Keresés

Aktív témák

  • venember83

    nagyúr

    válasz hoffman_ #15537 üzenetére

    Manapság a legelterjedtebb az integrált hajtókaros megoldás. Ebben az esetben a hajtómű tengelye a hajtás oldali hajtókar szerves részét képezi, a csapágyakat (amin elforog a hajtómű tengelye) pedig csapágyházastól be kell csavarni a vázba, így a csapágyak a vázon kívülre esnek. Csak a Shimanot írtam, de kb. ugyanilyenek a Truvativ, FSA, RafeFace stb. integrált hajtóművei is.

    Ezen kívül van még a BB30 szabvány. Ez abban tér el az előbbitől, hogy a csapágyakat nem a vázon kívülre teszed, hanem a vázba bele tulajdonképpen. Így elvileg merevebb a középrésze a váznak. Itt elég jól látható, hogy nem kívül vannak a csapágyak. Minden másban megegyezik ez a két integrált megoldás. Így (tudtommal) csapágyház csere esetén használható ugyanaz a hajtókar mindkét változatú megoldásban. A teljesítmény-orientált szegmensben már csak integrált megoldásokat használnak.

    Az integrált hajtóművek előtt voltak a monoblokkos megoldások. Ott betettél egy monoblokkot a vázba, majd ennek a két oldalára erősítetted fel a hajtókarokat. Az ISIS, Octalink és négyszöges megoldás tulajdonképpen azt mutatja, milyen tengelyvég van ezeken a monoblokkokon, milyen hajtókarokat fogadnak. A Shimano jellemzően négyszöges és Octalink (Shimano szabvány) hajtóműveket gyártott, míg a Truvativ a nyílt szabványú ISIS megoldást preferálta. Egymás között ezek nem kompatibilisek, illetve integrált hajtóművekkel sem kompatibilisek.

    Röviden ennyi.

    [ Szerkesztve ]

Aktív témák