- Augusztustól nagyot változik a Shein élete
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Ki hozhat AI-funkciókat az iPhone-ra?
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Microsoft Excel topic
- HBO Max & OD topic
- PDF topik
- DIGI internet
Új hozzászólás Aktív témák
-
Panther
HÁZIGAZDA
Jó, én csak arra válaszoltam, hogy ''mikor azt használják ki az emberek legkevésbé''. Merthogy szerintem épp az ellenkezője igaz. Te kb hetente jársz Nyíregyre (vagy gyakrabban?), mi naponta vonatozunk. Persze az is igaz, hogy te meg tovább ülsz rajta...
[ RIOS Release 5 – multiportal engine by Panther ]
-
Oliverda
félisten
Pontosan, főleg hogy már most viszonylag lent van az üzemanyagok ára is. Persze eshetne még vagy 50 fotintot nyugodtan.
Ahelyett hogy további kedvezményekkel buzdítanák az emberek arra hogy hagyják otthon az autóikat, inkább megvonják őket. Éljen a környezetvédelem és az ''eszes'' üzletpolitika. Aztán majd nagy szemekkel néznek ha kevesebb lesz a bevételük mint eddig, és persze majd ezt is ráfogják a ''sok'' bliccelőre."Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
bdav
őstag
hát... nekem annyira nagy kedvem nincs minden nap dugóban állni, a tapasztalatom amúgy is az hogy kocsival egy átlag pesti délelőttön lassabban jutok be az egyetemre mint vonat+villamos kombóval. ja és persze a dugó a fogyasztásnak se tesz jót.
10 féle ember van a világon. Aki ismeri a kettes számrendszert és aki nem. ''A név nincs hosszabb páncélszekrény''
-
demars
addikt
Kedves tildy és monstre!
Sokat olvasgatom a PH! fórumát. Nem írok be, illetve nem szólok hozzá minden témához, magamban elgondolkodok a leírtakon, esetleg ha tudok, segítek másoknak, tanácsot adok stb.. Sok esetben nekem segítenek a PH!-s kollégák!
Olvasva a fenti 2 hozzászólásotokat, az jutott az eszembe, vajon tisztában vagytok e azzal, hogy mi is az a sztrájk!?!?!
Van definíciója is, de egyszerűen nem lehet megfogalmazni!
A lényeg:
[I]A sztrájk a munkavállalók érdekérvényesítésben használt végső, a jog által engedélyezett eszköze. A dolgozók azáltal gyakorolnak nyomást a munkáltatóra, hogy munkabeszüntetésükkel - esetenként igen jelentős - gazdasági hátrányt okoznak neki. A sztrájk a munkáltató működési rendjének felborulását eredményezi. Mindkét félnek az az érdeke, hogy minél rövidebb ideig álljon fenn ez a rendkívüli helyzet, vagyis hogy minél kisebb hátrány okozásával legyen elérhető a munkavállalók követeléseinek teljesítése.A sztrájk tehát eszköz, és nem öncél. A sztrájkjogi szabályok minden esetben a sztrájk eszköz voltára építenek, éppen ezért szigorúan szabályozzák a munkáltató és a munkavállalói oldal kötelezettségeit a helyzet megoldására - mindkét fél számára elfogadható alku létrehozására - koncentrálva. Ugyanakkor a sztrájk érintheti a kívülállóknak nyújtott szolgáltatásokat is, így e szempontra tekintettel is indokolt a sztrájk korlátozása a lehető legrövidebb időtartamra.
Minden részkötelezettség a felek közötti együttműködési kötelemre vezethető vissza. Ez a munkajog általános alapelve, amely a Munka Törvénykönyvében is szerepel, de a sztrájktörvény is kimondja [Sztv. 1. § (3) bekezdés]. A jogok gyakorlása és a kötelezettségek teljesítése során a munkáltató, az üzemi tanács, a szakszervezet és a munkavállaló a jóhiszeműség és a tisztesség követelményeinek megfelelően, kölcsönösen együttműködve kötelesek eljárni.[/I]
Szerintem ez a szövegrészlet egyértelműen leírja, hogy mi a sztrájk, mi a célja, kik a résztvevői... stb.
Engem is érint a dolog, mivel minden héten utazok haza, sokszor utazok vonattal, s kellemetlen dolog, ha késik pl.40 percet a járat.
DE!!!
Gondoljátok csak végig, hogy miért csinálják a vasúti dolgozók azt amit csinálnak?!
Kaptak szóbeli ígéretet, részvényesek a cégnél (máv, máv start zrt..). Tehát nekik egy egy üzleti tranzakcióból, anyagi juttatás jár!
Nem szeretném a dolgokat politikai irányba terelni, hosszasan lehetne erről beszélni, beszélgetni, vitázni természetesen kultúrált módon!
Ara szerettem volna felhívni a figyelmeteket, hogy a sztrájkkal a dolgozó nép, valamire fel akarja hívni a munkáltató, az állam figyelmét (és persze mindenki figyelmét)!
Sztrájk (avagy kollektív munkabeszüntetés), régen is volt, s lesz is! Ez az eggyetlen olyan demokratikus eszköz, amivel hatni lehet az egész országra, államfőre, ...stb.
Tisztában vannak a sztrájkban részt vevő dolgozók, hogy ha Ők sztrájkolnak, az hatással lesz a bérükre, de általában, nem azért sztrájkol valaki, mert jól keres...
Teljesen mindegy, hogy kik sztrájkolnak vasútasok, orvosok, mentősök, ápolók, fuvarosok.. bárki sztrájkol, hatással van az ország gazdaságára! Ha egy cipőtalpat gyártó cég munkásai sztrájkolnak, arra azt mondják az emberek.. "szegények rosszul keresnek, de más is ennyit keres" a cég vezetőség, pedig reális béremelést ajánl nekik, (amit általában el is szoktak fogadni), mert nekik óriási kiesést jelent akár 2 nap sztrájk is!!
Ha egy állam szintű "cég", mint pl MÁV dolgozói sztrájkolnak, az senkinek sem jó, nem csak a dolgozóknak. Gondoljatok csak bele: vasúton történik a legtöbb teherszállítás, személyszállítás!!! Senkinek sem jó, ha kiesik egy csomó bevétel, illetve romlik az ország image!
Ugyan ez a helyzet az orvosokkal, illetve a mentősökkel, ápolókkal is! Ha Ők sztrájkolnak, mindenki felháborodik, s rettegnek, hogy ki fogja szegény 85 éves Gizi néninek felírni a receptet...
De a cipőtalpat gyártó cég munkásainak a munkáját, csak a gyár vezetősége értékeli!!!Nagy különbségek vannak , hogy kik sztrájkolnak, s hogy miért!
Hosszasan lehetne erről a témáról is még beszélgetni, szerettem volna megosztani veletek a vélemyényemet.
A hozzászólásommal, nem szeretnék senkit sem megbántani!demars
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
glutamin
őstag
Egyetértek. Irreális követeléseik vannak, és ezért olyan embereket szivatnak, akik a legkevésbé tehetnek az egészről.
Egyszerűen nem tudom elfogadni, amit csinálnak. Aki rá van utalva a vasúti közlekedésre annak ez marha kellemetlen (nekem is).
Jó lenne ha a MÁv személyszállítási részlege is magánkézbe kerülne mielőbb és megszüntetnék ezt a tipikusan szocialista rendszerben megrekedt állami tehetetlen pazarló vállalatot. A személyszállítás veszteséges üzlet, ez nem is kérdés. Nem véletlenül választották külön az árufuvarozástól. Az állam feladata megfelelő támogatást nyújtani, de nem egy szarul gazdálkodó szervezetet állandóan kihúzni a szarból, ami szemlátomást nem is nagyon törekszik/nem tud törekedni egy gazdaságosabb működésre.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
tildy
nagyúr
És akkor még arról nem is beszéltem, hogy nekem égne a pofámról a bőr , ha nem csinálnék semmit / slendriánul csinálnám , és úgy követelnék.
tudom vannak kivéetelek, de hány %?
És hány % az , akinek csaka szája sír, de dolgozni, na azt nem akar rendesen?"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
demars
addikt
kissé eltúloztam, mikor azt írtam, hogy jár nekik az anyagi juttatás... belátom! Másként fogalmazok, mert látom sokan nem értenek meg! Én a sztrájkot, mint egy eszközt értelmezem! Írtam, hogy nekem is sok bosszúságot okoz a sok járatkimaradás, késés! Azt is írtam, hogy egy sztrájk senkinek sem jó. Sem a vállalatnak, sem az államnak, de legfőképp a lakosságnak!
Éppen ezért gondoskodni kell egy minimumszintről, amit kötelesek teljesíteni.
De mint írtad, minimum szint az van! Múlt pénteken is, s kedden is vonattal jöttem fel Pestre!
Igazad van, kimehetnének a szalagmunkások is sztrájkolni. s miért??? --> mert demokratikus joguk van hozzá! Elméletben azért vannak az érdekképviseletek, hogy a béremeléses, munkakörülményes stb problémákat megbeszéljék, a felsővezetőséggel! Ha nem tudnak megeggyezni, a munkások dönthetnek úgy, hogy sztrájkolnak!
Ennyit szerettem volna mondani igazából! Nem azt írtam, h igazuk van, csak azt, hogy megtehetik, sok helyen van máshol is sztrájk, csak az nem érint annyi embert!
Írtam azt is, hogy ha pl. a mentősök kérnének nagyobb fizetést, s ha nem kapnának, Ők is sztrájkolhatnának. Vagy tévedek? Természetesen, minimum szintnek itt is kell lennie --> sőt, az első ide vágó hsz emben, beírtam egy szövegrészletet, miszerint ha a sztrájk emberi, ill. testi épséget fenyeget, be kell szüntetni!!! Ezt törvény szabályozza!
Azért írtam neked, s monstre kollegának először, mert úgy éreztem, hogy ti nem értitek a sztrájk lényegét... természetesen, nem értek egyet a MÁV dolgozók munkabeszüntetésével! Inkább, csak próbáltam olyan dolgokat keresni, ami indokoltá tehette ezt!
S itt térnék ki arra, amit írtál: "mondj még egy vállalatot, amely valamely tulajdonának eladásából részesíti a nem tulajdonos dolgozókat!"Amikor azt írtam, h jár nekik a bevételből, arra gondoltam, hogy mint részvényeseket megilletheti Őket a bevételből bizonyos összeg! Ez persze attól is függ, hogy mennyi részvényük van, mekkora összegben, hány % ban...és amikor vették a részvényeiket, milyen feltételekkel vették!!! S ezt szeretném kihangsúlyozni!
Sok cég létezik (létezett), ahol a dolgozók, vehetnek részvényeket! Annyit úgy sem tudnak venni, hogy befolyásuk legyen a cégpolitikára, de valakik szerint, ez ösztönzően hat a munkamorálra, mivel kicsit a dolgozóké is a cég... /ebbe szintén nem szeretnék belebonyolódni/! Erre írtam azt, hogy tuti h nem hasraütés szerűen kérték azt a 250e Ft ot fejenként! Persze persze, ha nem illeti meg őket nem kell felháborodniuk..
A másik, (ismét leírom, h nem a munkabeszüntetés mellett állok) pár hsz el feljebb valaki azt írta, hogy fordultak volna bírósághoz! Ez egy okos gondolat, csak sajnos az a tapasztalat, hogy egy nagy céggel szemben esélye sincs a dolgozóknak!
Remélem nem írtam félre semmit sem, s érthetően fogalmaztam! Nem értek egyet a sztrájkkal, csak elméleti okokat kerestem, hogy miért is kezdhettek sztrájkba a MÁV dolgozók!Még egy gondolat:vízművekről, áramról stb..! Persze, hogy háborog az ember, ha nincs víz, áram, telefon...stb! És? Nekik is joguk van sztrájkolni, ha ők úgy érzik! Mert ilyen törvényeink vannak! (gondolom a telefonosoknál csak a segély hívó számok élnek olyankor... nem tudom, még nem hallottam ilyen esetről) Ezzel csak azt szerettem volna ismét elmondani, hogy hiába nem értek egyet a sztrájkkal, akkor is megtehetik, mert a törvények lehetővé teszik!
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
BITBOYS
addikt
A retúr jegy 3 napig érvényes, ma kedd van. Ha hétfő lenne el kellene fogadniuk.
Az ellenség? Ő is kötelességtudó volt, akár te. Vajon mi volt a neve? Honnét jött? Valóban gonoszság ült a szívében? Miféle hazugságok sodorták ily távol az otthonától? Maradt volna inkább odahaza...,békében. A háború mindnyájunkkal végez.
-
BITBOYS
addikt
Igazad van, 100Km-er felett tényleg így van.
Az ellenség? Ő is kötelességtudó volt, akár te. Vajon mi volt a neve? Honnét jött? Valóban gonoszság ült a szívében? Miféle hazugságok sodorták ily távol az otthonától? Maradt volna inkább odahaza...,békében. A háború mindnyájunkkal végez.
-
PazsitZ
addikt
Jogos kérdés.
Mert az egyértelmű, hogy direkt erre az időszakra időzítenek, hogy minnél többen szívjanak.Ezek után persze elvárják, a szolidaritást
Mellesleg lassan a "farkast kiáltok" effektus is jelen van, mert már elég unalmas, hogy vagy másfél éve egyfolytában sztrájkkészültség van.
Ez ilyen formában nézve már egyre inkább viccesebb lenne, ha tudnék röhögni rajta...- http://pazsitz.hu -
-
philoxenia
MODERÁTOR
Nem gonosz, a gonosz az, hogy úgy hallottam, /komoly helyről/, hogy pont vonatszemélyzetnek szándékoznak a jövőben diplomásokat felvenni, mert a mai fiatalok között olyan arányban vannak diplomások, hogy ezt megtehetik. A mi időnkben még az érettségi sem volt feltétel, de persze a mi korosztályunk a fiatalok egy részének felfogása szerint azért nem diplomázott anno, mert egyértelműen szellemileg alacsonyabb színvonalon áll, mivel a jelenlegi gyorsuló fejlődés az ember antropológiai jellemzőire is komoly hatással van....
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
A vasút dolgozóinak igen kis százaléka sztrájkol, jellemzően a Start vonatszemélyzete és esetleg kocsivizsgálói. Az állomány alapvető összetételéből kiindulva. /sok a fiatal/ nemigen van nagy részüknek ilyen korú gyereke.
Számomra inkább az a hihetetlen, hogy még hisznek Gaskónak a sok sikertelen sztrájk után, tényleg jobb lenne, ha magasabban iskolázottak kerülnének közéjük....
A sztrájkkal az egyik legtöbbet szívó réteg, pont a kollégáké, akik közül sokan járnak jelentős távolságról vonattal dolgozni, a bejárásuk és a leváltóik bejárása, plusz a hazajutásuk nehézségei miatt, szinte minden műszakban dolgozó vasutas rosszul jár, sok időt veszít. Az sztrájkkal szembeni ellenérzések egyre nagyobbak cégen belül is ezért. Tehát szolidaritást már innen sem várhatnak Gaskóék egy olyan sztrájkhoz, ami nyilvánvalóan reménytelen célokért küzd.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
hemaka
nagyúr
Lehet, hogy van, de ők már tudták előre úgyis.
Nameg aki ingyen utazik, az nekem ne sírjon.- - -
Ali_G: Na az mókás lesz, mivel nekem Pestről 1 azaz EGY darab buszom van egész nap. De az esélyeim nem rosszak, hisz 2órával indulás előtt már ott leszek, ha lesz pénteken metró.
[ Szerkesztve ]
-
BITBOYS
addikt
Ez a sztrájk addig fog tartani míg valakik jól le nem fizetik ezt a nyomoronc gaskót.
Az ellenség? Ő is kötelességtudó volt, akár te. Vajon mi volt a neve? Honnét jött? Valóban gonoszság ült a szívében? Miféle hazugságok sodorták ily távol az otthonától? Maradt volna inkább odahaza...,békében. A háború mindnyájunkkal végez.
-
őstag
"Elfogadhatatlan és tűrhetetlen, hogy a kormány semmibe veszi a sztrájkolók követeléseit és nem hajlandó érdemben tárgyalni a szakszervezetekkel. A kormánynak ez a magatartása a magyar emberek békés és nyugodt karácsonyát is veszélyezteti" - hangsúlyozta a Fidesz szóvivője, aki vasárnap délben sajtótájékoztatót tart a rendkívüli bizottsági ülésről és "a munkavállalók alkotmányos jogainak védelme érdekében".
A másik nagyokosok. Bölcsebbek lettek volna, ha csöndben maradnak.
[ Szerkesztve ]
“Mankind invented the atomic bomb, but no mouse would ever construct a mousetrap.” Albert Einstein
-
philoxenia
MODERÁTOR
10 millió ember két százaléka sem kis szám, nagyjából 200 ezer embernél többen napi rendszerességgel nem használják a MÁV-ot tényleg. A naponta utazók persze többen vannak esetleg, pláne jeles napokon. Felénk itt az Alföldön aránylag jó a hálózat, sok a vonat a fővonalakon és gyorsak is. Itt sokkal több az utas általában, mint az ország átlaga. Itt felülreprezentált a MÁV, az ország más területeihez képest.
Gondolj bele, a pestiek például naponta semmiképp nem használják a vasutat, a vasúttal gyengén ellátott részeken sem nagyon jellemző a napi utazás, tényleg le kellene választani sok kis vicinális vonalat, vagy a közlekedést ott teljesen más alapokra helyezni. A régi gyengén kiépített és karbantartott mellékvonalakkal "ellátott" területeken a busz általában sokkal jobban megfelel, pláne rövidebb utakra. A sebesség is más ott, az egy-egy szakaszon szállított utasok mennyisége is csekély. Az utazási irányok is változtak a nagyjából 100-130 éve épített vonalak messze kerültek már sok sűrűn lakott területtől.Akár a Volán is használhatná azokat a vonalakat megfelelő járműparkkal. A Volán és a MÁV közötti átmenet /jegy és bérlet szempontjából/ amúgy is lehetne ötletesebb és gördülékenyebb, nemcsak sztrájk idején.
Mondjuk Velence környékén busztársaságból sem egy közlekedik a területen és egymás jegyét sem fogadják el, ráadásul a buszon sem mindig lehet jegyet váltani, tehát ott sem fenékig tejföl ezKésőbb általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Az adatokat nem ellenőrizhetem, pláne országosan és frissen, de nagy vonalakban a leszűrt tanulságok jó része elfogadható számomra, saját tapasztalataimmal sok esetben egybevág.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Wolverine
félisten
Az adatok a KSH-tól származnak, országos átlagról beszélünk... Az más kérdés, hogy az írás legvégén a pasas is leírja, hogy a KSH sem mér normálisan - így az adatok pontossága erősen megkérdőjelezhető.
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)
-
kobe24
tag
Igen ez így van ahogy leírtad, igazából csak a példa miatt írtam le, persze azt nem tudtam, hogy ennyivel drágább a felnőtt bérlet, mert a diákjegy csak feleannyi mint a 100%-os, ebből következtettem arra, hogy akkor a bérlet is, de akkor tévedtem.
share: A keletiből a személyvonat olyan 1 óra 40 perc alatt ér ide, a gyors meg olyan 20-25 perccel hamarabb, nyugatiból is kb ennyi idő. IC-kről nem tudok nyilatkozni, még nem utaztam egyszer se olyannal
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Augusztustól nagyot változik a Shein élete
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Melyik tápegységet vegyem?
- BestBuy topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- TCL LCD és LED TV-k
- További aktív témák...
- i7 7700K////1070 TI///16GB
- ASUS ZENBOOK 13 UX333FA - 13,3"FHD IPS - i5-8265U - 8GB - 512GB SSD - Win11 - Magyar
- Playstation 5 Drive Edition 825GB (CFI-1216A), 2025.11.03-ig gyári garanciával, Bp-i üzletből eladó
- Lüm-tec m85 Svájci szerkezetű Amerikai microbrand
- Új! 64Gb DDR4 - Corsair 32GB KIT DDR4 4600MHz CL18 Vengeance RGB RT