- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Mikrotik routerek
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mr X
veterán
válasz (Kolombusz) #1904 üzenetére
Már ne is haragudj, de miért lenne balfaszság, ha valaki óvatosan vesz be egy kanyart? Ha jól sejtem, neked is van fék a kocsidban, és abba a 10mp idővesztésbe nem fogsz belehalni.
Egyébként bármilyen hihetetlen, nem minden autóval egészséges 60-70km/h-val belemenni egy kanyarba. Tudod, nem az a balfasz, aki a saját biztonsága érdekében jobban lelassít egy kanyar előtt, hanem aki úgy gondolja, hogy az ilyen ''mazsolákat'' kereszteződésben kerüli ki, áthúzva a szembesávba. -
Mr X
veterán
válasz (Kolombusz) #1907 üzenetére
Töredelmesen bevallom, én egy 20 éves Trabant 601-et vezetek. Na ezzel például talán nincs is olyan kanyar, amit ezzel be lehet venni fékezés nélkül. Ez a járgány képes 40-nél is túrni kifelé az orrát, ha szűken kanyarodok. Ergo rá vagyok kényszerítve, hogy előre lelassítsak a megfelelő sebességre, különben jobb esetben padkázok, rosszabb esetben beledurrantok a szemben álló, kifelé kanyarodni készülődő autóba. És már ne is haragudj, de inkább lassítok, mint összetörjek valakit.
Városon belül pedig a 70km/h szerintem bőven elég. -
Mr X
veterán
Hát én nem tudom, de próbáltam kicsit nagyobb tempóban venni kanyarokat, és minden egyes alkalommal kis híján padkázás lett a vége. Ennyit nekem nem ér az, hogy a mögöttem haladó fékezés nélkül mehessen tovább 80-al. Lelassítok arra a sebeségre, ami véleményem szerint biztonságos.
Egyébként röhejes, hogy az emberek többsége mennyire nem figyel a másikra az utakon. Ha valaki jár a XVIII. kerületben, az ismeri az Ady Endre utat. Itt egyszerűen nem lehet normálisan végigmenni. Minden egyes keresztutcánál azt kell lesni, hogy vajon kihajt-e az ember elé egy Suzukis vagy BMW-s. Nem foglalkoznak semmivel, át a 2x2 sávon és a villamospályán, sokszor direkt várnak addig, míg 10 méterre vagyok tőlük. Se elsőbbségadás, se index, se semmi. Na én ezeket nevezem közveszélyeseknek. -
Mr X
veterán
válasz (Kolombusz) #1911 üzenetére
Én a helyedben inkább örülnék, hogy ezt teszik. A forgalomban közlekedőknek úgy kell megválasztaniuk a sebességüket, hogy figyelembe veszik a járművük_és_saját képességeiket.
Elhiszem, hogy rossz dolog, elvenni a lábad a gázról, de szerintm nem kellene őket elítélni azért, mert nem akarnak senkit veszélybe sodorni.
Tippem szerint lesz olyan, aki most erre azt írja, hogy a mögötte haladókat veszélyezteti. Erre csak annyit mondok, hogy ha betartja a sebességkorlátokat és a követési távolságot, akkor semmiféle veszélyhelyzet nem állhat fenn, mivel a delikvens nem a kanyar előtt 3 méterre, satufékkel akar fordulni. -
Mr X
veterán
válasz (Kolombusz) #1916 üzenetére
Gondolom az fel sem merül benned, hogy ismeretlen helyen vezet, ezért óvatos, netalántán friss jogsis, akinek még nincs kellő rutinja.
szerk.: Nem mindenki tud kapásból úgy vezetni, mint a Schumacher...
[Szerkesztve] -
Mr X
veterán
válasz (Kolombusz) #1921 üzenetére
Általánosságban értettem, nem csak lekanyarodásra.
Tény és való, hogy sok a ''mazsola'' az utakon. Én sem vagyok egy ''überdriver''. De ha látom, hogy az előttem haladó túlságosan lassít, mert lefordulna, és szerinte ez ilyen sebességnél biztonságos neki, akkor ezt tiszteletben tartom, én is lassítok, visszaváltok, és ha már lefordult, mehetek tovább a saját tempómban. Nem állok neki dudálni meg anyázni, mint sok helyen látom az utakon (tisztelet a kivételnek). H nekiállok szidni meg dudálni, legközelebb egy ilyen helyzetben még jobban fog félni, és esetleg valami hülyeséget csinál.
10 másodperc nem a világ...
(Ez moast megint általánosságban szólt)
[Szerkesztve] -
Mr X
veterán
válasz (Kolombusz) #1932 üzenetére
Természetesen alkalmas rá, ez ellen nincs is egy rossz szavam sem. A dialógus abból indult részemről, hogy aki lassan kanyarodik, az szerintem még nem biztos, hogy rossz sofőr. Valószínűleg az ő neve nem fog szerepelni az újságban, hogy gyalogosok közé hajtott a megengedett sebesség kétszeresével.
-
Mr X
veterán
Fél órás eset:
Megyek megint az Ady-n, nincs dugó, de azért szép forgalom. Előttem 4 kocsi. Egyszercsak mindegyik satufék. Egy vén b*rom biciklivel keresztül az úton, se jobbra, se balra nem néz. Az elöl haladó furgon majdnem elcsapta.
Na ez az állat kategória. -
Mr X
veterán
Egyre inkább észreveszem, hogy itt Budapesten igencsak alsó szinten van a közlekedési morál. Mivel most csinálom a jogosítványhoz szükséges forgalmi oktatást, sok furcsaságot tapasztalok. A legszembetűnőbb, hogy a sofőrök többségét irritálja a tanulóautó. Tegnap például az Üllői út XVIII. kerületi szakaszán csorgok be a városba, jó tanulóhoz mérten 45-48 km/h-val, erre egyszercsak elsüvít mellettem egy terepjáró záróvonalon át, szembesávban, kereszteződésben.
A másik autós, valami furgonnal, nem bírta elviselni, hogy én tartom a 30-as sebességhatárt, ezért gondolta megleckéztet. Megelőz, majd féktávon belül bevág elém, és fékezget. Kicsit meglepődött, mikor egy apró kormánymozdulattal megelőztem. Innen is üzenem neki, hogy azért mert tanulóautóban ülök, még nem biztos, hogy félek a forgalomtól.
A viccesebb fele az, mikor egy piros lámpához közeledve a következőket látom: Az előttem várakozó autós a tükörbe nézve észreveszi, hogy jövök. Innentől fogva nem meri levenni a szemét a visszapillantóról. Mikor közeledem, beletapos a fékbe, hadd világítson a féklámpája, hogy biztos észrevegyem, hogy áll. Mivel én nem szoktam lámpánál 3 méter távot hagyni előttem, ezért, ahogy gurulok rá, kiül az arcára a rettegés, fogadni merne rá, hogy belegurulok a hátuljába. Indláskor viszont meglepődik, hogy sebességhatáron belül nem tud elszakadni tőlem.
Bár kicsit hosszúra nyúlt, a mondandóm lényege az, hogy ha valakiről feltételezzük is, hogy nem rendelkezik olyan képességekkel, mint mi, az még nem jogosít fel arra, hogy letoljuk az útról. Mindenki volt kezdő... -
Mr X
veterán
Nem tudom, honna szűrted le, hogy én agrasszívan vezetek. Tekintve, hogy jelenleg tanulóautót vezetek, ez nem is lenne lehetséges, de amúgy sem szoktam durvulni.
A lámpánál fékezés okos dolog, én is használom. De itt most nem erről volt szó. Egyáltalán nem nyomta a féket addig, míg a tükörben észre nem vette, hogy egy tanulókocsi (én) közelít feléje, akkor viszont elkezdte villogtatni. A rácsorgás esete sem áll fenn. Azt írtam, hogy nem szoktam 3 méter helyet hagyni, nem azt, hogy beleállok a seggébe. Mindig épp elég a hely a menekülésre.
A követési távolság pedig az a dolog, amit iszonyatosan komolyan veszek. Semmi kedvem például egy útra lépő gyalogos miatt felkenődni az előttem levő kocsira.
Bár most teszem le a jogsit, de röstellkedve bevallom, hogy nem ma kezdtem vezetni. Persze ettől nem szállok el magamtól.
Ha neked az előző írásomból az agresszívség jött le, akkor valószínűleg rosszul fogalmaztam... -
Mr X
veterán
Mindig tele az út barmokkal. Tegnap délután elég sokat autóztam, lett is pár sztorim.
1: Megyek az Ady Endrén a Bozsik felé, kereszteződés előtt látom, hogy az álló sor miatt már nem férek át, így megállok a ker. előtt. Ahogy megindul a sor, én is gurulok tovább, de ekkor mellém ér balról (a villamospályán) egy középkorú nő piros Ignissel, majd halál nyugodtan rámhúzza a kormányt, mert ő onnan jobbra be akar kanyarodni. Szerencsére lassan mentem, nem durrantott belém. Megállok, ő is megáll. Elindulnék (ugye én szabályosan mentem volna), erre ő még jobban rám. Kis duda, de meg se mozdítja a fejét. Na a kereszteződés összes "lakójától" kapott koncertet.
2: Később megyek a Hungárián Dunakeszi felé, külső sávban. Egyszercsak előttem fél méterrel bevág egy fekete VW Bora taxi. Fék, anyád, tovább. Míg láttam, 4-5 alkalommal játszotta ezt el.
Hozzáteszem, tegnap délután XVIII. ker. - Dunakeszi (28km) 2 órát tartott.
Ma délelőtt mentünk a Józsefvárosi piacra. Parkoló a szemben lévő épületek között. Beállok a sorba, előttem egy kék Toyota családi autó. Kicsit sűrűn voltunk, de csak türelem. Egyszercsak előttem a Toyotán kigyullad a tolatólámpa, és mire rávágtam volna a dudára, már nekem is tolatott. Szerencsére lassan ment. Anyósülésről kiugrik a feleség, közben én félreállok, kászálódok ki. Elkezd a nő rikácsolni, hogy "Mér kell ennyire ránk állni?!" Mondom, tolatásnál azért illene hátra is nézni, nem csak menni a vakvilágba. Na lecsekkolta a Toyotát, nem látszik semmi. Nálam sincs kár, akkor hadd menjen. Be a kocsiba, parkolás.
Dolgunk végeztével megyünk a kocsihoz, látom, hogy a bal elején a lökhárító festése össze-vissza van karistolva. Valami barom nem fért ki, és ráhúzott a kocsimra. Se egy papír, se semmi. De a piacos parkolósok is elmennek a sunyiba, 540 forint egy jegy, és lezúzzák a kocsimat.
Eddig ennyi, de mindjárt megyek Tecsóba. Előre félek...
-
Mr X
veterán
válasz tiv83us #3119 üzenetére
Normál esetben hagytam volna én métereket is, de ott a főút eléggé forgalmas, és már mögöttem is álltak páran, tehát, erősen belógtunk volna az útra. Másrészt nem simán hátra gurult, hanem rükvercben nagy gázzal indult meg. Ilyenkor ember legyen a talpán, aki ezt lereagálja.
Szóval én nem gondolom úgy, hogy hunyó lennék. Plusz, ha a tolatás előtt belenézett volna a tükörbe, neadjisten hátrafordul, akkor észrevesz, és el sem kezdi felengedni a kuplungon. Azt már elképzelni sem merem, hogy miért akart egyáltalán tolatni...
-
Mr X
veterán
válasz tiv61us #3127 üzenetére
Értettem, mire céloztál, és egyet is értek vele. Jómagam is, ha csak tehetem, nyagyobb helyet próbálok hagyni magam előtt. Ugyanúgy, ahogy a követési távolság is az adott körülmények között tartható legnagyobb nálam. Nem szeretek rámászni senkire, mert szeretek időt hagyni magamnak egy estleges hirtelen eseményre történő reagálásra.
-
Mr X
veterán
válasz dragonfx #3156 üzenetére
Hogy tudsz te ennyi hülyeséget összehordani? 100+ LE-s kocsikat az utakra?! Aztán meg a mentősök egész nap Sumahereket csomagolnának. Egyébként, bármilyen hihetetlen, egy 60 LE-s autó pont jó arra, hogy dinamikusan, de a szabályokat betartva haladj. Az 50-es táblánál 50-el haladást az életben nem fogod sehol elismertetni, mint akadályozást, mert egyszerűen nem az.
-
-
Mr X
veterán
Valaki árulja már el nekem, hogy azért, mert sötét van, miért kell lakott területen kapásból ködlámpával közlekedni? Napok óta mást se látok, csak hogy minden negyedik autón világít az a nyüves ködlámpa. De ködöt még nem láttam. A szemem meg hadd folyjon ki tőle....
-
Mr X
veterán
válasz jerry311 #3941 üzenetére
Lehet, hogy ő jobban lát, de nem tudom mit szólna a rendőr, ha a az ő kényelme miatt én elvakulva beleszállok valakibe, és én ezt hozom fel mentségként...
Szerintem aki nem lát este, az ne vezessen sötétben. Nem az a megoldás, hogy két ezerwattos szpotlámpával szétégetem mások retináját.
-
Mr X
veterán
Itt Pesten az Ady Endre uton nagy divat ez. Napi szinten jarok ott, es rendszeres, hogy bevagnak elem szembol es oldalrol. Ha netalantan nem engedem be, akkor habzo szajjal anyazik. Mintha nekem kotelessegem lenne beengedni, holott az enyem az elsobbseg.
Sok paraszt a villamossineken tolakodik, kanyarodosavbol egyenesen megy, es veszelyezteti masok testi epseget. Komolyan mondom, egyszer ugy elbeszelgetnek az ilyenekkel. Ha mar az anyja nem nevelte bele, hogy ne legyen bunko, legalabb a szabalyokat ismerje.
-
Mr X
veterán
válasz Khelben #4072 üzenetére
Na ja..
Most kepzeld el, hogy mesz az uton, de hirtelen fekezned kell. Erre hatulrol beledszall egy fekete Audi A8. Mar szallnal ki szemlezni, mikor az Audibol kipattan ket 140 kilos kopasz allat. Te mit csinalnal? Ha ott maradsz, megagyalnak, ha eltuzol onnan, lesheted a kocsid javitasat KFB-re.
Ez manapsag a viselkedesi norma az utakon.
Ne irjatok, hogy mert ez Magyarorszag...Ez nem igaz...Ezek az emberek.
-
Mr X
veterán
Üzenem annak a fehér Civic-es baromnak, aki alig egy órája majdnem lezúzta a kocsim elejét, mert szerinte neki a sávváltáshoz akkor is joga van, ha éppen ott valaki halad, hogy csak így tovább, legközelebb nem satuzok, és a te pénzeden fogom rendberakatni a kocsi elejét.
-
Mr X
veterán
Sziasztok!
Nem tud valaki segíteni nekem ebben?
-
Mr X
veterán
Nos, konkrétan nem tudom még, a gyanúm, hogy valamiféle dugulás volt az injektorban. Öntöttem egy kis benzint közvetlenül az injektorba, így már beröffent. Azóta indul.
Most viszot időnként úgy csinál érzésre, mintha csak három henger menne. Próbálok gyorsítani, erre egyszercsak elkezd hörögni, és nem megy. Ilyenkor kuplung be, és padlógáz. Azt hiszem, át kell néznem a gyertyákat.
-
Mr X
veterán
válasz Dr. Ernő #5633 üzenetére
Én a rendelkezés alapjaival maximálisan egyetértek. Gondoljatok csak bele, a vállalkozások bevonásával végre elérhető az, hogy végre valaki érdekelt legyen a közlekedési szabályok betartatásában, mégha az ő oldalukról ez anyagi érdek is.
A büntetés összege pedig megint jó, mert így talán elgondolkodik rajta mindenki, hogy megéri-e sietni vagy tilosban parkolni.
Végső soron, bár most negatív kicsengése van a dolognak, végeredményben eléheti a célját.
-
Mr X
veterán
De ez a nyereség-orientáltság végül remélhetőleg oda fog vezetni, hogy többen tartják be a szabályokat. Sajnos úgy néz ki, mostanság ezt csak így lehet elérni. Ha az embernek nem keletkezik közvetlen kára a szabálytalankodásból, akkor nem fog becsületeskedni.
Egyértelmű, hogy ezek a vállalkozások is meg fogják keresni a saját "vadászhelyeiket", ahol kaszálhatnak. De ha elegen lesznek az "ellenőreik" (márpedig szerintem sok embert fognak alkalmazni, mivel akkor többet is büntethetnek), akkor nagyobb területet tudnak lefedni.
A másik dolog az autópálya. Gondolom a jelenlegi viszonyokat nem kell bemutatnom. Most gondold el, hogy az egyik vállalkozás mondjuk az autópályára "szakosodik". Befektet mondjuk normális kamera- és traffipax-rendszerekbe. Mert pénzt akar. Sokat. Ez meg is lesz neki, de ennek folyományaként sok százalékkal csökkenhet a gyorshajtásból és a cikázásból származó balesetek száma, mivel még a "menők" számára is megterhelő lehet, ha beszalad egy-két 150k-s csekk. Tehát ha nem is ez a céljuk, de elérhetik a szabálykövetés betartatását.
Nem a szándékuk a lényeg a mi szempontunkból, hanem a közvetlen és közvetett eredmények.