- Starlink
- Shell script topik
- Linux Mint
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Netflix
- Milyen routert?
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Facebook és Messenger
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZolkoW
őstag
Ja, gördülés: bár itt nem különböző gumik között, de azonos gumival különböző nyomások között talán lehetne egész jól mérni házilag is, ha csak gurulással teszteljük. Pl. felmegyek egy nem túl durva dombra, és 3x legurulok, mi a max sebesség/idő, stb.
Nyalván különböző gumikkal is jó lehet, de csak ezért nem fogok átszerelni, viszont az engem is érdekel, hogy érdemes-e bármennyit szenvednem 3+ barra tolt gumikkal, vagy elég a 2,5.
Nem mondom, hogy minden külső tényezőt kizárnánk, de a lényeg látszana. Ha nincs egyértelmű különbség, és a körülményekre fogjuk (szél, gyalogos..) az is egy eredményBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
A másodpercekről jut eszembe, hogy vasárnap voltam tekerni, asszony kigyengézte a szél miatt, így most egyedül. Csorgok lefelé a földúton, ami nagyjából párhuzamos az aszfalttal Csákberény fele, de csupa sövény, meg nyaraló minden, nem látni jól ki az aszfaltra a kereszteződésnél. Ha 3 másodperccel korábban érek oda, lehet, hogy eldarál egy országúti boly, legalább 40-nel suhantak, én meg nem vagyok hozzászokva, hogy ott ilyen előfordul, az autó sem gyorsabb, de legalább hallani
. Szóval nem tudom, vajon eléggé kilestem volna-e, ha én érek előbb oda. Meg az egy elég hülye szakasz, egyhe kanyar+lejtő van az úton, keskenyre van leszűkítve, hogy egy autó fér csak el, tehát az autók -az értelmesebb sofőrök- eleve lassabban jönnek ott, a bringások meg tolják neki.
A gördüléses teszt onnan jutott eszembe, hogy kedvet csinált a TV tornyos oda-vissza mászós csávó, mondom egyszer kipróbálhatnám, hogy a "kedvenc" mászós szegmensemen többször megyek fel, lehetne szintet gyűjteni.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
Hasaggymeg #164347 üzenetére
már láttam magunkat, ahogy ha nem is ütnek el, de kerülgetik a kormányomat, miközben 15-tel döcögök az aszfaltcsík szélén...
..pardon.. Nobby Nicem van, az +3 km/h, és tubeless, az +2.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
jjeahh #164353 üzenetére
na ilyenkor kell felpattintani a 33-as cyclocross külsőt!
Azt hittem, a szíjas az azt jelenti, hogy bőrövet hord. Mert ez legalább passzolna rám. és szakállas is vagyok, bár az a borostától a hipszterig tartó skálán a borostához van közelebb.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
Jester01 #164358 üzenetére
azaz, én Csókakő-Csákberény között félúton jöttem ki az útszűkület jelzőtáblánál.
Egyébként igyekszem figyelni, hogy a komorságot megtörje egy-egy színes alkatrész, a kék kormányvégdugó sajnos el volt akkor fogyva... (arról a túráról származik a kép)
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
Teasüti #164394 üzenetére
A te egyenletedben túl sok az ismeretlen :)
de ha kvázi minden ugyanaz, csak a nyomás más, akkor lehetne jobban következtetni, meddig fújjam. Azt már tudom, hogy a tyúblessz jó dolog, erről már nem kell meggyőzni ;)
Ezért nem kevernék bele olyat,hogy tekerni is kell,mert wattmérő nélkül esélytelennek tartom az ismétlést (persze szél, nyomvonal, útakadály gurulva is befolyásol).
Nem akarok nagy tudományosságot keríteni neki, de érdekel, h a 42-es WTB Resolute rosszabbul gurul-e puhán,mint keményen, vagy mint a slick Conti.Ma cseréltem egy TL külsőt másikra, és ezúttal nem ment kompresszor nélkül, a szűz gumival könnyebb volt. A tegnapi fékszerelés meg atomnak tűnik, egész hihetetlen nekem,hogy sikerült légtelenítés nélkül jóra összeraknom.
A régi féket is megpucolgattam, olajcserét tavaly kapott, ha lesz már szettem hozzá, és nem javult ettől a piszkálástól,akkor megjátszom azt is,addig nem akadom.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
xy.zsolt #164430 üzenetére
Én is erre a készlet dologra gyanakszom
(#164431) atee_13 : de ugye az megvan, hogy gyártónként, típusonként, évjáratonként, és holdfázisonként mást jelent az M meg a többi méret?
Szóval ha van mihez viszonyítanod, akkor nézd a centiket is, az többet mond.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
Kempetlen #164460 üzenetére
én bőröset biztos nem vennék, de mint látjuk, mások mást szeretnek
Ilyenem van feketében, amiről írtam hogy szerintem megegyezik a Decás drágábbikkal, és hogy az frankó: [link]
(Ez még mindig dobozában pihen)cdl: nem csúszik? Én azt asszociálom a kinézetéhez
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
jjeahh #164486 üzenetére
Nekem a Ray zseniális mintázatnak tűnt, párom most azzal aszfaltozik
Azért van hátul is (dedikált első gumi létére), mert véletlenül a nehéz változatot vettem, és nem sikerült eladnom, így inkább koptatósnak be van fogva, elöl meg már a normális Evo változat, ami jelentősen könnyebb.
De szerintem a Contitól lopták a mintáját, csak ráhúzták a Schwalbe szűrőt PhotoshopbanBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
xy.zsolt #164607 üzenetére
ha nem hallom lötyögni, töltök még rá :)
Amúgy is inkább több legyen,mint kevesebb.. a divatos oldalfalú külsőm könnyezik kicsit, arra már kellett töltenem. De emiatt meg nem bontom, az fix, megy bele a szelepen keresztül.
A megromlástól különösebben nem tartok, főleg ha ilyen 30 miliket teszel csak bele, az előbb fog kiszáradni belőle,mint megromlani. a Joe's,amit használok, nem tűnt túl érzékenynek a szabad levegőn állásra sem, újrahasználtam a levett külsőből, meg véletlenül hagytam leereszteni, és pár nap után felfújtam, újra jó volt (valszeg kelett a gurulás is vele, nem elég felfújni)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
Ez kegyetlen: [link] most 9 ajróért adják a planet-x-en, gondoltam ránézek a gyártónál is. 645 g a 622x32-es méret. Vagy én vagyok elkalibrálva? Amúgy kipróbálnék már valami keskenyebbet, de azt hittem, ezek jellemzően 300g körül vannak
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
haiiro_o #164692 üzenetére
Milyen célra kell? Ha csak amolyan "go-to" mez, és nem zavar, hogy csak két kicsi zsebe van, akkor elmegy a puritánabb legolcsóbb is 2500-ért, de én jobban szeretem, ha van egy kicsit több hely benne. Ha végig cipzáros, azt meg méginkább. (jó ég! nekem is inkább csak hosszúak vannak most...)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
haiiro_o #164697 üzenetére
Azért is kérdeztem, hogy mire kell, nekem a testhezálló, zsebes, országútis stílusúak jönnek be, azokat keresem, de ha ilyen AM stílusú kellene inkább, abban nemigen tudok hozzászólni, max hogy tetszik-e
Én most kezdek átszokni hosszú ujjú kesztyűre, a honlapjukon nem tudom, mi van, de a fehérvári üzletben legutóbb volt rövid ujjú is rendesen.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
jjeahh #164704 üzenetére
Nekem az az eddigi meglátásom a témában, hogy a 720 nekem ugyanúgy tökéletes, mint a 760
. De a krosszkántri bicón a 605+100mm adja ki, amit szeretnék, ugyanez a trélbringán 640+60, és kissé rövidnek érzem. Legutóbbi út után forgattam a riser kormányon, hogy csaljak picit, lehet, hogy ennyi elég, és nem kell egy hosszabb stucnit felraknom. (remélem)
A 760-as pár millit nyilván hátrébb is jön. Egyébként vicces, de feleségem ment egy 30-as kört vele, és elvileg óriásinak kellett volna éreznie, de nem ez történt, és nem is nézett ki rajta (annyira) furán. Szóval sem a hossz, sem a kormány szélessége nem volt extrém neki, pedig 164 centi.szerk: most a Ninert használja, és neki felraktam a 64 centisre vágott alukormányt (a karbont mégiscsak féltem!
) , és még nézni is furcsa. Valahogy aránytalan a biciklihez.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
-
ZolkoW
őstag
válasz
jjeahh #164711 üzenetére
Schuldigung, felsőcső + stucnihosszt adtam össze, hogy összehasolítható legyen.
Nájner: 605+100, 720-as kormány amikor én használom,
Vituska: 640+60, 760-as kormány. (azt hiszem, mindkét kormány 8 fokos, a hosszabbiknak van 2 centi emelése is, így már csak a kosárka hiányzik a kormányról, hogy bevásárlós bicóvá avanzsáljon a testtartás miatt. Juteszembe, a bikepackinges nyeregtáska remélem, nem b****a szét a dropper becsúszóját, oda lehet hogy rakok valami védőt, ha tényleg bevállalom vele a munkába tekerést.A 760-as és a 720-as között én érdemi használati különbséget nem éreztem, tehát bármelyikkel mennék mindkettő bicón, de mondom ki kell próbálni, másképp nem fog kiderülni a tuti. Rövid kormánnyal ugye csak nagyon korlátozottan lehet kitesztelni, milyen is lenne hosszabbal, fordítva azért könnyebb
.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
Személy szerint, ha 200+ -ért vennék villát, nem hiszem, hogy gyorszárasra kiadnék ennyi pénzt. Akkor inkább +20-ért egy új agy átfűzve a régi felnibe.
De az is aggályos kicsit, hogy akkor ebbe 38-asnál szélesebb gumit tényleg nem fogsz tudni tenni, ráadásul gondolom a 29-es és a 27,5-es villa magassága között is van mondjuk 2 centi különbség (nem a világ, csak ha nem indokolja semmi, akkor nem változtatnék a gyártói elképzelésen)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
Hasaggymeg #164756 üzenetére
120g ... ja, aluból mondjuk 220-250.
én a 2014-es ötvözetűeket kerestem, ritkább, de egész elfogadható áron vannak emberi súlyban. pl. Pro Koryak.
Abból a 760as riser 260g körüli,ha jól rémlik.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
Azt hiszem, Zsohitól jött, de ha mástól, akkor neki köszi a Clear Gorilla tape-es tippet! Ma rászántam 5 (öt) percet pucolással együtt, és szerintem nekem ez megfelelő megoldás :)
Egy tekercs ragasztószalaghoz képest atom drága (~4e Ft), de ha figyelembe veszem, hogy a fél falu biciklijére elég, akkor nem vészes. Szóval csak feldobáltam 3 csíkot, vizezés nélkül, nyilván közelről nem szép, de igazából nem is feltűnő, az alsó csövön meg én sem látom. Lejjebb tettem a kormányt, mondom mégis inkább a kényelem legyen az első, és alapvetően tényleg nem áll keresztbe, hogy a fékkar belenyomódjon a felső csőbe, de azért ilyen is előfordulhat, és a fékkar bilincsét amúgy is csak annyira kéne meghúzni,hogy ilyenkor el tudjon fordulni. Szóval azért oda is tettem a fóliából, fogjuk rá,hogy ideiglenesen (úgysem csinálom meg szebbre, csak ha már nagyon zavar).
Aztán ki kellett próbálni a bicót, eső+ az az egyetlen környékbeli lejtő,amitől félek, + még a felsőcső is le van "fóliázva", gondolom érzitek, hogy minden együtt állt egy kiadós zakóhoz- de nem lett belőle az, viszont sajnos rekordot sem sikerült mennem, csak beállítani a korábbit.
Na nem baj, amúgy jót tekertem, máskor nem szoktam esőben elindulni, de kellett már egy kis erdei mókázás. Rövidke lett, de az eső ellenére végig jól éreztem magam.[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
jjeahh #165072 üzenetére
Csak előzetesben reagálok a Vitus versus aszfalt témában: szombaton tekertünk egyet feleségemmel, 37km, 80% aszfalt. Így elsőre azt mondanám, hogy közelebb van az XC-hez a fíling, mint a gravelhez (nem mondok országútit, mert az nekem tulajdonképpen nincs), de ha a héten, vagy máskor jövök vele dolgozni, akkor jobban kialakul majd a kép. Nekem kicsit nem áll össze, hogy miért érzem rövidebbnek, mint az effektíve ugyanolyan hosszú XC-t.. már a max jelzésen túl hátratoltam a nyerget, az előre fordított kormány nem jött be, mert eléggé hülye szögben áll úgy a kormány vége, inkább visszaforgattam normálisabb állásba, de lejjebb tettem azzal a 20-as tárvtartónyival, ami még volt a stucni alatt. Nekem az előre forgatott állásban még zsibbadt is a kezem, de nem tulajdonítok neki nagy jelentőséget, mert úgyis keveset használom így (aszfalton, monoton módon, és ilyen idétlen szögben meg valszeg soha többet).
Egyébként nem volt sem "tekerhetetlen", sem rosszul gurulós, az első tányért meg amúgy is 30-asra akarom cserélni a 28-asról, amint lesz rendelésem. Nyomásilag 1.5 bar körül voltam (27,5x2,6 NN, 80 kg).
Remélem az alacsonyabb kormány javít a rövidség érzésén, nem brutális, de szerintem 80-as stucnit simán rakhatnék rá.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
jjeahh #165078 üzenetére
sprintelgetés? őőő... én olyat egyikkel sem szoktam
Most sajna nem tudok átülni a Ninerre, hogy igazán összehasonlítsam, de azért a Ninerrel kicsit hatékonyabban lehet megtenni ugyanazt a távot. De nem állnak olyan borzasztóan távol nekem. Aszfalton meg kifejezetten nem szeretem egyiket semJó, túl lehet élni, de kicsit szenvedés ott az egyenes kormány, állandóan így-úgy pakolom a kezeimet, a fékkart fogom, tenyérélemmel támasztok, valahogy túlélem, de érzem, hogy nem az igazi. Ez nyilván nálam is változna, ha sokat csinálnám, de keresi a kezem a természetesebb állást. Egy nagyon "flared" gravel kormány lenne talán az ideális, csak nem olyan borzasztó széles, mint ami volt (beszámításból került hozzám, 46 centis volt fent).
Ahogy a kinézetén látszik, szerintem a használatában is megvan hogy máshol van a hangsúly. Kezdjük azzal, hgy pl. egyetlen kulacstartónak van rajta hely, én már gondoltam rá, hogy egy bilincsest, vagy nyeregpálcásat kéne venni rá, ha az ember szó szerint túrázni megy vele, akkor azért 1 kulacs az smafu. Szerintem neked egy 120-at mozgó hardtail kell, nem egy 140-esMint ahogy valójában nekem is, ja, és 2,6-os gumik, de 29-esben
Már el is indult a vezérhangya, hogy oké, végülis van két tök jó biciklim, nem az egybegyúrásukon kéne agyalnom, hanem használni ami van, de pl. ha feleségem megkapja a Rebámat, akkor a merevvillában lehet hogy elférne a 29x 2,6... hmm...
Ja, ez kicsit más téma, de ha már felniszélesség, és mostanában is sokszor előjött: nos, nem vagyok rá büszke, de nemrég 17-es belső szélességűre raktam fel a 2,25-ös SCH Black Jack-et. Rosszul emlékeztem a felniméretre. Leesni nem fog, bár nyilván ideálisabb lenne szélesebben, minimum 21-esen. A 2,6-os is talán elviselhető volna 25-ösön...
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
Falconer #165115 üzenetére
ha nagy különbség van az első-hátsó között, pedig ugyanolyan típus, akkor én olajos tárcsára vagy betétre gyanakodnék.
Ha jól megtisztogatod a tárcsákat, és felcseréled a két garnitúra fékbetétet, ez kizárható.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
jjeahh #165164 üzenetére
Ha már véletlenül jelentkeztem a Kate Courtney -féle challenge-re Straván, akkor hogy a retekben tudom megnézni hogy hol tartok benne? Jó, most tudom, hogy 115 m-nél, de holnap már nem fogom tudni
Nem szoktam semmi ilyesmire jelentkezni, és törölni sem lehet (vagy én nem tudom, hogy kell), szóval már nincs meseBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
jjeahh #165180 üzenetére
Ja, látszik mennyire vagyok képben ezekkel, még el sem kezdődött...
. Ki nem lépek, akkor már megcsinálom, de köszi az infót!
szerk.: trail-aszfaltozás most elmaradt, feleségem Ergon nyergét tesztelem a saját hátsómmal, és ez nem tudom, miért zárja ki, de inkább a gravellel jöttem. Majd hazafelé lesz az igazi teszt, reggel sosem volt komoly gond, vissza a(n)nál inkább. (Különben ígéretes, a formája eleve annak tűnt. Ha ez beigazolódik hogy jó, akkor veszek férfi változatban magamnak. Ja, ez az SM Women.)
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
RaiZka #165186 üzenetére
A Brytonon is állítható, hogy melyik biciklivel megyek, de Stravára mégis úgy tölti fel (illetve a S. nem veszi figyelembe, nem tudom) hogy az alapértelmezetten van. Szóval csak ott módosítom/írom át,ha olyan van..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
Napfénysüti #165217 üzenetére
Nem biztos, hogy érdemben kapcsolódik, de azért leírom, hogy én zsibbadás miatt kezdtem el keresni talpbetétet, és 1-2 próbálkozás után kikötöttem egy olcsó (2500 pénz?) dekás memóriahabos betétnél, erre mikor vennék a másik cipőmbe is, már megszüntették..
. De azzal azóta is elégedett vagyok, csak nem nagyon találtam még alternatíváját.
Pl. bepróbálkoztam aldis memóriahabossal, de az ló*****, kb. mintha semmi nem lenne benn, a memóriahab igaz, csak éppen a legpuhább fajtából. A fenti, talán Aptonia márkájú egész jó, az keményebb fajta.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
jjeahh #165276 üzenetére
Nem tudom, múltkor mennyire részleteztem, két XC-s haverral voltunk bringázni úgy, hogy én a Vitussal tekertem. Ők eléggé erősek is, ismerik is a helyi terepet, szóval lefelé is- felfelé is sokkal gyorsabbak, én a lefeléken kihasználtam pedig a dropper adta kis előnyt, és azt kell mondjam, biztos, hogy ennél is lassabb lettem volna, ha nincs, mert nagyban növelte a biztonságérzetem, kanyarodni is jobb úgy egy fos köves lejtőn, hogy alacsonyabb a súlypontom. Jó, ők enélkül nyomták, de próbálom arra fogni, hogy ismerik is az összes utat
. Ja, meg a Vértesben van az a (Strava szerint átlag 28%-os, tehát a legmeredekebb részén nem tudom, mennyi lehet, de ott konkrétan félek lejönni) brutál kék háromszöges lejtő, a legutóbbi próbálkozáskor -ez lefelé volt- békéltem meg a gondolattal, hogy talán fel kéne adni, hogy ott bármikor FELFELÉ kitekerjem, egyszerűen annyira meredek és köves. Lefelé is az lehet a technikája ezeknek, hogy nem megállni kell, hanem engedni, csak amikor az öklömnél nagyobb kövek vannak mindenhol kifordulva a földből, és lazán egymáson, akkor elég nehéz egy jó nyomvonalat találni
. Kb 500 méter az egész, és a KOM az fél perc körül van, én 1:04-gyel vagyok az első tízben
. A srácokkal történő "csapatáskor" is a laza köveseken féltem igazán, bár az egyeneseket tényleg megoldja a gép, de ha kanyarok is vannak, azért el lehetett volna szállni
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
A menetesről már írta valaki korábban, hogy kevésbé pontosan illeszthető, én nem vagyok gépész, viszont mérnöknek azért mérnök, és ezt elhittem
Abban teljesen biztos vagyok, hogy annak az aránya, amennyi knuszos agy új kónuszt kap az életes során az összes eladott darabszámhoz képest, egészen elenyésző, szóval erre a Shimano sem fog felépíteni egy üzleti tervet, hogy ebből éljen meg, bármennyire is drágán adja. Nekik csak a kész leszállított agy a termék, az érdekli őket, a pótalkatrész árazásával is sugallják, hogy nekik ez mellékág.
Mivel mindent házon belül csinálnak, és őrült darabszámokkal, ezért meg tudnak csinálni olyan dolgokat is olcsón, amit mások nem.
Amit nem értek az egészben, hogy a nagyon belépő szintű agyakban is kónuszos megoldás szokott lenni, meg az XTR-ben is... Azt értem, hogy a tűrések, és az anyagok is másak, de ezek szerint mégis olcsóbb gagyi kónuszost csinálni, mint "iparist" gagyi filléres csapággyal?
Vagy van a mélyhornyú csapágyas agynál valami más vonzat is, pl. máshogy kell kialakítani a kazettatestet?
Na mindegy is. A QR és az átütőtengely közti átjárás csak a 135/142 mm (elöl meg 100) tengelyhossz esetén érdekes, amit még nem temetünk, de kifele haladunk belőle.. szóval az átalakíthatóság tudtommal csak az ipari csapágyasoknál van meg, ez 3 év múlva talán már engem sem érdekel majd, de most még baromi hasznosnak találom.Ja, és egy másik dolog, amit máig nem értek: hogy a büdösbe állít a gyorszár a hézagoláson?
Hogy attól az erőtől nem zömül annyit a tengely, az tutifix. Az anyák ha rendesen össze vannak kontrázva, akkor megint nem értem. Vagy pont az összekontrázás a magyarázat? végülis ott egy egyensúlyi állapot alakul ki, egyik anya egyik irányba feszül a tengelyen lévő menetnek, a másik a másikról, majd jön a gyorszár, és az egyiket jobban nyomja. De lehet, hogy én erősebben kontrázom össze, vagy valamit máshogy csinálok, mert életemben nem tapasztaltam még olyat, hogy a gyorszár hatására csökkent volna a kottyanás.
Szerencsére már csak a görgőzős kerékben van itthon kónuszos csapágy (ja, meg a csajokéban) , szóval egyre ritkábban kell foglalkoznom vele.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
xy.zsolt #165406 üzenetére
országúti tubelessben nincs tapasztalatom, de kétlem, hogy a peremre pattanáshoz kell akkora nyomás. Mi a baj a műhelypumpával?
Ezek a kompresszorok szerintem mind hangosak, mint állat.
A Xiaomi féltéglája nekem nem túl bizalomgerjesztő, de ránézhetsz, mint tud.
(a szivargyújtós sem tud szerintem még 4 bart sem...)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
6030D #165578 üzenetére
bazz, ez pont annyi, mint mikor a 81-esről hazatekerek, de 20-szor :D nekem abból egy is viszonylag elég, ha még igyekszem is, fent döglés van. Nem tudom, hányszor bírnám megcsinálni egyhuzamban.. ja, és gratula!
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
6030D #165600 üzenetére
mondasz valamit a tarlóval! :D
Nem vagyok most versenyzésre hangolódva, de megnézem a kiírást azért.. gondolom arra nem ér fogni, hogy nem megyek, hogy most csak egy hardtail rombolóm van, ami menetkész :)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
6030D #165622 üzenetére
Köszi a beszámolót, nekem is az volt az első gondolatom, hogy ezt a frissítés dolgot én nagyon nem dolgoztam még ki, kb. ha csak úgy tekerek egyet, mint ma, akkor is csak sejtem, hogy 1 kulacs víz elég lesz, vagy 2... meg viszek magammal valami szilárdabbat is, aztán ennyi.
más: azt már tudom, hogy Balcsira idén nyaraláshoz a WTB gumikkal megyek, azok tényleg univerzálisak. Ma felraktam a másik kerekekre a slickeket, 37mm, kb 5 barra fújva, hadd szóljon.. ha valaki így használja a gravelt, megértem, hogy szenvedés neki a köves út, ez kizárólag JÓ minőségű aszfalton élvezhető.. felénk az elég kevés. De gyors sem lettem tőle, szóval részemről maradok az alacsony nyomásnál, és erősödni kéne :)
Az új lánc meg ugrik már 1 fokozatban, azt hiszem gyűjthetek új fogsorra, addig meg visszateszem az előző láncot..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
maximilian4 #165645 üzenetére
Azok a 11-es és 12-es sorok mennek rá, amiknek jó a "régi" HG szabvány kazettatest, pl. Sram NX, SX, a legtöbb Sunrace ilyen.
Az XD és a Microspline már nem kompatibilis ezekkel.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
Hasaggymeg #165713 üzenetére
Nekem van, bár csak azért, hogy oda lehessen fogatni a műanyag bowdenvezetőt a váltóhoz. De mivel nincs használva, kivettem a csavart is.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
robee19 #165714 üzenetére
Nem segít rajtad, csak már akartam kérdezni, valakinek van-e tapasztalata a 320-asal.. ha jól láttam, elég új (2020 májusinak írják, de Zergénél már van). Pont nekem való lenne, térkép nem kell, csak lehetne kicsit okosabb/felhasználóbarátabb (pl. több gomb, meg ritkább töltögetés), szóval a 400-as széria nekem már túlzás. Ja, a kérdés, hogy meg szabad-e venni..
(egyébként nem vásárolok olyan sűrűn, mint ahányszor kérdezek, csak igyekszem előre informálódni)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
Hasaggymeg #165724 üzenetére
Nem annak van, de nekem megteszi
A Nineren nem használom, mert ott az első váltóhoz lenne, a London Roadon meg ha jól emlékszem, kettő is van, hogy két pozícióba fel lehessen tenni azt a műanyagot, tehát az egyik üres, bár nem esküszöm... tegnap is lett volna alkalmam megjegyezni, mert le kellett fúrnom egy lánctányér-csavart, ezen túl azokat is zsírozni fogom... (alu, és a 4-es imbusz elég hamar elfordult benne...)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
Hasaggymeg #165735 üzenetére
HB! És ugye, hogy jó tipp volt?
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
INTELligent #165829 üzenetére
aztak.....
én ilyen pulzussal nem tudom, 10 percnél tovább bírnám-e
A mai 1:05h-s sportfoglalkozás 154-es átlagpulzust adott, mert ma inkább siettem, de azért nem nyomtam neki nagyon, egy PR sem lett (azt hittem, lesz), de rövidebb idő alatt értem be, mint bármikor.
Máskor én is inkább igyekszem 140 alatt maradni, sőt, néha 130 alatt is sikerül, az autós részeket leszámítva.
De ma kipróbálom, hogy inkább a reggeli út az intenzívebb, hazafelé pedig pihenek.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
ZolkoW #165845 üzenetére
Újabban amúgy már nem mondok le a reggeli kávéról, és ma még ügyeletes kretén autós is volt az elején, ez 2x +10 BPM
Azt lefelejtettem, hogy a kerekezések alkalmával természetesen -minden tudományosságot nélkülözve- mindig tesztelek is valamit, ezúttal a külsők és a guminyomás volt a vizsgálat tárgya. Ha gyors lettem volna, talán kihozom azt az eredményt, hogy a minta nélküli Sportcontact 5 baron gyorsabban gurul, mint a "4 évszakos" WTB 2,5 baron, de így, hogy nem ez történt, kezdek elgondolkodni.
Vagy az van, hogy
a) A Sportcontact egy sz*r külső, és még ~keményre fújva is nehezen gurul, nemhiába kerül kevés pénzbe. De legalább csendes és jól néz ki.
b) A WTB egy jó külső, és puhán is úgy gurul, mint a Sportcontact rendesen felfújva
c) gyengébb formában vagyok, mint mikor a WTB-vel mentem
d) máshogy fújt a szélÉs az általánosságban igaz, hogy egy mérés nem mérés, ezek csak ilyen benyomás szintjén rekedt vizsgálódások, de már volt 3 utam ezekkel az gumikkal a WTB-k óta, és azt biztosan állíthatom, hogy nem hoztak áttörést a sebességemben, de legalább jobban félek velük a murván. Meg nem foltosodik az oldalfaluk a defektgátló lötyitől.
Ja! a Continentalt belsővel használom, a WTB-t anélkül. (hoppá!)
Mindegy, akkor sem borotválom le a lábam, inkább maradok lassú.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
ggeleven #165879 üzenetére
Ja, azt szokták mondani, hogy a fékkart nem tudják úgysem elég erősen húzni, ezért jobb a kontrás eleinte. Mondjuk a lányom szerintem most sem tudja, melyik az első fék, melyik a hátsó
(#165875) xy.zsolt : a pumpám mérőjét én sem veszem komolyan, amióta rámértünk egy dedikált mérővel is
. 2 barnál már kb. felet csalt..
Egy ilyet vettem amikor BF akció volt, ezen van leeresztő gomb is.Ja, alacsony pulzuson tekeréshez kell egyfajta elmeállapot is, el kell fogadni, hogy olyankor nem mindenki gyors
. Mondjuk nem mindig megy nekem sem.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
Nem tudom, ki találta ki ezt az újfajta hülyeséget, hogy belsőt kell tenni a kerékbe, de azonnal beszüntetem az ilyen irányú kísérletezést. Tegnap épp bőrig ázás közepette vettem észre, hogy nagyon furcsán reagál az első kerék a kormányzásra, persze defekt volt. A vizes körforgalomba még behajtottam vele összeszorított hátsóval, de aztán félreálltam, és elgondolkodtam, hogy a telefonért vagy a pumpáért nyúljak, mert hogy foltozni nem fogom tudni csupa vizesen, abban biztos voltam. Pumpa lett, és végül a maradék 10 km-t kibírta 2 pumpálással, de oda a szép nyugodt hazatekerésnek, innentől nyilván igyekeztem hazaérni (eddigre kijöttem az eső alól, az otthoniak meglepetten fogadták, hogy a "megáztam-e" kérdésre igen volt a válasz). Ez valószínűleg megúszható lett volna, ha töltök defektgátló lötyit a belsőbe, de késő bánat. Az aprómintás WTB úgyis sokkal jobban bejött, a slick Contival nagyon vacakul lehet sóderen menni.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
6030D #165966 üzenetére
Eszembe jutott, és szerintem múködne, hogy simáncsak most utólag betöltöm a tejet, felfújom, és valszeg soha többet nem lenne gondom vele. De nem szreettem meg ezt a külsőt
. Az is milyen jó ötletnek tűnt pedig, hogy a Fulcrum, NEM tubeless kompatibilis kerekeimet erre használom: azon lesz belsősen valami gyors gumi, a rendes Iron Cross/Novatec kerekeken pedig belső nélkül valami univerzálisabb. De így nem tetszik, hogy probléma van vele
.
Ráadásul a két eltérő kerékagy-pár között ki kéne hézagolni a féktárcsát egyformára, legalábbis elöl, hátul nem kellett állítanom (ugyanazokat a tárcsákat csavaroztam át).
Azt hiszem, ezek maradnak, amíg el nem kopnak, aztán valami hasonlót veszek majd, csak fekete oldalfallal: (WTB Resolute, ez van most)[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
hardline #166079 üzenetére
Eddig egy U-lakatot hordtam, de épp minap rendeltem egy hajtogatósat, hogy ne kelljen hozzá táska, hanem a vázon tárolhassam. Majd meglátjuk, mennyire válik be, elvileg kamerás munkahelyi tárolóban lesz 95%-ban használva. Mondjuk nehezebbre számítok, mint az U-lakat (ami egy egyszerű decathlonos), súly nem volt megadva.. csak azt nehezebben pakolom el a nyeregtáskába, hátizsákot meg lehetőleg nem hordok.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
Hasaggymeg #166115 üzenetére
Nem árt az, tized bart 2.0 alatt tényleg meg lehet érezni. Mondjuk én is inkább a hátsóra vagyok érzékenyebb, nyilván a merevfarúság miatt, meg amúgy is azon van a több súly.
Akkor jó, ha már kialakult, hogy pontosan mennyivel mész, és meg szeretnéd ismételni.Ha a [záram] zörögni fog, úgy odatépőzárazom/gumizom/pántolom/masnizom, hogy abbahagyja!
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
marel09 #166121 üzenetére
még arra figyelj, hogy a kulacstartó szemek (ha van a nyvázcsövön) nincsenek-e útban. én újan 38-ért vettem a Brand-x-et amúgy, 150-esben. az van vagy 480 mm hosszú, pontosan nem emlékszem.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786