- AliExpress tapasztalatok
- Synology NAS
- Óriási trösztellenes botrány lenne, ha a Qualcomm megvenné az Intelt
- DIGI kábel TV
- Öt Starship után embereket küldene a Marsra Musk és a SpaceX
- Gmail
- Bocsánatot kértek a globális leállást okozó szoftverhibáért
- Súlyos sztrájkba futott a Samsung Indiában
- Linux kezdőknek
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
A bőrrel nem lenne bajom, inkább hogy csak fekete van (2013-tól talán van valami nagyon halvány majdnem fehér) ami éget ha napon parkolsz, nekem a vajszínű tetszene, utólag sem éri meg megcsináltatni mert nem illik a többi beltéri színhez. Egyébként az utólagos bőr méretpontos üléshuzat azért nem hülyeség, mert nem 10 éves, nincs szétrepedve, és ha télen hideg le lehet venni.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
Topikgazda
-
Topikgazda
Rozsdapöttyöket szeretnék eltüntetni otthon, kompresszorom nincs. A sorrend az alábbi lenne:
- Csiszolás 80-120, majd 160-200 majd megnézem milyen papír van
- RO55 (van jobb rozsdaátalakító?)
- Cink spray (jó az alu-cink is vagy kifejezetten cink kell?)
- Filler/kitt nem tudom hogy ezek ugyanazok angolul/magyarul vagy van különbség
- Csiszolás hanyassal?
- Alapozó spray(talán VeryWell vagy PrismaTech van otthon)
- Csiszolás 600 (ez így jó?)
- Kevertetett szín spray
Ezt kell lakk előtt csiszolni?
- 2K lakk spray frissen kevertetve, melegvízbe áztatva fújás előtt
Ezután kell csiszolni és polírozni, vagy ha jól sikerül nem szükséges?Tegnap egy kis részen kipróbáltam csak durva csiszoló+ro55+alapozó+szinező, és bár matt, mert nem lakkoztam, úgyis újra kell csinálni, színben megegyezik az eredetivel.
Halkan mondom, de az álmom egy Soul Red-re átszinezett GG Mazda6
https://tinyurl.com/rasoapro
-
Topikgazda
válasz lemmy71 #2635 üzenetére
A cink spré azért kell, mert a gitt vizet tartalmaz, és az már ne érjen a fémhez.
Milyen aláfújó színre gondolsz? A soul rednek van 3 rétege, alulra megy egy narancsos fényvisszaverő réteg, arra az áttetsző piros és arra a lakk. Erre gondoltál? Az enyém 2004-es, Strato Blue tehát a sötétebbik kék, ennél nincs ilyen, a fújós spré amit kevertettem tökéletesen azonos színű.
Tehát azt mondod, hogy lakkozás után ha nagyon jól sikerül nem kell polírozni, de ha nem sikerül olyan jól akkor egy polír ezt a hibát kiküszöböli?
Viszont nem tudom a köztes csiszolásokat. Szóval a színt a lakk előtt már nem kell, de hanyassal érdemes a fémet, hogy jól tapadjon rá a gitt, hanyassal a gittet, hanyassal az alapozót?https://tinyurl.com/rasoapro
-
Topikgazda
Megmondom őszintén az elmúlt pár évben elhatalmasodott bennem az az érzés, hogy minden "szakember", tisztelet az 1-2% kivételnek egy kókler, akinek a munkáját józan paraszti ésszel, műszaki érzékkel, utánaolvasással, és megfelelő szerszámokkal bárki el tudná látni. Ennek okán egy ideje igyekszem mindent magam csinálni, persze a fékhez nem mernék nyúlni mert a családom élete a tét, de ha most van egy 2 forintos méretű lyuk, és ha nem jól sikerül jövőre lesz egy 5 forintos méretű lyuk, akkor sincs semmi, az anyagi ráfordításigénye (lakatos munkadíja) nem változik meg a dolognak.
Próbálok youtube videókból tanulni, nem tudom láttátok-e ChrisFix strato blue Mazda3 lyukas kerékív javítását, Szerintem eszméletlenül jó lett.https://tinyurl.com/rasoapro
-
Topikgazda
válasz lemmy71 #2642 üzenetére
F*szom fog elkölteni egy 600 ezret érő kocsira alsó hangon 200 ezret, már bocsánat.
Lehet, hogy újonnan 6-7 milliós kocsik és eszerint kéne ránéznem, évekig öntöttem bele a pénzt, abbahagytam. Minden fillér amit ráköltök akár a kukába is kidobhatnám. Amit nagyon fontos megcsinál(tat)ok, de már beletörődtem, hogy nincs bal oldali tükörfűtésem, jobbegyben ablakemelőm, stb.
Mikor megvettem úgy voltam vele, hogy majd egy bontott xenon, bontott bőrülés, felpolíroztatom (XD), csiptuning (még nagyobb XD) aztán telt múlt az idő, és egyszercsak pár hónap leforgása alatt elkezdtek rozsdásodni az ajtók, valami b*zi megkulcsozta a kórház parkolóban, meg pár ilyen-olyan nem-létfontosságú-de-drága-rendesen-megcsinálni dolog tönkrement, és konstatáltam, hogy jó, akkor ebből már sosem lesz patika autó, olajat, kopó-fogyót megkapja, aztán járok vele dolgozni amíg megy.https://tinyurl.com/rasoapro
-
Topikgazda
válasz Debilon #2648 üzenetére
Egyszerű a megoldás: Használd 20 éves koráig. ne fizesd meg az indokolatlan értékvesztést mert mások nem javíttatták meg, a tied többet ér, tartsd meg. Ha nekiajándékozod egy rokonnak a most is egy millió alatt érő autót az is jobb mintha eladod sz*réh*gyé.
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
Topikgazda
Beszakadt emelési pont lakatolás költségeiről tud valaki infót adni?
A jobb hátsó ajtón található pár rozsdapöttyöt akartam házilag eltávolítani, csiszolás, vékony kitt, alapozó, színrekevert festék, lakk. Van egy tartalék bontott ajtóm ebből az egyből ezért mertem nekifogni.
Múlt hétvégén kipróbáltam a kevertetett színt, tökéletes. Erre csütörtökön volt egy koccanásom, pont azt az ajtót meg mögötte a kerékívet korzsoltam végig. Gondoltam sebaj, akkor kibővítem a kerékívre a műveletet, azon is volt pár nagyon pici hólyag. Itt az előtte kép a lakkozatlan ajtórészzel és a meghorzsolt kerékívvel, ez még tök pofásan nézne ki:
Elkezdtem csiszolgatni.
lefeküdtem a küszöbhöz, azon elszörnyedtem mert nem szoktam látni, tavaly még nem volt ilyen.
Fúró+drótkefével nekifogtam, a kerékívből már jó ideje kivettem a filcet mert csak megtartja a vizet, hát a küszöb felől gyönyörűen beszakadt a kerékjárat,
Majd a küszöböt is elkezdtem kaparászni, ki akartam venni a kereket hogy jobban hozzáférjek, ez az utolsó pillanat mielőtt beszakadt:
További képek:Kapnék érte egy rozsdamentes bármit ami csak egy hajszállal jobb mint egy régi Swift?
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
Topikgazda
És akkor most hogyan tovább?
Azonnal föltenni hahura és iszonyat nyomott áron ahogy van eladni? Azért az ajtót még csináljam meg? Egyáltalán beszakadt emelési ponttal eladható? Vagy már jobb valami trükkel (papiron szerbnek eladni) elbontani és kiárulni? Zsír uj zimmermann fékek, a motorért 200 fölött szoktak adni, stb.https://tinyurl.com/rasoapro
-
Topikgazda
Nem különösebben nehéz, pár csavar meg patetent fogja, de valóban javaslom, hogy vedd ki a kereket, egyszerűbb. Nem annyira szövet, elég kemény, de hajlik. Olyan állaga van mintha egy kartonpapírra filcet ragasztottak volna.Nem az enyém nem áll garázsban, betonplaccon áll.
Ősszel még feltettem a téli kereket, a nyári már nem fog menni
Lehet jobb így, mintha rámszakadt volna a kocsi kerékcsere közben vagy rázuhan a féktárcsára.
Csak szar, hogy tegnap még úgy feküdtem le, hogy van egy jó esetben akár 600-at is érő autóm, amivel még lehúzok pár évet, most meg már nagyon nincs így.https://tinyurl.com/rasoapro
-
Topikgazda
Meg kéne nézetni pontosan milyen mértékű a baj, és mennyibe kerül mennyire tartósan megjavíttatni. Ha a másik oldalra nem terjedt ki ilyen mértékben, és máshol sincsenek szerkezeti, max felületi problémák akkor még annyit megérhet a dolog hogy átrugdossam egy vizsgán, persze ha megfizethető, mondjuk fényezés nélkül 60, esetleg 80.
Az a helyzet, hogy nem sok 2004-es dízel hatos van végig vezetett visszaigazolt szervízkönyvvel, valós 283 ezer kilométerrel, a vezérlésben még van 50 ezer, márkaszervízben cseréltettem, 3 ezret futott zimmermann tárcsák és betétek elől. 2 éve bemérettem az injektorokat és kapott 2 bemért bontottat.
Persze vannak hibái is:
- Motortartó bakot kéne cserélni (jobb elsőt már vettem a 3-ból, alsó billenésgátló babapiskóta kellene mindenképp).
- Hátsó gátlókat de csak a szilent miatt, maga a gátló még jó
- Bal tükörfűtés és jobb ablakemelő nem működik, illetve
- 10 fok felett dobálja a P0401 és P0404 EGR hibakódokat, nézettem már, nem találtak semmit (vákuumcső szokott lenni), egr kipucolva, jól működik, úgyhogy minden tavasszal levakolom és néha törölgetem obd-vel, ősszel kiveszem a fémlemezt és hibátlan egész télen.
Ha még februárban átmenne a vizsgán akkor az még majdnem 3 év, azzal már elégedett lennék, 18 év már szép kor egy autónál, főleg ha ebben az utolsó 3 évben a mostani lakatoláson kívül már nem költenék rá csak olajcsere.
Az utolsó évben csak 17 ezret mentem vele, főleg munkába járás, bevásárlás, mozi/játszóház, wellness (Cserkeszőlő, Egerszalók) mindezt adó és biztosítás nélkül összesen 535 ezer forintból, ami 31,65 forint kilométerenként. Ebből kb 180-at fizetett a cég bejárástámogatás gyanánt. Ennyiből nem jönnék ki akármit veszek. Ha az utolsó 2 évet nézem akkor 33,6Ft/km. Persze mindeközben romlott az állaga és ha szinten tartom többe került volna. Szerintem ez reális ár, sajnos nem sok autó jön ki 100Ft alatt mindenestől, azt nem tudnám megfizetni.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
Topikgazda
válasz SzaboZE #2665 üzenetére
Ennek egy igen jelentős része egyáltalán nem látszott. Kerékívből kivettem a filcet, annak a küszöb felőli rögzítőcsavarja rozsdás volt de ennyi. Megpiszkáltam és beszakadt, a kerékív belsején a gumis alvázvédő vagy micsoda gyönyörűen összetartotta.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
Topikgazda
Egy Mazdának? A hátsó kerékívek, küszöbök, futóműalkatrészek, és a padlólemez. Olaszt néznék a rozsda miatt, a benzinesnek nagyobb műszaki hibája nem szokott lenni. Esetleg az olajat csipegetheti ha fiatal korában nem cserélték rendesen az olajat.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
Topikgazda
Index fórumon már megkérdeztem, de nem volt válasz, talán már ez a topik is pörög annyira, hogy valaki tudjon segíteni, reménykedek SzaboZE márkatársban
Audio rendszer kérdésem lenne nem Bose 2004 hatossal kapcsolatban.
Szóval alapvetően elégedett vagyok a hangminőséggel, de azért picit bővítenék rajta, de azért annyira nem hogy megvegyem a tizenéves bontott bose szettet vagy fejegységet cseréljek több tízezer forintos beépítő kerettel..
Első kérdésem, hogy a nem Bose hifinél kimegy-e a jel a tükörnél lévő csipogók vezetékein? Ezt szerintem könnyen be lehetne pattintani bontóból, ha van jel.
A másik kérdés a mélynyomó. Azt tudom, hogy nincs mély kimenet a hifin, csak az első vagy hátsó hangszórók jelét lehetne megcsapolni. Ezt hogy kell? Illetve a vezetékezésből mennyi van kiépítve? Azt tudom, hogy a bose-n az erösitő az anyósülés alatt van, ez hajtja a 4 normál hangszórót. Innen vagy a hifitől megy a kábel a pótkerékhez az aktív mélynyomóhoz? Még egy olyat esetleg megvennék bontóban, ha valahogy rá lehetne juttatni a jelet. Van még egy használt sal 240 wattos erősítőm amit úgy kaptam bár még ki sem próbáltam.
Van valakinek jó példája a fent nevezett átalakításra?https://tinyurl.com/rasoapro
-
Topikgazda
válasz dzoli87 #2713 üzenetére
Az hogy lehet kapni 450-ért dízel mazda6-ost nem jelenti hogy mi itt akik vigyáztunk rá eladnánk annyiért, az, hogy csak annyit adnak érte nem jelenti hogy csak annyit ér, annyiért inkább akkor marad. Ha más nem átrugdosom műszakin és még 2 évet kibír aztán majd lesz valami.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
-
-
Topikgazda
Egyébként tudtok megbízható megfizethető lakatost? Aki nem összegányol, esetleg fotóz közben, és ha nem is néz ki tökéletesen a végeredmény, de megáll a rozsda?
https://tinyurl.com/rasoapro
-
Topikgazda
válasz flegga92 #2782 üzenetére
Bár dízelem van és egész pontos információval nem tudok szolgálni, de miután 5 éve fórumozok abban egészen biztos vagyok, hogy csak az a drágábbik fajta (azt hiszem iridiumos) gyertya jó bele aminek kb 10 ezer darabja, a sima hagyományos, legyen az bármilyen jó minőségű, nem jó bele.
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
Topikgazda
válasz Tamagocsi123 #2791 üzenetére
Kettőstömegű nincs csak a dízelben, és mint minden Mazdának ennek is 3 típushibája van, a rozsda, a rozsda, és... a rozsda.
Felemelni, aláfeküdni, megnyomkodni, gányolás nyomait, friss alvázvédőzést keresni.https://tinyurl.com/rasoapro
-
Topikgazda
válasz Tamagocsi123 #2793 üzenetére
Általában turbós benzinesekben van, kis kivételtől eltekintve. Ez szerencsére szívó.
12 év átrozsdásodási garancia azokra van amiket végig márkaszervízbe hordtak 12 évig, és szigorú feltételei vannak. Elárulom, nem sok ilyet találsz a piacon.https://tinyurl.com/rasoapro
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz napoleon2323 #2855 üzenetére
Egy dologgal nem árt tisztában lenni. A mai magyar piacon, ha nem elégszel meg egy Swifttel, akkor kell másfél millió. Vagy ennyiért veszel kocsit, vagy lesz ennyi mire rendbeteszed.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
Topikgazda
válasz Moleman #2864 üzenetére
Bocsi, ez a szabály, én vagyok a topikgazda, ezt vállaltam, ez a kötelességem, így is hagytam 2 napig.
Alternatív legális megoldás: Csináld meg a hirdetést hardveraprón vagy máshol, és tedd be a linket az aláírásodba ahogy én is.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
Topikgazda
Na igen. De gondolom ebben fényezés nincs. Nekem is megnézték, az emelési pont javítás 15-20 ezer, de küszöbölni, kerékíveket cserélni meg ami még el van rohadva és menet közben derül ki ő 300-at mondott látatlanban.
Azt mondta, csináljuk meg az emelési pontot úgy átmegy vizsgán, a következőre meg már nem éri meg megcsinálni mert addigra ér a kocsi 400-at és annyi a lakatolás is lesz.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
Topikgazda
válasz dzoli87 #2874 üzenetére
Akkor már csak az a kérdés mennyire volt szar és hol csináltattad? Kérhetek kontaktot? Akár privátban ha úgy gondolod.
Mondjuk az igazsághoz hozzátartozik, hogy ha már küszöböket, kerékíveket cseréltetsz, esetleg ajtókat kell javíttatni netán még első sárvédőket is (olcsón cserélhető csak fényezni is kell) akkor már kaphat egy telifényt is a kocsi, és akár színt is változtathatsz, láttam szép egyedi szineket, pl:[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
Topikgazda
Halogén vagy Xenon?
Halogén esetén kis kampós. Az izzó kifér, azzal nincs gond, csak nőgyógyász kéz nem árt hozzá. Vészhelyzet esetén ki lehet venni az ablakmosó tartályt vagy a légszűrőházat, bár lehet az inkább a távolságinál segít. Itt jól látható a mechanizmus, ebből is van azért pár fajta, pl nekem a bal eredeti a jobb utángyártott és nem egyforma, asszem ott 2 kampó van.https://tinyurl.com/rasoapro
-
Topikgazda
válasz UberMutant #2908 üzenetére
Nem egyezik a két motor forgásiránya, a keresztmotoros elsőkerekes autókhoz képest a hosszmotoros hátsókerekes autók diffije még egyet fordít a hajtásirányon ezért ellenkezőleg forog a motor. Ez persze csak az általános felállás, lehetnek eltérések.
Én egy V8-as LS motort tennék bele, de amúgy szerintem is 1.9 tdi lenne jó. Van fönt yt-n egy videó, cummins dieselt tettek bele, de az valami 5-6 literes motorhttps://tinyurl.com/rasoapro
-
Topikgazda
Szerintem nem eszik olyan forrón a kását. Még a 2005-2008-ig első generációs faceliftes hatosokban komoly gond volt a dpf-fel (bár kolegáménak semmi baja, minden nap kijön észak budáról gödöllőre majd vissza), mostanában már kulturált, ha 1000 kilométerből 100-nál kevesebbet teszel meg rövid városi utakon, rendszresen használod az autót hosszabb 30-50-100 kilométeres távokon akkor ki tud tisztulni gond nélkül.
Az egyetlen VALÓS gond ezekkel a motorokkal, hogy be tud állni az olajszivattyú és előjel nélkül kinyírja a motort. A megoldás nem olcsó ha még nem történt meg a baj: ki kell cserélni a láncos vezérlést és új, mármegbízható olajpumpát kell berakni, kb 300 ezer forint, és utána lesz egy megbízható autód. Ha viszont megtörtént akkor milliós összegű motorcsere.
Azért így 5 év turbódízel nyomatéktenger után nem biztos, hogy szívesen beülnék egy szívóbenzinbe, ha nem minimum egy V6-ról beszélgetünk.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
Topikgazda
Sziasztok, lerohadtam ma Gödöllőn a belvárosban, átmentem a lámpán, kinyomtam a kuplungot hogy hármasba tegyem, a kuplung benyomva maradt és nem emelt ki
Nagy nehezen elvontattuk haza Dányba a kis 1.6-os Corollával. (23km)
Hol kéne megnézni mi a baja? Akksi+akksitálca ki, és ott kell eldurranva lenni csőnek? Vagy mi baja szokott még lenni?
Honnan lehet csövet szerezni ha ez a baja? Nem lenne valami kellemes elvontatni 10-20-30 vagy több kilométerre.
2004 dízel
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen