Új hozzászólás Aktív témák
-
Manópapa
csendes tag
Megkockáztatom hogy ezt már szervezetten követték el, mint a többtonnás bunkerajtók leemelését is. Szerezhettek valahonnan "stihlfűrészes" MTZ-t aztán hajrá!
Pesten kb 2-3 éve volt olyan hogy éjjel leszerelték az egyik trolibuszvonal feszültség alatti vezetékét. Ha jól emlékszem hajnalban megtalálták kábeldobra feltekerve valahol a rendőrök, de itt is kétségtelen meg volt a szervezettség, ami nem tipikusan jellemző a bodzaszedőkre...Az elmélet és a gyakorlat között elméletileg semmi különbség nincs. Gyakorlatilag azonban van.
-
boeing707
csendes tag
Igen. Az ajtók levágásához min. egy Botond lángvágó, 5-5 oxigén és gáz palack, villás targonca, darus gpk. szállító járművek, de nem is kicsik, valamint eléggé ismert hátsó kijárat kellett, mert a főbejárat a mai napig zárt. Valamint, de legfőkképpen egy átvevő hely is szükséges, ami ismereteim szerint Oroszlány-ban található. Tegnapi ismeret szerint már a Gránit-ok hátsó ajtajairól is levágtak minden mozdíthatót. Onnan pedig kihozni a tonnás darabokat kézzel elég macerás. Ezt már nem nevezném megélhetési fémgyűjtésnek, ez már a FÉM MAFFIA, s nem piros Zsigulikkal, hanem ezüst Merdzsókkal. Remélem, a födém hamarosan rájuk szakad. Ez lesz majd a HÍR.
-
MODERÁTOR
-
Manópapa
csendes tag
Az is benne van a pakliban. Emlékeim szerint kell itt lennie egy "toronyhálózatnak" is, azt még keresem. Amit viszont már megtaláltam az első ránézésre nagyon hasonlít a BARS-rendszerhez ( Russian Ionospheric Link, [link] ) csak "szovjet" léptékben
Az elmélet és a gyakorlat között elméletileg semmi különbség nincs. Gyakorlatilag azonban van.
-
Manópapa
csendes tag
Jó ez a böngésző oldal!
Fura hogy a SEVER és a BARS mennyire nem voltak összeköttetésben (gondolom megint csak arról szólt, hogy nem bíztak bennünk a szovjetek, vagy két teljesen különböző céllal épült hálózat lehetett)
Felmerül persze a kérdés, hogy voltak-e nevesített és rejtett, esetleg mobil kapcsolódási pontok?
Másik kérdés is felmerült bennem: White Alice és SEVER alaszka környékén viszonylag közel voltak egymáshoz... vajon mennyire pontosan kell pozicionálni az objektumok elhelyezését? Elképzelhető-e hogy a troposzféráról esetenként olyan szögben érkezik vissza a jel, hogy a közeli ellenséges hálózat hiper-érzékeny műszerei befogják?
Persze az említett két hálózatnál van sokkal komolyabb közelségű is, nevezetesen a BARS és a ET-A, USAREUR Berlini illetve Berlinhez közeli végpontja. Lehetséges volt vajon technikailag "levenni" az ilyen relatív közeli jeleket?
Ami még ámulatba ejtett, az az India - USSR hálózat. Ha jól látom ez mindössze két végpontból állt, de nagyon messze volt egymástól, ez vetette fel bennem a kérdést, vajon mekkora energiával kellett megcélozni a troposzférát, hogy a jel ekkora távolságot áthidaljon, majd pontosan az adott objektumhoz érkezzen?Az elmélet és a gyakorlat között elméletileg semmi különbség nincs. Gyakorlatilag azonban van.
-
buldog-bódog
csendes tag
Ez rádió adó nem igen lehetett, a következők miatt:
- a kikötések nem szigeteltek (nincs bennük egyetlen sem)
- a torony túl közel van az épülethez, igy nem valószínűsíthető, hogy a méretekből adódó hullámhossznak megfelelő (általában fél hullám) föld (ellensúly) hálózat van. A fenti felvételekről ennek nyoma sincs.
Én inkább valamilyen magas frekvenciás antennák tartószerkezetének gondolom. Látható is több "erkély". Valamint a tetején lévő "terasz".
