Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Yany

    addikt

    válasz jaroslav #82637 üzenetére

    Várj, én végig arról beszélek, hogy mit várhatsz, ha 1080p jelet küldesz a monitorra. Ha a VGA-ból a natív felbontást tolod, akkor egy friss oprendszeren már nem nagyon lesz gondod a tartalom felskálázásával, vagyis a Windows/Mac scale factor beállításai szépen teszik a dolgukat a legtöbb szpftver esetében, hiszen nem bittérképes nagyítás zajlik ilyenkor, hanem rendesen nagyobb betűtípust és koordinátarendszerben arányos helyfoglalűást végez az ablak-erőforrások számára, vagyis felhasználóként azt látod, hogy minden szépen arányosan nagyobbodik úgy, hogy közben a vonalak rajzolata gyönyörű szép marad. A legtöbb esetben. Nem olyan rég pl. a Unity, amivel dolgozom, az is pocsékul kezelte a szöveget a UI felületén, de szerencsére már azt is javították. Szóval előfordulnak még elavultabb szoftverek ilyen tekintetben, de legtöbb esetben nem lesz gondod.

    Ha pedig csak a játékokat akarod alacsonyabb felbontásban kitolni, szerintem nem lesz vészes, max. az aliasing hatás lesz brutális egy 43"-os kijelzőn, de ha van módod rá, játék esetén nyugodtan távolabb is ülhetsz a kijelzőtől, ott ez nem bajos. A lényeg: ha teheted mindig natív felbontást alkalmazz, kivéve játék alatt, ahol érthető, ha nem elég erős hozzá a vasad és mivel a fullhd pont 2x-ese a natív felbontás, így nem lesznek púposak a ferde vonalaid, csak a szokásos, egymástól egyenlő távolságra látható lépcsőzetességgel kell megbarátkoznod (aliasing), míg egy nem pont egész számmal osztható felbontás esetén (még jobb scalerek esetén is) felfedezhető a egy kis "jagginess" a vonalakban, vagyis a lépcsőzetes vonalban extra púpokat láthatsz egymástól azonos távolságra. Ezt csak egyfajta elmosással tudja kompenzálni az elektronika (extra adatok híján), amit szintén nem túl nyerő.

    Ennél azért tud szebben kinézni egy MSAA alapú algoritmus, mert ott a megjelenített tartalmon felül a gpu plusz mélységi/szín/temporális adatokkal tud dolgozni. Leginkább az MLAA algoritmushoz hasonlítanám egy scaler viselkedését, ha pl. OSD-ben állítani tudod a képélesítés mértékét nem natív felbontásoknál. Az MLAA tipikusan az a "feature", amit betiltanék minden játékban már driverből, de ez már nagyon off.

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

Új hozzászólás Aktív témák