Hirdetés
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Topiccsendőr #54604 üzenetére
Pont a mocim típusspecifikus topikjában erről az alacsony fordulati kenésről volt szó és az egyik otthon szerelő srác írta,hogy kivett gyertyákkal megforgatta kézzel és már attól is feltolta az olajat...de ez az én típusom.
Amúgy nekem eddig bejött, amit te mondtál mindig.
-
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #54733 üzenetére
Az SV éppen olyan, ha jól értelmezem az elektronikai rajzát. (Ignition coil 1 és 2 van benne.)
-
runner 125
nagyúr
válasz Topiccsendőr #54730 üzenetére
Na, azért én és a pimpelgetés két külön fogalom. Mindenem teljesen gyári, autókon gyári felnik, gyári fény, gyári belső, motor szintúgy. Sőt, a fokozatkijelzőnél is törekedtem arra, h gyárias legyen az egész. Távol áll tőlem a giccsfaktorrá fejlesztés.
De, szeretnék veteránozni, majd egyszer ha nem dolgozom napi 10-11 órát beleértve általában minden 2. hétvégét is és ha elérem az 5. x-et, igen, de egyelőre nem.
Bár tavasszal majdnem elcsábultam egy '68-as Volvo Amazon láttán, tulajdonképpen ahelyett vettem a VFR-t.Félre értés ne essék, jó motor, szeretem minden porcikáját, de mint írtam, egyszerűen a 110 lóhoz a 370kg össztömeg szerintem sok, ami leginkább alul érződik. Nem mérkőztem 600-as túra sor4-ekkel közvetlenül, de VTEC alatt szerintem valami hasonló lehet a teljesítménye és én ezt érzem egy picit kevésnek. Túl kiszámítható, túl steril, túl kezes alul - bármennyire hülyén hangzik. Tudom, h ez alapvetően nem egy supersport gép, nem is V2, hanem inkább túramotor, de na, azért ha néha előbújik a hülyegyerek énem, ne supersport motorokhoz méltó nyálat faljon fel.
Félreértetted, én pusztán azt írtam, hogy alul kevésnek érzem. Ahhoz h elérjem a vigyorfaktort, el kell húzni 6800 fölé minden fokozatban. Ott megjön a kánaán, de akkor 7,5-8 litert eszik.
VFR club-on olvasgattam, többen rakattak bele PC-t Ágónál, sokan írták, h a fogyi tulajdonképpen nem változik, viszont alul sokkal jobb lesz a motor - megszűnik minden rángatás, rezonancia, sokkal pontosabbak a váltások, nyomatákosabb lent, nem kell rögtön visszapakolni, gázra is kellő dinamikával indul meg, stb.. mindenki azt írta, h új motort kaptak vissza. Nekem már ez is megérne, mert VTEC alatt tartva simán megálll 4,5-5 literből. De hangsúlyozom, nem centizem a fogyit, teletolom mindig ha kell, de kicsit az is bezavart, h a Fazer-es haverom ugyanabban a tempóban jött mögöttem és 5 alatt volt a fogyija.
Ránéztem sprimonitor-ra is, ott is ilyen 3,85 a legkisebb, 7,85 a legnagyobb fogyi, ennek az átlaga kb 6,1 liter, szóval ez lehet az átlaga enyémnek is, amit már el is fogadok. Mint írtam ebben a fogyiban közrejátszhatott az is, h viszonylag rövid távon, sokat váltogatva, sokat előzve jött ki én meg pont akkor számoltam ki.Mindegy, meglátjuk, lehet csak pillanatnyi fasság ez az egész részemről, használom még, de valamikor azért ki akarok próbálni egy 1.2-es VFR-t is.
HSM 54706,
Kb. pont erről beszéltem. Megvettem, használom, vigyorgok, tankolok. Csak meg kell barátkoznom még a gondolattal, h forgatva ennyit kér.
Persze, hogy a francba ne, ez a 110 lóhoz 270kg teletankolva, plsuz én 100, qrva nehéz.
Lipton
Azóta már írtam a témában 2 postot is, azért olvasd el, h értsd a kérdésem, "problémám" okát.
Pocee
Jajj, 10-12 literhez nagyon gyilkos tempó kell, azért annyira nem vagyok őrült.
Mosquito34
Tudja franc, nem hiszem, valószínű csak egy random hülyeség részemről ezt boncolgatni.
Mint fentebb írtam használom, aztán meglátjuk mi lesz a vége.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
-Mosquito-
őstag
válasz Topiccsendőr #54730 üzenetére
Párdon,de ha van egy ilyen motorod és több napra el szeretnél menni túrázni,mondjuk van barátnő/feleség is akkor hogy/an oldod meg a ruha/cipő/esőruha/ stb szállítását? Sugók,dobozokkal. Ha meg ritkán mész nagyobb hosszabb távra akkor tank és szövet oldaltáska. Nem mindenki használja csak a kerületben vagy a garázsban középsztenderen a motort,sokak üzemszerűen mennek vele. Bizony ha picit igényesebb vagy/ok akkor veszek rá tankpadot/fóliát/bőrt,mert nem szeretném össze baxcsizni a fényezést. És ha lehet venni rá bukócsövet/gombát azt is felteszem rá,mert az első eldőlésnél/csúcsásznál már behozta/megért az árát. Lásd, Ring esés,de a haver vacsi új DL-je is megúszta egy váltó kar cserével ami elgörbült mert eldőlt a gép.
Bogyo:
Gratula,sok balesetmentes km-t vele! Akkor most reméljük kb 5-7évig nyugi lesz.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Archer
őstag
válasz Topiccsendőr #54730 üzenetére
Azért szerintem lehet igényesen is alakítgatni és itt nem a Monster matricára meg a karbon fóliára gondolok. Ahogy a hozzászólásaidból kiveszem, te (szinte) mindent beáldozol/nál a menettulajdonságok javára. Célszerszám, ahogy írtad korábban. Viszont van akinek nem kell legkiválóbb acélból készült vadászkés hanem elég egy svájci bicska, ami ugyan messze komolytalanabb ezen a téren, viszont van rajta még dugóhúzó, konzervnyitó meg csavarhúzó, ha úgy hozza szükség. Miért probléma ha pl. valaki a gyári "minél olcsóbban minél többet" szemlélettel gyártott elemeket lecseréli egy fokkal igényesebbre (nem az ebayen feltúrt kínából érkező kacatokra gondolok) pusztán az esztétikum kedvéért? Ez is egy hobbi, ki így, ki úgy találja meg benne az örömet. Külföldi oldalakat nézegetve nagyon sok szép és igényesen átépített sportmotort találni. Hogy kell-e az Öhlins TTX hátra meg a magnézium felni az kérdés, de hogy magukért beszélnek, az tény. Ha megnézek egy jó nőt az utcán, ott sem az lesz az első gondolatom, hogy vajon hány diplomája van
Ettől függetlenül a félmilliós kipufogórendszernek és hasonlóknak a hétköznapi ember számára én sem látom rációját.Gixxer esés: nem kellett volna leállni a blokknak esés után?
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
válasz Topiccsendőr #54763 üzenetére
Én is a minimal műszerfalat szeretem, csakis klasszikus mutatós órával. Amit a Yamaha az XV950R-re rakott valami hányásul néz ki.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
-Mosquito-
őstag
válasz Topiccsendőr #54763 üzenetére
Valóban ill. remélem ezen nem fogunk összeveszni. Mások akik nem két napos túrára mennek annak nem biztos,hogy elégelhet már a hátizsák is. Az is igaz,hogy szinte mindennel lehet jót motorozni csak mindegyiknek meg is lehet/van a határa. Amikor megveszel egy motort próbálod a saját szád ízére,felhasználásaidra,szokásaidra szabni. Valamikor bejön a projekt amivel felszereli az ember a gépét valamikor meg haszontalan leszerelt kacat lesz belőle. Runner meg most kezdte ezt a motoros szakmát,majd megtapasztalja mi kell,mi a jó neki. Különbözünk,mindenkinek más és más az felhasználási szokásai ingerenciája.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #54779 üzenetére
Köszi a tippet, nem fogom elfelejteni! Szelephézagot úgyis ellenőrizni akarok (ha kell, akkor lapkákat is cserélni), ahhoz meg a fedelet le kell szednem. Ilyen esetben mindig kell szelepdekni tömítést cserélnem? (Csótányon 5 ezrenként ellenőriztem-állítottam, a harmadik állítás után már szivárgott az olaj mindenhol). Karbiszinkront is akarok csinálni, az amatőr (deszkára szegelt pvc-csöves) módszerrel.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #54779 üzenetére
Hú, tényleg még valami: a GS első (úszó tárcsás, szegecses) féktárcsája gyárilag 5 mm vastag, 4 mm a megengedett kopáshatára. Most 4,8 mm és teljesen sima, hibátlan. A hátsó (ez ugye merev, a féknyereg mozog) nem tudom milyen vastag gyárilag, de 5,5 mm van ráírva minimumnak. Jelenleg 5,3-5,4 és erősen barázdált. Szerinted fel lehet ezt szabályozni? Csak azért kérdezem, mert az utángyártott hátsó tárcsák viszont alapból csak 5 mm-esek.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #54782 üzenetére
Azt a szögletes "izét" kell levenni a szelepfedél tetején/közepén, ugye? A teljes service manual előttem van, tanulmányozom a rám váró feladatokat.... Szerelőpasztának milyet használjak? Mivel ugye Suzuki márkakareskedésből vettem a (bizományos, beszámított) motort, így volt időm tanulmányozni a vadiúj, nullkilométeres gépeket is. Pont ugyanolyan fekete tömítőpasztával volt a szelepfedelük feltéve (csak a sarkoknál kenve), mint az én (leendő) GS-emen. Ezek után gyanítom, hogy ez utóbbinak sem volt még soha levéve a szelepfedele, pedig ugye 24 ezernél kellett volna revíziót csinálni, sőt az olasz szervizkönyv szerint ez el is volt végezve. (gugli fordítóval próbálom a bejegyzéseket értelmezni).
Nekem piros, hőálló szerelőpasztám van, az jó lehet?
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
canniball
nagyúr
válasz Topiccsendőr #54799 üzenetére
De ahhoz nem kell dőlésérzékelő (vagy mifene a neve a bizgentyűnek)? Vagy a gixxerekben mindegyikben van?
Xaels!
Ha utángyártott kifufogót veszel, ahhoz kell/kéne adjanak papírt. Ha gyári a kipuff ahhoz nem fogják kérni.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #54987 üzenetére
"...Az abs nem azert van, hogy a fekut rovidebb legyen, hanem hogy iranyithato maradjon a jarmu."
Na ezt a mondatot kellett volna egy-két nappal hamarabb leírni, mert ez a lényeg.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #54996 üzenetére
Nézd, teljesen nulla volt a tapadás valamitől. Az ott ABS-el is kicsúszott volna alólam. Minden másodpercére pontosan emlékszem az esetnek. Leírnám, ha én fékeztem volna el magam.
(#54997) persuader: Na, akkor ebbe pont belenyúltam.
(#54998) Burt1793: Nem volt satuzás, épp ez a lényeg. Kb. hozzá sem értem a fékhez, és azonnal kiment alólam az első kerék jobbra, de valami iszonyat sebességgel.
Hát nem tudom, 2009 óta van jogsim, azóta (autóban) az ABS révén megúszott balesetveszélyes szituációim száma kb. 0, viszont kétszer kerültem ABS miatt életveszélyes helyzetbe, igaz, egyszer "csak" utasként. Elég rossz statisztika.
Az ESP-t viszont igen hasznos dolognak tartom, még a "kötelező" ABS tartozéka ellenére is. Az már húzott ki bajból pár jóbarátom.
(#54999) Burt1793: Ez így jó videón, de motoron ugyanúgy elfeküdhettem volna fékezés nélkül is, ha picit elfordítom a kormányt, ahogy az jégen is az azonnali zakó.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz Topiccsendőr #55087 üzenetére
Tényleg, ő hova tűnt?
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #55101 üzenetére
Hát nem tom, én öklözőzsírral használom
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #55118 üzenetére
A rezgést nem tudom, elméletben mi okozhatta, viszont amit tudok, hogy mi változott a motorban:
-olaj és szűrőcsere
-légszűrőből minimális darabos szemét (1-2 icipici bogár/levél) kitakarítása
-fékfolyadék-csere
-hűtővíz-csere
-láncfeszesség egy rovátkával feszesebbre állításaNamost ezek közül az egyetlen, ami az én felfogásom szerint kapcsolatban lehet a motor rezgéseivel, járási kultúrájával, az az olaj.
Abban tévedsz, hogy alacsony fordulaton használom. Egyedül kettőből nem szeretek egyesbe visszaváltani, így kettesben 2000rpm-ig le szoktam engedni, az durván 20km/h pl. ahol elsőbbséget kell adni meg ilyenek ott sokszor jól jön. Amúgy 3500-5000 között használom leginkább városban, városon kívül nagyobb tempónál szigorúan 4000 felett, nem szeretem erőltetni a motort kis fordulaton, és a dinamika is sokkal jobb így. Fojtószelepet akkor tavaly nem kellett szinkronizálni a gépen, most lesz aktuális majd az ellenőrzése a következő szervízen.
A leeresztett 5100 korom fekete volt, de nem vagyok róla meggyőződve, hogy ez annyira jó. Érvek ide is jöhetnek. Ami jobban aggasztott, az inkább az állaga volt, nem volt bizalomgerjesztő, eléggé híg lett. Persze, ennek lehet nincs információ értéke.
A kuplung hibátlan volt mindkét olajjal. Mindkettő MA2-es volt. Igazából a váltó is, én nem hibának mondanám a nehézkességet, inkább jelzésnek a motortól. Ami a viszkozitásstabilitást illeti, éppen az mutatja szvsz, mennyire jó a kenés. Ha nem megfelelő a viszkozitás, nem lesz jó a kenés sem. Én legalábbis ezt olvastam a témában, hogy se a hőtől túlzottan elvékonyodó olaj, sem a túl sűrű, még fel nem melegedett olaj nem ken optimálisan.
De ha nagyon pontosan akarnék fogalmazni, úgy írnám, a 7100 sokkal szélesebb hőmérsékleti tartományban volt a váltó számára megfelelő viszkozitású. Lényegesen hamarabb elérte és lényegesen tovább megtartotta. Szerintem ez árulkodó arról, a motor megkapta-e a megfelelő viszkozitású kenőanyagot.[ Szerkesztve ]
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #55153 üzenetére
Molnak van 5w60 dzsííípííí olaja is Hidegen ez is sűrűbb az adatlap szerint, de nem 15w így sem.
amdk7: nem lesz baj a 40-től sem...de felesleges valószínűleg. Motul...istenem... Hogy meg lehet vezetni embereket egy rohadt névvel
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Hauptmann
addikt
válasz Topiccsendőr #55214 üzenetére
Igen, ez az.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #55210 üzenetére
Érdekes.
Mondjuk amit hallottam különbséget a motor hangjában olajcserekor az minimális volt, nem ilyen fémes zörgés és egyéb szörnyűségekre kell gondolni. Inkább rezonálása terén volt nagyobb a különbség, lényegesen simább lett a járás az új olajjal.
Nem tudom, ez kenési tulajdonság avagy sem, de ezt tapasztaltam.(#55213) persuader: Mindkettő 10W40 volt. Én az új olaj szintetikus mivoltának (is) tulajdonítottam a dolgot, az 5100 csak rész-szintetikus.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #55228 üzenetére
Az alapismereteid nyilvánvalóan neked sokkal jobbak, hiszen ezt tanultad, míg én csak egy műszaki érdeklődésű ember vagyok.
Nekem csak tapasztalataim vannak, amiket leírtam.
Tudom, mihez lett nyúlva a motoron [link], és hogy milyen lett utána. Végig ott voltam a szerelés alatt, nem lett más piszkálva, ez 100%. A benzin sem változott, hiszen azzal a tankkal mentem haza, amivel odamentem. -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #55227 üzenetére
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #55357 üzenetére
Dehogy harapom, csak kötexem, poénkodom. Ha akkora márkafan lennék, akkor most nem a kikímélt 2007-es GS-t vettem volna meg, hanem mondjuk ezt: [link] De nem ezt vettem.
(#55358) bigdady: kérjél egyet kölcsön valakitől egy napra. Pakold meg rendesen, majd menj el vele egy egész napos túrára valamerre. (legalább 5-6 motoron töltött óra kell, kevesebb "nem ér"). Ezek után add vissza a gazdájának, és soha többé eszedbe nem jut hátizsákkal motorozni.
Saját tapasztalat 2 évvel ezelőttről: 280 km-es Mecsek-túra, kb. 5 kilós, drága, nagyon spéci és kényelmes fotós hátizsák, egy DSLR-gép összes lomjával, stb. Az utolsó 100 km-t a tnankra kötözve, tanktáskaként tette meg, és már az sem érdekelt, ha a fotomasinám összetörik benne...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
runner 125
nagyúr
válasz Topiccsendőr #55403 üzenetére
Köszi! Azzal nincs baj.
Jó hát na', huligán vagyok még én egy csendes motorhoz.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Topiccsendőr #55415 üzenetére
Így a négy nap előtt mindenki ráhúz a melóra. Vagy jobb esetbe másra.
De hogy témába illő is legyen: megjöttek az új izzók a motorhoz. Tungsram Sportlight Ultra... akár 50%-al több fényt is ígér. Majd kíváncsi leszek. Egyenlőre még szét kéne bontani a gép elejét a cseréhez, de ebben az esőben és főleg munkaidőben, nem nagyon van rá késztetésem.
-
-
szentkuti11
addikt
válasz Topiccsendőr #55484 üzenetére
Úgy érzem, hogy ez többek között nekem is szólt. Nyilván nem egy 15 000 karakteres elemzést vártam 4 fotó alapján, hanem esetleg olyan dolgokat, hogy szerintetek gyári-e a fényezés, egészségesen áll-e (villaszög, teló, bármi esésre utaló nyom), stb.
Köszönöm szépen mindenkinek a választ, valóban nem olcsók most a 125-ösök, gondolom a B125 jogsi miatt sem, de sajnos 250-est sem nagyon találtam ésszerű áron. Megnézzük holnap ezt az YBR-t, aztán ha nem olyan, amilyennek gondoljuk (már egy romos SR125 megnézésén túlvagyunk), akkor lehet, hogy megnézzük azt a Hondát, bár ebben a kategóriában már 50 000 forintnyi plusz is soknak számít.
[ Szerkesztve ]
-
Czimby
addikt
válasz Topiccsendőr #55491 üzenetére
Az a baj, hogy nem tudhatjuk , hogy használták őket, mert lehet a ybr-t is nyelezték.
Mert meg kell vallanom, amikor én mentem a kis CG vel akkor a gázkar egy kétállású kapcsoló volt.Mondanám, hogy nézelödjönek a 400e körüli ársávban mert ott hatalmas a választék, találni kevesebb futott km-es darabokat stb. Mert ez a 100e ft különbség később könnyen rámegy egy felujításra, és valószínű, hogy a drágább motorok jobb általános állapotban vannak. Kicsi az esély arra, hogy a piac legolcsóbb motorja jó vétel legyen.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #55542 üzenetére
Legjobb tudomásom szerint a motorkerékpárok blokkja is éppen ilyen, hogy viszonylag sok benzin jut az olajba fokozatosan felhigítva azt. Ezért is ilyen rövid a csereperiódus, csupán 6000km a legtöbb motorban, és ezért sem ajánlják a hozzáértők, hogy jobb olajokkal ennél többet menjünk.
-
Archer
őstag
válasz Topiccsendőr #55607 üzenetére
Olvasni elég sok mindent erről, nem nagyon verték nagy dobra anno. Úgy tudom, volt visszahívás, vagyis értesítették a tulajokat és aki bevitte a szervizbe, garanciában megcsinálták (volt hozzá valami "javító készlet", hogy az pontosan mit takart, nem egyértelmű, mindenhol mást írnak). Viszont Hondás szerelő szerint sokan nem vitték vissza, maradhatott a piacon ilyen motor nem egy.
Idézek sportmotorról: "A 2008-asokra volt visszahívási garancia ami a HONDA-HUNGARY nem vert nagy dobra (FŐTENGELY, HENGERTALP-DUGATTYÚ CSERE), a főtengelyen a fogaskereket ami a kuplungkosarat hajtja nem megfelelően edzették és amelyik motort hajtanak a fogak lepattoghatnak. A hengersort és dugattyúkat túl szorosra illesztették ami miatt főleg ha bejáratási időszakban meghajtottak (ÖSSZEKARCOLÓDIK) és, az utána nem kicsi tudja enni az olajat."
Állítólag a 2008 szeptember utáni gyártásúakon már javították ezt (fekete blokkosak, a problémás széria pedig sárgás vagy mittudomén milyen az a szín).[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Topiccsendőr #55617 üzenetére
Majd túrom még a netet, hátha kiderül valami. A 2008-asok (talán pont emiatt) számottevően olcsóbban mennek, mint a 2009 és utániak, állapottól, km-től függetlenül. Ezért érdeklődök már egy ideje a témában, ha egy árban mennének, akkor nincs kérdés, a 2009 és az utániakat kell venni.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #55964 üzenetére
Ott annnyira semmi tapadása nem volt a guminak, hogy azt semmilyen kütyü nem szedte volna össze alólam. Mint írtam, még kb. a nyomáspontjáig sem jutottam a fékkarnak és már ment is ki alólam.
De ezt úgysem fogom tudni bizonyítani, szóval erről mindenki azt hisz, amit akar.
Ahogy mondta a forma a videó végén, a fizikai határokat nem tudja megváltoztatni az ABS Pro sem.A pofára esés is erős túlzás, egy sima lowside elcsúszás volt, amiben a robesz is alig sérült a karcokon felül mindössze egy letört idomtartó fül, egy ledarált fékkar és korményvégsúly és egy lezúzott tükör volt. Még a kabátom/farmerem se sérült meg semennyire, nekem se lett semmi bajom, még csak meg sem ütöttem magam.
A "sima robogoval is" kifejezés sem arra utal, ami a valóság, a kiskerekű, seggen ülős robogón éppen hogy sokkal kevésbé érzi az ember a technikát, mint egy rendes nagymotoron. Robogón sokkal könnyebb "pofára esni".
[ Szerkesztve ]
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #55966 üzenetére
Hagyd...ez a mondat mindent elárul: "A "sima robogoval is" kifejezés sem arra utal, ami a valóság..."
Most már nem is robogó, csak egy "Dongó"...ó istenem, why?!Mosquito34: ez jó lenne, de még forintban is sok éppen az oda kiírt euró összeg...
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #55966 üzenetére
Hát remélem én is. Ahogy azt is, hogy az ABS-eseket sem éri semmi baj pl. a túlzott biztonságérzettől, amit a kütyü ad.
(#55967) Mosquito34: "Részvételi díj: 3990 EUR"
Amúgy erősen tervben van majd a túrázgatás, amint lesz rá keret.(#55968) Daywalker: Látom, nehezen viseled, ha valaki más véleményen van.
-
wolfnet
tag
válasz Topiccsendőr #56106 üzenetére
Persze lehet venni, csak az előre vetíti azt, hogy vásárlás után kis híján a következő út a szerelőhöz vezet átnézésre. Nem tudom hogy mi szakadt el vagy mi ment el, csak azt tudom, hogy ha meg is veszek egy használt mocit amiben zörög valami, mert mondjuk ehhez mérten alkudtam az árból és átnézéssel, szereléssel együtt is megéri megvenni, akkor utána az első út a szerelő.
@fattyu: vehetünk kawát nyugodtan, nem ismerem őket. A tanuló moci volt utoljára kawa az életemben az sem jött be. Tönkrement a kuplung kiemelő szerkezet és 10 húzásból 2x nem emelt ki és akkor nem tudtál egyest kapcsolni. Az oktató válasza erre a kérdésre az volt: "azért ezt a kuplungot egy párszor behúzták már". Mondom magamban persze, de a hornet-ét és a gs500-ét is oszt az meg működik!
@Burt1793: Amúgy szerdán voltam arra fele én is, hogy lehet ilyen rossz utakon motorozni?
[ Szerkesztve ]
Privátban érdeklődj! :)
-
hentes555
senior tag
válasz Topiccsendőr #56197 üzenetére
Nem nagyon értem még ezt a motoros szlenget, a kiskobos kifejezés mit takar?
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
runner 125
nagyúr
válasz Topiccsendőr #56196 üzenetére
Okés, köszi!
Daywalker
Nah oké, de te hard körülmények között nyomod, én viszont totál egyenesben bénáztam el.
A lényeg h qrva sokat kell még tanulnom, nagy hülyeség volt azon gondolkodnom, h kinőttem 2 hónap alatt."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Archer
őstag
válasz Topiccsendőr #56425 üzenetére
A lufit nem jelzőként szántam, egyszerűen, hogy -szerintem- kezdi elérni a korlátait, vagyis ésszerű keretek között (pl. nem 40 millióba kerül egy utcai motor) jelenleg sokkal többet nem tudnak kihozni belőle. Ezért nyúlt a Kawa ehhez a megoldáshoz inkább. A sor4 1000 koncepciót meg gondolom nem akarják félre tenni, ha már egyszer az egyes gyártók 15-20 éve csiszolják a technikát.
Az meg szerintem igen is fontos kérdés, hogy élettartam és üzemkészség terén mire lehet számítani. Mert ha k.rva drága és hamar szét lehet hajtani akkor azért nem a század találmánya. Nyilván 10 évet meg 100e km-t nem kell várni egy ilyentől, az tény.
Turbó ma már nem feltétlenül felső kategória csak az agyon-vissza méretcsökkentett motorokból máshogy nem tudnak "piacképes" teljesítményt kihozni.Van ahol meg létszükséglet a feltöltés (Roots fúvó is akár), a konstrukcióból adódóan.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
#25954560
törölt tag
válasz Topiccsendőr #56447 üzenetére
olcso, gyors, konnyu. on ebbol kettot valaszthat
-
Archer
őstag
válasz Topiccsendőr #56447 üzenetére
Félre ne értsd, nem várok csodákat de a sor4 már bizonyított, az, hogy még megküldik egy kompresszorral is, az még nem. Lehet tenni Weiand-ot is a motor tetejére mondjuk, állat is lesz tőle, egy darabig...
Olcsó konstrukció szerintem a sor2 meg az egy henger, esetleg valami kihegyezetlenebb V2, a sor4 (mondjuk inkább a sportmotor sor4, ahol már magnéziumot és egyéb drága ötvözeteket használnak) már nem az olcsó kategória, persze motor szinten, egy komolyabb autóhoz képest ezek még mindig olcsó tételek.bigdady: ha über aksi kell, akkor Magneti Marelli Lithium vagy zselés Yuasa, amúgy meg szinte mindegy, azért ne a legolcsóbbat, mondjuk Banner Bike Bull, 2-3 év úgyis mindegyik.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #56829 üzenetére
Rettenetesen elcsúfítják a motorokat ezek a praktikus, de igen ocsmány műanyag dobozok. Pedig sajnos nekem is vennem kell valami hasonlót, a GS-en semmi hely nincs még apróságoknak sem....
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
3psilon
aktív tag
válasz Topiccsendőr #56760 üzenetére
Hát megvolt rá az esély, hogy a blokkban van a hiba, szerencsére nem.
A kitekeredett csavar bedarálta a szabadonfutóra erősített lánckereket. Telement az egész fémforgáccsal. Még szerencse, hogy a motor megállt, és nem tudtam tovább menni, így a forgács nem kezdett el keringeni az olajban.
Szerk. a szerelőt nem hibáztattam, pontosan tudtam, hogy nem lát bele a blokkba. Kérdés, megér-e több tízezer forintot szétszedetni a motort vásárlás után?
Egyébként nem fogok bontottat beépíteni, ennyi szívás éppen elég volt.
Nem tudni, mitől lazult ki a csavar. Lehet, hogy buherálták, és bénán szerelték össze, vagy más.
[ Szerkesztve ]
Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #57029 üzenetére
Fentebb linkelt kcsa kolléga egy pdf-et abban benne van az eleje felé a kapcsolási rajz. 3 féle van és csak egyiken van ez a kábel.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Topiccsendőr #57028 üzenetére
Dehogynem, többször teszteltem már a 0-200-at megvan e a 10sec alatt.
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #57033 üzenetére
Ha engem kérdezel akkor te nem azt a vezetéked nézed. Az utolsó kapcs rajzon a comb sw-n a külön vezeték fekete-fehér (nem csak fekete), és az nem oda megy.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
kcsa
veterán
válasz Topiccsendőr #57059 üzenetére
Lehet oktatómotor nem ilyen volt már, fel sem tűnt hogy ilyrn lenne. A napokban mentem 750-es shadow-val, na ott feltűnt a mozgó kormány.
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #57055 üzenetére
Én ezt tapasztaltam. [link]
Úgy nézett ki a csere, hogy 14km út a szervízig, majd hagytuk állni, hogy kihűljön, leszervizelték, és néhány órával (szűk 3 talán) irány haza ugyanennyi út. A legjobban én voltam meglepődve, mennyivel jobban szuperál az új olaj, sosem gondoltam volna, hogy ennyit számít. Korábban végig volt egy minimális zavaró rezonálás a kormányon/lábtartón, nos ez az új olajjal gyakorlatilag teljesen elmúlt. A Motul 7100-al lett végre olyan a motor, amilyennek mindig is szerettem volna, hogy legyen.
És azt sem mondhatjuk, hogy nem volt friss a tapasztalat a régi/új között. Hidd el, nem töltenék bele ilyen drága olajat, ha nem látnám/érezném a hasznát.(#57056) kcsa: Szerencsére át tudtam kérni magam egy Honda CBF400SF-re, hát az a négy hengerével ég és föld volt. Semmi rezonálás, kis huncut karakter, semmi sunyi lefulladás... Azzal utána nagyon jó volt menni.
(#57058) bogyo112: Persze, alapvetően kényelmes (és a többi is stimmel amit zárójelben írtál róla). De azért csak nem véletlen, hogy nekem is a rezgéseivel volt bajom leginkább. Valakit ez zavar, úgy látszik másokat nem.
Hát igen, azt írtam is, hogy harapós az az SV(F) blokk. Én mondjuk pont azt szeretem benne a legjobban. Mondjuk rossz háttal lehet én sem szeretném, azért ránt egy szépet az emberen, ha nem sikerül elég finomra a gázkezelés (pl. kátyú).
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #57069 üzenetére
Köszönöm! Akkor én nem voltam elég agresszív az előbb. Ahhoz képest viszont jó sok rezgés átjut a kormányvégre. Azon mondjuk csodálkoztam is, hogy míg a kis csopperemen az egész blokk szilentekkel volt a vázba fogatva, addig a GS-é mereven felcsavarozva.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #57071 üzenetére
Létezik olyan gumi markolat a kormányvégre, ami a gyárihoz képest észrevehetően csillapítana?
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Topiccsendőr #57073 üzenetére
Köszi. Kettőt és könnyebbet. Majd ràguglizok,hátha van valami neten
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #57073 üzenetére
de ne ugye a palyan futo gepek a lomok, csak olyat szabad venni, ami nem latott palyat (es szerelot sem, mert nem romlik el, meg jo az ugy).
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Topiccsendőr #57082 üzenetére
Bolond lennék ezért fizetni
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Milyen autót vegyek?
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- Opel topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- PlayStation 5
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Philips LCD és LED TV-k
- Automata kávégépek
- További aktív témák...
- Himiway Zebra Step Thru 2023 elektromos fatbike (2000 EUR)
- ÚJ EcoFlow Delta 2 MAX Extra 2kWh LiFePo4 3200W hordozható erőmű védőborítással, kempinghez is
- De'Longhi Dedica EC 685.BK Kávéfőző
- SAMEBIKE MY275 Elektromos Kerékpár 27,5 500W 625Wh
- OPTIDESK - Állítható Magasságú Elektromos Asztal (Garanciális)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest