- Facebook profil letiltás kapcsolt ismeretlen Instagram fiók miatt
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- DIGI kábel TV
- Mozilla Thunderbird
- Programozás topic
- A cégek zöme már AI-t használ
- ASUS routerek
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- SCART-HDMI
- Linux kezdőknek
- Rowon: AXAGON EE35-GTR 3.5 külső merevlemez ház bemutatás
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- czundermák: Retro PC vol. #1 Radeon 9600XT, cipősdobozból az alaplapba
- Építsük meg gyermekkorunk álom PC-jét! 2. rész
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
Nagy a választék, szó se róla, de azért a 3,7M-ós ár szerintem elég kedvező ár egy ilyen komoly, jól összerakott gépért. Mondjuk tény, ahogy írod, ezek azért inkább aszfaltos túrázásra valók, mint mondjuk egy Africatwin. A másik végletnek mondjuk nem igazán látom a létjogosultságát, mint ami pl. a Tracer.
Az Africatwinnel nekem meg az lenne a bajom, hogy egy ilyen komoly és drága motorral a világ végén tuti nem szívesen csapatnám neki a senkiföldjén.
-
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #74360 üzenetére
Nekem sajnos csak ráülni volt alkalmam, menni vele nem.
(#74368) vlevi: Jó lett a kicsi is, megkapta az új Euro4-es 650-es blokkot. Nekem azonnal jöhetne a nagy ebben a színben: [link].
-
HSM
félisten
No igen, a soros kéthengeres építés előnye, nincs henger a lábad között, keskenyebb tud ott lenni. Mondjuk túramotornál nem gond, ha nem olyan keskeny az ülés, viszont ahogy néztem (sajnos csak képeken láthattam még) az Africatwin sokkal terepesebb, endúrósabb kialakítású, üléspozíciójú. Mondjuk nyilván ezért lett mérce idén, mert sokkal jobban bevállalták a terepet az aszfaltos képességek rovására, mint a konkurancia, és jó is lett a végeredmény.
Monjduk a Strormokon nekem mindig is fura volt az elejük, kicsit mintha egy lufi lenne a motor eleje a nagy tank, és a sajátos fejidom miatt. Olyasmi, mint a Honda Crosstourer. Az SV650S-em valahogy keskenyebbnek, kiegyensúlyozottabbnak hat. Igaz, csak 17L-es a tankja is.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz runner 125 #74424 üzenetére
Hát ez kb. semmi... Karcok. Ha az oldalára esett volna a gomba helyett, akkor darabokból szedték volna össze azt az oldalt...
-
HSM
félisten
válasz runner 125 #74433 üzenetére
60km/h-s csúszásnál hogy idom ne törjön egy 250kg-os motornál, szvsz elképzelhetetlen. Vagy legalábbis emberfeletti szerencse kell hozzá. Ismerős motorja (~200kg) csak eldőlt a kertben, és már törött az idom....
A másik pedig, hogyha a súly az idomot nyomja meg, ott nagyon könnyen törik akár az idom, akár a tartója, akár mindkettő. Az pedig nem mindegy, hogy kis horzsolást kap az idom, amit ki is lehet javítani, vagy szanaszét törik a felszín alatt, ami már nem csupán esztétikai probléma. A tank kérdése ugyanez, sok motornál gomba nélkül egyből horpad a tank oldala, aztán lehet tákolni, itt a képeden is látszik, csak a fényezésen kell igazítani picit, ami sokkal kisebb és tisztább munka.
A védelem, amiről beszélsz, nem a gomba dolga, hanem a különböző bukókereteké. A gomba egy minimális védelmet adó eszköz, cserébe minimálisan rontja csak a motor megjelenését.Nem az a feladata, hogy tetszőleges esésnél megvédjen mindent, hanem hogy sokféle esésnél csökkentse a bekövetkező károkat azáltal, hogy kisebb esésnél vagy felborulásnál jó eséllyel nem fog vele leérni a tank, vagy a váz, vagy nem fog ropira törni az oldalidom.
-
HSM
félisten
válasz canniball #74511 üzenetére
"pedig az elvileg a biztonságot növeli."
Elméletileg igen, ugyanakkor senki nem garantálja, hogy az XYZ által készített papíron jobb cső tényleg jobb-e, és nem fog az első fékezésnél széthullani a szerelék rajta, ön és közveszélyes szituációt teremtve. A gyári alkatrész esetén viszont azt tuti tudja, amit tudnia kell.(#74507) Imy: Lehet inkább egy fotelt kéne venned, azon tuti nem fáradnál el.
(#74519) Feree13: Nekem is teljesen jó volt az SV650S kissé sportos testtartása, pedig elég sokat üldögéltem rajta. Egyedül a lábam zsibbadt néha, mert nagyon magam alá kellett hajtogatni. Én amúgy nem is érzem túl jól magam a nagyon egyenes tartású motorokon.
(#74522) -Mike-: Szvsz kicsit ki van ezzel mosva sokak agya... Amúgy meg azt mondani sem túl célszerű, hogy minek, mert ha egy szerencsétlen bolygóeügytállásnál amatőrül fékezve magára borítja a gépet, hallgathatod, hogy bezzeg ABS-el biztos menthető lett volna.... És még az sem elképzelhetetlen, hogy tényleg.
(#74531) Horvi: Pont ez jutott nekem is eszembe...
-
HSM
félisten
válasz canniball #74533 üzenetére
A gyári motyók azért általában elég komoly minőségi ellenőrzéseken mennek át.... Persze lehet az is rossz. Szval tudom, hogy nem kókányolt cuccra gondoltál, én sem, csak arra, hogy laikusként nem biztos, hogy módunkban áll megállapítani a saját bőrű tapasztalás előtt, kókányolt-e a cucc, avagy vérprofi. Tisztelet nyilván a kivételnek, aki ért ehhez, és egyből kiszúrja.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Amúgy lehet butaságot mondok, de a lambdaszonda nem korrigálja "magától" a kipufogóhoz a befecskendezést?
Korrekt eredmények.
(#74606) runner 125: Sokaknál csipegeti az oalajat, és közben kimegy a világból.
(#74607) KrenAtesz: Ha hidegben országúton mész vele sokat, nem biztos, hogy jó ötlet a 10W50. Hiába ugyanúgy 10W a hideg viszkozitás, ha megnézed az adatlapot, jóval sűrűbb 40 fokon. Persze, 100 fokon is jóval sűrűbb marad.
Mondjuk az enyém K8, de ahogy méricskéltem, eléggé meg tudja hűteni magában az olajat 10-15 fok alatt (hidegben én ki is szoktam takarni kis papírral a fél olajhűtőt a téli hónapokra [link], mondjuk a végleges takaró ennél egy picivel kisebb lett, sportmotor sv650 topikban #5066605-ban írtam még hozzá).
A 10W40 Motul 7100 nekem eléggé bevált, hidegben, indításnál is hamar kezd jól kenni, és a legnagobb nyári melegben is csak bő fél óra araszolós dugó után kezd érzésre túlmelegedni, de akkor már amúgyis izzadsz te is meg a motor is...[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz FIREBLADE78 #74748 üzenetére
Üzemi hőfokra kéne melegíteni, ahhoz kissé kevésnek tűnik a teremgarázs. No, meg mindek hetente?
-
HSM
félisten
válasz FIREBLADE78 #74751 üzenetére
Rakj bele benzin-konzerválót, vagy hogy hívják. Arra való, hogy tároláskor "ne rohadjon bele" a benzin.
