- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
- Linux - haladóknak
- DIGI internet
- Proxmox VE
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Milyen NAS-t vegyek?
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lipton
őstag
Sziasztok!
Új 2,5 automata 6 sportkombi és cx5 között gondolkodom. A felszereltség kb a revolution top at lesz. A 6-ost próbáltam, az elég jól megy pláne magasabb fordulaton. Egy 3 éves jól felszerelt mondeo 2.0 dízel automatát vált majd.
Az automata "rángatósabbnak" tűnik mint a mondeo, jól érezhettem?
A cx5 mennyivel lassabb ugyan ezzel a motorral és mennyivel hangosabb?
A bose hangrendszer iszonyat doboz a mélynyomós mondeno után, mi lehet ezzel kezdeni?
A cx-be tudomásom szerint rendelhető mélynyomó, ilyet hallott valaki?köszi előre is
-
Lipton
őstag
válasz Moleman #5170 üzenetére
Elvileg a legmagasabb felszereltséget próbáltam de elég szegény volt mélyben a mondeo után pedig állítgattam rajta. A hang is inkább "előről" jött a műszarfalból ellentétben a mondeno-val amiben "körbevesz" és hallható a mélynyomó hangja (jó értelemben).
Elég gyorsan közlekedem, azért is az erősebb motor. A 2 literes dízel után egész jól ment és sok dízeles év után VAN MOTORHANG ha forgatod
200 felett egyik sem megy elvileg, max eléri valahogy
A "jóval csendesebb" érdekelne valahogy... mit is jelent ez. A fogyasztás nálam várhatóan elég magas lesz mindegyiknél...Ami érdekes nekem, hogy eléggé "hagyományos" a belső kinézete a mazdáknak, sok új autó már tiszta úrhajó. A 3,5 éves mondeo-nál nem érzem semmivel frissebbnek.
[ Szerkesztve ]
-
Lipton
őstag
válasz #21346560 #5172 üzenetére
Azt lehet nem találtam meg akkor... mégnézem ismét valahogy.
200 felett nem megy katalógus szerint (sem), az, hogy az óra mit ír ki teljesen mindegy, jellemzően csalnak felfele (oké, lejtőn hátszélben egyedül lehet ki tudsz sajtolni többet...).
Nekem a mondeno tetszik de ugye annak vége, nincs tovább. Én szeretem ha egy autó mondernebb kívül-belül ha már új autó
Moleman
A mondeno nem tűnik hangosnak, a mazdát csak városban próbáltam ki, gyorsan nem tudtam vele menni. A szalonban azt mondták, hogy a cx5 alatt a 3-as padlólemez van ezért is kisebb/keskenyebb valamennyivel mint a 6-os. Gumi biztosan marad rajta a gyári (19es).
A suv "jobban tetszik" a 6-os pedig talán racionálisabb választás[ Szerkesztve ]
-
Lipton
őstag
Runo: pár éve fórumozok már itt, nem nagyon tudsz mutatni trollkodó bejegyzést szerintem... most kezdtem el nézegetni a mazdát mert úgy néz ki az lesz. Elég sok autó csal elég sokat felfele... a mondeo megy egy személlyel óra szerint nagy nehezen 215 körül kb.
Moleman rájöttem mit néztem el, a cx5 nem megy 200at katalógus szerint (195), a 6-os valóban 223 . A szalonban tényleg azt mondták, a hogy a 3-as alapjaira épült és keskenyebb (!), csodálkoztam is rajta.
Azt is mondták, hogy a kombi rövidebb mint a sedan, és az tényleg úgy van a katalógus szerint... korábbi 4x4 hajtással magyarázták az okát.[ Szerkesztve ]
-
Lipton
őstag
válasz SzaboZE #5179 üzenetére
Reálisan nem sok mindenkinek kell mégis egyre több van Jobban tetszik a cx5 de a 6os jobb menetteljesítménye "kellene".... 95% 1 személy lenne mint szinte bárki más esetében... távolra max 4 személlyel megyünk akkor sem olyan sok cuccal már...
f4lcon a lényeg, hogy sokkal kevesebb mélyet hallottam/éreztem a mazdában mint a mondenoban illetve a mazdában nagyon előről jött a hang a mondenoban pedig "körülvett".
[ Szerkesztve ]
-
Lipton
őstag
CX-5 rendelés: 2023Q1-re van ígéret 2,5 FWD Automata Revolution. A bose hangrendszer "hiány", hiába része a felszereltségnek de kb. a felét tudják azzal szállítani, amennyiben nem kéred csak az alap hangrendszert akkor megérkezhet akár idén Csak érdekességnek: a mazda oldalon a letölthető katalógusban a revoltuion felszereltségnél automata csomagtérajtós kép van, a kapott listában az attraction plus-ban ott van, persze amúgy nincs benne és elmondás szerint csak a legmagasabb felszereltséggel lehet rendelni (!).
-
Lipton
őstag
Persze, csak "előbb megkapod ha nem kéred bele" a csalogatás...
tboy93
A 8%-os ijesztgetés miatt az előleg is el lett utalva természetesen...
Azt mondták, hogy havonta kapnak x bose és y bose nélkülit és azt kell beosztani...
Lehet mondani, hogy minek lovagolok ezen, de ennyiért legyen már benne arra a pár évre rendesebb hang...[ Szerkesztve ]
-
Lipton
őstag
Nekem most jön meg a cx5 19-es kerekekkel és én eddig minden autón szereltettem a téli/nyári gumikat, a felni maradt. Erre is csak gumikat rendeltem, a 4db gumi 400k... Nem akarok fél évig valami rusnya felnit nézni a szép autón a 19-es könnyűfém helyett. Ekkora szívás lesz?
-
Lipton
őstag
válasz Uyuarasy #5699 üzenetére
Köszi!
Nem annyira peres szerencsére (nem /30 vagy /35 csak /55), így gondolom kevésbé veri szét a felnit, de a 19-es méret azért még most is nagyobbnak számít. Eddig max 2 szezont mentem el egy gumival így nem sok szerelés kellett. Felni mellett a nyomásszenzor is kell a másik készletbe is.Kíváncsi leszek milyen a cx5. Engem főleg az érdekel, hogy hogyan megy (gyorsulás, stabilitás, végsebesség) a mostani 150LE TDCI-hez hasonlítva. Eleve régen volt benzines autóm. A felszereltsége sem rossz így elsőre, meglátjuk. Már hajón van, 1-2 hét és érkezik, csak az okmányirodák bezárnak a hónap közepén...
-
Lipton
őstag
válasz Uyuarasy #5701 üzenetére
Mentem egy 6-ossal ezzel a motorral az aránylag fürge volt. A cx5-ben papíron is (jóval) gyengébben teljesít, meglátjuk mit jelent. Hát igen, a TD alsó nyomatékát egy 2,5-ös szívó benzines még nem igazán pótolja ellenben aránylag szépen forgott amikor jobban nyomtam neki.Nyilávn nem mindennapi használatra de én még mindig egy hemit szeretnék (6,4 szívó)
-
Lipton
őstag
válasz mgoogyi #5826 üzenetére
Mi tavaly nyáron rendeltünk Cx5-öt, elvileg jövő héten veszem át... 2% kedvezményt adtak akkor úgy, hogy következő hétfőn 8% áremelés volt, és ha pénteken nincs meg az aláírt papír akkor buktam. Most a céges kedvezmények sem olyan magasak mint pár éve... Mindezek mellett akkori 13,9M modell most 16,5M körül van...
Létezik 10% valós kedvezmény most új autóknál? (Nem arra gondolok amit eleve úgy áraztak be, hogy "kedvezménnyel" hirdetik...). -
Lipton
őstag
Megerkezett a cx5 vegre
Eleg erdekes atulni egy diesel kombibol.
Nagyjabol beallitgattam de meg szokni kell azert.
+ nyilvan nem nyomtam neki de jobban megy 4000ig mint gondoltam es palyan sem forog sokat benzines letere
+ egesz csendes, hangosabbra szamitottam
+ bose tisztan szol es szep a mely benne
+ ablakra hud szep eles es olvashato
+ lampa nagyon jol vilagit
+ gyongyhaz feher nagyon szep
+ hiaba 19es a felni de aranylag ballonos a gumi igy nem ut annyira uthiban
- nem talaltam meg meg a kozponti zar nyomogombjat (van?)
- meg furcsa, hogy nem erintos a kepernyo
- ules a mondeoban “kagylosabb” volt, jobban tartott
- az extra labter vilagitas nem vilagit menet kozben es nem talaltam allitasii lehetoseget sem -
Lipton
őstag
Köszi mindenkinek!
Ez revolution felszereltség + pár apróság.
Szerintem sem érintős. Minden máshol van mint eddig megszoktam -
Lipton
őstag
Cx5 par nap utan:
Erdekes, hogy csak 6os az automata. Az 1-2 eleg rovid az 5-6 pedig hosszu, a 6 nagyon. 3500 korul megy 170+ talan. Finoman szepen valt amugy. A ford utan picit olyan jobban japanosan muszer az egesz. Tovabbra is aranylag csendesnek erzem. Fogyasztas 11,5 liter az elso 500km. Fordulat 4000 alatt de palyan 130 felett…
Egy hianyom van ennyi ido utan - az ulesek oldaltartasa.
Erdekes modon az automata refi egyszer sem kapcsolt be eddig, a ford eseteben akar egy mellekutcaban is felkapcsol akar masodpercekre.
A varosi araszolasnal megallas utan meg kell neznem mitol indul el…
Valamikor vegig kell olvasni a manual-t. RTFM[ Szerkesztve ]
-
Lipton
őstag
Az ülés maga amúgy "kemény" és kényelmes, kiült érzésem abszolúlt nincs benne csak az oldaltartás hiányzik és lehet mérerte "nagyobb" kicsit picit olyan az érzés mint amikor például a c3 picasso-ban hátul 3db egyforma ülést tettek. Nem 2 normál méret és középen egy kényszer pad, hanem 3 kisebb egyforma.
-
Lipton
őstag
Van valakinek cx5 2,5 automata? Kinek mennyit fogyaszt? Nekem 2300km van benne most és az eddigi átlag 11,50... oké, hogy 2,5 szívó benzin, oké, hogy nem olyan könnyű és inkább a lendületesebb vezetők közé tartozom de ez akkor is sok...
Ami még érdekes benne a váltó. Mai világban a 6 fokozat nem igazán sok már, a 2. tól meg nagyon hosszú minden fokozat, az 5. is de a 6. kb végtelen ... Nekem nagyon furcsa az elosztása, picit megöli a 200LE motort.
Azt sem értem, hogy miért nem lehet egy ekkora autóba 60+ literes üzemanyag tankot tervezni. Kb. minden sarkon tankolni kell vele.
-
Lipton
őstag
válasz snorbi82 #5917 üzenetére
Nagyok sok év után nekem is ez az "első" benzines autóm, furcsa még. Volt több dízel is (2.0 CDTI, CRDI, TDCI, stb.), de azzal (tényleg) bármit csináltál megállít 9 liternél, normál pálya meg 6 körül.
El sem tudom képzelni, hogy ez 7,5 legyen... autópálya fix 90 hátszél sem... -
Lipton
őstag
Volt egy koccom az új cx5 mazdával. BE lámpa sérült. Több mint 2 hónapja áll a szervizben és még azt sem tudják megmondani (!), hogy mikor érkezik meg a lámpa... amúgy csak 650k a mátrix led fényszóró darabja, jó, hogy lehet(ne) kapni
[ Szerkesztve ]
-
Lipton
őstag
Azert vicc, hog meg alkatreszre varunk ugy, hogy nem tudjak kb sem megmondani az erkezesi idopontot. Soah tobbet uj mazda az biztos. Nem is ertem hogyan “engedhetik meg” maguknak ezt.
-
Lipton
őstag
A lámpa már megérlezett. Nyilván "darabokra" tört de világított csak hát hogyan. Kellemetlen sérülés mert a bal elejével koccoltam. Járóképes maradt, nem ment el motor, futómű légzsák. Elemek sérültek, de ugye azt meg cserélni kell ilyenkor. Hiába nem látszik, de tele van kis érzékelőkkel és műanyag darabokkal az egész eleje.
3db valamilyen műanyag elemre várunk amit szintén nem tudnak mikor érkezik meg...
Több mint 3 hónap és azt sem tudják mikor jön...Saját bevallásuk szerint is (Emil Frey) a mazda alkatrészek a legproblémásabbak náluk.
A többi részt említeni sem érdemes. Senki nem tud semmit, kapcsolni nem tudnak, te hívjad fel külön a raktárt(!), hogy hogyan áll az alkatrész beszállítása...
[ Szerkesztve ]
-
Lipton
őstag
Ugye ez egy érdekes kérdés, mert minek veszed a 2,5 motorral ha egyáltalán nem is használod ki soha. Persze ahogy elkezded picit nyomni a nagy és nehéz kaszni miatt meg csipeget rendesen. Nekem elképzelhetetlen 10 alatt.
Mondjuk a mazda árazása is ide "tol", mert tavaly nyáron alig volt drágább (2M alatt) a 2.5 (2.0 helyett) + automata + 3 felszereltségi szint felára.
-
Lipton
őstag
Mazda cx5 idei modell. A szelvedore vetitett HUD nem latszik polarszuros napszemuvegben…. Eleg nagy baki
-
Lipton
őstag
Az új cx5 2,5 is húzható valamennyire?
-
Lipton
őstag
válasz DDaniel #6622 üzenetére
Nekem 1 éves CX5 van, ott a belső világítás alapban LED és nagyon erős, amit extraként lehetett rendelni LED világítás az annyi, hogy simán fehéren világít az első lábtér nyitott ajtónál. Pár10e Ft volt, annyit is ér... érdekes, hogy a mazda nem csinál ilyen rgb belső a hangulatfényt, nekem a korábbi autóm után ez kifejezetten hiányzik, full sötét az egész autó belseje.
Üdvözlő az nem csak annyi, hogy ha kinyitod az autót akkor felkapcsolja a lámpákat? Zárásnál pedig még X másodpercig világít, hogy ne legyél teljesen vakon.
[ Szerkesztve ]
-
Lipton
őstag
válasz Moleman #6634 üzenetére
Biztosan nem állnék neki ennyiért kábelezgetni meg szórakozni vele egy új autónál... max ha eléri a fájdalomküszöböt akkor meg sem rendelem arányokat kell nézni, egy autónál ami eleve 16-18M forint ott ez nem tétel. Mindenki máshogy működik (és más keretekkel rendelkezik), van amire arányaiban nekem is sok ennyi pénz és nem akarom/tudom kiadni rá.
[ Szerkesztve ]
-
Lipton
őstag
válasz Moleman #6640 üzenetére
Kinek mi... ez mind-mind teljesen egyéni. Pont az IT példa egyik részről teljesen oké másik részről a vevők nagy része nulla ilyen irányú tudással rendelkezik és azt sem tudja mi micsoda egy gépben... én pl soha nem veszek egyben gépet, magamnak szeretem összerakni. Nem a pénz miatt, egyszerűen így szeretem és kész
Az autóval nem akartam egy percet sem szórakozni ilyenekkel.
Olajcsere... na itt még jobban nyílik az olló. Sokak nem is tudják otthon megoldani az olajcserét szerszám, tudás, hely vagy bármi más hiányában. Egy szerviz mondjuk nem mindig csak egy olajcseréből állna de ez megint más kérdés. (Tudom, szélsőséges de láttam egy Bugatti olajcserét, háááát annak senki nem állnak neki otthon akkor sem ha van pár szerszáma, szét kell bontani a fél autót )
A hazai márkaszerviezekről meg tudnék mesélni... Ford nem tudta a futóművet és kormányt 3 visszaküldéssel sem beállítani balesetmentes autón, de a Mazda esetében is szívtam már rendesen több dologgal is. Mindezek mellé ahogy viselkedtek és kommunikáltak az vicc...
[ Szerkesztve ]
-
Lipton
őstag
Emilfrey csak rossz tapasztalat...
Nem működődött a keyless rendszer. Fél éves autó. Szerviz kérte, hogy cseréljünk elemet. Oké, persze. Irassam ki, fizessem ki, vegyem át az alkatrészesnél és vigyem oda... na mondom szép, de megcsináltam. Csere, ugyan az... hát akkor majd hozzam vissza máskor mert ma nincs az xy kollega. Elvittem máshova, mondták, hogy ha gyorsan nyomod egymás után átkapcsol valamilyen más módba és nem megy, 2 perc és megoldották.
Előre mondtam, hogy nyekereg valami a jobb elejében. Bevittem, átvették, elmondtam ott is, hogy milyen problémák vannak. Tesztkör, tényleg nyekereg, de az ilyen munkára be kell jelentkezni így most nem tudnak vele foglalkozni, hozzam vissza hetek múlva. A legszebb, hogy kijött a szervizvezető is és kb elküldtek, hogy bizonyítsam be, hogy amikor telefonáltam, akkor mondtam nekik, hogy ez a baja... másik helyen 10 perc volt, stabilizátor csavar le volt lazulva.
[ Szerkesztve ]
-
Lipton
őstag
válasz Uyuarasy #6707 üzenetére
A markaszerviz meg olcsobban kellene kapja a mennyisegi kedvezmenyek miatt, nem dragabban nyilvan ez az uzlet benne, hogy aranyaron adjak... olajat eleve hordoban veszik sok helyen.
Mazda cx5 elso tarcsa+betetre a markaszerviz mondta, hogy nem a "gyarit" teszik bele, hanem a mar jo ideje hasznalt utangyartott tipust, mert a gyari neha elkezd csikorogni es akkor csak cserelni kell garanciaba... nyilvan lehet, hogy ezen akar tobbet keresnek mint a gyarin, csak kellett valami bullshit a vevonek
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- OLED TV topic
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- Futás, futópályák
- Diablo IV
- További aktív témák...