-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz Magnum_ #130910 üzenetére
Ezen frankón elmosolyodtam. :-D
De a fogalmazás miatt (tetszett), nem pedig a szopás miatt, mert így már én is jártam nem egyszer. Főleg Baranyában, annyi ki...ott kókler hozzá nem értő f...fej hulladék szerelő van, hogy az nonszensz.
Szétcseszték a váltóolaj leeresztő csavarfejet, a pollen takaró fület letörték meg néhány ilyen apróság, amiket később vettem észre.
Emiatt jó pár éve, amolyan hobbiból elkezdtem megtanulni a szerelést. És akinek ez nem szakmája és unja az egészet már, mert belefásult, lehet ez az oka (is) a tojok bele szerelésnek, de én rájöttem, hogy nekem tök jó stresszoldó is.Na persze, egy váltót nem kapnék le meg szét, de cseréltem féknyerget, dugattyút, tárcsát, stabilizátort, meg a tkm tudja mi sok mindent már a Laguna-n és azt tudom, hogy azok az alkatrészek úgy vannak oda felrakva, zsírozva, előtte megtisztítva, pontosan nyomatékra lehúzva, ahogy kell.
Nyilván garanciális autóhoz nem fogok nyúlni, de a lagunán én sok mindent nagyon frankón megcsináltam és örömmel csináltam, persze, ha volt rá időm. Közben pedig rájöttem, hogy az egész k...ra egyszerű, ha valaki megtanulja és lelkiismeretesen meg is csinálja.
Pl, olajcserénél, hogy a fenébe csinálnák meg azt, hogy órákig eltartson? Sehogy. Márpedig én kitapasztaltam, hogy leengedés után, majd szűrő is le, az autót le kell engedni és otthagyni, majd félóránként megemelni az egyik, majd másik oldalt oldalt és tádámm még folyik, újabb félóra és újból folyik még a régi olaj. 4-5 félóránkénti emelés után szinte teljesen kiürül. Mivel ennyi km után sem eszi az olajat, a 6.6 literből pontosan 6.5 jön így le az emelgetésekkel, viszont egy leeresztem és rögtön feltöltöm után, 5.9 mértem!
Hozzátartozik a történethez, hogy az évek alatt, több százezerért vásároltam profi szerszámokat (is).
A Renault Laguna III 2.0dci-hez olyan pontos szerelési útmutató van (magyarul is ráadásul), hogy az autót darabjaira szét lehetne kapni, majd újra összeszerelni.A lényeg, ha van időd és szerszámod és tudod mit kell csinálni, akkor azt csináld meg otthon és az lesz a legjobb.
Sajnos mostanában alig van időm szerelgetni, szerencsére találtam egy frankó szerelőt is, aki (szerintem) nem b..sz át. :-)) Sőt biztos... Kicseszett mocskos és nehéz fizikai meló, de alkalmanként stresszoldónak nagyon jó!Pl egy lap a négyezervalahány oldalas szerelési könnyből.
[ Szerkesztve ]
-
zoo8800
veterán
válasz Magnum_ #130910 üzenetére
Mondasz valamit.
Én a 2, azaz kettő éves, korábban összesen 2 alkalommal márkaszervizben szervizelt autómon találtam letört légszűrőház-rögzítő tüskét, repedt környvéd. tálcát, az olajszűrő leszedésnél pedig erősen kellett bíznom benne, hogy egyben marad a szalagos leszedő...rip and tear, until it is done
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Magnum_ #130910 üzenetére
Nem autoszerelo vagyok, hanem jogasz. Meg gyenge. Elárulom, hogy nem kell nagyon rátépni, idővel rásül a gumi tömítés, azért nem bírod levenni. A nem túlhúzott szűrőket is nehezen veszem le saját magam után is, pedig nyomatékkulccsal dolgozom. Szóval nem biztos, hogy a pék a hülye, lehet csak rendesen kellett volna reggelizni.
Volt, hogy minden elforgott a szűrőn, végül átszúrtam egy csavarhúzóval és kelletlen szavak kíséretében tekertem le az egy éves szűrőt.
[ Szerkesztve ]