Keresés

Aktív témák

  • sanzi89

    addikt

    válasz rétisün #15530 üzenetére

    Valószínűleg más fajta terhelés éri az alkatrészeket, mivel a térd rugózásával is elnyelődik vagy tompul, stb. az energia. Lesz plusz egy felfüggesztés. Mint egyébként a teleszkópok, azok is tompítanak valamit. Gondolom én... :U

    "Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

  • fpeter07

    veterán

    válasz rétisün #15530 üzenetére

    Én a mai 15 perces etapomat is két részletben teljesítettem. És a szél is főképp oldalról kapott el a városban. Itthon furcsán néztek rám, mikor a téli bringás kabátom húztam fel pólóra, pedig így is sikerült kiizzadnom.

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz rétisün #15530 üzenetére

    sanzi89: pontosan.
    Ha ülsz a bringán, akkor egy döccenőnél a testsúlyod tehetetlenségéből eredő terheléseket is el kell viselnie az alkatrészeknek. Ha ezáltal mereven a bringán ülsz, akkor a súlyod hozzáadódik a rugózatlan tömeghez - merev váz esetén -, és nagyon nem mindegy, h az alkatrészeken közel 100 kg merev test energiái jelentkeznek, vagy ha kiállsz és rugalmasan felfüggeszted a súlyod a karokon és lábakon, akkor a rugózatlan tömeg töredéke (csak a bicaj és a végtagjaid tömege) az eredetinek. És ezek az energiák eloszlanak a végtagjaidban, ahelyett, hogy a tested tömegét is meg kellene emelni egy felfelé ható erő következtében. Ezzel jelentősen lecsökkentve a sérülés kockázatát a leggyengébb alkatrészen (nálam pl a hátsó tengely a leggyengébb láncszem, az piszok könnyen meghajlik, most is megvan kicsit - sajnos ez a menetes agyaknál szinte törvényszerű).
    A felfüggesztés is elsősorban mechanikai védelemre szolgál, nem a kényelem miatt van.

    szerk: pl a fullym is teljesen másképp viselkedik egy járdaszegélyre felhajtva ha ülök rajta, vagy ha kiállok. Amíg ülve hajtok fel, addig a rugóstagnak az én súlyomat is el kell viselnie, de ha kiállok és ellazult végtagokkal ugratok fel, akkor csak a bringáét. Kiállva hamarabb vissza is jön, koppan egyet visszaútkor, meg kevésbé is nyomódik össze.
    Ülve viszont a szegély teljes magasságát ki kell mozognia a felfüggesztésnek és ekkora hirtelen igénybevételnél könnyen sérül vmi. Ha laposabbak a gumijaim, akkor minden éles úthibánál szegélynél kiállok, h még véletlenül se verjem oda a felnit.

    Ezért is érdekel, hogy aki merev vázassal terepezik, ott hogy oldják ezt meg? Mert azért kiállva menni nem opció sztem, nagyon hamar el lehet úgy fáradni. Vagy olyan szinten túl van méretezve minden alkatrész, h elpusztíthatatlan?

    [ Szerkesztve ]

Aktív témák