Új hozzászólás Aktív témák
-
berobi78
tag
Szia, a decathlon oldalán a műszaki információknál le van írva. Erre gondoltál?
"LCD KIJELZŐ (KONZOL) PARAMÉTER BEÁLLÍTÁSAINAK (P01-P08) ÉRTELMEZÉSE
A paraméterek beállításához egyszerre nyomd meg az LCD (konzol) kijelzőn lévő felső és alsó gombot. P01 : Fényerő kijelző.
P02: Km/h vagy MP/h.
P03: Feszültség (Figyelem! Ne próbálkozz a megváltoztatásával!)
P04: Automatikus kikapcsolás (0: soha)
P05: Gyári beállítás (Figyelem! Ne próbálkozz a megváltoztatásával!)
P06: Kerékátmérő
P07: Sebességérzékelő kalibrálása (Figyelem! Ne próbálkozz a megváltoztatásával!)
P08: Maximális sebesség (Figyelem! Ne próbálkozz a megváltoztatásával!)LCD KIJELZŐ (KONZOL) PARAMÉTER BEÁLLÍTÁSAINAK ÉRTELMEZÉSE P09 - P16
P09 : Indítás megálláskor vagy egy impulzus után
P10: Sebességszabályozó maximum 22 km/h sebességhatárig (0000 = inaktív / 0002 = aktív)
P11: Nem funkcionális
P12: Elektromos rásegítés teljesítménye 0-5 (minél nagyobb a rásegítés, annál kisebb az üzemidő)
P13: Teljesítményérzékelő mágnesek száma (Figyelem! Ne próbálkozz a megváltoztatásával!)
P14: Áram küszöbérték (Figyelem! Ne próbálkozz a megváltoztatásával!)
P15: Nem funkcionális
P16: Nem funkcionális" -
berobi78
tag
válasz Viktoár #1066 üzenetére
Szerintem menjetek el egy dechatlonba, ott az összeset ki lehet próbálgatni.
Én elektromos rollert egy gyereknek nem vennék. Hagy mozogjon az a gyerek, legalább a rollerezéssel is sportol. Nálam is ez az egyik érv (az ár mellett ), hogy ne cseréljem le a lábbal hajtós rolleremet egy elektromosra. Azt a kis mozgást is elvenném magamtól. -
berobi78
tag
Szia, erre én is kíváncsi vagyok.
Megkérhetlek, hogy a lábtartó méretét megmérd? Ezt az infót nem találom sehol a neten.
Illetve még egy kérdés az elektromos fékkel kapcsolatban. Tölt is közben vissza? És ha igen, akkor tele akksinál is működik, le tudja kezelni a túltöltést?
Lejtős utcában lakom, vicces lenne, ha töltőről levéve a lejtőn lefelé nem lenne fék. Tudom, van rajta lábfék, de a manuáljában azt írják, hogy ennek használatát kerüljük.
Köszi! -
berobi78
tag
válasz pappmatyas #1089 üzenetére
Köszi, valóban nincs benne. Közben rábukkantam én is. De vajon amiben van, ott hogy oldják meg a tele akksi, lejtőn lefelé kérdést?
-
-
berobi78
tag
Már válaszoltak is. Egyébként azt, amit sejtettem, az S1 nem az S2 és az S3 elődje ami az orosz piacon van, hanem ezek továbbfejlesztése, amit az európai piacon S1 néven árulnak. Az egyik orosz videóban megtaláltam az általam kérdezett lábtartó méretet is. Igaz, hogy S2-t, de nem lehet köztük számottevő méretbeli különbség. Berendeltem én is egyet, remélem néhány nap és megkapom. Van még egy-két dolog amire kíváncsi lennék a rollerrel kapcsolatban, de ezeket hamarosan megtudom. Majd írok róla tapasztalatokat ha már használni fogom pár napja.
-
berobi78
tag
Nem szokatlan a különböző piacokon a különböző elnevezés, az autóiparban rengeteg ilyet találni. A geekbuying oldalán is 6AH van, nem tudom hogy honnan jött a nagyobb érték a magyar bemutatóban. Fekete lesz, lábtartóért köszi, majd összevetem a videóban mért értékkel, most fejből nem tudom.
@gergo7311: az ABEC egy szabvány, nem márka.
[ Szerkesztve ]
-
berobi78
tag
válasz berobi78 #1101 üzenetére
Ebben a videóban részletesebben végigmegy a beállításokon. Google fordítóval lefordítottam nagyjából:
Az elején a firmware verziója
Set1
0-án állóhelyzetből is el tud indulni
1-en csak gurulásra indulSet2
Bármely üzemmódban a max sebesség beállításaSet3
KerékátmérőSet4
Motorban lévő mágnesek száma(?)Set20
Automatikus kikapcsolás ideje mp-benSet22
Regeneratív fék ki,be (elvileg vissza nem tölt, csak fékez) -
berobi78
tag
De igen, szinte tök ugyanaz. Az E-TWOW rollerrel is elég nagy a hasonlóság. Pl ezt a hátsó felfújható kereket egy az egyben bele lehet tenni.
Megnéztem az akksiját az enyémnek, 6Ah-ás. A kiskönyvében 8,8 van. Cseles
Egyébként a korábban linkelt youtube videó alatti kommenteknél vannak hasznos tippek, hogy mit érdemes megcsinálni rajta. Szerintem ezek legtöbbjét már a gyárban megcsinálták, mert engem nem érintett. Az akksi elég masszívan a helyén van, az első teleszkóp nem túl feszes, illetve a víz szigetelés is meg van oldva már. Egyedül a hátsó rugón lazítottam kicsit egy 13-as villáskulccsal, de most már az is jónak tűnik.
-
berobi78
tag
No problem
Megnéztem az én dobozomat is, azon is ott a kers. De tuti nincs benne. Ma gurultam 40 percet, dombnak fel, dombnak le. 11km-t mentem, és ugyan nem volt tele az akksi amikor elindultam, illetve le se merült a végére, de már eléggé a határon volt. Lapos terepen tuti hozza a 20-25 km-t, de nyélgázon kaptatón azért merül. Viszont egy olyan meredek utcában, ahol lefelé simán 30 fölé gyorsulok lábbal hajtós rollerrel gurulva, felfelé 90kg-al terhelve (én és a fiam együtt) simán felhozott.Neked már lemerült annyira az akksi, hogy kikapcsolt? Vajon hány volt feszültségnél történik ez meg?
Összeségében masszív kis szerkezet, a földutat is egész jól bírja. Egyedül a murva nem a barátja. Azon nagyon ráz. Azt kerülni kell, vagy tolni.
Ja, nekem angol nyelvű a leírás.
[ Szerkesztve ]
-
berobi78
tag
Szia, az akksi nem 8,8Ah hanem csak 6Ah, de inkább a kapacitást érdemes hasonlítgatni. Kugoo S1 216Wh, Xiaomi M365 280Wh. Ez azt jelenti, hogy míg az M365 kb. 25-30km-es hatótávot tesz lehetővé (konstans 18km/h-ás sebességgel, szél nélkül, sík terepen, 75kg-os terheléssel, 25 Celsius fokban), addig a Kuggo, kb. 20-23km-t.
A tömítést ahogy néztem, már orvosolták a gyárban, csakúgy mint az akksi rázkódás miatti mozgását. Amit én csináltam rajta, az a hátsó rugó lazítása (13-as villáskulccsal egy anyacsavart kell picit kijebb csavarni), illetve arra a vezetékre, ami az első keréktől megy a kormány felé, tettem egy pici fekete kábelkötegelőt, hogy ne tudjon annyira becsúszni a kormány nyak belsejébe, hogy teljes elsőkerék kikormányzáskor ne feszüljön.
A fékezéskre NEM igaz, hogy ne lehetne használni teljesen feltöltött akkunál! Itt nincs KERS sem, szóval ezt sem kellett a gyártónak megoldani. Fékezéskor ami zavaró tud lenni, hogy a fékerő hirtelen jön meg, de utána már szépen adagolható. A hátsó fékhez normál esetben sosem kell nyúlni.
-
berobi78
tag
válasz berobi78 #1113 üzenetére
Az előbb rosszul írtam, mert az Ah a kapacitás mértékegysége, a Wh-át inkább az akksi teljesítményére szokták használni. De egyikből, kiszámítható a másik, ha tudjuk a rendszer feszültségét.
Egyébként van itt össze-visszaság rendesen.
A Xiaomi weboldalán az akksi kapacitást 52Ah-nak írják, ami totálisan irreális.Máshol találtam egy olyan infót, hogy az akksi teljesítménye 280Wh, ami már sokkal hihetőbb, és a rendszer feszültsége 42V. A fentebbi kalkulátor segítségével ki lehet számolni, hogy a kapacitás 6,66Ah, ami nincs messze a Kugoo S1-től.
-
berobi78
tag
-
berobi78
tag
Én három napig használtam feltöltés nélkül, összesen kb 15 km-t, ennek nagyrészét max sebességgel, a többit pedig gyorsítás lassítás kombóban.
A végére 30 volt alá csökkent az akksi feszültsége, és az utolsó métereket már lábbal hajtva tettem meg.
A fentebb linkelt orosz fórum valamelyikén olvastam, hogy 30 volt alatt valamennyivel tilt le a roller. Igaz, ez nem az S1-hez volt írva hanem az S2 vagy S3-hoz. Szóval nem túl konkrét az infó
-
berobi78
tag
Orosz fórumon ezt talátlam az akksiról, igaz ez az S2-é, de a feszültségek megegyeznek:
Maximális töltés - 42V
Alacsony töltés - 33V Körülbelül 3-5 km-re maradt
Nagyon alacsony töltés - 30V Körülbelül 1,5 km maradt.Ha a feszültség 29V alatt van, a robogó kikapcsol / nem indul.
-
berobi78
tag
A gáz "beragadás" nem hiba, hanem feature Ha 5-10mp-ig (nem tudom pontosan) fix sebességgel haladsz, bekapcsol a tempomat. Fék vagy gázkarra pedig kikapcsol. Szerintem nagyon hasznos, túlnyomó részt így használom 3-as fokozatban, nyélgázon
Ez alatt a 14km alatt jellemzően milyen sebességgel mentetek?
[ Szerkesztve ]
-
berobi78
tag
Én szintén geekbuying, 96e forintra jött ki.
Fék szerintem vállalható, az oxelo 9 EF sem lassul jobban, csak ott kisebb a sebesség. Én 70 kg vagyok. A hátsó lábféket egyszer kellett használnom, egy nagyon meredek utcán lefelé. Mágnes fékkel is gyorsult, de tényleg extrém meredek volt az utca. De nem is az igazi. Elég vékony a hátsó kerék, hiába blokkol, sok fekhatása nincs. Illetve műanyag az a rész amit hozzá szorít az ember a lábával a kerékhez.Ja, végsebességnél is lehet tolni satuféket nem fogsz vele perecelni
[ Szerkesztve ]
-
berobi78
tag
-
berobi78
tag
válasz petipetya #1159 üzenetére
Én néha szoktam mérni, hogy milyen sebességgel haladok rollerrel. Ebből nagy átagban az jön ki, hogy 9-11km/h-ás mozgási átlagsebességet tudok egy Oxelo 9 EF-el. Így elvben valamivel kevesebb mint 1 óra alatt meg lehet tenni 8km-t, kérdés, hogy mennyire fárad el közben az ember
-
berobi78
tag
Annyiban megnyugtató, hogy nem az én akksimmal van valami baj Most már két naponta töltöm (kb. 10km), így nem kell félni a lemerüléstől. Akinek fontos a hatótáv, ne ilyet vegyen. Viszont ereje az van, az utcánk elég meredek, és 22-25km/h-val felvisz rajta simán.
Illetve teszteltem esőben is, nem volt gond szerencsére, igaz kinyomtam mindehol tömítő pasztával. A lábtartó elején meg tud állni a víz, ott félő, hogy befolyik az akksihoz, ott különösen oda kell figyelni a tömítésre. Na meg tiszta sár lett a hátizsákom a felcsapó víz miatt. -
berobi78
tag
-
berobi78
tag
válasz jeromosi #1196 üzenetére
Fekete szilikon pasztával. Én három helyen mindenképpen ajánlom tömíteni. Akksi tartó rész műanyag ajtajánál, az lcd kijelzőnél, és ott ahol van a töltés csatlakozó. Mindegyik részt néhány csillagfejű csavar fogja. Néhány perc az egész. Kicsavar, levesz, tömítő pasztával körbe nyom, vissza tesz, vissza csavar.
-
berobi78
tag
válasz jeromosi #1208 üzenetére
Azt ugye vágod, hogy ha csak néhány lapot vissza olvasol egy csomószor volt erről a rollerről szó?
Vagy a teszthez mit szólunk?@Hyperion: Azért van egy-két hülyeség a tesztben. Pl nem állítható a hátsó rugó... Csak egy villáskulcs kell hozzá és kb 5 másodperc. Egyébként vannak előnyei a Xiaomihoz képest. Ár érték arányban szerintem kifejezetten jó. Tartósságára kíváncsi leszek. Egyenlőre nem kímélem és bírja
-
berobi78
tag
válasz Peterhappy #1212 üzenetére
Erre szerintem pont jó egy Decathlon. Ki lehet próbálni szinte a teljes palettát.
-
berobi78
tag
válasz jeromosi #1213 üzenetére
Nekem semmi bajom a menetkomforttal. Se nyikorgás, se zörgés. Van, hogy apró szemű murván megyek, ott zörög, de ott mi nem zörögne? Aszfalton teljesen jó. A tapadással is meg vagyok elégedve, sokkal jobban tapad kanyarban, mint a lábbal hajtós oxelo ef 9.
Amit az összecsukásról ír, az pedig egy vicc. Megnyomod a lábaddal a kallantyút miközben előre tolod a kormányt. Max 2 másodperc. Annyi lehet a probléma, hogy mezítláb nem tudod megnyomni a kallantyút. De ritkán rollerezik az ember mezítláb. A többit meg már fentebb leírtam. -
berobi78
tag
Kábelkötegelő van egy, a kormány rúdból kijövő vezetéken. Engem annyira nem zavart, hogy tettem oda mégegyet Ragasztó pisztolyos megoldás pedig a hátsó lámpa, hátsó sárvédő alatti elvezetésénél található. Sok vizet nem zavar.
@tarat: 15km már necces egy töltéssel max sebességgel. Én 70 kiló vagyok, és szerintem annyit nem mennék el ha nem megyek spórolósan. Igaz az utóbbi időben azt vettem észre, mintha kevésbé merülne az akksi. Lehet, a hőmérséklet, lehet, hogy csak "bejáratódott". Nem tudom, nem értek az akkumulátorokhoz.
De nyilván ha nem tolod neki, simán elmehet ennyit. Még nem volt türelmem tesztelni. És szerintem nem is lesz, 15km/h-val körbe körbe menni másfél-két órán keresztül[ Szerkesztve ]
-
berobi78
tag
Xiaomi oldalán ez a szöveg van a 30km-es hatótávról:
30km long-distance range on a single full charge measured under the following conditions: 75kg load, 25°C weather temperatures, flat road without strong winds, power saving mode, and 15km/h constant speeds. Results may vary based on different weight loads, temperature, wind speed, operating habits, and other factors.
Ilyen körülmények között az S1 is kibírhat 25km-t (lévén, hogy valamivel kisebb kapacitású akku van benne).
-
berobi78
tag
A hatótáv pro és az akku kapacitás kontra, nem üti egymást?
Na, de akkor én is írok egy ilyen listát:
Pro (fontossági sorrendben):
- Kompakt méret összecsukva
- Motor teljesítmény
- Ár
- Futómű (elöl hátul rugó, tömör kerekek, jó tapadás)
- Masszív szerkezet
- Nincs regenerativ fék (szerintem előny, kigurulni jobban szeretem a lendületet, mint fékezni)Kontra:
- Hatótáv
- Kicsit gagyi műanyagok
- Tömítés hiánya
- Fék adagolhatósága (hirtelen jön meg a fékerő)
- Tárcsafék hiánya
- Led kijelző informatív ugyan, de nekem kicsit túl csicsás -
berobi78
tag
Ha használod egy darabig, megszokod a féket. Nekem már kb 130km van a rollerban és már egyáltalán nem okoz gondot sem a fék, sem a gáz adagolhatósága. Eleinte nekem is fura volt. 30-nal, ha kell, lehet tolni egy satu féket, nem fogsz átrepülni a kormány felett Egyébként a hátsó fék sem lenne tökéletes megoldás, annyira kicsi a tapadás azon a vékony, kemény keréken, hogy érdemleges lassulás nélkül csúszik csak a talajon, ha blokkolod valamilyen módszerrel. A többivel egyetértek
[ Szerkesztve ]
-
berobi78
tag
Kérdés Kugoo S1 tulajokhoz. Nem tudom úgy bedugni a töltő csatlakozót, hogy ne szikrázzon egyet (természetesen a 230-ba a másik fele még nincs bedugva ilyenkor). Ez nálatok is így van, vagy nálam van valami gebasz? Köszi
-
berobi78
tag
válasz gergo7311 #1284 üzenetére
Gondolom sokat használtad az S1-et, azért tudsz róla ilyen pontos véleményt alkotni.
Én kb. 160km után azt tudom róla mondani, hogy a váz maga, tartósnak tűnik (eddig bírja és nem sajnálom). A műanyag elemek viszont elég olcsó anyagból vannak. Nálam viszont nem jelentkezett a hátsó sárvédő repedés, ellenben az LCD kijelzőt sikerült betörnöm, amikor összecsukott állapotban nekitoltam valaminek.Sajnos annyira puha ott is a műanyag, hogy nem védi meg eléggé a kijelzőt, igaz, az nem üzemszerű, hogy neki üztközik valaminek
Viszont a motoroja jó erős, és nagy előny, hogy összecsukott állapotban kis helyet foglal. -
berobi78
tag
Én írtam. Lejtős az utcánk és még egyszer sem vettem észre, hogy magasabb töltéssel értem a végére, mint amennyivel elindultam. Igaz, nem is annyira meredek, és lehet, hogy annyira minimálisat tölt vissza, hogy ennyi nem elég neki, hogy érdemben történjen is valami. Ez viszont már az értelmét kérdőjelezi meg.
-
berobi78
tag
Én is a vonaton való hordozás miatt választottam a Kugoo-t a Xiaomival szemben. Viszont én fordítva tolom az ülések alá. Az LCD kijelzőre nagyon kell vigyázni, egyszer toltam be kijelzővel előre, és ÖSSZETÖRT ahogy nekitoltam a falnak. Illetve a kitámasztót vettem le róla, mert egy párszor eldőlt amikor gyorsított/lassított a vonat.
-
berobi78
tag
válasz B-L-A-C-K #1361 üzenetére
Összességében pozitív a véleményem róla. Azért szívesen kipróbálnék más tipusú rollert is, hogy legyen összehasonlítási alapom, de a kijelzőjét leszámítva (elég bazári, bár informatív (volt amíg össze nem törtem)), teljesen meg vagyok vele elégedve. Kb 160km már biztos van benne. Majd keress vissza a hozzászólásaimra, már elég sokmindent leírtam róla.