- Mesterséges Intelligencia topik
- Windows 11
- Microsoft Excel topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- VPN topic
- Facebook és Messenger
- Mozilla Firefox
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Proxmox VE
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Burt1793
veterán
válasz parandroid #11613 üzenetére
30-at még nem próbáltam, de kipróbálom, felső határ vw golfban nem nagyon van ilyen tekintetben, az órája sem csak sokat, gps szerint 3-4%-ot.
-
Burt1793
veterán
válasz Burt1793 #11618 üzenetére
20 a minimum, amit enged, azt is kettesben, egyesben semmit sem enged. Kettes alapjárat kb 20 (2.0 tdi), viszont nagyon enyhén, kellemesen gyorsít, ha átnyomod mondjuk 40-re. Kéri a váltást is, váltás után nyomkodás nélkül tartja tovább a tempót. Egész jó, bár autópályára való.
-
Burt1793
veterán
Dízel passat és a BRZ között annyi az összefüggés, hogy mindkettőnek 4 kereke van.
Szerintem a BRZ/GT86-hoz nincs is automata váltó, az még egy igazi autó. Amúgy elég jó a vw manuális váltója is, egyáltalán nem megerőltető váltogatni vele, a dízelnek is brutál könnyű a kuplungja (sajnos (nekem)).
Ilyen új dsg-s autót még nem is vezettem, gyorsulási videókon láttam csak, hogy nagyon szép váltogat, csak úgy ugrál a fordulatszámmérő. Ilyet kézzel nem csinál az ember.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz Dorien #11823 üzenetére
Ilyenkor a km számláló is kevesebbet mér, nem? Ez nem minősül csalásnak? Vagy a sebességmérő és a km-állás mutató között nincs összefüggés? (Ez igazából mindig is érdekelt, de visszafelé, mert ugye általában felfelé csalnak a sebességmérők, de ha így a km-óra is gyorsabban pörög, akkor a fogyasztást kevesebbnek számolja a computer és az össz megtett km is 5%-kal több lesz (ha a sebmérő is 5%-ot csal).
-
Burt1793
veterán
Ez már egyenletes alapjárat.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz roberto211 #11828 üzenetére
Kis szívó benzines, magas építésű autóban simán elképzelhető, hogy majdnem 4000-et forog 110-nél, gps szerinti 110-nél biztosan. Nézd a jó oldalát, legalább tud gyorsulni még valamennyit.
(#11831) roberto211: Régi swifted van? Annak biztos csal rendesen az órája, 160-at gps szerint lehet, hogy nem is tud.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz roberto211 #11835 üzenetére
Ne szívass már. Miért nem szabad ezt itt feszegetni, német autópályán vagy lezárt reptéren próbáltad természetesen.
Hetes Golf óra szerint 160-nál 153/154-gyel megy, 20 ezret futott gyári gumikkal, tempomattal. Tempomat nélkül azért nem olyan pontos a mérés. Nagyobb gumit raktál a kocsira? -
Burt1793
veterán
válasz roberto211 #11838 üzenetére
Ja, nem kell, elhiszem, csak furcsa, hogy nem csal többet az órája. A kipufogótól meg nem csal kevesebbet, szóval nyugodtan cserélgetheted, max nem bír egyáltalán 160-nal menni. Golfban annyi a könnyítés, hogy kiírja digitálisan is a sebességet, ha akarom és a tempomat tartja stabilan a tempót, így a gps beáll egy értékre.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz Vasinger! #11857 üzenetére
Helló!
Én az autósnál és a motorosnál is mindent elsőre meg tudtam oldani. Az autós 2 hónap alatt megvolt (+3 hét mire kiküldte az okmányiroda), a motorost most csináltam, ez tovább tartott, mert nem volt rá annyi időm, február elején kezdtem a netes kresz tanfolyamot, februárban megvolt a kresz (hibátlan ), majd március végén a rutin, majd május elején a forgalmi vizsga. Május közepén leadtam az okmányirodába a papírokat, most hétfőn kaptam meg. De első jogsinál kell eü, orvosi papír pluszban, viszont B kategóriánál nincs rutin már.
-
Burt1793
veterán
válasz Speeedfire #11992 üzenetére
Hol parkoltál, hogy nem tudod hogy hol?
Ne állj meg tilosban és akkor nem büntetnek meg általában. Szerintem ez külföldön is így megy.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz Speeedfire #12002 üzenetére
Annyiszor megbüntetnek, hogy előbb-utóbb nézni fogod a táblákat és nem állsz meg a tilosban...
-
Burt1793
veterán
válasz parandroid #12006 üzenetére
Nagyon helyes! Szerintem ez fontosabb, mint a trafizás. Általában joggal nem szabad oda parkolni, ahol tiltva van.
-
Burt1793
veterán
válasz szőröscica #12101 üzenetére
Arra figyelj, hogy ráncfelvarrott 2. generációs mazda6-ost vegyél, az alap rugózása elviselhetetlen itt Magyarországon, olyanokat ütött fel a kisebb gödrökön is, hogy az egész kasztni dobbant ( kb. mint egy nagy mennydörgés).
Az első ködlámpáról, a más első lámpa elrendezésről, más felnikről (bár azok könnyen cserélhetőek... ), kicsit más színezésű belsőről (fekete a középkonzol műanyaga, nem ezüst) lehet megismerni a frissített 2. generációs hatost. -
Burt1793
veterán
válasz szőröscica #12106 üzenetére
A 2 literes se olyan gyenge és kevesebbet fogyaszt...
-
Burt1793
veterán
válasz bitpork #12111 üzenetére
Hondákat pörgetni kell, a régebbieken még ilyen rövid volt az áttétel, az új (mármint ami most fog leköszönni) és az azelőtti jazz (mindkettő 1.2-es) között is sok különbség van váltóáttétel szempontjából, gondolom az euro normák miatt. A japán kocsik belseje sosem volt olyan nagyon szép... az meg, hogy hogyan nézett ki, nem feltétlen az autó hibája, ilyen autót kisgyerekesek vesznek. 10 éves honda jazznek semmi gond nincs a belsejével.
-
Burt1793
veterán
válasz roberto211 #12113 üzenetére
Egyáltalán nincsenek jó minőségű (tapintásra, nem időtállóságra nézve) műanyagok a 2000-es évek elején gyártott alsó középkategóriás Hondákban. Persze ez is olyan, hogy mihez képest, Daciánál, Suzukinál biztosan sokkal jobb (bár azokat nem ismerem).
A dízeleket 1800-ig szokás pörgetni, egy mai 2 literes 4 hengeres átlagdízel 1500 (vagy alacsonyabb) fordulaton megy 6-osban vagy 7-esben.
(#12114) bitpork: Értelek, furcsa, bár ezek közül jó párat Angliában gyártottak, lehet, hogy ez a gond.
Amiről én beszélek, az egy 2005-ös Honda Jazz, amit végig női tulaj használ(t). A külső elemekből egyik sem ép, de nem esett szét, nem rohad, pedig festék sok helyen nincs évek óta, nem garázsban áll. Belül nincsenek lekopva a műanyagok, nem lötyög semmi, nagyon egyben van. 90-nél ötösben ez is majdnem 3000-et forog, 130-nál 4000-et asszem, de erre most nem mernék megesküdni. Ja és az új Jazz a váltója miatt sokkal lassabbnak tűnik (lehet, hogy nem az), pedig 10 LE-vel többet tud.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz Dorien #12132 üzenetére
Ilyet biztos a Vályi mondott...
Mi van a nagyobb biztonsággal vagy azzal, hogy könnyebben átlátod a forgalmat, mivel magasabban ülsz? Engem egyáltalán nem zavarnak a SUV-sek az utakon, pedig én sosem ültem még efféle csodában.
Ez ilyen tipikus Pista, előadja a szent gyereket, de amikor AMG GT-t visz el egy hétre akkor ő a főköcsög, amit be is vall, ő nem versenyzik az utcán lámpától lámpáig, de amikor lemaradóban van nyom egy kis gázt és megelőzi 500 lóval a segge alatt. Ami végül is "normális" dolog egy ilyen autóban, még ha nem is nagy szám, de akkor ne prédikáljon vizet és ne szóljon le mindenkit, aki nem úgy látja a dolgokat, mint ő. Mindegy, én ebbe nem akarok belefolyni, nem is szoktam a "teszt"-jeinek a saját véleményéről (azaz, azokat, amik nem az autó technikai részeiről szólnak) szóló részeket elolvasni.
Amúgy az égéstérben egész rendes, illetve egyáltalán nincs bajom vele. -
Burt1793
veterán
válasz bitpork #12162 üzenetére
Igen, bár az A8-Smerga-7-es bömös az egyik kutya másik eb (és a harmadik? ) kategória szerintem. Én nem tudnék választani közülük, azaz asszem mindegy lenne. Ez az új 7-es BMW nem gyenge, a másik kettő meg eddig sem volt az. Talán a mercit választanám (hosszított változat, V12-vel ), de igazából tényleg mindegy.
Gondolom hifik terén is ugyanazt tudják, persze más beszállítóval. -
Burt1793
veterán
válasz rbalint88 #12167 üzenetére
A prémium kategória nem ár/érték arányban jó, de ezzel nincs is gond. Ilyen százalékokat meg nem nagyon lehet mondani, maximum azt, hogy mondjuk 20%-kal drágább a belső tér elkészítése, de dupla annyit kérnek érte minimum. Egy Q7-est vagy XC90-et nehéz egy kia suv-val összemérni, nem is kell, viszont legalább van alternatíva több rétegnek.
-
Burt1793
veterán
válasz Declare #12210 üzenetére
Van plug-in prius, ráadásul az volt előbb, nem ez a golf, de igen, én is inkább egy ilyen golfot vennék, mint priust, pedig utóbbi biztos megbízhatóbb és jobban hangolt, mint az 1.4 tsi-hez csapott villanymotor+aksi kombó (mivel ebből ez az első széria), de ez se zavarna.
-
Burt1793
veterán
válasz Declare #12212 üzenetére
Mondom, hogy régebb óta van, mint a golf, már csak onnan is tudom, mivel 2-3 éve csorgattam már rá a nyálamat.
Sajnos hihetetlenül ronda és a belső is egy nagy nulla. Ha belülről minőségi lenne, engem nem is zavarna a külső. A 100LE-s megbízható motor meg bőven elég lenne, persze messze ingerszegényebb, mint a turbós 150 lovas tsi...[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Fékezésnél visszatöltene, szóval azzal szerintem nem lenne gond. Az 1.4 tsi elég könnyű, szóval villanyosként tudod használni. Két kocsit nagyobb kompromisszum tartani, persze ezzel nem azt mondom, hogy ez a golf most akkor sportkocsi. Akinek tetszik úgyis megveszi.
"Ez az autó iskolapéldája annak, hogy ami mindenre jó az valójában semmire. "
Hidd el, tényleg jó lenne egy ilyen városba járáshoz. Ha messzebbről mész be, be tudod állítani pl, hogy először benzinesként (azaz hibridként) használd, majd a városban átváltasz tisztán elektromosra. 4 féle üzemmódja van az A3 e-Tron-nak, szabadon módosítgathatod menet közben. Mondj egy jobb autót bejáráshoz. A tisztán elektromos sokszor kevés, tehát kell bele benzinmotor, a tsi meg keveset fogyaszt, ha kell.
Van olyan üzemmód is, hogy a benzimotor hajt és még tölti is az aksikat, szóval meg tudod azt csinálni, hogy csak lakott területen járjon a benzinmotor. Ez nekem nagyon szimpi, persze nem sokára valszeg lesznek ennél sokkal fejlettebb cuccok, de ez mindenhol így van, akinek most van pénze ilyenre, annak ez a legjobb választás szvsz.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
500, max 1000 forint egy töltés otthoni hálózatról, amivel mész 30-40 km-t. Ez nem rossz. Jazz városban 7 litert fogyaszt (van a családban egy), dugóban menve meg ugyebár még többet, ahol a golf 0-t fogyasztana. Nem azt mondom, hogy megéri, meg ezt a szar tsi-t nem lehet egy subaruhoz hasonlítani, mindenkinek más igényei vannak, van akinek ennyi bőven elég, az biztos, hogy ez is jó móka (főleg azért, mert még újdonság villannyal menni).
2.0 150 lovas vw tdi tényleg elég kerregős néha, de nem fogyaszt semmit és nagyon megy, elég sokat vezetek ilyet mostanság egy golf személyében.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz parandroid #12228 üzenetére
Igen, és mindkettőbe tegye bele, mivel a Golf is fullextrás. Sávtartó, automata klíma (legalább a jazz-be), radaros tempomat, masszírozós ülés... ja, hogy ezeket nem is lehet belerendelni a két japánba?
-
Burt1793
veterán
Igen, ez az európai gyártóknál így megy. Egy japán gyártóhoz szokottnak ez elég furcsa. Most nem is tudom, hogy a miénkben meg van-e világítva a lábtér vagy az ablakemelő, az viszont biztos, hogy a kinyitott ajtó nem tud a földre világítani, ami elég gáz. Az importőr összeállít autókat, egy olyat vettünk meg, mivel sürgős volt a dolog. VW-t védve: Egy BMW-be, Mercibe ugyanígy meg kell rendelni minden szart. Valahol jogos is ez, ha nincs rá szüksége a tulajnak, miért kelljen egy csomagban kifizetnie? Azért az rosszabb, hogy egy Mazda6-osba régebben nem tudtál gyári parkolóradart venni, csak ha a legdrágább felszereltséget rendelted meg stb-stb...
-
Burt1793
veterán
válasz roberto211 #12233 üzenetére
Persze, de sok kedvezményt adnak, míg pl a mazdánál nem adnak annyit és bármit kérhetsz bele szinte. Hidd el, tudom milyen új japán autót venni és most a golffal megtudtam, hogy milyen európait. Összességében jobbnak tűnik az, hogy te döntöd el, hogy mit szeretnél. Az olyan apró hasznos dolgokról ne is beszéljünk, mint pl a lökhárító mögül karral kinyitható vonóhorog.
(#12235) Declare: Biztos kevesebb élményautóként a golf, de közúton szerintem is elég, nem rossz a felfüggesztés, igaz annyira nem is könnyű szegény, de a jó hifi, viszonylag alacsony fogyasztás és a jó menetdinamika sokakat kárpótol szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Mazda6-ban is van az ajtón világítás, meg klíma, ülésfűtés és sötétedő tükör, illetve egy Bose hifi, ez a közepes felszereltség, de sok minden nincs, ami a Golfban most benne van, apró kis figyelmességek. Nem mondom, én a Mazdát jobban csípem, nem is kicsivel, de ez a csomagozás (ami persze a nagy távolság miatt érthető is) a golf mellett szól.
-
Burt1793
veterán
válasz rbalint88 #12239 üzenetére
Mire japánból ideér egy olyan autó, amilyet te szeretnél, nem két nap, Németország kicsit közelebb van, de az is 3 hónap lett volna, mire egy saját összeállítású Golf megérkezett volna, így egy vidéki márkaszerviz saját rendelését sikerült megvenni, az egészen jól passzolt a mi igényeinkhez. Szóval úgy történt a vásárlás, hogy az azonnal elvihető autók listájából (netes, részletes lista, alapos, szép, sok autóval, ilyet a mazdánál pl nem lát a vásárló...) kiválasztottunk egyet és másnap érte mentünk.
-
Burt1793
veterán
válasz Declare #12245 üzenetére
Dízel golf 15 km alatt melegszik be teljesen országúton (oldajhőmérséklet eléri a 90-100 fokot), szóval igen, városi járkálásra erősen alkalmatlan szegény. Főleg, hogy elég sokszor égetné ki a kormot, amikor a startstop nem állítja le, magasabb a fogyasztás 2 literrel, illetve növeli az alapjáratot, ha éppen nem autópályán 150-nél éget. Szóval egy ilyen 2.0 tdi nem való a városba (persze ha éppen bemész vele, akkor se fogyaszt sokat, nyomatékból kényelmesen viszi a kocsit a motor, alapjárat fölött 200-300-zal elgurulsz, 5,5-es fogyasztással, klímával, vicc, hogy mennyire keveset tud fogyasztani).
(#12246) Declare: Kétszer végig kell olvasni a szépen rendezett, igényes konfigurátort. Szerintem akinek telik új BMW-re, van ideje és esze erre.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen notebookot vegyek?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Automata kávégépek
- Cyberpunk 2077
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Mesterséges Intelligencia topik
- KártyaPC topik (Odroid, Olinuxino)
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban