-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZolkoW
őstag
válasz
Paxker315 #155440 üzenetére
Nem gyenge, szimpatikus a hozzáállása
Én az SS projekthez nem véletlenül választottam acél kazettatestet, pedig lényegében ugyanannyiért (~8e) lett volna alu is. Bezzeg XD testre való SS adaptert nem találtam 20e alatt, lánckerekem meg úgyis volt...igaz, talpas is, ami működött volna alu testen.
Különben meg kell dícsérnem a SRAM mérnökeit, mert eddig párszor kellett csak leszednem az XD sort, de úgy tűnik, kiküszöbölték ezt a berágódást.
Egyébként úgy tudom, a kis kerekek szeretnek belemarni az aluba akkor is, ha a nagyobb kerekek alu "pókon" vannak.(#155436) Hasaggymeg : nézegetem a 27,5-ös kerekeket teltkarcsú (2.6-2.8 széles) gumikhoz, persze még nem kell, de remélem, kelleni fog
- Szóval a Fulcrumot épp nemrég zártam ki, egy katyvasz a honlapjuk, de amit megtaláltam, az alapján nem is ajánlják a kapható kerekeiket ilyen gumikhoz. Marad a fűzetés, az elérhetőbb árú (60e+) Mavicok, meg 135e körül a Hunt. Meg használtan valami. A Mavicnál kevés a küllő, kicsit nehezebb, mint szeretném, de azért bevállalnám. Tudom, beszéltétek már a szabadonfutóját, de akkor még nem figyeltem
- annak a "napkeréknek" a mozgó oldala valami acélperselyben csúszkál? Gondolom csak nem a nyers aluban van kialakítva neki a pálya... képeken annyira nem láttam, hogy mi a helyzet.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
Hasaggymeg #155445 üzenetére
Itt nem tűnik külön anyagnak, tehát akkor inkább alu lehet, de ha ilyenem lesz, majd megmágnesezem
. Egyébként nem akarok én okosabb lenni a mérnökeiknék, feltételezem, hogy nem 100km-re van tervezve..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
Hasaggymeg #155473 üzenetére
S aztán a mágnes fogja-e? :)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
Hasaggymeg #155484 üzenetére
de tényleg, nem 180-180-ról volt szó régebben? már azt sem értettem, és meg is nyugodtam, hogy megjött az eszed, amikor visszaváltottál 180/160-ra
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
jjeahh #155489 üzenetére
Végülis nem biztos, hogy érezni, mivel nálam a 160-as is könnyedén blokkolja a hátsó kereket, innentől meg nem nagyon venném észre..
Most elöl is kicsi van, de valószínűleg a merevvilla is közrejátszik benne, hogy direktebb a lassulás, tehát utólag magyarázva a bizonyítványom, megalapozottnak tűnik, hogy ekkora legyen a 80 kilómhoz. (valójában nem volt itthon olyan csavar, amivel szépen fel tudtam volna rakni a 180-as adaptert, és fűrészelni nem akartam a túl hosszúból, máskor megcsinálom, de itt a filigrán belső meneteket féltettem. Menetvágóm is van, de úgy döntöttem, a sok szöszölés helyett kipróbálom a kisebb tárcsát, amit épp a másik bicóra vettem)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
Akkor a 148mm az konkrétan a hátsó papucstávolságod, ugye? Átmenőnél ez megegyezik a tengelyhosszal, pontosabban az agy külső szélességével, mert az átütőtengely ezen ugye átmegy, és hosszabb. Ekkor normál boostos vázad van, ehhez mintha 53mm tartozna, de Hasaggymeg írta nemrég a mérőszámokat. Mindenesetre a régi szabvány az 50mm, és a boost az 3 mm-rel szélesebb láncvonalat ad. (csak azért kérdezem, mert a gyorszáras tengely is általában 146mm, ami majdnem pont annyi, és hogy biztosra menjünk
)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
deny330 #155524 üzenetére
nekem erős kétségeim vannak, Sramon belil is úgy tudom, hogy csak az azonos fantázianevű családok kompatibilisek, mint az X-actuation önmagával, asszem Exact Actuation is van, de az már más, stb.
De ha jól utánanézel, kiderülhet más... A Shimanónál mindenesetre sokkal homogénebb ez. De pl. ugyanaz a (Sram Apex) országúti hátsó váltó jó a 10 sebességes Sram karhoz, és a 11 sebességeshez is :) Majdnem olyat vettem, de 10 sebességesben nincs kis 10-es kánckerék, ami pedig nagy jóság.ja: tegnap fizettem ki egy keveset használt GX (10-42) sort, 5 darab ezres volt az ára, + posta 8)
Jó, ez extrém, de általában sem olyan horror,mint a 12-es sorok.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
-
ZolkoW
őstag
válasz
jjeahh #155543 üzenetére
19es, ennek még az idejétmúlt 66 fokos fejcsőszöge van, az idei (és másoknál is most menő) 65-össel szemben ;)
(hú, a Nineré 71..)
Hátul szépen van hely, 80mm fölötti szélesség, de 29es kerékhez rövid a láncvilla, épphogy be lehet tenni. Nem volt még 27.5-ös kerekűm,hát most lesz. Illetve... fatnek sovány, soványnak duci, tehát teltkarcsú. Husibringa. Curvy bike.Ja, valaki kérdezte fentebb a felnit, hát attól függ.. ha sima 27.5-ösbe rak az ember széles felnis kereket, azon a normál (2.2-2.4) gumi is lehet már túl széles, persze minden a konkrét számokon múlik, mert van 40mm belső szélességű felni is, és az még nem is fatbike. Én 30-ast szeretnék, arra jó lenne a 2.25-ös gumi, de valahol 2.5 körül lesz szerintem ideális.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
Hasaggymeg #155549 üzenetére
3 óra csak oda volt, vazz! ennyire még a sokat látott 19 éves dízelem sem gyors! :)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
-szabi- #155560 üzenetére
én elfogult vagyok ebben, de a "sima" 27.5-ös kerékméretnek (merevfarúban) nem látom sok értelmét. Közelebb is van a 26-oshoz, meg akkor már legyen "rendes" nagykerék, hacsak nem vagy exrrém alacsony. Még külsőt is olcsóbban találsz jót.. és ott már tényleg érződik az előny, pont az ilyen sz*r traktornyomos utakon.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
Ez még az a kép,amikor nem szereltem le a váltót, de a láncot már feltettem. És utána persze lepucoltam a bringát (dehogy). Az avatott szem már látja,hogy ez így nagyon laza, a csóringer tulaj azért kipróbálja,hátha mégis, de meg annyira sem jó,mint gondolta. Ááááá, nagyon gáz, még ha folyamaros feszítésben próbálom tartani a tekeréssel,akkor is leesik. Kell rá valami megoldás, de olyat akarnék,amihez nem kell új hajtókar. (a mostani BB30-as sajnos nem működik excenterrel) Az is aggaszt kicsit,hogy az új kazettatest szépen passzol ugyan, de szabadonfutáskor nem olyan könnyen forog,mint kéne. mintha a tengely jobban összehúzná,mint ahogy szabadna, meghúzás előtt könnyen forog, de meghúznom meg muszáj.. (Novatec, XD dobot cseréltem Shimano kompatibilisre)
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
Hasaggymeg #155587 üzenetére
Na ja, várható volt, de egy halvány kis esélye megvolt, hogy épp jó lesz
Még tartalékoltam is egy szétnyúlt (na jó, ~1%) láncot, hátha épp csak egy picit kell lazább, de itt épp fordított a helyzet. Ha rengeteg lánckerekem lenne előre-hátra, lehetne játszani, hátha valamelyikkel kiadja, és még az áttétel is jó.. Kénytelen voltam visszajönni, és kimenni a murvással, jól összesarazva azt. Néztem, fél láncszem már sok, próbáltam régi váltóval ügyeskedni, egyelőre ez megoldatlanBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
Hasaggymeg #155592 üzenetére
Ezeket ismerem, de még nem döntöttem el, mi legyen... a gyári megoldás elvileg [ez], de ehhez is 24mm-es tengelyű hajtókar kéne, nem pedig 30
A kompatibilitás témában nem igazodom ki, mert mintha ez is jó lenne: [link] (amúgy Air 9 RDO a vázam). De új hajtókarban, meg ilyen puccos megoldásban csak akkor gondolkodnék, ha komolyabban terveznék single speedezni, én meg azért óvatosabban viszonyulok ehhez. Egyébként is nyilvánvaló hülyeség, de a jó féléből, tehát megint akarok, kíváncsi vagyok, milyen egy könnyebb bicóval, és picivel jobb kondiban, mint akkor volt...
Ja, és van kínai excenter is, de most több okból is hanyagolnám.
Kicsit elegem is lett belőle, hogy megrendelek valamit, egy hónapot várok, majd várok még, aztán ide sem ér, valahogy az utolsó 3-4 csomagom nem nagyon akar a korábbi rendben érkezni..régi váltó alatt azt értettem, hogy előkotortam egy nyúzott hátsó váltót, azt be lehetne fogni ugyanúgy, mint egy rugós kétgörgős láncfeszítőt, de szerettem volna legalább nyomokban megtartani ezt az egyszerűséget, ahol csak úgy ovál pályán mozog a lánc. és hiába feszegettem, ilyen rövid lánccal már nem tudom felrakni, annyira felhajlana a váltó teste, hogy beleér a lánckerékbe. (jegyzet magamnak: hosszabb lánccal valószínűleg működne, még ha csúnya is)
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
Hasaggymeg #155599 üzenetére
koppra feszíteni nem is szabad, mert mindig van annyi pontatlanság valamiben, hogy aztán megfeszüljön, és az már egészségtelen. Minimális lógás pont kell.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
Hasaggymeg #155619 üzenetére
a nőknek hosszabb a combjuk a magasságukhoz képes. meg nekem. az is közös bennünk, hogy jó seggünk van.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
deny330 #155524 üzenetére
Talán picit segít, ezt már régebben is megtaláltam, ebből is (meg a termékleírásból is) kiderül, hogy azért jó a SRAM 10 sebis montis váltó 11 sebességes országútihoz, mert azoknak pont egyezik a bowdenhúzása.
[link]
De ilyen keresőszavak mentén biztos van még infó: cable pull ratio, rear derailleur compatibility, stb..szerk.: ez mekkora:
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
Hasaggymeg #155662 üzenetére
Én azóta eldöntöttem,hogy Mavic lesz nekem is, kivéve ha valami nagyon kihagyhatatlan használt szembejön. A Hunt kb 200 grammal könnyebb, és 60 ezressel drágább, ennyire nem vagyok grammozós...vagy vastag :)
Csak ne legyen kevés az a 24 küllő....Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
Hasaggymeg #155672 üzenetére
Amit írtál, a 9 és 10 fok közti különbség szerintem nehezen érezhető, de el tudom képzelni, hogy az XT kalapácsai szemben felváltva reteszelnek, azaz inkább 20 fok az, és az viszont bizots érezhető.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
én januárban szűk 250km-t tekertem görgővel együtt, végülis not great, not terrible...
ha ennél rosszabb nem lesz, viszont nyáron megszaporodik, akkor összejöhet a kitűzött minimum 4, esetleg 5 ezer..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
vótmán, gondolom, de a húgom ma küldte:
És mondtam már,hogy mindig szívesen segítek azoknak, akik kótya-vetye áron valami jó cuccot hirdetnek meg? Nekik foglalja a helyet, a pénzük áll benne, a gyárak ontják a füstöt, ki gondol a környezetre, és az újrahasznosításra?!Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
6030D #155750 üzenetére
Tudod,hogy én olyan gyors vagyok, hogy lefelé is tekerek, mindegy, milyen a terep
a 27es gumira nem emlékszem, de 26-os OLCSÓ-KÖNNYŰ-V-FÉKES kerékszett még lehet, hogy érdekelne is, mert tiszta rossz érzés, hogy a 29es kerekem felgumizva könnyebb, mint a lányom 26-osa külső nélkül..szóval ha van otthon, vagy tudsz.. mielőtt nekiállok a felnijét könnyíteni fémreszelővel, Crossmax stílusban (lehet hogy nem az, de valami Mavic rémlik, ami utólag van könnyítve)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
Somatom #155789 üzenetére
Erről a rózsaszín póló esete jut eszembe; van aki azt mondja, ő olyat nem vesz fel,mert nem férfias, van, aki kellően tökös hordani, és akkor máris férfias :D
Nem vitaindítónak/folytatónak szánom, én tudom,hogy miért hordok bringás gatyót, és az elég. Az mondjuk elgondolkodtató, miért van annyi papagáj és b*zis színösszeállítású a biciklis mezek között, de nem muszáj olyat hordani,kivéve ha olyan a csapatmezed ;)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
-
ZolkoW
őstag
válasz
KERKO #155867 üzenetére
nem is a csapágyak szoktak recsegő hangot adni, inkább a menetek, egymásba préselődő dém alkatrészek. A középcsapágy tipikusan ilyen rész, de ott is a menetek újrazsírozása, meghúzása (persze szétszedés,kitakarítás után) gyakran segít. A nyeregcső, de még a nyereg feje, nyeregpálcák is frekventált zajforrások. A teleszkóp szerintem kábé a legritkább esetben, de ki tudja.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
Sziasztok! Bringavásárlás előtt állok.
.
.
.
.
.
.
.
.
Ennyi elég is lehetne tőlem posztnak
Hasaggymeg: Köszi, ez megnyugtatóbban hangzik, mint hogy alumíniumban csúszkáljon az a pogácsa. Egyébként most az a menetrend, hogy februárban megrendelem az apró kacatokat, márciusban a kerekeket, és akkor szülcsinapcsimra lehet hogy össze is áll, egy amolyan csökkentett verzióban (egyelőre átszerelem a fékeket és a FIX nyeregcsövet a másikról)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
Hasaggymeg #155914 üzenetére
Értem, amit írsz, de mióta megvan a váz, már olyan is volt, hogy elfelejtettem a napi rutint, ti. hogy végignézem a friss hirdetéseket
Kerékszettben nem is nagyon reménykedek már, egyszer-egyszer tűnik fel valami pluszos, de az is nehéz/nem XD dobos, valami "baj" eddig mindig volt vele. Már 29-esben sem találtam minden szempontból megfelelőt használtban.
(Illetve volt egy Hunt hátsó kerék, kicsit felütve, arról meg lecsúsztam)
Általában generálok valami filozófiát amögé, hogy miért kell nekem valami, tehát a legritkább esetben veszek meg olyat, ami szimplán csak majd jó lesz valamire. Lehetséges, hogy sosincs vége, de beosztom, nem kell minden egyszerre
Most is ránéztem az apróra, még mindig egyedül a Trek fatbike vázon akadt meg a szemem, mert mondjuk az lenne egy következő fokozat, de nem biztos, hogy tényleg akarnám. Fullyt egyelőre nem, szóval most nyugodtság vanBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
Hasaggymeg #155929 üzenetére
Fejcsapágyból csak Chris Kinget!
Oké, nekem ez mindig egy misztikus alkatrész marad. Pontosabban az, hogy mi különbség lehet egy nagyon f*szán, hihetetlen precízen legyártott kormánycsapágy, és egy olcsó között.
Még nem pusztítottam el kormánycsapágyat, és lehetőleg olcsókat vettem, ha volt olyan. Mondjuk tény, hogy jól néz ki a CK a külső csészéjével szinte bármiben, de nálam tartósságról sem beszélhetünk, csak akkor kellett vennem, ha új vázam lett, és nem kaptam veleBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
tegnap 100km körüli lökések voltak, az oldalról bárkit feldönt szerintem..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
jjeahh #155955 üzenetére
Én pont azt figyeltem meg, hogy több gyártónál egyszerűen az XS, S méretű váz 27-es kerékkel van szerelve, míg a nagyobbak 29-essel. De mivel ne mvásárlási szándékból néztem ezeket, nem is figyeltem oda annyira, meg amúgy is az M-L szokott lenni a méretem.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
Gratula, srácok!
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
#ebay #bargain #Vitus #Sentier #27.5+ #large #háthajó #frameOnly
[link]Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
Szakbarbár #155995 üzenetére
Neked is gratulálok!
Hasaggymegnek meg türelmet!Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
robee19 #156023 üzenetére
Elmesélek egy történetet.
Van egy fél fióknyi nyergem otthon, volt már kivágott is, bár azt pont megvették már, szóval mindegyik produkálta, hogy a vérellátás hogy is mondjam... nagyon lecsökkenhetett, mert ha a vérbőség növekedést okoz, akkor az ellenkezője biztos az ellenkezőjét okozza, szóval értitek. És úgy voltam vele, hogy más kellemetlenség nem volt, viszont egyedül a legutóbbi nyergemnél tapasztaltam azt, hogy ez nincs. És akkor gondolkoztam el először, hogy jé, lehet, hogy inkább ez a normális?Nincs jelentősége, hogy melyik típus, de amiatt mégis linkelem, hogy ez nem is kivágott, csak egy mélyedése van. [link]
És akkor jön az érdekes rész: legutóbb mentem 44 km-t, 20 km után előbbre toltam 10 mm-t, mert mondom itt a remek alkalom kipróbálni, hátha jobb. Elöl-hátul csavaros nyeregcsövem van, így a hátsót, amihez hozzáférek, kilazítottam, majd próbáltam ugyanannyira visszahúzni, de vagy nem sikerült, és más lett a szög (tizedfokok), vagy az előbbre tolt állásban kéne más szög, de visszajött a vérellátási probléma. Igaz, hogy betét néküli futógatyában voltam azon az úton... Lehet,hogy ez utóbbi is számít. Vagy a szög, de akkor nagyon.
És mindig elmondom, hogy montin negyedennyire nem vagyok érzékeny a nyeregre, csak aszfalton sokkal több ideig ülök azonos pózban, egyébként viszonylag hasonló a kormány-nyereg magaságom a két biciklin.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
robee19 #156031 üzenetére
olyanom nincs, a Planet-x-nél mintha szoktam volna látni Italia nyergeket kótyavetyélni.
Az Arvadával kapcsolatban az a jó, hogy mivel ezzel szerelik a Trekek jó részét, ezért használtan 5 körül mennek, gondolom sokan helyből cserélik. És nem esküszöm, de talán épp egy Montrose-zal együtt hoztam el, és azt hittem, az lesz a jó, de nem, az nem vált be.
Az viszont meglepő mértékben igaznak bizonyult, hogy amilyen testtartáshoz szánják, ahhoz volt jó tényleg. Úgy emlékszem, a Montrose 2-es pzíciójú, az Arvada 3-as, és oldalról lefotóztam magam csak ezért, és egybevágtak a dolgok. A Montrose jobb volt alsó fogásban, de úgy alig használom a biciklitBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
rétisün #156054 üzenetére
néhány szabvány azért van taperedből is, 44, meg 42mm, meg alul 56, stb., ilyenek. Meg kell mérni/leolvasni, és figyelj arra is, hogy van a ZS (zero stack), integrált (talán IS?) és EC (external cup) is, értelemszerűen ezek sem helyettesíthetőek egymással. Nagyon remélem, hogy nekem a jó méretű van úton
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
ezek lehetnek igazak, bár a könnyebb kezelhetőség nem tudom, igaz-e a szó szoros értelmében, beleolvasva a cikkbe.
Jó a régi kazettatestre, "széles" lánc jó hozzá, valószínűleg érzéketlenebb a beállításra még a 11-eshez képest is, szóval lehet neki előnye. De ijesztően nagy lépcsők vannak szemre, bár nem tudom, milyen lehet, én nem vagyok erre érzékeny. Viszont egy 1150-es SRAM fogaskoszorú 395g, egy 1175-ös pedig 325g, igaz hogy 454% helyett csak 420..[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
jjeahh #156087 üzenetére
a GX Eagle a 12-es, a sima GX 11 sebis.
De (nem fogtam fel, miről van szó, csak hátha érdekes valakinek) a Sunrace-nek van olyan hátsó váltója, ami Sram karral használva 12 sebességes, Shimano karral 11-es, de talán valamelyikkel 10-est is tud :)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
jjeahh #156099 üzenetére
én ezt nem értem amúgy, a 12-es sor tudtommal pontosan ugyanolyan széles,mint a 11-es.
legalábbis ahol a kazettára csatlakozik. Montin a legnagyobb lánckerék már belóg a küllők fölé, országútin azért nem, és kellett a hosszabb kazettatest,mert nem olyan nagy az a lánckerék. tehát azt tudom, hogy van XD és XDR kazi, utóbbi a road, és talán pont azzal az 1.8 mm-rel hosszabb, amit egyébként adnak hozzá,hogy fel tudj rakni montis sort is. XD esetén mindenesetre ugyanoda megy a 11 és 12 sebességes sor is. nem látom,hogy Shimano kazin máshogy lenne, de majd kijavítotok.. ha van Sunrace 12-es sor (márpedig úgy emlékszem,van), ami Shimano kazettára megy, akkor mi a kérdés? Ráadásul Sram sor is van ilyen.még kifejezetten írják is: https://www.rosebikes.hu/sram-2671560-2671560
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
Még mielőtt elfelejtem megosztani újabb amatőrségem történetét:
XD dobbal kértem az agyakat, amikor rendeltem őket, de aztán jött ez az ötlet a single speedesítésre. Azt olcsóbban megúszom új, Shimano kompatibilis szabadonfutóval, mint XD kompatibilis SS adapterrel, szóval rendeltem az agyhoz való alkatrészt. Összeszereltem, látszólag passzolt, kerregett, minden majdnem jó, de ha összeszorítottam rendesen az átütő tengely két végét, akkor szorult. Ma felfedeztem, hogy user error: az előző szabadonfutóról benne maradt a gumi tömítőgyűrű az agyban, én meg beletoltam egy másik ugyanolyat az új szabadonfutóval...Ki akartam piszkálni, és akkor tűnt fel. A lényeg, hogy már működik szépen.
És érdekes, de a noname, lemezből préselt lánckerekek rá sem akartak menni a helyükre, annyira pontatlanok, és nem hiszem, hogy a szabadonfutóval van a baj, ez a talpas -már nem tudom, milyen márkájú- lánckerék szépen passzolt.[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
Tomi_Sci #156124 üzenetére
Anyumnak van egy kézi pumpálós, kb 5 literes tartállyal. Nem tudom, valahol a jó és a rossz határán mozog, végülis takarékos is, és valamilyen szinten működik, de erős vízsugarat attól hiába várok. Csapágykímélő
Azért a kefével már fellazított sár maradékát le lehet csapatni vele a máshogy nem hozzáférhető helyekről.. (ahová nem férsz oda mással, ott mondjuk lehet hogy elvérzik)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
egy ilyen kormánytáskám úgyis lesz egyszer, csak előbb legyen fékváltókarom..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
Új hozzászólás Aktív témák
- Gaming notebook topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen légkondit a lakásba?
- LG LCD és LED TV-k
- Hálózati / IP kamera
- PROHARDVER! - abszolút kezdőknek
- ASUS Vivobook Snapdragonnal: talán egy új korszak kezdete!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szolnok és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Diablo IV
- További aktív témák...