- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen routert?
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Crypto Trade
- Windows 10
- ASUS routerek
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Mikrotik routerek
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BlacKSouL
addikt
Aki a tudás birtokában van azt illetően, hogy a jelenlegi legutolsó VW Caravelle/Transporter (nem a most bemutatott, hanem a futó) esetében hol van a belső keringetés beszívó nyílása, az közölje már velem. Magyarul klímatisztításnál hogy lehet a legrövidebb úton a hőcserélőhöz eljutni?
Személyautóknál jellemzően az anyósülés lábterében van, vagy akörül, de itt ez teljesen burkoltnak tűnik.
Csomagtérben a jobb hátsó kerékdob környékén van rács, de szerintem az inkább lábtérbe kifúvó nyílás.
Köszöntem előre is.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
-
BlacKSouL
addikt
Ez a jelenség nálam is előfordul, mindkét autónál. Az egyik tekerős, manuál klímás, a másik digit. Hideg motorral a kinti hőmérsékletet fújja be, de meleg motornál még haladás közben is annál melegebbet. Ez hőmérővel mérhető. Én arra a következtetésre jutottam, miután kiszállva a motortérben megfogdostam a klíma mindkét szigeteletlen fém csövét, hogy a nem működő klíma esetén a motortérben a motor hőjétől a cső felmelegszik, és maga a cső is, és a benne lévő gáz is lassan bevezeti a meleget a klíma elméletileg hűtésre szolgáló hőcserélőjébe, amitől az felmelegszik. És mivel a Lo vagyis teljesen hideg állásban a levegő azon áramlik át teljes egészében, de az ugye melegebb, ezért nem a kinti hőmérsékletet fújja be végül.
Ha a csőrendszeren keresztül nem melegedne fel az aminek elméletileg a kinti levegő hőmérsékletűnek kellene lennie, akkor kinti levegőt fújna.A megoldás vagy a csőrendszer leburkolása, vagy az a suta dolog, amit én csinálok ilyenkor, hogy 3-4 másodpercre mégis bekapcsolom a klímát. Többre nem. Egy kicsit megmozgatja a gázt, és a hőcserélő mindenesetre elég gyorsan lehűl, de nem annyira, hogy lecsapódjon a pára, és utána azt vissza befújja az utastérbe.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz EQMontoya #14573 üzenetére
A motortér és a szélvédő közti műanyag rácsból szív, ami elvileg a géptető fölött áramló levegőből táplálkozik, ha az örvénylést jól csinálták meg, bár torlónyomásra már rég nem játszanak, pláne a rejtett/süllyesztett rács/ablaktörők esetében, inkább a hátsó csatornáknál csinálnak vákuumot, és az szívja kifelé az utastérből, és helyére jön be a rácson át a cúg.
De a géptető fölötti levegő jellemzően nem melegszik fel azért annyira, hogy mire a rácshoz ér már meleg legyen, maximum a peremeinél lévő gumiszigetelés hiányosságai miatt jöhet kifelé a motortérből némi meleg, ami már hozzákeveredhet a rács előtt. Viszont a motortérből itt inkább csak megállás után jön a meleg, menet közben a légellenállás miatt itt a peremnél inkább befelé nyomná a levegőt.
De ki persze nem zárnám teljesen azért.
Német autóknál jellemzőbb a rejtett rács de pl. a Hondánál egy síkban van a motorháztetővel és a szélvédővel. Szóval amazoknál még érthető is lenne, mert a magasabb motortér szint alá tett rács nem a direkt huzatban van. De amiket én láttam autók, mindegyiknél el van választva a motortér, és a beszívó terület.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Ide is bedobnám, hátha van ötlet.
Aki behatóbb ismeretségben van a viszonylag modern dízelek lelkivilágával, mondja már meg nekem, hogy mi történik olyankor, amikor az alapjárat melegen kb 100 fordulattal magasabb, mint általában? Hidegen nem, de melegen (mondjuk 70-90°C) minden fogyasztót kikapcsolva a fordulat a szokásos 900 helyett kb. 1000. Mivel ugye alapvetően hidegen is ugyanúgy 900, mint egyébként melegen, ezért nem az üzemmelegséggel van összefüggésben.
Tehát 20 esetből 19x olyan 900 körüli az alapjárati fordulatszám, míg 1 esetben 1000. És ez az 1-1 eset mindig üzemmeleghez közeli állapotban fordul elő.
[...]céges kisbuszról van szó, VW dízel, ami napi 14+14 km-t megy. Vagyis télen soha nem éri el az üzemmeleg állapotot. [...]És speciel olyankor észlelem ezt a magasabb fordulatot, mikor már épp készülök leállítani. És sajnos le is állítom...Nekem van egy tippem, de nem akarok ötleteket adni.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz hroberto #23117 üzenetére
Na pont ez volt a tippem.
Foggalmam sincs, szerintem szűrős. 1968 cm3, 75kW, VW Caravelle.
A kérdés az, hogy regeneráció közben hasznos-e leállítani. Mármint muszáj, mert mikor beérek melóba, nem ülhetek kint még 10-15 percig, amíg befejezi. Viszont így meg általában sosem fejezi be. Ha egyáltalán ér neki akármit alapjáraton regenerálni. Egyáltalán bekapcsol az üzemmód ha nem megy tartósan 2000 fordulat körül?Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz hroberto #23123 üzenetére
Ok, köszi, többieknek is.
Akkor már csak egy kérdés maradt bennem: kb. 1-2 havonta van, hogy ezt a vélelmezett regenerációt csinálja, azaz hogy 14-15 km futás után leállítás előtt magasabb az alapjárat. Mivel szinte sosem tudok még ilyenkor menni vele (mint mondtam céges, és beérkezés után nem tudok még utána kocsikázni emiatt sem vele) ezért le kell állítanom. Ezután hiába nem történt meg a regeneráció, a következő indításnál, futásnál már nem regenerál. Mintha úgy venné, hogy már megtörtént. Kérdés, ha egyszer maszekban tolok neki 50-60 km-t, és járatom kicsit jobban, akkor újra beindul-e a rgeneráció (vagyis szűrő állapot függő lenne), vagy megint vár 1000 km-t, mire újra elkezdi? Mert az még megoldható, hogy járatom kicsit hosszabban, bár 50 km akkor is megfog, főleg a bürokratikus menetlevél miatt, és mert ez, hogy regeneráljak, nem szempont se a cégnél, se a bérbeadó(lízingelő) cégnél. Csak az én lelkiismeretem zavarja főleg.
Aláírás (nem kötelező megadni)
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Projektor topic
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Nemzetközi piacra érkezik az Amazfit Helio Ring
- E-roller topik
- Spórolós topik
- További aktív témák...