-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
giigz
veterán
Egy kis csikozas meg nem a vilag vege...
Ha mar ilyen dragan megvettem, akkor tuti nem cserelem most le hamar, meg probalok vele nem ugy banni mint az eddigiekkel, tehat a porra nem akarok ratorolni meg a jegre
A Focus-unkon a gyari ablaktorlo lapat es gumi van, 7 eves, 150.000 km-rel, es igaz csikoz egy kicsit, de nem veszes
-
giigz
veterán
válasz AMD Power #27910 üzenetére
Ha nincs semmi baja, akkor tudja eladni a kereskedő 350k-ért. 380-390-ért meghirdeti, és még azzal is számolnia kell, hogy mi van akkor, ha 300-ért veszi meg valaki, ezért 260-290-nél többért nem számolja be. A Xsara-t lealkudja 550-re, 250-et rádob, és mindenki boldog, legalábbis ez a legjobb eset lenne. Ha magának hirdeti meg, akkor talán el tudja adni 350-ért, és akkor rádob 200-at, nyilván ez lenne a legjobb, csak az megint kérdés, hogy mikorra adja el, és meglesz-e akkor a Xsara...
A kereskedőnek az is számít még, hogy minél jobban nézzen ki az autó, tehát a külső makulátlan legyen, ha meg nem az, akkor simán azt mondja, hogy vagy 300-350-et ad, vagy nincs biznisz...
Szerk.: Egyébként sokat is írtam...
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Na megint feljebb ment a Dunlop gumi, 2 hónapja 45k volt a szett, 1 hete 54k, most már 56k...
A Fulda Ecocontrol meg 41k, b@szott jó áron van, 10,3k darabja a Dunlop 14k-jával szemben, viszont a vizes tapadása is gyengébb, plusz a Dunlop kevesebbet fogyaszt...
Nem tudom, hogy 41k helyett megér-e 56-ot a Dunlop...
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz peugeotmate #27953 üzenetére
Turbocsere
-
giigz
veterán
válasz peugeotmate #27955 üzenetére
Kizárni nem kell, viszont használtautónál veszélyesebb a turbo, mert ha saját magad megveszed újonnan, és tudod kezelni, akkor több százezer km-t is elmehet hiba nélkül, de lehet, hogy csak 40k km-rel megvéve akár 60k-nál már turbocsere lesz, mert ki lehet nyírni könnyen...
Viszont nagyon jól lehet autózni turbós kocsival, és azért annyira félni nem kell a turbótól...
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
-
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz rob210 #27970 üzenetére
Szerintem ennyi pénzből nem is fogsz találni magasabb kategóriás autót, Megane 2 már nem fér bele ennyibe, japán autócsodákból ennyiért nem lesz kényelmesebb, szebb, jobb, biztonságosabb, tehát valamilyen téren biztos visszafele fejlődés lenne, németre ugyanez elmondható, csak ott egy fokkal minden jobb, viszont drágább is, tehát marad a francia, azok közül is csak a M1ph2 jön szóba, vagy a Xsara, nekem ismerősi körben van mindkettő, a Xsara is nagyon jó autó, de én biztos a M-t venném, ha 550 a plafon (vagy ez csak a vételár?), akkor M-et is nehéz lesz, nekem 1 millió volt mindennel együtt a kocsira, és mégis ezt vettem, bármi másnál már nem fértem volna bele, egy Focus-szal is kiestem volna az 1 M-ból.
Vagy a keretet bővítsd, vagy várj (amennyit a mostani kocsidra költöttél, vagy totál fölösleges volt, és fölöslegeset buksz, amit simán most belerakhatnál az új kocsiba, és akkor nem 550 lenne a kereted, hanem mondjuk 700k, ami gondolom nem kell mondani, de jobb lehetőségeket nyit meg, vagy még használod, és legalább valamennyit visszahoz a rálocsolt pénzből).
Nehéz a helyzeted, nyilván szeretnéd, hogy legyen klíma, szebb állapotban legyen, így én csak azt a tanácsot tudom adni így egyszerű átgondolás után, hogy M1ph2 1.4 16V, klímával, várva, keresgélve
-
giigz
veterán
válasz ThodEE #27974 üzenetére
Azért linkeltem ezüstöt
De egyébként tudom már, biztosan ez lesz
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Hol írtam én olyat, hogy 1 millióból nem lehet kijönni M1-en kívül semmivel? Elárulom, sehol.
"...nekem 1 millió volt mindennel együtt a kocsira, és mégis ezt vettem, bármi másnál már nem fértem volna bele, egy Focus-szal is kiestem volna az 1 M-ból."
Ezt azt jelenti, hogy nem lehet kijönni "csak egy Megane 1 ph1, 1.4 8V, benzines, manuális váltós, klíma nélküli autóval?"
Itt nem arra utaltam, hogy már egy klíma nem férne bele, hanem arról volt szó, amiről az egész hsz. szól, tehát újabb, magasabb kategóriás autóval már nem fértem volna bele az 1 M-ba. Tehát pl. a Megane 2 vagy Focus nem fért volna bele. Miért nem fér bele 1 M-ba? Azért nem, mert a Focus 600k lett volna nekem, átírás, biztosítás, 670k, pici hibák javításával 710, új nyári szett 770, olajcsere, vezérléscsere, szűrők cseréje 850, és kellett volna egy téli szett is, tehát legyen 920k, és akkor még nem csináltam semmit, csak megvettem az autót és nagyjából rendberaktam. Viszont én nem veszek úgy autót, hogy ne lenne tartalékban 200k, így akkor 1,12 milliónál tartanék legalább, ha a Focus-t megveszem 600-ért, ami egyrészt nagyon nem fér bele az 1 millióba, másrészt annál, mint amit én néztem, az autók nagyon nagy része rosszabb állapotban van, és nem csak ezeket a legalapabb dolgokat kell megcsinálni rajta.
Tehát még egyszer: Én, tehát én, ismétlem én nem jöttem volna ki más, adott esetben nagyobb kategóriás, erősebb autó vételével az 1 M keretből, más lehet kijönne, azt megnézem hogy, de lehet kijönne.
Ha rob megvesz egy M1-et 1.6 16V motorral mondjuk 550k-ért, arra is kell átírás, stb., az 620k, utána vezérléscsere, olajcsere, szűrők, 680k, a legideálisabb esetben téli-nyári gumi, 800k-nál tart úgy, hogy az autónak semmi baja nem volt, minden teljesen tökéletes, mintha új lenne, szalonból hozta volna ki. Ilyen a világon nincs kb. egy használtautó, főleg 10+ évesen 200k km-rel soha nem lesz hibátlan, és aki egy kicsit is tudja mi az a használtautó, félrerak ~ 200k-t tartaléknak, bármi közbejöhet, és akkor hopp, a kis Megane 1 M keretet igényel...
Remélem érthető amit írtam, ez az én véleményem, másnak meg más a véleménye.
-
giigz
veterán
válasz SocketA #27990 üzenetére
Ha nem tervezed sokáig használni, akkor vehetsz használtat, minta legyen meg, + ne legyen túl öreg, egyébként gumiból csak újat, megéri a többlet kiadást.
Én most téli-nyári szettre kiad(tam)ok ~110k-t, de így legalább vadi új 8 mm-es gumi van az autó alatt, ráadásul a jobb minőségű fajtából, és ez így nekem garantáltan 4-5 évre lerendezi a gumi kérdést.
-
giigz
veterán
válasz SocketA #27994 üzenetére
"Neked is ezt tudom mondani, hogy en inkabb regebbi jobb minoseget veszek, mint egy ujabb vackot."
Én meg újak közül veszem a legjobb minőséget
"giigz is nagyon kampanyol az uj gumik mellett, de nemreg meg az elozo evezredbol szarmazo gumikon gurult "
Soha nem volt előző évezredi gumi a kocsin, csak kaptam mellé, 96-os gumikat, de azt kukáztam is, a téliek viszont 2002-esek voltak, azokon jártam pár hetet, de most tél előtt vettem új gumikat, ami elég jó minőség (teszt győztes) Vredestein SnowTrac 3, nekem 60k volt a szett, de gumin nem fogok spórolni, így is annyiban van az autó, hogy spórolásról itt szó nincs
Mióta új gumit használok, azóta változott így át a véleményem. Gumiból csak újat, az ilyen 4-5 évesen levetett használtat megvenni semmi értelme, pénzkidobás szvsz.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz rob210 #28014 üzenetére
A jogsi után még 2 évig nem volt saját autóm, ebben az időszakban mindig elkértem az összes ismerősöm, rokonom autóját, ha valahova mentünk, mindig én vezettem, ha valamelyik ismerősöm cserélt autót, az volt az első, hogy kipróbáljam, szóval pár autót vezettem már... A Laguna-t pont az 1.8 benzinnel, abszolút nem éreztem azt, hogy kevés lenne oda a motor.
-
giigz
veterán
Na szóval a gumi témára:
Ott kezdődött, hogy SocketA megkérdezte, defektes gumit érdemes-e venni, konkrétan egy 7 éves Bridgestone, kb. 4 mm profillal.
Erre azt írtam neki, hogy "Ha nem tervezed sokáig használni, akkor vehetsz használtat, minta legyen meg, + ne legyen túl öreg, egyébként gumiból csak újat, megéri a többlet kiadást."
Úgy látom, ezt úgy sikerült értelmezni, hogy szerintem gumiból csak újat lehet venni, viszont erről szó sincs, a mondatnak van egy első része is, ahol direkt írtam, hogy HA NEM TERVEZI SOKÁIG HASZNÁLNI, AKKOR VEHET HASZNÁLTAT. Tehát ha ezt értelmezzük, akkor azt jelenti, hogy az én véleményem szerint, ha nem fogja sokat használni, értsd több évet vagy sok ezer km-t, akkor nyugodtan megveheti a használtat, elvégre azt a kevés km-t meg tudja tenni azon is, és azért még éppen egy kevéske tapadás is lesz.
Aztán ment a beszélgetés, és írtam, hogy "Mióta új gumit használok, azóta változott így át a véleményem. Gumiból csak újat, az ilyen 4-5 évesen levetett használtat megvenni semmi értelme, pénzkidobás szvsz."
Természetesen itt is arról van szó, hogy aki hosszútávon tervez az autóval, mint pl. én, tehát 4-5 évig legalább tervezi megtartani, az jobban jár egy jó minőségű új gumival, ugyanis egy Dunlop, Conti, GY, Vredestein, stb. 100% biztos, hogy sokkal jobban fog tapadni, mint egy 4-5 éves szintén Dunlop, Conti, stb., pláne nem beszélve arról, hogy az újonnan megvásárolt 5 év múlva is jól fog tapadni, viszont az akkor már 10 éves használt lehet bármilyen prémium, akkor sem fog olyan jól tapadni.
Nekem az a prémium gumi, ami kiemelkedik a többi közül tapadásban, minőségben, élettartamban, esetleg fogyasztásban, zajszintben.
Ezután jött SocketA válasza: "Miert penzkidobas egy 60-80eFt-os szett (vagy megdragabb, mert szerintem nem a Vredestein a minoseg csucsa) egy 15-20eFt-os par eves gumit venni, amikor nincsenek hosszutavu terveim a kocsival, illetve - ahogy mar tobbszor mondtam- evi 5eKm-t gurulok kb ezekkel a kerekekkel."
Itt félreértelmezte a hozzászólásaimat, ugyanis nem azt írtam, hogy pénzkidobás megvenni pár ezer km-re, hanem az elejétől kezdve pont azt írom, hogy ha kevés használatot tervez, akkor pont a legjobb megoldás a használt gumi, és én azt írtam, hogy hosszútávra pénzkidobás a 4-5 éves használt. Tehát attól még, hogy szó szerint nem írtam le másodjára, hogy hosszútávra értem, attól még, mivel arról volt szó, arra értettem, és saját magamra vetítettem, tehát köztudottan hosszútávra tervezve, ezért szerintem egyértelmű, hogy azokból amiket írtam, le lehet szűrni a véleményemet, ami sokadjára: Úgy, hogy lehet eladom a kocsimat 2 hónap múlva, de ha nem, akkor egy év alatt 5k km-t megyek, és tervezzük a kocsi cserét, úgy tökéletes a használt, de jó minőségű/állapotú gumi, egyébként aki legalább 3 évig még tervez a kocsival, és nem évi 5k-t megy, annak véleményem szerint csakis csak új gumit célszerű venni, kivéve ha pl. talál egy 2 éves prémiumot 6-7 mm-rel, de ez ritka mint a fehér holló.
Folytatva: Azt írta SocketA, hogy szerinte nem a Vredestein a minőség csúcsa, úgy beállítva, mintha én azt írtam volna, hogy a Vredi a minőség csúcsa, közben pedig "...ami elég jó minőség (teszt győztes) Vredestein...", tehát azt írtam, hogy amiket vettem gumi, elég jó minőségű, teszt győztes is volt, havon az ADAC szerint jelenleg is a legjobb, és kész, szó nem volt arról, hogy a Vredestein lenne a minőség csúcsa, bár az biztos, hogy a top kategóriában van, ahhoz képest kedvezőbb árral.
"Mivel lennek elorebb egy zsir uj szettel? Hamarabb megallnek, kevesebbet fogyasztana a kocsi? 5eKm alatt visszajonne a benzinben a penz?"
Az biztos, hogy hamarabb megállnál, adott esetben (pl. Dunlop BR) kevesebbet is fogyasztana a kocsi 2-3 dl-rel (nem tapasztaltam, kornelka-nak a másik topicból kb. 2 decit hozott a C-s besorolás), benzinben nem jönne vissza, viszont ha pont azon a méteren múlik egy csatt, akkor kamatostul.
"Amugy megkerdezhetem, ha ilyen profi gumijaid vannak, akkor profin is tarolod oket? Felnin vannak, le vannak kenve, van allvanyod hozza?"
Felnin vannak, a gumikat minden lerakáskor lemossuk, lekezeljük, állványon van, pincében.
"De meddig lesz jobb az uj?!"
Az új mindig egyre jobb lesz, tehát ha ugyanazt a gumit hasonlítjuk 5 évesen és újonnan, akkor a vásárláskor még kicsi a különbség (relatíve), 2-3 év múlva már egyre nagyobb, 5 év múlva már esőben pl. összehasonlíthatatlan. Mivel írtad az ár/érték arányt, ezért a te helyzetedben a használt a megoldás, viszont nagyon nehéz lesz találni.
Azt nem tudom, milyen a Tesco-s gumi 60k-ért, és miért gondolod, hogy 100k a jó gumiszett, a rob és tresh által ajánlott, elvileg esőben is nagyon jól tapadó Fulda Ecocontrol 54k, további jó gumik tartósan Toyo Proxes CF2 57k, sokak által kedvelt Hankook K425 58k, Dunlop SP Sport 01 58k!!!!, Uniroyal RainExpert 60k, Vredestein SportTrac 5 60k (tudásának érdemes utánanézni!!!!), Goodyear is van 62k-ért, Continental 62k-ért, Pirelli 63-ért, stb., tehát az általad 60k-ért Tesco-s guminak említett összegből a legnagyobb gyártók legjobb gumijait lehet megkapni 195/65 R15 méretben.
myco, miért hülyeség az, amit írtam? Most részleteztem, ha még valamire úgy gondolod, hogy hülyeség, akkor szólj, próbálom azt is tisztázni, szerintem nem írok hülyeséget, és tényleg nem is akarok azt írni, ezért ha valamire azt gondolod, akkor írd is meg, hogy mi a hülyeség abban, amit írtam.
[ Szerkesztve ]
-
-
giigz
veterán
Tényleg valaki nem tudja FerNandor-ral mi van? 1 hónapja nem lépett be, pedig jelentkeznie kellene az új kocsival...
-
giigz
veterán
Megrendeltem a gumikat
-
giigz
veterán
válasz rob210 #28078 üzenetére
Hat jo de attol meg otot akar venni, es nem kerdes, hogy egy akarmilyen lelakott Swift helyett inkabb a tiedet lenne jo megvenni. 100x kenyelmesebb, biztonsagosabb, fenntartasi koltseg ugyanugy filleres, es azert a forma is csak szebb.
Na mind1, nem az en dolgom, de ha en lennek a helyeben, ez nem kerdes lenne, marmint a Swift vs. Megane.
-
giigz
veterán
válasz WolfLenny #28115 üzenetére
Na szóval.
Én is most rendeltem nyári gumikat, csak én 175/70 R13 méretben, de ebben a kategóriában most otthon vagyok, napok óta egész nap ezt néztem, hogy a legjobb döntést hozzam, és mindennel tisztában legyek, mint tavaly tél előtt, amikor a Vredestein SnowTrac 3-at választottam
Jó gumi a Fulda Ecocontrol is, viszont kevés plusz pénzzel nagyobb tapadás érhető el, és egy vészfékezésnél már nem mindegy, hogy 1-2 méterrel hamarabb áll-e meg az autó, vagy később.
Sok lehetőség van, tele van a piac budget gumikkal is, de én úgy vagyok vele, hogy ilyen eco meg stb. gumikkal nem is foglalkoztam, ha már kiadok érte pénzt, akkor az legyen a legjobbak közül való. A kisebb márkák egyébként lehet, hogy tapadásban megközelítik a nagyobbakat, viszont tartósságban már közel sincsenek ott.
Én úgy vagyok vele, hogy csak minőségi gumit veszek, a legnagyobb márkák közül.
Neked amit ajánlok, az két gumi, én is ezek közül választottam, és akkor most már el is mondom a döntésemet.
A te méretedre írom az árakat: A Dunlop legújabb gumija, a StreetResponse 2 ~50k-ért, ez is egy nagyon jó gumi, és van még a Vredestein T-Trac 2, ez a Vredi legújabb gumija, ~52k-ért. Totál mindegy melyiket veszed, mindkettő jó lesz sok évig, én azért döntöttem a Vredestein T-Trac 2 mellett, mert nekem már téliben nagyon bevált a Vredestein, ismerősöktől is csak jót hallottam róla, és ami a legfontosabb, a gumis ismerősöm is a Vredestein-t ajánlotta. Jó minőség, jó tapadás, hosszú élettartam, normál ár. De egyébként ugyanez vonatkozik a Dunlop-ra is.
Ami még érdekes lehet, hogy a Vredestein nedves tapadási értéke A minősítésű lett, más ilyen gumival én még nem találkoztam 175-ös méretben.
Szóval akkor lelepleztem magam: Nyárra is maradok a Vredestein mellett, T-Trac 2
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Azért még egy kis elbizonytalanításért beírnám, hogy a Continental PremiumContact 2 is nagyon jó, 56k-ért, ugyanígy 56k-ért a PremiumContact 5, aki a Conti gumikkal szimpatizál, ezek is nagyon jó választások lehetnek.
Michelin Energy Saver van még 62k-ért, szerintem bő +10k-t nem ér meg, pontosabban csak nekem nem, lehet, aki a Michelin-nel szimpatizál, annak igen.
(#28118) rob210: Na arról a gumiról még nem is hallottam, és ahogy nézem nem is nagyon van róla teszt, felhasználói vélemények. Én bevallom a Nokian gumikat meg sem néztem, olyanokat hallottam gumis ismerősöktől, hogy szétszakadtak, vagy ilyesféle minőségbeli problémák voltak vele. Gondolom az ilyen hibákat javították, és semmi baj nincs már a gumijukkal, de ettől függetlenül engem nem győzött meg a márka.
Te tudsz többet erről a gumiról, amit linkeltél? Ezt már megvetted, ott van nálad, és majd rakod rá a kövi kocsira? Azt nézem, hogy az indexe A-A, na ilyet sem láttam még, viszont ha ezt újonnan vetted, és ez lesz majd most az új autón a nyárid, akkor nagyon kíváncsi leszek a tapasztalataidra
(#28119) SocketA: Ha azt vennéd észre egy 5-6-7 éves prémium gumin, hogy nem tapad, akkor az nagy szégyen lenne a gumigyártónak, nekünk a Focus-on azt hiszem 6 éves Michelin téli van és 6 éves Bridgestone nyári, de semmi tapadásbeli gond nincs velük, szárazon, esőben, hóban ugyanolyan jól tapad.
Azt hiszem MMA járt 10 éves Vredestein-nel, neki sem volt tapadásbeli problémája vele, azt hiszem, nem emlékszem már pontosan. Ezek a gumik tapadnak normálisan kb. 10 évig is, viszont már 5 év után esőben biztosan sokkal gyengébb lesz, mint újkorában, és azt, hogy egy vészfékezéskor 30 helyett 35 méter alatt áll meg, nem is fogod észrevenni, szimplán megtörténik, és kész. Esőben viszont annyit lehet észrevenni, hogy egy új és ugyanolyan 10 éves gumi között már jobban fog dolgozni az ABS.
Az emberek addig nem tulajdonítanak ennek nagy jelentőség, amíg meg nem történik a baj, utána már visszagondolva számított volna az a +1-5 méter fékút különbség.
(#28122) rob210: +1
-
giigz
veterán
De jó lenne, ha fent lennének már a nyári abroncsok
Elég meleg van, már 1-2 hete sajnálom koptatni a télieket...
Jelenleg így néz ki Egy kis felújítás ráfér a felnijeimre
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs