- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Ömlenek a fiatalok a Facebookra
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cheesy
őstag
Készül(t) a karácsonyi pulyka
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
Nem látok PSA topikot, csak Renaultosat.
2003 Citroen Xsara Picasso gyári távirányítós kulcsán megmurdeltek a gombok, főleg a nagy "nyitás" gomb. Ideiglenesen sikerült megpatkolni, de kb. egy évet bírt. Elektronikával, tollal nincs gond, csak egy ilyen kulcsház kellene.
Honnét érdemes? Gyári megoldás kb. 20-25k.www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
Köszi skacok, a vaterásokat megnéztem, egy a bibi, hogy ez összepattintós, nem csavaros. Holnap majd megnézem mi is van benne, mert valahogy a helyén kell tartani a kulcstollat is, azt meg lehet hogy gyárilag egy műanyag elemmel oldották meg, ezek a vaterások meg egy átmenőcsavarral oldják meg.
Itt írja is egy fickó, hogy nem jó '03-as Picassohoz. (4. hsz.)
[ Szerkesztve ]
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
Beírom ide, hátha segítség másnak is.
Autókulcs.hu, innen rendeltem egy ilyen kulcsot a '03 Citroen Xsara Picassohoz. Jövő héten szerintem érkezik és kiderül át lehet-e költöztetni a régi kulcsházból a dolgokat.
Írtam nekik egy e-mailt a kérdésemmel, másnap válaszoltak is, hogy milyen kulcsot kell rendelnem. Paypallal is lehet fizetni (én is azt használtam).www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
Ezt a szövegedet nem értem. A BMW mitől lenne jobb?
Termékeink NEM tartalmaznak gyári logót!
A felhasznált logók és márkanevek az illető cégek tulajdona, az oldalon való felhasználásuk csak a beazonosítást szolgálják! A szerzői jog továbbra is a jogtulajdonosokat illeti.www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
Hát még nem volt szerencsém(?) vitába kerülni a francia VS összes többi autó témában... Tudom, hogy létezik olyan, hogy franciaautó gyűlölet, de ezt én inkább amolyan luxus dolognak tartom egy olyan országban, ahol az ember örül, ha van autója; bár ezek szerint nagyon soknak telik drágán mért prémuimmárkákra. Így inkább nem is foglalkozok a dologgal.
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
válasz bitpork #71916 üzenetére
Hozzáteszem, 1993 óta Citroenek a családi autók, kezdtünk egy citromsárga Citroen ZX Reflex-el (mint egy régi Astra, csak az eleje szögletesebb, a hátulja, főleg a hátsó lámpák kialakítása hasonlít), szegénynek annyi baja volt 10 év alatt, hogy egy esős nap után pöstön sikerült egy félig nyitott aknát eltalálnia apámnak és kicsit meghajlott a féltengely. Csere, no problem, csak drága pénz volt. A generátor gyárilag mintha alulméretezett lett volna, egyedül ezzel volt gondunk.
2003-ban az előzőt beszámítva került hozzánk a Xsara Picasso, mondanom se kell, hogy a "meeekkoraaa űrhajó" feeling volt utána egy darabig, aztán megszokja az ember. Nekem 2002 óta van jogsim, így vezettem mind a két autót, mégsem tudom ennyi év után se megszokni az analóg műszerek teljes hiányát az autóban. Minden digitális, ráadásul középre tolva. Az autóban jelenleg 99460 km van, 10,5 év alatt, köszönhető ez annak, hogy szülők 6 éve elváltak, így anyám használja javarészt munkába járni napi 2x11km-t. De én is elviszem 1-1 debreceni útra, vagy ahogy idén ősszel is, egy tokaji pihenésre a barátokkal, ahol jól jött a tágas belső tér és a nagy csomagtér.Ugyan szokták rám mondani, hogy olyanokat hallok meg, amit felesleges, de én nem szeretek idegen, nekem nem tetsző zajt hallani egy autóban, főleg ha nem tudom mi okozza, de az alábbiak a tapasztalataim a 2003-as évjáratú 1.6 8V Citroen Xsara Picassoval (Elit felszereltség) így 10 év és kb. 45.000 általam beletett km után (az autó fűtetlen, de zárt garázsban alszik mióta megvan):
- digitális kijelzőt napszemüvegben nappal, ha ráadom a világítást (olyankor halványít kicsit), maxra állított erősséggel sem mindig látni, hátulról tűző nap esetén sehogy. Ez egy ilyen büntetésekre kihegyezett országban veszélyes...
- ugyan egy tényleg megbízható motor van benne, de a 8 szelep nem ad neki sok esélyt kiteljesedni (95LE asszem), lomha az autó, megkockáztatom, hogy 16 szelepes, erősebb motorral kevesebbet is fogyasztana, nem kellene szerencsétlennek ekkora homlokfelülettel annyit erőlködnie
- a (mű?)bőrkormány ilyen megkímélt használat mellett is simára kopott és mállik(!)
- konstans, háttérben megbúvó aggódó gondolat az elektromos problémákról hallott történetek miatt (autópályán leállt az autó, lekapcsolnak a fények, stb.)
- tavaly kipufogót kellett hagasztani, mert a hátsó dob rohadni kezdett
- fura (de jó is ), de nem tudok több negatívumot mondani, tágas, jól használható családi egyterűÉs igen, 9 év után jött elő az első elektronikus probléma. Tünet: este megyek vele országúton, és egy pillanatra lekapcsol a műszerfalvilágítás és a fényszóró. Utána fél évig semmi, jön a tél. Az index bajuszkapcsolója lenyomva (balra indexelésnél) egyszer csak abbahagyja az indexelést. Kicsit rányomok, folytatja. Anyám használja az autót, erről nem szólt, engem roppantul bosszant, mert ez veszélyes is tud lenni. Ez odáig fajul tavaszra, hogy (alattam természetesen) lekapcsol a világítás megint és vissza, ahogy araszolok a sorban a városban este. (Azóta egyszerm ár láttam ilyet egy másik Xsara Picassonál is, ahogy ment előttem és ugyanez a tünet.) Ezek után balra indexelésnél rendszeresen megáll az indexelés jelzése.
Egyértelmű, hogy kontakthiba, elegem lett, nézzünk egy bajuszkapcsolót.
Unix, 26.000 HUF (-46% kedvezménnyel...), ez egy kocka-csatlakozóban végződő bajusz. Szerelő azt mondja, ez nem jó hozzá, mert légzsákos, itt az egész közép-kormány-agyat kell cserélni, ez kb. 70.000 HUF. Fasza, visszaviszem Unixhoz a kapcsolót, pénz nincs vissza, egye fene, levásároltam.
Anyám egyik kollégáján keresztül talált egy srácot, aki autóelektronikára specializálódott, ő MEGJAVÍTOTTA az alkatrészt, azóta működik minden tökéletesen.
Nekem végig egyértelmű volt, hogy kontakthiba (mégis csak az egyik legtöbbet használt kapcsoló, kikophat), de ez jó, hogy van aki javítani is tudja, így párezer HUFból megoldódott a probléma. A világítást is lekapcsolhatta, mert egy kapcsoló vezérli azt is.Általam érezni/hallani vélt tünetek:
- darabos a szervó, kanyarodásnál érezni (szerelő legutóbb a szervószivattyú cserét javasolta, nem tudom, hogy ez megoldja-e a dolgot, én régóta érzem már ezt a kormányon)
- városban hallható, országúton a nagyobb sebesség miatt nem: gázelvétel és rá gázadás és egy koppanó hang hátul-középről
- váltókulisszában a váltórúd nincs rendesen középre pozícionálva, 3.-ba váltásnál (főleg 2.-ból), ha nem tart rá az ember, a rúd nekikoppan a kulisszának, szerintem ez sem egészséges. Ez csak engem zavar, a gazdáját nem.
- a bőr váltószoknya anyaga ennyi használat után eltöredezett
- nem tudom mi szerint áll vissza mindig automata klímára a vezérlés, ha kikapcsolt klímával állítjuk le, én még indításnál is kikapcsolom a klímát, átállítom A/C-ről sima ventilátorrawww.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
Ennek mi történhetett a belső ajtókárpit (műbőr?) felületeivel, mitől gyűröttek? Elengedte a ragasztás? Újrakárpitozták valamiért, de szarul?
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
Jövő héten autót kéne venni. Szolnok és környéke. Az évi futásteljesítmény nem indokolja a dízelt, de nincs kizárva a lehetőség. 1m körül nézelődünk.
Az alábbiakat találtam érdemlegesnek:
AUDI A4 1.6 Business
NISSAN ALMERA 1.5 Comfort P4
PEUGEOT 406 1.8 Riviera
SKODA OCTAVIA 1.9 TDi Classic
OPEL VECTRA C 1.8 Elegancewww.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
válasz neduddki #81546 üzenetére
Delta Search? Ezt most hogy kéne értenem? Vagy mire utalsz?
Az Audi tulaját nem sikerült elérni.
Az Opel vectra C tulajjal kedd 16:30-kor találkozok. Hangja és előadásmódja alapján szimpatikus, kisebb autóra váltana, nem használta ki. 1.8-as motor, érthető Spritmonitor szerint is megkajál 7-8 liter között. A Peugeot 406 Peugeot kereskedésben áll, természetesen állítják, hogy végig ott szervizelt, egytulajos, stb stb. Kedd reggel kiderül.www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
A Vectra esetében a 240.000km futásteljesítmény (12 évre lebontva teljesen átlagos...) után mennyi lehet még a motorban, ha gondos gazdája lesz?
Kulcsszavak: tervezett elavulás, motor anyagminősége[ Szerkesztve ]
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
Tegnap 20:00-kor még fent volt a hirdetés. Ma délután nézném, erre... De nem szólt még a fickó, hogy a holnapi találka nem aktuális. De le van mentve a hirdetés pdf-be és ki is van nyomtatva.
[ Szerkesztve ]
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
Mai nap termése:
Opel Vectra C 1.8 Elegance
Sajnos túlságosan beleéltem magamat, nagyon sokat gondoltam ma az autóra, milyen lesz majd élőben. Atyámmal mentünk autót vadászni, mert most itthon van egy hétig. Kb. 10 perccel előbb érkeztünk. Meglátom az autót, hogy ott parkol a megadott helyen, már megy is felfele a pulzus, kiszállunk, körbenézzük és hervad lefele a mosoly. Elöl-hátul zúzott a lökös, nem baj javítható... Oldalt apróbb karcolások, mind a 4 alufelni lepadkázva csúnyán, a hátsó antenna gumi része mintha szétmaródott volna, ajtók élein kopásnyomok. Ez az autó keményen használva volt. Megérkezik a tulaj, jól situált fiatal srác, kinyitja a motorháztetőt... homorú a klímahűtő (a vízhűtő előtti vékonyabb hűtő). Hát ezt mi lelte? Nyúl. Hátul nekimentek. Ő a második tulaj, pesti autó volt. Jaj. Belül még érződik a prámiumérzet, de a váltógomb foszlik... Nézegettük még aztán megköszöntük a lehetőséget. Azért annyi kívánságom volt, hogy előbb ő induljon el, legalább halljam az autót. 10mp köszörülés... fél percig nagyon-nagyon ingó alapjárat... kékes (olajos) füst... mindez egy sportkipufogóvégből. Kiderült, hogy tegnap nem ő vette le a hirdetést, hanem csak lejárt, de mondtuk neki, hogy nyugodtan visszarakhatja. Az autó egyébként tagja valami Sigma Vectra Clubnak is, ott volt rajta a matrica, mondta, hogy regisztráljak a fórumon, ott van az elmúlt 1,5 év története... Köszönöm, de nem. Fáj is a szívemPeugeot 406 1.8 Riviera
Őszintén szólva neki adtam a legkevesebb esélyt úgy, hogy anyum munkahelye kb. a Peugeot szalonnal szemben van, a Citroenünket is szervizelték már, ismer onnan jópár arcot és már ajánlották nekünk ezt az atutót, ami minden nap ki van állítva a szalon elé. Egy tulaj, végig itt szervizelve ő árulja,.
Számomra megdöbbentő volt látni, hogy mennyire egyben van az autó. Jó, a bal hátsó ajtón van egy kis horpadás, orvosoljuk. Kértük az úriembert, hogy indítsa be. Megtette, pöcc röff, rendkívül kultúráltan jár a motor, bár hallani valami oda nem való, esetleg csapágyból adódó zörejt. Belül finom, nem kopott, se a pedál, se a kormány, se a váltó... Kellemes benyomás. Ahogy csak tudtam alánéztem, nincs rohadás, a lengéscsillapítók nem tűnnek réginek. Most áll 180k-n a mutató, a motorra van ragasztva egy emlékeztető matrica, hogy 240k-nál vezérműszíj csere esedékes. Motortér tiszta, nincs kimosva, a blokk alsó részén van egy kis olajsár, de nem friss.Szerk:
Mivel már 17:00-17:30 körül volt, így már csak 2 autókereskedésbe néztünk be, csak hogy ne hagyjuk ki a kereskedéseket se. Még annyi romot... Elképesztő.Amit nem néztünk az autóknál, mert úgyis csere: gumi, apróbb műanyag elemek. Bele van kalkulálva az, hogy költve lesz az autóra, el is visszük vétel előtt műhelybe átnézetni. Állapotot néztünk, nem évjáratot, ezért nem is említettem, 2000-es évek eleji autókról beszélünk.
Idáig a Peugeot a nyerő, de holnap vár ránk egy NISSAN ALMERA 1.5 Comfort P4 és egy AUDI A4 1.6 Business. Utóbbit kb. annyira várom, mint az Opelt.
Most pedig jöhetnek a kések, mert tetszik egy francia
(Bár 1993 óta Citroenjeink vannak... )[ Szerkesztve ]
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
Sorry, elfelejtettem linkelni, ez volt az igen.
Közben elolvastam a TC-s tesztet is, nem hangzik rosszul, a hátsó kurblis ablakot nem is néztem
Szerintem valami ízléses könnyűfém papucsok jót is tennének neki. Úgy is új gumi kell majd rá...
[ Szerkesztve ]
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
Ezt most találtam.
Adunk még egy esélyt lehet A plüssállat a hátsó ablakban talán esélyt ad arra, hogy nem versenyre használták.Talán még ez... Mondjuk ennél feltűnő a kevés km. Bár a 2003-as Picassonk is most lett 100.000km-es...
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
Kicsit tönkre kellett tegyem az egyik képet, hogy látszódjon amit mutatni szeretnék:
Ez az egy komolyabb sérülés van rajta, egy horpadás, de a festékréteg nem repedt meg, nincs korrózió.
Mennyiért lakatolják ki és festik kb?neduddki:
Nehéz értelmeznem mit akarsz mondani, de ha ez motorkód, akkor arra vonatkozott a kérdésed, hogy miért nem 1,9-es, ami erősebb?[ Szerkesztve ]
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
válasz neduddki #81792 üzenetére
Háát... én alapvetően a tuningot hagynám a legkésőbbre. Úgy állok hozzá, hogy felőlem leállhat a motor menetközben, elmehet a világítás, leállhat a hűtés/fűtés, de meg tudjak állni bármikor és a futómű, gumik és a fék az legyen rendben.
