Hirdetés
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
MC Pite
veterán
Plusz lakkozás/fólia nélkül fél év múlva megint ratyi lesz.
Én drótra (1,5mm mcu) rakok puha rongyot foncsor takarításhoz.
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
válasz Reggie0 #272943 üzenetére
A halogén milyen cri-vel rendelkezik?
2017 óta több tucatot próbáltam, és mindig az van az autómban.
Lámpákból HI CRI változatokat veszek, és a fotózás miatt is érzékenyebb vagyok erre az átlagtól.Egy foscsibb 7000-8000 kelvines ami még a 60as cri-t sem üti meg, az igaz, de ezek más paraméterben is hulladékok, és inkább egyébb gagyi fényforrásokban vannak ilyenek.
A normálisak 5800-6000 Kelvinesek és min 80 CRI-s emittereket használnak - akár a gyári lámpák.A láthatósági görbe 550 nm-es csúcspontja csak a fotopikus* látás esetén érvényes. A fényintenzitás csökkenését követően a csapok érzékenysége is egyre csökken, és az ún. szkotopikus** látás kezd működni.
Bővebben: [link]
A fehér fényre érzékenyebb a szem a sötétben, és a fényáram valóban korrigáltan adja meg.[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
válasz HoaryFox #272962 üzenetére
Hát ha bejön a tompított, cseréled a refit is. H1 nehéz eset, de nem lehetetlen.
Amúgy kb így néz ki: [link]
De nyilván [link] szettben jobb. [PSX24W]-ből inkább kiegészítő/kanyarfényszórónak valót választottam és úgy használom. Ködbe nem a legjobb, a gyárija meg vicc volt, 10 méterre a falon nem látszott a fénye teremgarázs lámpája mellett, ugye 3W-al erősebb az indextől.focvis: Sok (bi)xenon mellett is van izzó is (enyémben is) hogy szélesebben terítsen refivel mint amit a projektor félrehúzott árnyékolóval tud.
Peter70: Valeo melyik? Belépőtől fullosig van, én mindig a tetejéről válogatok, évekig szokram használni. (Meg az esőszenzorok se szeretik a 'maszatolást'.)
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
Én szövet árnyékolót rakok kintre(ritkán), bentre csak az alut. Különben karcolja a szélvédőt...
A kétszer volt porszívózva részt nem értem... Én azért évente 4-5* kiporszizom, meg havonta kirázom a szőnyegeket. Plusz idáig évi 2* kaptak külső belső takarítást az autók, most még nem találtam jó (nem drága, nem nagy kitérő) helyet.
Igaz, a 9 éves autómat is leújautózrák, meg igyekszem vigyázni rájuk, meg kicsit ápolni őket.
Bálnácskán nyaralás előtt ápoltam minden fényezetlen műanyagot és gumit, beleértve szélvédő és panotető tömítéseket is.[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
Mint írtam, olyankor raknak a bixenon mellé még egy izzót, amikor nem elég szélesen terít a bixenon. Igazán filléres dolog már mellérakni. Zavaró mikor csak szűk sávban van refi. Néha sima izzós vagy ledes fényszóróknál is van ilyen, pl C3 mk1, Amarok ilyen, k .a idegesítő, leddel kicsit javul. Captur mk2 is ilyen ledesen, ott már nincs upgrade lehetőség, és a ködlámpa se ér semmit ezeknél hogy ezen javítson.
Izzós, xenonos meg ledes lámpából is van jól, meg nem túl jól sikerült, szerencse is kell (vagy alapos utánajárás ha ez fontos, mint pl nekem).
HoaryFox: 90% hogy nem veszik észre, amúgy meg 2 évente 2*10 perc.
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
-
MC Pite
veterán
válasz tboldi #272819 üzenetére
Az még mérés nélkül is jó ár, 2021ben 90et mondtak a 208 megírására (kapott egy sw frissítést, klíma használatakor se lépje át akárosanyagkibocsájtásinértékeket, és úgy most vérszegény, ezt kéne kijavítani).
De nem vágom, a végén keréken 15x lovat látok. Úgy rémlik azt használjuk, nem a motorerőt
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
Gondoltam meglesem én is a féket, de kétfélét hoznak, 283 ill 304mm, de kb 1280kg.
#napifogyi:
Ma tankoltam hazafelé, nyaralás tankolással mért fogyasztása (Sopron(-25Ft)-Bad Goisern-Tata(-15Ft)) 5,44/100km.
Sopronig 6,16 volt az előző 444km átlaga, de nem számoltam bele.
Hazafelé Bad Goisern mellett tankoltam, nagy volt a forgalom meg sokszor esett, Balatonra érve BC5.2-őt mutatott (mondjuk még a tatai tankolásnál is).
Vonyarc-Tapolca rohadt nagy forgalom, de utána is vasárnapi sofőrökkel volt teli az út, sok településen nem tudtam negyediket se kapcsolni.
App által írt fogyi passz, mert épp nem szinkronizál.[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
válasz kisza25 #273218 üzenetére
Erre nem volt 16"nál kisebb, de kb 20 éve használják, valószínűleg a 208on (is?) 283as van.
Qru: És kezdek is normális helyen lenni vele a spritmonitoron.
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
válasz MC Pite #273255 üzenetére
Asszem megvan a Spritmonitoros supporteres dolog.
Én támogattam őket, de nem sokkal, tuti nem leszek attól gold.
De 2 autó gold, egy bronz, a többinél semmi - a helyezést mutatja azt hiszem
2x 1x
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
válasz MasterMark #273259 üzenetére
Valóban most hiányzik, akkor passz.
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
válasz PofaJenö #273266 üzenetére
Az igazsághoz viszont hozzátartozik az is, hogy az európai piacon látható autóknál már régóta nem használnak hat vegyértékű krómot, miután az anyagot – az ólommal és a higannyal együtt – 2003-tól betiltották.
Vezess.hu
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
válasz dnelb #273279 üzenetére
Ja, jó tudni hogy nagyon rossz a PS4.
Főleg hogy a kollégának mi a tipukus felhasználás/preferencia.Esetleg melléírhatnád mire hangolták, mihez hasonló, mire jó, mire kevésbé.
De ilyet/csak ennyit írni hamubasült f@szság.Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
válasz forceberg #273325 üzenetére
Jelentsd be, de könnyen lehet, hogy önrész+avulás miatt annyit fizetnek, hogy inkább horpadásjavítósnak fizetsz casco nélkül.
Korrekt a fogyi.
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
válasz focvis #273367 üzenetére
Amivel sokan nem számolnak: ha a célállomáson nem tudsz tölteni (és jellemzően nem) akkor szopó, tartalékolni kell.
Mondanám hogy elég lenne nekem nettó 300km itthon, de szinte bármi is a cél, nem tudok ott tölteni! Max anyóséknál 1f10A, de az csigalassú.
Maratonok, meló, legtöbb szállásnál esélyem sincs tölteni, hiába van több óra/nap visszaindulásig. (Majdnem eUp tulajok lettünk, de aztán inkább a feléért lett a 208, részben ezek miatt.)Qru: Van itthon UHP 4S (17")? Nem láttam, de isminek Leon kb Cuprára az lenne a jó (szobor, akarom mondani hobbiautó). A005-öt javasoltam neki egyelőre.
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
Hát, annyira nem győzött meg a Quatrac Pro. [link]
Dunlopot is beveszem a pakliba,, bár egyik sem azaz igazi UHP 4S.bandus: Enyaq? T3 ártól indul, bár egy 80as lenne amit legszívesebben nevemre vennék belőle.
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
válasz kisza25 #273416 üzenetére
" Azon kívül, hogy új egyedül a navi ami nekem ebből hiányzik, "
Melyik navi? Próbáltam pár gyárit (enyémben TomTom van), és hátő... tartaléknak jó, de hogy nem azzal mennék alapból, az is tuti, inkább AA/CP legyen az autóban.
B: 5-6-ért fiatal használt, amiben több nice to have dolog is benne lehet, és összességében kellemesebb használni?
De a +1M Tipo idáig a leglogikusabb választás.
De nem hagynám ki a az i30 mk3-al való összevetést (cw/fastback valamelyik 1.5ösössel) sem ha már a fiatalabb Tipo ott van a radaron.Qru: Pirelli SF2: Sima 4Snek jó, de nem 200 lovas játszósra tenném.
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
válasz bandus #273405 üzenetére
Hja, a 80as már model Y árban van, de használhatóságban is ahhoz van közelebb.
És nem egyértelmű melyiket venném hasonló árban a kettő közül... 55K-tól van a Coupe (403km).
Papíron 397km a 60as modell, 544km a 80as a simából (390/510 WLTP). 2,5miliót nem biztos, hogy megér +100km.
Azt mondjuk továbbra sem értem, ha a padlóban van az Enyaq akkupakkja, mégis mi a kínkeservért nem lehetett a hátsó üléseket rendesen megcsinálni, miért úgy áll mint a föld levegő rakétakilövő állomás?Az össze családi autó bővíthetőségét elbaszták, mert kell belőlük PHEV változat, amiből az akkukat a hátsó ülés alá szuszakolják be. #süssékmeg De hogy direkt EV modellnél mi erre a mentség, végképp nem vágom. Vagy ez is olyan, mint a telefonok méretével kellene hogy nőjön folyamatosan a kezem és zsebem, az egyre nagyobb új autókba fogadjam el hogy egyre kisebb dolgokat lehet bepakolni?
40K €/ 16M-ért jó a T3; akinek jó egy szedán.
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
válasz szabonagyur #273440 üzenetére
Nem használok már AA-val sem wazét. Most is teszteltük múlt héten, de Here is kiütéssel győzött ellene, meg ugye ott a GMaps; úgyhogy nem tudom.
Olyan kretén útonalakon vinne sokszor feleslegesen a waze, hogy csoda. Plusz zabálja a netet rendesen. Plusz ahol épp nincs net, ott el sem tudunk vele indulni - ez már Balaton környékén is összejött pár helyen erdei utakon.kisza25: Nem az számít hogy 130 ló lesz a 120ból, hanem hogy ahogy lenyomod a pedált, úgy nyit a szelep, nem 2 másodpercre elintegrálva óvatosan. Meg klasszikusan szívóbenzineseknél ezressel hamarább elérhető a gyári nyomatékmaximum.
Már ha ezek számítanak.[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
Elég a 3 évszakos, inkább annyi tarcsi kell, ha napsütéses őszi/tavaszi időben megy egy kört, ne legyen meglepi hogy 2-4°van egy egyik árnyékos kanyarban, mikor otthon még volt tizenx. Még megnézem milyen lesz a Turanza AS6.
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
válasz szabonagyur #273455 üzenetére
Azokkal passz, az A53asokkkal minden laggol (munkaprofillal meg főként), így nem gyors, de nem is zavaróan lassú az AA. Megy vele, amíg csontra nem merülnek navigálás közben minden előjel nélkül. Octaviákban később, T-Rocban elég gyorsan (gyári c-c kábellel).
De AA topikban a kérdezők fele (hogy miért nem megy/rendesen) az samus volt korábban.Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
Akku:
208ba cseréltem akkut, és a gyári EFB helyett AGM-et vettem, majdnem egy árban volt.
Most látok olyat, hogy agm-nek nagyobb töltőfesz kellene, azaz nem lesz rendesen feltöltve? Nem gondolnám hogy nem lesz ok, de érdekelne van e ilyen tapasztalat.Ha a BMS ezzel se engedi a start stopot, akkor
a, maradhatott volna a 4 éves akku is (töltés után 1-2 napig volt start stop)
b, kevesebb mint feléért is mehetett voln bele egy sima akku is.Szerk legtöbb helyen korábbannúgy olvastam mehet EFB helyett AGM, most is akadnak ilyen leírások, grafikák
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
válasz focvis #273472 üzenetére
Cupra modell is volt amire kértél árat, esetleg próbáltad, vagy #csakagolf?
Peter.70: Ahogy írták, AGM helyett nem mehet EFB.
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
válasz focvis #273525 üzenetére
Öhm, a gyárilag EFB-set is? Mármint egyszerűbb S/S ill BMS van benne. Nincs lexiám, márkakóklerekhez végső esetben viszem (mindenre rámondják hogy kell, mint tpms programozás meg egyéb kamuk).
De utánaolvasok holnap, hátha akad hasznos infó is.
Btw Yt szerelős videókban nem említették a szervizek, ill mikor töltöttem a gyári akkut, egyből ment a S/S, szerintem folyamatosan monitorozza, plusz akkusaru visszarakáskor szinte biztos hogy nulláz valamit (amennyire a psa programozóit ismerem).[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
Nagyságrendet nem mondanék, de kevésbé, az biztos.
Nem hivatalosan az árakkal arányosan bírják a strapát, de lehetnek kiélezetebb BMS-ek ahol jobban nyílik az olló.
Hivatalosan 30k/270k/360k indítás ólomsavas/EFB/AGM.Akciósan 53k volt szállítással a 70/760as Exide AGM, és 49,5k az EFB, úgyhogy előbbit vettem.
Igen, szívó 1.2 mellé (és bálnácskába a Puretech-hez is) ekkora akkut raktak.focvis: De ez rendes gyártó, ahol egy csomó dologra gondoltak tervezéskor, amire a vag-nál nem. Nem fikázás, csak sokéves megfigyelés user/szerelő/autóipari oldalról.
A gyárilag AGM-eseknél szokott lenni, EFB-nél nem találkoztam ilyennel, de lehet.[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
Ok, de most akciósan 49,5/53k volt az efb/agm az alku-fernél szállítással. 63ért nem vettem volna meg teliáron.
Igen, jóval olcsóbb netről, mint anyámnál a beszerár (lásd olaj, és egyre több dolog) - 60 lett volna ugyanez az efb exide.[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
Kell a 3 dlc bevonaton sikló dugattyúcskának .
Megint gyorsabban írtál mint szerkesztettem...
Japók (is) kicentizik, pugnál városi autónál helyesen nem baszakodtak kicsivel. Ha ez japán/vag lenne, egyel kisebb méretű lenne, vagy max 60as, ahogy a fékekkel is csinálják, meg még sokmindennel. Pedig k..a nem olcsóbb nekik sem legyártani/raktározni/logisztikázni a sok eltérő cuccot.gerfo5991: 100 lovas? Azt hittem csak Fluence 5ös váltós, Meganeok hatosak. Nem rossz, nekem a kombival (110/6) egy literrel kevesebb, de osztrákok fele sok százas résszel meg szerpentinnel, tiszta 130 hasonló lett volna.
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
válasz brumi1024 #273539 üzenetére
Rendes gyártó itt a psa volt, hogy ne kelljen akkut/tpms-t/fék aktuátort/vezmódosító kereket/folytószelepet/stb stb tanítani, hanem tudja máshogy is.
Ez csak a programozás/műszaki designak)méretezésnek szólt.xmad: Egy kávéba, hogy a stabpálca / toronycsapács(szilent)/ motor(billenést gátló)/váltótartó bak szopat.
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
válasz gergo5991 #273644 üzenetére
Nem, csak itthon a sok idióta csinálja ezt. De a legtöbb magyar sem előrelátni, sem gondolkozni, sem lámpát helyesen kapcsolni, sem gyorsulni, sem cipzár elvet alkalmazni, sem még elég sok dolgot nem tud. Sem felismerni hogy a lámpájával semmit nem lát/mindenkit vakít. (De kuplungot is feszt nyomják, állóhelyzetben tekerik a kormányt, nem gondolnak leparkolásnál hogy onnan hogy fognak elindulni; szinte semmit nem gondolkodnak.)
Komolyan mondom még románoknál, olaszoknál, görögöknél, makedónoknál is jobban szeretek vezetni mint itthon.Nyilván itt a topikban úgy vélem a kivételek vannak - nem nyalásból, hanem minket jobban érdekel a járművek terelgetése.
Puffogás off.
Még egy a hidrogénre, meg a Nexo-ra . Van pár dolog amit meg kell oldani, energiaigényes, és az energiafelesleggel hidrogénbontás sem olyan sima ügy mint ahogy hangzik, de:
-nincs a földön annyi akku,/ásvány ami elég lenne
-nehéz a sok akku
-nem tudunk elég jó töltési infrastruktúrát kialalkítani (fűtés, főzés energiaigénye is baromira nő, de ide meg hirtelen kell nagy kapacitás)
-eszement mennyiségű veszélyes hulladék keletkezik az akkukból
Hogy messzire ne menjünk, nézzük ezt, ami nüansznyi terhelés az ev akkukhoz képest: [link]Klíma nálam: Télen 18-20, nyáron 23-24,5.
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
Mellbevágó hogy a Modell Y lett a legnépszerűbb. A Sandero és a Clio nem meglepő, a T-Roc igen. Sokat látok az úton, de amiket próbáltam, hogyismondjam... nem mondom inkább sehogy, de milliószor inkább kellene egy Rapid/Scala mint egy T-Roc. Az Aronánk is, khm... fura egy szerzet.
Sose értemVitara tulajoknál semhogy más típust/márkát nem próbáltak? Miből ültek ezekbe át hogy ezt jónak/normálisnak gondolják?Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
válasz tboldi #273698 üzenetére
Szintén zenész, ja.
Qru: Nem azt mondom franciát vegyen, de nézzen már körbe, próbáljon ki esetleg valami mást is. A 20 éves biliműanyagos karcolódó sprőd belső a kormány átnyúlós fedélzetivel és Ignis kulcsával nem járja 5-8 misiért.
Ahogy a helyenként hasonlóan igénytelen, betonkemény rugójú T-Roc is fura, a világ legizzasztóbb ülésszövetével, amibe 10°os környezeti hőmérséklet mellett is beleizzad az ember instant.kisza25: USB van benne, jó, de Bluetooth van-e? Soha nem hazsnáltam pendriveot zeneforrásként, mióta van 2,5/3,5ös jack a telón, azóta arról megy a zene nálam. Régebben cd-tár bementre BT adapterekkel, egy ideje megy a fejegységet BT-osak.
Bálnácskában ritka mód van: cd (kesztyűtartóban), usb, aux in, bt/AA is van, meg többsávos tuner, instant ott van a többi adó, szeretem (a hosszú néma keresgélés helyett).
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
Mihez képest, de sztem nem rossz a Duster.
Ha a terepen valóban / normálisan használható autók között nézed, akkor más az eredmény. Gumidurrantó Cherokee vagy az utólag javított Hilux és Rav4? Egy földszintes kombi peres gumikkal legalább lemossa(?): [link] Vagy prémium sport suv: [link]
Ez az új totalcar színvonal...
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
válasz sagesz93 #273782 üzenetére
10 ezrenként érdemes, úgyhogy igen, forgasd! Plusz az előírthoz képest +0,1b érdemes tartani.
bulikavagyok: Újonnan egy jófélének nem rossz, de mivel egészévben fent van/éri az uv (ami nem garázsos), gyorsabban öregszik sokkal, pl 4 helyett 2 év alatt romlik kb ugyanannyit (ami nálam már cserét jelent).
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
Merga villanysuvok: [link]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
válasz norbert1998 #273798 üzenetére
Nem is az elektromos autóval van a baj, hanem az akukkal, hihetetlen mennyiségű veszélyes hulladákkal. Nem értem efölött miért hunynak annyian szemet, és miért hisszük hogy ez is elszublimál. Nincs még bevett megoldás az akkuk leadására, újrahasznosítására/megsemmisítésére.
Halkan jegyzem meg, hogy átlagos esetben (átlag kompakt, korábbi benyáshoz viszonyítva) fél tonnát cipelünk pluszban. Nem tragédia, de ennek is nagyon sok vonzata van, mind kopás, mind por, mind biztonság, úthálózat, parkolóházak, szállítmányozás, stb stb szempontjából.
Hogy az áramot hogy tudjuk az autóba lapátolni/előállítani, az inkább a kérdés.Az akkuval vértezünk fel minden járművet, és töltjük mikor tudjuk (buszoknál, főleg fűtéssel kombinálva messze nem elég a dízelüzem állománya; főleg hogy a mostani elektromos buszok több/károsabb gázt bocsájtanak ki télen, mint a dízel buszok) az egyelőre nem tűnik hosszútávon fenntarthatónak.
És az akkugyártás környezet és emberterhelő hatásába ne is kezdjünk inkább bele, mikor mentem interjúzni a komáromi gyárba, kicsit utánajártam; nem lettem túl boldog. Maradjunk annyiban lesz amikor a víz fontosabb lesz mint most, és nincs túl távol az a jövő sem.
Nem tudom mi a jó megoldás, de én a hibridek, növények elégetésével belsőégésűek (amik akár generátort hajtanak), és sok egyéb megoldással is látok még lehetőséget ami működhet/egyes esetekben csak az működhet (teherszállítmányozás, szárazföldön vagy vízen, levegőben).
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
válasz bandus #273867 üzenetére
Egyszerűsítés végett érdemes a különbségre koncentrálni belsőégésű és ev autó között; vagy úgy is mondhatjuk
-üzemanyag kitermelés, finomítás, szállítás
vs
-fémkitermelés, akkugyártás, töltési infrastruktúra, energiamix.Az biztos, hogy egyelőre az akku ami mocsok (víz) és energiaigényes.
Egyébként csak így elméleti szinten, hátha valaki jobban képben van vele mint én: Mi a valódi oka annak, hogy nem terjedt el felénk is az E85 a politikai és olajipari lobbin kívül? Délamerikában azért köszönik egész sokan eljárnak növényekből készült üzemanyaggal, és ahhoz képest hogy azért vesznek fel itthon rengetegen pénzt hogy _ne_ termeljenek semmit, a személyautók/teherszállítás egy részét kényelmesen elbírná.
Igen, kellene ember aki műveli, de egy-egy akkugyárba is elég sok ember kell, a komplett láncba meg még több, úgyhogy összességében kevesebb kell hozzá mint akkus ev-hez.[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
válasz brumi1024 #273874 üzenetére
brumi1024: "ha foleg otthon toltik mondjuk napelemrol."
0,5 és 2% között van kb, aki a napeleme által termelt energiát tölti az autójába. Pont.
Az, hogy mi faszán összedobjuk a pénzt azoknak jómódúaknak, akiknek napelemjük van, hogy szaldóban ki legyenek segítve, az más.
Remek dolog, hogy jó időben termel az ember a munkahelyének áramot, de saját magának elhanyagolhatót termel, főként akkor, amikor azt fel is használná. Fűtés, EV töltés tipikusan ilyen.Az akku degradáció sokkal durvább a legtöbb típus esetén amit írsz, és a Teslákban is amiket látok erősebb. Sok mindnetől függ, leginkább a juzertől/felhasználástól. De akik taxiznak, sok cikk/autóban van már 2. vagy 3. akkupakk a még garis teslában (ok, ez a másik véglet, de nagyvárosokban rengeteg taxi van, de felejtsük ezt sem).
Hálózat: Tegnap előtt volt többórás áramszünetünk (kislányom baromi megijedt, sírt ahogy körömsötét lett mindenütt, nyilván kint is-dombon lakunk, ahhoz van szokva hogy legalább kint mindig lát fényeket), a napelemes phase unbalance miatt sok inverter/hőszivattyú, elektromos eszköz megy gallyra a újabb utcák környékén, és akadnak központi gondok is ebből. Folyamatosan küzdenek az eonnál, és felénk nem állnak nyerésre (Kom-Egom).
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
válasz kisza25 #273884 üzenetére
Ezt a rövid választ ismerem. Meg gondolom mindannyiunknak vannak ismerősei akik abban érdekeltek hogy kapavágás se történjen, és itthon a parlagon lévő területek minimum befoghatók lennének. És nem az összes járművet kéne átállítani, de bőven lenne európában/nálunk tarcsi ehhez.
brumi1024: Pár sorban vázolhatnád hogy átlagjuzer hogy tölti az EV autóját. Nem, HO már nem igazán jellemző, és kevesen mennek céges busszal melóba azok közül, akik EV autót vettek.
Sok helyen olvasom/hallom ezt, de komolyan nem látom ezt a forgatókönyvet hogy hogy mehet 99%ban szaldószemüvegen át marketinghülyeséget magyaráznak, akik nem értik hogy ugyanúgy kell az erőmű, hogy legyen áramuk, amikor a többszörösen túlméretezett napelemjük túltermelését SCOP1-es villanyradiátorokkal/villanykazánnal használják el, ezzel az országban sokszorosan meghaladjuk az európai áramigény növekedést. Meg a köcsögök zöldcsokot adnak az SCOP1-es fűtési megoldásra, amit én inkább büntetnék mint támogatnám a többi adófizető pénzéből.Hálózat kieg: Felénk a gáz beszántását, szaldósok scop1-es bővítéseit sem éri utol az áramszolgáltató (ev autó elhanyagolható fogyasztás szempontból a könyéken, PHEV meg csak adócsaló, akarom mondani céges van szinte, kb 2 ember tudok a 8000es településen aki tölti is, úgyhogy szintén nem tétel).
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
A vetésforgó más, mint hogy évek (sőt, több mint évtized) óta nem művelik a területet, hogy inkább megvegyük az eu-ból.
A megtermelt többletet most nem vágom mire írod. Ételnek termelt növény többletet?
Btw vannak olyan növények/növényi részek, amik még plusszosan alkalmazhatók üzemanyagba, amit jelenleg azért nem aknázunk ki, mert addig sakkozott a kormány az adókkal, hogy pl az E85 drágább mint a benzin - nem emlékszem melyik tételen emeltek, de talán rémlik mikor egyszerre szűnt meg az országban. Ez mondjuk E85höz nem feltétlen lenne elég, vagy mittomén csak buszokhoz (személy/tehernek kevés lenne) egyes városokban.brumi1024: "es igyekszunk nappal, napelemrol"
Ezt nem vágom átlagjuzer hogy tudná kivitelezni. Ha bringával jár munkába úgy esetleg mehet.
Az otthoni töltés meg a többi az ok, szokásos.
A napelemünk által megtermelt energiának a saját autónkba töltését nem látom életszerűnek, mert elenyészően kevesen tudják kivitelezni hogy munkaidőben otthon az autó (ok, hétvégén valamivel jobb, de főként vidéken tudnak otthon tölteni, ahol jellemzően hétvégére csúszik minden is, mert hétközben inden zárva) tehát minimum szombaton is furikázol, vasárnap meg családhoz (nagyszülőkhöz a gyerek/kel, etc).[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
válasz Dare2Live #273895 üzenetére
Éves támogatással, havival, vagy napi szaldóval számoltál?
Bár ha mindig ho-ban vagy, még enélkül el tudod használni ev töltésre egy/jó részét.Volt olyan forgatókönyv, amikor az eUP-ot akartam venni, amikor simán jó lett volna, de pl a mostani helyzetben már nem lenne olyan jó, sőt.
Mindenki szeretne idővel otthon/olcsón ev autót tölteni és azt (is) használni, de most még sok mindenre nem megoldás a mostani infrastruktúrával (célhelyen nincs töltés). Mindig nekifutok ev/phev stb variációknak, ha már kiadja, meglépem.
kisza25: Így van, és ne feledjük hogy az egész világon kéne felhúzni az infrastruktúrát, plusz sok olyan helyen voltam melózni, ahol a mostani EV technika életképtelen. Még az ICE is kompromisszumos, de melegebb és főként hidegebb helyeken _nem alternatíva_, lion akkuval biztos, de egyelőre mással sem.
Szerencsétlen UAZ-t véletlen leállították, akkor 2 hónap volt mire bevitték a műhelybe, és kiolvaszották, mert hát -40 - 50° az nem viccel.[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
válasz EQMontoya #273933 üzenetére
Nem tudom eldönteni hogy ez poén vagy komoly.
Ha tataautó akarom mondani szedán kell nagyobb kategóriából, baromira nem évi 50k a különbség fenntartásban. Inkább 500.Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
válasz norbert1998 #273946 üzenetére
Nem hiszem, jogy ezek az akkuk veszsélyes hulladékok, hanem tudom
Igen, újrahasznosítják azt ami még tűrhető. Ahol sérült a karambolban, vagy tönkrement egy része, stb stb, az kuka.Kérlek, világíta rá, most hova vihetjük ezeket. Oltási protokol, tárolási, stb. Ja, ezek még hiányoznak a legtöbb helyen mai napig!
Ja, tervezik hogy majd részben szürkevizet fognak valamimor használni. 10 éve vannak itt az EV autók, ezerrel húzzuk fel az akkugyárakat, bővítjük - felénk sokat. Egyelőre értékes vizet használunk ehhez.
A plusz súly szintén bullshit már sajnos.
Mi van? EZ a bullshit!Megane IV 1.33: 1185-1265 kg
Megane V: 1624-1636kg
Difi: 400kgID3 1737-1853kg. Golf VIII 1182-1324kg.
Difi: 500kgBerlingo (csak 50kWh) változatánál 400kg a difi.
Keressek még pár konkrét példát?
Te jössz, valami konkrétummal, számokkal is támaszd alá légyszi.
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
válasz Tsebacsi #273998 üzenetére
Most komolyan, igazad van.
De 20-ből 19 eladó, rohadtul nem ért ahhoz amit árul!
Millió példát tudnék mindkét oldalról. (Vevőként, meg értékesítő ismerősök is vannak.)Néha visszajut hozzám az infó ha érdeklődök valamiről, hogy óbaxxameg, megint egy mérnök.
Itthon igénytelenek vagyunk, megfelel hogy nincs kínálat, átkúrnak, szarul csinálják meg a dolgokat, és senki sem reklamál, max fintorogva kifizetjük. Ja, meg azt hisszük, hogy a benzinkutas, eladó, gumis, brangaboltos, euronicos, mesterember ért hozzá, nem is csekkoljuk. Max egy motorkár után gyanús hogy nem a kutastól kellett volna várni hogy hasra válasszon motorolajat. Jó, szervizektől jogosabb az elvárás, jobb is az arány, mert csak 70-75%ban választanak szar olajat.
Sajna mindegy hogy milyen portékáról van szó, nagyon kevés ahol tényleg értő az értékesítő.
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
válasz brumi1024 #274011 üzenetére
+1. Számítok komplexebb dolgoknál a tapasztalatukra, de sokszor nincs érdemi.
Örülök annak ahol van, hozzá tudnak tenni, és inkább ilyen helyen vásárolok/rendelem meg, mert ha baj lesz, akkor is hamarabb lesz fogalmuk a dolgokról.
De nehéz (orvosokkal meg még nehezebb ) ilyet találni.Sokak szerint vakon kéne bíznom az értékesítőkben, mesterekben
és orvosokban.
Túl rövid ehhez ez az egy élet, hogy vakon rájuk bízzam magam...[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
válasz norbert1998 #274027 üzenetére
Na mégegyszer Rendes, normál, átlag autókat néztem. Nem játszós/szép/papa/sportautókat (bocs, mint tudjuk a szedánokat nem nekem találták ki), hanem átlagjuzerek átlagautóit (nagy volumenben eladott átlagautók). Nem törpe villamost, de nem is buszt vagy hegyomlás suvot néztem, szerintem leginkább a kompaktok reprezentálják ezt rendesen.
Hatchback Hatchback ellen, nem egy dízel szedánt.
2020 Renault Megane IV (Phase II, 2020) 1.3 TCe (115 Hp) FAP 1156-1263 kg [link]
Fl előtt 1231kg 1,33 140LE FAP [link]Nem a 40es akkumlátoros változatot hasonlítom ezekhez, hanem a 60-ast, mert nem annyira hasznos infó, hogy langyos tavaszi száraz napon 100-0%on 300km-t tud egy EV, ez gyakorlatban 180-200km lakotton kívül használva. De igen, 40es be tud csúszni picivel 1,6t alá. [link]
hossz 4200mm. Nem a Kadjar az ellenfele, utas és csomagtérben a Megane hb (4358 mm) áll hozzá a legközelebb. Némileg fura amúgy hogy a töltőkábel helyét is megadják mint üres hely.Átlag autók, van elektromos utódjuk, és ezek a gyártók nem szoktak sokat csalni az adatokkal. Az én 5 (azaz nem 4,25) személyes nagycsomis egyterűm 1.3t.
Legközelebb ehhez elektromosból a modell Y van, de ez megint picit almát körtével, azért nem ilyet írtam. Enyaq lehetne hasonló ha nem b..ták volna el a bővíthetőséget, de árban és súlyban hasonlók.BMW M3 súlya hót hidegen hagy, de azt sztem nem olvastam. És értem az eszmefuttatásod, de te kákán csomót keresel, én meg autót. Nagy különbség.
Azt nézem, hogy mennyibe kerül megvenni és fenntartani adott célra (kompakt egyterű vagy hasonlóan bővíthető crossover, mindegy nekem mindek hívják/álcázzák) egy járművet. Kurvára nem mindegy hogy 120 vagy 420e egy szett gumi, amiből max 4 évente két szettet veszek (könnyű autókkal még eladható a régi ilyenkor mert még 5mm-es). Nálam a matek úgy adta kik hogy a kisautóból lett volna pratikus ev-t vennünk.
Plusz a mi útjainkon sem mindegy a súly (repedések, padkák, hullámok, stb).
Igen, vannak nehéz ICE autók, olyat se veszek, mert a legtöbbnél pazarlás, ritka amikor indokolt.Nagy egyterűt nem azért nem veszek mert nem tetszik a színe, hanem mert volt a családban és sok ismerősnek és elg tapasztalat gyűlt velük. Plusz fél tonna, féktől, gumitól kezdve minden szar sokkal drágább rá és sokkal sűrűbben is fogyasztották. Keményebb rugózás, hajósabb érzés, lefejezésre alkalmas csomagtérajtók, stb.
Akinek az a plusz kell, tartsa fent; nekem nem.
Nyilván sejthető, hogy az értelmetlen suv mániát sem csípem. Vannak univerzálisabban használható praktikus illetve tágas suvok, de a nagyja sajnos divatból készült olcsón kevés mérnöki/anyagi ráfordítással, és khm, hagyományos értékrendel nézve egy fos lett az eredmény.De autónként 3-4-500kg pluszt nagyon sok helyen nem lehet figyelmen kívül hagyni. Bár legalább megfelelő méretűek lesznek a parkolóhelyek ha csak 70-80%át engedjük be ugyanarra a helyre .
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
válasz norbert1998 #274063 üzenetére
Ez még a CMFB előtti akkor?
Nem nyomkodsz szinte semmit a telódon ha arról megy az AA.
Érdemes az övéket rárakni, térképet otthon leszedni wifiről.
Normális kábelt, töltést figyeljétek.Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Warhammer 40k: Space Marine 2 (PC, PS, XO)
- Honda topik
- Kintről jön a hideg, vagy csak a ventilátorok pörögtek fel?
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Diablo IV
- Ukrajnai háború
- Eredeti játékok OFF topik
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Synology NAS
- További aktív témák...
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt// ingyen foxpost
- Opel Insignia Full extra! Ezt érdemes megnézni és elolvasni a hirdetést !
- Honda Accord - 2009/04. havi - 2.2 dízel - 150LE magyarországi - 265 ezer km, 2025/02.-ig műszaki
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- OPTIDESK - Állítható Magasságú Elektromos Asztal (Garanciális)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen