-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Manitou
addikt
Megvolt az idei év második tekerése
Táv: 34,03km
átlagsebesség: 16,39km/h
Max sebesség: 46,80km/h
Szintkülönbség: 80m -
Manitou
addikt
válasz fpeter07 #380 üzenetére
Ez most inkább csak amolyan guruljunk egyet dolog volt. Azért sokszor 25 körüli sebességet tartottam , csak a városban csorogtam a járdákon gyökkettővel és az levitte az átlagsebességet.
rétisün
Hát nem.Most már bele kéne húznom gyűjteni a km-eket, mi lesz így THM-on
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #500 üzenetére
Neked se vált be a hajlított thomson akkor, úgy látom Mint írtam neked korábban, nekem csak kölcsönbe volt pár hétre, mikor vettem a vázat, de ezalatt a pár hét alatt kiderült számomra, hogy ez nekem nem lesz jó.
Tipp: Vegyél ritchey compot, levágva 350-re a 400-ast pont 250g-os a tömege, nekem ilyen van 30,9-be. Eladnám neked, de inkább megtartom a biztonság kedvéért tartalékba, mert ha véletlen törik a spéci rögzítésű karbon SDG nyergem ,akkor ezt be tudom tenni a helyére a régi nyergemmel együtt.
8k körül kapsz ilyen ritchey-tHúh ,lehet felmentek az árak .8-ért nem látok richey-t, viszont ez nem rossz, és olcsó is :
[link][ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
Tegnap megvolt az idei év 3. tekerése Ma meg a 4. munkábatekerős.
1. tekerés:
táv: 22,17km
átlag sebesség 14,90km/h
max sebesség: 27,41km/h
szintkülönbség: 85m2. tekerés
Táv: 34,03km
átlagsebesség: 16,39km/h
Max sebesség: 46,80km/h
Szintkülönbség: 80m3. tekerés
60/40% terep/aszfalt
Táv: 10,40km
átlagsebesség: 23,01km/h
Max sebesség: 33,56km/h
Szintkülönbség: 25mEzt csak kb tippeltem, nem volt km órám:
4. tekerés
Táv: ~10km
átlagsebesség: ~18-19km/h
Max sebesség: ~30km/hVan még hova edzenem Lehet hamarabb kellett volna nekikezdenem a témának.
-
Manitou
addikt
-
Manitou
addikt
Látom nagy zúgolódást váltott ki a linkem A videón természetesen nem én szerepelek. Csak betoltam kommentár nélkül. Gondolom a készítő szomjúzza a halált
Ma végre alkalmas idő volt fényképezni, meg tekerni is.
Lőttem pár képet a cangáról:
Előd és utód:
[link][ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #841 üzenetére
Köszi srácok
Igen fekete talassal jobb lenne, de ez a teló előbb megvolt, mint a váz. Fordított esetben valószínüleg próbáltam volna valami fekete telót szerezni hozzá.
De ez már így maradt, szerintem közel végleges.Neked mi a baj a vázzal? Olvastam, hogy nem jött be és eladod
Mod:
Én még csak fekete fehér meg ezüst foxokat láttam.
[link][ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
MTB merevváza van valakinek eladó?
-
Manitou
addikt
válasz -=Vacsek=- #1412 üzenetére
Ha jót akarsz magadnak , akkor tényleg egy tora-t veszel. Onnan kezdődik az amire már azt lehet mondani, hogy teleszkóp. Ami megállja a helyét, nem hullik szét, kis durvulást is elvisel, mert elég masszív építésű.
De ha suntourt akarsz, vegyél azt, majd pár hét után rájössz, hogy tévedtél. -
Manitou
addikt
válasz -=Vacsek=- #1415 üzenetére
Csak a rugós toráról találtam videot:
[link]
[link]A marzók mindig is szépen vajpuhán mozogtak, csak a tömegükkel volt mindig is egy kis probléma
mod:
Találtam egy levegőset:
[link][ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz -=Vacsek=- #1419 üzenetére
40-ért kapsz zsír új Tora SL-t. Ilyen ár mellet fene se gondolokozna egy suntouron vagy akár a marzon.
Rugósnál meg szívhatsz még a nem megfelelő keménységű rugóval.Egyből plusz költség jópárezer, plusz lehet nem is tudsz találni, mert hiánycikk.Rugó vs levegős villa esetén azért egy jó rugós szebben mozog, bár már elég jók a levegősek is.
Itt +- pár 100 g-ért súlyos pénzeket kell ám fizetni
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz -=Vacsek=- #1427 üzenetére
Nem, nekem nincs ilyenem, sőt még RS-em se volt sose De próbáltam már párat
Nekem ilyen van: [link] csak nem RLC, "csak" sima R
Meg két matuzsálem manitou Egyik 15 a másik 12 éves De egyik se kotyog[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz zabcs80 #1648 üzenetére
A talas levegős
Hány kg vagy? Testsúlytól függően kell belőni a telópumpával a nyomást mind a két foxban.
Itt vannak videók:
[link]Itt meg táblázat is van a testsúly alapján, hogy mennyi psi kell bele ( 1lbs ~ 0,453kg )
[link]Valamennyire be kell ülnie, ha nem ül be egyátalán, az nem jó, akkor túl keményre van fújva.
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz zabcs80 #1657 üzenetére
Jól mondják a többiek. A tetején van az egyik szárnak, le kell takerni egy kis kupakot és ott lesz alatta az autószelep
Szvsz lődd be ~5,5-6 barra ( 85-90psi között ) az első villát. Én is annyin használom a talast ha jól rémlik.Bár már nagyon régen nem fújtam bele. Én jobb szeretem, ha puha, kihasználom a negatív rugóutat És súlyban is pont ekörül vagyok én is.
A hátsóba nekem valami 150psi rémlik hogy van. Abba se gyakran fújkálok, egyszer belőttem azóta nem piszkálom. Egy párszor nyúltam csak hozzá.
-
Manitou
addikt
válasz zabcs80 #1677 üzenetére
Ez az, azt a kék kupakot kell letekerni és ott lesz alatta az autószelep.
lorcsi: a V fék egyik féktestjén elvileg kéne lennie kis csavarnak, ami annak a féktestnek a rugóerejét állítja. Akaszd ki a féket és úgy tekerd inkább a pici csavart. Ezzel lehet "finomhangolni a cuccot" .
Nyugdíjas
Én ezt használok már ezer éve: [link]
De van még sok más gyártó is. Pl Sonax is gyárt jó láncolajat.[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
Ma szert tettem egy régi MTB-ra.
Elöljáróban annyit, hogy "enyhén" retró a gép. Több mint 20 éves. A váz csőszettje Infinity MTB Double butted Tange cro-mo. A váz és a merevvilla is tele van mai szemmel nézve furcsa szerkezeti megoldásokkal. 1990-es full XT-vel van szerlve ( nyeregcső és kormánycsapágy és a pedál is XT) , és Shimano agydinamó van az első kerékben ami meghajtja az első és hátsó lámpát, egyelőre csak az első működik, de majd megnézem hátha könnyen üzembe hozható a hátsó is. A lámpa meglepően jól világít. Halogén izzó van benne a felírat szerint. Hab a tortán, hogy a fékek meg Magura hidraulikusak, igaz nem HS33 csak HS22, de a korabeli canti XT féknél 200%-ra veszem, hogy jobban fognak A bicajt egyik családtagomnak vettem városbajárkálósnak.
A felni jófajta kis fekete Araya RM17 . Alu csomagtartóval és műanyag vagy alu Zéfal (nem tudtam még eldönteni) pálcás sárvédővel. Schwalbe Marathon Plus Smart Guard 26x1,75 gumikkal.[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
Nem szabad nézni alkatrészeket
Lehet érik egy új project
Mondjatok nékem olyan telót ami V-fék tüskés, könnyű ( lehet rugós is, ha könnyű)
Mindenképpen 2kg alatt van, de nem baj ha 1,6kg Minimum 100m rugóút
És az ára is oké.
Van egy két kiszemeltem, de kiváncsi vagyok ki mit ajánl.[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz golyani #2375 üzenetére
Hát hát nem is tudom. Nekem inkább 85kg-hoz kéne, ott már lehet nem lenne olyan merev.
Ja és kérdés mennyiért vesztegetik? És hol lehet kapni
Még a végén marad a régi manitou villám, az 1540g gyárilag rugós és TPC csillapítás. Nem mai darab, de elég fincsin mozog még mindig.Ja látom, ez egy 80k-s villa Kevesebb a keret. Meg 32-es becsószós kéne már akkor.
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
Ennek még a R7-től is vékonyabbak a becsúszói sajnos. Meg újabb telókban gondolkozom.
Akkor kiegészítem azzal, hogy lehetőleg 32mm becsúszó legyen. Esetleg 30-as még határeset.
Igazából ezeken töröm a fejemet:
Rs Reba
Rs Recon ( valamelyik levegőse a sok közül)
Manitou Minute ( talán R7 is)
Marzocchi 44RLO
Marzocchi MarathonA marzó nagyon bejövős kinézetre, de a zárt nem bontható cartridge-ától fázok kicsit. Főleg hogy állítóleg elég hamar meg is hibásodik. Illetve súlyban is a nehezebbek közé tartozik a listából.
-
Manitou
addikt
válasz -=Vacsek=- #2389 üzenetére
Reba és reconból szerintem nincs is v-fék tüskés ha van akkor az vagy régi vagy nagyon ritka
Van Reba mondjuk már drágább kategória.A marzó dizájnban ver oda mindenkit, meg elég merev, tudásban közepes, tartósságban , megbízhatóságban szintén vegyes a tapasztalat. Főleg azzal a kettővel amit írtam.
A szívem a marzó felé húz, az eszem meg más felé.
Ariadne
dgdb -től kaptam egy fülest, hogy neked a mostani reconod helyett másik villád lesz beépítve. A recon-nal mi a szándékod? Megtartod, vagy esetleg eladó lesz?
Pontosan neked melyik típus van? Azt tudom, hogyrugós változat.[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #2864 üzenetére
Valóban
-
Manitou
addikt
[link]
No comment -
Manitou
addikt
válasz venember83 #2974 üzenetére
SID-et akarsz az R7 helyére?
Szép amúgy, hú ez nekem is jól jönne az egyik új projectembe
Lusta vagyok utánanézni, de ez hány gramm?Ha valakinek lenne 30,9 mm átmérőjű, viszonylag könnyű, fekete nyeregcsöve, méghozzá nulla hátrahajlással, amitől meg kíván szabadulni, az ne tartsa magában az információt
Volt valami carbon 30,9-es üléscsöve ismerősömnek, de már eladta, bár lehet amúgy se érdekelt volna.
Árban mennyi a keret?[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #2976 üzenetére
A SID-eket még mindig karikába lehet hajtogatni, vagy már változott valamelyest a merevségük?
A legelső SID volt a durva cucc a maga 1100g-jával. És úgy emlékszem max 1,9-es gumival lehetett használni .Valami 63mm-t mozgott, és aranyáron mérték.A sötét oldal az RS vagy a SID?
Én magamnak nem mernék SID-et venni, akkor már inkább reba. De ízirájdereknek jó lehet a SID is.De javaslom neked az R7 -et Neked pontosan milyen R7-esed is van? Mostanában nézegettem telókat és az is képbe került.
Költői kérdés:
~10kg-os XC/marathon MTB ( értsd: merevvázas elöl telós) mennyire számít könnyűnek manapság?Nyeregcső: Jó lenne megúszni tízezer körül, max tizenkettő, főleg ha már eleve nem új.
Annyiért van szerintem új is. Vagy esetleg vékonyabb üléscső + szűkítő is jó megoldás lehet.[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
Pedig neked az a váz elég könnyű , az olyan ~1,5 kg körüli váz úgy tudom, arra már lehet építeni egy elég jó súlyban lévő gépet. Iszonyat sokat lehet spórolni sokmindenen. Pedál 600g az horror Platformpedálban is van 250 körüli súlyban lévő igaz az ára nem oké De kerekeken érdemes a legtöbbet könnyíteni, és ott viszonylag olcsón meg is teheti az ember.
Úgy néz ki az új project nekem 10kg körül lesz, igaz pedél nélkül, mert sok helyen anélkül adják meg az ilyen könnyebb bringák súlyát. De a pedál ~300g lesz, Szóval, ha úgy veszük 10,3 lesz pedállal, no carbon( illetve ez csak féligmeddig igaz), no scandium nem is annyira könnyű kerekekkel. Kerekeken tudnék faragni, akkor le tudnám vinni 9.x kg-ra. A régi cuccaimat is elég grammániásként vásárolgattam, így a bringába beépítésre kerülő meglévő megmaradó 10-10+ éves alkatrészek jó szolgálatot tesznek
A hátsóváltó+váltókarok összesen 365g-ot nyomnak csakJa és így majd úgy néz ki össze tudok pakolni egy SS bikeot is, az se lesz éppen nehéz súlyban a ~9,5 kgjával.
Magyarán lesz két bringám aminek az átlagsúlya 9,9kg lesz. Plusz ott az fully AM Stumpjumper gép ami ~11,9kg. A három bringa átlagsúlya lesz ~10,5kg.
Az már nem semmi Ezeket csak úgy érdekességként számolgattam multkorában.
Köszönöm a figyelmet, leültem[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #2980 üzenetére
A mostani R7-et használtan vetted?
Szégyen gyalázat, de a BlackBox Motion Control -t ki kellett guglliznom
SID 32-es? Mik vannak, nem gondoltam volna.Szerintem használd még egy darabig az R7-et, ebben a szezonban, aztán majd lecseréled. Elvileg most lett frissen szervizelve, mi baja lehet? De ha tudsz rá vevőt akkor persze add el. Vegyél rókát
rétisün
neked nem országútid van? Az hány mázsás?[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #3009 üzenetére
Te már leírtad előttem a másik lehetséges dolgot, nem akartalak ismételni
-
Manitou
addikt
válasz belaazallat #3097 üzenetére
Valamelyest számít azért, persze nem kell csodát várni. Ha nagyon rugalmas a hátsó háromszög akkor előferdülhet hogy a fék szétnyomja a támvillát. De aluváz azért elég merev szokott lenni. Ez inkább acél vázaknál jellemző jelenség.
Ha nem fog jól a fék én inkább valami jó fékpofára ruháznék be Az sokkal többet számít szeintem, meg a felni se mindegy, nem mindegyik felni fékezhető egyformán jól. -
Manitou
addikt
válasz Xantomas #3100 üzenetére
Hú pedig emlékszem anno az S bendet úgy ajnározták, hogy -----> S bend, még merevebb a hátulja, Hát persze, majd pont egy olyan cső lesz a merevebb ami még 2x meg is van hajlítva Aztán a későbbi cikkekben már írták, hogy az S bend pont amiatt van, hogy ne "rázzon" annyira a hátulja a bringának a merev alu alapanyag miatt.Vagyis, hogy komfortosabb legyen.
dqdb
Azt feltételezni se mertem, hogy műanyag fékkarról van szó, mai világban már nem jellemző, persze nem elképzelhetetlen.[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz Kolondrum #3397 üzenetére
Ha azt mondom, hogy hátsóagy - fogaskerék- lánc- hajtómű csere + egy ülés kell rá, illetve nem csak ülés hanem az üléscső tetejéről hiányzik egy rész úgy látom. És új külsők is. Akkor azt mondom amennyit ráköltesz szinte tudsz venni egy komplett használt bicajt.
Ennel a bringánál erősen elgondolkoztató dolog ez a befektetés. Ha kevés pénzből tudsz hozzá alkatrészeket, akkor megérheti még felújítani.[ Szerkesztve ]
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Politika
- Nők, nőügyek (18+)
- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Nem teljesít túl jól a kasszáknál az aktuális Xbox generáció
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- DIGI internet
- Okos Otthon / Smart Home
- Hardcore café
- További aktív témák...
- AMD RX 6700 XT 12GB GDDR6 Reference Eladó! 92.000.-
- Intel Core i5 13600 - 14mag/20szál - Hibátlan, tesztelt Eladó! 72.000.-
- iPhone 14 Pro Max 128GB Gold Független/Újszerű/1 hónap gar./Akku 88%/p3666
- Intel Core i5 13500 - 14mag/20szál - Hibátlan, tesztelt Eladó! 68.000.-
- iPhone 14 Pro Max 128GB Lila Független Újszerű/1 hónap gar./Akku 86%/p3665
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen