- ASUS routerek
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Célkeresztben az OnlyFans, amiért pornót nézhetnek a gyerekek
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Linux - haladóknak
- A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Adobe Illustrator kérdések
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
Új hozzászólás Aktív témák
-
nfsu17
veterán
Sziasztok!
Normális az szerintetek, hogy ha develop módban elkezdem feldolgozni a képeket szépen sorban, és megnyitom mondjuk az első képet, akkor megnyílik...eddig ok.
Nem látok semmit a képen, hogy történne rajta valami, még nem is aplikáltam rá semmi presetet.
Mégis az ssd használtsági grafikonján látom, hogy ír veszettül...és ezt bizonyítja a hdsentinel progi is...real time látom, hogy még vagy 10s-ig ír, miközben a képen nem csinálok semmit, csak ott áll.
24MP raw kép, csak simán betöltve LR-be és ráállva a develop fülre.
Átváltok kettes képre, betölt, program látszólag nem csinál vele semmit.
Háttérben mégis még veszettül ír ssd-re.
Durván 100-200MB írást végez képenként, mikor az egész kép 25MB körül van.Minek írja ki ennyiszer? Vagy mit csinál ilyenkor?
Most megnéztem (értsd: semmi preset, módosítás, stb) 10-15 képet develop fülön és már 2,8GB adatot írt az ssd-re.
Ez így durván nem hw barát.
Nektek is így működik?
HDsentinel szerint 2,2TB adat íródott eddig az ssd-re, mióta megvan (1,5hó).
Ha 200TBW-s az ssd, akkor azért van még benne pár év...de ez így nem megnyugtató. -
Balinov
félisten
Csak egy tipp, de importnal milyen preview generalast választasz? Próbáld ki esetleg 1to1 generálni, ott mit csinál
6yrs, 19.5kg :) Realme X2 Pro 12/256, Fizetési elvárás: hát, én már a Google-ban is sokat kerestem.... Flickr fotoim: http://www.flickr.com/photos/magdabalinko/
-
nfsu17
veterán
válasz Balinov #6507 üzenetére
A legelső beállítás, a minimal előtti...most fejből nem megy.
De tudtommal a preview a library módnál számít, developban nem.
Plusz próbáltam korábban 1:1 previewt is, szépen le is terhelte a gépet, de fölöslegesen, mert develop módban nem volt gyorsabb ettől, és semmi kül. nem volt, mint most.
Én a library módot csak annyit használom, hogy a flagelt képekre nyomok egy exportot. Mindent develop alatt csinálok.Ja, ez még fontos lehet.
Amíg írodik az ssdre az adat, addig a gpu kihasználtság is magasabb. Ha befejeződik az írás, akkor a gpu usage is visszaesik 'idle'-re.
Tehát a gpu usage magasabb...írás az ssdre...
Ha a gpu usage lecsökken, az ssdre sincs írás.[ Szerkesztve ]
-
Balinov
félisten
Na jó, de a develop előtt az import a libraryban zajlik, és igen, developban is számít, hogy milyen preview lett generalva, pl zoom
Amúgy meg sztem jól érzed, ekkora írás mennyiség szvsz sem normális
Szerk. Smart preview, amit használsz? Az inkább offline editnel hasznos, vagy régebbi vason[ Szerkesztve ]
6yrs, 19.5kg :) Realme X2 Pro 12/256, Fizetési elvárás: hát, én már a Google-ban is sokat kerestem.... Flickr fotoim: http://www.flickr.com/photos/magdabalinko/
-
nfsu17
veterán
-
nfsu17
veterán
válasz Balinov #6509 üzenetére
Ennyire jutottam:
-a minimal vs standard preview nem oldotta meg. Elsőre úgy tűnt, mert mikor standard preview-el elkezdtem tesztelni, nagyon szépen működött. Végignéztem 30 képet, és lett kb 400MB írt adat. Na mondom sikerült.
Teszteltem utána minimal-al is, na azzal is ennyi volt, vagy ennyi sem.
Átváltottam egy másik mappára és elkezdtem ott is tesztelni, hogy lehet csak tegnap "ragadt be" valami? Egy darabig ment és elkezdte megint...pik pakk meglett az 1GB és csak ment feljebb.
Azt vettem észre, hogy pl belenagyítok develop módban 100%-ra, nyomok egy resetet a képre, hogy defaultra álljon, amit előtte módosítottam és másodpercekig csak ír 15-20MB-al, aztán megnyugszik. Átmegyek köv. képre, megint csinálja...már 4GB-ot is elhagytam, pedig csak pár képet néztem meg.Mondom kikapcsolom a gpu gyorsítást.
Nem lett valami smooth a rendszer, de az kiderült, hogy így nem csinálja.
Megnéztem rengeteg képet, reseteltem, belenagyítottam, mindent csináltam, amit korábban, és még annyi MB-ot sem ír az ssd-re, amennyi a kép maga. 30-40MB-nál jártam sok sok kép után.
Visszakapcsoltam a gpu gyorsítást, de úgy, hogy a képernyőre használja, a processingre ne a gpu-t.
Lehet elkiabálom, de így jónak tűnik. Smoothabb a rendszer, alig tűnik lassabbnak, ha lassabb, és maradt, hogy alig ír valamit az ssd-re.Lehet bugos nálam a 10.2, tudom már van 10.4, de a 10.3 meg még rosszabb volt, a develop mód eszeveszetten laggolt.
Majd lehet a 10.5-re ránézek egyszer, most ha így jó lesz élesben, akkor örülök..még majd tesztelem.
Köszi, hogy ráerősítettél, hogy ez így nem lehet oké. -
-
r3dsnake
nagyúr
válasz aldebaran #6513 üzenetére
De a DPI is tökmindegy. Ha elmentek egy 1000x1000-es képet 1DPI-vel vagy 300DPI-vel, pontosan ugyanúgy fog megjelenni a monitorodon. Valamint a fájl mérete is pontosan ugyanakkora lesz.
Ezek a számok csak azt határozzák meg, hogyha nyomtatnád, mekkora területet rajzoljon ki a papíron.
[ Szerkesztve ]
-
-
Sir Riccio
addikt
Sziasztok! A profilomon található konfiggal dolgozom a legtöbbet Lightroomban és Photoshopban, de azért előfordul lazább napokon egy kis PUBG is. Szerintetek van értelme a CPU-t cserélni 5800X-5900X-5950X vonalon és ha igen melyikre?
Deutsch Richárd Fotográfia - https://www.riccio.hu/ / https://instagr.am/deutsch.richard/
-
KTTech
veterán
válasz Sir Riccio #6516 üzenetére
Ár/érték arányban nem érné meg a csere. Olyan 20-23%-al lenne gyorsabb például az 5900X. Az 5950X lassabb LR alatt, mint az 5900X - bár nem sokkal -, több mérés alapján is (lehet FW bug, amit javítanak majd). A 3700X és 5800X közt kb 12-15% különbség van az utóbbi javára.
Tapasztalatom alapján az 5900X mindenre is elég, de nincs kihasználva az LR által teljesen az ereje 😃www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Balinov
félisten
válasz Sir Riccio #6518 üzenetére
Ott valami egyéni beállítás lesz, Sir, nekem a ccc soha nem nyitja meg indulaskor az import modult
6yrs, 19.5kg :) Realme X2 Pro 12/256, Fizetési elvárás: hát, én már a Google-ban is sokat kerestem.... Flickr fotoim: http://www.flickr.com/photos/magdabalinko/
-
Balinov
félisten
válasz Sir Riccio #6520 üzenetére
Oh, izé 😅lehet win beállítás. Rémlik hogy usb stick, memkartya behekyezesnel felugrik egy win ablak hogy mit szeretnél csinálni, rémlik hogy ott van default action beállítás, lehet 1x beállítottad
Szerk, úgy néz ki hogy tényleg win beállítás [link]
[ Szerkesztve ]
6yrs, 19.5kg :) Realme X2 Pro 12/256, Fizetési elvárás: hát, én már a Google-ban is sokat kerestem.... Flickr fotoim: http://www.flickr.com/photos/magdabalinko/
-
nfsu17
veterán
Lightroom 11
[link] -
KTTech
veterán
LR11 kb. 1000 kép importálása (EOS RP), Ryzen9 5900X + 32GB RAM terhelése (a CPU-n autoOC van finomhangolás nélkül, max. 5050MHz, Noctua NH-U12A léghűtéssel, a legmelegebb mag 69°C):
Úgy tűnik az új már több magot tud leterhelni, mint a korábbiak.www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
general
addikt
Ahogy elnézem, a v11-nél sem hozták rendbe a grain-bugot, irtó idegesítő ez. (teljesen más graint mutat Developban, mint Libraryba,n sőt a végső, exportált fotón...)
(macOS alatt legalábbis)[ Szerkesztve ]
-
BoneDragon
veterán
Sziasztok,
Az utóbbi időben lett egy nagyon idegesitő bugom Lightroom Classic-ban. Ha Developban elkezdek szerkeszteni bármilyen képet, legyen az csak egy egyszerű crop onnantól kezdve nem tudok váltani a képek között.
Bal oldalt a Navigátornál változik csak a megjelenitendő kép. Szóval ha szerkesztek valamit, mindig újra kell inditanom az egész programot, hogy el tudjak kezdeni egy másik képet...
Legújabb verzió, windows is.
Lehet nincs köze hozzá, de gyanús, hogy azóta csinálhatja mióta lecseréltem 3 hete az RX580 kártyámat 3060 Ti-ra. Természetesen előző driver teljesen legyalulva...
Sajnos google nem nagyon tudott segiteni a problémámon, vagy én keresem rosszul.
Esetleg valami ötlet? Köszi.Szerk.: Most újrainditás után, a cropolt változat se jelenik meg, ha leokézom, csak bal felső sarokban mutatja jól. Cache törölve, 40gb megadva neki...
[ Szerkesztve ]
-
BoneDragon
veterán
válasz BoneDragon #6525 üzenetére
Bazdki lehidalok... Az MSI Afterburner volt a ludas...
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz BoneDragon #6525 üzenetére
Baszki pont hasonlóért jöttem a topikba, hogy Lightroom Classicban teljesen elszaródott a Develop modul.
Az van, hogy belenagyítanék a fotóba és eleve elmatekozik ezen vagy 5 másodpercet, vissza Fill/Fit nézetbe szintén 5 másodperc és rájöttem, hogy ekkor kezdődik a többi gond is. Amíg egy fotóba nem nagyítok bele, addig tudom globálisan szerkeszteni (curve, HSL, egyéb csúszkák), de amint belenagyítok meg vissza, onnantól minden változtatás az előbbieken eltart vagy 20-30 másodpercig mire végigmegy és utána a zoom ki/be is extrém lassú, bezoomolt állapotban pedig a fotón sem tudok menni sehova.
Átlépek Library nézetbe és minden megint vajsima, tök jó a zoom, lehet mozogni a kinagyított fotón, stb.
Google-ben évekre visszamenően találok hibabejelentéseket Adobe fórumon ugyanezzel vagy hasonlóval. Nem hiszem el, csessze már meg a tetves Adobe, annyira elegem van már ebből a kicseszett bugtengerből, hogy időről-időre valami bugra kell megoldást keresgélni, de ezúttal teljesen ellehetetlenült az, hogy fotókat dolgozzak fel. A poén meg az, hogy PS-t indítva Camera RAW-ban ugyanez van, nem tudom mi szaródott el.
Nem tudom van-e összefüggés, de most váltottam FHD-ról 4K UHD monitorra és a gépem fejlesztése még előttem van (decemberben), érződik a döcögősebb teljesítmény, de például hiába van bekapcsolva a GPU gyorsítás (egy GTX 750 Ti 4GB-ról beszélünk), sem a GPU sem pedig a CPU kihasználtsága nem megy 30-50% fölé soha és 3 GB-nál jobban nem volt még megtöltve a VRAM sem, akkor sem mikor durván összecsuklik a Develop modul. Ha az lenne, hogy látom valami plafont fogott a vason, akkor elfogadom, hogy ez van, meg kell várnom míg megjön a többi cucc is, de nem erről van szó. A Cache is SSD-re van téve, próbáltam azt is, hogy 1:1 Preview vagy Smart Preview alatt szerkesszek, semmi nem segített.
Visszaállítottam a rendszer felbontását FHD-ra, hátha tényleg nem bírja el a 4x nagyobb felbontás renderelését, de ugyanaz, semmi nem változott, pedig pár nappal ezelőttig ezen a gépen még mesésen szerkesztettem mindent. Panasonic 16 mpx RAW fájlokról beszélünk ráadásul, még csak nem is valami 26 mpx Fuji X-Trans RAW vagy ilyesmi, amihez tényleg izmos(abb) gép kell.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Stauffenberg #6527 üzenetére
Oké, fejlemény:
Ha kikapcsolom teljesen a GPU gyorsítást, akkor a zoom bugokat és az extrém belassult renderelést már nem csinálja, inkább csak általánosan lassúcska, de legalább dolgozik, nem áll meg fél percekre, csak érezhetően döcögős.
Ha kikapcsolt GPU gyorsítással visszateszem FHD-ra a felbontást, akkor kb a régi megszokott teljesítményt kapom, de egy 4K monitoron (pláne ha nagyobb az előzőnél) a kép így elég homályos.Szóval az én következtetésem az, hogy EGYÁLTALÁN NEM használja a GPU-t hardveres gyorsításra vagy rosszul (a GPU tehelése nagyon ritkán megy 30% fölé). A GPU driverben beállítottam, hogy teljesítményre kihegyezett módban fusson a Lightroom és a Lightroom-ban is beállítottam, hogy teljes kihasználtsággal menjen a GPU, de semmi hatása, extrém lassú az egész és simán befagy fél percekre a Develop modulban a renderelt kép.
A neten fellelhető fórumos bejegyzéseknek nagy többsége végződik úgy, hogy emberünk kikapcsolta a GPU gyorsítást és csak CPU-ra támaszkodva megjavult a teljesítmény (vagy rakott bele erősebb CPU-t, ami nálam is így lesz a következő 1-2 hétben).
Azt hiszem végképp ideje van annak, hogy kiiktassam az életemből az Adobe cuccait, hiába van erre ráállva a kezem és ezzel tudok a leggyorsabban dolgozni, meg kell szokni valami újat. Mérhetetlenül elegem van belőlük. -
aldebaran
őstag
válasz Stauffenberg #6528 üzenetére
Ha tudod, próbáld ki a 10.2-es LR-ot. Nekem az van és nincs gondom vele, bár én FHD monitort használok. Geforce 1060 3GB kártyával szépen működik. (proci: 1800x)
Gandhi mondta: "Élj úgy, mintha meghalnál holnap. Tanulj úgy, mintha örökké élnél."
-
nfsu17
veterán
válasz aldebaran #6529 üzenetére
Én is megálltam itt (10.3 már nem oké nálam, 10.4 nem is volt a gépen, de azt olvastam, az sem jobb, a 11-et már fel sem tettem, mert ott aztán végképp olvastam olyanokat, hogy....már most van hozzá javítás ...11.0.1...ez mindent elmond...én sem szívesen használom, de így, hogy a 10.2 azért használható, meg PS is van mellé, ezért ezt kell használnom).
Mondjuk félig ki van kapcsolva a GPU gyorsítás, mert teljes módban az is bugos nálam...lásd korábbi hsz-aim.
A "vicc" az egészben az, hogy az új laptopra a 10.3-at tudtam feltenni, amikor vettem a lapost, de irtó laggy volt..rosszabb, mint a 10 éves gépem, amit lecseréltem. Majdnem visszaküldtem a gépet, hogy ez így mi...közben meg nagy baja nem volt, mert a 10.2 azért érezhetően jobb lett. Akkor én is elég pipa voltam. Persze gép/konfigfüggő kinek melyik verzió a jó, mert azért a 10.3-ra sem írta _mindenki_ hogy használhatatlan, csak voltak olyan gépek, ahol igen. -
Stauffenberg
nagyúr
válasz aldebaran #6529 üzenetére
Kipróbálom, csak fent van még egy régebbi 8.x verzió is fixen (haha... az ember megtanulja, hogy egy bevált verziót mindig meg kell tartani az újak mellett), de az is produkálja sajnos ezt. Szóval olyan nagy bizalmam nincs ezügyben.
Egy barátommal most beszéltem, neki GTX 2080 Ti van a gépében és nála is extrém módon szaggat, lassú és használhatatlan a Develop modul ha a GPU gyorsítás be van kapcsolva. Itt a topikban visszaolvasva is ugyanez megy, Redditen is tömegével írják ezt, Adobe fórumon meg tömeg a hatodik hatványon mennyiségű ember írja ezt és nem egy új történet, hanem évek óta megy. Ilyenkor meg ne érezze azt az ember, hogy az Adobe letolt gatyával az arcába ül és szarik ránk, mert egy súlyos problémát szándékában sincs orvosolni.Amúgy kb megfejtettem eddig miért volt jó: Rég nem frissítettem GPU drivert mert nem volt rá szükségem, most a 4K monitorra váltásnál frissítettem egyet rajta (mert miért ne) és a Lightroomban a GPU gyorsítás Auto-ra van alapból állítva, ha régi a drivered, akkor ki fogja kapcsolni és csak a CPU-ra támaszkodik, ami eddig FHD felbontáshoz elég volt, 4K alatt meg döcög. Döcög, de nem használhatatlan. Amikor meg frissítettem a GPU drivert, akkor a Lightroom is bekapcsolta a gyorsítást az Auto módban és összecsuklott alatta.
Szóval hiába mondtam ma a GTX 750 Ti 4GB-nak, hogy "öreg vagy bazdmeg, menned kell", mert a barátom GTX 2080 Ti kártyájával pont ugyanazt hozza a Lightroom.Good job Adobe! Megint a sarokba szartál és azt takarítom munka helyett!
-
aldebaran
őstag
válasz Stauffenberg #6531 üzenetére
Hát, értem én, hogy sz.r, de szerintem az Adobe is tud már róla, csak gondoltam, megosztom veled, hogy melyik lehet jó, amelyikkel lehet dolgozni. Nekem így van beállítva:
[ Szerkesztve ]
Gandhi mondta: "Élj úgy, mintha meghalnál holnap. Tanulj úgy, mintha örökké élnél."
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz aldebaran #6532 üzenetére
Feltettem a 10.2-est, de az eredmény ugyanaz. A GPU gyorsítást bekapcsolva a GPU terhelésén továbbra sem látszik semmi. Már azon is elvérzik ha csak a "Use GPU for display" opció be van pipálva, teljes gyorsítást rákapcsolva ugyanez van. Csak CPU-only módban hajlandó valamennyire használható lenni.
Gyanítom, hogy a GPU driver és a Lightroom render motorja áll konfliktusban, de ez csak egy sejtés, mert a GPU terhelése a feladatkezelős grafikon szerint meg sem moccan mikor éppen dolga lenne a Lightroomban (vagy nagyon maximum 5%-ról felugrik 15%-ra, még GPU gyorsítás nélkül is feljebb pörög). FHD-ra visszavéve a felbontást tökéletesen ugyanolyan szar minden, szóval nem az van, hogy a 4K fingatja ki, hanem meg sem moccan a GPU.
Az meg, hogy tud róla az Adobe... hát még 2018-as Adobe fórumos bejegyzéseket is lehet találni ugyanezzel a hibával, szóval szerintem 2032-ben is ugyanannyira lesz kijavítva, mint 2021-ben, mert egyszerűen szarnak rá nagy ívben. Az emberek kikapcsolják a GPU gyorsítást és vesznek egy erősebb CPU-t, ami megoldja izomból és mindkét fél elkönyveli, hogy probléma megoldva.
---
Ne csak rosszat mondjak: 11.0.1-ben az Auto Subject Select (pl: emberek automata kijelölése) mesésen rohadt jól működik. Alig kell belenyúlni kézzel a maszkolásba, mert egész szépen megoldja. Bárcsak a stabilitásba is ennyi energiát fektetnének....
[ Szerkesztve ]
-
aldebaran
őstag
válasz Stauffenberg #6533 üzenetére
Sajnálom, hogy az sem megy neked jobban. Tudom, hogy nem vigasz, de most megnéztem, simán kihasználja nálam a videókari memóriáját a LR. Első kép használat közben, második miután bezártam. Pedig én is a legújabb drivert használom és ugye nekem is gforce kártyám van...
Ja, a proci %-os kihasználtsága nem változott közben.[ Szerkesztve ]
Gandhi mondta: "Élj úgy, mintha meghalnál holnap. Tanulj úgy, mintha örökké élnél."
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz aldebaran #6534 üzenetére
Nálam a VRAM-ból is csak 1,2 GB foglalt a 4 GB-ból és az sem mind Lightroom. Most próbálok valami adatlapot találni, hogy a Lightroom-nak (és a Camera RAW-nak) milyen protokollok kellenek GPU oldalról, hogy menjen rendesen a GPU gyorsítás. A GTX 750 Ti talán nem tud valami újonnan megjelentet és ezért nem megy (csak akkor meg miért nem tiltja le alapból, hogy ne fussuk ezeket a köröket).
Btw hiába döcög és lassúcska az egész CPU-only módban, már a fotók felét végigszerkesztettem így, GPU gyorsítással pontosan nulla fotóval végeztem. Még mindig előrébb járok ezzel, minthogy lassan már 2 teljes napot elkúrok a hibaelhárításra.
Részlet egy 1,5 éve megjelent cikkből:
"As I have pointed out earlier, GPU acceleration can introduce problems in Lightroom. Below is the full list of issues I have come across:- Extremely sluggish brush performance
- Image previews disappearing and showing as black or some other color
- Black image when zooming in or panning the image
- Slow performance when jumping between images
- Overall reduced Lightroom performanceIf you notice any of the above issues, try disabling GPU acceleration and see if it improves Lightroom performance and its stability. Since GPU acceleration is a hit and miss for a lot of Lightroom users out there, you should experiment and see whether it brings you any performance improvements or not."
Na pontosan ez a "hit and miss" az én bajom is. Mindig ilyenekkel kell küzdeni Adobe szoftvereknél. -
aldebaran
őstag
válasz Stauffenberg #6535 üzenetére
Most, hogy ennyit irkálunk róla, update-eltem a 11.0.1-re és sokkal gyorsabb az egész. NAS-ról dolgozom, de ilyen gyors még nem volt és úgy tűnik, kevesebb memória is kell hozzá, valamint ha nem csinálok vele semmit, akkor a videómemóriából is kevesebbet használ. Cool. A videokártyám is már sok éves, meg ugye ez csak a 3gb-os verzió, van 6gb-osban is.
Lehet, csak bizonyos videokártyákat érint a probléma.
Gandhi mondta: "Élj úgy, mintha meghalnál holnap. Tanulj úgy, mintha örökké élnél."
-
KTTech
veterán
válasz Stauffenberg #6535 üzenetére
Megnéztem én is, nálam nincs teljesítménygond az LR-el. VideoRAM-ból 4-5GB közt foglal be, a GPU kihasználtsága 1-15% közt változik (3060Ti, DirectX FL 12.1, Driver ver. 471.41).
Nálam egy dolog okozott gondot: az MSI Afterburner, azon belül is a Rivatuner OSD. Ebben hozzá kellett adnom az LR-t a kivételekhez, egyébként zoom-nál fekete képet kaptam.
LR indítás előtt:
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Stauffenberg
nagyúr
Azt értem amúgy, hogy ha jól megy a GPU gyorsítás, akkor nincs teljesítmény gond. Elengedtem a dolgot amúgy már a múltkor is. Adobe fórumon tengernyi ugyanilyen thread van, hogy valamiért GPU gyorsítás módban ugyanezeket a lassulásokat, akadozásokat, használhatatlanságokat műveli és senki nem tudja megmondani miért jön elő és miért múlik el. Általános tanács csak annyi, hogy kapcsold ki a GPU gyorsítást, akkor "megjavul" (ami valójában nem megjavul, csak ha elég erős a CPU, megoldja majd izomból és a felhasználónak ez tök mindegy, csak dolgozni akar a szoftverrel).
Eddig azért tudtam fotót szerkeszteni vele, mert CPU módban volt és az megoldotta Full HD workflow mellett, de a 4K UHD már túl sok neki. Hozzáteszem egy kicsit türelmesebb hozzáállással végig tudtam szerkeszteni a múltkori fotós anyagot CPU módban, nem volt egy sebességbajnok, de működött. GPU módban egy szaros brush tool miatt megkotlik az egész vagy egy be/ki zoom megfekteti, miközben HW monitorozás közben látszik, hogy a GPU terhelése nem megy 30% fölé.
Amúgy semmi ilyen MSI Afterburner vagy hasonló nincs feltelepítve nálam. -
general
addikt
válasz Stauffenberg #6538 üzenetére
Lehet, h Windows... Macen ilyet nem tapasztaltam.
Más hasonlóan undorít bugot igen. A v9.4 utáni összes verzió, tehát tulajdonképpen azóta szarik arra az Adobe, hogy a graint totálisan szarul rendereli le a program. Gyakorlatilag Develop modulban nem képes rendesen mutatni, hogyan is változik a grain mennyisége, ha meghúzzuk a csúszkát, akár 100-ra felvihetem, alig látszik valami szemcsézettség. Ha belenagyítok 100%-ra (de csak itt 50%-on sem!), akkor látszik. Vagy ha átváltok Libraryba, akkor is mutatja. Vicc az egész. Temérdek komment, bejegyzés van a neten, Adobe fórumon, basznak rá. több levelet is írtam, chaten beszéltem velük, zéró figyelem. Másfél éve ez megy. Én a komplet v10-et kihagytam emiatt, most is csak azért került fel végül a v11, mert ki akartam próbálni, végre javították-e, updateltem, aztán persze kiderült, hogy nem, de amikor letöröltem és vissza akartam tenni a v9.4-et, kiderült, hogy a Creative Cloudban csak két verziót lehet feltenni, tehát a korábbi verziókból mindig csak egy van meg, így most már csak a v10.... Az utolsó hibátlan verzió a v9.4 volt. Dögöljenek meg.
Win alatt is megvan ez a hiba?Annyit azért hozzátennék, hogy ugyan rohadt körülményes most a graint beállítani, de a Select Sky opció kissé feledteti ezt, rohadtul sokat dob a munkafolyamaton, használom folyamatosan. Irtó jó feature.
-
general
addikt
És ha mondjuk 70-en áll a grain amount csúszka, és így váltasz a Library és Develop között, ugyanazt az effektet látod, ugyanúgy néz ki a fotó? Nálam nagyon nem, Másik maces kollégánál sem.
Kedves fórumtársak, megnéznétek ti is, és adnátok visszajelzést? LrC v10 és v11. Illetve írjátok le kérlek, hogy Win vagy Mac!
-
general
addikt
válasz MasterMark #6545 üzenetére
Miért ne működne? Pont, mint az eredeti. Csak így van 2 SSD és 3 HDD a rawnak. Mondjuk az M1-es gépek véget vetnek majd ennek lassan.
-
general
addikt
válasz r3dsnake #6547 üzenetére
Milyen külső hdd megoldást néztél ki, megkérdezhetem? Én is ezzel küzdök, hogy pl egy macmini vagy macbook mellé sajnos azt is számolni kell. És nem minden külső hdd tároló működik rendesen mac-kel. Nekem nas-ra nincs igazán szükségem, csak egy fasza hdd tároló kéne raidben, net nélkül.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Eredeti Windows, telepítéssel! Digital Doctor Számítógép Szerviz
- Vírusirtó, Antivirus VPN kulcsok
- Játékkulcsok olcsón: Steam, Uplay, GoG, Origin, Xbox, PS stb.
- Warhammer Online - Age of Reckoning (DE) Collectors Box (Figurával!)
- PC JÁTÉKOK (OLCSÓ STEAM, EA , UPLAY KULCSOK ÉS SOKMINDEN MÁS IS 100% GARANCIA )