Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Egon

    nagyúr

    válasz bdav #162 üzenetére

    Általában a ''stratégia'' kategóriába sorolják (szvsz joggal) a csak tágabb értelemben stratégiai progikat: pl. taktikai programok, menedzser-játékok stb.Ezen az alapon elég sok progit ki lehetne rostálni: pl. Codename: Panzers, a generalok stb.

    Valaki említette a Massive Assaultot. Nagyon jó játék. Aki szereti a körökre osztott stratokat, az ki ne hagyja! :)

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz bdav #183 üzenetére

    Sok igazság van abban, amit mondasz. De! Vegyük pl. a Battle Bugs-ot (nem tudom ismered-e, elég régi, de nagyon jó game; a maga nemében éppoly úttörő, mint a Dune2 volt). Ott is az a szitu, mint a Commandosban: pályákra osztott kampány, minden pályán adott számú egység, nulla egységmenedzsment, építkezni nem tudsz, tehát taktikai progi. Viszont az egységeket be tudod áldozni, nincs ilyen megkötés (akár 1 db életbenmaradt egységgel is te nyersz, ha likvidálod az ellenfelet). Ezt hova sorolnád? Vagy hasonló az Incubation is... sokan felhördülnének, ha ezekről kiderülne, hogy nem stratégiák...:)
    Szerintem így kellene kategorizálni:
    1. kategória: Taktikai stratégiák. Jellemzőjük: építkezés _nuku, egységmenedzsment nincs, vagy minimális. A harc áll a középpontban. Példa: Panzer General, Commandos, Z, Battle Bugs, Incubation stb.
    2. kategória: nem tudok jó nevet. Jellemzőjük: jelen van az építkezés, de nem hangsúlyos: kizárólag a katonai egységekre koncentrál (minél több és erősebb katonai egység előállítása a cél). Még mindig a harc van előtérben. Példa: RTS-ek (azaz a teljesség igénye nélkül: Dune2, Warcraftok, AoE-k, C&C-k), HoMM sorozat, stb.
    3. kategória: általában ''istenszimulátor'' a nevük. A harci rész kisebb jelentőségű, megjelenik mellette a gazdaság/tudomány/diplomácia stb. fejlesztése is. Példa: tipikusan a Civilization-ök és követőik (pl. Master of Magic stb.).
    4. kategória: gazdasági stratégiák. Zömében menedzserjátékok, de van néhány olyan game is itt, amiben ''szükséges rossz''-ként jelenik meg a csata (pl. Caesar sorozat, esetleg Settlers stb.).

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Szőrös 

    veterán

    válasz bdav #185 üzenetére

    nagyjából. mer' azt azé' nem mernem 100%ig állítani , hogy Master of Magicben nincs nagy jelentősége a harcnak.

    https://starcitizen.hu ha tudni akarod mi újság az univerzumban

  • Egon

    nagyúr

    válasz bdav #193 üzenetére

    Dettó, én sem szerettem. Különösen a nagyongagyi grafikájától voltam kiakadva (tudom-tudom, egy strat-ban sokadrangú kérdés a grafika, de könyörgöm: akkor jelent meg az AoE is!!! A TA-ban meg a kis kocka kergette a nagy kockát...;]).

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

Új hozzászólás Aktív témák