- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Az AI megmondja, hogy van-e fájdalma a macskának
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Doki-HUN1978 #58791 üzenetére
Abszolúte nem működik look al. Csak a sajátjával.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
-
---Lasali---
Közösségépítő
Igen, ahogy írtam is, hogy jobb minőségű papucsban megmaradhat egy jó gyorszárral, pl shimanoval befogatott kerék...
De edző társaimnak azokban is elvándorolt néha, túlságosan megtéped a gyorszárt, akkor meg már beállíthatatlan lesz az agy, mert görbíti a tengelyt a marha nagy szorító erő. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Pttypang #58871 üzenetére
Nincs hová azt már fejleszteni. Hátul alá fogod, elől meg kötegeled, de ha ügyes vagy ott is alá tudod rakni, de nem ajánlom, kötegelővel tuti nem jön le ha DH -zol sem.
Rengeteg különbség van a váltók közt, csak rájuk kell nézni. Máshol vannak az elfordulási pontok, kicsit más szögben megy a paralel, igen a rugók ereje is tök más minél drágább annál erősebb szokott lenni a paralelben levő rugó, viszont ezekhez komolyabb váltókar passzol, amit könnyebb nyomni, máshogy vannak áttételezve direkt, ha olcsóval rakod össze előfordulhat hogy erősebben kell nyomni, persze van olyan kar is amit nem kell erősen nyomni, pl a 8 as alivio, viszont annyira rossz a váltás érzet hogy könnyű vele többet váltani véletlenül, a csapágyazások, a forgáspontok minősége, görgők, kanál kialakítása stb de még ugye az anyaguk is. Minden egy picit befolyásolja a működést.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz JackFeryll #58916 üzenetére
A diagnózis gerincsérv, vagy elmebaj?
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tothgera30 #59110 üzenetére
Szereltem már pár ilyet, de használni soha nem használtam. Ha agyváltó akkor szerintem a 8 as alfine nál kezdődik. Egyébként karban kell tartani, jól beállítani, nem beáztatni, és akkor kimegy a világból.
-
---Lasali---
Közösségépítő
Ezt valamivel támaszd alá, hogy miért röhögi körbe a sram agy? Ráadásul ezek a sramok sachs koppintások, csak gyengébb minőségben, golyó ki van spórolva a golyós kosárból, stb..
Az tény hogy az alapja régebbi, de az miért jó? Teljesen máshogyan működnek, az inter 7 ben kalapácsok reteszelését kapcsolgatod ki be, így terhelés alatt is rakogatja a fokozatokat, úgy, hogy tönkre sem lehet tenni vele.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tothgera30 #59120 üzenetére
Attól függ mennyit mész, meg mennyi emelkedő van benne stb. Ha meg tudod engedni magadnak, én a alfine -t venném, nem az inter-t, sokkal komolyabban van csapágyazva, és a kihajtása is komolyabb, görgős. A 11 es pedig már olajkenésű, és annak az áttétel tartománya is elég jó.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Pttypang #59121 üzenetére
Alfine 8-11 et még nem bontottam meg, nem tudom mennyire komoly a tömítése, de az alatta levőknek egyáltalán nem az egyik márkában sem, még gumi tömítések, ajakos tömítések sincsenek, csak egyszerű porvédők, egyszerű labirint tömítések. Tehát egy nagy esőzéstől szerintem simán beázhatnak. Magas nyomásúval meg ha pont úgy kapja a vízsugár vagy úgy kap ziccert a víz hogy betalál a résbe, akkor bármit be lehet vele áztatni, a komolyabban tömített agyakat is. De akár ha slaggal agyon áztatod, akkor is simán beáznak.
A tolórudasok, vagy láncosak nem feltétlen fognak a tengelyen át beázni, a csapágyazásnál oldalt sokkal nagyobb az esélye a beázásnak, ahhoz hogy a tengelyen beázzon sokkal nehezebb utat kell végigjárnia a víznek.
Karbantartani meg nem csak ezért szükséges, hanem mert a száradó, szennyezett kenőanyag ragadóssá válhat ami akadályozza a mechanika mozgását.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Pttypang #59136 üzenetére
Van értelme mindenféle kontakt tömítésnek, ajakos vagy egyéb O gyűrűs stb módszernek, labirint tömítésnek amit zsírral töltünk meg. Annak viszont nincs értelme hogy azt az agyat tuningold és fölösleges ölj bele időt energiát, pénzt. Inkább cseréld le egy kazettás agyra, valami komolyabb darabra, amiben köszörült polírozott kónusz van, és van tömítése.
-
---Lasali---
Közösségépítő
Ahhoz sok szerencsét, én két új 20mm es XT agyat nem tudtam meglazítani, csináltam hozzájuk kónusz kulcsot, satuba fogtam be, párhuzam fogóval, minden ami eszembe jutott, hőlégfúvóval melegítettem, szétnyitottam a kulcsot amit köszörültem, egy var kónuszkulcsból, pedig olyan passzentosra csináltam, hogy úgy kellett rákocogtatni kalapáccsal. Aztán feladtam mert nem volt rá több időm nyáron, nagy normál jó minőségű villáskulcsból kellett volna köszörülni egyet, elvékonyítani pont annyira amennyire kell, de azt meg folyamatosan baromira hűteni kell, nehogy meglágyuljon az anyag, mert akkor aztán semmit nem ér az egész.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz ShiTmano #59400 üzenetére
Létezik hozzá olyan behúzó ami normálisan központosítja, kicsit profibb a menetes szár meg deszka megoldásnál, de az is működik, ha odafigyel az ember. Én magamnak kalapáccsal is berakom, gumival, stb, de ahhoz hogy így bemenjen, nagyon passzolnia kell a dolgoknak.
De nem ártana ellenőrizni a csapágyfészek méretét, mielőtt megrepesztitek a homlokcsövet. Csak gondoltam szólok.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Akkora pont nem volt, mert még nem kellett, és elfelejtettünk venni. Vadi új agy volt, én vettem ki a zacskóból, és van belőle még egy, azzal is meg próbálkoztam, fűztem belőle egy kereket, és minden új bicikli agyát be szoktuk zsírozni, és beállítani, és szét akartam kapni, de egyszerűen nem jött szét, a bringa meg nagyon egyedi volt, szezon legterheltebb napjaiban, így átadtuk a biciklit, ismerősnek készült, hogy majd hozza vissza, valahogy majd szétszedem.
Egyébként nem az első ilyen eset, mikor a vadi új cucc megbonthatatlannak bizonyul. XTR 970 es karbon hátsó váltóm görgőit sem tudtam kivenni 1000km ig, mikor az alsót nagy nehezen meg tudtam mozdítani úgy hogy ne nyalódjon el az imbusz nyílás, de a felsőt csak úgy tudtam, hogy a kanál belső felét finoman kimozgattam alatta..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz venember83 #59417 üzenetére
(#59415) ShiTmano
Illetve neked akartam válaszolni: Kell igen, én MOS2 es vagy titán zsírt szoktam odatenni.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz concret_hp #59702 üzenetére
Nagy hőmérséklet változásra nyilván változni fog a rendszer működése, de minimális mértékben.
-
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz belaazallat #59721 üzenetére
A második a helyes válasz, de én szóltam előre.
Iparis is tönkre tud menni.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz belaazallat #59742 üzenetére
Mert nem volt beállítva, hiába magyarázom úgy néz ki. Vagy beázott.
Csapágy terhelhetősége egyébként a terheléshez van méretezve, tehát elől valamivel gyengébb, de semmi jelentősége, ha be lett volna állítva, elmegy 20 ezret úgy hogy 4 ezrenként újra van zsírozva, a WH-R550 van nekem, 24 ezerrel, és hibátlanok a kónuszok. De bontottam már meg 44 ezret futott 2003 as XT agyat is amiben hibátlan volt a kónusz.
Ha nagyon strapa kerék kell, akkor fűzni kell, de az légellenállásban rosszabb lesz, ha tempót mész nehezebb tartani a nagyobb sebességet.
Hasonló de komolyabb shimano kerék is megtenné neked, csak azért nem merek ajánlani rs20 stb kerekeket mert mostanában elég sok küllő szakadtat látok. De azért mert mondjuk kónuszt kellett cserélni az első agyban, még nem kell kerékszettet cserélni, de ha szeretnél újat, akkor majd keresgélek valamit, hívj fel.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz belaazallat #59752 üzenetére
Mindenhogy félre érthető volt De gondoltam rájössz.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz wolfman #59822 üzenetére
Szia!
Persze hogy nincs cső Az alsó csőben sosincs, a felső csőben szokott lenni.
Attól is függ milyen a kivezetés, milyen formájú a váz, stb, hogy tartod, én már kidolgoztam egy csomó módszert, egyszer egy look vázba 2 órán keresztül fűzögettem.. azt hittem az idegszétrak. De már mindenfélébe sikerült újrahúznom. Mágnes egyébként a titka főleg.. jó erős. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Integrale #59987 üzenetére
Minden egyszerű levegős villát nehéz megindítani, nem összehasonlíthatóak a rugós villákkal.
Hogy könnyebb legyen megindítani kitalálták a negatív rugót, vagy negatív légkamerát, ami egy lebegő pozícióban tartja a villát, nem a végállásában ül fel egy bakra. Ha a tiédben nincsen ilyen, vagy bénán van megcsinálva, akkor nehezen indul meg. Érdemes azért leszervizelni, normálisan megkenni a légkamera dugattyúját.
Manitou nak amúgy régebben csak levegővel rugózó egysége nem nagyon volt, rugóval volt kombinálva.
Ami olyasmi felépítésű mint ez az R7 es, ezek szépen mozognak, a foxoknak is hasonló a belseje: [link] -
---Lasali---
Közösségépítő
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz maximilian4 #60165 üzenetére
Ez a módszer nem feltétlenül indikálja azt, hogy mennyire merev a váz hajtás irányban.
Milyen vázad van? -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tompie #60237 üzenetére
Nekünk nagyon vegyes a tapasztalatunk. A kerékpárokba való slime al feltöltöttekből visszahoztak párat hogy nem tömítette el a lyukat. De azok inkább hasadások voltak, a hasadást nehezen tömíti el mindegyik, a szúrt lyukat elszokták.
Aztán elhasználtunk egy nagy doboz rubena folyadékot is, ami sokkal hígabb, én nem sok reményt fűztem hozzá, aztán abból egyet sem hoztak vissza, beleraktuk olyan belsőbe is beletöltöttük ami defektes volt, azóta is járnak vele, postás bringája is defektes volt meló közben mikor hozzánk ért, belenyomtuk, azóta is tart.
Egyik barátom a slime nak a targoncába való termékét használja, neki is volt hogy 9 darab szúrt lyuk volt a gumijában, ha elfolyt a lyukaktól a szmötyi, akkor volt hogy leeresztett a kerék állásában, vagy nyomást vesztett, de max egyszer fordult elő hogy belsőt kellett cserélni terepen, nekem meg aki nem használ semmit, ráadásul verseny könnyített külsővel megyek meg belsővel, kb 3-4 szer.
Megkérdőjelezhetetlen a hasznossága, viszont nem mindenható. Hátrányai hogy nagyobb a forgatott tömeg, míg nem oszlik szét üthet a kerék, nehézkes lehet a pumpálás ha a szelepbe folyik, a leeresztés még rosszabb. Plusz én egyszer láttam olyat hogy tömlővédő szalag hibájából adódóan belefolyt a felnibe, és kráteresre oxidálta a felni belső falát, egy syncross felni volt.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Normi™ #60282 üzenetére
Én ezeknél a ritchey cromo vázaknál azt nem értem, hogy miért nem muffoltak? Sima hegesztett cromo váz az nekem elég olcsó vicc.
Az országúti vázuk elég könnyű is ráadásul, nem tudom mitől nem megy szét a hegesztés fele, lehet valami komoly változó falvastagságú cső lehet, vagy én nem tudom..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz ShiTmano #60468 üzenetére
R.S.P SLICK KICK -et lehet még itthon kapni, ami kimondottan teleszkóp zsír, az olcsóbb ha a tubus árát nézzük, de mennyiségre sokkal drágább. Én a szervizben a prep-m et használom. Valamint olcsóbb műanyag perselyes villákhoz triszil szilikonzsírt, van belőle egy fél kilós.
Egy olyan prep-m tubus elég egy csomó villához.Egyébként meg ha eltűnnék, mert sok a meló, vagy más agybaj kerülget éppen, nem az hogy felnézzek ide, nyugodtan lehet írni privátot, azt észre szoktam venni. Ezt mindenkinek mondom a topicban.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Pttypang #60480 üzenetére
Jaja, már most van minden napra melóm, úgy hogy jelenleg ki sincs írva hogy szerviz.
Én is rendeltem magamnak egy új kerékszettet az országútiba.(#60482) ShiTmano
Igen, Siófok, Zamárdi. Esetleg ha ráér a dolog, 1-3 hetes átfutással, akkor BP -n meg lehet beszélni egy találkozót, hétvégente.
-
---Lasali---
Közösségépítő
Ha tutira akarsz menni, akkor veszel egy közepes árú shimano-t, de mi a sunrace-ből meg a VP ből elszerelünk évente több kartonnal, és nem nagyon hoztak még vissza. Egy kettő kotyogósodott ki, de az is napi használatban volt, és évek alatt. De nyilván ezek nem feltétlen sportolásra használt biciklik, csak hétköznapi A -ból B -be jutásra.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Napfénysüti #60491 üzenetére
WH-6800 at. Rendeltem hozzá kerámia golyókat is.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz bandi0000 #60653 üzenetére
Első dolog amit megemlítenék, bár már nem segíta helyzeten, az az, hogy ilyen kínai szemetet nem érdemes megvenni.
Távolság amit mondasz nem szabad hogy lehetetlen legyen, mert csomó komolyabb óra is hasonlóan közel tett jeladóval működik csak. Ki lehet próbálni erősebb küllő mágnest, pl a cateynek van direkt erősebb mágnessel szerelt küllőmágnese, mondjuk többe kerül mint ez az óra.
Egyébként meg tegyél alá belső gumiból egy csíkot, vagy ami jobb, szivacsos kétoldalas ragasztószalag, stb, én volt hogy iparifutószalag gumijából vágtam alátétnek valót, mert + másfél centivel volt távolabb egy teleszkóp lábától, aztán úgy odatéptem a két kötegelővel hogy versenyen sem jött le a srácnak.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Napfénysüti #60633 üzenetére
Tubeless az engem sem izgat, nem sok értelmét látom országúton. Nehezek és drágák a gumik, és ha defektet kapsz akkor cseszheted, vagy rakhatod bele a löttyöt, ami még plusz súly, kis nyomáson meg alapból nem is akarsz közlekedni ami az előnye lenne.. én még sosem csíptem ki felütéssel belsőt.. pedig átmegyek mindenen.. nem szokásom rossz út miatt lassítani, csak ha már tényleg nevetséges a helyzet.
Nekem országúti kerekekből mindig is a shimano volt a kedvenc, nem nagyon tudtam volna elképzelni hogy univerzális felhasználásra másfajta kereket vegyek.
Ilyen kategóriában a fulcrum racing 3 vagy a zonda (ami kb ugyan az) jöhet szóba, azok annyival jobbak hogy könnyebbek 100 grammal. Mavic -ot nem szeretem sose vennék, a DT túlárazott valamint az alsóbb kategória annyira buta technikailag hogy azért nem adok pénzt, olyat tudok fűzni olcsóbban, ha tényleg jót akarsz tőlük akkor keményen zsebbe nyúlós, és kb ez igaz még sok prémium márkára, tehát nincs versenyképes kerekük ebben az árban. Nagyon prémium márkáknak pedig egyáltalán nincs.
Fulcrum Racing 3 al mentem egy pár hétig, próbaképpen, nagyon tetszett a hátsó kerék fűzése, atom merev volt, csapágyazás a kónuszos rendszerek csúcsa, lenne! Ha be lehetne állítani normálisan, és nem állítódna el folyamatosan. Hideg kiráz ha rágondolok mennyit szenvedtem ezekkel, volt egy racing zero is az egyik ügyfélnél, az is folyamatosan elállítódik, mindig csak az olasz tervező felmenőit szidtam. Ha nem állítod szorosra, akkor fel lazul, bármit csinálsz, próbáltam elő terhelni, ráütni a kúpra gumikalapáccsal a kónuszt hogy kiderüljön meddig lazul vissza, és baromi nehéz belőni.. úgyhogy ez miatt le is tettem róla, plusz volt egy furcsa szélzaja, ami idegesített, és szerintem nem is véletlen lehetett hallani azt a szélzajt, a vissza cnc -zett könnyítésekre gyanakszom, és annak bizony légellenállása is számottevő lehet. Anno a francia tour magazin légellenállás tesztjében csúnyán leszerepeltek az ilyen felni kialakítású mavic kerekek.
A zonda meg lényegében ugyan az mint a racing 3, illetve kicsit rosszabb, nem olyan magas a hátsó felnije, és hiába ugyan az a fűzés, de nagyobb a csoportok közti távolság, ami a kerék stabilitásának rovására mehet. Precíz állványba rakva a vadi új kerekeket látható, hogy minden csoport után üt, a fulcrum legalább szép folyamatosan hullámos sugár irányban is.
A 6800 as ultegrában pedig már a korábbi évek dura ace csapágymegoldása van, ami ugyan olyan jó mint a fulcrum féle, műanyag golyókosaras 3/16 os golyókkal kirakva, alu tengely, ami miatt megint csak merevebb a régi 10 es cromo tengelyes megoldásokhoz képest. Megnézed annyiban másabb a dura ace -hez képest, hogy hátul bal oldalt 1 golyóval kevesebb van. Kónusz felfogatása nem kúpokkal van megoldva, hanem menettel rögzül, az tuti nem fog elmászni. Digitális kónuszállítással működik, nincs kontrázva a kónusz, ettől kicsit aggódom, de ha működik, márpedig amit a japánok kitalálnak többnyire működik, akkor végre meg lehet szabadulni a kontrázgatásból adódó szarakodástól. A kónuszok pedig a shimanotól jól megszokott polírozott, a fulcrumban nincs ilyen tudtommal, legalábbis még a kerámia golyós zero ban sem volt. Kíváncsi leszek arra is hogy ha felupgradelem kerámia golyósra akkor hogy fog futni, hallgató lesz-e az a tipikus sistergés mint amit pl a zero ad, valószínűleg kisebb mértékben, csak a csésze miatt, mert az porózus felszínű a shimanoban sajnos, jópár éve, a régi 600 as agyakban polírozott volt a dob csésze is.
2:1 fűzés igaz hogy nincs, de legalább közép-aszimmetrikus felni az van, és kicsit szélesebb a küllő perem távolság mint régebben. Marhára kíváncsi leszek hogy mennyire lesz közel a merevsége a fulcrum 2:1 fűzéséhez képest.
Jah és megy a színe a régi ultegra sl szettemhez Szerintem az egyik legszebb kerék.
Végső ok pedig hogy ezt vettem meg, hogy németbe marhára le van akciózva, 279 euró, annyiért végképp semmit nem lehet kapni ebben a kategóriában.(#60650) 6030D
Ez tényleg a "jó, hogy lehet kapni!" kategória. Óriási piaci rést tömhettek be ezzel a termékkel... Ki a bánat akar ultra könnyű titán csoda pedált vásárolni Taposósban?! Mert ha patent pedál lenne, akkor semmi baj, a crank brotherstől elkezdve gyártanak már pár éve titán pedálokat. Könnyíted a biciklit hogy jobban menjen, közben meg nem tudsz igazán menni, mert nincs patent pedálod, meg az a plusz élmény sincs meg amit ad a patent...[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz ---Lasali--- #60670 üzenetére
Most néztem egy képet, és az ultegrának is elvileg polírozottak a csészéi.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Roland93 #60679 üzenetére
Felkeményedési pontot nagyon kevés féknél lehet állítani. (Milyen típus?) Fékkar pozíciót lehet csak általában, de az nem feltétlen orvosolja a problémát, mert csak a fékkar és a markolat közti távolság nő, ezáltal kerül távolabb a markolattól a felkeményedési pont is.
Valószínűleg nincs benne elég olaj, vagy megszorultak a munkahengerben a dugattyúk, vagy túlságosan elkopott a betét, esetleg a tárcsa is. Vidd szervizbe.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Roland93 #60689 üzenetére
Nem fog ott fogni, ez ilyen. Állítsd kijjebb a fékkart, ameddig még az ujjaiddal eléred normálisan, akkor nem fog majd annyira bent. De ennek ezt a tulajdonságát nem lehet szabályozni. Meg lehet próbálni kicsit tárcsa nélkül kidolgozni a munkahengereket, annyira hogy még épp ne érjen bele a tárcsába, és akkor kicsit kijjebb fog majd, de ezzel vigyázni kell, nagyon óvatosan szabad ezzel szórakozni, mert a túlságosan kinyomod, úgy hogy benne a betét, akkor megáll az élet, nem lehet vissza, csak ha szét feszíted valahogy a betéteket, amitől sérül majd a betét, plusz ha sikerül kicsit keresztbe fordítani a dugattyúkat, akkor meg még nagyobb a szívás.