- DIGI internet
- HBO Max & OD topic
- ASUS routerek
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- XPEnology
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- Synology NAS
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Boci23 #74271 üzenetére
Szvsz ez sötétebb az ideálisnál, melegen is a túl sok üzemanyag tud problémát okozni (és a könnyű hidegindítás is lehet mellette). Légszűrő nincs eltömődve? Ha olyan fajta, érdemes lenne tisztítani. Ami még beugrott, hogy bemelegedve, mikor nem akar indulni, ki kéne kapni a szűrőt ideiglenesen, hátha a több levegővel kicsit jobban indulna. Végső soron vagy kevés levegő, vagy sok üzemanyag, szóval szűrő nem enged át eleget, vagy karbi gond lenne a tippem...
-
#50433536
törölt tag
válasz Boci23 #74526 üzenetére
Ha csak melegen hagyja el az erő, akkor kompresszió baj lehet. Ez úgy jelentkezik, hogy melegen is veszi a fordulatot üresben, lehet pörgetni, de elindulni nem lehet vele. Kompressziómérés, gyűrűzés.
Ha az alapjárat is ingadozik, vagy leáll, akkor főtengely szimmeringnél falsot szív.
-
macilaci78
nagyúr
válasz Boci23 #77530 üzenetére
Motorikusan rendjen rendben először: fojtások kivéve, karburáció, kipufogó.
Ha ez megvan, akkor variálj a variátoron. Nekem Stage 6 variátorom van fent egy BWS robogón, javult a menettulajdonsága, emelkedőn felfelé is fickósabb, síkon a gyorsulása egyenletes, nincs a megtorpanás 30-35 km/h körül, stb.Azt vedd figyelembe, hogy vagy a gyorsulást, vagy a végsebességet lehet kimaxolni. Van olyan variátor, ami mindkettőn javít egy kicsit, de ha gyorsulni akarsz, akkor a végsebességed marad el az elérhető maximumtól, ha pedig nagyobb végsebeséget akarsz, akkor lomhább lesz alacsony sebességen.
A Naruku és a Polini is jó név, majd jönnek a tapasztaltabbak és mondják. Álló, vagy fekvő Minarelli és hosszú, vagy rövid szíjjal?
Ja igen, a variátor mellett a röpsúlyokat is lehet, próbálgatni kell és egy jó minőségű szíj is kell.Az én robogómban a szett új, kb 400 km van benne. Kopnia kell még, a szíj bőven nem fut még ki.
Ja, egyébként itt kérdezném én is, hogy ezzel mit kezdjek? A hézagolóból vegyek ki?Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Topikgazda
válasz Boci23 #77533 üzenetére
Érdemes. Variátoron nem szabad spórolni pláne ha előrelépést akarsz. Választhatod még helyette a stage6 sport pro-t, vagy a malossi multivar-t is. Egy tök gyári robogó is érezhetően dinamikusabb lesz tőle és hanem is sokkal, de legalább egy 5km/h-val a végsebességed is jobb lesz alapból.
A variátorcsere után a következő lépés ha tovább akarsz menni (még mindig nincs hengercsere) egy rezonátor felrakása lenne, ez lökne igazán nagyot a teljesítményen még a gyári hengerrel is. Itt már természetesen a hajtást is hozzá kell hangolni az új csőhöz, és a karburátorral is utána kell menni kicsit, 1-2 számmal nagyobb főfúvóka kell az eredetihez képest.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
-
Topikgazda
válasz Boci23 #77538 üzenetére
Az a baj, hogy igen összetett a dolog. Mármint ha kellő alapossággal állunk neki. Kicsit belemegyek.
Sokan csak úgy tekintenek a rezonátorokra, hogy egyszerűen van olcsóbb és van drágább, és az ár tükrözi a teljesítményüket is. Ez természetesen igaz is, de mégsem ennyire egyszerű. Nem mindegy ugyanis, hogy milyen irányba akarsz elmenni. Vannak rezonátorok amiket kifejezetten az öntöttvas hengerszettekhez terveztek, és vannak amik az alu hengerekhez passzolnak. Természetesen össze lehet cserélni őket, egy alu hengerhez tervezett drága rezonátort is fel lehet rakni egy 50-70-es vashengerhez, de nem fog olyan jó hatásfokkal működni mint ahogy kéne. Míg az öntöttvas hengerekhez tervezett rezonátorok a henger tulajdonságaiból kiindulva az alsó-középső fordulatszám tartományban adják le a legnagyobb teljesítményüket (már amennyire egy rezonátornál lehet relatív kis fordulatszámról beszélni), addig az alu hengerekhez tervezettek magas fordulaton dolgoznak a legjobban. Hiszen az alu hengerek eleve csak nagy fordulaton adják le az erejüket (ami természetesen jóval magasabb mint az öntöttvas hengereké), viszont az alsó-középső fordulatszám tartománnyal ez miatt nem is érdemes ezeknél az egygyűrűs, magas fordulatú hengereknél foglalkozni.
Azt mondom, hogy mind a két hengertípushoz 50 és 60 ezer között már igen jókat lehet kapni. Öntöttvashoz ott van pl a Doppler S3R, vagy a Yasuni Z, vagy a valamivel drágábban a Yasuni R. Mindegyikkel van tapasztalatom. Öntöttvas szettekhez legyen az 50 vagy 70-es, ezek a legjobb csövek! Nincs és nem is lehet hozzájuk venni jobbat! Drágábbat persze lehet, vehetsz 100-120 ezerért is csövet rájuk, de azok már mind alu hengerekhez valók, nem fog jobban menni a motor velük. Sőt, inkább csak rosszabb lesz a teljesítménygörbe. Tehát vashengerhez ezek a legjobbak amiket fönt említettem. Lehet 30-40 környékén is csöveket venni természetesen ha csak arra van keret, de azok nem fognak olyan hatásfokkal dolgozni.Ha a mások oldalt nézzük, az alu hengereket, ott szintén lehet már venni 30-40 környékén csöveket. De egy valamire való cső, mint pl a stage6 sport pro replica szintén 55 környékén mozog. Az alu hengereknél ez a cső már egész jónak számít, komoly hengerszettekkel is szépen tud dolgozni. Viszont itt az a különbség a feljebb részletezett vashengerekhez tervezett csövekkel ellentétben, hogy itt nem áll meg a tudomány. Komoly alu hengerszettekhez van rá mód (és adott esetben érdemes is) ennél jóval drágább csövek megvásárlására is, a csillagos ég a határ. El lehet menni akár 150-200 ezer forintig is, de ez már egy másik világ, és ezek igazán már nem is utcai használatra való robogókhoz készülnek.
Visszakanyarodva tehát, ha maradsz a normál 50-70-es vashengernél, akkor az írásom elején említett 3 cső a legjobb, attól följebb teljesen felesleges gondolkodni (vashengernél már nincs is mibe). Ha drágállod, akkor nézhetünk olcsóbban is valamit, viszont azok nem is fognak úgy muzsikálni. 25-30 ezer alatt meg már nem is ajánlok jó szívvel semmilyen csövet sem.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
macilaci78
nagyúr
válasz Boci23 #78009 üzenetére
Semmi. Az enyém is pörög, majd pár másodperc, nagyon hidegen (télen kint altatva) is max 1 perc alatt lecsendesedik és csak lassan forog a hátsó kerék.
Gondolom, az automata szívató adagol, magasabb a fordulat, a vario pedig sztenderen elkapja. Ha ráülsz és álláshoz nem kell fékezni, akkor semmi gond.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz Boci23 #78032 üzenetére
Az enyém manuális szívatós és mégis csinálja. A legdurvább esetben sem ugrik le sztenderről, de annyira rázkódik az egész, hogy eltáncol 5-10 centit, de egy perc környékén annak is vége volt. Mondjuk ilyenkor már húzom neki sztenderen a féket.
Ha ráültem és akkor is kúszni akart előre, akkor ott a karburátorban volt gondom, de ez üzemmelegen lámpánál jött elő.
Én megfordítottam a sorrendet: először elindítom és amíg felöltözöm (szemüveg le, sisak fel, szemüveg fel, kesztyű fel), addigra kimozogja magát.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
#50433536
törölt tag
válasz Boci23 #81833 üzenetére
A 17-es karbi 70-es hengerhez való. Ennek megfelelően több benzint adagol.
A leírt jelekből ítélve belefullad a benzinbe. ("hirtelen gázadásra fullad. Ha fokozatosan húzom a gázt,akkor néha felgyorsul")A subertűt rakjad vissza az eredeti helyére. Az alapjárati fúvóka valószínüleg jó lesz az 50-es hengerhez is. A főfúvókát viszont cseréld kisebbre... még véletlenül se nagyobbra.
A szívócsonkot is kicserélted nagyobbra?
Egyáltalán miért kellett nagyobb karbi ehhez a hengerhez? Nem várható jelentősebb teljesítmény növekedés, a fogyasztást viszont elviheti. A több teljesítmény kell, akkor az első a nagyobb henger. Utána jöhet a nagyobb karbi és a sportkipufogó. Természetesen a variatort is hozzá kell hangolni.
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz Boci23 #81838 üzenetére
Lehet, hogy a szívócsonk belső átmérője is a 12-es karbihoz van méretezve. Szoktak ilyet csinálni. (Olyan is szokott lenni, hogy eleve nagyobb karbival szerelik a blokkot és csak egy szűkítőt raknak a szívócsonkba.)
Ha a nagyobb karbit hozzá való szívócsonkkal rakod kisebb hengerre, akkor sokkal könnyebb beállítani.
Egyébként, ha veszel rá 70-es hengert, ahhoz adnak megfelelő szívócsonkot is és sokkal jobb lesz minden.
Én a helyedben visszaraknám az eredeti karbit, amíg nem tudok venni 70-es hengert.
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz Boci23 #81843 üzenetére
Csak gondold végig... nagyobb karbi, több üzemanyag. Nem tudja hatékonyan elégetni a sok benzint az 50-es henger és ezért belefullad. Ennek a jeleit írtad le.
Még most is azt mondom, hogy rakjad vissza az eredeti karbit. A nagyobb karbi biztosan megnöveli a fogyasztást és a teljesítmény nem biztos hogy növekedni fog...
Gyűjtsél inkább 70-es henger szettre, azt tuti észreveszed... az egyetlen igazi és látványos tuning a köbcenti növelése. Minden más csak utána jön.
-
energy4ever
addikt
válasz Boci23 #81850 üzenetére
Ha jol beallitod nem lesz gond vele! Erdemes megnezni, hogy az a karbi mas 50-es motorokon gyarilag milyen fuvokavazassal van szerelve. Robbantott abrakon rakeresel pl oem-parts-nal, es megnezed! Ha nem pont ez, de nagyon hasonlo karbi tuti van masik 50-esen. Nyilvan attol hogy masik motoron gyarilag mukodik, nalad ugy nem 100%, de jo kiindulasi alapnak!
Kesobbi tuningnal sem lesz problema vele, amennyiben 80cc alatt marad! -
BLUE TORNADO
senior tag
válasz Boci23 #82221 üzenetére
Alatta nem biztos, hogy fogod látni. A karburátoron nézd meg az úszóházat, hogy nem e benzines. Ugyan így jártam a Piaggio-val. Nem tudtam, hogy miért fogy el pár nap alatt 2-3 liter benya, pedig vagy 3-4 kört tettem meg vele a faluban. Lecseréltem az úszóházat, azóta minden fain újra
Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Boci23 #82427 üzenetére
Jo lenne kideriteni, hogy tenyleg jo-e a tomites a karbinal, tenyleg nem-e elparolog a benzin.
Ha elparolog, akkor utana a nehezkes inditast regi benzincsap is tudja okozni. Letapad a membran benne es berugaskor/inditozaskor keves a vakum hozza hogy kinyisson.
Ilyenkor jol tud jonni csak a hiba kiszuresere egy atlatszo benzincsovet berakni a benzincsap es a karbi koze. Amikor nem indul, akkor ranezve nagyjabol egybol ki lehet szurni par dolgot hogy mivel van gond. -
macilaci78
nagyúr
válasz Boci23 #82433 üzenetére
Nekem új kora óta ilyen a BWS. Van, hogy 30 rúgás is kevés neki. Nem is szoktam az önindítót kínozni.
Azóta már ki lett cserélve a benzincső, karbi felújítva, új benzinpumpa, csak prémium üzemanyag, légszűrő, stb.
A benzincsövem fekete, az idomoktól úgyse látnám, bontani, összerakni meg sokkal tovább tart, mint amennyi idő alatt berúgom.
Télen, nyáron csinálja. Télen még a manuális szívató miatt hisztisebb. Teljes szívatón képes beköpni a gyertyát -10°C fölött.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Boci23 #82433 üzenetére
Uj benzincsap is lehet szar, talalkoztam mar ilyennel(foleg taiwani/RMS). A vakumcso csatalkozast is atnezheted ami a csapra megy, illetve erdemes lenne az atlatszo benzincsoves megoldast a hiba kiszureseig megprobalni.
Szerk: egyebkent a sok rugdosas parositva a nem nyito benzincsappal is tud oltari szivatast csinalni. Mivel rugdosaskor az olajpumpa ugyanugy adagol minimalis olajat, ha nem jut benzin a karbiba, akkor szepen fel lehet tolteni olajjal a sok rugdosassal(de ahhoz mar tenyleg sok kell). Legutobbi ilyennel az uszohazbol ontottem ki az olajat az csoda lett volna ha beindul.
Jellemzoen ilyenkor van az, hogy ha beindul, akkor par percig fustol mint a veszedelem.[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz Boci23 #82435 üzenetére
Lehet, hogy elvinné az önindító is, de ha 2-3 perc rúgdosás kell neki, akkor nincs szívem fél percig indítózni.
nyogo83: foglalkoznék vele, ha rendszeres lenne. 2-5 nap állás után ha pöccre nem is, de 3-5 rúgásra indul. 2-3 hét állás után vagy indul, vagy nem. 1+ hónap után fixen nem indul, csak sokadik rúgásra, de ennyit egy huzamban csak keveset áll egy évben.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!