Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Fall-N

    veterán

    válasz user2 #262705 üzenetére

    Hasonló tapasztalataim vannak a mechanikus MTB Shimano BR-M375 fékkel. Nekem a limitáló tényező a fékkarok, mert egy sima Shimano Alivio T400-asok. Ezeken semmit nem lehet állítani. Gondoltam régebben az Avid karokon, csak elmaradt.

    A bowdenezés először Acor hosszanti szálas volt (sokáig a váltó bowdene is ebben volt vezetve), jó volt meg erős, de cseréltem egy év után kábé, mert szeretett a vége kinyomódni a bowdenház-kupak mellett. Végül én is Jagwire CEX spirálszálas házat vettem (piros színben). Semmivel sem lett rosszabb a fékerő, de kevésbé merev a ház, ami előny is, mert könnyebb szerelni. (Váltóhoz meg Shimano OP-SP41 OptiSlick bowdenházat vettem, szintén piros). A Bowden pedig rozsdamentes, köszörült, teflonos Trinity huzalok.

    Így összességében meg vagyok elégedve a fékekkel, annyit javítottam, hogy elől 180-as tárcsa van, így nagyobb a fékerő, hátul 160-as (első Ashima tárcsa, hátul Extend), a betét még a gyári organikus B01s.

    Javítani kétféleképpen tudnék javítani. Az általad írt Avid SD7 karokkal (kábé 7e Ft/db) vagy ha átállok hidrós fékre. Van olcsón MT200/201 (10e Ft/db) vagy MT401 (15e Ft/db). Plusz kell mellé egy légtelenítő szett, meg 100 ml Shimano olaj is. Elvileg a fékvezeték vágásnál a kapilláris hatás miatt nem szabadna levegősnek lennie, de gyakorlatban meg rá kell tölteni egy kis olajat és ki kell légteleníteni. Nyilván nem olyan sok bubi jönne ki, de érdemes megejteni. Viszont hosszútávon érdemesebb a hidraulikus fékre átállni.

    0-ról venni tárcsaféket viszont egyértelműen érdemesebb hidraulikusat venni, mert tényleg nagyon jók az Avid fékek, de nagyon drágák. A BB5 jelenleg kb. 20e Ft/db, a BB7 pedig 25e Ft/db. Ehhez még persze hozzájön a vezetékelés. Ez MTB-re igaz. Outi terén, ha a fékváltókar mechanikus fékhez való, akkor olcsóbb az Avid BB7 Road, mint a teljes hidraulikus fékcsere a fvk-ral. Így érdemes rögtön hidraulikus fékkel venni a biciklit.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák