- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Mikrotik routerek
Új hozzászólás Aktív témák
-
Egon
nagyúr
Általában a ''stratégia'' kategóriába sorolják (szvsz joggal) a csak tágabb értelemben stratégiai progikat: pl. taktikai programok, menedzser-játékok stb.Ezen az alapon elég sok progit ki lehetne rostálni: pl. Codename: Panzers, a generalok stb.
Valaki említette a Massive Assaultot. Nagyon jó játék. Aki szereti a körökre osztott stratokat, az ki ne hagyja!"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Egon
nagyúr
Sok igazság van abban, amit mondasz. De! Vegyük pl. a Battle Bugs-ot (nem tudom ismered-e, elég régi, de nagyon jó game; a maga nemében éppoly úttörő, mint a Dune2 volt). Ott is az a szitu, mint a Commandosban: pályákra osztott kampány, minden pályán adott számú egység, nulla egységmenedzsment, építkezni nem tudsz, tehát taktikai progi. Viszont az egységeket be tudod áldozni, nincs ilyen megkötés (akár 1 db életbenmaradt egységgel is te nyersz, ha likvidálod az ellenfelet). Ezt hova sorolnád? Vagy hasonló az Incubation is... sokan felhördülnének, ha ezekről kiderülne, hogy nem stratégiák...
Szerintem így kellene kategorizálni:
1. kategória: Taktikai stratégiák. Jellemzőjük: építkezés _nuku, egységmenedzsment nincs, vagy minimális. A harc áll a középpontban. Példa: Panzer General, Commandos, Z, Battle Bugs, Incubation stb.
2. kategória: nem tudok jó nevet. Jellemzőjük: jelen van az építkezés, de nem hangsúlyos: kizárólag a katonai egységekre koncentrál (minél több és erősebb katonai egység előállítása a cél). Még mindig a harc van előtérben. Példa: RTS-ek (azaz a teljesség igénye nélkül: Dune2, Warcraftok, AoE-k, C&C-k), HoMM sorozat, stb.
3. kategória: általában ''istenszimulátor'' a nevük. A harci rész kisebb jelentőségű, megjelenik mellette a gazdaság/tudomány/diplomácia stb. fejlesztése is. Példa: tipikusan a Civilization-ök és követőik (pl. Master of Magic stb.).
4. kategória: gazdasági stratégiák. Zömében menedzserjátékok, de van néhány olyan game is itt, amiben ''szükséges rossz''-ként jelenik meg a csata (pl. Caesar sorozat, esetleg Settlers stb.)."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Egon
nagyúr
Dettó, én sem szerettem. Különösen a nagyongagyi grafikájától voltam kiakadva (tudom-tudom, egy strat-ban sokadrangú kérdés a grafika, de könyörgöm: akkor jelent meg az AoE is!!! A TA-ban meg a kis kocka kergette a nagy kockát...).
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)