-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZolkoW
őstag
válasz
stickermajom #226827 üzenetére
minden karbon kompatibilis, csak ... á, mindegy is. amúgy mintha a régi is nyomihatárolós lenne, bár nekem alunál sem racsnizik. Szóval lehet hogy nem az, de ez is, mint minden itt a topikban, kissé túl van gondolva.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
varsam #226860 üzenetére
biztos kell a tárcsának idő, meg kilométer, mire rendesen eléri a max fékerejét, mert felx-szel biztos nem egyenletesre kopott, de majd visszaáll síkra.
Első teleszkópra akarok én is valami normális sárvédőt, ami védi a sártól a becsúszókat, egyelőre ott tart a projekt, hogy papírra átsatíroztam a fékhíd alakját, aztán ezt be kéne rajzolni progiba
- az olcsó felpántolható nem vált be, nem is illeszkedik jól, meg nem is arra készítették, amire elsődlegesen én szánom.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
krono. #226864 üzenetére
nem hülyeség, amit Hasaggymeg mond, de párszor én is értem már haza sötétben, erdőn keresztül a kis 200 lumenes villogómmal úgy, hogy végülis szükségmegoldásnak jó volt. A nagyobb teljesítményű lámpák előnye még, hogy alacsony fokozaton tovább bírják, értelemszerűen, mint a mini villogók.
Én közúton nappal is villogok elöl-hátul, arra figyelj, hogy pl. németeknél ez elöl nem szabályos, tehát nem minden lámpa tudja. Juteszembe, aldis szettek is egész korrektek amúgy ~6 ezresért, na azoknak az első lámpája sem villog, mert Stvzo...Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
Ringman #226872 üzenetére
18650 az, és tényleg frankó lámpa.
én vettem hozzá 21700-as cellát.
Ez a linkelt Niterider is jó lehet, annyiba kötnék bele, hogy ha ez műanyag házas, akkor vagy nem 850 lm, vagy baromira nem hűl a belseje, és a mérete miatt gondolom túl nagy akksija nem lehet. Szóval én sem ezt venném, de azért nem is tűnik rossznakBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
6030D #226978 üzenetére
én nem hiszem, hogy elgörbül, csak tartok tőle, hogy majd nem nagyon fog, a kevés felület miatt
És én a következőt tervezem:
-szerdáig (ez ma van) leesik az összes csapadég 98%-a
-szombatra felszárad
-örülés
-ennek ellenére a játszós autóval megyek, mert azon van tetőcsomagtartó, és ahhoz van lapos kulcsom, ami könnyedén odaszigszalagozható a vázraBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
én meg hülyeséget írtam, én petróleumot vettem literesben.. de a célra azt is szokták javallni, működött is. benzint nem tudom, árulnak-e barkácsboltban.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
zeus_2k14 #227069 üzenetére
most pont nézem a friss testbike aprót, van fenn 9-ért egy pár kevéssé kopott Schwalbe Big Ben Plus, az elég jó ár szerintem, 27,5 x 2,0.
Keskenyebb méretben volt nekem, és nem biztos, hogy bánni fogod, hogy nem virsli méretBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
stickermajom #227102 üzenetére
SMP-ből tudtommal qrva sok van, eltérő felépítéssel, de a forma azonos. Valakinek vagy igen, vagy nem, de elég komoly emberek is használják
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
n.gab #227173 üzenetére
na szép, én be se írom, mennyit mentem :D mondjuk azt hazudom, hogy eltévedtem, vagy darázscsípés miatt kiesett fél óra.. mindegy, na, öreg is vagyok, meg nem is tekertem szinte idén.
nekem tetszett a pálya, csak a meredek lefeléket nem élveztem, de az amúgy sem a fétisem. nem tudom, mit csinált, akinek nincs valami rendes féke, talán nem fosott annyira,mint én, és akkor haladt is ;)
Az egynyomos rész viszont tök jó volt, és hosszú, meg mire én odaértem, nem volt már kit leelőzni, egy személyen kívül..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
ampulla #227153 üzenetére
azt hittem, valami durva képet mutatsz, erre a szakkifejezés a: karc ;)
ha sokszor előfordul, az aggasztó, de alapból szerintem nincs is olyan, hogy egy bringával ne fordulna elő egyszer-egyszer. karbonvázakon ezért is van ott fémbetét. azt nem tudom, a lánchossz említve lett-e, mert az befolyásolja az alsó láncrész feszítését. (nem Trek betegség amúgy, de összefügghet alkatrésszel, pl. első tányér fogkialakításával)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
n.gab #227231 üzenetére
Engem nem csípek meg, csak rászállt egy a jobb vádlimra, meg is ijedtem jól, utálom ezeket a nagy dögöket.
Én felfelé sehol nem szálltam le, ellenben szégyenszemre a sípálya mellett egy rövid szakaszon LEFELÉ igen, amikor úgy éreztem, hogy mindjárt átbukok a kormány felett.
Jó, én paragép vagyok, lefelé mindenki gyorsabb nálam.
Felfelé bezzeg... sokkal gyorsabb
El is gondolkodtam az életemen, ennyire keménynek még nem éreztem maratont, pedig 1000m szintet azért nem először mentem (ráadásul az órám szerint ez kevesebb volt).
Ha pisztolyt fogtak volna a fejemhez, hogy ki kell mennem második körre, hát dilemma lett volna.
De a pálya tetszett, kár, hogy ilyen messze kellett autózni érte
Jövőre komolyabban kéne vennem a készülődést, persze ez az időszak már most kezdődik..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
Hasaggymeg #227269 üzenetére
hát, nekem annyira ez nincs benn a rutinban, hogy alkalmazzam, a dropper eszembe is jutott, de az a gyengék eszköze XC-n
.
Csináltam már, de szerintem igazán meredeken eltaknyolnék így, legalábis ha kanyarodni is kell.
Nekem a fő tanulság az volt, hogy kurva gyenge vagyok, sosem voltam jó formában, de ez azért még magamhoz képest is gyér
Ami persze motiválóan hat a testmozgásra innentől.[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
Hasaggymeg #227273 üzenetére
volt rajtam sapka?
Nem volt, de nem az izzadással voltam elfoglalva, hanem a túléléssel.
Wombath kérdezte az elején, mi a terv, mondtam hogy az nincs. A végére semmiben nem voltam ilyen biztos, mint hogy nincs terv, csak végig akartam érni
Nem is emlékszem, nyilván átázott a mezem, de nekem a szemembe nem szokott folyni, a sisak homlokrészén az a szivacs megfogja, ami van.tegnap nem tudom, honnan jött, de eszembe jutott az ugrókötél, meg volt is némi izomlázam (pff.... ebből is látszik, hogy tényleg el vagyok szokva), hát gondoltam, miért ne próbálhatnám ki. Utoljára nem tudom, 20 éve volt-e a kezemben ilyen, valahány megszakítással összejött nagyjából 160-180 szökellés, addigra el is fáradtam, és csöpögött a víz a kezemről. Szóval amúgy a képességem megvan az izzadásra, görgőn is ~15 perc, aztán tócsa lesz a kormány alatt, de a szemembe nem sűrűn szokott folyni.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
Hasaggymeg #227280 üzenetére
nem jó a link nálam, pedig érdekelt volna, mit kapok.
Nekem van vékony sapi, de inkább hűvösben veszem elő elég hamar. A sapkát.
Eddigi kedvencem a merinó dekatlonyos, abból van kettő is, egyik utcára.
azt valszeg elviselném akár nyáron is.ja, és persze hogy megúszósan tolom, ha nem megy, ráfogom a genetikára.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
n.gab #227288 üzenetére
én alapból a bilincses markolatokat szerettem, de az ESI racer's edge annyira bejött az anyaga miatt, hogy inkább küzdök a felrakásnál vele. Nem is lenne túl nagy kaland az izopropilos módszerrel, de a karbon cső végén érdesítés van gyárilag, ez kissé megnehezíti
.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
Hasaggymeg #227328 üzenetére
hátha másnak is infó, a Mavicomról pl. alig bírtam leszenvedni egy kerék egy oldaláról a címkéket, de következő évben meg simán (hát magától azért nem jött volna) sikerült a többiről, pedig arra számítottam, hogy csak jobban rágyógyul. nekem jobban bejön a sallangmentes kinézet, ráadásul az enyémen valami DH-s stílusú krix-krax volt, ami eléggé stílusidegen.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
sebgutkopf #227352 üzenetére
ez stucnival együtt ennyi. Az egyenes csőnek meg nem kell sok falvastagság sehol, a görbére már rá kell tervezni a hajlítások miatti gyengülést. Karbonnál nem tudom, koskormánynál biztos egyszerűen sok anyag kell. Egy mezei kos, aluból nehezebb, mint ez így egyben. Vagy legalábbis hasonló súlyban van.
így belegondolva lehet, hogy a fékváltókarok bilincsei is extra falvastagságot igényelnek.[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
jjeahh #227401 üzenetére
+1 a barkácsra, bármiről is legyen szó!
De komolyra fordítva, nem láttam a permeteződet, de ami nekünk otthon van, abba kifejezett izommunka előállítani akkora nyomást, hogy a szelep lefújjon. Namost ehhez képest nyilván túl van méretezve a tank. Ha a tied hamar kinyit, simán beragasztanám, ha valami rugús trükkel nem sikerül emelni a küszöböt. Tollrugó? rugó alá "token"? Szétnyomni nem hiszem, hogy tudod igazán komoly erőlködés nélkül..[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
Because #227422 üzenetére
szerintem az ár is jó, bár mostanában nem nézegettem kerekeket.
(25mm belül, 1770g, ID360, szerintem korrekt így)Hasaggymeg: a tárcsa gyári állapotában, amíg nem kopik rá a koncentrikus "fékbetét-nyom", addig szerintem elég harmatos mind, szóval annak is kell kopnia.
Az említett elflexelt tárcsa is valószínűleg használható lenne, csak a hullámos megmunkálás miatt nagyon sok idő lenne bekoptatni.Egyébként ciki-nem ciki, de most a verseny óta gondoltam először arra, hogy talán mégsem lenne akkora hülyeség feljebb lépni tárcsaméretben. a 2,8-as gumikban van tartalék, úgysem grammozósak, még a hátsó is alig-alig csúszott meg, elöl meg végig fogott, de egy idő után csúnya hangja lett, és azért csökkent is picit a fékerő, mikor már visított. Valamit mindig kell venni
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
Hasaggymeg #227425 üzenetére
klasszik 180/160, de lehet hogy lenne értelme ezen a kerékszetten mindkettőt növelni, a fürgébbik 29esen meg hagynám. Mondjuk most jobban bejön ez a duci :)
ja, a fék 7120/7100 (ha jól emlékszem a kódokra)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
Kiskopika #227440 üzenetére
pont most olvasom a Deca értékeléseinél, bár az Elite Zumo, de valaki írja, hogy két 1 mm-est adnak, pedig van amihez 1.85 kéne. nem tudom, ez elég különbség-e hogy gond legyen. Aztán lehet hogy ugyanarra csal a görgő saját agya is, és a kettő hiba már túl sok.
1 spacerrel próbáltad?[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
Kiskopika #227440 üzenetére
juteszembe, mi ma a legajánlottabb direct drive-os görgő, ami interaktív, 200K JMF körüli árban? hajlok a két legolcsóbb decathlonos közül valamelyikre (Elite Zumo és Direto), még mielőtt eszükbe jut árat emelni..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
Hasaggymeg #227454 üzenetére
ja, de úgy használom majd, mint mindenki más a szobabicikliket: ruhaszárításra. előtte persze egy zwift ingyenes hónap, ha van ilyen.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
Hasaggymeg #227458 üzenetére
arra van saját miniszárítóm, bár megérdemelne a dolog egy normálisabb megoldást, mert egy törött régi vacakot fúrtam fel a szekrény oldalára.. én se szeretem vizesen bedobni a szennyesbe, ahhoz meg össze kell várni néhány menetet, hogy érdemes legyen mosógépbe rakni.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
Kiskopika #227478 üzenetére
130 vagy 135-ös a bringa papucstávolsága?
Mert a görgő tudja mindegyiket, de nem mindegy gondolom, hogy van adapterezve.A Suito-t már drágállom, a Direto (a sima, nem az XR, meg nem tudom mik vannak még) tűnik még ajánlottabbnak, de valszeg a Zumoval is ellennék. Az okos énem azt mondja, legalább az autó műszaki vizsgáját várjam meg a végösszeg miatt, a lelkes énem meg azt, hogy nyomjak rá a gombra..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
Csokicsibesz #227489 üzenetére
én elsőre valszeg belerakom a gravelt, ahogy eddig, aztán ha működik a kicsi vázméret ellenére, akkor feleségem régi 26-osával fogom nyomni. legalább értelmet kap, eladni nem.sok értelme van, rá is kéne költeni minimum egy festésre.
a szétkopott hajtáson sem aggódnék.. ha tényleg nem használható, csak akkor cserélni, de jó oda bármi, használtan egy (szinte) tökmindegy, hány sebességes kacat. előre egy tányér sem hiszem hogy durva összeg.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
Kiskopika #227512 üzenetére
Én nem tudom elképzelni, hogy ne lehessen megoldani.
Amúgy épp próbálom megfejteni, hogy a régebbi ALAP Direto-t válasszam, vagy a Suito-t, végülis találtam egy árban, a Direto-t tudnám kényelmesebben megvenni, az a régebbi, nagyobb a lendkereke, talán butább a szenzorozása.. VAGY nem butább, hanem pont még kevesebbet spóroltak ki belőle? Állat lenne, ha bizonyos cégek átláthatóan pozícionálnák a termékeiket, és nem lenne ezer változat mindenből.
Én nem néztem egy videót sem, meg doksit, de ami rögtön eszembe jutot, hogy ha 130 az alap legkeskenyebb papucstáv, akkor a 135-ös vázhoz két oldalra kell 1-1 távtartó, SZERINTEM.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
flash- #227536 üzenetére
ha PC-re másolsz, számíthat, hogy milyen progival másolod. Én Total Commander hívő vagyok, de úgy rémlik, anNál is van beállítás erre vonatkozóan, alapból mintha a lassú lenne, sima explorerrel asszem, gyorsabb, de már nem emlékszem. Ha vinyóra akarom eljuttatni, kábelen csinálnám, ha felhőbe, akkor wifin
De mikor mostanában másoltam HDD-ről HDD-re, adatmentés céljából, én meglepődtem, miért tart órákig, aztán kiszámoltam, hogy ja, mert már nem 1-2 GB amit másolunk, mint 20 éve..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
ZolkoW #227535 üzenetére
Oké, szaktársak, lejárt az idő, megrendeltem a Suitót! Mostantól tilos ellenérveket felhozni
A fogsor nélküli változat, 11-es sorom van otthon.
Amúgy bár nem görgő és kerék közti váltás, nekem az ipari csapágyas kerék XD sorral és a kónuszos kerék Sunrace sorral is hibátlanul váltott, nem kellett közben állítanom a váltón. Majd meglátjuk, ennél hogy lesz. De mindenem van otthon az elszántságot és a flexet is beleértve.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
FeRRaR1 #227553 üzenetére
Hmm.. megértem a viszolygásod, de narancs és narancs között is van különbség, nekem sem a KPM, sem a narancsos párt nem jutott eszembe róla eddig, és most sem. Ez inkább aranyszínnek látszik a képeken, ha ez vigasztal.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
Vótmán? Magene alternatíva a Garmin Variára.
[link]Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
stickermajom #227628 üzenetére
a Fidlock kulacsokról tudtam, a sisakokról nem, de nekem a dekás kobakon van mágneses csat, azt is szeretem. Talán lehetne kisebb méretű, de használatkor nem zavar, csak próbánál aggódtam hogy nyomni fog.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
Dark Archon #227646 üzenetére
ha jó a sebességek száma, akkor mennie kell a pedálos módszerrel. biztos, hogy nem keskenyebb lánchoz való?
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
Mezga Aladár #227675 üzenetére
hajlamos lennék azt mondani, hogy forítva van a kistányér, de lehet hogy inkább a kopás..
Ha 0,5-ig kopott lánccal volt csendes, akkor normálisnak tűnik, hogy újjal zajosabb, de ne foglalkozz vele, párszáz km és összemelegednek, SZERINTEM.a 19K Km a láncban (
) van, vagy a lánckerékben? egy láncot szerintem még bőven el kéne vigyen ez a tányér.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
Runner_fxr #227697 üzenetére
én simán meglépném az átépítést, ha pénz van ;)
Ami korlátozó tényező lehet, hogy mekkora külső fér el benne, de ezt úgyis tudod (meg azt is, mennyire mennél montis irányba, a "lakossági" gravelek úgyis megállnak 42 gumi körül, én néha élvezném, ha elmehetnék 2.0-ig) , meg az árakat jobban tudod mint én, olykor elfantáziálok egy hidrós fékváltókar-páron, de a drótosat is összeszorított foggal vettem meg.
Ha újra vennék, jobban örülnék átütőnek, de emiatt nem fogok cserélni.
Valójában nem is értem, miért te kérdezel minket, de oké :)
A koskormány olyan, hogy van akinek nagyon nem, van aki meg imádja terepen is. Igazi terepen már kompromisszum, de oda úgyse megy az ember vele. Nekem sokkal kényelmesebb a kéztartás a koson, ha aszfaltozgatni kell, igazából a montin hiányzik ez. Először igazi terpesztett, rohadt széles gravel kormányom volt, de hamar eladtam, és közelítettem a normál outi irányhoz. Ugyanakkor az előző jó átmenet lehet a kettő között.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
parandroid #227711 üzenetére
hát ez az.. egyenes kormányra felsőkaregóriás fékrendszert veszel annyi pénzből, amennyiből országútira a legolcsóbb hidrósat.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
6030D #227725 üzenetére
ez valós, de a fitnessbringákat -ki tudja, miért..- úgy néztem régebben, hogy úgy méretezik, mint az országútikat, amiben van annyi logika, hogy gyakorlatilag országúti vázak, de ez azt is jelenti, hogy ha egyenes kormánnyal veszed, akkor közelebb lesz a kormány vagy 5 centivel. De jogos, meg kell nézni, mi a helyzet.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
se4ever2 #227761 üzenetére
tudtommal olyan nincs, hogy a fék nem támogatja, olyan van, hogy az egyszerűbb tárcsák nem szeretik a fémes betétet. Amik nem edzettek, vagy tudomisén, mindenesetre azt írják a típusnál. Tárcsából nem emlékszem biztosan a kódokra, de ami jó ár/értékben Shimanóból, az a még nem szendvics (sima egyrétegű acél, nem ice-tech) , abból is van at alubakos, ami merevebb, nehezen deformálódik, és ha spórolok, ennek a nem alubakos változata, a sima acél. Az még könnyebb is, de főleg 200-asban már elég egy kis pofon neki és egyengetheted a nyolcast benne.
talán rt-76 és 66?Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786