-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz LZs?! #178798 üzenetére
Elég megbízható és strapabírór motor de...
- Hajlamos az olajfogyasztásra ami egyrészt az elégtelen hűtés miatt tud kialakulni (megégnek a lehúzógyűrűk), a hűtőfolyadékot cserélni kell rendszeresen benne és vétel előtt/után érdemes a radiátort állapotát jobban szemügyre venni (ha sérült, sok lamella elgörbült már akkor cserés) illetve átmosni rendesen.
Ha a tatályban lévő hűtőfolyadék zavaros akkor abban nem volt cserélve a hűtőközeg rendszeresen az tuti.- Elég kényes az benzinminőségre (alacsony kéntartalom) a katalizátora azért ha chcengine van és lambdahibát ír, akkor nem feltétlenül a szonda a hibás (de ez is lehetséges persze), hanem maga a katalizátor halott. Illetve a nem jó minőségű benzin lerakódásokat okoz a hengerben és szelepeken (koksz) amik hatására nem zár rendesen ami kompresszióvesztést okoz, ezért erőtlen lesz a motor és sokat is fog zabálni ha az EGR is megszorul a koksztól.
Na most tőlünk keletre lévő országok sokmindenről híresek de a jó minőségű benzinről pont nem... Nem feltétel deal barker de meg kell nézni a hibakódtárolóját, meg kell hajtani, mert lehet előtted törölték pont és még nem jött vissza a hibakód.#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz slett27 #178814 üzenetére
Hali!
Én még ott tartok, hogy G Astrával csapatod.
Astra J jó irány, csak kicsit nehéz ezért nem megy jól és picit többet eszik mint a hasonló de könnyebb autók. Cserébe nagyon kényelmes (havernak ma hoztunk el egy 1.6i J Astrát), nem szervizigényes és ha mégis kell vmi hozzá olcsó az alkatrész.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz LZs?! #178818 üzenetére
Nem kell félni a gázostól.
A gáz sokkal tisztábban ég, így a kén és koromlerakódás minimális. Az oktánszáma 90-115 között lehet (a bután tartalmától függően), itthon ez jellemzően olyan 100 körül van, tehát gyengébb sem lesz tőle a motor. A kén/korom képződés hiánya miatt tovább marad az olaj megfelelő kenőképességű. Mivel nem kerül benzin a rendszerbe (illetve alig, mert általában az autó indítása benzin üzemről történik és később (kb azonnal amint beindult) vált át gázüzemre), ezért az nem higítja fel az olajat és nem is mossa le a hengerfalról az olajfilmet, így tökéletesebb a kenés. Ez főleg hidegüzemnél fontos, amikor még nem elég meleg a motor és nem párolog el a benzin (negítvum: üzemmelegen nem is hűti a motort, ezért fontos a gázos autóknál, hogy a hűtőkör tökéletesen, jó hatásfokkal üzemeljen. Ennek hiányában megéghet a dugógyűrű és jön a már elmített olajevés.).Sokszor esik szó a gázos autóknál a (szívó)szelepek beégéséről és javasolják az utólagos szelepolajozó beépítését. Ma már ez konstrukciós okok miatt elavult, nem élő probléma, így nem kell tőle tartani (se beépíteni semmit külön).
Régen azért kellett ólom a benzinbe, hogy a szívószelepek kenését ellása (ún. másodlagos kenési szerep, azaz ahova nem jut el a motorolaj) de már régen csak ólommentes benzin van, ennek megfelően tervezett konstrukciójú motorokkal.
Viszont a gáz égéshője magasabb mint a benziné (kb 100-150 fokkal annak összetételétől függően), így a szelepek nagyobb hőterhelésnek vannak kitéve mint a tervezett (már ha nem gyári gázos az autó), ezért annak hőtágulása nagyobb lesz emiatt javasolt a gyakoribb szelephézag ellenőrzés (és ha szükséges az utánállítása).Igen plusz a nyomsápróbás vizsga de az nem kell sűrűn, illetve sok mélygarázsba már le lehet állni LPG-s autóval is.
A manuális nálam előny, sok költésgtől meg tud óvni de nyiván kényelmesebb egy automata.
mod:
Richard!: Nézd meg mennyibe kerül az alaktrész a Subarumhoz, ahhoz képest a J-hez diszkontáron van minden.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz batai15 #178847 üzenetére
Gázos Honda Legend-el van tapasztalat, ott elég jól muzsikált a rendszer, illetve volt egy Clio III is igaz az gyári gázos volt. Sok függ a rendszertől és magától a motortól is én nem törnék pálcát felette egyértelműen. Arról nem is beszélve, hogy nem kötelező használnia a gázos rendszert...
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Akkor Camry vagy Mondeo Hybrid?
mod:
diegho: Az a baj, hogy az EU-n belül csak nálunk van, a legközelebb az oroszoknál van 2.4 GDI Sorento ha jól tudom.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Tom1939 #178985 üzenetére
Nem hiszem, részterhelésen biztosan kevesebbet eszik a turbós motor a nagyobb hatásfok miatt (legalábbis papíron biztos). Olcsóbban gyártható a szívó (olcsóbban is adhatja így a gyártó), vagy esetleg kevesebb a károsanyag kibocsátása inkább az állhat mögötte.
Pont most néztem, az Impreza kombinál (Levorg) most vezette ki a Subaru az 1.6 turbós motort és helyére a 2.0i szívó jött.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz gaborbol #179180 üzenetére
Egy olyat én is elfogadnék.
Azzal a 2.5i motorral (FB25) a legjobb választás. A 2.0i (FB20) hajlamos az olajat csipegetni de a 2.5i nem. A cvt váltója saját fejlesztés, sok infó még nincs róla tartósság tekintetében de mivel a meglévőt fejlesztették tovább sztem nem is lesz vele gond. A vezérlés láncos, arra sem kell költeni (elivelg élettartamra szól a lánc de azért olyan 200k km környékén érdemes ránézni).
2014-ben kapott egy kis frissítést a motor, picit könnyebb lett maga a blokk és pár dolgot átterveztek benne (pl hengerfej), megnövelték a kompresszióját és a kipufogó rendszren is változtattak (az is könnyebb lett).Gyárilag 0W20-as olajjal jön, érdemes tartani ezt a viszkozitást, nagyon max 5W30 de erősen javasolt a 0W20-nál maradni (amúgy az FB20-aknál is ebből van a gond leginkább, hogy nem 0W20-al üzemeltetik).
Az eyesight elég pöpec, nagyon fejlett látszik, hogy sok pénzt/munkaórát beleöltek. A független teszteken is a legjobak között van az egész iparban.
Ami a Lega ellen szól(hat) az egyben az egyik fő előnye is (lehet): az awd. Ha nem olyan helyen laksz ahol szükség van az állandó összkerékre csak feleslegesen cipeled a súlyát, plusz hajtási veszteséget okoz a rendszer ami a bezinfogyasztáson is meglátszik.
Jó autó de ha városba járkálós kell akkor Camry HSD-t néznék inkább, a Mazda 6 is jó de a rozsdásodási hajlam miatt én dobnám (pedig tetszik és műszakilag is nagyon jó).
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz gaborbol #179185 üzenetére
Hogy jön össze az évi 12k km? Ha nyáron sokat megy az ember és télen keveset (nálam pl nem ritka, hogy 4-6 hetet is áll a garázsban télen a kocsi, ezért nem lett HSD-m végül). Az akksi nem bírja ha sokáig áll (önkisülés), konkrétan a Toyota megvonaj az akksi garit ha 30 napnál többet áll a kocsi (legalábbis itt az EU-ban).
Legacy meg az Accord jó irány, ha nem kell hibrid.
110 km/h, nem karmolod le az arcod? Mikor a szomszéd városba "ugrottunk" át ami laza 550 km vt csak oda és döcögj 110-el... Azt hittem soha nem érünk oda, így is 118-ra lőtt tempomattal mentünk (kintiek mondták, hogy az még belefér de a 120-ért már kiszednek).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz gaborbol #179191 üzenetére
Akkor a hsd is játékban maradhat csak, hogy nehezebb legyen a döntés.
Élőben már megnézted a delikvenseket? Nekem tetszik ez az új Legacy (itthon is van egy pont), érdemes megnézned közelebbről.
Ott nincs ennyi frusztrált embern mint itt, az igaz.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz gaborbol #179223 üzenetére
Kis pénz kis foci. Nekem is full fapad az Impreza, bár a Jazz után így is óriási előrelépés.
Ez már nagyon jól felszerelt PZEV, ez azért merőben más mint a fapados Legacy, ha nem nagy kitérő akkor nézd meg élőben is (vagy bérelj, ha az egyszerűbb). A világos belső elég kényes, noha képen jól mutat de használhatóságát tekintve nem annyira... Elég kényes, az enyém ugyanilyen világos belsős (bár ez enyémnél ez nem egy választható opció volt, a világos fényezéshez alapból világos belső társul).
Érdemes végigpróbálnod az összes kiszemelt autót, én pl anno G8 Civicet akartam de pont egy ilyen próba után engedtem el a dolgot... Szóval nem szabad fotelből autót venni, ki kell próbálni.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz gzbotii #179241 üzenetére
Fizikailag lehet mert csak világít az IMA hiba miatt a visszajelző, de nem tilt le. Viszont nem érdemes így használni, mert felettébb veszélyes is tud lenni. Az akkupakk így hol besegít, hol visszafog. Ha éppen visszafog akkor nem csak a 20kW-os teljesítményének a kiesésével kell számolni, hanem ilyenkor a leeső feszültség miatt automatikus elkezdi a kényszertöltést (az elektronika ugye 20-80% között próbálja tartani a töltöttséget állandóan, mert így a legtartósabb az akksi) a benzinmotor, ami ugye megint -20kW. Na most egy amúgy sem erős autónál kiesik 40kW pl előzés közben, az meg tudja viccelni az embert azért...
De itt van róla egy jó leírás:[link]
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz pècsimunkás #179420 üzenetére
Pont azért, még érdemi árat kapsz érte. Kevés a méter benne, gari van rá bőven. Persze csak ha belefér, meg nézd meg előbb élőben is.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterDeeJay #179577 üzenetére
Gratula! Ez még nekem is kéne (manuális váltóval).
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Coyot #179593 üzenetére
Egyetértek veled , sőt 18 év használatnál hamarabb autótól még nem váltam meg soha (a Skoda 19 évig húzta nálam a Fiat 18-ig) és azok sem a roncstelepre mentek, hanem tovább lettek értékesítve.
Az a baj ezzel, hogy az átlagmagyar mentalitással nehéz öszeegyeztetni. Sokan 1 vagy inkább 2 nagyságrenddel drágábban fenntartható autóval járnak, mint amit megengedhetnének maguknak.
Van egy 6-os Passatunk, nem mai darab, méter is van benne rendesen és a sok városozástól lekokszolódott az EGR, megrekedt nyitott állásban és telenyomta a DPF-et: cserés mind a kettő (előtte még megfutottuk a dpf savas tisztítását de 1 hét után újra tele lett agyatyánka szűrő, ekkor derült ki, hogy az EGR a ludas). Ez egy laza 500k-s kör volt, amit nem csak, hogy sok magyar nem engedhet meg magának de ha telne is rá, akkor is inkább ledugózza az egr-t a 'csába és vígan kormolva tovarobog. Ez kb a jéghegy csúcsa, mert akkor még nem cseréltünk turbót (lassan érik), nem újítottuk fel a dsg (lassan érik), még DMF-t sem cseréltünk benne, arról nem is beszélve, hogy ha beszarik az üzemanyagellátási rendszer... Na akkor mi is.Szóval elméletben működik de a gyakorlat ellenben mást mutat itthon sajnos... Nem véletlen, hogy szmogriadókor már ki van tiltva az összes dízel Euro5-ös autó is Budapestről (tehát a B6-osunk is).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Coyot #179610 üzenetére
Tartsd meg. Nagy, jó minőségű, ismert előéletű, olcsón fenntartható... Én is cseréltem volna de amibe szívesen átülnék és előrelépés lenne az kb dupla áron van a mostanihoz képest. Nálunk is B5.5-öt váltott a B6 de nekem hiányzik a régebbi. Kényelmesebb volt és a ugyan ebben több az extra de azokat kb soha nem használom.
Dare2Live: Igen, pont a hobbis kitétel miatt vettem többért autót mint a 6 havi költségkeretem. De ökölszabálynak megtestzi, ahogy írod.
8th : Tipikus... Erre mondja, az öregem, hogy "a saját hülyeségétől nem lehet megmenteni senkit".
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Dare2Live #179689 üzenetére
Szvsz pont a CO2 kvóta miatt jobb esteben csak stangálás de reálisabb, hogy nőni fognak az árak a használtpiacon a jövőben.
Most, hogy írtad a 120gr/km CO2 átlagot kíváncsiságból körbenéztem a saját házunk táján, hogyan állunk ezzel: 196, 213, és 128 gr/km. Nem éppen jól...
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Richard! #179732 üzenetére
Euro6-ot nem piszkálják, azok túl új autók. Sztem is előbb esnek ki a játékból az Euro4 benzinesek mint az Euro6 dízel.
Bár itthon nem kell emiatt aggódni egy jó darabig, a gépjárműállomyán átlagkorát tekintve aligha lépik meg a közeljövőben. És ha meglépik? Hányszor van egy évben szmogriadó?#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz kisza25 #179737 üzenetére
Itthon nem jelelölik külön a 6d tempet, egységesen Euro6-ot kap (ha jól rémlik az a 15-ös kategória).
Amúgy az Euro4/5 lehet egyszerre lesznek kitiltva benzinesből mert a jelen szabályozás a CO2-t nézi, márpedig a Euro4 és 5-nél a CO2 kibocsátás nem, csak a nitrogén kibocsátási rész szigorodott.
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Gaming asztal Rapture Gaming Desk AURORA 300 fekete
- Philips Airfryer XXL HD9650/90 Forrólevegős sütő
- Parkside akkus multicsiszoló (PMSA 20-Li A1) - érvényes garanciával
- iENYRID Aokda A1 (Új) elektromos roller eladó
- Honda Accord - 2009/04. havi - 2.2 dízel - 150LE magyarországi - 265 ezer km, 2025/02.-ig műszaki
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen