-
IT café
Figyelem! Ez az összefoglaló már elavult! Ha valami nem világos, kérdezz a topikban.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Polllen
nagyúr
Sziasztok!
Ha minden jól megy, pár nap múlva csatlakozom a klubhoz... Nem tudjátok véletlenül, sima usb-ről működő lámpát meg tud hajtani? Nem rendeltem meg hozzá a gyári tokot, nézek valami olcsóbbat, de olvasáshoz kellene azért még egy kis lámpa is.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Polllen
nagyúr
Sziasztok!
Találkozott már valaki olyan problémával, hogy USB leválasztása után a kindle nem érzékeli, hogy leválasztottam? Netbook-n megy, de asztali gépen nem nagyon akarja elhinni, hogy leválaszottam...
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Polllen
nagyúr
Nem, arra, hogy a tálcán leválasztottam az eszközt, de a kindle nem érzékelte és ezért nem tudtam használni, csak az aktuális képet bámulni, miszerint, ha használni akarom, válasszam le.
Majd kipróbálom, amit lejebb is írtatok, hogy nem tálcáról választom le.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Polllen
nagyúr
A böngészés erősen kísérleti - mondhatni béta - így jobb ha megbarátkozol vele... Mondjuk én is jobban szeretek ezen böngészni, mint a telón...
Amúgy sztem nem túl sok értelme van ki-bekapcsolgatni a masinát... Elméletileg a kijelző nem fogyaszt energiát, csak a frissítéshez... Alvás módban pedig a legtöbb process-t kilövi a rendszer automatikusan. Persze bennem is erősen él az érzés, hogy ha nem használom, kapcsoljam ki...
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Polllen
nagyúr
Igazából nem ugyanarról beszélünk sztem. Az újraindítás és kikapcsolás között ugye van egy leheletnyi különbség...
Nyilván a restart nem árt, ha beragad a böngésző, mert úgy látom automatikusan x óra után se zárja be és ilyen gombot sem találtam.
Viszont a kikapcsolás más tészta... Vajh a kindle 3 élettartamára hatással lesz az, hogy folyamatosan - restartokkal együtt is - csak sleep módban volt vagy azért fél napokat ki volt kapcsolva, miközben nem ment. Amazon szerint ugye az energiafelhasználás annyira minimális alvás közben, hogy felesleges kikapcsolni.
Galacitából sztem ez az idézet visz mindent: "Not enough to survive. Somebody has to deserve it.
Más:
Firefox-n van más megoldás, mint az instapaper?"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Polllen
nagyúr
válasz B.A.T.21 #1132 üzenetére
Mobilarenáról akartam átküldeni egy cikket, de nem működik Fórumot pl. engedné...Most engedi... Ugyanazt csináltam, mint eddig...
Amúgy jól gondolom, hogy a 2 kindle e-mail cím között a csak wifi-s verzióval rendelkezőknek nincsen semmi különbség? (Bár az amazon azt javasolja használjuk a free-t)
[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Polllen
nagyúr
válasz wwenigma #1296 üzenetére
Az első hsz-kel vigyázni kell, itt is pl. ez a rész elég meredek:
"A vámköltségek a feladót terhelik", miközben nekem is FCA paritással adták fel a terméket... (ami azt jelenti, hogy minden költség (fő fuvarozás költsége is) és felelőség a tiéd, miután átadták az árut főfuvarozónak - ups. A vámot is neked kellene fizetni, csak az értékhatár alatt van és így a vámhatóság nem fizetteti ki veled. Mondjuk gondolom, ezt már biztos mások is írták a topikban. )
Amúgy a többi rész teljesen korrekt és nagyon hasznos.
[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Polllen
nagyúr
A 2. pontot tökéletesen megérti, de nem ez van leírva at első posztban, hanem az, hogy a feladónak kell fizetini. Na ez nem, hogy csúsztatás, de butaság is. A vámkezelési megbízást pl. valószínűleg a UPS lejavítja és elnézi, amíg az érték határ alatt vagy, de vissza is dobhatnák, hogy normálisan töltsd ki. (nem lepődnék meg, ha valakinél 1-2 napot állna a csomag a vám miatt, ilyen formahiba miatt)
A felelősségben pedig semmi csúsztatás sincs... Ajánlom figyelmedbe az Incoterms-t. FCA paritás esetén a feladó akkor teljesít, ha átadja a főfuvarozónak az árut.
Az más kérdés, hogy az amazon üzletpolitikája valószínűleg az, hogy mindent a vevőért és a vevőnek mindig igaza van, így ő segítene és nem a futárszolgálattól kellene kérni a kártérítést - már ha ők okozták valóban.[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Polllen
nagyúr
Igazából nem tudom, hogy miért nem olvasod el figyelmesen, amit írok:
"A vámkezelési megbízást pl. valószínűleg a UPS lejavítja és elnézi, amíg az érték határ alatt vagy, de vissza is dobhatnák, hogy normálisan töltsd ki. (nem lepődnék meg, ha valakinél 1-2 napot állna a csomag a vám miatt, ilyen formahiba miatt)
Nem írtam, hogy állnak a csomagok, azért mert egy formanyomtatványt nem tudnak egyesek kitölteni helyesen, hanem azt, hogy állhatna, mert a téves információ miatt az első posztban, hibásan töltik ki többen is a papírt. És ez a lényeg, nem az, hogy elnézik...
Nem kérdőjeleztem meg a fuvarozó objektív felelősségét, ez teljesen alap dolog. Amúgy sejtem, hogy mi zavar téged annyira... Azt írtam először, hogy a felelősség a vevőé. (Sajnos élőbeszédben - munka közben - többször is használjuk ezt a kifejezést, bár ha jobban belegondolok, elég félrevezető.) Szerencsésebb lett volna azt írni, hogy minden kockázatot ő visel és talán megspóroljuk a litániát.
Egyébként a fuvarozó objetkít felelősségével kicsit sem megy szembe az FCA paritás sem, ami azt mondja ki, hogy miután az árut a főfuvarozó átvette, a vevőnek kell viselnie minden további költséget és kockázatot. Az eladónak(fuvaroztató) semmilyen további kötelezettsége nincs senki felé, ha kellő gondossággal járt el az áru feladásakor. Az incoterms paritásokat azért hozták létre, hogy egyértelműen meg lehessen határozni kinek mi a felelőssége és kinek milyen költségeket kell állnia egy ilyen ügyletben. A fuvarozó felelőssége incoterms szempontból maximum olyan szempontból érdekes, hogy kit is ér kár, ha a szállítás közben sérül az áru.
Ettől még FCA = ha ki kell fizetni az áfát és vámot, azt a vevőnek kell.
[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Polllen
nagyúr
válasz Polllen #1311 üzenetére
Amúgy csak, hogy kerek legyen a történet, úgy tudom, ha túlléped az értékhatárt az amazon valóban átvállalja a vámot (legalábbis nem tudok arról, hogy 0 %-s vámtétele lenne a kindle 3-nak), a vevővel csak az áfát fizetteti meg, de akkor a számlára már nem FCA paritást fog írni, hanem DDP-t* és még meg is kell őket bíznod ezzel, különben nem lesz joguk eljárni a magyar vámhatóságnál a nevedben. Ebben az esetben nyugodtan és helyesen írhatod a papírra, hogy a vámot a feladó fizeti.
Amazon tájékoztató.
* (jó esetben, mert ahol most dolgozom néha keverik a paritásokat a US partnerek, mi meg nem tudjuk levámoltatni a dolgaink, amíg nem küldenek normális számlát)
[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Polllen
nagyúr
Figy, tényleg nézz utána kérlek a nemzetközi árufuvarozásnak, főleg a gyakorlatnak... FCA esetén a vevőt éri kár, ha a főfuvarozónak történő áruátadás után történik valami az áruval. Ilyen egyszerű, ne bonyolítsd túl. Ha az eladó hibázott, neki kell megtéríteni a kárt, ha a fuvarozó, akkor meg neki, de mindketten a vevőnek kell fizessenek. Ezért használjuk a kockázat viselés szót, hiszen onnan az ő árujáról van szó. Arról nem is beszélve, hogy úgy is sérülhet az áru, ha mindketten kellő gondossággal járnak el, így van még 3. és 4., de ebbe már ne menjünk bele.
A képre: Gyanítom elolvastad az amazon tájékoztatóját és a vásárlás során ezt is:
Az amazon saját tájékoztatása szerint az ott látható összeg csak az ÁFA. A korábbi linken meg ott van, hogy ők elintézik neked az import vámkezeltetést, ha megbízod őket és akkor mindent nekik kell megfizetni.
[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Polllen
nagyúr
Jelen esetben is lehet szó erről, pl. vis major. Ha kellő gondossággal járt el a feladó és a fuvarozó, futhatsz a pénzed után.
Ha az áru mellé olyan számlát adnak be, amin rajta van egy klauzula, úgy fogja venni a vámhatóság, hogy elfogadta mindkét fél a szokványt és az alapján fogják kérni, hogy ki bízza meg őket és persze a kiszabott vámot is ez alapján fogják követelni az eladótól vagy a vevőtől.
Az eredeti témához pedig visszakanyarodva, ebben a formában badarság, ami az első posztban a vámfizetésre vonatkozik. Amúgy ha nekem nem hiszel, nézd meg milyen vámkezelési megbízást küldött a UPS... Nekem olyat, amiben kiemelték sárgával mit kell kitölteni és gondolkodás nélkül bejelölték az FCA-t is, mert az amazon számláján is ez áll.
Egy klauzula tartalma pedig nagyon ritkán lehet vita tárgya, akkor is csak nagyon részleteibe belemenve. (A ki fizeti a vámot rész, nem az.) Pont az a lényege az egész incoterms-nek, hogy ne kelljen bajlódni azzal, hogy kinek mit kell csinálni.(és ha a UPS neked még nem ilyet küldött vagy kevés lenne, akkor meg olvasgasd az incoterms-t, meg ide vonatkozó szabályozást)
[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Polllen
nagyúr
Miért nem feltételezel annyi jó indulatot másokkal szemben, hogy ezt megértik:
"220 USD érték határ alatt nem kell vámot fizetni, a vámkezelési megbízáson pedig csak azt kell kitölteni, amit a vámügyintéző kér, úgy ahogy ő kéri." (Nagyon segítőkészek és jóindulatuak és csak ez a rész hibás: "írjátok rá, hogy a vámot a feladó fizeti)
Te kezdtél el kukacoskodni a paritás szövegének megfogalmazásán, szerintem ez meríti ki a tömény okoskodás fogalmát. A parítást csak azért írtam le, hogy egyértelmű legyen miért butaság, hogy a feladó fizeti a vámot, de igazából úgy látom, nem értetted meg. Utána már csak a megfogalmazáson lovagoltál. Nincs azzal gond, hogy jogásznak tanultál és beszélgettünk arról, hogy mennyivel jobban kellene ügyelnem a helyes megfogalmazásra jogi szempontból és azzal sincs, hogy nem mozogsz otthonosan a nemzetközi árufurarozásra vonatkozó szokványokban, egyezményekben és gyakorlatban, de akkor mielőtt azt állítod, hogy azt a vámkezelési megbízást így vagy úgy kell kitölteni, járj utána, hogy valóban úgy van-e.
[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Polllen
nagyúr
-
Polllen
nagyúr
Ha azt mondom, hogy átlagosan 10 munkanap különösebben nem leszel kisegítve, mert nem tudom biztosan, hogy a ups is ezt követi-e...
A helyedben dobnék egy levelet a ups-nek. Amúgy amikor az első kindle-t rendeltem, engem felhívtak, hogy hová küldhetik a vámkezelési megbízást. Hátha..."Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Polllen
nagyúr
válasz bigmasterg #1802 üzenetére
Akinek fontos szempont az, hogy könnyen kivegye és sokszor a tokból a készüléket, annak szerintem tökéletes védelem. Ránézésre nem tűnik rosszabbnak anyaghasználatban, mint a többi.
(Én pl. csak akkor tartom tokban, ha viszem valahová, de otthon nem tokban tartva olvasok, mert kevésbé kényelmes.)
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Polllen
nagyúr
válasz bigmasterg #1804 üzenetére
Ezeknek van egy hibája - szerintem. Hatalmas felületen súrlódik a kütyü (már ha bele kell csúsztatni és ezentúl még nem is olyan masszív, mint egy keményebb borítójú (mű)bőr, bár gondolom ebből is van keményebb kötésű - a cipzáras annak tűnik. )
Ezért tetszik ez a füles megoldás bár nekem sem ilyen van, nem tudom mennyire lehet strapabíró.[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Polllen
nagyúr
-
Polllen
nagyúr
Igazából inkább 9-10k, de neked kell eldönteted. Ha azt nézzük,h korlátlan internet elérés world wide 10k, kötelező... Ha azt mondjuk, nem tudod úgysem mire használni, mert olyan, amilyen, minek fizetnél ki plusz 10k-t?
A te döntésed.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdezel, kérünk, hogy olvasd el a téma összefoglalót!
Tiltott témák
● könyvek illegális beszerzése
● 3G modem internet megosztása vagy a korlátozás kijátszása
- LAUT PRESTIGE Folio for iPad Pro 12.9-inch (2022/2021/2020/2018) tok - Új, bontatlan
- iPad Air 4 64GB, Cellular eladó
- IPAD PRO 11" 2018 1.GEN 256GB WIFI + CELLULAR , GARANCIA, BESZÁMITÁS, NAGYON SZÉP ÁLLAPOTÚ
- ÉRKEZETT Legújabb Bontatlan Új M2 IPAD PRO 2022 12,9 128GB - 256GB Wi-Fi Azonnal DEÁK TÉRNÉL Átvehe
- Ipad 6 (2018) 32GB WIFI