Aktív témák

  • E2E4

    aktív tag

    Hazánkban egyik szolgáltató sem forgalmazza a készüléket, így a vásárlás helye és módja különösen hangsúlyos lehet. Nézzük a beszerzés esetleges alternatíváit:

    KÜLFÖLD, (EU-N BELÜL) KONTRA BELFÖLD – GARANCIA
    LG mobiltelefon tulajdonosként, hazánkban, abban a szerencsés helyzetben lehetünk, hogy a szabályosan kiállított és a telefon azonosíthatóságát - IMEI vagy gyári számmal - lehetővé tevő számlával, mi magunk is közvetlenül fordulhatunk a készülékkel az LG Központi Márkaszervizéhez, ahol a hazánkban az LG által is forgalmazott, H960A típusú modellre a garanciális javítást elvégzik, amennyiben a meghibásodás a készülék vásárlását követő 1 éven belül bekövetkezik. Tehát az EU-n belüli vásárlás esetén, és bármely EU-s országban a fentiekben leírt módon kiállított számla meglétekor, Magyarországon a Budapest, 13. kerület, Váci út 33. alatti szervizet bátran kereshetjük, 1 éven belüli garanciális problémánkkal. (Ha H960A típusú készülékkel rendelkezünk.) Ebből a szempontból tehát nincs különbség a magyarországi és az EU-n belüli más országból származó készülékek hazai garanciális javítása tekintetében. A hazánkban az LG által nem forgalmazott H961N típusú modellnél, a garanciális vagy fizetős javítás Magyarországon az LG Központi Márkaszervizében nem megoldott! (Csak a hazai forgalmazású készülékek esetén rendelkeznek alkatrészekkel.)

    WEBSHOP KONTRA BOLT
    Ízlés dolga, hogy ki mit preferál.

    Webshopos vásárlásnál előny:
    - Általában kedvezőbb ár (Nem minden esetben.)
    - 14 napon belüli, indoklás nélküli elállás fogyasztóvédelmi joga

    Webshopos vásárlásnál hátrány:
    - A készülék nem vehető kézbe, nem próbálható ki.
    - Általában a személyes kontaktus hiánya (A legtöbbször csak kiszállítással, vagy postázással vehető át a készülék, a személyes átvétel lehetőségét nem minden esetben biztosítják.)
    - A postaköltség vagy szállítási díj a vásárlót terheli.
    - Ha a valóban bontatlan csomagban, a készülékben, vagy tartozékaiban szállítási sérülés, karcolódás, stb. látható, akkor annak bizonyítása, hogy ez már az átvételkor jelen volt, vagy a vásárló okozta, gyakorlatilag lehetetlen.
    - Még abban az esetben is, ha a websop olyat ír, hogy a futár jelenlétében, a csomag átvételkor átvizsgálható a termék, ez a gyakorlatban kivitelezhetetlen. Nincs az a futár, aki erre várna, az utcán senki nem fogja bontogatni, aprólékosan nézegetni, postai kiszállításnál pedig erre nincs is mód.

    Bolti vásárlás esetén előny:
    - Vásárláskor a készülék megfogható, kipróbálható.
    - Személyes kontaktus lehetősége.
    - Kisebb üzleteknél, ahol az eladó egyben a tulajdonos is, közvetlenebb, „barátias” attitűd, szolgálatkészebb kiszolgálás lehetséges.

    Bolti vásárlásnál hátrány:
    - 14 napon belüli, indoklás nélküli elállás fogyasztóvédelmi joga nem biztosított, helyette csak a 3 napon belüli, gyártási hibából adódó készülékcsere érvényesíthető – fogyasztóvédelmi szempontból.
    - A legtöbbször magasabb, vagy sokkal magasabb ár. (Tisztelet a kivételnek.)

    ALAP 1 ÉV GYÁRTÓI JÓTÁLLÁS KONTRA 2 VAGY 3 ÉV KITERJESZTETT GARANCIA
    Néhány webshop csábító ajánlatokkal próbálja magához édesgetni a vevőt. Kezdjük a legnagyobb mézesmadzaggal. 1 év gyártói + 2 év szoftveres garancia = 1 év gyártói garancia + „nesze semmi, fogd meg jól” garancia. A szoftveres garancia semmilyen valódi készülék meghibásodást nem tud orvosolni, ráadásul a szoftveres beavatkozások egyénileg is megoldhatók.
    „24 hó teljes körű gyártói + forg. garanciával” = 1 év gyártói garancia + 1 év bolti garancia. A valóságban az 1 éven túli garanciát ők intézik. Az egyik ilyen webshop ügyfélszolgálatos általános válasza: „Vagy az LG-be visszük, vagy a Telemaxba.” A Telemax időnként legendásan hírhedt ténykedéséről fórumos hozzászólások garmadáját lehet olvasni. Ráadásul felvetődhet három kérdés:
    1. Valóban hivatalos helyre viszik javítani a 2. évben, vagy csak hátul a műhelyben „megmókolják okosban”?
    2. Valóban korrektek a 2. évben, vagy csak a jól ismert „a sz@rnak nincs gazdája” elv érvényesül?
    3. Ez a szolgáltatáscsomag (a helyszíni oda-vissza futárral együtt) megér plusz - jellemzően - 5000 Ft-ot?

    VÁSÁRLÁS ELŐTT SZEM ELŐTT TARTANÓK:
    1. A készülék legyen eredeti (Ez az LG Phone From app-al is leellenőrizhető.)
    2. A doboz legyen bontatlan.
    3. Az esetleges garancia érvényesítéshez kapjunk olyan szabályosan kiállított számlát, amely a készülék azonosíthatóságát lehetővé teszi, az-az legyen feltüntetve az IMEI vagy sorozatszám. Irreleváns, hogy 27%-os ÁFÁ-s vagy 0%-os (alanyi adómentes) a számla, mivel mindkettő szabályos, és ezzel az LG Központ Márkaszerviz is tisztában van.
    A garanciajegy megléte hazai vásárlású készülékeknél az LG Központ Márkaszerviz számára irreleváns, csak a számla szükséges.

    TERMÉK REGISZTRÁCIÓ
    A vásárlás után, egy fiók regisztrációt követően, telefonunkat regisztrálni tudjuk a termék regisztrálása gombra kattintva.

    Itt lehetőség van a kapott készpénzfizetési számla - vagy ha van - garanciajegy feltöltésére.

    Egy esetleges meghibásodás esetén, így elvileg már nem kell magunkkal vinni ezt a papírt. A gyakorlat azt mutatja, hogy ennek ellenére mégis érdemes a készülék mellé leadni az eredeti számlát is.

    Ezen túlmenően elérhető további "lehetőségek":
    - marketing anyagok
    - akciók

    --------------
    Írta: E2E4

    [ Szerkesztve ]

    SONY WH-1000XM4 | AKG K66 | B&O Hi-Fi Plus (LG AFD-1200)

Aktív témák