-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
zolnagy
őstag
válasz máyköl #171529 üzenetére
Én is. Nekem meg a Clio volt csalódás. Főleg a motorja, többet vártam tőle, nem éreztem benne a 90 lót, meg a turbót sem.
@Xero,
Városi szaladgálósnak amúgy is inkább egy 1,4 szívóbenzines Corsát vennék. Tavaly év végén még elég nagy akciók voltak. Akkor (ha jó helyen nézted) 3,6 m-ból lehetett venni egy 1,4 szívó Enjoy felszereltséget, gyakorlatilag minden általad kért extrával: ülés, kormányfűtés, szélvédőfűtés, digitklíma, 7" érintőkijelző telefontükrözéssel ...stbPersze ki kell próbálni, mert látod, ami az egyiknek bejön, az a másiknak nem. Akkor meg már olyat vezessen évekig, ami tetszik is neki.
[ Szerkesztve ]
-
zolnagy
őstag
válasz BigBlackDog #171614 üzenetére
Nekem 2 hete van meg a corsa. Az üléshelyzete valóban szokatlan, de nekem nem volt kényelmetlen egy 150 km távon sem. A rádió hangzása tényleg jó (sokkal jobb, mint a swifté), meg a. carplay is jól müxik. Én az 1,4T 100 Le motorral vettem. Ehhez 6 fokozatú váltó jár, aminek kissé hosszúak a fokozatai, de ez is megszokható. Cserébe pályán 3000 alatt. van a fordulat 130-nál. A futóműve nekem jobban bejön, mint a swifté. A kormány legalsó állásban van, így éppen jó. Az ülést teljesen leengedve is magas az üléspozíció, de ez is megszokás kérdése. Összességében elégedett vagyok vele. Amitől fázok, az itt említett nyúló vezérműlánc. Remélem ez itt már javítva lett.
[ Szerkesztve ]
-
zolnagy
őstag
Van valakinek arról infója, hogy az opel mostani 1,4 Turbo 100 le motorjának van-e valami köze a fiat 1,4 tjethez? Ha igen, mennyiben?
-
zolnagy
őstag
válasz prősti #172038 üzenetére
Szerintem menj el a kereskedésekbe és próbálj ki minél többet, úgyis akkor látod meg, hogy neked melyik felel meg. Ne a tesztek alapján dönts, senki nem tudja, neked mik a szempontjaid. A másik dolog, hogy egyes márkák elég magas kedvezményt adnak a listaárból, ill adnak egyedi ajánlatot a helyszínen (jellemzően nem a japán márkák). Nézd meg a szervízdíjakat is.
Nekem Audi A3 1.0 TSI 115 le után (céges bérautó volt) nincs hiányérzetem a Corsa 1,4 turbo 100 le-vel (pályán sem). Ugyanez a clio 0,9 tce-ről nem volt elmondható (nekem gyengusz volt). De persze ez szubjektív vélemény, külsőre a clio tetszik most is, de a próbaút után tudtam, hogy nem kell. -
zolnagy
őstag
válasz prősti #172070 üzenetére
Hát ezen a videon pörgeti rendesen a motort, hogy menjen (145-nél vált 5-be) A tesztvezetésnél én ilyet nem csináltam, meg szeretek nyomatékból vezetni. Ennél a motornál ilyet nem éreztem sajna. Ha a cliohoz normálisabb motor lenne, biztos azt vettem volna, mert jobban tetszik formára. Továbbra is az a véleményem, hogy ki kell próbálni személyesen. Ha nem is mész pályára, meg lesznek a benyomásaid az autóról.
[ Szerkesztve ]
-
zolnagy
őstag
válasz kisza25 #174131 üzenetére
[link]
Jó kis motor, nem egy gyorsulásbajnok, de jó nyomatékos, rugalmas. Meg sem érzi, hogy 1 vagy 4 személy ül benne, és a Visegrádi meredek emelkedőkön is lazán ment fel. Cserébe a fogyasztás az nem Suzukis, de valamit valamiért. Elméletileg a régi 140 lovas 1.4 T szoftveresen visszafolytott változata. Ez abból is látszik, hogy a teljesítménygörbe 3500 felett lelapul... -
zolnagy
őstag
-
zolnagy
őstag
Nem találtam külön autós adásvételi topikot, remélem ide elfér.
Szóval segítsetek, mert a letöltött adásvételi mintákban 4 dátum is szerepel, ami már megkever, hogy minek ennyi.
Szóval ezek vannak:
- Az okmányok átadása- átvétele:
- A tulajdonjog hatálybalépésének napja:
- A jármű a vevő birtokába kerül:
- Az adásvételi szerződés kelte:Jól érzem, hogy amikor megkötjük a szerződést és megkapom a vételárat, akkor mind a négy dátum az aznapi lesz? Egyáltalán minek ennyi?
-
zolnagy
őstag
válasz bandus #206150 üzenetére
Igen, gondoltam, hogy hasonló miatt, de még akkor is túl sok a lehetőség a dátumokkal.
Engem igazából az érdekel, hogy egy tiszta adás vételnél, ami az enyém, mind a 4 ugyanaz a dátum-e? Aznap megkapom érte a pénzt, odaadom az autót és az okmányokat, akkor gondolom (remélem) igen, és pl. a "tulajdonjog hatályba lépése" a vevő tulajdonjogát jelenti, nem pedig az enyémet, amikor anno megvettem.[ Szerkesztve ]
-
zolnagy
őstag
Tippeket szeretnék tőletek, merre menjek? (jobbra vagy balra )
Na szóval van most egy a cégemtől lízingelt Audi A3, ami kb havi 100e-be van. Igaz nincs rá semmi más költség (biztosítás, adó, gumik, szervíz ...stb), ami egy saját autónál igen. Fél év múlva vissza kell adnom és dilemmázom, mi legyen.
1. maradjak ennél
2. vegyek hitelre egy új autót
3. vegyek egy jó 10-12 éves használtat (jó lenne, ha megállna 3 M-ból, de kicsivel több is belefér, ha annyival jobb)1. esetet ugye leírtam
2. esetben egy Skoda Scala kijött 1 hónapja 7,5 M-ra kedvezménnyel (1,5 TSI, Ambition pár extrával) Most nem lehet Scalat konfigurálni az oldalon, mert jön az új sztem. Nem tudom lehet-e még kapni jövőre a régit
3. esetben ami most tetszik az egy 8. vagy 9. gen Civic 1,8 Otto motorral, de meggyőzhető vagyok másról is. Itt viszont azt látom, hogy a használtpiacon is elég jól felmentek az árak az utóbbi 2-3 évben és nem igen akar visszamenni. (pl feleségem Ibizája most 1,5x annyiért megy használtan, mint 3 éve)Használat: átlagos futás lenne. Évi 10-13e km. Napi munkábajárás (~10 km a munkahely), de nem minden nap, ha jó az idő inkább bringázom.
Néha a családdal is mennénk ide-oda, hosszabb távra.
Nem vagyunk nagy növésűek, az A3-ba is vígan elfértünk csomagokkal is.[ Szerkesztve ]
-
zolnagy
őstag
Köszi!
Az A3-ban is 1,5 TSI van és tetszik az a motor. Sajna nem opció a megvétel. Vissza kell adni és valahogy értékesítik (ez a dolgozók előtt nem ismert, milyen csatornán)
A Scala nekem is tetszett élőben is, de tartok tőle, hogy jövő áprilisban már nem lesz belőle a régi verzió, csak az újat fogják majd adni, ami tuti drágább lesz nem kevéssel.
A Scala most nagyon jó áron van még a konszernen belüli konkurensekhez képest is. -
zolnagy
őstag
válasz Gombinyó #218453 üzenetére
Köszi, akkor esetleg Style, ami beleférhet.
A lízing nem kötelező, csak választható. Be kell áldozni a cafeteriat érte, meg havi fix összeget fizetni. Ez 1 évig tart, majd eldönthetem, hogy folytatom-e tovább. Ha igen, akkor új autót kapok (tehát minden évben újat). Ha nem akkor marad a cafeteria, amit költhetek szép kártyára, vagy amit választok.[ Szerkesztve ]
-
zolnagy
őstag
válasz szabonagyur #218456 üzenetére
Így van. Csak használom ennyiért. Nincs maradványérték, vagy ilyesmi. Fizetem egy évig, használom. Ha nem tetszik, nem fizetem tovább, de autóm sincs.
Mondjuk vonzó, hogy mindig új autó van és nem kell agódni, mi romlik el. Ha elromlik, meg kapok másikat. De valahogy luxusnak érzem, főleg ilyen kis futásteljesítményre, mint amit írtam. Igaz, a lízingben se engednek több futást, az is maximálva van évi 13e-ben. -
zolnagy
őstag
-
zolnagy
őstag
válasz sharp4 #218472 üzenetére
Köszi mindenkinek a hozzászólást. Üzemanyagkártya nincs hozzá, nekem kell tankolni. Ezen kívül semmi más nincs, mint a havi 70e Ft saját zsebből, meg az elmaradt netto cafeteria szép kártyát feltételezve, ami meg így kb havi 30-ra jön ki. Így jön össze a kb havi 100.
Én elvagyok az évi 13e km-el, de nyilván nem mindenkinek lenne ez pálya.
Szerintem mindent leírtatok, ami bennem is hol ide, hol oda billenti a mérleget.
Akár használt, akár új autót vennék, milliókat kéne beletolni, így meg semmivel tudok beszállni. Na még dilemmázom rajta. -
zolnagy
őstag
válasz youckey1981 #220709 üzenetére
Jó a seat is, de engem pl megőrjítene a fizikai gombok hiánya (klíma, ülésfűtés… stb csak a tapipadról). A konszerntestvér scalaban pl szerencsére nem lépték meg ezt a baromságot.
Mindezt leszámítva a leon formára jobban tetszik, de hiába, ha használni meg utálnám. -
zolnagy
őstag
válasz zolnagy #218450 üzenetére
Lassan megint eltelik egy év és megint el kell döntenem, hogy megrendelem-e 1 évre a cégtől az Audi A3 1,5 tsit, vagy nézek sajátot.
Tehát a felállás 4 fős család, nem nagy növésű senki.
Jelenleg a céges autót 13e km éves max futásteljesítménnyel lehet bérelni, kb havi 100e- ért. Jövőre kicsit megemelik az árat, de mondjuk legyen 110e havi szinten. Ebben benne van a biztosítás, gumicsere, assistance, de tankolnom saját pénzből kell.
A 13e futásteljesítménybe éppen beférek. Lehet kérni 16e-el is, de az havi 23e-el több…
Van céges kedvezmény vw konszern autókra, ha újat szeretnék venni. Ezzel egy új skoda scala kb 8m lenne, és kb ennyi lenne egy új seat leon kombi is.
Vagy vehetek max 5m-ig használtat. Ez esetben vw golf variantot, seat leon stt, fiat tipo 1,4 tjetet néztem.
Dilemmázok, hogy maradjak-e a céges audinál további 1 évig, vagy fektessem be a pénzem egy újba, vagy használtba.
Ki mit tenne?
Használt autókra is szívesen veszek tippeket.
Köszi! -
zolnagy
őstag
válasz bandus #224102 üzenetére
Hát ja. Az biztos, hogy nyűgtől, kockázattól mentes. Hosszú távon mondjuk drágább. Meg baromira vigyázni kell rá, mert a legkisebb sérülést is javíttatni kell, ami a porsche győrnél aranyáron megy. Igaz ebből 100e ft az önrész 1m-ig, de eddig minden évben fizetnem kellett egy javítást..
A 13e kicsit tudott szűkös kenni tavaly, meg a 380 l csomagtartó is szűkös volt nyaraláskor.
Ha nagyobb autó kéne, akkor meg csak az audi q3 van jóval drágábban.
Szóval ezért gondolkodom a sajátban. -
zolnagy
őstag
válasz F-ECT$ #224104 üzenetére
Scala 20% az essence és selection felszerelésre (joyra nem vonatkozik), seat leon 24%. Ugyanaz a feltétel az eladásra, mintha az utcáról venném meg.
Többiek:
Brutto 100k kb. 71+éves cafeteria lemondása
Q3 kb 170 lenne ugyanerre a 13e futásra
Itt sajnos csak audikat lehet kérni. Ha lehetne, inkább egy golf variantot kérnék pl, annál jobb a csomagtér[ Szerkesztve ]
-
zolnagy
őstag
válasz Tom1939 #224109 üzenetére
Igen, ezért dilemmázok én is.
@F-ECT$,
a listaárhoz értendő, kedvezmények nem vonhatók össze.
Exceleztem. A lényeg, hogy itt kell egy pár millió, hogy veszálljak. Majd a törlesztés idejére (pl 4 év) a havi költségek (törlesztő, biztosítások, téli gumi, kötelező szervíz arányos részei) többre jönnek ki, mint a céges havi. De mikor kifizetem, már jóval kevesebb lesz. De ugye akkor is ott a kezdő összeg, amit beletettem.
Na mindegy, agyalok még rajta.
Köszi mindenkinek az együtt gondolkodást.[ Szerkesztve ]
-
zolnagy
őstag
válasz F-ECT$ #224113 üzenetére
Kiszámoltam Excelben. Az jött ki, hogy ha új autót veszek, akkor 10 év múlva lesznek egálban az addigi költségek (céges autó estén mindig ugyananni, míg sajátnál az első felében több a havi, utána kevesebb). Nyilván ekkor a céges autónál nincs semmim, a sajátnál meg van egy 10 éves autóm, tehát ennek az értékével jobb a saját.
Ez viszont annyi idő, hogy nem nagyon éri meg beruháznom új autóba (feltéve, hogy elég az éves 13e km és a csomagtér)
Más a helyzet egy használt autó esetén. Ha 4m -ig sikerülne egy jó állapotú 5-8 éves autót venni, akkor azzal jobban jönnék ki anyagilag.[ Szerkesztve ]
-
zolnagy
őstag
válasz szabonagyur #224124 üzenetére
Valószínű az lesz.
De amúgy milyen hülyeségek jöttek elő konkrétan egy 2 éves autón?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen