- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Milyen NAS-t vegyek?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
nünüke1975
aktív tag
válasz nünüke1975 #53303 üzenetére
Erre valaki?
-
eTrade
tag
válasz nünüke1975 #53319 üzenetére
Trafók ha Sagem gyártmányúak, akkor cserések, okoskerék szintén tud meglepetést okozni.
2006 utáni Megane 2-esek már jóval megbízhatóbbak, nincs sok hibájuk. -
salieri.
őstag
válasz nünüke1975 #53323 üzenetére
Hali!
Szerintem jó kocsi! Nekem április óta van, nagyon elégedett vagyok vele egyenlőre,fogyasztása 5,5-6l között vegyes használattal.A klimája nem annyira hatékony. Érdemes szerintem szebb darabot nézni,ami nagyjából 1,3 körül van.
Ez elég jó darabnak látszik.[ Szerkesztve ]
-
eTrade
tag
válasz nünüke1975 #53323 üzenetére
Bocsi, nem jól fogalmaztam... 2006-os Megane 2 már faceliftes. A trafókat azért írtam, mert elvileg bármi lehetséges egy használt autó esetében.
[ Szerkesztve ]
-
salieri.
őstag
válasz nünüke1975 #53331 üzenetére
A faceliftes változat jól sikerült. Igen, normál használattal fogyaszt ennyit. Amit linkeltél jól néz ki,de nem privilege. Nincs tempomat,az pedig elég jó tud lenni. Belül hiányzik egy két takaróelem.
[ Szerkesztve ]
-
salieri.
őstag
válasz nünüke1975 #53336 üzenetére
Amit linkeltem az magasabb felszereltségű. Itt szerintem nem lehet megnevezésre menni,mert egyedileg is lehetett dolgokat rakni bele. Pl az enyémben manuális a klima, de tempomatos.
-
salieri.
őstag
válasz nünüke1975 #53338 üzenetére
Nehez kocsit keresni ha behatárolod ,hogy 200km-en belül. Ez a két értelmes darab van most fenn amúgy.
-
rob210
Topikgazda
válasz nünüke1975 #53514 üzenetére
Az inkább ac.
Lassacskán nekem is cserélni kell majd.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz nünüke1975 #53797 üzenetére
Azt próbáld ki hogy mondjuk 50-ről satuzol, ha akkor is kattan, és utána rükibe rakod nagy gázzal indulsz és akkor is kattan, az bizony bölcső vagy szilent vagy a keret rossz.
Nincs valami lehúzva nyomatékra.Ha kanyarban csinálja akkor az féltengely csukló.
Itt is érdemes előre hátra próbálni, hogy az irányváltásra kattan-e.Valami kotyog, ki van kopva.
Látatlanban többet nem tudok rá mondani.A búgás hátulról, vagy előről jön?
Mert az lehet differenciál mű is.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz nünüke1975 #53800 üzenetére
Nem a lengőkar felütésre kattan ha már annyira kivan.
Ez a keret ami az egész futóművedet tartja.
Van benne két szilent aminennyi idős korára meghal elporlad.
Utána ezt produkálja.De ez csak egy ötlet, ezeket a hangokat távgyógyítani nem lehet.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz nünüke1975 #53851 üzenetére
Akkor az difi lesz, szerintem.
Ha tolatáskor is búg, csak más lesz a hangmagassága akkor difi.Renault power
-
baluka6
aktív tag
válasz nünüke1975 #53926 üzenetére
Sima szívó 1.6 benzintől csodát ne várj menetdinamikába. Hiába 6os váltós, ugyan annyit forog 130nál, mint az 5ös váltóval szereltek. Igazából elég kiforrott motor, van benne vezérlés módosító kerék, ami be tud halni, kb 50 ezer ft és vezérmű szíjjal együtt kell cserélni.
A linkelt hirdetést viszont én tuti mellőzném, egy árva szó sincs írva az autóról, kereskedésben van, valószínűleg se szervizkönyve, se kilométer garancia.. inkább keress másikat szerintem.
-
rob210
Topikgazda
válasz nünüke1975 #53935 üzenetére
Mire vagy kiváncsi?
Megbízható, használható családi autó, igazán típushibája sincs már, mert ez a motor a sokadik ráncfelvarrását éli az enyémben kezdte a pályafutását, azaz 1998 óta gyártják ezt a motort különböző környezetvédelmi és elektronikus baromságok rászerelgetésével. (de a mag az alap ugyan az)
Ha digit klímásat veszel abban az állítómotorok meg tudnak dögleni, amúgy meg használni kell és megnézni alaposan vételkor.Renault power
-
gabx76
senior tag
válasz nünüke1975 #54047 üzenetére
Azt se felejtsd el, hogy az M3 nehezebb az 1-esnél. Elektronikájától nem kell tartani, ha jó trafók vannak benne.
-
eTrade
tag
válasz nünüke1975 #54044 üzenetére
Nekem pont 1.6-os 110 pacis Grandtour Megane 3-asom van, nem egy versenygép, de azért megy.
Én azt vettem észre, hogy az ereje pörgetve jön meg... és nem ötödik és hatodik fokozatról kell kigyorsítani. -
eTrade
tag
válasz nünüke1975 #54051 üzenetére
Nemrég vettem használtan (par hónapja), de szívesen leírom az eddigieket.
Pozitív:
Jóval csendesebbnek hallom a motorhangot, pörgetve persze van hangja, de azért még mindig halkabb.
Sokkal gyorsabban indul meg a kocsi, bár az előző motor 1.4-es 16 szelepes (95 LE) volt, így ez nem igazán mérvadó.
A 6 sebességes váltója precízebb, mint az előző 5 sebességese, bár nekem azzal sem volt komoly gondom.
Kocsiban ülve, pontosabban érzem a méreteit, mint a régi 1-es Megane-t... mármint a kocsinak az elejét, oldalát, hátulját, pedig az előzőt 4 évig vezettem. (bar ez lehet szubjektív)
Úthibákat kevésbbé érezni bent, de a keresztirányú "akadályokat" pl. fekvőrendőrt, vasúti átkelőt jobban. (Talán mert keskenyebbek és ballonosabbak voltak a régi "14-es kerekei)
Negatív:
Ahogy már valaki le is írta, városban nem valami takarékos, nekem az utóbbi 2 ezer km átlagfogyasztása (60% város, 40% országút) 7.9 Lett... igaz ebben van pár nagyobb dugó.
Digit klíma egyszer már megviccelt, egyszeruen nem fújta az utastérbe a levegőt (valami blokkolta az útját)... azóta ismét jó.
Kilátás nem annyira jó mint az 1-es Megane-ból... bár ez nagyon sok új kocsira igaz.
Ha eszembe jut még valami, akkor majd leírom.
-
rob210
Topikgazda
válasz nünüke1975 #54064 üzenetére
Na ennek utána járok hülyeséget nem akarok mondani, de tudtommal 2003 óta mindegyik renault 1.6 os okoskerekes.
Kivéve ezalól a daciák.
Renault power
-
nünüke1975
aktív tag
válasz nünüke1975 #54325 üzenetére
-
nrbx
tag
válasz nünüke1975 #54442 üzenetére
Mire vagy kivancsi?
-
nrbx
tag
válasz nünüke1975 #54470 üzenetére
Szerintem az 1.6-os benzineseknek nincsenek kulonosebb tipushibai, azokat adolgokat kell ellenorizni, amit minden mas hasznalt autonal is. Nekem a 74kw-os 1.6 van (kombi), jellemzoen 10-50km-es tavokra hasznalom, videken, az éves átlagfogyasztás így 6,3-ra jon ki, nyaron 6-6,1, telen 6,5 korul. Nem versenyautó, de nem probléma előzni sem. Autópályára viszont nem ideális, mert hangos a motor (a magas fordulatszám miatt) 110-120 fölött.
Az erősebb 1.6-os az lehet jobb, mert az 6 sebességes váltóval van szerelve, míg a gyengébb, ami nekem van, az csak 5 sebességessel. A 6-osnál állítólag a váltasi érzet is jobb, szóval én talán a 81kw-osat preferálnám, még annak ellenére is, hogy esetleg cserélni kell majd az "okoskereket".
Számomra a kormányzás, futómű beállítás is megfelelő, nem gondolom, hogy billegne kanyarban, lehet tartani a tempót más autókkal kanyargós úton is.
Az 5 ajtósban szűkös a hely hátul, ezt mindenképpen nézd majd meg. A kombiban már egész jól el lehet férni hátul, felnőtteknek is, hosszabb útra is, bár tágasnak ezt sem mondanám.
Ami a felszereltséget illeti, szerintem Expression-t (ebben már van kartámasz, első ködlámpa, elektromos ablakok hátul is) vagy felette vegyél, ha van rá mód.Én 3 éve vettem, 2009-est, szóval rögtön az első évjáratból, 250ezredik kilometernél tart, nálam nem volt vele semmi komoly probléma, az utastér is jól viselte a negyed milliót, nincs zörgés, műanyagok, szövetek is jó állapotban vannak. A kopó alkatrészeket leszámítva csak a hengerfej tömítést és a kuplungot kellett cserélni.
-
nrbx
tag
válasz nünüke1975 #54475 üzenetére
Havi 2000km-nel en mar atgondolnam a dizelt (lenyeges persze az is, hogy milyen hosszu utakbol jon ez ossze). Nem tudom hany evre akarod venni, szamold at, mennyivel koltenel évi szinten kevesebbet uzemanyagra a dizel eseteben, lehetseges, hogy pár év alatt tobbet takaritanal meg, mint amennyibe kerulne a reszecskeszuro meg a kettostomegu stb. Pl. itt is meg tudod nezni, hogy fogyasztanak a dizelek a valosagban.Egyebkent M3-bol az elso evekben meg volt reszecskeszuro nelkuli dizel is, ha jol tudom.
En ugy vettem, hogy evi 8-10ezret fog futni, nos, ugy alakult, hogy 14-15ezret jarok. Mar ennel is ugy gondolom, hogy lehet jobban jartam volna a dizellel (cca. 8-10 évre vettem), joval nagyobb volt a valasztek is, mint benzinesbol.
2008-2009-tol a valsag miatt visszaestek az auto eladasok,szoval ezert is lehet M3-bol kevesebb most a piacon.
-
rob210
Topikgazda
válasz nünüke1975 #54842 üzenetére
Ki kell cserélni az úszot, mert akad a csúszó érintkező rajta.
Nem olcsó mulatság.
Érdemes lehet bontottat keresni.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz nünüke1975 #54870 üzenetére
Ha elkopott, már pedig az szokott történni azon nincs mit tisztítani.
Ki kell venni ha csak eloxidálódott akkor tisztítható.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz nünüke1975 #59620 üzenetére
Ez a leírás alapján érthetetlen számomra.
A másik pedig a halódó fojtószelep elektronika..
95%ban az szokott leállítés után zümmögni, vagy magas hangon gerjedni.Renault power
-
#47205632
törölt tag
válasz nünüke1975 #59622 üzenetére
Videót.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz nünüke1975 #59622 üzenetére
Én azt hiszem tudom miről beszélsz/írsz. Nálam ilyen akkor volt, mikor sikerült brutál gané minőségű üzemanyagot tankolnom, hol máshol, mint itthon! Tehát volt egy sima alapjárat, erre állásnál" előjött egy még erősebb hányinger dízelhang. De gázadásra ez elmúlt, aztán alapjáraton újra. De akkor is érezhető volt, hogy a motor morgósabb volt.
Tankoltál mostanában, ami miatt lehetséges ez? -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz nünüke1975 #59626 üzenetére
Nem ezt kérdeztem, hanem, hogy tankoltál-e mostanában, ami miatt ez lehetséges?
Egyébként a shell prémiumra és rögtön moll prémiumot tankolok 50-50% arányban és azt vettem észre, hogy az nagyon ízlik neki. 500 méteren belül biztos belebotlok valamelyik kútba, szóval ez nem akadály.Szerk:
Mindenesetre, én tennék egy próbát, hogy arra a shell-re telenyomnám mol prémiummal meg valami cetan szám növelővel. Én, pl ilyet mindig töltök hozzá, van vagy 15 db-om van ott hátul a csomagtartóban és folyamatosan rendelem a kauffer-től. [link]
Nekem teljesen jól bevált. Bár én a 66 literhez kettő szoktam belenyomni, elvileg egyet kellene a leírása szerint...De már 1 éve így használom.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz nünüke1975 #59740 üzenetére
Megoldom a problémát Miért nem veszel egy D profilos kérdert és ragasztod bele?
Sokkal olcsóbb lenne a bontott fedélnél is és örök mint a nyomor.Renault power
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz nünüke1975 #59828 üzenetére
Nálam Diag-ban van ilyen menüpont (lagesz3), szerintem nálad is így lehet "csak"...
-
gixxergabi
senior tag
válasz nünüke1975 #59828 üzenetére
Az ablakemelő gombok fölött van a tükör gombja is, jelenleg nálad közép állásban van az az automata. Ha balra átkapcsolod akkor fixen kint lesz, ha jobbra akkor meg fixen behúzva.
-
polonic
félisten
válasz nünüke1975 #59828 üzenetére
Én meg de örülnék neki, ha lenne ilyen tükörbehajtás.
Olyan elcseszett felszereltségi szintek voltak, hogy pl a dynamique szintben kb minden volt, ami kellhet nekem. De csak az az egy, ami kb alap, ha már a tükör elektromos, a tükörbehajtás nem. Ha kell, vegyél privilige szintet.
Más márkáknál is ilyen?
-
Xantomas
őstag
válasz nünüke1975 #59835 üzenetére
Wd40 nem is fog, csak tuneti kezelés, míg el nem párolog, sőt, esélyesen az ottmaradt száradt zsír maradványokat is kimosta, és most szabadon futnak a felületek egymáson hosszútávon meg tud enni pár műanyagot. Szedd szét, és teflonos szilikon zsirt tegyél a csapokhoz, meg a fogaskerekekre.
Beszerzesi hely pl Bondex.[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
polonic
félisten
válasz nünüke1975 #59862 üzenetére
Én itt kaptam ötletet, hogy glicerint használjak.
A gumikat az ajtóknál azzal kezeltem le és nem is ragadt be egyszer sem télen. Mondjuk belülre a műanyag felületre nem használtam még.
Ezelőtt kívülre meg gumibalzsamot használtam, szilikon alapú.
Egyébként ezt néztem ki belülre. Mondjuk kívülre is használható, gumira is.
-
gixxergabi
senior tag
válasz nünüke1975 #60061 üzenetére
https://youtu.be/sUQ3za-8oDQ
Én még nem áztam be, de egyszer majd megelőzés képpen rászánom magam... -
Josi
aktív tag
válasz nünüke1975 #60493 üzenetére
Az átmérőkülönbség 5% (32mm)
Nem váltóméret, szóval nem javasolt.
185/70 R15 lenne a váltóméreted.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
molnarpeter
nagyúr
válasz nünüke1975 #60493 üzenetére
Add vagy cseréld el aprón. Másfél centis ültetést jelent, 3 cm körüli átmérő különbség, semmiképp nem ajánlott.
-
rob210
Topikgazda
válasz nünüke1975 #60858 üzenetére
Facebook felni gumi adok veszek.
Annyi van, hogy még el is adnak
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
alázógyík
őstag
válasz nünüke1975 #61100 üzenetére
3 hsz.-al alattad?
-
alázógyík
őstag
válasz nünüke1975 #61102 üzenetére
Itt megtudod nézni, melyik izzó k.b. mennyire sárga/fehér.
-
lgergely88
csendes tag
válasz nünüke1975 #61200 üzenetére
Ha benn a kártya, úgy a központi zár gombbal a műszerfalon működik, a sebességfüggő is, minden ahogy kell, kivéve a kártya gombokkal. Még a csomagtér ajtón a logo közepén lévő gomb is műxik... Csak ami kártyás nyitás zárás, az nem :/
-
forceberg
veterán
válasz nünüke1975 #61804 üzenetére
Fogyasztásban bajnok, de a motorhang nem tetszik vele. Gyorsításkor vagy pl. 100-as fix tempónál is csörgősebb. De az is lehet, hogy a vezérlő hozzáidomul bármit is töltök bele, ez a csörgős üzem a legjobb a fogyasztásnak, igaz FAP-os az enyém.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
diablo1984
veterán
válasz nünüke1975 #61804 üzenetére
Èn csak azt tankolok az enyèmbe, sajnos a sima molostól kopogós hangja van a motornak, ezzel nem.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz nünüke1975 #61804 üzenetére
Csak úgy tudod kideríteni, ha másikat tankolsz. De az omw dízel premium számomra már régóta egy oltári nagy gané! Az MP jumbo-ja is az. Maradok továbbra is Mol-shell, ha itthon tankolok.
Egyébként meg az egész egy vicc, aki határ közelben van, annak egyszerűen át kell menni az osztrákokhoz és tele tankolni az autóját, ennyi. -
rob210
Topikgazda
válasz nünüke1975 #63452 üzenetére
Mindez milyen autónál?
Az 1.5 dcinél ami az aláírásodban van?[ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz nünüke1975 #63454 üzenetére
Meg kéne nézni a légszűrőnél a tömítéseket és az intercooler csövénél is.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
-
sesomaru1989
aktív tag
válasz nünüke1975 #63724 üzenetére
Szia
Nálam ugyan ez. Szétszedtem a közép konzolt. Szépen heéyre raktam mindent, egy kábel volt a ludas. Sztem nálad is ez lesz.
Hozzáteszem ujra elöjött, csak a középkonzol tete felöl hallom.
-
rob210
Topikgazda
válasz nünüke1975 #63738 üzenetére
Hát csak találgatok, mert a távgyógyítás nem a kenyerem
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz nünüke1975 #64148 üzenetére
Az a baj, hogy ilyen szutykos időben kosztól kezdve bármi lehet, ezért nem írtam rá semmit.
Renault power
-
zibo73
aktív tag
válasz nünüke1975 #64773 üzenetére
Nekem is így van az 1.5 dci-vel.
A MOL vált be ezzel csendesebb.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Ukrajnai háború
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- iPhone topik
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...