Kell 1-2 halálközeli élmény az embernek saját tapasztalatként és rájön. Ha nem éli túl, akkor sohawww.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
válasz neduddki #81798 üzenetére
Te hoztad fel példaként, gondolom mert mutatni akartál valamit.
Ha itt azt akartad kiemelni, hogy 1 misit költött a kb. 1 misit vagy kevesebbet érő autójára, arra mit mondjak? Nem értem mit kellett volna benne érzékelnem? Feltételezem a jóindulatú iránymutatás vezérelt és nem az arra való rámutatás, hogy egy francia autóra az árának megfelelő összeget pluszban rá kell költeni, hogy legyen belőle valami...www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
válasz neduddki #81800 üzenetére
Aha, látom már, mi a hiba. #81548
Asszem ezt a hsz-ed egy pont olyan pillanatomban olvastam, amikor nem volt kedvem kibogozni mit rejtőjenősködtél össze. My bad.
Ez itt egy autós topic, tudom, hogy addig amíg nincs itt a kezemben az autó kulcsa, kár még feleennyire beleélnem magam, márpedig ezt nem sikerült megállnom Szaktopikot (Peugeot topik) keresni addig nem is ötlött fel bennem, megvallom őszintén.
Az is lehet, hogy más márka lesz, ki tudja mit hoz a holnap?www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
Most beszéltem a szerelő kontakttal a Peugeot szalonból, mondott egy két részletet:
- név (akié az autó)
- idős úr, tatás vezetési stílus, valóban egyetlen tulaj
- legutóbb cserélve: vízszivattyú, vezérlés (tegnap náztem a 406-hoz vezérműszíj készletet, abban van új vízszivattyú is. Ezek szerint már volt egyszer cserélve vezérműszíj? Annak mennyi a csereperiódusa? Ez pozitív dolog lenne)
- valós 181k kmMa délután megnézzük az A4-est, de az nagyobb lutrinak tűnik már ezek után.
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
AUDI A4 1.6 Business
Megérkezünk. Csendes, nyugodt környék, "angol" sorházak, lehajtós pincegarázsokkal. Rendes ház, perzsamacska. Jól szituált őszes hajú úriember, köszönünk, akkor ő elő is állna az autóval.
Nyílik a garázsajtó odalent, mi az utcaszinten várakozunk. Indul: pöcc-röff, gyönyörűen jár, szebben mint a Pug, ebben nincs az a halk csapágyas zaj. Előtűnik a félhomályból, nekünk meg leesik az állunk. Nagyon szép az állapota, mögötte azért látszik a családi Audinak az orra, az kicsit újabb
Jár a motor, elkezdünk keringeni, mint a lepkék. Nézegetem, atyámnak felnyitja az úr a motorháztetőt. Hátulról nekitolattak vonóhoroggal, ott van egy kis sérülés, látszik, hogy ráecseteltek. A rendszámtábla feletti világítós elem két szélén, ahol megáll cseppekben a víz, van egy kis javítás, ecsetelve. Egy-két karc itt-ott, bal első ajtón egy enyhe hupli, semmi olyan amit ne lehetne orvosolni. Hengerfej most lett felújítva (a gumitömítés amiben a szelepszárak mozognak - atyám a gépész, ő értette, én nem - idővel felkeményedik és nem zár teljesen, ezt cserélni szokták kb. 100k km-ként. Tavaly novemberben volt műszakin. Gyári állapotú az autó. Motortere tiszta, de nem az az "eladásra mosott". Alánézek az első sárvédőívnek, előtűnik a 4 lengókaros felfüggesztés, patyolat. Apám alánézett, sehol rozsda.
Menjünk egy kört. A tulaj vezet, teszünk egy 2-3 km-es kört, az ország vidékére jellemző utakon. Csend, nyugalom. Semmi nyössz, semmi zörr. Kazettás gyári fejegység, a potmétert javítani kell. Említésre sem érdemes. Jobb hátul ültem, nem az az óriás hátsó lábtér, de akár el is lehet férni. Az első ülések sínje picit rozsdapöttyös, nehezen akad be, ha hátracsúsztatja az ember (jobb elsőt), jelentéktelen probléma. Működik minden. Tulajban szimpatikus, hogy nem nyálazza az autót, de beszálláskor majdnem megkérdeztük, hogy cipőt levegyük? Patyolat belülről. A műanyagokon itt-ott látszik az idő, de 14 év alatt mit vár az ember. Látszik, hogy gondos gazdája volt az autónak.
Alszunk rá egyet, holnap megpróbáljuk szerelőhöz elcsábítani, de sejtjük az eredményt.
Örülök, hogy nem álltunk meg a Peugeotnál, apám holnap azért tisztességből tesz azzal is egy kört, hogy na azért mégis. De úgy néz ki holnap délután lesz egy újabb tagja a családnakwww.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
válasz AMD Power #81849 üzenetére
Állítólag csak útban van. A fickónak van egy céges autó amivel jár, Passat kombi, a feleségét nem tudom, de ott volt az 1 autó széles garázsban egy másik audi is, gondolom az a családi autó. Két 20 év körüli fia van, néha azok használták.
A gumik jó állapotúak ugyan, de a végén feltűnt, hogy a jobb hátsó szálszakadásos (ki hupli a gumin), de ugye előregszik ha egy helyben áll, gumit meg úgy is cserélni kell majd, így nem tényező.www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
válasz Bdanyy #81854 üzenetére
Hát, ezt atyám is említette, hogy a szerelő ismerőse mondta neki, hogy ebben van olyan, de lehurrogtam, hogy az csak a dízelekben van. Igazad van, ezek szerint a benzinesben is.
Ha jól tudom, akkor onnan lehet érezni, hogy megy tönkre, hogy leállítás után még ránt egy picit az autó. Valami ilyesmi rémlik, hogy olvastam. Erre nem tértünk ki, benne van a kalapban.Alku lesz, persze, annak hagyománya van
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
válasz Dany007 #81876 üzenetére
Pesten vagyok, targyalas, szunet, telefonon meg konnyebb ekezet nelkul, bocsi.
Elobb hivott atyam, kerdezi hogy aludtam, mondom nyugtalanul, tegnap mar neztem kettostomegut ar miatt a neten, sachs-t. Kb ennyire szamitottam, de az sem elhanyagolhato a teny, hogy a leggyengebb motor es nyomatek, nem hiszem hogy tul sok fajta kettomegut alkalmaznanak, teljesitmeny szerint. Ha viszont olyan van benne amit az erosebb nyomatekosabb dizelekbe is beleraknak, akkor ebben kevesbe valoszinu, hogy hamar tonkremegy. Ez az en meglatasom, ha meg majd baja lesz ugyis megirom a tapasztalataimat, legfeljebb neduddki visit es rohog majd rajta.Ugyhogy sokkarikaval almodott fater is, szerintem mire hazaerek lesz vagy 18:00 korul (15:30-16:00 korul vegzek, pont at kell verekednem magam a csucson a III ker-bol), remelem lesz egy utunk az autohoz kivancsi vagyok ra tudja-e venni a tulajt hogy jojjon at szolnokra es nezessuk meg a szerelonkkel, ugyanis neki sajat audi specialista szereloje van akihez szokta vinni. Mar varom a delutant...
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
válasz AMD Power #81882 üzenetére
Irtam, hogy tisztaban vagyunk vele, kb 250k km-kent szoktak cserelni azt olvastam. De mivel tudom hogy mi hogy vezetunk, alattunk hosszu ideig fogja birni. Kb 2-300k-val szamoltunk, amit LEHET hogy majd a kivalasztott autora kell kolteni. Nem taplalok hiu abrandokat egy hibatlan 14 eves autorol.
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
válasz neduddki #81884 üzenetére
Errol a kivaltorol van valami leiras ami igazolja, hogy a hajtaslancban nem okoz semmi karosodast hosszu tavon? Azaz minek tesznek bele kettomegut ha a nelkul is ugyanazt tudja? Nem rezgescsokkento szerepe van? Ha kivaltod egy nem kettomegure akkor nem kozvetit karos rezgeseket? Jo mondjuk egy dizeltraktorban gondolom mas merteku rezgesek vannak mint egy benzinesben...
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
Kicsit megkeseredett a szánk íze, mert nem hoztk még haza az autót.
A tulaj holnap 11-re foglalt időpontot a helyi ocsmányirodában, előtte megcsinálja az eredetiségvizsgálatot, törzskönyvet, egyéb papírokat. Biztosítással is foglalkozik, így a K&H-nál meg is kötöttük ott helyben. (1 évre 16k, nem vészes)
De hogy ne maradjunk csámcsognivaló nélkül (neduddki: felkészül, visít, röhög)
- cégé az autó
- 4 hónapja áll az autó, ki van vonva ideiglenesen a forgalomból (így nem kell utána fizetni a cégautó adót, ha jól értelmeztem)
- tulajdoni jogviszony alakulása az elejétől: magánszemély (hölgy) --> valamelyik Hyundai márkakereskedés (beszámították egy új autóba) --> jelenlegi tulaj cége --> mi (valamiért ez a cégről-cégre dolog a lopott vagy nem tiszta forrásból származó autók visszakövethetetlenségét juttatta eszünkbe), magyarán akitől vesszük, kb. 4,5 hónapja tulajdonosa hivatalosan az autónak.Ami pozitív, nem ezt, hanem a jelenlegi 2008-as kombi Audijukat használták a fiai, ez fel lett újítva és le lett támasztva kb.
Úgyhogy végül nagy agyalás után arra jutottunk apámmal, hogy ha műszakilag rendben az autó (márpedig most nagyon úgy tűnik), készül róla egy hivatalos eredetiségvizsga és törzskönyve is lesz, akkor telibesz*rjuk. Onnantól tiszta az autó. Holnap lehet elmegy a volt tulajjal a hercehurcára és délelőtt átmegyek vele és elhozzuk. Ha nem jön össze az időpont az eredetiségvizsgára, akkor hétfő lesz belőle.
A volt tulaj azt mondta felőle elhozhatjuk és mi is végigcsinálhatjuk, de úgy döntöttünk, hogy megelőlegezünk neki egy nagy adag bizalmat. Aztán majd kiderül jól tettük-e.
Azért én kacérkodok a gondolattal, hogy miután lezajlott minden, külön csináltatok egy független helyen egy eredetiségvizsgát.www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
válasz szőröscica #81959 üzenetére
Csak olyan rossz, hogy a pénz már a zsebében (930k-n álltunk végül meg, az átíratási, eredetiségvizsga, stb. költségek minket terhelnek), nekünk meg van egy másolat az adásvételiből, a pénz bevételi bizonylata (mert cégtől vettük így ugye). De mivel cégé az autó, a törzskönyvben nem fognak szerepelni, csak az első tulaj, a hölgyemény.
Holnap meg saját szerelőhöz viszi bevizsgálni, franc tudja mennyire lehet befolyásolni az eredményt...A feleségét és a fiait mindenesetre már megtaláltam a pofakönyvön, ő nincs fent...
Olyan érdekes volt végig, jó emberismerőnek mondanak, de a kb. 1,5 órás beszélgetés (közben papírozás) alatt nem találtam olyan pontját, amire különösképp bizalmat lehetne alapozni. Határozott, komoly ember, 40-50 között, a kellő infóval ellát, nem többel.
Áh, franc se érti miért bolondul meg az ember, ha autót vesz. Ma reggel 6-kor indultam pöstre, de már 4-kor felpattant a szemem és csak forgolódtam. Most meg iszok egy nagy pohár bort.www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
válasz !Overdose! #81975 üzenetére
Egyszerű válasz, de én sem biztos, hogy venném a fáradságot ennyi mindenért, ha lehet, hogy a végén pénzem nélkül maradok, mert mondjuk talál mást a vevő, de az adásvételi már megszületett. Még a foglaló sem biztosíték, mert akkor addig nem köttetik meg az adásvételi, hiszen onnantól hivatalosan az már többé nem az én autóm. Olyan ez, mint a Hardverapró. Mondják, hogy ne utalj előre, de 90%-ban mégis elvárják. Egy ponton muszáj megelőlegezni a bizalmat.
Most pl. elhozhattuk volna már az autót, mert adásvételi kész, kötelező bitosítás már van rajta. Úgy tuom innentől él valami 1 hét vagy több, amíg az ember elintézheti az ocsmányirodai dolgokat és a rendőr sem b*sz meg.www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
No így fél üveg nyugtató bor után azért a magunk védelmében is mögszólalnék
Először is örülök, hogy ennyi tapasztalt autóvásárló (és talán eladó is) gyűlik itt össze, legalább van kitől tanulni. DeFranco kolléga rá is segített kicsit a vákuumra ami levitte ezt a finom merlotot, de már megszokhattam volna, hogy ha valamit venni akar az ember, egy szakfórumon simán el tudják bizonytalanítani még abban is, hogy a nevét helyesen írta le az előbb :ĐPár hsz-al fentebb írtam az első élményről, amikor tegnap találkoztunk az autóval. Az az autó ott és akkor és a próbakör alatt megvett minket. Átnéztük, aláfeküdtünk, körbetapogattuk. Ha kiderül, hogy mindene szar, akkor megemelem a kalapom az előtt éselmegyek hozzá tanulni, aki úgy össze tudta szigszalagozni azt a szart, hogy így viselkedjen. Megvett egy autót, felújította, használta kicsit, letámasztotta, talán kis haszonnal eladja. Nem volt a környéken se másik bontott autó, még különösebben felszerelt műhely se, hogy ebből éljen. Egy pösti mackónadrágos borostás izzadt trikós szandálos bayernmünchen frizurás napszemüveges aranyfogú bagózó nepper esetében azért nem így álltunk volna hozzá a dologhoz alapból.
Mi történik? Egy cég elad egy autót egy magánszemélynek. A volt tulaj kiemelte, hogy a cég tevékenységi körébe tartozik az autókereskedelem is. Meg bizonyára jó magyar módra kb. 300 másik tev.kör is, a kenyérsütéstől kezdve a kurvafuttatásig. Na jó, utóbbihoz kell azért egy BMW és a haja is túl sok volt hozzá. Ennek a jogi felállásnak bizonyára mérhetetlenül sok hátránya mellett szerintem van egy nagy előnye is, egy kereskedőt számon lehet ám kérni az eladott áru után, miben különbözik ez az eset egy telephellyel rendelkező kereskedéstől? Kiállította a számlát is (bizonylat), innentől nem gondolom azt, hogy csak úgy leléphet, alapít egy másik céget és keresi a köv. áldozatot. Ennyi pénz nem ér manapság ennyit. Magánszemély esetében mehetne a mutogatás, hogy dehát itt se jártunk, sose látott minket.
Az adásvételin volt egy pont ahol nyilatkozik az eladó az autó tehermentességéről (elidegenedési tilalom kizárva így szerintem).
Én vállalom, hogy így csináltuk, direkt le is írom részletesen a folyamatot, lehet okulni! Pont erre való a fórum, hogy talán tanulunk a másik hibájából. Ha nem, akkor a sajátunkból.
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
Végre itthon
Vegyesen indult a nap, 10-re mentünk a volt tulajhoz elhozni az autót, de csak a forgalomba visszahelyezést sikerült elintéznie, mert mégsem tudták az autót berakni soron kívül az ő kedvéért az ismerősénél eredetiségvizsgára. Kezdődik...
Sebaj, akkor elvisszük mi, úgyis mi álltuk volna. Kb. délben vissza Szolnokra, szerelőnkhöz el, ebédel. Ok, addig tankoljunk bele, próbáljam ki én is. Addig mögötte jöttem figyelve milyen színű-szagú gázok jönnek ki a kipuffból, 35km alatt nem volt gond. Az első futómű felől apám zajosságra panaszkodott, de amikor beültem és 60 km/h felett elkezdi produkálni, leesett, hogy ez téligumi. Apám csapágyra gondolt.
Visszaérünk, aknára rá, mester megnézi. Nincs alsó motorvédő műanyag lemez. Nabumm, olyan nagy baj nincs. Valóban igaz amit a volt tulaj állított, első futómű felújítva, minden szilent friss, stabrudak újak, kerék nem lötyög, olaj sehol egy csepp se, az egész autó alján sehol semmi rozsda, kipuff és védőlemez stimm, hátul is minden oké. Felemeli az elejét az aknában sínen futó olajos (vagy levegős?) emelővel, zacskót az ülésre, beszáll beindítja, felpörgeti az első kerekeket, motor leállít, szabadon fut, 4-en ott hallgatjuk síri csendben... tökéletes. Nincs gond a csapágyakkal sem, gumit cserélni kell. Egyébként is első dolgom lesz nézni egy jó nyárigumit a neten. (Javaslat?)
Tehát megdícsérte a doktorbácsi, minden rendben van, a motortér felett "frissolajszagot" lehetett érezni, mint amikor megbontanak egy motort. Nem égettolaj, mint amikor ereszt valahol a blokk, ráfolyik/csöppen egy felhevült alkatrészre és annak olyan a szaga. Mivel a hengerfej fel lett újítva, ezért a vízszivattyú, bordásszíj is. Hidrotőkét nem tudni.
Reá kérdeztem a kettős tömegű lendkerékre. A szerelő fejből azt mondta, hogy ennél az évjáratnál, benzines esetében nincs. A neten mást találtam. Felhívom a Juvenal-t hétfőn és motorkód, alvázszám alapján minden meg tudnak mondani az autóról. Nem árt ha ezt biztosra tudjuk, mert tegnap amikor a volt tulaj is azt állította hogy nincs benne, nem hittük el.Ezután irány az eredetiségvizsga. Nekem vissza kellett mennem dolgozni, de pár óra múlva felhívtam apámat, minden rendben ment, itt is megdícsérték az autót, mennyire egyben van. Kiderült, hogy 2005-ben rendszámot váltott, ennek okát nem tudjuk. A rétegvastagság mérő a jobb oldalon egy "csíkban" mutatott vastagabb értéket, elképzelhető, hogy meghúzták, lehorzsolták, valaki végighózott rajta egy kulcsot pl. és javították. Szerkezetileg nem volt törve az autó. Itt már végre felengedett a 3 napos gyomorideg.
Hátra van még a törzskönyv és az okmányirodai ügyintézés, ami rám marad, mert apám megy vissza külföldre. Megcsináltuk a kölcsadási szerződést és a gépjármű ügyintézéshez való meghatalmazást. Megvan az adásvételi, elkészült eredetiségvizsgálati jegyzőkönyv, biztosítás már van az autón.
Hétfőn-kedden külföldi kiküldetés, de szerdára már foglalni akarok időpontot az ocsmányirodában.
Van még valami ami kimaradt?www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
válasz !Overdose! #82119 üzenetére
Nem, hiszen nem magamnak vesszük, hanem apámnak. Az másik kérdés, hogy ő külföldön kamionozik és heteket van oda, addig meg én használom, tankolom, ha kell javíttatom. De az autó az övé, az első út joga is (Amúgy vétel előtt tettünk vele egy fordulót, amikor a volt tulaj vezette, ezt írtam is) Ezért kellett a két meghatalmazás, hogy használom és hogy ügyeket intézhessek.
Ma reggel kinézek az ablakon és egy Audi áll a kertben, nem rossz a látványDe hogy a végére maradjon még egy kis izgalom és fejcsóválás:
A törzskönyv kérdése érdekes, mert a volt tulaj elmondása alapján mivel a cége nevén volt az eutó és ráadásul forgalomból kivonva, amikor ezt megtette, le kellett adnia a törzskönyvet. Nem ástam bele magam a dologba, hogy ez így szabályos-e vagy sem, de ha hivatalos (általa aláírt és lepecsételt) adásvételivel, számlával-bizonylattal, eredetiségvizsgával, forgalmival, érvényes biztosítással és apámmal közösen aláírt letanuzott meghatalmazással odaállítok, hogy hoztam ezeket és még egy rakás pénzt, tán csak adnak majd törzskönyvet is, ami helyett egyébként is újat szoktak tudtommal adni tulajdonosváltás esetén (ami kb. 6000 HUF ha jól tudom)www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
Akkor ott erősen füleltünk minden árulkodó zajra és zörejre, figyeltük, hogy aki előttünk vezette az milyen stílsban tette ezt. Sok úthibán mentünk keresztül, tehát még azt sem lehetett mondani, hogy egy "ideális" útfelületen tettünk volna próbakört.
Amúgy az első ráfordítás az autóra az ablaktörlő motor felújítása (végső esetben cseréje) lesz, mert lassan töröl. Szerelőnk azt mondta nem kell megijedni, 14 éve valószínű nem volt megbontva, illetve rég volt használva, egyszerűen szorul, meg kell olajozni/zsírozni. Viszont azt a részt ott rendesen szét kell szedni hozzá.
Az ablaktörlő lapátok és a rudak is cserések, már nyomot hagynak magu után, utóbbiak meg picit rozsdásak, kopottak is.
A gumikat amiket ajánlottatok nézegettem, egyelőre vetyengek melyik legyen...
195/65/R15 -ös Pirelli Snowsportok vannak rajta, kb. 80%-osak, de az egyik hátsó oldalán van egy pici hupli (szálszakadás), amit még ott észrevettünk, de tudtuk, hogy cseréljük majd mind. A legjobbat kiválasztjuk majd a gumissal, az kerül majd fel a pótkerékre, a 4 új meg nyári lesz.
Akkuból Jász-Akku-t rakott bele, háát.. én nem ilyet raktam volna bele, de majd ha cserés lesz kap egy Vartát.
A felnik kicsit karcosak, itt-ott mélyebben, nem tudom van-e értelme csiszoltatni-políroztatni. Alufelnit nem tervezek venni rá. Egyelőre...
Fejegységet ki kell cserélnem, mert a hangerőszabályzó potméter (ezt már a volt tulaj is jelezte) nem jó és ha tekerünk rajta bármely irányba, akkor folyamatosan maxra hangosodik. Amúgy tűrhetően szól, de kazettás... Ezt meg majd egy autóhifisnél megnézetem mit lehet belerakni. Nem akarok semmi óriástft-s, csicsás fost belerakni, szerintem nem illene bele.
Egy-két műanyag elem már megkopott, pl a szivargyújtós kics forgós-benyomhatós fityfiritty, nem tudom lehet-e cserélni, vagy kapni szép állapotút. A szivargyújtó működik, belül kicsit rozsdás, de nem dohányoztak az autóban ez érződik is. Kérdés majd a telefont tudja-e tölteni.Nade mindezek előtt végre papíron is teljesen érkezzen már meg az autó
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
Most már le merem írni, kezemben a ropogós forgalmi:
Reggel megkapta a vadiúj papucsokat, most délután megjártuk az ocsmányirodát.
Lesz egy-két cserélendő műanyag alkatrész a kasztnin, aminek a beazonosításában majd a segítségeteket kérem.Pl. az a takarólemez ami az ablaktörlő lapátok tövében van a szélvédő előtt, aminek az egyik oldala gumiperem, ami belecsatlakozik a szélvédő alján végigfutó gumiprofilba. Na ennek a műanyag alkatrésznek a gumipereme ért el, de csak egyben lehet cserélni ahogy néztem.
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
Ez is le volt mosva átadás előtt nem is akárhogy. De azóta csak esett az eső kb.
Most meg jön a vihar, megpróbáltam ráhúzni a ponyvát amit a Suzukin használtam, de úgy áll rajta mint f*on a gyűszű. :Đ
Idén építeni fogok neki egy könnyűszerkezetes zárt garázst.neduddki
Fordítást vagy linkeket kérek az ajánlott anyagokról...www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
válasz neduddki #82524 üzenetére
Ha erre gondolsz, nem tudom hol lehet ilyet kapni, a google sem mond sokat.
De tervezem, hogy beadom egy autókozmetikába, hogy teljesen leápolják. Csak az lenne az igazi, ha a sérült elemeket is rendbe lehetne hozni :/
Hátsó lökösnek nekitolattak vonóhoroggal, így egy 3cm átmérójű kis horpadás látszik. A jobb oldalon a B oszlop felső 2/3-án van egy pici horpadás, mintha egy szekrény sarkát ütötték volna neki. A jobb első ajtón van egy alig látható hupli. Ennyi. Szerintem nem sok, de engem hosszú távon bosszantani fog addig amíg meg nem oldom8th
Fából? Szerintem pedg szépet lehet belőle. Zsindelytetővel, lelazúrozva, stb.
Csak ezért nem fogok engedélyeztetni egy garázs építését. Majd ha saját házam lesz egyszer.[ Szerkesztve ]
www.vakbelmutet.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Bosch SPU2XMS01E mosogatógép átvehető a rendelt áron! Bolti ár feléért!
- Eladó Adly ATV ru XXXL 2T felnőtt méretű 50 cm
- Eladó !!!PANEL HIBÁS!!! CANDY 15 terítékes mosogatógép és/vagy PANELT VÁSÁROLNÉK HOZZÁ!
- TCP smart plugs uk - okoskonnektor 2x
- SAMSUNG WW80CGC04DTELE Elöltöltős mosógép 8kg (Bontatlan csomagolás, gyári garanciával)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs