Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
-
addikt
-
addikt
-
veterán
válasz Thunderzolee #17754 üzenetére
Az írja hogy press the button ami félre érthető egy másik oldalon meg hozzá tették, hogy once és ment is egyből. Igaz a lámpa is felkapcsolódott így, de jah.
-
PociAti
senior tag
válasz INGJOKE #17749 üzenetére
Ide vonatkozó 2021-es G7.hu-s cikk.
Részlet:
"... Oslóban csak júniusban 421 olyan balesetet regisztráltak amely elektromos rollerekhez volt köthető, az esetek zöme hétvégén a hajnali órákban történt. Ebben az időszakban a hatóságok szerint minden harmadik sérültet e-rolleres baleset miatt kellett bevinni a sürgősségi osztályra, a sérültek 75 százaléka alkohol befolyása alatt állt, átlagéletkoruk pedig 27 év volt.A balesetek megelőzése érdekében ezért szeptembertől betiltják az elektromos-roller használatát este 11 és hajnali 5 óra között, ..."
-
Sordoran
addikt
válasz PociAti #17756 üzenetére
Gondolom csak bérlésre vonatkozik, poén lenne ha a saját rollerüket se vehetnék igénybe éjszaka.
Elkalandozva (ha a magán rollerre is vonatkozna), várnám hogy a disco balesetek miatt az autók használatát is betiltanák, így kevésbé lenne hazafelé az út veszélyes.Double rainbow... what does it mean? Well, a double rainbow is a phenomenon of optics that displays a spectrum of light due to the sun shining on droplets of moisture in the atmosphere. Does that explain?
-
veterán
Elmentem ügyetintézni vele. A 11-be is szarok a járdák/bicikli utak.
Kérdés: beállítottam, hogy legyen tempomat és 5 mp után csippen is, hogy oké, viszont ezt bicikli úton a kocsik mellet alig lehet hallani. Lehet ezen hangosítani? -
DigitXT
félisten
válasz INGJOKE #17760 üzenetére
Nem tudja nem csinálni. A motor maximális fordulatszáma egyenesen arányos a
feszültséggel, tehát ahogy merül, folyamatosan veszít az elérhető maximumból...
Amiért ezt nem veszed észre sokáig az az, hogy a 25 km/h szoftveres korlát, így
az elején tudna többet. A végén viszont annyit se fog tudni. Persze a 15 km/h az
egy másik szoftveres korlát, hogy még hazavonszolja a seggét, ha bírja.Megoldás: ne merítsd le nagyon, ezzel jót teszel az akkunak is, indulj 100%-ról.
(Vagy ha ügyintézés alatt sikerült 70%-ot kivenni, és onnantól jön a baj, akkor a
hatótávolság nem az igazi, azaz még nagyobb akkuval szerelt roller kell neked.) -
veterán
válasz DigitXT #17761 üzenetére
Nem 76%-on volt az akku tegnap este mikor frissítettem és ilyenek. Ma kb 10 km-t mentem vele ahol lehet 25 tempomattal. Utána lett 30%-os az akksi mikor itthon megnéztem. Azóta töltőn van. Olyan szoftver upgrade-et nem lehet akkor, hogy az elején is 25-el menjen és ezt egész addig, míg le nem merül?
-
DigitXT
félisten
válasz INGJOKE #17762 üzenetére
Ha olyan motort raknának bele, amivel ezt tudja (jóval nagyobb végsebesség!),
annak a gyorsulás látná a kárát, ugyanis a motor (egységnyi fázisáramra jutó)
nyomatéka fordítottan arányos az általa gerjesztett feszültséggel (BEMF), ami
pedig a maximális fordulatszámot korlátozza. A 36V-os akku, teljesen feltöltve
42V-ról indul, de onnan viszonylag gyorsan csökken: sok ideig ilyen 38V körül
tud teljesíteni, így oda lövik be a motort (hogy ott még azért tudja a 25 km/h-t).
Az ilyen motor viszont következésképpen nem fogja ugyanezt tudni 34V körül,
amikor már erősen merült a pakk... Igazából 36V alatt már elég gyorsan össze
tud szakadni a feszültség, adott terhelésre. Tehát az, hogy korlátozza 15 km/h
értékre nem csak simán végsebesség csökkenést jelent, hanem gyorsulást is:
így tudja hazavonszolni a seggét az utolsó szuflával. Nem kell odáig lemeríteni.Szerk: azt kell megérteni, hogy ez a végsebesség csökkenés nem szoftver.
Ez hardver. Azt persze lehet mókolni, motort cserélni, akkupakkot bővíteni stb.
Elméletileg az is megoldaná, ha 48V-os pakkot raksz bele, mert annak még a
legvégén is megvan 39V feszültsége (3V/cella): tudná a 25 km/h-t lemerülésig.
(Persze aki ilyet tesz, az rögtön unlockolja is a szoftvert, így nem 25-tel megy,
hanem mondjuk 35-40-nel... a motornak nem fáj, amíg túl nem melegszik...)Szerk2: a probléma ezzel pusztán az, hogy adott helyre nagyobb feszültségű
pakkból csak kisebb kapacitás fér, és ha ez nagyobb tempóval párosul, úgy a
hatótávolság is töredéke lesz a gyárinak. Na onnantól jönnek, hogy magasítja
a taposót, hogy nagyobb akku férjen, meg táska a kormányra, plusz akkunak.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz DigitXT #17763 üzenetére
Első rollerem így nem fogok ilyenekkel foglalkozni. Köszi a leírást így már értem, akkor ez ilyen. Ne merítsem nagyon 30% alá ha nem akarok max 15 “hasítani”.
Sosem volt a tuning híve, pedig ma már néztem monolitos yt videót, de egyik cucc sem érdekelt, max a 10” kerék, de az biztos hogy én nem fogok itthon szerelgetni, ha lesz ilyen rajta tavasszal tuti valahol megcsináltatom. -
Reggie0
félisten
válasz INGJOKE #17764 üzenetére
Max 15-tel rollelerzni meg mindig sokkal gyorsabb, mint 1 km-et tolni a rollert. De meg a teljes menetidot nezve is sokkal jobb lassan menni vegig, mint lemerulni a vegen.
En most koltoztem tavolabb 5km-el, igy mar nem tudok max sebesseggel menni, de meg mindig jobb 20 korul menni a vizszintes, kicsit lejtos reszeken es a meredekebb helyeken 15-tel, mint setalni a vegen.
[ Szerkesztve ]
-
Bensid
tag
Rákerestem és összesen kettő hozzászólást találtam erről a rollerről, szóval gondoltam segítek én is kicsit, ha valaki ennek a rollernek a megvásárlásán gondolkozik.
Amiről szó van: Eleglide Scooter Coozy
Előtte egy Sencor Scooter One rollerem volt (nagyon sok dologban hasonlít a legnépszerűbb belépőkategóriás rollerekre), de 2 hónap alatt rájöttem, hogy kevés lesz.. Pici kerék és tömör, aminek nyilván az előnye, hogy nem kap az ember defektet, de nem éri meg, mert minden út agyrázkódással végződik, kicsi hatótáv (21km), 25km/h, ami gps jellel nézve 21,8 volt és még sorolhatnám.
Jól döntöttem a cserével. Nagyon jól.
Ez a roller ahhoz képest klasszisokkal jobb.
Alattam 85kg-al 34km/h-ig (ami gps alapján is 34 volt) tudtam kihúzni.
A teleszkóp ideális, nem baj, hogy picit kemény, gödröknél, padkáknál tökéletesen dolgozik. Az akksi azért az 50km-es ígért hatótávtól messze van. Főleg ha húzza az ember jó lesz az 30km-nek is.
Ami még nagy különbség a belépő rollerekhez képest, hogy sokkal stabilabban érzi magát az ember rajta.
A 181cm-es magasságommal a Sencornak nagyon alacsonyan volt a kormánya.
Ez már szélesebb robosztusabb és magasabban is van.
A fellépője hatalmas. 19cm széles így akár még egy 46-os lábbal is kényelmes lehet. Az index pedig már csak hab a tortán. Kuponkóddal 228.000 Ft-ért jutottam hozzá, ami ilyen teljesítményért nem sok.
Úgy érzem, ezt nem mostanában fogom kinőni. Kicsit meg is hökkentem, amikor vettem ki a dobozából, hogy mekkora monstrum..
Ha valakinek van kérdése jöhet, megpróbálok válaszolni! -
Peaceliker
őstag
válasz Bensid #17766 üzenetére
Nem is értem néha mitől függ. Xiaomi m365 pro 12,8ah és amikor 32vel mentem (87 kiló alatt az volt a max) vele 20km körül volt a hatótáv. Ebben is kb ekkora az akku és 36v szinten6, mégis 30km t tud gyorsabban. Gondolom xiaomi motorja már szenved 25 fölött és beszakad a hatásfok
"Oh my Goa'uld!"
-
Reggie0
félisten
válasz Peaceliker #17767 üzenetére
A pilotatol is fugg. Pl. testmagassag nagyon nem mindegy, foleg 30 folott, ahol mar jelentos a menetszel.
-
DigitXT
félisten
válasz Bensid #17766 üzenetére
Itt van róla egy elég részletes magyar teszt. Mondjuk pont a hatótávolság
részen nem igazán tudok kiigazodni, melyik képen melyik tesztút, s milyen
eredmény, de a szerző talán idővel felvilágosít, talán táblázatos formában.Reggie0: na igen, meg a szélesség: úgy általában a homlokfelület.
[ Szerkesztve ]
-
Peaceliker
őstag
válasz Reggie0 #17768 üzenetére
87 kiló vagyok és 182cm. Szóval semmi kiugró, ami ekkora difit okozna. Csak arra tudok gondolni, hogy motor 20-25 fölött már valójában szenved, hatásfoka nem oda van kihegyezve, míg mások gépben inkább nagyobb fordulatra van optimalizálva. Vagy vezérlőn sok múlik, mennyire ügyes.
"Oh my Goa'uld!"
-
Reggie0
félisten
válasz Peaceliker #17770 üzenetére
Igen, ez is szamit, de mondjuk ettol azert nem 50% elterest varnek, hanem mondjuk 10-20-at.
Ami esetleg nagy kulonbseg lehet az a gumi gordulesi ellenallasa.
[ Szerkesztve ]
-
stifi82
aktív tag
Belém is belém vesztek a készenlétisek a belügyes pintérre hivatkozott minden második mondata ez volt azt hittem papagájjal komunikálok.
Vettem sisakot 6000ft volt hello.hu kötöttem 1500ftért biztosítást rá............ de akkor már többet azt sem kötök sisakot 80% felrakom lássák jogkövetőségemet. -
PociAti
senior tag
válasz DigitXT #17769 üzenetére
"Itt van róla egy elég részletes magyar teszt."
Azért a teszt kifejezést erősen zárójelek közé tenném, ez egy független tesztnek beállított promóciós anyag.
Felismerhető onnan:
- hogy a honlap már a címében is vásárlásra ösztönöz: weddmegonline.hu;
- az egész weboldalon szinte csak noname, vagy alig ismert márkák szerepelnek;
- a tesztelés sohasem hosszú távú, az eszközök élettartamának első rövid életszakaszáról szólnak;
- a kritikával nagyon óvatosan bánnak*;
- a dicsérettel viszont bőkezűen;
- és érdekeltetve vannak a termék eladásában (a végén kuponkód található, mellyel a promóciós anyag megalkotója beazonosítható, azaz jutalmazható).* Vagy ha kritikusak, akkor azt se hátsó szándék nélkül teszik, hanem azért, hogy más eladásra szánt terméket jobb színben tüntessék fel. Relativizálják.
-
rígel
őstag
Üdv,
vettem a fiamnak egy Xiaomi Essential rollert, abból kiindulva hogy nálunk a cégnél pont ilyen 250W-os 5000Ah-s, és még kicsit nehezebb rollereket használunk, de vígan megfelelnek minden célra, sőt elég nyomatékosak.
Ehhez képest nekem az Essential elég lomhának tűník, még a 45 kilós gyerek alatt is. A 20 km/t sokkal lassabban éri el, nem érzem a nyomatékot induláskor sem. Nincs szükség nagyobb hatótávra, nagyobb sebességre sem igazán, viszont a nyomatékon lehet-e szoftveresen javítani? Vagy ennek fizikai korlátja van? Más lenne az áttétel?
Milyen módosított fw-ek léteznek a típushoz? Megéri garanciavesztés terhe mellett próbálgatni?
Előre is köszönöm. -
DigitXT
félisten
válasz Peaceliker #17773 üzenetére
Tömör gumi és tömör gumi között is van különbség: attól, hogy nem tapad,
nem feltétlen azért, mert nem deformálódik, és jól gurul. Lehet, egyszerűen
annyira szar anyagból van. Én már jártam így "nagyon kínai" tömör gumival.Amúgy meg, amit a Xiaomikra szoktak felrakni az ilyen rácsos szerkezetű:
nem tudom mennyire tapad, de a szerkezete miatt biztosan deformálódik*,
így a fogyasztás több vele, mint egy keményre fújt pneumatikus gumival.
Olyan, mintha lapos gumin közlekednél: Kugoo S1-nél a Pro kereke ilyen...
Kényelmesebb vmivel. De mérhetően többet zabál vele, nincs mit szépíteni.
(Ilyen szempontból a 200x60-as gumi volt a legjobb, légcellás belsővel...)*: épp az a cél, hogy valamennyire helyettesítse a rugózás teljes hiányát...
-
Reggie0
félisten
válasz Peaceliker #17773 üzenetére
A tomor gumi ellenallasa nagyobb tapasztalataim szerint, mivel hiaba nem tapad, a rugalmas alakvaltozasa igencsak veszteseges.
[ Szerkesztve ]
-
z67
őstag
válasz stifi82 #17774 üzenetére
Úgy tudom, hogy a magyar jog nem precedensalapú, minden egyes ügyben külön kell végigjárni a jogi utat. Ja, a bíróság a 9 büntető pontot nem tudta törölni, kiváncsian várom a nem jogosítványköteles valamire milyen alapon cseszik majd ki azt. Mert akkor talicskára is mehet.
-
veterán
Nah megérkezett az elektromos pumpa (xiaomi portable 1S) és a lakat (ninebot) a rollerhez. Már csak egy bukót kell szereznem és megvagyok.
-
addikt
Itt kérdezd meg:
rollex.hu/Szoftveres-tuningolas-Sebessegkorlatozas-feloldasaVagy bármelyik másik rolleres szervizben.
Nemcsak a végsebességet lehet módosítani, de valamennyire a nyomatékot is, majd átbeszélitek.
A kulcsszó a garanciavesztés terhe mellett lesz úgyis a Te esetedben.Egyébként azok milyen rollerek a cégeteknél?
Valami adattábla a taposó alján oldalt, nincs rajta?[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
rígel
őstag
válasz Thunderzolee #17782 üzenetére
Köszi, sajnos nem Budapesti vagyok, a helyben elérhető szervizek nem csinálnak ilyet.
-
DigitXT
félisten
Ezekben nem értelmezhető az áttétel. Nem igazán van fogaskerekes motor...
Bicikliben előfordul, de rollerben agymotorral kevésbé, szinte egyáltalán nem:
ott lehet a kutya elásva, hogy névleges 250W bármit jelenthet a gyakorlatban.
Értsd 2-3x-os csúcsteljesítményt simán ráereszthetnek gyárilag, bírja. (Akkor
van gond, ha hosszabb távon próbálja az ember túlhajtani az adott motort pl.
erősebb hegymenetben baromi gyorsan túlmelegedhet az egész. Vezérlő is.)Az Essential-ben nevetségesen kicsi akku van: az se köszöni meg a tuningot.
Elméletileg lehet javítani a nyomatékon: kulcsszó a fázisáram felső korlátja...
Mellékhatásként az akku letérdelhet, csupán 2p, nem igazán terhelhető.
(Ezt fejeli meg, hogy mellette van a vezérlő, egymást is melegítik az akkuval.) -
stifi82
aktív tag
Azt mondta nálunk a főnök, hogy a városban 3 kukás autó sofőrnek vették el a jogosítványát elsőbbség meg nem adásáért C azaz teherautó kategóriában mert azzal követte el és az sem érdekli a hatóságot, hogy kenyérkeresője 80ezer ft ha nem ismeri el és feljelentik meg 6 vagy 8, 9 büntető pont. A kis embert az lehet sarcolni...........
-
stifi82
aktív tag
válasz Thunderzolee #17782 üzenetére
Nekem avoopro van 3éve volt 100 ezer a jofogáson vettem 1 év garival. 3 évig semmi gondom vele. 1085km van benne. 10ah akku én vagy 86kiló ruhástól plusz csomagok az még kb 5 kiló. Minden évben észre veszem hogy sajnos csökken a hatótáv de 20 kilométer még most is van benne bőven gyári tömör gumival kicsit ráz de nem kell félni a defekttől. Öcsém vett a 12 éves gyereknek 4x küldte vissza mert hol nem töltött hol nem kapcsolt be aztán a vége az lett a gyerek ugratott vele és váz törött lett. Iphonenal alkalmazáson keresztül fel lehet húzni 25ről 30km/h-ra. Csak akkor ugrik a gari ha van vele valami gond vissza tudják nézni.
-
rígel
őstag
válasz DigitXT #17784 üzenetére
Aha, értem, akkor névleges teljesítmény alapján papíron gyakorlatilag összehasonlíthatatlanok.
Cityblitz urban-nal ugrándozunk a cégnél, igénytelen, gagyi konstrukció, a tömör kerekeivel úgy ráz, hogy a tömések kiesnek a fogakból. Viszont fürgén eléri a 20-at, és picivel még kisebb akksival, simán elmegy 20 km-t egy töltéssel. Ebből következően amire a gyerek használja, bőven elég ez az akksi, ha 10 km-t megy egy töltéssel, az is jó, de gondolom lehet bővíteni , ha szükséges. Alföldi városban lakunk, szintkülönbség nálunk értelmezhetetlen fogalom, úgyhogy emelkedő miatti túlterhelés kizárt.Ha jól értem, nem javaslod a fw módosítást, mert több problémát okozhat, mint amennyi haszna van. Lehet akkor hagyom a fenébe. Jó ez így végülis, kicsit hirtelen vásárlás volt, de már mindegy.
-
rígel
őstag
válasz Casseius #17788 üzenetére
A szoftveres tuning biztonsági okokból csak személyesen végezhető el, ennek oka, hogy egyes rollereket a korábbiaktól eltérő vezérlővel látnak el, amit tuningolás előtt minden esetben le kell ellenőrizzünk
Ezt írják a honlapjukon. De azért holnap rákérdezek. Kommentben pont azt írja valaki az eredményre, amit én szeretnék. Agilisebb, gyorsabb, finomabb gurulás a KERS kiiktatásával. Ha meg nagyon lecsökken a hatótáv, kap egy akkupakkot. -
ρσгτσ
őstag
ZX Spectrum - Commodore 64
-
addikt
Azért annyira jó lenne, ha az ilyet kivennék a kékek, és megjelenne valami nyilatkozat a vallomásából, h mégis mi járt a fejében.
Ennyire ne legyen valaki képben, h hová nem lehet felmenni vele.Mégha egy nagy roller lett volna, ami akár 70-el is tud repeszteni, de ez egy sima Xiaomi..
Elképesztő, h valaki ennyire ne ismerje a kreszt, tuti nincs jogsija se.
[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
ρσгτσ
őstag
válasz Thunderzolee #17792 üzenetére
Nem teljesen értem mi járt a fejében, mert amúgy ezen a szakaszon már nem feltétlen kellene kimenni az autópályára. Függetlenül attól hogy szabad -e vagy nem.
Erről a szakaszról van szó:
Gondolom az Auchan környékén ment fel az ökör. Jó esetben...
ZX Spectrum - Commodore 64
-
ρσгτσ
őstag
válasz Peaceliker #17794 üzenetére
Jah én a riportot meg sem néztem. Szándékosan. Az nem nagyon érdekelt. Csak maga az "esemény".
ZX Spectrum - Commodore 64
-
Reggie0
félisten
válasz Thunderzolee #17792 üzenetére
Pinter jogertelmezeseben, ha a kis roller segedmotoros kerekpar, akkor a nagy 4kW roller mar gepjarmu, tehat felmehet az autopalyara, ha tudja a 60km/h-t.
-
addikt
-
fcbarca
őstag
Sziasztok. Elektromos rollert keresek jó ár értékbe.
[link] ezzelvan valakinek tapasztalata?
Új hozzászólás Aktív témák
- Hobby elektronika
- Okosóra lett a Huawei fitnesz karperecéből
- Proxmox VE
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Politika
- Mesterséges intelligencia topik
- Elemlámpa, zseblámpa
- Ötletek, javaslatok, hogy még jobb legyen a PH! lapcsalád
- Mobil flották
- Szabadulnak a kínai eszközöktől az amerikai szolgáltatók, de ez sokba kerül
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest