- Microsoft Office és Office 365 topic
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Bittorrent topik
- Windows 10
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- Elektronet Zrt. (internet, kábelTV, telefon)
- Bocsánatot kértek a globális leállást okozó szoftverhibáért
- AliExpress tapasztalatok
- Disney+
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
dqdb
nagyúr
válasz #83216640 #34509 üzenetére
Körülbelül 10%-os. Arrafelé még nem mentem fel, így nem tudok edzettségi szintet mondani. A Budakeszi út-Árnyas út-János-hegyi út és a Zugligeti út-Béla király út-Költő utca-Eötvös utca felőli megközelítéshez egy alap kondíció szerintem elég.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Packersbay #34514 üzenetére
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz korikki #34523 üzenetére
Ez a kategóriát XC-ben masternek szokták nevezni, de a besorolási kritérium teljesen eseményfüggő. Van, ahol 30 év felett mindenki masternek számít, de nem ez az általános. Inkább az az elterjedt, hogy megfelelő számú nevező esetén ezt a kategóriát kor szerint szétbontják, a top maratonokon például három master kategória van.
Az idei Mátra Maratonon például így néz ki a kor szerinti kategorizálás:
* U13: 2000-ben vagy később születettek
* U15: 1998-99 között születettek
* U17: 1996-97 között születettek
* U19: 1994-95 között születettek
* FELNŐTT: 1983-93 között születettek
* MASTER1: 1973-82 között születettek
* MASTER2: 1963-72 között születettek
* MASTER3: 1962-ben vagy korábban születettek[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Packersbay #34537 üzenetére
A kettőből egyértelműen a hátizsákot választanám, de abból is a kimondottan bringás változatot. Mindenképpen olyat érdemes használni, amelynek a hátkiképzése speciális, tekerés közben a menetszél bejut a táska és a hátad közé, így nem izzadod szét magad a táska alatt még 35 fokban sem. Emellett nem árt, ha van rajta sok fényvisszaverő felület, a vállpánt széles és párnázott, valamint a stabilitás érdekében két csattal szegycsont és a has környékén össze tudod még kötni a vállpántokat. Bringázáskor nagyon jól tud jönni az integrált esőhuzat, amit egy zsebből pillanatok alatt a táskára tudsz húzni, így az koszolódik (bónuszként éjszaka a rikító színével szintén jól tud jönni), aztán hazaérve zuhannyal másodpercek alatt tisztára mosod.
Nekem személy szerint a Deuter Airstripes rendszere nagyon bejött a kiegészítő apróságokkal együtt, egy hagyományos hátizsákhoz képest ég és föld használni, de nem olcsó (ugyanakkor egy minőségi hátizsákhoz képest nem is drága).
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Napfénysüti #34562 üzenetére
Én inkább cipelném 9 emeletet, minthogy naponta kétszer szedjem ki a kereket (amúgy eddig három különböző építésű panelház liftjébe befértem vele kerékkivétel nélkül). Bár én mindkét helyen lift hiányában mást nem is tehetek, cipelem nem keveset lépcsőn a bringát, körülbelül 5 emeletnyit felfelé és lefelé (bár be kell vallanom, a régi bérházas lépcsőn nagyon régóta agyalok azon, hogy nem cipelni kellene lefelé ).
Lépcsőn, főleg ha nagyon szűk, szerintem nem vállon kell vinni a bringát, egyik kézzel a kormányszárt fogom, másikkal közvetlenül a nyeregbilincs alatt a nyeregvázcsövet, így maximum tízet (vagy tízet se) emelkedik a pulzusom, mire felérek. Ezért jó, ha könnyű az ember bringája
Toomy: vidd!
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #34570 üzenetére
Igaz, nem a kilencedikre, de sok emelet magasra napi rendszerességgel cipelek fel egy 11 kg környéki bringát lépcsőn, sokszor 8-9 kilós hátizsákkal kiegészítve. Ha rohansz, mint az őrült, persze, hogy KO leszel a végére. Ha szépen, kényelmesen haladsz, akkor a pulzusod is alig emelkedik, mindkét esetet direkt megnéztem, amikor volt rajtam pulzusmérő.
amargo: a track rém egyszerű: tekerj a Diós-árkon végig
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Yodafon #34654 üzenetére
Ez acélból készült, a másik képen lévők alumíniumból. Az anyagok eltérő tulajdonsága miatt acélból kisebb átmérőjű csővel lehet elérni a megfelelő szilárdságot, míg alumíniumból megéri nagyobb (és általában változó keresztmetszetű) csőátmérővel, de kisebb falvastagsággal gyártani (és még így is könnyebb lesz a végeredmény).
Legutoljára a titánkorszakban néztek ki így az országútik, karbon esetén még nagyobb a tervezők mozgástere (és ott is a nagyobb csőátmérőre szavaznak).
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Yodafon #34656 üzenetére
Ha kizárólag csak a súlyt nézed, igen. Ha a teljes képet, akkor ennél jóval bonyolultabb a helyzet, és nem válaszolható meg egy összetett mondattal (és a kifejtett választ sem tőlem fogod hallani országúti tapasztalat hiányában).
Cathfaern: oké, de a mai aluvázas bringák nem kizárólag a váz miatt könnyebbek a régi acélvázasoknál, a kerék-hajtás környékén is alapos diétán mentek át. Ami lehet, hogy jó, lehet, hogy nem, majd jön salieri.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz csabi94 #34679 üzenetére
Az óráról jókat hallani, de ennyiért drága. Innen szállítási díjjal együtt kijön újonnan 100 euróból. Ha két bringád lesz, akkor érdemes egy második érzékelőszettet is venned hozzá (montira a CAD érzékelő szerintem felesleges, az országútira jobban kell).
fpeter07: a slopingos vázak idejében körülbelül semennyire.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz fpeter07 #34685 üzenetére
A slopingos vázak korában én montiban nem vennék olyat, ami felett a nyereg elé állva (vagy inkább a felsőcső felénél) nem tudok átlépni, az a pár cm életet menthet Országútinál persze más a helyzet.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz fpeter07 #34688 üzenetére
1" különbség még nem számít, annyi simán belefér. A leírásod alapján neked olyan geometriája váz kellene, ahol a nyeregvázcső a mostanihoz hasonló hosszúságú, azonban a felsőcső hosszabb. Ez a leírás a gyártók által XC Race néven emlegetett kategóriát fedi, ez a geometria elvileg mászáskor előnyösebb.
Méregess, nézegess, meglepő különbségek vannak. X gyártó elvileg ugyanakkora méretű A és B modellje között nagyobb eltérés lehet, mint X és Y gyártó XC Race vázának méretezése között.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Xantomas #34705 üzenetére
Jogos, én mindig leragadok az XC = 80-100 mm képletnél Azokra nagyrészt igaz a kijelentésem, de a 120 mm-es XC trail bringáknál végiggondolva a dolgokat, már tényleg nem (a 29er bringáknál hasonló okokból még inkább nem). Tudsz esetleg fejből olyan gyártót-modellt, ahol a nyeregvázcsőre kapcsolódó merevítőelem nélkül oldották meg a 120 mm-t? Kíváncsi lennék az arányokra, de lusta vagyok keresgélni.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Vasinger! #34862 üzenetére
Olyan mókásak májusban a parázó érettségizők, augusztus végén-szeptember elején a parázó gólyák
de egyelőre most a tanulás lesz az első
de egyelőre most a bulizás lesz az első
Kíváncsi vagyok, mennyi idő múlva alakul át az első mondat a másodikkácsabi94: szép bringa
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz superecneB #34891 üzenetére
Az érdekelne, hogy mi teszi alkalmasabbá az LX-et trekkingre, és mi teszi inkább terepre valóvá a Deore-t?
Alapvetően a hajtómű fogkiosztása (hegyre jobb 44/32/22 vs síkra jobb 48/36/26), de itt szoktak néha variálni, és adott hajtómű mindkét kiosztással elérhető.Az FC-M582 már nem mai modell, ezt még azelőtt tervezték, hogy a korábbi egységes Deore LX vonalat kettéválasztották trekking (továbbra is Deore LX) és MTB (SLX) családra. Ezt jelzi, hogy ez még az 500-as modellszámot kapta, míg az újabbak már 600-asat. Egy bringával ezelőtt volt ilyenem, jól működött, szerettem, szerintem a legszebb MTB hajtókar-kialakítással rendelkezik. Az elfogultság okán én ezt venném a Deore helyett, mégiscsak egy kategóriával feljebbre gyártották. Ha most újonnan kellene hajtóművet vennem, akkor SLX-et vásárolnék, az XT felára túl nagy a különbségekhez képest.
#34895: az LX 927 gramm, az XT 860 gramm (FC-M780).
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz hoffman_ #34926 üzenetére
A sok BTS-t cserélve még lehet faragni a súlyból.
Én ebben nem lennék annyira biztos, a BTS alkatrészeket eléggé nagy odafigyeléssel válogatták ki, hogy a B+ mellett tényleg a prémiumszegmenst képviseljék vele. Ez hasonlóan "nehéz" váz hasonló felszereltséggel, és hasonló súllyal.Ha adott egy váz, ocatlink-es karral, akkor lehet cserélni csak a hajtókart integráltra?
Csak a hajtókart nem, a komplett hajtóművet igen. Az integrált attól integrált, hogy nincsen monoblokk, két hajtókarból és egy középcsapágyból állnak. A csere amúgy tényleg annyi lesz, amit írtál: hajtókarok le, monoblokk ki, integrált hajtómű középcsapággyal be, és 100%-ra merem fogadni, hogy ez nálad is ennyi lesz. Ahová az octalinkes bemegy, oda az integrált is (remélem ebben nem cáfol meg senki ).[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #34935 üzenetére
[link]
A vizslák jók DH-bantAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz norbee2244 #34979 üzenetére
Előző stucnis kérdésemre: Közben rájöttem,hogy hülye kérdés volt,mert a nagy részük üreges
Ráadásul az a 158 gramm inkább átlagosnak számít, mint jónak. A legdurvább, amit eddig láttam, a Syntace F99 (országút) és F109 (MTB) páros, a modellszámnak megfelelő grammal.ludsimon: Ennyi szintet az tuti nem lehet összeszedni egy könnyen MO-on ennyi km alatt, de nekünk sikerült.
1650 méter alatta van egy átlagos XC maraton középtávjának, ami 60-70 km hosszú. Amúgy meg 5×HHH a Kolosy térről és oda visszatérve, 64 km alatt kapsz 2000 méter szintet, végig aszfalton vagy, és még a várost sem hagytad el. Ebben a melegben szép teljesítmény volt a 178 km, szép teljesítmény volt az 1650 méternyi szint, ez így együtt főleg, de ennyi szintet egy dombosabb területen bringázva simán össze lehet szedni még nagyobb hegyek nélkül is.Viszont piros pont a frissítésért, ezt nagyon jól megoldottátok, ha ilyen melegben nem volt említésre méltó a folyadékhiány Én a helyedben összeszámolnám, mennyit ittál tegnap, 10 liter fölött lesz biztosan, csak az a kérdés, mennyivel
Rácsesztünk volna még jobban, ha ma megyünk.
Erdőben kell menni ilyenkor. Nem mintha ott sokkal hűvösebb lenne, maximum 1-2 fok (cserébe eső után megragadt a pára), de legalább nem fűt alulról az aszfalt. Tracklog szerint a Duna Maraton 35,7 fokban indult, a Bükk Maraton 35,1 fokban, de mindkettő bringán töltve kellemesebb élmény volt, mint beérkezés után a célterületen ebben a melegben várakozni ismerősökre.dany27: [link]
Jót hallottam róla, élőben láttam, igényes kivitelezés, és ebbe tényleg beleférnek a felsorolt cuccok.[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz deicide #35026 üzenetére
Tízzel is nagyon kemény tud lenni egy padka Én még csak elvétve láttam olyan össznépi bringás rendezvénykiírást, ahol a sisak nem volt kötelező.
Ariadne pár éve negyvennel esett aszfalton sisakban, ami megdolgozott az áráért, de még így sem védett ki mindent. Rossz elképzelni, hogy anélkül mi történt volna vele.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz sestertius #35126 üzenetére
Új bringánál, amely hidraulikus tárcsafékkel van szerelve, szükséges valami tenni való a fék beállításához? Netről vásárolt, nem készre szerelten kaptam a bringát, csak ezért kérdezem.
Ha súrlódik a tárcsa, akkor lazítsd ki a féknyereg rögzítő csavarjait, húzd be teljesen a fékkart, és közben szorítsd meg a csavarokat. Fontos apróság, hogy nem szabad a fékkart behúzni akkor, ha nincsen a kerék bent (azaz a fékpofák között nincsen semmi). A fékpofáknak még be kell kopniuk, szóval az elején még nem lesz teljes a fékhatás. Ja, és ezeket már egyujjas használatra tervezik jó adagolhatósággal, óvatosan a teljes tenyeres blokkolással, mert röppálya lesz a végeJa, és az komoly, hogy évente ajánlott az olaj csere benne?
Igen, komoly. Ahogyan évente a teleszkópot is illik szétszedni, kitisztítani és abban is olajat cserélni. És az is komoly, hogy rezegni-zörögni is képes a tárcsafék eszméletlenül idegesítően.belaazallat: [link]
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz csabi94 #35158 üzenetére
Kiváló, elszállt az előző hosszú hozzászólásom
Tényleg dicséretes hozzáállás
Ne csak a betét hosszúságát, hanem a lábfej szélességét is mérd le. Én a Shimano cipőkről eddig nemcsak azt hallottam, hogy általában 1-2 számmal nagyobb kell belőlük, mint másik cipőből, hanem keskenyebbek is, mint az átlagos cipők.
Saját tapasztalat: mind a Specialized Tahóból, mind a Northwave Celsiusból pontosan ugyanaz a méret kellett, mint másik cipőből*. Más modellt nem is próbáltam ezen a kettőn kívül, mert nyári és téli cipő vásárlásakor is az első szembejövő darab tökéletes volt
* ugyanez megegyezik a Merrel túracipők méretével, ha ez segít valamit. Érdekes módon ez a gyártó képes arra sokakkal ellentétben, hogy konzekvensen tud méretezni. A hosszú évek alatt ~10 felpróbált modelljükből mindig pontosan ugyanaz a méret volt jó a lábamra.
Gyufaaa: nézd meg a külső oldalán a feliratokat, ott szokott szerepelni a forgásirány nyila. Gyakori egyébként, hogy ugyanazt a gumit az első és a hátsó kerékre ellentétesen kell felrakni.
Gergő_: első lépesként legalább 15 cm-t emeljél a nyergen, ha nem szeretnél térdfájást kapni. A külsőn olvasd le a szélességét, valószínűleg 26×valami vagy 559-valami formátumban szerepel. Ez alapján már tudsz olyan belsőt venni, ami ehhez a külsőhöz megfelelő. Szemre 2" környékén lehet a gumi, szóval szinte elég azt mondanod a boltban, hogy MTB-re kellene belső.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Cathfaern #35228 üzenetére
Fehér vagy kadmiumsárga, hogy pontosak legyünk
Valószínűleg német szabályozás lehet, ott ügyelnek ilyen részletességgel a dolgokra. Egyébként az idézet azért is megbukik magyar viszonyok között, mert a KöHÉM rendelet szerint pontosan egy első és egy hátsó lámpád lehet, nem több, nem kevesebb.
Illetve van némi magassággal kapcsolatos szabályozás, de azt nem szoktál figyelembe venni.
35-90 cm-es magasság között kell lennie a lámpáknak, ezt egy kormányra szerelt helyből nem teljesíti, és egy nyeregcsőre szerelt sem biztosan. De az egyszerre bekapcsolható feltételen a maradék is megbukikGyufaaa: ennyire:
54. § (6) A kerékpárral éjszaka és korlátozott látási viszonyok között abban az esetben szabad közlekedni, ha a kerékpáron vagy a kerékpárosona) előre fehér-, hátrafelé piros színű, folyamatos vagy villogó fényt adó lámpát és fényvisszaverőt helyeztek el, és
b) lakott területen kívül kerékpáros fényvisszaverő mellényt (ruházatot) visel.
Én abban az esetben is fel szoktam venni a mellényt, ha városon belül, de késő éjszaka tekerek (és ráhúzom a hasonló színű és fényvisszaverőkkel felszerelt esővédő huzatot a hátizsákra).
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Gyufaaa #35235 üzenetére
Görgess feljebb, már válaszoltam a megfelelő részt idézve ...
Amúgy rém egyszerű az ilyen és hasonló kérdésekre választ kapni: a közlekedési szabályokért a KRESZ-t, a műszaki szabályozásért a KÖHéM rendeletet fellapozni.
Szakbarbár: Gondolom a rendőr nem fogja méregetni a biciklimet, vagy ha igen, akkor gyorsan ledobok róla mindent, mert most 14 kg
Mire te arról a bringáról ledobsz annyi alkatrészt, hogy maximum 11 kg legyen, addigra már nem lesz bringa, de legalábbis a kerék-hajtómű-kormány-nyereg kvartettből valami garantáltan hiányozni fog[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz SOAD19 #35245 üzenetére
Az elsőről tudok nyilatkozni, olyan van nekem. Először is: vagy maszk, vagy szemüveg, vagy az összes lassításnál/megállásnál tejfehér homály Szóval amikor maszkot viselek, szemüveget egyszerűen nem tudok, akármilyen páramentesítő bevonattal van az kezelve. Az orr-résznél nyitott, így ott kényelmesen lehet lélegezni, valamint a szájrésznél van pár lyuk. Én 0 fok alatt viseltem, felette túl meleg volt. -10 fok környékén még működött, annál hidegebben szerencsére nem mentem.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz superecneB #35701 üzenetére
[link]
+ 10 euró a szállítási díj, azaz aktuális árfolyamon 34000 forintért van egy vadonatúj SLX hajtóműved. Fogadd meg vagy venember83 vagy sanzi89 tanácsát. FSA hajtóműve nem sok embernek van errefelé, hogy tapasztalati úton szerzett tanácsot kaphassál, én kettőről tudok, de ők is a bringához kapták, és egyik sem ez a típus.[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz #90933760 #42037 üzenetére
54. § (7) Tilos
f) kerékpárral állatot vezetni.
Azt hiszem, eléggé egyértelmű.---Lasali---: gyönyörű az a váz Semmi hivalkodó festés, semmi különleges csőforma, egyszerűen elegáns és szép az egész.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz lefkosia #42390 üzenetére
Láncvillavédőt is szeretnék, mit ajánlatok, vagy jó a noname is?
Ha kellően erős tépőzárral rendelkezik, akkor jó a legolcsóbb is. De vigyázz, mert többféle átmérőjű létezik belőle a különböző vastagságú láncvillákra.A legolcsóbb megoldás amúgy az, ha fogsz egy régi belsőt, és bandázsszerűen rátekered a láncvillára valahogyan így.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz F_Gergely #42469 üzenetére
Nem a váz konkrét méretétől függ a beépíthető teleszkóp rugóútja, hanem a vázgeometriától. XC vázba XC teleszkóp kell, azaz 80-100-120 mm-es. Ha ilyen agresszíven megemeled a bringa elejét, akkor amellett, hogy az összes vázszöget elrontod ezzel, és sem mászásra nem lesz jó a bringa, sem lejtőzésre, sem síkra, sokkal nagyobb terhelésnek teszed ki a fejcsövet, mint amire tervezték, valamint a nyeregcső-nyeregvázcső párost is, mert jobban a hátsó kerék fölé kerülsz.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Teasüti #42483 üzenetére
Rém egyszerű: a patentszemnél megadják, hogy hány sebességes lánchoz jó 10 sebességesnél van szívás, mert a SRAM oda (elvileg) egyszer bontható szemeket árul. A SRAM láncokat eleve patentszemmel árulják, ha most kellene venned és tervezed a bontásos takarítást, akkor érdemes Shimano helyett olyat választani.
Lassú voltam
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz ---Lasali--- #42487 üzenetére
Én saját használatra azt s 10 es sramot is megbontottam már nem egyszer.. az olyan hülyeség egyébként hogy egyszer bontható..
Igen, emlékeztem erre, hogy írtad már, azért is tettem oda zárójelben az elvileg szót. Ugyanezzel a patentszemmel adja a SRAM a láncait, vagy azokra normális patentszem kerül?Vajon Avid fékhez és 185 mm-es tárcsához való első PM → PM és hátsó IS → PM adapter jó lehet Shimano fékhez és 180 mm-es tárcsához
superecneB: én most szoktam le a Rohloffról (pedig még van fél liternyi belőle), mert bár jól működött, nagyon gyűjtötte a koszt. Azóta időjárástól függetlenül Motorex Dry sprayt használok, maximum esőben sűrűbben kenem. Lehet, hogy drágábbra jövök így ki csapadékos időszakban, de a lánc még 3-4 hónappal a legutolsó alapos tisztítás óta is fémszínű.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
-
dqdb
nagyúr
válasz pengemetal #42904 üzenetére
Ha van már valamilyen biztosításod, akkor érdemes ott is érdeklődni, mennyi lenne ilyen kiegészítés hozzá. Nálam például a lakásbiztosítás érvényes (most már ...) a tárolómra, adott összegig kültéri lopás esetén is fizet, valamint van benne pár milliós felelősségbiztosítás is.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #44102 üzenetére
---Lasali--- szokás szerint részletes válaszához csak egy apróságot tennék hozzá: ha azonos* gyártótól származó fékkar és váltókart vásárolsz, akkor a
marketingesek kedvénekcsillagok szerencsés állása esetén ki tudod használni a SRAM MatchMaker vagy a Shimano I-Spec rendszerét, ahol egyetlen bilinccsel lehet a kormányra rögzíteni a két kart (a SRAM rendszere esetén harmadikként egy Rock Shox lockout kart is), így helyet spórolhatsz meg a kormányon, és némileg szabadabban tudod a fékkar helyét állítani a markolathoz képest.* több neves fékgyártó (például Magura, Formula, Hope) egyes modelljei is MatchMaker kompatibilisek
#44106: a kategóriát illetően ebben az esetben "kissé" félrement a hozzászólásom, kellett nekem egy órával az írás elkezdése után elküldeni
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Pttypang #44428 üzenetére
Vagy teljesen értelmetlen, mert pontatlan a mobil miatt?
Egyáltalán nem értelmetlen! Egy céleszköznél sok telefon GPS-e pontatlanabb, de sok hozza ugyanazt a szintet, ez modellfüggő, érdemes utánanézni. Rosszabb környezeti viszonyok mellett (erdő, hegyek, magas épületek) hozhat rosszabb eredményt, de megfelelően gyakori mintavétel mellett a különbség nem számottevő szerintem, egy átlagos telefon is tökéletes tud lenni útvonalrögzítésre.A szintkülönbség mérése már más kérdés, ott a kizárólag GPS alapú megoldások csúnyán elvéreznek (legyen az telefon vagy túra GPS), ugyanis a magasságadat meghatározása GPS segítségével már önmagában is pontatlan, nehezített körülmények között főleg (ismét erdő, hegyek, magas épületek), a probléma az, hogy a mérési hiba itt halmozódik, simán össze lehet szedni a valóságosnál két-háromszor nagyobb értéket is. A barometrikus magasságmérővel ellátott kilométerórák indulás előtt megfelelően kalibrálva közel helyes eredményt hoznak, ez alól kivétel egy hirtelen átvonuló front/változatos időjárás lehet,, mert ilyenkor a kalibráláskor megadott magasságadat már nem jó számítási alap. Sok GPS tartalmaz beépített barometrikus magasságmérőt is, ez annyival kényelmesebb, hogy itt időnként az eszköz a GPS magasságadata alapján újrakalibrálja a barometrikus mérőt, és nem neked kell ezzel foglalkozni (persze a gyakorlat ezen is ki tud fogni: a topikban 2 éve elemezgettem egy olyan helyzetet, amikor egy hirtelen beeső zivatar jóvoltából látható volt az újrakalibrálás és a hirtelen magasságvesztés a grafikonon, szóval tökéletes eszköz nincsen szintmérésre, csak megközelítően jó).
Ha telefon használata esetén ragaszkodsz mégis a relatíve pontos magasságinfóhoz, akkor azt javaslom, hogy töltsd fel a tracklogot a Garmin Connect rendszerébe, és kapcsold be a magasságkorrekciót. Ekkor a weboldal egy eléggé részletes szintadatbázis alapján kijavítja a GPS pontatlanságát, természetesen ez sem mindenható, de a valósághoz közelebb leszel).
A céleszközök egyik (szerintem hatalmas) előnye az, hogy nem a telefont merítik, külön akkumulátorról üzemelnek, és egy feltöltéssel egy telefonhoz képest ezt sokáig teszik. A másik nagy előnye az útvonal mellett a csatlakoztatott/beépített mérők (pulzus, cadence, hőmérséklet) naplózása (bár néhány telefonos program képest BT vagy ANT+ alapú perifériák kezelésére egyes platformokon és készülékeken).
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz tomek017 #44646 üzenetére
Ha úgy ítéled meg, hogy kevesebb egy váztörésből eredő baleset miatt kieső pénz jelenértéke a bekövetkezés valószínűségével súlyozva, mint amennyiért most egy másik vázat vehetnél, akkor hajrá.
Én nem
kísérteném a sorsotfoglalkoznék alumíniumváz hegesztgetésével.[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Szakbarbár #44829 üzenetére
Montin 175 mm-es hajtókart használok, a középrész középső tengelye a földtől 32 cm-nyire van.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Amúgy ezek milyen elven működnek?Gps?
Nem GPS. A küllőre fel kell szerelned egy mágnest, egy érzékelőt a villára, amely érzékeli a mágnes elhaladását, azaz lényegében a kerékfordulatokat képes megszámolni. Ezt az érzékelőt vezetékes óránál értelemszerűen egy vezeték, vezetékmentes esetben vagy analóg, vagy digitális rádiós kommunikáció köti össze az órával. Az órában be kell állítanod az egy kerékfordulattal megtett út hosszát, és egy egyszerű szorzással kijön a megtett táv.Az olcsóbb vezeték nélküli órák analóg átvitelt használnak, ezek eléggé érzékenyek tudnak lenni a villamos távvezetékekre. Ha sokat tekersz ilyenek közelében, akkor mindenképpen digitális átvitelűt nézzél (vagy egy vezetékeset).
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
nem a sisak ellen kampányolnak
csak a kötelező sisakviselés ellenMert spanyolországban be akarják vezetni.
Remélem, itthon is be fogják vezetni legalább olyan módon, hogy 18 év alatt kötelező. Nincs rosszabb látni, mint amikor a bizonytalan anyuka billeg jobbra-balra, és egy kisgyerek ül mögötte a gyerekülésben sisak nélkülFelőlem 18 év felett is mehetne simán, én 50 méterre is felveszem a sisakot, és 50 méterre is bekapcsolom a biztonsági övet, tudom, sokak szerint emiatt hülye vagyok és félek. Érdekes módon az összes ismerősöm így van mindkettővel, biztosan mind hülyék vagyunk és félünk ...
a mobiltelefonozás elhagyása tekerés közben szintén sokat segítene összpontosítani a figyelmet )))))-.
Remélem, hogy a piros lámpázásra és erre is rászállnak hamarosan a rendőrök. Már headsettel is felelőtlenség a hallás, mint érzékszerv részleges elvesztése miatt (de még szabályos), kézben tartva pedig főleg (és maximálisan szabálytalan).[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz _seth_ #45093 üzenetére
Előzmény, majd ---Lasali--- részletes kifejtése:
Azok a vázak, amiknek az alsó csövében nincs felesleges anyag, azok nem olyan terhelésre vannak megtervezve, amilyet a bilincstől, de főleg a menet közbe ráeső terheléstől kap.
A hegesztésnél általában ezek a csövek még meg is vastagodnak, és arra vannak tervezve hogy a hajtás általi csavaró erőt, valamint az ember súlyát elbírja a két felfüggesztésnél fogva.
A bilincs oldalról szorítja, úgy össze lehet nyomni ha aluról, roppantani ha karbonról van szó.
Ezt rá is írják már a drága bringák használati útmutatójára.Ezen kívül mikor mész, és oldalra ineg-bineg az egész bringa meg csavarja a szél, stb, akkor még nagyobb terhelés jut oda.
Továbbá, azok a bilincsek acél vázas bringákhoz lettek megtervezve, így a vastag alu, karbon alsó csöveket nem is lehet velük biztonságosan megfogatni, mert túl vastagok, és nem kör keresztmetszetűek.Szóval csak óvatosan az alsócső rögzítésével.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Szerintem ezzel sokra nem mész, mert a fájdalom egy részét a tekerés közben fellépő mozgás-csúszkálás-dörzsölés okozza. Ha görgőre raknád a bringát, és közben tekernéd, akkor működne a módszered.
Amúgy a szezoneleji fenékfájásra létezik egy tuti recept, ami többünknek bevált: nem teszed el télire a bringát, hanem akkor is használod
Szerencsére nem kontrás, fixi, hátrafelé tudok majd tekerni a szobában
Messze nem lesz ugyanaz, a megszokás nagy úr, teljesen más stílusban, ütemben és mozgásformával fogsz hátrafelé tekerni. Kapd le a láncot inkább, ha már ennyire parázol előre.[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #45211 üzenetére
Mindenhol azt olvasni, hogy a Rohloff igen, sőt láttam már gyárilag ilyennel szerelt MTB-t. Igaz, a 3-4000 eurós kategóriában.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz GeneraL_XTX #45267 üzenetére
Srácok az olajos v-fékek érnek valamit? Érezni javulást a bowdenes után? Illetve mennyivel rosszabb a hatásfoka mint egy rendes tárcsásnak?
Emlékeim szerint Manitounak van gyakorlati tapasztalata a topikban Magura hidraulikus felnifékekkel.Milyen márkákat érdemes nézni belőle?
Körülbelül így néz ki a mondás, amivel többször találkoztam bringás oldalakon: ha bovdenes tárcsafék, akkor Avid BB7 vagy esetleg BB5, ha hidraulikus felnifék, akkor Magura HS33 vagy esetleg HS11. Ismétlem, ez nem személyes tapasztalat.Illetve mennyivel rosszabb a hatásfoka mint egy rendes tárcsásnak?
A hatásfoka átlagos körülmények között valószínűleg semennyire. Extrémebb esős-saras időben már vesztésre állhat. Az adagolhatósága már jó kérdés, erre nem tippelnék tapasztalat nélkül, és szerintem ez az igazán fontos azután, hogy képes vagy megállni vele. Bár az időjárás folyamatosan keresztbe tesz nekem, de még lightos tesztelgetéssel is arra jutottam, hogy ezen a téren rendes hidraulikus tárcsás és rendes hidraulikus tárcsás között is néha zongorázni lehet a különbséget.TripleB: Még meg sem tudtam kergetni...
Ismerős helyzet. Két hete volt generál, az volt az utolsó tavaszias nap, akkor került fel újdonság is, amit jó lenne meghajtani, de azóta folyamatosan rossz idő van[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Jamby18 #45605 üzenetére
Terepgumiból simán elhasználhatsz 2-3 darabot hátul addigra, mire az első elkopik. Egy ismert fogás a a gumikopás optimalizálására: ha a hátsó gumi teljesen elkopott, akkor az új gumit előre dobd fel, és az első gumit rakd hátra. Így elöl állandóan alig kopott lesz a külső, ami a stabilitásnál különösen számít.
galaktikus: próbáltál már 29er bringát? Azért kérdezem, mert a magasságod alatta van a 180 cm-es 26-29 határvonalnak, ami alatt "nem szokás" és ami felett "szokás" 29-es kerekű bringát ajánlani, ugyanis a magasság növekedésével több előnye jön elő, mint hátránya.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz galaktikus #45617 üzenetére
Ilyen előélet láttán nem szóltam egy szót sem A leírtak alapján van rutinod, tapasztalatod, technikai tudásod, utánanéztél a dolgoknak, szóval simán elsülhet jól is, mert az eddigiek és az olvasottak alapján valószínűsíthető, hogy ez neked a legjobb választás. Azért írtam azt, amit, mert ez nem látszott a hozzászólásod alapján, és rutin nélkül első bringának a 173 cm-hez azért ez a KTM meredek lenne.
[link]
Ha nem sürgős annyira a KTM megvásárlása, akkor lehet, hogy érdemes lenne náluk egy tesztbringázásra benevezni (igen, látom, hogy a neked megfelelő méretben csak össztelós női bringa van a listában ) Vagy ismerőstől kölcsönkérni egy terep/semislick gumis cross bringát, és kimenni vele erdőbe.[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Tizedes1 #45637 üzenetére
Tisztításra jó, kenésre nem.
Tavaly puszta kíváncsiságból kipróbáltam, mennyire alkalmas lánc olajozására, ha már mindenki arra akarja használni. Nos, 15 km után megálltam átkenni normális anyaggal az egészet, mert nem bírtam elviselni a lánchangot.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- BestBuy topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Politika
- TCL LCD és LED TV-k
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Elektromos cigaretta 🔞
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- További aktív témák...
- ZBook Power 15 G8 15.6" FHD IPS i7-11850H T1200 32GB 500GB NVMe ujjlolv gar
- Apple iPad (7.gen) IPS Wi-Fi +Cellular 32GB Tablet 10,2 col
- Apple Watch Ultra 2 Titanium White Garancia 2025.02.18.
- SWITCH OLED + 512GB Memoria kártya + Fusion PowerA Pro Controller + Gorilla Glass + Satisfye Zengrip
- Üzletből, garanciával, Lenovo Legion Ryzen 7 5800H 16RAM 512SSD RTX3060 FULLHDIPS/15,6"144Hz
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest