- Windows 11
- DIGI internet
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Letartóztatták, mert AI segítségével csalt az egyetemi vizsgán
- Synology NAS
- Facebook és Messenger
- SUSE Linux
- Rendszergazda topic
- Sweet.tv - internetes TV
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cathfaern
nagyúr
válasz _seth_ #17542 üzenetére
Azért a ruha erősen fogyóeszköz, míg egy pumpára vagy táskára ez kevésbé mondható el. Illetve saját tapasztalatom szerint nincs drasztikus különbség se kényelemben, se tartósságban egy lidl-s ruha szett, illetve egy Mavic között, ellenben árban lazán van egy nagyságrend különbség... (van/volt mind a kettő)
-
Cathfaern
nagyúr
válasz _seth_ #17545 üzenetére
Ideit nem láttam (tavaly vettem biciklis meg futós nadrágot is), de az nem hangzik jól Terveztem venni ha marad még mire este odajutok, de akkor majd bevizsgálom alaposan...
És nyilván van különbség a márkás meg a lidl-s verzió között, de szerintem nem drasztikus. És mind a kettő egy év alatt megy szét (legalábbis nálam). Az meg azért nem mindegy évente 4-6k egy szettre vagy 40-60k. Persze nyilván ez felhasználás függő is. -
Cathfaern
nagyúr
válasz Cathfaern #17556 üzenetére
Körülnéztem én is a (győri) Lidl-ben. Műhelypumpa itt se volt egy darab se már (igaz nem is azért mentem). A nadrág az tényleg kritikán aluli, egy vastagabb boxer többet ér, mint ez a "betétnek" nevezett valami. Úgyhogy azt nem is vettem.
A szerszámok+nyeregtáska viszont nekem kifejezetten szimpatikus, ezt vettem is. Maga a táska szerintem hozza az átlagminőséget (nem egy deuter, de egy átlag 4-5k-s táska minőségét hozza). A szerszámok hasonlóan, nem ezzel fogsz egy 2 évben vízben álló összerozsdásotott imbuszcsavart kitekerni, de a hasonló mobilszerszámok szintjét hozza, arra teljesen jó, hogy ha út közben meg kell igazítani valamit, akkor meg lehessen tenni. Mindez 1800 Ft-ért... szerintem akinek nincs ilyen, annak mindenképp érdemes beruháznia egyre.
Kesztyű: régóta keresek normális kesztyűt (nekem valahogy az összes vagy vágja az ujjaim közét, vagy hatalmas a kezemre... ), nem állítom hogy ez lesz az, de próba alapján nem tűnt rossznak. De majd éles teszt mondja ki a végső véleményt
Lámpa: Ez hatalmas pozitív csalódás. Azért akartam venni ilyet, mert nemsokára két biciklit fogok használni (munkábajárós meg sportolós), és nem akartam állandóan átpakolgatni a lámpákat. Szóval nem vártam sokat tőle, csak annyit hogy világítson és legyen olcsó, gondoltam ezt minimum hozni fogja. Ehhez képest meglepetés ért, mivel ebben a kategóriában kifejezetten erős fénye van. Ez se fogja megváltani a világot, és nem ezzel fogja az ember a gonosz reflektoros autókat megbüntetni, de arra tényleg jó, hogy ha egy kicsit kevésbé kivilágított helyre ér az ember a városban, akkor is lásson valamit, és ne csak őt lássák. Megkockáztatom még városon kívül is használható, bár ezt le kéne tesztelni. Hogy őszinte legyek elgondolkoztam, hogy beugrok még egyért az országutira is venni... Ja és ugye a 4000 Ft-os árba benne van: első lámpa, hátsó lámpa, 4 ni-mh akku első lámpához, 2 AAA elem hátsó lámpához. Egyébként papírja szerint az első lámpa 10/20 lux-ot tud, előbbi mellett 15 óráig működik egy töltéssel. A lámpák rögzítése szokványosnak mondható, semmi extra, de én tapasztalatom alapján teszik a dolgukat (igaz én csak országúton közlekedek).
Szóval ruha ügyileg amennyire leeresztettek, szerintem kiegészítők terén mindenképp érdemes körbenézni -
Cathfaern
nagyúr
válasz -=RelakS=- #17642 üzenetére
Ezt a saját akkujára értették, nagyobb akkuval többet bír.
Hmm, akkor tavaly jobb vásár volt, most 3999 Ft. Bár szerintem ennyit is megér -
Cathfaern
nagyúr
válasz imyourfriend #17652 üzenetére
Azért tegyük hozzá, hogy sötétben egyáltalán nem baj az, ha az ember feltünő a kerékpárjával. Megnéztem ennek a revollightsnak a videóját, és szerintem az alapötlet kifejezetten jó és hasznos. A napjainkban elterjedt biciklis lámpák borzalmasak közlekedésbiztonság szempontjából, főleg, hogy a hátsó lámpát nagyon könnyen kitakarja táska, kabát, stb. Nem is beszélve arról, hogy oldalról semmit se látni egy biciklisből sötétben (nem véletlen kötelező a prizma... persze tudom az is ronda... ). Szóval egyáltalán nem hülyeség ez a rendszer, és sokkal jobb, mint az a verzió amikor az egész kerék világít. Vannak gyerekbetegségei, és lehetne még rajta javítani (pl. a 4 órás üzemidő elég gyengus, jó lenne megoldani hogy valahogy a kerék is töltse az akkut, vagy jobb esetben maga a kerék forgásából nyerjék ki az energiát), de magában az ötlet szerintem inkább dícsérendő, mint "piacos, szar, gagyi, ótvar".
Ha valaki csak azért akar ilyet, mert "hűű világítok", akkor az más tészta, de az alapötlet egyáltalán nem rossz és elítélendő.Szerk:
Nyilván városi közlekedésre értem, mielőtt valaki jön az "erdőben az őzikének mindegy mi világít" című nótával.[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Zola007 #17669 üzenetére
Ugye ez kickstarteres project, szóval pár srác összefogott, és megcsinálták az ötletüket Hiába mennének oda bármelyik gyártóhoz, nem foglalkoznának velük, mert (egyelőre) kishalak. Ha a célközönség bekapja a horgot, és népszerű lesz, akkor majd lehet kilincselni a gyártóknál is...
Goblin12:
Ebben egyetértek, mindennapi használathoz még nem elég kiforrott a rendszer -
Cathfaern
nagyúr
Nincs olyan tracker program ami helyfüggően automatikusan leáll ha adott helyre érek? Nem sokára biciklivel fogok munkába járni, és gondoltam akkor már akár azt is lehetne nyilvántartani, viszont kényelmesebb lenne, ha csak induláskor kéne elindítanom, amikor odaérek, nem kéne előhalászni a telefont.
-
-
Cathfaern
nagyúr
válasz belaazallat #17721 üzenetére
Mondjuk utólag lehet én is meg fogom bánni, hogy nem vettem meg melóbajárósnak... majd idővel kiderül
-
Cathfaern
nagyúr
válasz pengemetal #18004 üzenetére
Végre valaki aki ilyen felső váztáskát használ Mik a tapasztalataid vele? Nem imbolyog, stabilan áll?
-
Cathfaern
nagyúr
válasz fpeter07 #18276 üzenetére
Túl azon, hogy mindig is becsültem a CX-eseket, hogy ilyen biciklivel ilyen teljesítményre képesek, van bármi gyakorlati előnye a CX bicikliknek egy kifejezetten terep biciklihez képest? Szóval ahogy az egysebire igaz az, hogy kevesebb romló alkatrész, könnyebb karbantarthatóság, stb miatt van értelme egy országúti / trekkinghez képest, addig egy egy 29er merevvázas biciklihez képest csak hátrányát látom a CX-nek Esetleg a trekking-szerű felhasználást el tudom képzelni előnynek, azaz amikor valaki 80%-ban asztfalton menne, 20%-ban könnyebb terepen, és bejön neki az országúti. De ugye a CX-eket tipikusan nem ilyen helyzetben használják (ha jól tudom nincs is ilyen verseny például).
-
Cathfaern
nagyúr
válasz sssent #18531 üzenetére
Csengő vészhelyzetben nem ér semmit, de nem is az a célja. Vészhelyzetben kormányozni meg fékezni kell. A csengő arra jó, hogy ha normal körülmények között nem vesz észre a gyalogos (bicikli úton mész, lassítasz, de látod hogy nem megy el előled), akkor tudj neki jelezni. Persze tudom erre hanggal is fel lehet hívni a figyelmét, de az nehezebben hallható, és kevésbé egyértelmű, mint a biciklis csengő.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz imyourfriend #18596 üzenetére
Én is Vas megyei vagyok Itt is álltam neki 3 éve biciklizni, és azt azt kell mondjam, hogy iszonyat mértékben romlottak az utak ebben a 3 évben Szombathely kisebb utcái gyakorlatilag használhatatlanná váltak, de a környező utak sincsenek jobb állapotban. Szombathely - Bucsu még egész jó, de Bucsu - Bozsok már borzalmas. Szombathely - osztrák határ se sokkal jobb, mert lehet választani, hogy a szűk és buckás bicikliúton megy az ember, aminek a szélét szezononként jó ha 2x levágják (közben meg gyakorlatilag bokor nagyságú gazok nőnek az útra. De levágva se sokkal jobb, mert akkor meg mindent ott hagynak a bicikli úton), vagy megy a 110 km/h-val közlekedő kamionok között (ahol amúgy tiltva is van a bicikli). Mondjuk legalább a határon átérve jó a helyzet, ott a legeldugottabb 10 fős falun is tükörsíma út visz át, nem is beszélve a nagyon sok repedezés, göröngy és lyukmentes aszfaltozott mezőgazdasági utakról, amelyek közül több bicikli út is egyben. Ausztriával az az egy baj van, hogy elég meredek emelkedő %-ok vannak helyenként De végül is legalább megedződik az ember lába
Kiváncsi leszek itt Győr környékén mi a helyzet, 2 hét múlva hozom a biciklit, akkor kiderül -
Cathfaern
nagyúr
válasz Quent1n #18601 üzenetére
"Illetve ahogy látom műanyag taposó van rajta ami alapján nem lett szétgyilkolva terepen a vas"
Akinek SPD pedálja van, az jó eséllyel a pedált nem adja el. Viszont a pedál nélküli gépektől sokszor vissza szoktak riadni a vásárlók, ezért szokás, hogy a létező legolcsóbb pedált rárakják csak hogy legyen rajta valami eladáskor. Úgyhogy ez nem biztos jelent bármit is. -
Cathfaern
nagyúr
Merre érdemes Győr környékén elindulni tekerni? 20-40km körüli edzésre alkalmas kör jó lenne Még új vagyok itt Győrben, vasárnap hozom a biciklit is. Szeretek felfedezni, de ha lenne kezdésnek egy biztos út, az jó lenne Révfalu részen lakok, szóval északi-nyugati irányba lenne jó valami... (tudom a töltésen el lehet indulni, de országútival az annyira nem lenne élmény )
-
Cathfaern
nagyúr
Köszi az infókat meg a térképet is, így könnyebb elindulni Annak örülök, hogy találni errefele is szintet, vas megye meg Ausztria után kicsit aggódtam, hogy túl lapos lesz minden errefele
Csoportos edzés egyelőre biztos nincs képben, az majd legfeljebb akkor ha sikerül visszafogynom a 2012-es súlyomra meg visszaszerezni az erőmet (jó 3/4 éves kihagyásom van épp)imyourfriend: Köszi neked is
-
Cathfaern
nagyúr
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Stauffenberg #20132 üzenetére
Azon túl, hogy nekem is ilyen problémám lenne, én még azzal egészíteném ki, hogy milyen megoldás van arra, hogy az ember lába se ázzon el? Mert ezek a sima esőkabátok csak a felsőtestet védik, és attól a nadrágom még ugyanúgy csurom víz lesz, amiben ugyancsak nem vicces fél napot ülni amíg megszárad.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Krisz79 #20152 üzenetére
"Az biztos,hogy Nekem a 28as treckingek nagyok,igy 26os MTB-at nézegetek. (170cm)"
A kerékméretnek semmi köze nincs a kerékpár méretéhez. Szóval hacsak nem vagy 150cm-nél kisebb, akkor ugyanolyan jó lehet a 28-as meg a 26-os kerékkel szerelt biciklik neked. Ne ez alapján dönts trecking és mtb között. -
Cathfaern
nagyúr
válasz Krisz79 #20161 üzenetére
48-as váz az elvileg 150cm magas embereknek való, és neked nagy volt?
"Kroos Hexagon X sorazat bringáira 26" mérteben"
A 26" az jó eséllyel a kerékméret, azt lenne jó tudni, hogy a váz mekkora volt... (26"-os vázak 2m feletti embereknek valók)pomk:
Ha ellopják a biciklit, akkor meg pontosan a kétszeresét kell ráköltened egy olyan lakat árának. Persze a lakat biztos kiadás, a biciklit meg vagy ellopják vagy nem. Szóval nyilván lehet ezen gondolkozni, csak ezt is bele kell kalkulálni.[ Szerkesztve ]
-
-
Cathfaern
nagyúr
Mondjuk ez alapján azért elég fura az a videó, amelyen állítólagosan 124km/h-val mennek. Mivel a kalkulátor szerint ehhez még 55-11 esetén is 190 körüli pedálfordulat kéne. Ami valószínűleg nem lehetetlen, de az biztos, hogy nem ilyen kellemesen biciklizős módban elérhető. De még egy reálisnak hangzó 80km/h-hoz is 127-es pedálfordulat kellene.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Szakbarbár #20226 üzenetére
Ez tiszta sor. De ahogy a videón is látszik, időnként elkezdenek leszakadni. Tehát ha mennek mondjuk 124-el, akkor elkezd csökkeni a sebességük mondjuk 122-re. Ekkor hogy utolérjék a kamiont, ~190-es pedálfordulatot kéne produkálniuk álló pedálhelyzetből ahhoz, hogy a bicikli megmozduljon, mert egyébként csak üresben tekerik a pedált. És ez ami furcsa, nem is annyira a sebesség.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz eddie1978 #20295 üzenetére
Az áll a dolog hátterében, hogy gyártói és nagyker oldalon nem úgy működik a dolog, ahogy átlagember elképzeli. Szóval ugye te szeretnél 1 pár cipőt. Ugye tapasztalat alapján akkor ez elvileg úgy működik, hogy te szólsz a kiskernek, hogy kell 1 cipő, ő szól a nagykernek, hogy kell egy cipő, ő szól a forgalmazónak, hogy kell egy cipő. Ekkor a forgalmazó elküldi a nagykernek, aki továbbítja a kiskernek, és eljut hozzád, és mindenki boldog. Na viszont a gyakorlat nem ez. A gyakorlat az, hogy a nagyker szól a forgalmazónak, hogy kell egy cipő. A forgalmazó azt mondja, hogy egy cipőt nem küldök, majd szólj ha kell egy egész raklappal, mert az a legkisebb egység. Szóval innentől kezdve a nagyker addig nem tud szerezni cipőt, amíg össze nem jön elég igény. Vagy berendeli az egészet, és kockáztatja, hogy a nyakán marad. Mert lássuk be a magyar piac elég kicsi, 20-30k-s spd-s bicikli cipőből nem száz számra adnak el évente típusonként.
Ezzel szemben egy német piacon igen, így az ottani nagykerek probléma nélkül berendelhetik és készletezhetik, mert úgyis el fogja vinni abból a 81 millió emberből valaki. Illetve több is az, mint 81 millió, mert lásd sokan Magyarországról is onnan rendelnek.
Szóval röviden igen, ennyivel többen vannak, illetve ennyivel nagyobb a felvásároló erő (nem mindegy, hogy havi 100k nettóból kell 30k-s cipőt venni, vagy havi 500k nettóból).Bp rész hasonló, csak kicsit kisebben.
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz eddie1978 #20302 üzenetére
Szerintem nem nagyon, és minél jobban terjed az internet, illetve egyszerűsítik az országok közötti vásárlásokat, annál rosszabb lesz a helyzet. Ugye mi a tendencia? Mivel magyar boltokban a speciális cuccok nehezen beszerezhetőek, ezért egyre többen külföldről rendelnek. Aki kicsit utánanéz a dolgoknak, és nem csak valami "alap" cucc kell neki, az vagy az ár, vagy a beszerezhetőség miatt onnan rendeli meg. Melyik az a réteg, aki biztos nem fog külföldről rendelni? Akinek csak egy sima "tesco gazdaságos" bicikli kell, mindegy milyen csak guruljon alapon. Ebből az következik, hogy a boltosoknak egyre kevésbé éri meg extra cuccokat tartania, és minél inkább a tömegigényre ráfeküdni. Ebből fakadóan pedig aki esetleg még nem netről rendelt, az is onnan fog. Öngerjesztő folyamat Ráadásul egyre kisebb hátránya van annak, ha az ember külföldről rendel. Szállítási időt szokták annak mondani, de ha nem 1-2 nap alatt kell a cucc, akkor ez se olyan problémás, EU-ból tapasztalataim szerint egy héten belül megjön bármi (és pontosan emlékszek, hogy gyerekkoromban a magyar posta országon belül is ilyen átfutási idővel szállította a csomagokat... a futár cégek elterjedése hozta csak be a manapság megszokott 1-2 napos határidőt). De például karácsony előtt kicsit megcsúsztam ajándék vásárlással. Amerikai Amazonból rendeltem végülis, 2013. december 19. 1:36-kor jött a visszaigazoló e-mail, hogy felvették a rendelésem, és december 23-i garantált szállítást vállaltak. Ehhez képest december 20-án (!) délután megjött a csomag. Igaz embertelen postaköltséget gomboltak le rólam cserébe (8000 Ft, egy akkora csomagért ami belefér egy 20x20x20-as dobozba és pár száz gramm súlyú), de ez mutatja, hogy az idő se akadály ha valamiért nagyon sürgős lenne.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz bigdady #20318 üzenetére
Biztos létezik ilyen, de azt tudni kell, hogy Magyarország bicikliút, illetve biciklibarát út hálózatáról nincsen használható és friss térkép. Nagyon hiányos mindegyik, illetve sok hibás jelzés is van benne (legalábbis Vas megyére, amit én ismerek, biztos igaz ez, de gyanítom máshol se jobb a helyzet). Szóval ha találsz is ilyet, magyar viszonylatban jó eséllyel nem mész vele többre, mint egy sima gyalogos tervezővel.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz -=RelakS=- #20321 üzenetére
Én csak azt mondtam, hogy egy "bicikli tervezővel" pont ugyanennyire fog menni Magyarországon
-
Cathfaern
nagyúr
válasz fpeter07 #20339 üzenetére
Totál kívülállóként, viszont számokra és tényekre alapozva szerintem ez a 26 vs. 29 témakör kissé el van túlozva. Mert a számok szerint:
- 26"-os és 29"-os kerék "ütközési szöge" 3 fokban tér el egymástól: [link]
- 26"-os és 29"-os kerékkel rendelkező bicikli között tengely és átlépési magasságban 3 cm van: [link]Sajnálom, hogy ebben a témakörben nem igazán lehet vaktesztet végezni (azaz, hogy a tesztelő ne tudja, hogy 26 vagy 29-es biciklin ül), kíváncsi lennék az eredményre.
Kicsit arra emlékeztet a dolog, mint amit a fogkefe gyártók csinálnak. Azok ugye kijönnek évente 4-5-6 új modellel, és mindegyik forradalmian új és jobb a réginél és értelemszerűen minden konkurenciánál... persze Arra jó, hogy azok is esetleg márkát váltsanak, akik korábban nem gondolkoztak ilyenen.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz sanzi89 #20342 üzenetére
Gondolom látták mennyire meglódultak az eladások a 29er bevezetésével (ami ugye valójában 28"-os felni), ezért kitalálták hogy kell még egy kategória. Meg ugye így be lehet fogni azokat is, akik a 29er-re azt mondták, hogy az túl nagy nekik... ez továbbra is forradalmi, de nem olyan nagy! Még szerencse, hogy a 29er azért volt forradalmi mert nagy
-
Cathfaern
nagyúr
válasz gergo5991 #20348 üzenetére
Látatlanban, és nem vagyok orvos, de:
- asztma biztos nem, ahogy az orvosom szokta mondani asztmásan lehet sprint versenyt nyerni, maratont viszont nem Szóval az akkor inkább úgy jönne elő, hogy biciklizel 1+ órán keresztül és elkezdene romlani a teljesítményed fokozatosan
- az előzőből kifolyólag az inhalátor legjobb esetben is csak tüneti kezelés lenne
- hirtelen terhelés + mellkasi fájdalom, ez alapján én is szívre tippelek Szóval ez kardiológus, de ha 20-30 lépcső után 5-10 percig lihegsz (és nem 70+ éves vagy), akkor nagyon sürgősen, mert nem igazán normális szerintem. Akkor se, ha esetleg edzetlenebb vagy túlsúlyos vagy. -
Cathfaern
nagyúr
válasz Runner_fxr #20351 üzenetére
Ahogy az első ezzel kapcsolatos postomban le is írtam, nekem 0 tapasztalatom van a 27,5"-os, illetve a 29"-es biciklikkel. Sőt továbbmegyek, a 26"-osokkal is, mert egész életemben országúton tekertem, a kezdeti pótkerekes gyerek biciklim után a következő egy 28"-os trekking volt. Szóval én csak a beszámolókra és számokra tudok támaszkodni, ennek megfelelően teljesen tiszteletben tartom azok véleményét akiknek van is tapasztalatuk vele.
Igazából számomra az kérdéses, hogy amit leírsz különbségeket, azok mennyire a kerékméretből adódnak, és vajon mennyire az eltérő váz geometriából, illetve felszereltségből? Mert szerintem amiket leírsz különbségeket, bőven adhatja az is.
Jó lenne csinálni egy tesztet, hogy:
- fix útvonalon
- 4-5 emberrel
- 26", 27,5" és 29"-os kerékpár. Úgy kiválasztva, hogy a felszereltség megegyezzen, és a vázgeometria is legyen megegyező amennyire az eltérő kerékméret engediAztán mindenki végigmenne mindegyik biciklivel és úgy ki mire jutna
Egyébként abban teljesen igazad van, hogy a választási szabadság sose hátrány. Nekem inkább az a bajom, hogy az egészet a gyártók úgy harangozzák be, hogy ez mennyire forradalmi, és ez most megváltja a bicikli ipart. És nem pedig, mint egy alternatíva. Persze az, hogy "bajom" az erősen túlzás, ahogy írtam is a bevezetőben, engem közvetlenül nem is érint a téma Bár mindig tervben van a terepezés kipróbálása, de egyelőre túl sok tényező áll ennek útjában.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz csabi94 #20559 üzenetére
Én is filózok, hogy eladjam a Merida Road Race Lite-omat... itt Győrben nem fér el két bicikli (illetve egész pontosan a lakásban nem fér el bicikli, máshol meg nem tárolnám), Szombathelyen meg legfeljebb 1-2 napokat vagyok, amikor meg nincs időm biciklizni. Szóval nagyon úgy fest, hogy évekig tartó kihasználatlanságnak néz elébe, azért meg minek álljon
-
Cathfaern
nagyúr
válasz ígyvanferi #20580 üzenetére
Ha elszakad a pólód, az max. kicsi kényelmetlenség. Ha eltörik a váz és végigszántod arccal a betont, az több mint kényelmetlenség. Szóval nem igazán jó a hasonlatod
-
Cathfaern
nagyúr
Amellett, hogy totál a kerékpár sport mellett állok, de: szerintem az ilyen bicikliutakat, amiknek alapvetően nem a sport, hanem a turisztika a fő szempont (ugyanez vonatkozik a Balaton körülire is) nem az alapján kell megtervezni, hogy jól lehessen rajta sportolni, hanem, hogy turistaként jó élményt nyújtsanak. És erre pont az ilyen vonalvezetés az ideális (megjegyzem, a balatoni 1-2 rövid szakaszt leszámítva borzalmas ilyen téren. Ráadásul sajnos emellett sportra is alkalmatlan). Szóval szerintem az lenne az ideális megoldás, hogy
a, turista bicikliutak legyenek a turistáké, vigyék el látványos helyeken, még akkor is ha ez a tempó rovására megy
b, minden főút mellett legyen bicikli út, ami meg alkalmas sportolásra (is)
c, bizonyos főútakon engedélyezzék a sportolási célú, vagy azzal egyenértékű biciklizést (azaz, ha tudsz normális tempót tartani, egyenesen menni, út szélére lehúzódni, akkor mehetsz rajta. De 10-es kacsázva, 8 éves gyerekkel, stb. tilos rámenni). Persze magyar mentalitás mellett egy ilyen szabálynak nincs realitása. És most nem csak a törvényhozókra gondolokPersze a gyakorlat az, hogy egyik se teljesül
Szerk: videót még nem láttam amikor a fentebbit írtam, azt majd csak otthon tudom megnézni.
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz szjoci #20661 üzenetére
A 130-as pulzus átlagemberre igaz, aki átlag testsúllyal és átlag edzettséggel rendelkezik. Ez a kalkulátor reálisabb értékeket ad:
[link]
(nyugalmi pulzust rögtön felébredés után kell mérni, vannak már olyan mobilos ébresztő appok, amik ébresztés után rögtön méretnek veled pulzust)60-70%-os tartományt kell nézni. Nekem pl. ez alapján 140-153 a zsírégető tartomány, ami elég messze van az elméleti max. 130-tól.
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz ludsimon #20675 üzenetére
1. Még mindig többet ér, mint a "zsírégető tartomány = 130-as max pulzus" felkiáltás
2. Bár nem mértem le pontosan, de korábbi tekeréseim tapasztalatai alapján nagyjából tudom mi a 20 perces átlagom. Azt beadva a kalkulátorba meglehetősen hasonló eredményt adott ki, mint az általam linkelt kalkulátor (ugye az általam említett 60-70% kb. megfelel az itteni endurance zónának. Előbbire a kalkulátor 140-153-as pulzustartományt ír, az általad linkelt pedig 148-158-at)Szóval amennyiben az általam linkelt hatalmas ostobaság, akkor az általad linkelt is
-
Cathfaern
nagyúr
válasz HEAHEA #20698 üzenetére
Nekem (érzésre) elég jól sikerült belőni a biciklimet ez alapján. Illetve kihozta azt is, hogy igazából kicsit kisebb váz lenne az ideális nekem, amit éreztem én is korábban. Szóval nyilván nem olyan, mint ha helyben szakember segítene beállítani, illetve mint ha ráülsz és kipróbálod (nem tudom mi a cél, beállítani, vagy vásárolni), de sokkal jobb, mint ha az ember magától próbálkozgatna vaktában.
Cross a roadhoz lesz legközelebb, én azzal állítanám be. -
Cathfaern
nagyúr
válasz anorche1 #20936 üzenetére
Hasonló problémám volt nekem is, amikor outira váltottam. Sajnos igazán megoldás nem lett rá, próbálkoztam rövidebb stucnival is, de az se segített, szóval felteszem nem a váz mérettel volt a gond. Illetve beállítások terén is próbálkoztam több mindennel. Én végül arra jutottam (kieséses alapon), hogy a kar izomzatom gyenge... (aztán később ilyen-olyan okokból leálltam a tekeréssel egy jó 3/4 évre, most meg nem az országutival kezdtem újra)
De ha esetleg sikerül megtalálni a probléma forrását, annak én is örülnék[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Windows 11
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Projektor topic
- Elektromos autók - motorok
- Realme Buds Air 3 - basszus, hangos
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- Kupon kunyeráló
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...