Nekem két hónapot pihent tavaly az SV, pöccre indult utána. Én csak simán piros spurit tettem bele+etanolmentes benzint. Szerintem ha havonta beindítod, bőven elég. -
HSM
félisten
válasz FIREBLADE78 #74753 üzenetére
Én az Auchannál szoktam 98-ast rakni bele, mivel abban vagy nincs, vagy alig. Nekem bevált. De ahogy nézem, Szegeden a 95-ben is alig van az augusztusi mérés alapján, bár a korábbiakban ott is a 98 volt a jobb. [link]
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz FIREBLADE78 #74758 üzenetére
-
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #74785 üzenetére
Azért ez a tapossunk a hátsófékbe dolog jókora maflaság ABS nélküli motoron. Ha leblokkoltuk a hátsó kereket máris ugrott a motor stabilitása, és máris súlyos métereket vesztettünk. A többi okés és igen hasznos.
-
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #74801 üzenetére
Veled ellentétben én legalább leírom a miértet is, ha kritikát fogalmazok meg.
-
HSM
félisten
Ez a 125-ös meg nem mer nagyobbra ülni dologról nekem mindig az jut eszembe, hogy kocsinál miért nem ajánlanak kispolskit meg mopedautót kezdő vezetőknek?
Szvsz tökéletes kezdő motornak egy barátságosabb karakterű 30-50LE-s gép. És akkor ha véletlen kikeveredik egy főútra, a kamion se fogja letolni az árokba... -
HSM
félisten
válasz CyberPunk666 #74868 üzenetére
Ott is ugyanúgy egy másodperc alatt el lehet kottázni egy kanyart, ha nincs eszénél máris a kerítésben/árokban/szembe jövőben találja magát...
A gyűrődő zóna meg kutyafüle oké, jobbak a túlélési esélyek autóban, ez nem is kétséges. Magam is úgy tartom, amíg nincs a forgalomban rutinja az embernek, addig jobb, ha inkább autót vezet, és csak utána pár év után motort.A kis 300-as Ninja szerintem tökéletes kezdeni.
(#74870) CyberPunk666: A megfelelő vezetéstechnika hiánya ugyanúgy megbüntet egy kis 125-ös motoron, mint egy nagy 600-ason. Tény, hogy a 600-assal könnyebb veszélyes tempót menni, de ott sem a tempó lesz a probléma, hanem az emberi faktor, azaz a tudás hiánya, és a nem ennek megfelelően megválasztott sebesség.
(#74872) KisTé: Ott akkor szvsz más gondok vannak. Nem könnyebb motor kell oda, mert a könnyű (140-150kg?) motor is ugyanúgy atom nehéz, ha hagyja eldőlni, és az utolsó pillanatban próbálja a bénázás után összelapátolni magát. Megfelelően kezelve meg a 200kg-os motor is könnyen megtartható. Szval a magabiztosságot, rutint érdemes megszerezni (akár vezetéstechnikai képzéssel, pl. Safety, ahol adnak alá bukókeretes motort gyakorolni, amivel annyiszor dől el, ahányszor jólesik neki) és az utána valódi biztonságot fog adni neki a motorja súlyától függetlenül.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Kolondrum #74886 üzenetére
Nagyon rosszul hazudsz...
Egyébként ne érts félre, nem volt célom a basztatásod. De ha nem esik le, hogy te szúrtad el, akkor a következő motorod is pontosan így fogja végezni, mint ez....
(#74894) imibogyo: A videón látható eset semmi más, mint vegytiszta user error. Egy 15 lovas gép is bejátszotta volna. A csóka egyszerűen nem vette figyelembe, hogy a vatta új gépen a gumi nem fog tapadni, míg le nem koptatja a formaleválasztót róla... Gépkönyv is említi, ennél többet nem lehet tenni....
(#74895) Bogyó bá': Pontosan így látom én is.
Mondjuk nálam még a 600 sor4 gépek is beleférnek a "kezdőbarát" kategóriába, azok is amíg nem állatkodnak vele (forgatás lefele az óráról) addig hiába papíron 100LE, gyakorlatban tök ártalmatlanok, gyengusok.
Az SV blokkját már annyira nem adnám kétbalkezesek kezébe.... Pont azért, amit írtál róla. Mondjuk én pont ezt imádom benne, hogy nem az a nyugis megalszik a tejföl a számban típus, hanem menni akar, és kordában kell tartani. -
HSM
félisten
válasz CyberPunk666 #74900 üzenetére
Nagyon bedöntötte, és ráhúzott egy kis gázt a vatta új gumira. Ha a szalonban még szilikonnal is megkezelték, az maga a halál... De gondolom látni is másoknak is, hogy ott kb semmi erőhatás nincs, csak simán kicsúszik alóla kb. a semmitől? Szval ja, eléggé csúszik az első jópár km-en.
Nekem az SV650 kézikönyve is külön kitér rá, hogy a gumikat is be kell járatni, és az első 160km-en fokozatosan kell bekoptatni a futófelületet azáltal, hogy fokozatosan egyre jobban bedöntjük, és közben kerüljük az erőteljes gázadást, a túlzott bedöntést és erős fékezést.
-
HSM
félisten
válasz imibogyo #74906 üzenetére
Persze, értem én a videó célját. Én viszont pont azt akartam érékeltetni, hogy normál esetben közelsem ilyen vész a szituáció.
Amúgy szerintem itt komoly szerepe lehet a gumiknak is, hogyan vannak előállítva, az SV-men se volt olyan nagyon durva, bár azért vigyázni kellett vele az első métereken, mert masszívan csúszkált az is, lehet pont így pereceletem volna el, ha így rádöntöm gázzal. A kövérebb gáz amúgy nem probléma, mert középen nagyon hamar lekopik a réteg és utána a gázt bírja, az erős döntés a gáz, amikor nem elég finoman rádöntöd a formakiöntős rétegre, ahol még nem kopott le. Amúgy remekül érződött is ujjal megtapogatva, hogy ahol már lekopott, ott jó tapadós gumi, ahol meg még nem, ott olyan ilyen csúszós fényes....
Azért tudod szvsz 15 pacival is előadni, mert itt nem a motor erejétől szaladt ki alóla, hanem az erős döntéstől.
-
HSM
félisten
válasz CyberPunk666 #74913 üzenetére
Hát, az enyémről ez nem szedte le, az egyszer szent. A legszélén ugyanott ott figyel ma is az a fényes formakiöntő cucc a gumimon, mint zsírúj korában....
-
HSM
félisten
válasz -Mike- #74917 üzenetére
Igen. Sajna ez sosem volt alkalmas gumi arra, hogy ledöntsem a széléig, jóval előbb már csúszkált ki alólam. Szval mindkét szélén van még belőle kb. 1-1 centi, ami zsír új. De gondolhatod, egy olyan gumi, ami 16 000-et elfut, az nem éppen térdkoptatós keverék....
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Chrys_ #75006 üzenetére
Már 2003-ban meg tudták ezt csinálni a Suzuki SV650-esen... Pedig sima H4... Pontosabban kettő H4.
Amúgy sok motoron azzal is lehet nyerni, ha a gyári spórolós kábelezés helyett közvetlenül vezetünk egy pár szálat az izzóhoz az akksitól és megfelelő relével kapcsoljuk. +nyilván a megfelelő biztosíték.
-
HSM
félisten
válasz sabaton667 #75026 üzenetére
Ennyi pénzért olyan töltőt kapni már, ami épp csak kávét nem főz...
-
HSM
félisten
válasz sabaton667 #75029 üzenetére
Én ennnyiért egy processzoros töltőt vettem, ami 0,1 és 5A között annyival tölt, amennyit beállítok. És nem csak kocsi/motor akkut tud tölteni, hanem millió féle Li-ion, NiMh, meg ami csak létezik. Nem svéd, nincs rá 5 év garancia, egyszerűen csak működik. Plusz ír mindent, feszültséget, töltőáramot, mennyi ideje megy, meg azt is, mennyi áramot töltött eddig bele az akkuba. Eléggé hasznos....
Ha már ilyesmit vennék, szvsz erős alternatíva lenne fele ennyiért az az XS márkájú klón is, amit a fórumtársak említenek... Arra is van gari, és azért 5 év alatt kicsi a valószínűsége, hogy kettő is kipurcanjon.
(#75031) imibogyo: Amikor töltöd, akkor áramerősség, tehát csak A, nem Ah.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz FIREBLADE78 #75038 üzenetére
SkyRC Imax B6 a típusa. [link]
Csak vigyázz, sok belőle a hitvány hamisítvány, szval érdemes az eredeti hologrammos matricásat keresni. Van belőle olyan verzió is, amit egyből a konnektorba lehet dugni, de azt nem igazán ismerem. [link] Elvileg ugyanazt tudja.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Something_ #75044 üzenetére
Igen, én kértem a törlését. És minden egyes alkalommal így fogok tenni, ha újra linkeli valaki.
-
HSM
félisten
válasz KoVee84 #75050 üzenetére
Én viccnek szántam, de nem viccnek vette a topik, hanem gúnyt űzött belőle. Abból pedig köszönöm, nem kérek.
(#75051) imibogyo: Igen, valami olyasmi megoldás volt, mint az első képeden. Egy két videóra semmi gond ezzel, ha olyan a bukó, hogy elfér. Kívülről viccesen néz ki, de igazából alig takar ki valamit.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz imibogyo #75053 üzenetére
Csak arról lőttem képet, hogy pont passzentosan elfér a telóm az állam előtt a bukóban, pont úgy van kivágva, és úgy alig lóg be a plexi mögé, mégis lehet vele prímán videózni. És így ha tudom rögzíteni, ~0FTt-ból tudok pár onboard videót csinálni magamnak. Sajnos mostanában nagyon nem úgy alakulnak az anyagi dolgaim, hogy legyen 50 rugóm egy épkézláb akciókamerára.
No, meg értelme se lenne sok, amúgyis csak pár videót lőnék, nem vagyok az a tipikus videologger típus.(#75054) Mosquito34: Ha nagyon szíveden viseled, hogy láthassa, küldd el neki privátban. Itt a topikban nem szeretném többet látni.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz FIREBLADE78 #75058 üzenetére
Mondtam, hogy körübelül ez is a 10-15 ezres ársávban mozog.
Olcsón meg ott van az az XS, 6000-ért. Annyiért nehéz jobbat mondani ár/érték arányban.(#75059) KoVee84: Azt halál komolyan gondoltam. Mondjuk azóta meggyőztetek ABS témában, hogy van, akinek jobb, ha van. Nekem továbbra sem hiányzik. Minden ABS-es hsz-em a mai napig itt van a topikban.
(#75060) imibogyo: Én ha már vennék valamit, akkor minimum SJ5000 lenne, az a legolcsóbb, aminek tetszik is a képe. A telefonom meg ott van megvéve, és patika videókat készít. Szval sanszosan arra a pár videóra inkább az lesz elővéve.
(#75061) dugynok: Oké, majd a bíróságon érveljen ezzel, aki feltölti a hozzájárulásom nélkül mindenféle oldalakra, megsértve ezzel a személyiségi jogaimat.
-
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #75064 üzenetére
Nem tudom, miért olyan nehéz felfogni, hogy NEM rendszeres videózást terveztem vele, csak 2-3 alkalommal felvenni egy kb félórás útszakaszt leginkább saját magamnak.
Amúgy azóta utánanéztem, kb. 3000Ft egy mellkaspánt, arra meg simán fel lehet szerelni a telómat normálisan, és máris minden gond megoldva.... Sanszosan az lesz a végleges megoldás, ennyit megér a dolog nekem.
-
HSM
félisten
válasz runner 125 #75070 üzenetére
A képet viccnek szántam róla. Egyébként bőven elég lett volna leírnom, azt kész.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen