Új hozzászólás Aktív témák
-
#65675776
törölt tag
válasz Winner_hun #190 üzenetére
50% lesz, és ha minden igaz, akkor csak a lakóhely és az oktatási intézmény közötti legrövidebb útra lesz érvényes.
-
#65675776
törölt tag
válasz Oliverda #202 üzenetére
Jelenlg az emberek több mint 70%-a kedvezménnyel utazik! A többit az állam, azaz az adófizetők állják. Ennek a pénznek lenne jobb helye is. éldául a tömegközlekedés színvonalának (amit mindenki kritizál) növelésére is lehetne fordítani.
Emellett a tömegközlekedés utaskilométerre vetítve töredéknyi környezetszennyezéssel jár mint az autózás, bár gondolom a mai individualista hozzáállás mellet ez a többséget nem érdekli. -
#65675776
törölt tag
Nem mondtam, hogy nyereségesnek kell lennie, de azért a jelenlegi szintű veszteség sem éppen jellemző máshol. Valamilyen szinten azért önfenntartónak (nem nyereségesnek) kell lennie a tömegközlekedésnek is, jelenleg Mo-on egyáltalán nem az.
Az állandó menetrendbasztatásoknak viszont tényleg semmi értelme. Azt mutatja, hogy a menetrendkészítők azt sem tudják mit akarnak (vagy mit várnak el tőlük).
Az IC-k sűrítése viszont nagyon is jó döntés, ezeken nyeresége van a MÁV-nak, amiből fenn tudja tartani a személyvonatok egy részét külső támogatás nélkül. És azért kicsit erős volt, hogy volt olyan időszakja a napnak, amikor 2,5-3h-n keresztül BP és Debrecen között nem közlekedett vonat (és nem 22-6h-ig terjedő időszakról van szó).
tildy: Ez mondjuk jó kérdés. De csak pár évig lehet probléma, mivel mostmár végre valóban megkezdődik a tarifaegyesítés. Egyébként szerintem ahogy érzed.
[Szerkesztve] -
#65675776
törölt tag
válasz (Darkwood) #1155 üzenetére
Pontosabban Gaskóék nem akarnak megállapodni az elégséges szolgáltatásról, mert azt szerintük semmi sem indokolja.
-
#65675776
törölt tag
válasz Oliverda #1159 üzenetére
Túrót, ez max ahhoz hasonlítható ha a fővonalakat szüntetnék meg. A mellékvonalak egy jó részére meg tényleg nincs szükség. Csak azért nem szabad fenntartani őket, mert megszokták a helyiek. Ha nem használják, akkor nem kell üzemeltetni.
Ha a helyiek úgy gondolják, hogy nekik igenis szükségük van rá, akkor meg el kell nekik adni az üzemeltetési jogot, aztán úgy oldják meg rajta a közlekedést, ahogy akarják.
-
#65675776
törölt tag
válasz (Darkwood) #1172 üzenetére
Ha nem olcsóbb a busz, akkor miért kerül az államnak (azaz nekünk) 400x annyiba egy utaskilométer vasúton, mint buszon?
A vasút csak abban az esetben versenyképes, ha nagy tömegeket szállít. A bezárásra kijelölt vonalak ennek a feltételnek a legkevésbé sem felelnek meg.
[ Szerkesztve ]
-
#65675776
törölt tag
válasz Darth_Revan #1186 üzenetére
Azért érdekes volt, amit egy helyi vezető mondott. Miszerint a MÁV anno üzemeltetésre vette át a vonalat. Tulajdonképpen akkor most akár azt is mondhatnánk, hogy a település visszakapta az üzemeltetési jogot. Persze így meg nem kell a városnak, mert hogy néz az ki, hogy nekik költeni kellene rá. Inkább adják össze azok, akiknek köze nincs a környékhez, de fizetnek adót. Gratulálok...
Új hozzászólás Aktív témák
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Synology NAS
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Az alaplapgyártókra hárítja az Intel az egyes Core CPU-k stabilitási gondját
- OLED TV topic
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Xbox Series X|S
- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Autós topik
- További aktív témák...