-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nordic
Közösségépítő
Üdv!
Van egy olyan gondom, hogy kb. 2 hete kellett vennem új akksit(a régi elég döglött volt már). A problémám viszont az, hogy ma reggel, alig tudtam beindítani(-13 fok volt), ráadásul a központi záram is nagyon lassan nyílt ki(szó szerint halottam, ahogy a zárban a motor dolgozik). Nem hiszem, hogy egy vatta új akksinak gondot kellene okoznia az ilyen hőmérséklet, vagy rosszul gondolom? Mivel abszolút nulla tudásom van ezzel kapcsolatban, érdemes megnézetni autóvillamosságis szakival? Kicsit kezd elegem lenni, abból, hogy folyamat szívok elinduláskor, meg imátkozom, hogy egyáltalán el tudjak indulni.
Amúgy egy '98as 1,6V Ford Focus-ról van szó. Tudom benne van a korban, de ezen kívül nincs bajom vele.
-
Nordic
Közösségépítő
válasz DeFranco #5096 üzenetére
2 hetes Varta 12V-os 56 amperórás, ha jól emlékszem(pizsibe már nem akarok kimenni megnézni ).
5-6km-es távon használom. Tudom nem nagy táv, de nem hiszem, hogy ez 2-hét alatt kinyírna egy akksit. Este pl garázsban pöcc-röff volt, aztán irány meló, 12 órát állt a parkolóban, majd reggel indítás, hogy melegedjen(kb 10 percig járt is a motor, hogy ne fázzon a popsim). Mondták, hogy önindító baj, de akkor mi a francért szenved a központi záram is?
Szerdán van egy megbeszélt szolnoki utam is(kedden nem dolgozok, így áll egész nap az autó a garázsban). Ha netán reggel 6-kor nem indulna szerdán az autó, az elég cumi lenne, annak akit vinnék Szolnokra.
[ Szerkesztve ]
-
Nordic
Közösségépítő
válasz neduddki #5098 üzenetére
Ráhibáztál...ő rendelte(mondjuk mástól nem is nagyon lehet venni, amikor hirtelen kell).
DeFranco: Ezt a calciumos dolgot valahol ki tudom deríteni? Mármint hogy most olyan van-e benne? Azt tudom, hogy úgy lett rendelve, hogy az eladó a rendszerében konkrétan erre a típusra keresett rá, hogy ehhez milyen akku való.
[ Szerkesztve ]
-
Nordic
Közösségépítő
válasz DeFranco #5108 üzenetére
Beszéltem egy ismimmel, elmondott egy két dolgot, hogy mire érdemes rámérnem, mert szerinte egy sima multiméterrel majdnem minden hibát ki lehet szűrni(sorolta itt nekem a generátort, töltést, akkor az akksiszivárgást - gondolom arra értette, hogy valami szívja e az akksimat-, önindítót - mondjuk ezt nem tudom hogy lehet kimérni). Most voltam az eladónál, akitől az akksit vettem, szerencsémre azt mondta, hogy ha netán mégis gari lesz, akkor tud rendelni helyette ilyen motocraft akksit. Igaz 2e-el drágább, de annyit ráfizetek. Viszont azt is mondta, hogy azért is adta ezt a Vartát, mert eddig sosem volt vele garis baj, ráadásul az összes ilyen calcium vagy calciumszilicium betétes.
[ Szerkesztve ]
-
Nordic
Közösségépítő
válasz DeFranco #5112 üzenetére
Még egyelőre csak érdeklődtem, hogy tud-e rendelni, árat nem kérdeztem addig, amíg ki nem derül, hogy mi a gond. Amúgy az általad linkelt oldalon néztem én is az árat, a jelenlegim 18k volt, ezért mondtam tippre a +20k-t. Ami lehet kicsivel több lesz, hisz a használt úgyis ráteszi az eladó. Viszont muszáj vagyok ott megoldani, mivel a gari oda szól.
Telefonos segítségem van amúgy, így ha valamit nem fogok tudni kimérni, akkor lesz help. Az a baj, hogy hirtelen kellett az akksi, amúgy lett volna ismerős, aki hozott volna nekem Ford szervízből gyári akksit, csak arra várni kellett volna 2 hetet(pont ünnepekre szart be )
-
Nordic
Közösségépítő
válasz DeFranco #5132 üzenetére
Na méricskéltem egy keveset.
Alapból 12,44V-öt mértem az akksin, itt állt az autó(erre még pár óra múlva rámérek, hátha valami leszívja az akksit). Beindítás után alapjáraton 14,77V-ot mértem, nem ment semmi fogyasztó, de mikor felkapcsoltam a világítást, illetve a fűtést, ez az érték nem változott. Mérjek még valamit?
-
Nordic
Közösségépítő
-
Nordic
Közösségépítő
válasz DeFranco #5141 üzenetére
" Előfordulhat azonban, hogy áramköri hiba nincs, a Smart Chip viszont rosszul dolgozza fel az információkat, és helytelen terheltségi jelet közvetít a vezérlőegységnek. Ebből alapjárati ingadozások, akár spontán gázadások is létrejöhetnek. " - ez kicsit meglepett, nekem is van ilyen fordulatszám ingadozás, néha nem tudja tartani az alapjáratot, és ingázik 500-1000rpm között. Erre eddig mindenki azt mondta, hogy szar az alapjárati motorom(erre utaló hibakódot üt be a computer), aztán e leírás szerint, lehet, hogy mégse.
-
-
Nordic
Közösségépítő
válasz DeFranco #5153 üzenetére
Egyelőre semmi extra...beszéltem egy autovillamosságis ismerősömmel(szerencsémre ő is ford szervízben dolgozik), otthon ő is rámért, és minden érték jó. Az akksinak nincs semmi baja, szal egyelőre tanácstalanok vagyunk, miért indult nehezen. Lehet mégis csak annyi volt a baj, hogy a 12 órás pihenő a -13 -15 fokban megérintette.
-
Nordic
Közösségépítő
válasz DeFranco #5155 üzenetére
Ő ezt mondta, mivel laikus vagyok, így hiszek neki, nem értek az autószereléshez. Ha lenne több olyan ismerősöm, aki autóvillamosságis, akkor levalidálnám, így most egyelőre ráhagyom. Hétvégén azért rá fogok mérni még egyszer az idle értékre, de szerintem nekem a rövid távok miatt ilyen kicsi. Ma pl. voltam Szolnokon(140km oda vissza), gond nem volt, pöcröf indulás, csak ugye az a fránya alapjárat. Most már megpróbálom a telet végighúzni, tavasszal úgyis megyek a szerelőmhöz, akivel cakk-pakk átnézetem az autót, úgyse volt hozzányúlva kicsivel több mint 2 éve, ami azért nagy szó egy 15 éves autótól.
-
Nordic
Közösségépítő
Üdv
Egy kormányműfelújítás mi pénzt kóstál? Teljesen szétfolyik a szervóolajam, és a szerelőm, azt mondta, hogy nagy valószínűséggel 99%ban az a gond. A csatlakozóknál nincs gond, azt mondta, hogy valamilyen gumiharang alól tolja kifele az olajat, amikor tekerem a kormányt.
-
Nordic
Közösségépítő
válasz neduddki #5318 üzenetére
Az akku vége csere lett egy másikra. azóta nincs gond.
Most már csak azon gondolkodom mi legyen. Vagy viszem maszekhoz, aki úgyis felküldi pestre felújíttatni,, vagy viszem Ford szervízbe Jászberénybe, aminek valószínű az lenne a vége, hogy zsír-új dupla áron(elég rossz tapasztalataim vannak a szakszervízekről), vagy veszek egy komplett felújított kormányművet, és maszekkal beszereltetem, bár hogy ilyet honnan szerzek az még kérdés. Nagyon nem kellett ez a kiadás most . Egy pesti utat nem merek bevállalni, hogy személyesen felvigyem a kocsit, mert nem tudom kibírná-e az utat(menet közbe elfogy az olaj és hopp meg is van a nagyobb/drágább baj).
[ Szerkesztve ]
-
Nordic
Közösségépítő
válasz neduddki #5321 üzenetére
Hát beszéltem BSanyival...ugyanazt tudta mondani mint DZoli, döntenem kell, vagy használt vagy felújíttatom. csak utána tudnak vele foglalkozni. Egyelőre körbeérdeklődök, hogy hol tudok használtat venni(felújításra annyira nincs keret, hogy iszonyat). Mire érdemes figyelnem a használtaknál?
[ Szerkesztve ]
-
Nordic
Közösségépítő
Munkatársam megmentett a kormánymű-vásárlástól. Meló közti szünetben kérte, hagy kukkantsa már meg(otthon saját maga szereli a BMW-jét). Ő vette észre, hogy nem is a kormányművemből csöpög az olaj, hanem a csövön lévő kis nyomásszabályzó gomba mögül folyik. Ma este megnézte a szerelőm is(egyértelművé vált számára is a hiba), rögtön elnézést is kért, hogy akkor nem nézte meg jobban.
-
Nordic
Közösségépítő
válasz DeFranco #5341 üzenetére
Nekem mondod?
Látszott szegény szerelőmön, hogy picit rosszul érezte magát. Meg is jegyezte, hogy olyannal találkozott már 20 év alatt, hogy a motorolajnál lévő nyomásérzékelő gomba elszarta magát, de szervó-olajnál lévővel még nem. Ez neki is új volt. Ettől persze semmit sem csökkent a hozzáértése a szemembe, hisz 6 év alatt ez volt az első kis hiba tőle(akinek a faluban Ford-ja van az hozzá jár, gondolom ez se véletlen).
Rivaul: Asszem felhúztam volna magam, ha megveszem, vagy még drágábban felújíttatom, aztán megmarad a hiba.
[ Szerkesztve ]
-
Nordic
Közösségépítő
-
Nordic
Közösségépítő
Na ma kaptam az infót...az a fránya szerókormány nyomáskapcsoló 15k jó magyar forint . Persze próbálok optimistán hozzáállni, hogy mégiscsak olcsóbb mint egy kormánymű. Sajnos a környező bontókat hiába telefonáltam körbe, sehol nem találtam. Úgy néz ki, muszáj leszek újat rendeltetni, mert pesze ebből nincs utángyártott sem.
-
Nordic
Közösségépítő
Köszönöm az ötleteket!
-
Nordic
Közösségépítő
Na fejlemények a fókámról...
Kiderült ugye hogy nem kormánymű, hanem szervókormány nyomáskapcsoló a probléma forrása, konkrétan a nyomáskapcsolóm stekkere kilyukadt, ott folyt az olaj. Me gis történt a megrendelés, évjárat/típus alapján, ami tegnap meg is jött. Persze hogy nem volt jó...
Annyiban maradtunk a szerelőmmel, hogy ma jobban utána néznek. Délután hívott. Azzal kezdte, hogy üljek le...mondom fasza, jól indul. Közölte, hogy ami tegnap jött az csak bizonyos fókákhoz jó, az enyémhez csak szervócsővel együtt lehet rendelni ami 56.000 jó magyar forint...
Na ezt passzoltam. Ekkor jött a munkatársam, kis ezermester. Kikaptuk műszak vége felé a kapcsolót, a belső öüreges végébe vágtunk egy 5-ös menetet bele egy 5-ös süllyesztett fejű csavart, természetesen ilyen teflonszálas tömítővel megtámogatva, összetekertük, bekötöttük, így kb 50-forintos "ráköltéssel" megszűnt a szivárgás.
Na most a kérdésem a kövi lenne. Ezt találtam a nyomáskapcsoló működéséről:
"Arra tervezték, hogy növelje az alapjárati fordulatszámot, amikor elfordítod a kormányt (ilyenkor növekszik a terhelés a motoron). Ez az alkatrész és a motor kábelei gyakran hozzá dörzsölõdnek a motorháztetõhöz, így megszakadhatnak, károsodhatnak. Természetesen akkor, amikor fordítod a kormányt, a terhelés növekszik, de nincs fordulatszám kompenzáció és csökkenhet a fordulatszám." - Namármost ez okozhat nekem bajt, hogy most kvázi "ledugóztam" az egészet? Egyelőre ezt a fordulatszámesést nem tapasztaltam, pedig olaj nem juthat az érzékelőhöz. Az is fura, hogy volt olyan amikor alig volt már olaj a tartályba, mégsem jelzett semmi vissza a műszerfalról...
Remélem ez a fordulatszám csökkenés ha lesz is nem lesz jelentős, mert nem tudom mikor tudok majd szerezni ilyet bontóból, mostanság szinte semmire sincs időm.
[ Szerkesztve ]
-
Nordic
Közösségépítő
válasz DeFranco #5412 üzenetére
Kíváncsi leszek erre...vagyis a parkolásra. Azért remélem kanyarodásnál nem lesz gond, nem lenne jó egy körforgóban lefulladni pl.
Persze amint lehet beszerzek egyet, de egyelőre meguntam, hogy minden megtett km után ellenőrizzem, hogy ugyan van e olaj még a tartályban.
[ Szerkesztve ]
-
Nordic
Közösségépítő
válasz VegyesTamás #5448 üzenetére
Nekem mindig szikrázik, pedig nem szívja semmi...most akkor hogy?
-
Nordic
Közösségépítő
Nekem konkrétan egy maszek szerelő minden lóf*szt kicserélt akkor az autón, csak az üzemanyagszűrőt nem, egy 100k-t biztos rávertem, mire egy másik faszihoz elirányított faterom egy haverja. Ő meg se hallgatta az előzményeket, csak elvitte egy tesztkörre, és egyből ahhoz nyúlt. Ezért sem bízom én pl a maszekokban, mindenhez hozzányúlnak, de semmihez sem értenek igazán. Aztán laza fél év alkatt apránként helyrehozattam vele az autó hibáit, azóta(kop-kop) semmi komolyabb baja nem volt, kivéve a múltkori szervóolajas mizériámat. Azért ez nem rossz egy 16 éves fókától .
Jó most a központi záram mondta be az unalmast, így most egy autóvillamosságis szakit keresek, akire rá bízhatom. sajna itt helyben nincs ilyen.
TaaT: Az úgy WTF???
[ Szerkesztve ]
-
Nordic
Közösségépítő
Üdv.
Tervbe vettem, hogy a "fókám" bizonyos részeit ahol lepattant a festék bevonatom fekete carbon-fóliával(pl lökhárítók elől, hátul, motorháztető, meg talán két oldalt, a külső díszléc alatt). A kérdésem az lenne, hogy ilyenkor kell új forgalmi, mert változik a színe? Elvileg két szín nem szerepelhet a forgalmiban, de azért elég nagy százaléka lenne behúzva vele.
-
Nordic
Közösségépítő
A lököst meg a motorháztetőt biztos meg fogom csinálni, viszont az oldalán nem vagyok biztos, mert nem tudom hogy mutatna a kerék körüli oldalsó idomon, mivel csak az ajtón van díszléc. Valahogy meg kellene fotóboltolni, egy képét, hogy dönteni tudjak, meg egyáltalán lássam milyen lenne így az autó összképe ezzel a gyári zöld+fekete kombóval...
[ Szerkesztve ]
-
Nordic
Közösségépítő
Üdv
Venni szeretnék egy akksitöltőt. Tudnátok mondani valami megbízható típust? Nem gond ha van egy kicsit több tudása is, mint az alap töltés funkció .