-d-Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
boeing707
csendes tag
Ne fogd vissza magad, egy "last minute" akcióra jelentkezhetsz, Manópapa-nak két keze van, így majd sztereóban tudja tolni a kerekes székeinket.
A BARSZ rendszerről viszont szeretnék új infót közölni.
Hogy hol és milyen, ebbe nem akarok beleszólni, viszont a műszaki miértje.
Az 50-es évek végén merült fel a nagy földrajzi területű VSZ-en belül, egy megbizható és működőképes távközlési rendszer igénye. Románia nem tartott rá igényt. 1962-ben adták át a deciméteres sávban működő BAKLAN (R-408) rendszert. 1964-ben már a modernizált R-408M rendszert szállították le. Az antenna átmérője 10 m volt, a hatótáv: 120-150 km. 12 telefon vonal átvitelét biztosította. A rendszer kialakítása lehetővé tette a láncba állítást, nagyobb távolságok áthidalására is. 1967-től az R-410 család lépett be, amelynek antennái 5,5: 7,5: és 10 m átmérőjüek voltak. (ATLET, ALBATROSZ). A hatótáv ennek megfelelően 150 és 250 km között váltakozott. Ezek a troposzféra tulajdonságát felhasználó állomások max. 10 láncszemet alkottak. Már 24 telefon vonal átvitele volt lehetséges, duplex üzemmódban. Az állomások állandó telepítésüek és mobil változatok is lehettek.
1975-ben készült el az ATLET-D (R-420) rendszer, amely már nagyobb távolságok áthidalására is alkalmas volt. Az antennája, ATLET-ASZ16, 16 m átmérőjű volt, a hatótávja 350-400 km.
1980-ra készült el a BAGET-1 (R-417) rendszer, amely hatótávja 2000km, 200 km-es átjátszó állomás osztással. 60 telefon vonal vagy 480 kbit/sec átvitelét biztosította.
1981-ben készült el a BRIG-1 (R-423-1) centiméteres sávban működő rendszer, az átviteli sebessége 2 mbit/sec 150 km, és 64 kbit/sec 230 km-es távolságra.
1984-re készült az ESELON (R-444) és ESELON D(R-444-7,7) rendszerek a deciméteres sávba működtek, 1mbit/sec átviteli sebességgel 130-150 km távolságra, vagy 48 kbit/sec sbességgel 240 km-es távolságra.1987-ben a VSZ hat országának (SZU, Kelet Németország, Lengyelország, Csehszlovákia, Magyarország, Bulgária) területén kiépítették a BAGET és ATLET-DSZ állomásokból álló BARSZ rendszert. A rendszer 26 csomópontot tartalmazott, amely 29 szakaszt alkotott. Az áthidalt távolság kb. 5000 km. Ehhez 58 adóállomást építettek meg. Hogy ez hogy jön ki, arról később. 54 adó R-417SZ típusú, négy pedig R-420SZ típusú volt. Az R-420SZ több mint 400 km áthidalását biztosította. A rendszer kiválóan és megbízhatóan működött, de a történelem nem adott neki hosszú életet. Ha nem a történelem, akkor a már sokkal korszerűbb műholdas távközlési rendszer lett volna a sírásója.
A rendszer működése azon alapult, hogy az adóállomásról impulzus nyalábot bocsátottak ki pár fokkal a horizont fölé, igy az a troposzféra végtelen parabola tökrével találkozva szétszóródott és visszatükröződött a Föld felszínére. S pont ott volt egy vevő állomás amely a jeleket felfogta, felerősítette és a megadott irányba kisugározta A jel ismét visszaverődött, ahol megint csak egy állomás volt, s így tovább. Viszont a troposzféra tükör formája állandóan változott, ami jel kimaradást, jel erősség hullámzást sőt elhalkulást eredményezett. Ezért minden állomáson kettő darab vevő és adó egység került beépítésre, amelyek, így biztosítva, hogy ha az egyik jele gyengült vagy kimaradt, a másiké viszont nem, a megbízható összeköttetést. Természetesen nagyon leegyszerűsítettem a folyamatot, a valóságban eléggé bonyolult volt amegoldás. Nem vagyok rádiós szakember, ők ezt jobban kifejtik, ha akarják. Ezért minden állandó telepítésű állomáson dupla antenna rendszer épült ki. A nálunk üzemelők közül Hajag kivétel volt, mert egyben végpont is volt, de szükség esetén a Pó síkságon települt mozgó adók jeleit is kellett vennie és továbbítani Galgamácsa felé. Szentes viszont Romániát áthidalva Bulgária-i állomást kellett hogy elérje. Így ezek ATLET-DSZ állomások voltak, csak míg Szentes fix antennákkal, Hajag viszont forgatható antennákkal rendelkezett. A másik kettő állomás BAGET-SZ típusú volt. A BAGET-SZ állomás KRAZ járművekre építve bárhol telepíthető volt.
SZEVER... A SZU nagy távolságai miatt a csapatok és bázisok összeköttetését biztosította, de az ionoszféra segítsége kellett a nagyobb távolságok miatt. Az átjátszó állomások hálózatát a megfelelő szakértők már feltették a topicra. Az összekapcsolás a BARSZ-al Ungváron keresztül történt, de nem átjátszó állomásokon keresztül, hanem a SZU akkori területén megfelelően biztosított földalatti kábel hálózat, vagy a Vörös Hadsereg titkos távközlő rendszerének segítségével. Így a Főparancsnoksághoz minden szükséges infó eljuthatott, minden irányból. Ellentétben velünk, ők nagyobb dimenziókban gondolkodtak. Csak még egy érdekesség. Ha valaki megnézi a Szibériai hálózatot, akkor észre kell vennie, hogy az átjátszó állomások energia ellátása eléggé kérdéses. Itt jött viszont a lenézett orosz mérnök és megalkotta a hordozható, lánctalpas járműre szerelt, generátor állomást, amelyet kismérető atom reaktor működtetett. Önállóan, 4 évig működött üzemanyag utánpótlás nélkül. Így csak az átjátszó állomás személyzetének váltását, élelmiszer és egyéb ellátását kellett megoldani, némely állomás esetében, 1-2 ezer kilométerről a legközelebbi lakott településtől. Természetesen úthálózat nélkül. Csak levegőböl. Szerintem a MH logisztikai szakembereinek ott kelett volna kiképzést kapniuk, s rögtön könnyebb lenne az Afganisztán-i misszió ellátása.. De ez csak vicc.
SZU-INDIA... A jelek a már kiépített vonalon érkeztek a SZU oldali végpontra. Innen a SZEVER egyik hosszútávú berendezése lötte át a Himalája felett az India-oldalon lévő állomásra, s onnan az India-i hadsereg ugyancsak meglevő vonalain jutott tovább Delhi-be. Csak a Himalája pár ezer méteres vonulatait kellett áthidalni. -
-
hadsz
tag
Sajnos a keptar.hu-ra továbbra sem tudok valamiért feltölteni,de a dunaszentmiklósi képek itt azért megvannak: webshots galéria
-
ócskás
aktív tag
Így is jó...
Dunaszentmiklós és Úny meglepően jó állapotben van. Gondolom D.szentmiklós magánterület, de mi a helyzet az únyi területtel? Az MN1159 elég rég (1977?) Zsámbékra diszlokált, azóta eltelt 32 év!!! (és a 7-es ép. vaskapui is megvannak). Magánterület lenne ez is?
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
szavapart
csendes tag
Csak egy ötlet volt, megmagyarázni a torony eltűnését. Lehet hogy fémművesek vágták össze, de az ajtók még ott voltak tavaly, s szerintem azokat könnyebben elvihették volna, s nem bajmolódtak egy ekkora torony összevagdalásával. Főleg nem a ledöntésével, emlékeim között nincs túl sok statikus, vagy mérnök közöttük. Bár én sose értettem a felfogásukat.
Polgár és Görbeháza környékén talán segíthet, hogy elég sík vidék. Talán valakik még emlékeznek az antennákra, vagy szigorúan lezárt területre.
Más:
Csór mellett találtam:
47° 12’ 04.43” É
18° 16’ 01.11" KVajon mi lehet? Kissé hasonlít a lőtéren levő struktúrákra, de ez a hely szvsz már nem része a lőtérnek.
[ Szerkesztve ]
-
ócskás
aktív tag
Lassan én is előkerülök. Egy hét "pihi" alatt kezd rendbejönni az a jónéhány zúzódás, vérömleny és bőrfolytonossági hiány, amit sikerült 25-én reggel, munkába menet egy nagy esés formájában beszereznem:-)
Köszi a térképet, ezek szerint MN megindulási pont volt.
A baj-i 459-eseknek is kéne hogy legyen (számításaim szerint) a környéken valami viszonylag rejtett területen lévő technikai területe, kitelepüléses komplex gyakorlás esetére.
Erre utaló nyomokat nem láttál a környéken?http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
rofi1989
csendes tag
Szia.
Köszi az infót. Kicsit kérdezösködtem itthon Dombóváron. A szovjet laktanya után.
Voltak 9K72-es rakéták. Az éjszaka allatt dübörögtek át a városon. A Mágocsi erdöben volt a gyakorló pályájuk. Sokan láttak égnek meredő rakétákat. Ha Tabon tárolták a rakétafejeket, hol tárolták a rakétákat? És Mágocsi gyakorló téren rakéta silókat is temettek be. Mert Dombóváron nem találtam erre alkalmas bunkert, gránitot vagy épületet. Alagutak voltak a laktanya területén, de azt is betemették mielöt láthattam volna. Sajna magánterületre került. -
boeing707
csendes tag
Igen, sajnos a "gyorsírásom" miatt, (két újjas) kimaradt az Ukrajna után, a Kárpátok inneni terület, amit még szerettem volna közölni. Sorry.
A Baltikum-i telepítésű R-12 és R-14 -esek hatótávja miatt, nekem csak az a kérdésem, hogy hol voltak a célok? Mert onnan 2000-4500 km-re már megint egy másik kontinens van. Estleg Gander vagy Reykjavik vagy Keflavik? Mint Air Force bázisok. Vagy Alaszka?
A Kijev-től délre eső területeken lévők közül volt szerencsém 1-2-őt látni, jelenleg már csak gaz van a helyükön.
Ami a Tu-160-asokat illeti: a SZU széthullása után, minden harci eszközt az az új állam kapta meg, ahol állomásztak. Kivétel az interkontinentális rakéták az atom töltetek és a stratégiai bombázók fegyverzete. A bombázók viszont maradtak. Így jött létre az a furcsa helyzet, hogy Ukrajna rendelkezett Tu-160-asokkal, de fegyverzet nélkül. Így viszont semmi értelme sincs ezek üzembe tartására. Pár darabot az orosz személyzetek át is menekített orosz bázisokra. A maradékot visszavette volna Oroszország, de az "okos" ukránok olyan árat mondtak, ami miatt a nyakukon maradtak. Így kapóra jött a NATO tagság után áhítozó ukránoknak a "látványos" megsemmisítés. Lásd még 9K72 rendszerek "látványos" Táborfalv-i megsemmisítését. Igaz ez nem a Te hozzászólásodra válasz, csak nem akartam új oldalt nyitni. -
rofi1989
csendes tag
Szia hadsz.
Megtaláltam a területet amit ócskás megadott. De itt Dombóváron és környékén az oroszok kivonulása után, igyekeztek minden nyomot eltüntetni betemetni. Ezért keresgélek ily szorgalmasan.
Piros és fehére festet beton oszlopok jelzik hogy jó helyen jársz.Fenyőfák szegélyezik körbe a gyakorlóteret.
Egy fémkereső sokat segített volna.
[ Szerkesztve ]
-
Manópapa
csendes tag
Szia Hadsz!
8 db járműről volt szó a filmben, egyenként 400 Kt-s pusztítóerővel. Ez egyébként felirattal is meg volt jelenítve, kiemelve, hogy a Hiroshimára ledobott atom 80 Kt-val pusztított, itt pedig csak egy eszköz ennek 5-szörösét képviselte.
Egyébként - ha jól emlékszem - nukleáris robbanófejekről beszéltek...
Amszterdam ugyancsak elhangzott a filmben az egyik veterántól, aztán lehet hogy viccelt...Az elmélet és a gyakorlat között elméletileg semmi különbség nincs. Gyakorlatilag azonban van.
-
Manópapa
csendes tag
Hát, gyanítom hogy az "öregfiúk" már nem teljesen jól emlékeztek a pontos adatokra de a filmben ezek a számok szerepeltek.
Igaz, a feliratozás pontosan követte a mondottakat (a 3,2 Mt-val kapcsolatban is) - bár a szerkesztők vehették volna a fáradtságot hogy utánanézzenek a pontos adatoknak -
A szállítójárműveket is részletesen bemutatták, elmentek egy helyre (talán múzeum, talán laktanya), ahol ki van állítva több eszköz, ott volt egy ilyen duplafülkés teherautó is.
Amivel több volt egy szokásos "látogatásnál" hogy a helybeli tiszt hozta a szállítójármű kulcsait is, az emberek pedig eléggé autentikusan megmászták az autót, kinyitogatták a kis rejtett dobozokat rajta, bemásztak az "indtófülkébe" - ahol az indítási opciókat állítják be - elbábozták a különböző kapcsolókkal a rögzült paramétereket, végül kinyitottak egy dobozt és kivették az indítókapcsolót kábellel együtt
A tapolcai bázison pedig megmutatták az "álcázott" irodaházat.
Szabadban nem lehetett nagyon tartani ezeket a gépeket, mert már sűrűn voltak akkoriban is a műholdak.
Gyakorlatra is kizárólag éjjel közlekedtek, letakart szállítmánnyal.
Még annyit említettek meg hogy a dupla fülke közé belógó "csomag" miatt a vezető jobbra semmit nem látott, érzésre közlekedtek a monstrumok (volt ugyan telefonos összeköttetés a jobb oldali fülkével, de soha nem használtákAz elmélet és a gyakorlat között elméletileg semmi különbség nincs. Gyakorlatilag azonban van.
-
Manópapa
csendes tag
Vagy nem akar emlékezni... A filmben elhangzott, hogy még az utolsó takarítóval is aláíratták a "piros csíkos" papírt, vagyis 15 évig semmit nem nyilatkozhatott, mondhatott arról amit bent látott (akkor sem, ha a közelébe sem került a technikának)
Államtitokként kezelték az ügyet.
Volt katonafeleségek mesélték (a filmben) hogy a játszótéren egymástól többet tudtak meg, mint a saját férjüktől.
Többek között, aki a "teherautót" vezette, az is csak annyit mondott otthon hogy "kimegyek az erdőbe, nézegetem az őzeket, vaddisznókat".
Állítólag a fia ennek hatására lett vadászAz elmélet és a gyakorlat között elméletileg semmi különbség nincs. Gyakorlatilag azonban van.
-
boeing707
csendes tag
Szerintem a film összes szereplője a katonai eskűjükhöz méltóan beszélt. Ne is kívánja senki, hogy az igazat mondják el egy ilyen pongyola fércműben.
Viszont az első időkben a 8K14 rakéta rendszeresített fejei a következők voltak:
9N33(RA-17), 9N33-1(RA-104, RA-104-1, RA-104-2) vagy 8F14(296A) max. 10 kt hatással (RDSZ-4 tip. töltet):
8F44 repesz töltetű:
8F44G1 (vegyi) a V-gáz súlya 555 kg:
Mindegyik tipusú fej összsúlya:987 kg.
Később a 8F14 fejet a 9N33 váltotta fel, de RA-17 töltettel. Plutónium töltet.
A tovább fejlesztések eredménye a későbbiekben 9N33-1 fej lett, amely különböző töltetekkel szerelhető fel.
RA-104 max. 50 kt, RA-104-1 max. 100 kt.
Az RA-104-2 fej töltete már termonukleáris volt.
A 8K14 rakéta hatótávja: 50-300 km, hajtóanyag nélküli súly: 2076 kg: Start súly: 5862 kg: hossza: 11164 mm: átmérője: 880 mm.
A 9K76 rendszer egy módosított MAZ-543 alvázat használt, a 9M76 rakéta max. hatótávja 900 km, a a töltet max. 500 kt-ás.
Tapolcán ilyenek nem voltak, csak szóbeszéd járta, hogy a 9K714 rendszerre váltanak, de közbejött Gorbacsov.
Hogy Dombóváron volt-e 9K76-os technika, csak az oroszokat kellene megkérdezni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ingyen kellene, de tegnapra
- 3D nyomtatás
- Formula-1
- Politika
- Milyen program, ami...?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Gaming notebook topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Nintendo Switch 2, vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen