-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
csongi
veterán
válasz batai15 #136696 üzenetére
Egy A2 vagy A korlátlan jogsi ára plusz egy motor egy kisebb 500-as vassal is máris 1milla felett. Ennek töredékéből meg van egy 100-es kisautó.
És a motor sem fog 4-5 liter alatt fogyasztani.
Értelmetlennek tartom, ha a spórolsáa cél. A nagymotor egy élvezeti termék. Az alkatrészek és kopó termékek árai is ehhez vannak igazítva.
Egy 500 Aprilia robogó saját szereléssel ezelőtt 8 évvel került 39Ft/Km-be.
Ez ne lett kevesebb.
Egyszerűen nem spórolásPttypang: A garancia miatt érdemes nagyon körbejárni az üzletet.
Sajnos a régi üzletek sem biztos, hogy túlélik a következő időszakokat.[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
válasz lumpy92 #136732 üzenetére
A 250 utan mindegyik egy raketa lesz.
Az NC fog leghamarabb kiismerheto lenni.
A DL fekje utassal harmatos.
A TDM szaraz karteles. Leginkabb ezeknek a blokkoknak a helytelen olajellnorzes tesz be.
A valasztottak kozul a legerosebb.
Proba kor alatt nem sokat tudsz meg a motor kenyelmerol.
Vagy van mar eleg tapasztalat a fejben, vagy lesz :). Ismerned kell sajat a sajat fizikai korlatid.
Ezekre kell figyelni proba ules folyaman.
A kivalaaztott egyedek egyenes ulesi pozt tudnak adni. A lab egy masik faradekony pont.
Ebben az arsavban amiket irtal, elerheto meg par motor.
Igen tisztaban vagyok vele, hogy elsonek abba szeret bele az ember amit lat. De nem biztos, hogy megfello.Azt javaslom, motor blokk tipusonkent nezelodni.
Egyhenger az egyhenger.
Sor2 . Ebbol 650 vagy felette.
V2- 650 vagy feltte.
Sor3.
Sor4. 600 vagy felette.
Boxer.A v4 blokkos motorok ebbe az arba mar nem igazan fernek bele, csak az oregebbje.
Kerdes, hogy utassal csomaggal mennyi a sulyotok.
Mekkora a helyigenyetek?
Ha kicsi a motor merete, szenvedes a hosszabb utak. Ha "keves az ero" ,akkor a biztonsag erzete gyengul... stb.
Fontos, hogy az utas hogy erzi magat. Az egyutt motorozas legfontosabb resze.
Sok minden van.
Proba, proba, proba.A berelt motor jo otlet, de messze meno kovetkeztetest nem lehet levonni. A muszaki allapot nagyon meg tud valtoztatni egy motort.
A hetvegen elmentem egy XTZ tulajjal csere motoros proba korre. Ha olyan motorral mentem volna proba korre szerelesi tapasztalat nelkul, ahh.
90 nel jobban nem mertem menni. Kanyarodni nem tudtam vele a korforgalomba. Nagy elmeny volt.:).
A tulajnak megegszokott volt. -
csongi
veterán
válasz zgospel #136736 üzenetére
Megszokásból, vagy biztos ami biztos alapon.
A rögzítőtől függ, de kb 20-40Nm közöttiek az oldható menet rögzítők.
Sacc kb 30Nm körüli lehúzásúak az olaj le eresztők.
Kb a duplája lesz ezzel.
Láttam már olyat, hogy meglazult. De az a csavar hossza, és a menet hibája volt.
A rövid csavart túlhúzták.
Ott segít egy hosszabb csavar és menetrögzítő. Macera a cserénél a tisztogatás.
A szerelők csak blokk széthúzásával vállalták volna. Így született ez a megoldás. Túl van a 4. olajcserén.[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
válasz Harcipocok84 #136781 üzenetére
5 ezertől 100 ezerig, saccolom.
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #136839 üzenetére
Csak átmérőt mért. Ez így valóban kevés.
Többször említette a költségeket. Lehet azért állt meg itt a nyomozás? -
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #136841 üzenetére
Nem lett volna egyszerűbb műszerre kötni ha van?
Aztán majd haladni tovább. -
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #136843 üzenetére
ha injektoros, akkor egy időzítést esetleg.
Befecskendezés, gyújtást esetleg.
Ha lehet ettől kopogósabb. Gyengébb porlasztás vagy ilyesmi.
De a kuplung körbemérése lett volna az első, a mechanikus zaj forrásának a keresése.
A hallgatózás alatt, be sem húzta a kuplungot. Eddig, mindegyiknél változtak a zajok. amiket hallottam.
Hidegen, melegen más tónusú zaj jött előVan ebben valami külön kiegyenlítő?
[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #136845 üzenetére
Ez a telefonos videó hangja olyan ni.
Én kopósnak halottam a motor bal oldalán.
Cicergést meg nem halottam.
A szemészet után a fülészetre is?
De az biztos, nem kell minden zaj mögé hibát képzelni.
A Tenere kuplungja zörög. És néha én is erősebb zajokat hallok.
Felültem egy másikra. Ohh, hát az enyém egy sor négyes ahhoz képest.
Ás az is ment és tette dolgát.[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
válasz Micsurin #136858 üzenetére
Ez az erno?
Ha kottyan akkor kottyan.
Kozep allvanyon tegyel sulyt a hatuljara. Ovatosan meg tudod mozgatni.
Lehet nem jol lett rogzitve a kormanycsapagy es meglazult.
A felso csapagyat konnyen lehet ellenoriizni, keves szerelessel. Az also a maceras.
Ha mar kint a felso akkor teli lehet nyomnyi zsirral, vagy valami magas Molibdenes pasztval mindkettot.
De fel is javithatod grafit porral. Ettol nem gyogyul meg, de egy darabig elmegy. Persze ez fugg a beverodes merteketol.
Aztan csere. De legalabb feltudsz ra keszulni.
egy-ket oras szerelgetes alatt megvan. -
csongi
veterán
válasz pakfong #136863 üzenetére
A melegedő víz térfogata megnő, majd mikor kihűl lecsökken. Ezt kompenzálja tágulási tartály. A felforrt vizet is itt tolja ki. Valamilyen nyomás többlet keletkezik, ezért tolja ki a vizet. Illetve bugyborékol bele.
Lehet szivattyú gyengeség is, keveset szállít.
Menet közben túlmelegszik ott valami nem stimmel. Akkor a legnagyobb a menetszél és hűtés teljesítménye is.
Valami nem stimmel, sztem. -
csongi
veterán
-
csongi
veterán
válasz pakfong #136867 üzenetére
Nem azt mondtam, hogy az. Csak gyanus.
A ketto nem ugyan az csak tippeltem. Ez lehet a legrosszabb forgatokonyv talan.Egy piros lampas felforralasnal amibe nincs eleg hutofolyadek, vagy levegos a rendszer, ez a hiba hamar bekerulhet a listaba. Mire egy ilyen menetkozbe bejelez konnyen komoly karok keletkezhetnek.
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #136890 üzenetére
Gondolkoztam azon, hogy a teljes üzemanyagot leengedném. Karbiból, mindenhonnan.
És filteres zacskóba pára gyűjtő golyókat tennék, azt belógatnám.
A kifolyó csonkot és a szellőző csonkot vakolnám, a tanksapkánál meg folpakkal lefóliáznám.
Sztem így hosszú évekre el lehetne tenni egy vastankot. -
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #136895 üzenetére
ok
De korlát élhető oldaláról tudósíts -
csongi
veterán
válasz norbert1998 #136908 üzenetére
Mért nem adtátok oda azt 80 eurót had mennyen?
-
csongi
veterán
válasz norbert1998 #136916 üzenetére
Ertem. A biztositos tortenet sem lesz kevesebb.
Foleg, ha seruleset is kifizetetteti. Sztem sajnos kifogja. :(. -
csongi
veterán
B..d meg szasa a jo ....... at, hoz vissza kombinat fogot. :D.
persauder.
Mikor elokerult a zsiguli szelephezeg allito, megetettem a melegen valo hezag allitast. :).
Es a meresi helyet.Ismet egy kerdes a fejemeben.
A mindent megkapott hirdeteseket olvasva.
Kinek mit jelenthet ez? -
csongi
veterán
Hideg vagy meleg azt a gyarto meghatarozza.
A regi idokben a szoci jarmuveket melegen allitotak. A fene vitte volna el. :)
Motoroknal eddig hideg erteket lattam. Autoknal is legtobb estben azt adjak meg, vagy hozza a meleg erteket is. -
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #136939 üzenetére
A sajat mereseim alapjan egy lezeres homerovel, mikor ugy ahogy sikerul beallitanom, kb egyforma homersekletuek a kipufogo konyok. par fok elteres van, de meg nem volt egyertelmu meresem, hogy a kozepso lenne jelentosen melegebb.
-
csongi
veterán
válasz Micsurin #137112 üzenetére
Lehet latott mar agon varjut. :).
Betetet nehez lesz megondani melyik lesz jobb neked.
Nekem volt elol Nisin, hatul szamomra ismerrtlen Sinter. A hatso melegen jobb volt, mint hidegen.
Hidegen is fogott, csak , ahogy melegedett erezhetoen valtozott.
A Nissin konstans volt.
Szoval melyik, hogyan szereti a tarcsat a tieden, az hasznalat kozben derul ki. Sztem az EBC sem lenne rosszabb.
Ha hasznalt tarcsahoz teszed az uj betetet akkor a fektavokat inkabb 3* hosszabra kalkulad. Ha utasaal, csomaggal vagsz neki az uj betettel, meg foleg. :).
Kell par km, mire meg lesz a teljes fekhatas.
De azt erezni fogod, folyamatosan javul. Az organikus betethez kepest lassaban veszi fel a tarcsa feluleti alakjat. Legalabbis en igy tapasztaltam. -
csongi
veterán
válasz Somatom #137262 üzenetére
Eddig mindegy volt hogy rangattam barmelyiket is, xart se ert.
Ha valami ert valamit is, ha terheles kapott. Akar egy fos uton, vagy nekitolva a padkanak.
Egy uj csapagynal, rendesen szerelve, leirtak szerint meghuzva, lemerve, akkor nem kell ezres ujra nezegetes.
Ez nem kupos kerekcsapagy.
Nem fog a fordulattol hoterehelest kapni.
A kiverodes a leggyakoribb hiba. -
csongi
veterán
válasz Oppenheimer #137270 üzenetére
Szép!
Gratula!! -
csongi
veterán
Mit jelent a kicsit meghajlik?
Hol hajlik meg, melyik ponton? Mekkora hoterhelesnel?
Eletszeszeruen Apud ki tud preselni ekkora teljesitmenyt abbol a fekbol.
Ha azt az alakot nem tartja meg, es eredeti alakjat megtartja, akkor sztem nem gaz.
Illetve biztos a tarcsa hajlik?
Nem lehet, hogy az egesz futomu mozdulasa tunik annak?Lehet egy jobb betet kellene tarsitani a tarcsahoz?
Olyan helyerol rendelj, ahol garanciat tudsz ervenyesiteni.
-
csongi
veterán
Akkor ne aggodt tul.
Muszakin meg annyira sem fogjak terhelni. :).
A tarcsa torzulasat meg vegkep nem nezik, eszkozuk sincs ehhez.Felteszi a padra.
Fekez, es megmeri a fekhatast.
Normal feknel az egyenletesseget es a fekhatast nezik.
Illetve ne logjon a fektarcsa meg a kerek.De meg a fekcsapok logasat sem tudjak meghatarozni. De meg a tarcsa szegecsek logasat sem.
Fog a fek oszt jonapot. :).
Egy tisztesseges szervizes manulat kovetve magasabb muszaki allapotot tud alkotni, mint egy muszaki allomason vegzett ellenorzesek folyam kapott eredmeny.Emiatt tarcsat cserlni? Sztem nem sok ertelme van.
Magam szervizelt motorokat a kozlekedes felugyeletnel vizsgaztattam eddig.
Egy hatso piros prizma hianya volt a legnagyobb problema, es egy ledes helyzetjelzo ego meglete.
A prizmat kellett azonnal potolni.Ha husleves a fekfolyadek, es fog a fek, akkor is megfelelne nekik. :)
[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
válasz Micsurin #137488 üzenetére
A BMW F650 gyari dobozat ami egysisakos. Elvittem benne, 2db toyota camry fektarcsat plusz ami beelfer. :).
Mar egy tarcsa is elerte a limitet. :).A tehetelensegi ero ami meghatarozza a terhelhetoseget. Ha nem lepi at, ezt a hatart a tobbszoroset is elbirjak a rairtnak.
De ugye ezzel csak a riziko faktor novekszik.A10 ezer Ft os ketsisakos doboz, az Aprilian fentmaradt 120 nal,egpalolva.
A Motoguzzirol leszakadt. :D.Szoval a menet tempora is figyelni kell.
-
csongi
veterán
válasz Harcipocok84 #137529 üzenetére
Ajjaj.
Vidd vissza és csinálják meg olyanra mint volt. Ha neked az volt a tetszetős. -
csongi
veterán
Felhivtam ma egy alkatresz boltot. Megkerdeztem van e DL650 hez hatso betet?
Van! Szuper. Szinteres, kerdezem?
Valasz, hatra nem rakunk szinteres betetet.Nah ezt csak ugy elmondtam, annak labjegyzetekent,hogy az otthon szereloket rendszerint fekete baranykent mutatjak be a vallakozo szerelok a videoikban.
-
csongi
veterán
válasz bajnokpityu #137620 üzenetére
Ne máán
Nem tudok ilyen sűrűn vasat cserélni. Még csak az enduronál tartok -
csongi
veterán
válasz zgospel #137708 üzenetére
Mar nem is kezdek bele.
Igen regota, torz az egesz. TB onszorakoztatasa.
Amator kategoria csak neveben az. Bocs Persu. :D.
De profi szereloket sem engednek a boxutcaba tenykedni.Pont a toketlenkedestol lenne az egesz elvezet.
Es boven elegendo lenne 12 ora verseny is sztem.
Akar egy 3 futamos eves bajnoksag formaban. :) -
csongi
veterán
válasz Micsurin #137717 üzenetére
Ugyesek vagytok!
A xado meggyogyitja azbolajfogyasztast. :D
Alkalmazkodni kell a megvaltozott korulemenyekhez.
Megtapasztaltad a motor terhelesi "korlatait".
Es egy velennyel tobb, hogy nem a motor ero volt a keves.
Erdemes elolvasni a tanakodo embereknek. Eleg az 500 as, nem lesz keves? :).
Igen, a vaz , futomu, fek viselkedese utassal mar teljesen megvaltozik. Hasznalhato igy is, de erossen nyugis tartomanyba. :). Ha a parod elsore megszerette a motorzast , az jo.
Kenyelmesebb motoron meg jobb lesz. De legyel resen.
A gyorsabb tempot, es batrabb stilust nem biztos, hogy elvezni fogja.
Ne vedd el a kedved. :).Tura motorbol van valasztek boven.
Az AT terepen domborit, a KTM- is inkabb ott kerul helyzeti elonybe. Aszfaltos motorozashoz, leteznek kedvezobb aru vasak, amikkel lehet kenyelmesen turazni. :). Sot, sokkal jobban muzsikalnak. Es abbol az arbol, mar egy teljesen felszerelt dobozolt masina is kijon. De ha szerelem van, akkor nincs helye a gondolatnak. :D.
Gondolom nem akartok terepen motorozni. :). -
csongi
veterán
válasz Geresics #137738 üzenetére
Az en olvasatomba ezek terep vagy tura terep motorok.
Az egesz leirasbol az jon le, hogy a terep az o vilaga.
Minden reklam foto a terpen keszult. :)
Hogy ez mitol lesz jobb aszfalton, mint egy oda tervezett, nem tudom. :).
Persze ott is menni fog. De a fo vonala akkor is a terep sztem.
Szoval a tudasa ott ervenyesul leginkabb, persze ki terepezik utassal?
Az NT meg hiaba aszfaltra modositott AT alapok.
A teszteken kiderult nagyon hamar lent a labtarto.
Tulajonkepen nincs erdemeben nagy elonye aszfalton egy AT val szemben.
De mindezek felett all az ember :) Es ha az utas is figyelmebe van veve, akkor dol el mi is a jo valasztas.
:D. -
csongi
veterán
válasz Geresics #137742 üzenetére
vlevi
Értem a koncepciót a BMW kimagasló értékesítésére kell valami válasz.
De a kettő nem ugyan az sztem.
Az AT akármit is variálnak vele az terep motor marad.
Értem, hogy lehet vele döntögetni, de nem lesz azonos egy aszfaltra fejlesztett motorral.
Egyszerűen nem oda tervezték. Lehet árnyalni, valamelyest árnyalt is, de nem lesz a kutyából szalonna.
És valós terepen nem fog egy GS az AT-vel egy szintre lépni sztem.
És nem azt mondtam, hogy nem lehet vele aszfalton túrázni.
Azt mondtam, terepen domborít igazán( Terep nem a földes út) Azon még a bandit is elmegy .
Egy más motorozási stílust képvisel, mint egy aszfalt orientált motor. Lehet Micsurinnek bejön, de nem fog olyan módú élvezetet adni mint pl egy naked. Vagy Sport túra.
Sztem teljesen más kanyarsebességet lehet velük menni, mint aszfalt motorral.Ha nem így lenne, akkor nem léteznének a kategóriák.
Ettől elfogadom amit írtok, de nekem más a véleményem.
És csak a motorról van szó a részemről. A lovas a másik fele. Nah azt nem tudom megítélni.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Autóbelső LED
- Klarstein Ice Volcano 2G jéggép, jégkockakészítő eladó
- Parkside akkus multicsiszoló (PMSA 20-Li A1) - érvényes garanciával
- Újszerű! Gorenje MO17MW mikrohullámú sütő, 700W, mechanikus, 17 liter, fehér
- Szinte új Krups XS 600010 cappuccino set (tejhabosító) eladó ajándék Krups tisztítótablettával
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen