkudtam így is, az előző autómból tanulva. Ők amúgy fél év garanciát vállaltak rá!
-
benvolio
őstag
Megane Chic - '98 - 1.4 8v WhitePower, power nélkül
-
benvolio
őstag
Alufelni után nagyon sokat jártam. Több hely is van itt ahol árulnak használtat, de ezek ugyanolyan gerinctelen népség mint az autókereskedők. Volt olyan, hogy szemmel láthatóan át volt festve, mire én kérdezem, miért lett ez átfestve, erre a kereskedő aki ugye szaki ebben a témában, "szerintem ez nincs átfestve, most hozták". Folytatás, egy hét múlva ugyanott, ugyanaz a felni /a hül.e nem emlékezet rám/ ugyanazt kérdeztem, mire "én festettem át, mert kopott volt már, de nincs semmi baja". Aztán később megtudtam, hogy javarészt törött, javított felniket árulnak, olyat meg nem akartam. Aztán a neten az expresszen találtam ezt egy tulajtól. A Heco szélterelőt azt üzletbe vettem.
Szerk: Javítót festéket/lakkot a Renault szervizbe lehet színkód alapján rendelni, két kis körömlakk nagyságú van egy dobozba az egyik a színe, a másik lakk. Azt nekem is kellett az apróbb sérülésekre, festék lepattogzódásokra.
[ Szerkesztve ]
-
benvolio
őstag
-
benvolio
őstag
Ma volt időm és életre keltettem az ablakmosó motort. Kiszerelés után a végső megoldás az volt, hogy a csavarhúzó nyelével ütögettem a motor házát, mert amúgy semmi sem segített rajta. Most már megint megy ahogy kell. Kivéve azt, hogy az "elosztó részből" /vagy hogy hívják/, spriccolás alatt a nyomás során ott is jön valahol belőle a mosófolyadék. De szerintem ez ilyen is volt, mert az mindig is feltűnt, hogy pár használat után, után kellett tölteni. Egyelőre nem tudom, hogy hol ereszt, mert meguntam és egyedül nem is igazán lehetett rájönni. Egyenlőre marad a sűrűbb után töltés. De az ablakot így is jól lemossa.
-
benvolio
őstag
Nem volt kéznél csak két 15cm hosszú vezeték, én azzal próbáltam ki az akksiról a motort. Vízbe merítősdire nem volt lehetőségem. Ha egyszer netán megint szétszedem, azon gondolkoztam, hogy az összetételnél ill. az elosztót kívülről, szaniter szilikonnal átkennem és száradás után vissza. De egyenlőre így marad mert így is jó csak többet "fogyaszt".
-
benvolio
őstag
Jelentem ma lecseréltem a téligumi garnitúrára a kerekeket, mert most volt időm és kedvem hozzá. Ezek a gumik már 5 évesek, de a mintázatuk az még igencsak jó. Meddig lehet elhúzni a cserét új gumira?
-
benvolio
őstag
válasz gessztenye #4982 üzenetére
A nyáron kapott új féktárcsát és fékbetétet.
-
benvolio
őstag
Én a jövő héten akarom a nyárit lemosni /a felni is tiszta retek/, ma ahhoz már nem volt kedvem. A kavicsokat is kiszoktam piszkálni a gumiból, majd szilikonnal átfújom az egészet és pihenhet jövő tavaszig. Valami ilyesmin. /De úgy látom ezen a képen rosszul van rárakva, mert amúgy nem egymáson vannak közvetlen./
-
benvolio
őstag
Lehet csak én vagyok vele így, de télére csak lemez felnit vennék. Sokkal nagyobb a sérülés veszélye és akár egyet is pótolni vagy javítani nem kifizetődő. Persze ha van pénz akkor nem számít. Gumit meg használtba nem vennék. Inkább egy új Matador mint több éves Michelin szvsz. Még amikor felni után jártam valamelyiket gumival akarták adni, ott méregette nekem a kereskedő a mélységet, hogy az milyen jó még. Aztán megnéztem az évjáratát, 5 éves volt. Inkább nem kértem, levenni meg nem akarta úgyhogy viszlát volt a vége, vagyis soha viszlát. /tudta ő is, hogy így nem sokat ér a gumi magába/
-
benvolio
őstag
Hát szerintem a lemezfelni sokall jobban bírja a "gyűrődést", használtba is szinte kiváló állapotúakat lehet kapni. Persze szét kell nézni és látni kell. Bontóban akár "újakat" is találni. Például itt van az én pótkerekem, szerintem még egyszer sem volt használva. Sokan beadják mindenestül a kocsikat a bontóba. Az olcsó alufelni meg pont a sérülékeny kategória. De dönts belátásod szerint.
-
benvolio
őstag
Én is mindent magam szeretek csinálni kivéve ami meghaladja a képességeimet. Olaj cserével én úgy jártam, hogy nem tudtam kicsavarni az olaj leeresztő csavart. Már célszerszámot is flexeltem hozzá, de minden elcsavarodott kivéve a csavar. Muszáj voltam felmenni a szerelőhöz aki aztán kicsavarta. Ebből tanulva amúgy már úgy mentem fel, hogy vettem új leeresztő csavart amit sima kulccsal ki lehet csavarni, illetve tömítő gyűrűt alá. A tömítő gyűrűt azt ne felejts el újat venni /kétféle van belőle/!
-
benvolio
őstag
Már vártam, erről beszéltem, én is így jártam. Ha van ismerős szerelőd elég ha nála meglazítod /annyiért csak nem kér pénzt /, utána meg otthon megy simán akár egy kilinccsel is. Felesleges ehhez külön venni. Az új az úgyis normális. /de a kilinccsel ne is próbálkozz amíg nincs meglazítva, mert elcsavarodik./
-
benvolio
őstag
Nyugi nekem is volt hasonló hsz-m, és azutáni válaszból értettem meg, hogy valakinek tényleg szükséges pl. akár egy gyertya cserére szervizbe menni. Igy persze, hogy annyi amennyi a fenntartási költsége a kocsijának pláne ha rásózzák a drágább alkatrészeket. De ez akkor bármely típusnál fennáll.
Más: A kopó alkatrészek kötelező cseréje nem hiba, csak az ami azon túl jelentkezik. Onnantól számít az, hogy mennyi a költsége a javításoknak /anyag, munkadíj/ és vehetjük alapul ahhoz, hogy ez sok vagy kevés, valamint a hiba jellegét, hogy most "mennyire sz@r" a kocsi. Valamint csak úgy viszem szerelőhöz ha végig láthatom mit csinál. Pl. egy olaj cserét se bíznék látatlanba senkire /hallottam már ezt azt/, de hálistennek ez is megy nekem. -
benvolio
őstag
válasz AMD Power #5129 üzenetére
Nekem az asszony puszilt bele egy vonóhorogba. Annyi szerencse volt, hogy a másik kocsinak nem lett baja, így nem ugrott a bonusom. Ami látható, hogy a kocsim lökösén lett egy "lyuk" /vagyis inkább a felső részén kitört egy darab/, de azt egy vastag ragasztószalaggal leragasztottam és annyira nem látszik. /még jó, hogy natúr fekete a lökösöm /
-
benvolio
őstag
Na végre valaki! Korábban már kérdeztem itt az etanolról, de nem volt kimerítő válsz. Hogy használod az etanolt? Volt valami "bejáratás szerű", hogy először keverve használtad? /ha igen milyen arányban?/ És bármi különbséget érzel-e a kocsin? /pl.gyorsulás, motorhang/ Illetve mennyivel eszik abból többet? /Nekem amúgy 50-50 arányban javasolták a használatát de még nem próbáltam./
-
benvolio
őstag
Ha már olajokról van szó, nekem ilyen Aral van benne.
Üdv! -
benvolio
őstag
válasz AMD Power #5270 üzenetére
A Castrol az jó olaj!! /Halálos iram-filmrészlet - de egyébként is /
-
benvolio
őstag
válasz Winner_hun #5291 üzenetére
Igen, ez utólag nekem is eszembe jutott. Ma pont még egy ilyesmit el kell hoznom, ma már lesz alatta rongy.
-
benvolio
őstag
"elégtelen utastér fűtés"? Akkor azzal valami tényleg van. Nekem eddig ez a legjobban fűtő kocsim. /Megane I./ Elég hamar bemelegszik a víz és az összes szellőzőből nyomja a forró levegőt, hátra a gyerekekhez is jól befújja. Szinte szaunázni lehetne benne, mi nagyon szeretjük a fűtését. /Ellenben pl. az F-es Astrával, az középen csak hideget fúj és nem is zár le jól, és elég sokára melegszik be. Sajnos a cégnél ilyen van. Felüdülés a Megane-ba átülni utána. /
-
benvolio
őstag
Hát én a Megane I.-nél is jártam így. Az első féktárcsa nem stimmelt, valamelyik ékszíj sem stimmelt, és szelepfedél tömítés sem stimmelt. Az adott alkatrészmárka katalógusából nézve /én is láttam/ nem volt jó, hiába a kódok. Vagy a katalógusokat állítják rosszul össze, vagy ép a gyárba az összeszerelésnél elfogy az egyik fajta, akkor rakják a másik fajtát. Mert másra nem tudok gondolni.
-
benvolio
őstag
Üdv!
Azt hiszem többször is olvastam itt olajjal kapcsolatban, hogy mást használtok nyáron és télen. Miért nem maradhat benne nyáron pl. az 5W30-as? Minek cserélgetni? /tisztában vagyok vele miért jobb ez télen, de mi baj lehet ha benne marad nyárra is?/ -
benvolio
őstag
Én elvagyok a 10W40-el télen-nyáron /Megane I.-'98/, de ha egy fiatal kocsit vennék akkor se cserélgetném, szerintem felesleges. De egyébként ezt olvastam: 5W30-as olajat nyugodtan használhatunk a legtöbb 1991 után gyártott személygépkocsihoz, 5W20-as olajat pedig a legtöbb 2000 után gyártott típushoz, amennyiben normál üzemi körülmények között használjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
- Házimozi haladó szinten
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Háztartási gépek
- Politika
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- EA Sports WRC '23
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Linux programok topic - (Milyen program, ami..? Linux verzio)
- Veszprém és környéke adok-veszek-beszélgetek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- További aktív témák...