-
IT café
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tin
veterán
-
Tin
veterán
válasz csacsi77 #17386 üzenetére
mi a baj vele?
olvasd végig a specifikációkat, rengeteg, szó szerint rengeteg újdonság van benne, olyan, amit meg sem említenek cikkekben.
ami miatt maximum sírni lehet, az, hogy nem magnézium a ház, hanem alumínium, de ez is csepp és porálló mint az 5d3.
a képminőséget meglátjuk, szerintem a RAW hasonló lesz, mint a 18MP-esek, persze a JPEG-je még szebb, hiszen bika a processzor.
-
Tin
veterán
válasz csacsi77 #17392 üzenetére
a 70D kijelzője csak 3"-os, nem tudom hol olvastad a 3.2"-t. tök ugyanaz, mint a 650D és a 700D kijelzője.
viszont, ez igazából por és cseppálló, van benne autofocus microadjustment, a 7D fókuszrendszerét kapta, igaz spot AF és expansion nincs, de a többi igen. a videót kétféle módban tudja tömöríteni, az erősebb és a gyengébb tömörítés. tud 2-3-5-7 képes AEB-t is. tud csendes expozíciót.
meg még egy rakat mindent, köztük az autofókuszt, wifit, stb.
ha a nikon-hoz hasonlítod a specifikációt, tegyed nyugodtan, csak az egy tök más rendszer. szerintem ebbe most beleraktak mindent amit tudtak, egyedül a gps ellen lehet panasz, de az nekem pl. tök felesleges.
remélem, hogy a képminősége legalább 7D, vagy egy picit még jobb. ha ez teljesül, nekem instant get, aki meg pixel peeper, vehet nikont
-
Tin
veterán
válasz csacsi77 #17395 üzenetére
nézd meg a canon oldalán a speckót, ott minden egészen pontosan le van írva. akár az angol, akár az amcsi oldalon, és annak lehet hinni, nem a cikkeknek.
ez egy jó cucc lesz, aki Canon-t akar. aki meg Nikon-t, úgyis talál benne hibát.
nekem ez tud mindent, sőt többet, amit az xxxD-kből hiányoltam, és ez a CMOS AF ez csak a hab a tortán.
(#17394) Klemice: szerintem nem lesz lényegesen jobb a képe a 18MP-esnél. ez most egy 40MP-es szenzor, ők ebbe az irányba mentek, majd meglátjuk, mit fog tudni, a tesztképek alapján nem dobtam hanyatt magam. a 7-es kép elég jó, a 8-as viszont nem. nézzétek meg.
-
Tin
veterán
válasz csacsi77 #17398 üzenetére
eszerint a videó szerint amit a canon adott ki, lesz benne 3-10x digital zoom full hd filmfelvételnél, mint anno a 600d-nél... 5:08 percnél
-
Tin
veterán
válasz Klemice #17401 üzenetére
volt egy interjú valami canonos fejessel pár hónapja, ahol az ASP-C végét pedzegette, bár ott megerősítette, hogy 70D és 7Dmk2 még biztosan lesz.
ha valaki tényleg jó minőségű képekre vágyik, annak ott a full frame, a 6D-vel már elérhető áron. az alsóbb szegmensben pedig inkább csak a hobbifotósok vannak, nekik meg ott a Rebel line.
a versenytársakhoz képest valóban le van maradva a Canon szenzora, és nem hiszem, hogy ez az új szenzor akkora durranás, ha az lenne, akkor azzal reklámoznák.
viszont a live view autofókusz szerintem egy eléggé ütős dolog, és nem csak videónál, de élőképes módnál is.
meg ne feledkezzünk meg, hogy a szenzor az érzékelőszámot tekintve valójában 40 MP-es, szóval ott azért a későbbiekben lehet hogy fognak majd még okoskodni a képpontok valós értékét tekintve, most ugye szerintem simán átlagolja a két szomszédosat, de lehet, hogy később kicsit okosabb algoritmusokkal fogják megállapítani a tényleges értékét a pixelnek.
-
Tin
veterán
válasz matyi012345 #17587 üzenetére
szerintem ez igencsak nem rossz dolog. nem hiszem, hogy a felbontás teljesen felezett lesz mert valamennyit azért átlagol, de az biztos, hogy romlik tőle.
de hasonlítsuk már össze a dual iso képet az iso1600 képpel, üvölt a különbség, és a zaj miatt ott sincs igazán nagy felbontás. ja, és a hatalmas előny, hogy ehhez nem kell álló téma, rövid záridővel is tudja.
szerintem alacsony fényviszonyok között mérföldekkel jobb képet lehet vele csinálni, mint magas iso-val.
-
Tin
veterán
na, végre vannak Canon 70D stúdió tesztképek, igaz csak JPEG, és a próbagéppel, ez még nem a végleges gép.
keresgéltem az oldalon, és találtam a 650D-ről is pár hasonló stúdió tesztképet, összehasonlításnak jó. biztos van más gépekről is, de nem tudok lengyelül.
ISO100/1600/12800 az összehasonlítás.
650D ISO 12800 - 70D ISO 12800
vélemények?
-
Tin
veterán
igaz, hogy ezek a képek még nem mérvadóak, mert egyrészt jpeg, másrészt elvileg nem a végleges géppel készültek.
ami látszik szerintem, hogy jobb a JPEG motor, de RAW nélkül erről nehéz nyilatkozni, lehet, hogy a RAW is jobb. a +2MP ellenére a kép nem rosszabb semmivel. a kép szélén a részletesség problémákat szerintem is inkább az obi okozza.
érdemes megnézni összehasonlítás nélkül a stúdió tesztképeket is, szépen végigmenve az egyes ISO értékeken (itt megvan mind, három különböző képpel).
nekem így szemre úgy tűnik, hogy 1-el feljebbi ISO is viselhető még, tehát a szemüveges plüssbabán is teljesen jól megvannak a részletek még 6400-as ISO mellett is.
egyébként a másik kérdés, hogy ez a dual pixeles szenzor a melegedést mennyi zajjal fogja kezelni.
szerintem amúgy az új szenzor semmiképp sem rosszabb az előzőnél a 2x annyi pixel ellenére, így a jpeg alapján még azt mondanám, hogy végre jobb, ami a 7D óta nem fordult elő. az viszont tény, hogy nem sokkal jobb, tehát a gyakorlatban valószínűleg ugyanazt fogja hozni, mint az elődök. szerintem.
-
Tin
veterán
nem ismerjük az "összevont" képalkotás módszerét, szerintem izgalmas, hogy később azzal majd tudnak még játszani firmware-ből, mert van lehetőség az értelmezésre a szomszédos pixeleket nézve is. ettől még ugyanúgy 40MP-es az érzékelő fizikailag, összevonással vagy anélkül. de király lenne egy ML verzió, ami tudna 40MP outputot, kváncsi lennék, mi jön ki belőle
a videós átlagolást tekintve ugye ott az 5D3, ahol pont 3x3 pixel tesz ki 1 pixelt a full hd felbontáson, itt viszont csak 2.85, ami nehezíteni a számításokat. szóval szerintem sima line skipping megoldás van, főleg, hogy tudja a 3-10x movie digital zoom-ot is a készülék, tehát kétlem az átlagolást.
azonban, ez a videó meg egész jól mutatja, hogy mennyire moire-s a kép videónál.
.DLL: így van, ha a dynamic range javult volna, akkor nem reklámoznák a HDR módot
-
Tin
veterán
válasz csacsi77 #17834 üzenetére
ha a gyerek egy helyben áll, tényleg jó az AF, főleg, ha lerekeszeled a gépet
egyébként komolytalan. kb arra jó, hogy statikus dolgoknál ne kelljen néha kézzel fókuszálni, de mozgó objektumoknál használhatatlan, a kézi fókusz sokkal jobb nála.
az STM obikkal kapcsolatban meg tisztába kellene tenni a dolgokat. jobbak, mint a hagyományos motoros obik, de a nyomába sem érnek az USM fókusznak. cserébe szinte nincs hangja fókuszálás közben. de fotózásra sokkal jobb az USM.
én próbáltam 1 hétig 700D-t Canon 17-55 IS obival, és teljesen jól ment a fókusz. viszont, belehallatszott a felvételbe a fókuszálás hangja, ez elkerülhetetlen. de semmivel sem rosszabb (sőt jobb, gyorsabb) a fókuszálás az STM-nél. a fókuszálási zajt meg vagy külső mikrofonnal, vagy STM obival lehet eliminálni.
az oda-vissza fókuszálgatás azért volt ezeken a régebbieken, mert volt néhány fókuszpont a szenzoron, amik nagyjából belőtték a fókuszt, majd a live view fókusz algoritmus onnantól "befejezte". az algoritmus is jelentősen javult új firmware-rel (lásd EOS M), de közel sem volt tökéletes. a 70D szenzorának minden képpontja használható fókuszálásra, ezért azon nincs focus hunting, olyan, mint a hagyományos fókusz. állítólag a videózás közbeni tracking focust még le kellett lassítani az algoritmussal, hogy használható legyen, különben mindig minden azonnal éles lett volna.
1-2 hét és kapható lesz a 70D, kíváncsi leszek rá, ha tudja amit az előzetes tesztek mutatnak, szuper darab lesz.
-
Tin
veterán
válasz liszi70 #17842 üzenetére
tök más a kettő...
a DSLR videó nem olyan, mint a kezedbe fogott videokamera automata módban, hogy csak rátartod a célra és zoomolsz, a többit a gép csinálja. egy DSLR-ből mérföldekkel jobb minőségű videó jön ki, játszhatsz a mélységélességgel, sokkal művészibb videókat tudsz csinálni.
a fókuszálás zaja sem vészes, hiszen csak addig van hangja, amíg fókuszál, ez pedig kb akkor van, amikor a kamerát új célpontra állítod, vagy sok a gyorsan mozgó célpont. de ott a manuál fókusz is, nem bonyolult, és legalább olyan jó. ez ráadásul a 70D-nél nincs is, mert menni fog az automatikus fókusz is vele.
neked kell eldöntened a szempontokat. a 700D-t egy 18-55 STM kittel az 50/1.4 obival szerintem nyerő kombináció, a 350D-t meg simán el tudod adni a sima 18-55 obival.
ráadásul ha még ma rendeled, a 220volt-nál 208e-ből 21e-t visszakapsz vásárlási utalványon, annyiért meg ez nagyon jó áron van. és ahhoz képest nem olyan rossz ám annak a fókusza sem.
-
Tin
veterán
szerintetek 70D-t érdemes 18-135 STM kitben venni?
egy 17-55 IS USM-em van, ami teljesen megfelelő, viszont a videó autófókusznál van hangja. telém most nincs, abban nyilván jobb a 70-200 F4, bár abból meg nem ártana az IS verzió, ami használtan is ~230.
STM-ből meg egyedül a fix 40-es van ami fényerősebb, de annak meg van hangja fókuszáláskor, hiába STM, és nem stabis, így sok értelme nincs.
viszont nem tudom, hogy a 18-135 STM milyen, nincs itt valakinek, akinek van személyes tapasztalata róla? review-kat néztem, dícsérik.
illetve, ha mégsem tetszene vagy kellene, kérdés, hogy ezek mennyire eladhatóak.
-
Tin
veterán
válasz csacsi77 #17848 üzenetére
árban egyértelműen jobb a 18-135, mint a 70-200 F4 IS, bár a 70-200 IS nélküli változatát használtan picit drágábban meg lehet kapni. csakhát, telét zoom nélkül venni sok értelme nincs.
nem tudom, mekkora a különbség a 135 és a 200 között végállásban, nézegettem neten, nem tűnik akkorának, hogy ez igazán számítson.
a képminőség persze számít, de biztosan nem ekkorát. nyilván jobb a 70-200 képminősége, de valószínű nem annyival, hogy megérje dupla árat fizetni érte.
ami a 18-135 mellett szól, hogy nincs hangja, a 70D pedig már tényleg alkalmas autofókuszra, 700D-n próbáltam az USM obit, annak azért van hangja. STM-ben pedig nincs alternatíva, a 18-55 szép, de rövid, a 40-esnek van hangja, a most bemutatott 55-250 STM hangja és minősége viszont még nem ismert.
a 18-135 valóban tök jó általános utazózoom, egy kirándulásra elvinni vagy szabadban videózni tökéletes.
egyetlen nagy bajom vele a fényerő. nekem egy 17-55 2.8 IS USM-em van, na az mindenre tökéletes, szó szerint. benti fotózásra, videózásra tökéletes, 2.8 már használható mélységélesség bent és kint is, a fókusza villámgyors, a képe pedig tényleg borotvaéles.
a fő dilemma pont ez, hogy bár a 18-135 videózásra tökéletes, de bent egyszerűen kevés a 3.5-4.5-es fényereje alul, ezért az tényleg kinti használatra való. lássuk be, egy őszi-téli estén lakásban normál megvilágításnál még a 3.5-es fényerő is egyszerűen kevés, túl zajos lesz a videó.
szóval ha azt nézem, hogy veszek egy 18-135-öt amit csak kint tudok használni, mert bent a 17-55 a nyerő (még a fókuszálási hanggal is), akkor már más a tészta, nem?
a stabilizátornak sincs hangja amúgy?
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz fattyu #17850 üzenetére
ja, ez meg a másik, bár videó közben az ember nem igazán zoomolgat, max ritkán.
amire én ki tudnám használni a 18-135-öt, az
- videózás közben csendben fókuszál
- videózásra csak kint jó, bentre kevés a fényerő
- fotózásnál 55-135 közöttcsak tényleg az a baj, hogy a 17-55-öt biztosan nem cserélem le semmire.
de STM-ből egyszerűen nincs fényerős obi, leszámítva a 40mm-est, de annak meg megintcsak van hangja fókuszáláskor. ráadásul most néztem, hogy a full time manual focusa is elektronikus... szóval jó dolog ez az STM, de obik hiányában ez asszem inkább a rebel szériához való.
és akkor el is érkeztünk oda, hogy tök jó, hogy a 70d már tud videó autófokuszt, de az obik még nem...
-
Tin
veterán
válasz fattyu #17852 üzenetére
jaja abszolút, csak azért egy közel félmilliós szettel (70D + 18-135STM) hobbivideózni...?
mert szerintem egy 4.5-5.6-os fényerővel beltérben már olyan magas lesz az ISO, hogy igazán jó minőségű nem lesz a videó.
egyébként egyetértünk, normálisabb videózásra külső hangfelvevő, fix és fényerős obik na meg nd fader szűrők kellenek. a három közül mindegyik drága
@liszi70: EOSInfo, a régebbi gépekből még ki tudja olvasni.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Agostino #17857 üzenetére
a 18-135-nek utánanéztem meg itt is írták, az jó cucc. a 18-55-höz képest biztos nem rosszabb, sem az 55-250-hez képest.
az új 55-250 a tegnapi bejelentés szerint kicsit módosult optikai konstrukció, 7 lamellás blendével. gyanítom, hogy a 18-55 és a 18-135-höz hasonlóan, ez is egy fokkal jobb lesz, mint az elődje.
ára 350$, ezt kb át is számolhatod forintra 1:1-ben. 90-100e közötti árra számítok.
70-200 non-IS 130, IS 230 használtan. az nyilván jobb, de drágább.
-
Tin
veterán
bár nem családi videókamerának készült, árban pont annyi, mint egy 700D/60D és egy normálisabb videókamera. szóval ha valaki fotózik és videózik, ideális lehet.
a 650D-től felfelé (700D, 100D, M) az autófókusz egyszerűen nem az igazi. az M-en firmware-el jelentősen javítottak rajta, de arra neg más obi való. azon meg meglepődnék, ha a Canon kiadná azt a firmware-t a másik három bármelyikére. majd a 750D-re és a 110D-re.
azt meg felesleges várni, hogy a 750D meg a 110D is megkapja ezt a Dual Pixel CMOS-t. még nem fogja. pár hete olvastam egy Canonos interjút, ahol elmondták, hogy nem fogják a Rebel szintű gépekbe egyelőre belerakni, mert drága. a 750D és a 110D nagy újítása tán egy 20MP-es szenzor lesz, a 100D-hez hasonló sok fókuszponttal, esetleg maga a 100D 18MP-es sokpontos szenzora, és megkapja majd az M firmware-ét. nyertek újabb 1 évet, és az emberek venni fogják, mert látványosan jobb lesz.
talán az M2 is kap egy 20MP-es sokpontos szenzort, mint a fentiek. az M2-nek lesz egy prémium változata a Dual Pixel CMOS-al, de az meg aranyáron lesz.
a 7D2 meg talán(!) megkap egy 24MP-es Dual Pixel CMOS szenzort, de lehet, hogy ugyanezt a 20MP-est, viszont lesz benne GPS, meg magnézium váz, meg 10fps.
minek minden földi jót belerakni, ha így is veszik?...
-
Tin
veterán
válasz csacsi77 #17951 üzenetére
650D előtti kontraszt alapú autófókusz tényleg használhatatlan videózásra, sajnos még újrafókuszálásra is videózás közben, ahol másodpercekig fókuszálgat a témára. egyszerűen túl lassú, marad a manuál fókusz.
650D, 700D, 100D, M: a hibrid autófókusz egy fokkal tényleg jobb, első körben egész normálisan megtalálja a fókuszt nagyjából a szenzoron lévő fáziskülönbséges érzékelőkkel, de az utána következő kontraszt alapú "fókuszfinomítás" megint csak lassú, igaz, ott már túl sokat nem kell élesítgetnie, de mivel újrafókuszáláskor nem kap pontos fókusztávolságot, így a kontraszt alapú fókuszálás hullámzást eredményes (előre-hátra fókuszálgat). videózás közben a téma újrafókuszálására már alkalmasabb, de folyamatos autófókuszra még mindig nem igazán, főleg, ha a téma gyorsabban mozog (pl. gyerekek).
70D: a dual pixel cmos autófókusz pedig olyan amilyennek lennie kell. kb tartod a kezedben a kamerát, és működik.
szóval nem fikáztam a hibrid autófókuszt, de azt autófókusznak nevezni még mindig csan nagy jóindulattal lehet. a 70D-é sem tökéletes, de az legalább már a teljesen használható kategória. tökéletes meg úgyis csak a manuális fókusz lesz.
egyébként érdemes megnézni az eos M új firmware-jének összehasonlítását youtube-on. a hibrid autófókusznak az M új firmware-jével már sokkal több értelme van, kb. látszik, hogy az már egészen használható.
-
Tin
veterán
válasz liszi70 #17956 üzenetére
sokan vannak (vagyunk), akik hasonló dilemmában vannak, mint te. én nem a fotózásból élek, és nem viszem magammal a gépet, ha leugrom a közértbe, hátha jön egy jó téma. de szeretek fotózgatni, és szeretem/kihasználom a dslr adta előnyöket, bár nincs obiparkom sem, csak egy néhány.
még 3-4 éve volt nagy dilemmám, hogy videókamera vagy dslr, esetleg egy olcsóbb dslr és egy közepes kamera, és hosszú morfondírozás után az 550D mellett döntöttem.
minden attól függ, mi a cél. ha az elsődleges cél a fotózás, és mellesleg jól jön, ha néha videózol, szerintem a dslr jó választás, a 70D meg főleg, hiszen annak van rendes autófókusza. ha a családi események megörökítése a cél, akkor szerintem is jobb a kamera, nincs vele probléma, bárkinek odaaadhatod, és azt veszi fel amit kell.
én az 550D és a (rövid) 700D után most a 70D-re tervezek váltani, a tesztek alapján, és a dslr-es igényeim alapján az az, ami teljesen lefedné az igényeimet.
-
Tin
veterán
kijött ez a hibrid teszt, amiről az összes neves oldalnak megvan a véleménye, és el is mondják, hogy fenntartásokkal kell kezelni, és mi is derül ki belőle?
a nikon szenzorának valamivel jobb az érzékenysége, a színtér, dynamic range, meg úgy összességében jobb a nikon szenzora. arról persze mindenki jótékonyan elfelejtkezik, hogy a canon 1.6x-os, a nikon pedig 1.52x-es crop factorral dolgozik, ergo nagyobb a nikon szenzora, így azonos felbontáson a képpontmérete is, de ettől tekintsünk is el, hisz valamivel nagyobb a felbontása.
tehát mit is mond a teszt?
1) jobb a nikon szenzora
2) ha csak kicsivel is, de jobb ez a szenzor minden tekintetben mint bármelyik eddigi aps-c canon szenzoraztán innentől fogva mindenki eldönti, mik a prioritások. a dslr-nél a szenzor csak 1 dolog, ott van még mellette az obik kérdése, a stabilizátor, a fókusz, az akkuidő, a kijelző, a kereső, a sorozatfelvétel, az egyéb szolgáltatások (pl. wifi), és sokminden más.
canonnál szenzor téren továbbra sincs áttörés. +2 MP, picit jobb értékek, de aps-c szinten valószínű várni kell egy újabb ciklust az áttörésre.
-
Tin
veterán
egyetértünk, pl. a 700D képminősége lényegesen az 550D alatt volt, nem értem, miért.
a Canon lassan fejlődik, de iszonyat sokan veszik, nincs is értelme fejleszteniük. még nem gázos a szenzoruk annyira, és hidd el, ahogy a CMOS AF-el, egyszer csak kijönnek valami más elven működő hatalmas előrelépésű szenzorral, aztán megint átveszik a helyet.
-
Tin
veterán
nekem volt mindkettő. a 700D képminősége nekem visszalépésnek tűnt, persze nem a jpeg engine-t nézve, mert az jobb volt. érzékenységben láthatóan jobb volt az 550D.
hát igen, a szűrők, és amit még olvastam, az érzékenység analóg erősítője is a gyengesége a Canon szenzoroknak, de nem akarnak lemondani róla.
másrészről viszont a háttérben nem kis fejlesztések folyhatnak, hiszen egy lényegében 40MP-es szenzort épített a Canon, ami még ha picivel is, de jobb minden tekintetben az előd 18MP-esnél.
szerintem a szenzor tekintetében is lesz egy nagyobb előrelépés a Canonnál, de az interjúkból úgy tűnik, nincs kész. már a klasszikus aps-c dslr végét is belengették, de kétlem, hogy komolyabban fókuszálnának az alsóbb szegmensre.
én inkább arra tippelek, hogy több irányban folynak a fejlesztések, de most náluk az elsődleges a CMOS AF volt, ebben most hirtelen az élre is ugrottak. lehet, hogy a 7D2 nagy újítása ugyanez a szenzor lesz más szűrőkkel, esetleg másféle erősítővel, abból talán többet tudnának kihozni.
-
Tin
veterán
köszönöm a részletes leírást, hasonlókat olvastam, de ennyire nem mentem bele, így viszont értem a miérteket is
a marketing részével teljesen egyetértek. abszolút jó példa rá a movie digital zoom a 600D-ből, ami aztán a 70D-ben landolt. nevetséges, pedig tök jó dolog, de a közbenső 4 vázba (650D, 700D, 100D, M) sem került bele. pedig a pre-prod firmware-ben még benne volt...
csacsi77: én is akkor néztem, amikor hazavittem a 700D-t, és már nagyon alacsony iso értéken is látszott a zaj. előszedtem az 550D-s képeket, aztán látszott.
a másik, ami az 550D-ben király volt, hogy automatikus videózás közben be tudtál állítani fix iso értéket, a többit meg ő állította utána. ez a 650D-től nincs, van a full automatikus, meg a manuális mód. oké, hogy 24p-hez 50 körüli záridő, fix alacsonyabb iso kell, és a blendével lehet játszani mint egyetlen paraméter, de néha az a félmanuális üzemmód igenis jól jött.
-
Tin
veterán
mégis honnan tudná a Camera Kft, hogy a gépedet az ML rakta tönkre? az csak a memóriában fut, fizikailag nem írja felül a firmware-t, és ha áramtalanítod a kamerát, akkor törlődik a memóriája. max következtetni tudnak rá, hogy valami XY utasítás valamit túlcímzett és ezzel fizikai károsodás történt, és a firmware-ben nincs ilyen, tehát valószínű az ML. a kulcsszó a _valószínű_.
ha pl. egy tabletre vagy telefonra főzött romot raksz, az tök más tészta, mert ott fizikailag a romot írod felül, nem az ML-hez hasonlóan a ram-ba települ az alkalmazás. ha egy főzött romos telefon téglásodik, akkor a főzött rom ott marad benne, és egyértelmű a bizonyíték.
persze, gondolom a szerviz azt mondja az embernek hogy ez történt, az meg benyeli. bizonyítani úgysem tudják... mellesleg a fenti 7D javítás már gariidőn túli pénzes volt, nem?
-
Tin
veterán
szerintem 550D-ről inkább 70D-re lépjen, ha felfelé akar lépni.
60D képminőségben ugyanaz, bár sokmindenben jobb, fogásra, fókusza, stb stb, de szerintem képminőséget tekintve nem igazán jobb, és annyira sok plusz funkciója sincs. az xxxD vázak képminősége meg csak romlott az 550D óta, fokozatosan, a 700D-é egyértelműen kevésbé jó, bár annak meg vannak más előnyei.
ha árban ~200e a cél, akkor inkább a 60D, de akár alig használtan (most sokan eladják) is 150 körül.
ha feljebb akar lépni, akkor meg 70D. annyira sokminden újdonság és funkció van abban a vázban amitől szerethető. csakhát az meg a 350e-es kategória.
-
Tin
veterán
válasz *Ropi* #18327 üzenetére
azért a fotózás nem csak a vázról meg az érzékelőről szól, hanem a fotósról is. megnézel tényleg király képeket, nem tökéletes fókusszal, szemcsés képpel, stb, de a pillanat és a tartalom hatalmas.
abban igazat adok, hogy egy komolyabb vázzal sokkal jobban lehet fotózni, mert sokkal kézreállóbb és gyorsabb a munka vele, de ha van idő, egy 1100D is lehet bőven elég.
-
Tin
veterán
ezt több dolog is befolyásolja, pl. az adott modell sikeressége, a versenytársak megjelenő modelljei, az adott gyártó többi modellje, az adott modell életciklusa, illetve a szezonális akciók.
a nyitó ár általában 2-3 hónapig van meg, utána lehet számítani egy 10-20%-os esésre, modelltől függően, utána pedig egy lassú ereszkedésre. az életciklus végén pedig egy kiszóró-akcióra.
múlt héten volt fotoplusban akció, minden canon termékre -10%, volt, aki így ott vett 310-ért 70D-t, és nagyon jól járt vele.
ezek alapján szerintem karácsony előtt 300 körül lesz az ára, sokkal lejjebb biztosan nem, ugyanis a 7D2 nem várható idén, szóval jelenleg ez a "csúcs" aps-c-ben.
a kites vásárlás is ártól függ. érdemes megnézni a használtpiacot, mert a 18-135-ös kit annyival drágább, hogy szinte nullaperces objektívet veszel használtan olcsóbban, tehát árában eladni nem könnyű. de a 18-55-öt bizonyos modellekhez (nem a 70D) annyira olcsón adják kitben, hogy simán haszonnal lehet eladni a használtpiacon.
szerintem akkor vedd kitben, ha használni is fogod, vagy ha nem bánod, hogy később 10-20-at (modelltől függően) buksz az eladáson. ha vannak obijaid, inkább vázat vegyél. ha viszont nincs obid, a 18-135 kittel rosszul nem fogsz járni, és legrosszabb esetben is minimális bukóval fogod eladni. és azt az obit nagyon dícsérik.
-
Tin
veterán
ha a 18-55-re gondolsz, akkor google a barátod.
egyébként teljesen jól megy, és egészen jó makrókat lehet vele csinálni.
az 55-250-hez meg például itt találsz képeket, ezeken van EXIF is.
bár kérdés, milyen nagyítást akarsz, szerintem ez már bogarakhoz-hangyákhoz is bőven elég.
-
Tin
veterán
válasz copass #18595 üzenetére
a 40/2.8 tényleg élesnek tűnik, bár bentre már stabi nélkül nem az igazi.
én az 50/1.8 IS-ről beszélek, ami az 50/1.4 utódja lesz. pletykákban már olvasni, hogy 2014 elején fog megjelenni. ára is az 50/1.4 felett lesz.
az utóbbi időben megjelent 24-28-35 IS vonulat következő tagja lesz, gondolom majd jön a 85-ös tesó is idővel. egyébként az előbbieknél épp most nyár végén volt egy markánsabb áresés.
[ Szerkesztve ]
-
-
Tin
veterán
válasz zolka78 #18706 üzenetére
Hát nem tudom, nekem van 70D-m, és szerintem sok és jó újítás van benne, az xxD szériához képest mindenképp. Valamivel jobb a szenzor érzékenysége és a dynamic range is, a Dual Pixel AF nagyon király és tökéletesen működik, a fókuszrendszere a jól bevált 7D-é, bár egyesek szerint még egy kicsit jobb is annál (gondolom az algoritmusok fejlődtek, vagy a gyorsabb proci miatt).
Szóval szerintem teljesen jó kis gép ez, és van fejlődés is. Persze nem akkora, mint sokan szeretnék, de más gyártók gépei meg másban gyengék, és persze még mindig ott a lehetőség a más gyártókra áttérésben. -
Tin
veterán
válasz zolka78 #18708 üzenetére
előtte több mint 4 évig ment a 18MP-es technológia a következő gépekben, apróbb kozmetikai fejlesztésekkel.
mellesleg, ha igaz ez a pletyka a 7D mark II-ről, akkor mondd már meg, hogy ebből a listából mi nem tetszik neked:
- 20/24MP Dual Pixel AF szenzor
- 61 pontos AF rendszer (vsz. 5D mark III-ból)
- 10-12 FPS sorozat
- fokozott időjárásállóság
- WIFI + GPS
- innovatív videós dolgok
- nagyon jó szenzor-érzékenységszóval ha szerinted a 7D2-be a 70D szenzora kerül bele, de a fentiek mellett, akkor az gagyi lesz?
szerintem a fotózáshoz a szenzoron kívül sok más dolog is kell... ha a fenti lista igaz, még akkor is zsírjó vétel lesz a 7D2, ha a 70D szenzorát kapja...
-
Tin
veterán
válasz zolka78 #18710 üzenetére
nekem kicsit úgy jött le, hogy azt írod, hogy ha a 7D2 a 70D "elavult" (1 évesnek írtad) rendszerét (szenzorát?) kapja, akkor az érvágás lenne.
szerintem jó az a szenzor, én fényképezek vele, RAW-ból simán lehet menteni alul-felül, meg igazából nem csak a szenzor a fontos nekem, az AF sem utolsó.
lehetne jobb, sokkal jobb is, de a Canon még nem tart itt, viszont összességében szerintem jó cucc.
a WIFI-t én is leszartam, amíg ki nem próbáltam. elég jó dolog, hogy bekapcsolod a fényképezőt a táskában, és átrántod róla a fotókat a gépre, mindenféle mazdagolás vagy kártyapakolgatás nélkül. a GPS-nek tényleg nem nagyon venném hasznát, főleg beltérben. a videót meg én használom.
-
Tin
veterán
válasz zolka78 #18712 üzenetére
fognak is. a 70D pedig nagyon zsír gép, nekem is xxxD-im voltak, arról váltottam felfelé, de nagyon nem bántam meg.
azt, hogy egyelőre nem kerül bele a Dual Pixel AF szenzor az xxxD gépekbe arra alapozom, hogy volt valami Canon sajtóanyag, amiben az volt, hogy elég drága ezt a szenzort előállítani, ezért amíg nem lesz igazán nagy tömeggyártása, addig nem tudják az xxxD-kbe beletenni. vagy, a 750D ára feljebb megy 250e-re, de akkor meg az ember már inkább 70D-t venne.
a szenzorról meg annyit, hogy a magas érzékenysége valóban nem mérföldekkel jobb, és a videók beltérben ugyanúgy zajosak, azokban olyan nagy különbséget nem is látok, de fényerős obival vagy kültéren, előkészületek mellett jók. a képeknél viszont egyértelmű a javulás, RAW-ból azért elég sokat lehet visszahozni.
egyébként nekem 550D-m volt, aztán pár hétig használtam egy 700D-t. 500D-ről, ha tényleg feljebb akarsz lépni, vagy 600D-t vegyél és költsd a többit obira, vagy 70D-t.
-
Tin
veterán
válasz Damage #18715 üzenetére
jaja, én is elvoltam fotózni, hazaértem, bekapcsoltam a táskában a gépet, majd tablettel átnéztem a képeket, hasznos dolog.
a másik frankó cucc, hogy a wifi-vel működik az eos remote is, tehát tudsz laptopról wifin keresztül fotózni úgy, hogy a PC-n nézed, majd exponálás után azonnal át is tölti.
-
Tin
veterán
válasz MrChris #18859 üzenetére
a 700D szinte egy az egyben ugyanaz, mint a 650D, a 600D a legkorábbi modell. a Canon a 600D-t megtartotta "élő" modellnek, a 700D pedig a szériából az "új" modell. a 650D hivatalosan már kifutott modell, ezért nincs rá az akció, viszont még mindig kapni raktáron maradt példányokat.
Új hozzászólás Aktív témák
- Sony Cyber-shot DSC-HX90 30 x ultra zoom, 18 megapixel, Sony bőr tok, új állapot
- Panasonic SDR-S26 SD 70-szeres optikai zoom! +opt. képstab. (DVD felbontás)
- VAKUK - Rendszervakuk & Stúdióvakuk - Kamera DSLR, MILC, Fotós vakuk Speedlite-ok és vezérlők
- Filmes gép gyűjtemény
- Fotós Táskák, Kamera Válltáskák & Hátizsákok - Kamera DSLR, MILC, Akciókamera védőtokok és tokok