- PDF topik
- Célkeresztben az OnlyFans, amiért pornót nézhetnek a gyerekek
- Linux - haladóknak
- Milyen NAS-t vegyek?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
- DIGI internet
- Proxmox VE
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
Új hozzászólás Aktív témák
-
Moleman
addikt
A szerelők eléggé szidják, olasz elektronika, konstrukciós hibák tömkelege, alkatrészellátás nincs, a szalonban álló autókból szerelik ki az alkatrészeket, ami éppen kell.
Én inkább a 2.5 turbót várom, vagy még inkább a leendő hathengerest, ha egyáltalán jön bármelyik is Európába. Ha nem jönnek, akkor már csak az MX-5-re tartok igényt.
-
VANESSZA1
őstag
Azzal jobb megvárni még a tapasztalatokat, és talán célszerűbb ha egy modellváltás megtörtént. Addigra kiforrja magát a technika, és talán látható lesz, hogy megéri-e beruházni ismét egy bonyolultabb rendszerű motorra ami több hibaforrás melegágya is lehet.
Precision M7710_&_Precision M7740- CPU: 9980HK, RAM: 32GB/3200MHz, GPU: RTX5000, IGZO 4K-UHD, SSD: 2TB Force MP510, 2TB ADATA XPG SX8200 PRO, 1TB SK HYNIX Class 50 SSD
-
-
aleister
veterán
Köszönöm a tanácsot!
Átlagos műszaki érzékkel mennyire kivitelezhető otthon a szívósor tisztítás? Pl különleges kulcsnyílású szerszám kell hozzá?
Most nézem, hogy azért nem árt hozzá akna.Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
snorbi82
senior tag
2,5es benzines eszi az olajat, nem sokat, de eszi. És sorolhatnam, hogy 1,8nak mi a baja.
2008as Gh 2.2es 480.000 km mentünk. Céges autó volt. 6 év alatt. Motorhoz nem kellett nyúlni, kettőstomegu gyári volt, 12.000 kmnel olajcsere mindig. Értem hogy szar. A következő 2015os. 4 év alatt 320.000 semmi baja és itt az új... Tudom ez autópálya és ez jó neki.IPhone 15 Pro Max, Iphone 13
-
tag
+1
Tovabbra sem vilagos, hogy a megbizhatosagot es a koltseghatekonysagot hogy lehet igy leegyszerusiteni. Igazabol a "hosszú táv dízel, rövid benzin" kijelentes azt jelenti, hogy rovid tavokat vezetve a dizeles Mazdak nagyobb valoszinuseggel fognak tonkremenni, mint hosszabb utakon; a benzinesekkel viszont el lehet ugrani a szomszedba is, nem kell egy orat jaratni, hogy elerjuk az uzemi hofokot.
Viszonylag aktivan kovetem az idezett csoportot, elvetve talalni harmadik generacios (GJ-) szervizes tortenetet, a posztok szerint szinte mindenki DPF "okoskositasra" meg motorgeneralra viszi hozzajuk az elso/masodik generacios autojat... -
aleister
veterán
Igen, tudom. A szigorodó környezetvédelmi normákat hamarosan a benzinesek is csak DPF-fel fogják tudni megoldani.
Igazad van az olaj hígulás kapcsán. Pongyolán fogalmaztam.
Az a baj a nem végbemenő regenerációnál, hogy következő alkalommal az autó megpróbálja ismét, majd, ha az sem sikerül, akkor megint és így tovább, míg egyszer le nem fut a teljesen. Míg ideális esetben ez 500 km alatt egyszer történik meg, addig félbeszakadt regen esetén 2-3-szor. 4000 km alatt nem mindegy, hogy ez 8 alkalmat jelent, vagy mondjuk 24-et.Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
Moleman
addikt
Angliában egy barátom dolgozott Mazda szervizben, volt egy néni, aki óramű pontossággal 9 havonta vitte kuplungcserére a 2-esét. Pár évente lecserélte a kocsit is, de évjárattól függetlenül minden 9 hónapban megevett egy kuplungot.
Könnyű tönkretenni minden kopóalkatrészt, ha a sofőr nem tudja, mit csinál.A futással egyetértek, ennyi km csak autópályán jöhet össze, az meg hazai pálya a dízelnek. Ha sokat kéne pályáznom, lehet én is ilyet vennék.
-
aleister
veterán
Köszi a választ!
Nagyon nagypapásan vezetek egyébként. Szinte csak motorfék.Elvileg ez a tengelykapcsoló folyadék tartálya is, de gondolom az automatát ez nem érinti.Egy pohárban van a leszívás utáni keveredett cucc. Megnézem majd később, hogy szétválik-e a két anyag. Mégiscsak sűrűbb az olaj. Ha igen, akkor reggel esetleg még szívhatok a tetejéről, de jelenleg nem látszik benne csak olaj.
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
aleister
veterán
-
phanzetomox
őstag
Havi 1 alkalommal mennénk hosszabb útra (100-400km) Amúgy meg főleg városban, szóval ez alapján akkor a benzines lehet jobb ha jól gondolom. Mivel első autó nem tudom mennyit mennék évente vele, de így fejben átgondolva szerintem 3-4 ezer km-nél nem többet de még lehet sokat is mondok.
-
lemmy71
őstag
A nejem vitte a gyereket az iskolába, ahogy mesélte mocskosul bekopogott és persze csak lépésben ment (miért is állította volna le ) de azért beértek a suliba, olyan 6 - 7 száz méteren kínozták. A sulinál már meg is állt, utána húztuk haza. Én is azt hittem hogy hengerfej le és minimum a szelepek kuka, de volt itthon egy régi feszítőm és próbából gyorsan összeraktam. Kopogás nélkül küllőre indult a motor, mondtam is a nejemnek hogy menjen a templomba és dobjon be szentantalnak egy ötvenest Amúgy ezeknél a hulladékoknál egy injektor hiba, csúnyább kolompolást tud csinálni mint ha valami összeakadna vagy lógna valamelyik csapágy.
-
lemmy71
őstag
Ha nem kopog nem fűstől totál zajtalan, akkor minek szedjem le, a himba egy rideg kemény anyag az nem hajlik hanem törik. Azóta meg ment már pár ezret vele a nejem, majd az injektort kell ki totóznom hogy a négyből melyik is a bibis, az a baj hogy csak néha koppan be olyan mint amikor becsepeg egy hagyományos porlasztó, de szerintem valamelyik fejtekercs lesz a ludas Most kiüttetem minden hibát, ha megint le áll akkor beviszem a szervizbe hátha a gyári program pontosan megtudja mondani melyik rossz a négyből.
-
lemmy71
őstag
Ez még az első széria 2004 -ben vettem. A nejem használja én csak nagyon ritkán ülök bele. Amikor leállt alatta, várt egy két másodpercet és indult újra műszerfali hibakód nélkül. Általában visszaváltásnál vagy erősebb motorfék utáni gázadásnál tiltott állt le a motor. Itthon csak a szokásos P0093 hibát dobta ki a gép (magyarul kb. nagy mennyiségű üzemanyag visszafolyás) és injektor hiba, de ettől még nem lettem okosabb. Amikor megmértem a résolaj mennyiséget midig jó volt, mind a négy injektornál azonos mennyiséget mértem (4db 150 milis orvosi fecskendő és négy egyforma hosszú benzincső volt a műszerem Az a baj hogy méréskor nem sza...ot egyik sem, átnéztem minden csatlakozót de azok is jók, tavaly elvittem beméretni de pad szerint jó, szóval ritkán csinálja így lutri hogy melyik is a rossz
-
lemmy71
őstag
Nálam alapjárati probléma nem volt soha, vagy szépen jár a motor vagy azonnal leáll Az enyémben most 230 ezer van, minden gyári még, kivéve a kettestömegűt. Az injektor csúcsa volt megégve de ez a densoknál megszokott, 160 ezer környékén mérettem be mind a négyet. Én a fejtekercsre tippelek a leállás miatt. De most ment olyan 12 ezer körül és még nem állt le, ha le áll akkor megnézetem gyári programmal, hátha mákom lesz és kidobja hogy melyik lesz kukás.
-
lemmy71
őstag
Végül is nem akarom kivenni és felköszörültetni a főtengelyt. Kíváncsi leszek majd hogy mennyit kopott a cementálás, bár szerintem 230 ezernél még jónak kell lennie. 115 ezernél tűzkarikás lett és úgy ment cirka 4 - 5 ezret vele a nejem, szerintem az okozta a bronz szemcse megjelenését a karterben. Sima olaj cserénél nem látszott csak amikor levettem most a kartert. De anno amikor tűzkarikás lett levettem a kartert, de szinte alig volt némi koksz szemcse az olajszivattyú talpszűrőjén, persze a finom szemcse átmegy azon a rostán, de legalább ment az olaj is. Amúgy én is alapos csapágyon agyaltam, csak hallottam hogy szoktak ilyenkor pluszost is tenni, bár nem értem hogy az mennyire lenne jó egy nem köszörült gyári tengelynél Na majd kiderül amikor kiveszem, ráadásul ahogy nézem két fajta csapággyal szerelték a rf5c motort.
-
lemmy71
őstag
Én is csodálkoztam amikor hallottam ezt a pluszos csapágy cserét szűz fötengelynél na majd ha kiszedtem úgy is meglátom hogy kell tovább bontanom, bár szerintem nem olyan vészes mert egyáltalán nem hallani hajtókar csapágy hangot. Nagyon nekem sem akaródzik szétszedni, de ahogy a múltkor megláttam a bronz szemcséket a karterban, azóta nem hagy nyugodni a dolog. Nem hiányzik hogy eltörjön a főtengely, ráadásul ezek a hulladékok előszeretettel törik is ahogy olvasgattam róla.
-
lemmy71
őstag
Ok rendben, majd csinálok egy két nagyobb felbontású képet is a csészékről és a főtengelyről is. Legalább lesz egy kis rálátása másnak is hogy mit is okozhat egy egyszerű tűzkarika probléma. Képzeld el azt aki nem igazán cserél olajat és sosem takarítja ki az olajszivattyú talpszűrőjét, úgy már nem is csodálkozom ha töri a főtengelyt mint a ropit.
-
Topikgazda
Szerintem minden plusz költség ami a márkaszervíznél fölmerül egy teljesen legálisan működő független szervízhez képest azt magának a márka tulajdonosának fizeti.
A licencdíj magas, mert a gyárnak csökkent a haszonkulcsa az autókon.
A típusspecifikus dolgokat meg kötelező fizetős oktatáson kell elsajátítani szintén tőlük.https://tinyurl.com/rasoapro
-
Moleman
addikt
Ha 10 alá esik, akkor már nehéz hosszan tartó életet lehelni bele, a robogóakksimmal már eljátszottam. A lidlis töltő már nem tudott mit kezdeni vele, a generátor még fel tudja nyomni, pár km után hibátlanul indítózik, de pár óra állás után minden töltést elenged.
Az a régi Exide amúgy belevalónak tűnik, nekem is EL604 van most benne (60Ah 520A), 2.5 éve cseréltem. Sokszor állt több hétig mozdulatlanul, azután picit hosszabban tekert, valóban nem szereti a hosszú állást, de sose volt komoly gond vele. Mióta minden héten fut 280 km-t autópályán, sosem hezitál.
Nagyon idős nem lehetett, nálam a gyári akksi szűk 6 évet és 138 ezer km-t bírt. -
lemmy71
őstag
Nem akarlak elkeseríteni de van ott rozsda Amúgy 2003 - 2007 ig az anyagában volt egy hulladék a mazda, szóval azt kenheted bármivel. Az első modelleknél pl. a tömítőanyag volt nagyon rossz, összezsugorodót és már egy éves korában rozsdásodni kezdet minden illesztésnél az alja. Amúgy kívülről nem látszódik rajta hogy rohad, amin már kívülről is rozsdanyomok vannak az kuka felesleges pénzt költeni rá. Ha odafigyel az ember és ki ki javíttatja akkor elmegy még jó pár évig, én nem is azt mondtam hogy az nem jó, de nekem egy kicsit fura az a kocsi. Én biztos nem venném meg ha már a kuplungja is sz@r@kszik, max ha van otthon egy csápos emelőm meg némi szerszám
-
#21346560
törölt tag
-
#21346560
törölt tag
Eddig úgy tűnik, hogy kifogtam! Köszönöm a segítséget itt is!
Valóban sokat pályázok, de úgy veszem észre, pont ezért magasabb a fogyasztás, mint egyébként, 120 fölött már jelentősen nől a fogyasztás!
150-nél már elég szomjas, 9-10 lefolyik, 100-110 környékén viszont tényleg 3 körül iszik.
A valós fogyasztást talán 2x néztem, eléggé pontosnak tűnt!
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen autót vegyek?
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Politika
- Milyen TV-t vegyek?
- sziku69: Szólánc.
- Milyen monitort vegyek?
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- Kerékpársportok
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Noble Chair EPIC
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000